Metro mondt uit op nieuw Centrum Zuid PRINSES SLOEG ONDINAMET BIJL WATER IN DEN HAAG wil baas blijven in andermans huis Delta Daggers (met raketten) maken minder lawaai 75 inbraken m een jaar TOEGANGSPOORT TOT UNIEK WINKELCENTRUM Hart van bus- en tramverkeer AANBOD VAN ZOETERMEER NOG STEEDS NIET BEANTWOORD Rc Engelse Angola journalist neergeschoten Vrouw wel beroofd, niet aangerand Marcel Nivard niet gevonden I TWEE JAAR GEËIST Vrijdag 10 februari 1961 ZEEUWSCH DAGBLAD Pag. 7 Mijnwet komt niet in Nieuw-Guinearaad Nieuwe directeur-generaal voor de landbouw PLECHTIGHEID OP SOESTERBERG Klimaat Experiment HET IS NIEUW EN HÉÉL ERG LEKKER: SANDWICHSPREAD VAN CALVÉ VERS BEWAARD IN EEN LUCHTDICHTE POT*: POT MET VACUUM-SLUI- TING... PSSST... PROEF! EN PROFITEER SNEL VAN DEZE KORTING: GROTE POT F1.45.TIJDELIJK F 1.29, HALVE POT F 0.98TIJDELIJK F0.89VERSSS-LEKKERU MAAKT ER MÉÉR VAN MET CALVÉ! WAZIGE VERKLARING VAN PORTUGAL Baas blijven EEN Toch bouwen Weerklank Van een onzer verslaggevers OTTERDAM Wan neer de raad er mee akkoord gaat komt het voorlopige eindpunt van de eerste Rotter damse metroroute niet in de Mijnsherenlaan maar op een tiieuwontworpen Zuidplein. Mid den op dat toekomstige plein staat nu nog, eenzaam en verla ten, een Hervormde kerk, die niet past in de jongste plannen. De kerk zal moeten wijken voor een uiterst modern winkelcentrum op twee niveau's, waarop het metrostation-Zuid rechtstreeks aansluit. Onder het winkelcentrum komt parkeergelegenheid voor duizend auto's. Onder het metrostation ko men de perrons waar de metro passagiers kunnen overstappen op een van de vele buslijnen, die voor het verdere openbare vervoer op de Linker Maasoever zullen zorgen. De zo juist aangekomen metropassagiers zullen van de metrohal kunnen uit zwermen over het hooggelegen win kelcentrum dat in zijn soort het eerste in Nederland belooft te wor den. Tegelijk met het langverbeide derde gedeelte A van het Metrorapport is thans het rapport Centrum Zuid 1960 verschenen. Wethouder mr. H. Ba- vinck deelde ons mee, dat de saam- gevoegde rapporten de basis zullen vormen voor een paar belangrijke voorstellen, die B. en W. binnenkort aan de raad ter beoordeling zullen voorleggen. SEDERT 1926 De directeur van de dienst van stadsontwikkeling en wederopbouw, ir C van Traa, herinnerde er aan, dat allerhande omstandigheden en onvoor ziene ontwikkelingen de sedert 1926 voor het Zuidplein gemaakte plannen hebben verijdeld. Het jongste plan, Centrum Zuid 1960, is gebaseerd op het metroplan en op een nieuw ge meentelijk wegenplan, aansluitende op de Zuiderparkgordel. In dat wegenplan zijn hinderlijke en gevaarlijke kruisingen vermeden; drie driesprongen leiden hier het verkeer in goede banen. Door afwisselend een aftakking af te sluiten zullen de beide overige vertakkingen het verkeer, in beide richtingen tegelijk, vlotter kun nen verwerken. Op de tijdelijk afge sloten tak kunnen de voetgangers veilig oversteken. De verbindingsweg tussen het einde van de Zuiderparkweg en de Dordtse- laan, waarin deze driesprongen zijn gedacht, loopt dwars door het te amo- veren Brabantse dorp Het plan om aan het einde van de Mijnsherenlaan het metrostation-Zuid te bouwen is vervallen, omdat de Goereesestraat te smal werd bevonden voor een later door te trekken metro viaduct. Er waren trouwens nog an dere bezwaren. DOORTREKKEN Stedebouwkundig achtte ir. Van Traa het aantrekkelijker een hooggelegen metrostation te ontwerpen aan de WESTZIJDE OOSTZIJDE overzijde van de drukke Pleinweg, oostelijk van de Gooilandsingel en het gebouw van de G.G en G.D. Het metroviaduct in de Mijnsherenlaan zal met een bocht langs de noord- en oost zijde van het flatgebouw Rotterdam- Zuid lopen, de Pleinweg kruisen en voor de schouwburg langs aansluiten op het nieuw ontworpen metrostation- Zuidiplein. Langs de Zuiderparkweg is volop ruimte om de metrolijn later te kun nen doortrekken tot Pendrecht en Zuidwijk. De nieuwe situatie verge makkelijkt ook de aan- en afvoer van de metroreizigers die een keus uit minstens zes nieuwe buslijnen krijgen. In het Centrum Zuid 1960 komen drie hoge kantoorgebouwen. Ten oos ten van de eerder genoemde verbin dingsweg zullen ook nog duizend auto's geparkeerd kunnen worden. Voor het daar te bouwen protestantse streekziekenhuis Ikazia en het daarbij behorende zusterhuis is gistermiddag de rijksgoedkeuring afgekomen. Met de bouw van dat complex is ruim tien miljoen gulden gemoeid. OVERSTAPJES De directeur van de R.E.T., ir. N. A. Bogtstra, noemde de metrolijn een bundeling van het stedelijke openbare vervoer tussen de Rechter en de Lin ker Maasoever. De totstandkoming van deze eerste lijn zal vooral op de Lin ker Maasoever wijziging van de tram- en busverbindingen nodig maken. Op de Rechter Maasoever zal de metro aansluiten op tien tramlijnen en vijf buslijnen. Op de Linker Maasoever zullen de metroreizigers bij het metro station-Rijnhaven kunnen overstappen op een bus naar Zuidwijk, Pendrecht en Charlois of op een bus, die van de Wilhelminakade naar de Linker Veerdam loopt. Bij het metrostation Maashaven komt een aansluiting op lijn 2, die van de Sluisjesdijk dwars door Rotterdam- Zuid naar Groot IJsselmonde komt te lopen. Die nieuwe route zal vermoe- "delijk over een kruisingvrije eigen baan lopen, waardoor deze enige tram- Toen indertijd bekend werd dat de route van de eerste Rot terdamse metrolijn op de Lin ker Maasoever over een viaduct zou lopen, ontketende dat een stroom ingezonden stukken van bewoners van de Mijnsheren laan die er niets voor voelden om tegen zo'n viaduct te moe ten aankijken. Uit bovenstaande tekening blijkt dat het met het uitzicht op dat viaduct best zal meevallen. De dubbele baan komt op een enkele reeks ko lommen te rusten en de ontwer pers van het viaduct, zo veel sierlijker dan dat langs de Bin nenrotte, zullen er voor zorgen dat ook het lawaai van de me- trotreinen tot een minimum blijft beperkt. lijn op de Linker Maasoever het ka rakter van een sneltram zal krijgen. Zes nieuwe buslijnen, de nummers 81 tot 86, zullen de reizigers opnemen die uit het metrostation-Zuidplein komen. De reizigers die zij aanvoeren blijft het beklimmen van één stations trap bespaard, want het eindpunt van de bussen komt op het niveau van het verhoogde winkelcentrum te liggen. Bij een frequentie van vier minuten zullen de nieuwe buslijnen op de Lin ker Maasoever, samen met de sneltram, een aan- en afvoercapaciteit van naar schatting achttienduizend personen hebben. Op het tegenwoordige emplacement van de spoorwegen lang3 de Parallel weg komen opstelsporen voor de metro en op de plaats van de locomotieven- loods aan de Sluisjesdijk zal een remise voor de metro, de sneltram en de bussen van de R.E.T. komen. Bij het nieuwe metrostation-Zuid plein komen ook stopplaatsen voor de intercommunale buslijnen van de R.T.M., maar veel meer kon wéthou: der J. U. Schilthuis daarover niet meedelen. Van onze Haagse redactie DEN HAAG. Minister Toxopeus en staatssecretaris Bot voelen er nie voor het ontwerp mijnwet voor Nieuw- Guiinea voor te leggen aan de Nieuw- Guinearaad. Dat zou, zo delen zij in hun memorie van antwoord aan de Tweede Kamer mee, leiden tot een procedure, die geen aanbeveling verdient. Ook achten zij het niet gewenst dat te verlenen ver gunningen in de Nieuw-Guinearaad be handeld kunnen worden. Van onze correspondent DEN BOSCH Een man met een record aantal inbraken op zijn gewe ten heeft gisteren voor de rechtbank te 's-Hertogenbosch terechtgestaan. Het was de elektricien L. D. uit St. Oedenrode. Zijn dagvaarding vermeldde slechts vier inbraken, maar de officier van jus titie deelde mee dat verdachte er 75 had bekend. Die had hij in een jaar tijds in verschillende plaatsen in het midden van Brabant gepleegd. De man was tot zijn daden gekomen nadat hij wegens diefstal van een auto radio uit zijn betrekking was ontsla gen. Later had hij weliswaar een nieu we baan gekregen, maar toen de werk gever daar hoorde dat de elektricien al eens was veroordeeld, volgde opnieuw ontslag. Het psychiatrisch rapport raadde aan hem ter beschikking van de regering te stellen. De officier van justitie vroeg daar in zijn requisitoor twee jaar ge vangenisstraf met aftrek bij. De raads man kon slechts wijzen op de grote openhartigheid waarmee verdachte zijn bekentenissen had gedaan. Eigen nieuwsdienst DEN HAAG. Ir. A. W. van de Plassche is eervol ontslagen als direc teur-generaal van de landbouw. Hij zou in oktober met pensioen gaan, maar heeft om gezondheidsredenen een half jaar eerder ontslag gevraagd. Ir. van de Plassche was sinds 1952 di recteur-generaal. Hij volgde toen ir. C. Staf op. Ir. J. W. Wellen (41), directeur-secre taris van de Noordbrabantse christelij ke boerenbond te Tilburg, is benoemd tot zijn opvolger. Van onze Haagse redactie DEN HAAG Ergens in het „groene hart" van Zuid-Holland ligt de sleutel tot de oplossing van het gebrek aan bouwgrond van Den Haag. Het gemeentebestuur van Zoetermeer is ervan overtuigd dat het die sleutel bezit en dat er slechts één woord van de Haagse stadsbestuurders nodig is om hem te kunnen gebruiken. Dat woord is „ja" op het aanbod van Zoetermeer om in vrij overleg met Den Haag de overvloedige grond om Zoetermeer te gebruiken voor de woningbouw. Zoetermeer heeft een samenwerking voor ogen zoals be staat tussen Rotterdam en Capelle aan de IJ-sel, waardoor laatstgenoemde ge meente bijzonder snel groe-it naar een stad van honderdduizend inwoners. Deze Rotterdams-Capelse samen werking is tot stand gekomen zonder dat er een „haan naar kraait". De problemen van de Haagse agglomeratie (in eerste aanleg de problemen van Den Haa-g zelf) hebben al stapels pa pier gekost, werk verschaft aan plano logen en stedebouwkunddgen, aan Ge deputeerde Staten, aan de regering, aan de Tweede Kamer en aan zeven gemeentebesturen en -raden, zonder dat een oplossing in zicht is. Resultaat van al het zwoegen is voorlopig dat van de zeven gemeenten die met een eventueel distrietsbestuur te maken zullen krijgen, vier daarvoor niets voelen en een satellietstad (Wilsveen) van de hand wfjzen. WIE zich verdiept in het vraagstuk waarom ge lijksoortige vraagstuk ken in Rotterdam zo geruisloos wor den opgelost, terwijl Den Haag er met veel misbaar een Gordiaanse knoop van maakt, stuit direct op het verschil in klimaat tussen beide steden. Rotter dam moest inwoners opnemen als ge volg van zijn voortdurende uitbreiding van handel, havens en industrie, maar feitelijk zijn die inwoners voor de ge meentelijke diensten (die toch al o ver kropt zitten met werk) een soort ,,bal- Van een onzer verslaggevers OTTERDAM. Ideaal ging gisterochtend enkele minuten voor half elf de 48.000 tons tanker Ondina te water. Een flinke bries joeg een lichte regen over het terrein van de Rotterdam- sche Droogdok Maatschappij, toen prinses Irene met twee forse klappen het touw doorhakte, waardoor de klink viel en de kolos de vrijheid kreeg. Haar woorden voor doop en goede vaart waren nauwelijks ver waaid, toen de Ondina haar element tegemoet snelde. Daar zat geen seconde tussenruimte in, hetgeen aan de honderden gasten op de grote tribunes kreten van verrassing ontlokte. Het 230 meter lange en ook door zijn breedte van meer dan dertig me. ter indrukwekkende schip lag na on geveer een halve minuut te water. Ten afscheid aan de bouwplaats perste het voorschip een rookwolkje uit de vette helling. Der gewoonte getrouw, sohonk de di rectie van de Shell de doopster een exemplaar van de schelp, waarnaar het nieuwe schip van Shell Tankers n.v. werd genoemd. Het in dit geval zeer kleine schelpje was gevat in een zil veren briefopener, ontworpen door de Haagse kunstenaar Pieter Hofman. De versiering van het heft is geïnspi reerd op het gedicht Ondine van de Franse poëet Bertrand. Het bezingt de liefde van een zeenimf. Het scheepbouwersbijltje werd prinses Irene aangeboden door de di rectie van de werf. Het ging verge zeld van een souvenir met meer prak tische mogelijkheden: paarlen oorhan gers. Ir. K. van der Pols, directeur van 'de R.D.M., herinnerde eraan, dat in 1955 oorspronkelijk een schip van 31.000 ton was besteld. Toen het vol gende jaar tot een grotere tonnage werd besloten, moest ook de levertijd worden verlengd. Sindsdien heeft de werf grotere mo gelijkheden gekregen. Op de helling, waarvan nu de Ondina te water gleed, kunnen tankers tot 120.000 ton worden gebouwd. Glimlachend wuift prinses Irene de tanker Ondina een reus van 48.000 ton na, die het water tegemoet stuift, nadat zij hem heeft gedoopt. De prinses liet het schip gisteren te water bij de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij. De Ondina is samengesteld uit 670 secties van tien tot 55 ton, in totaal een gewicht van 12.000 ton aan staal. Bij de tewaterlating was er bovendien al duizend ton aan uitrusting in aan gebracht. Op drie weken na een jaar geleden werd met de bouw begonnen. Over ruim drie maanden zal het nieuwe vlaggeschip van Shell Tankers gereed zijn voor de proeftochten. Als bijzonderheid deelde de heer v.d.Pols mee, dat het model van de Ondina het eerste was, dat werd on derzocht in de zeegangstank van Het Nederlands Scheepsbouwkundig Proef station te Wageningen. Ir. L. Schepers, president-directeur van Shell Nederland, bleef niet achter met een „bijzonderheid": bij de bouw is een nieuwe methode toegepast om het scheepsstaal tegen roest te be schermen. Daartoe werd als grond verf een „eigen" kunstharsprodukt ge bruikt. De romp groeide daarmee tot een licht-grijs in plaats van tot een roestig-rood gevaarte. Van een onzer verslaggevers DEN HAAG Twintig superso nische Delta Daggers hebben gister middag officieel hun intrede gedaan bij het squadron van de Amerikaan se luchtmacht Soesterberg en daar mee bij het commando luchtverde diging van de Koninklijke lucht macht. Het Amerikaanse squadron staat al geruime tijd onder het operationele commando van het Ne derlandse commando luchtverdedi ging. De twintig Delta Daggers be tekenen dus een grote versterking van de Nederlandse luchtverdedi ging. De opperbevelhebber van de Ameri kaanse luchtmacht in Europa, generaal Frederick Smith jr, was gistermiddag in Soesterberg om daar in een reus achtige hangar en op een klein schavot het operationele bevel aan de chef luchtmachtstaf, luitenant-generaal H. Schaper over te dragen. Ten overstaan van talrijke Nederlandse en Ameri kaanse autoriteiten, onder wie minister Visser en de kleine Amerikaanse kolo nie in Soesterberg zei de Amerikaanse generaal deze bevelsoverdracht te be schouwen als een tastbaar bewijs van de levenskracht van de traditionele vriendschap tussen de beide landen. SNELLER Het onderwerp van de plechtige cere monie, de F 102 Delta Dagger (=Dolk) is één van de modernste luchtverdedi gingsjagers. Hij vliegt sneller en is beter bewapend dan zijn voorganger bij het Amerikaanse squadron m Soes terberg, de Super Sabre, die nu bin nenkort ons land zal verlaten. De Delta Dagger heeft een lange voorgeschiedenis achter de rug. Al in 1945 werden de eerste tekenlijnen voor deze driehoekige jager op papier gezet. Drie jaar later maakte een experimen teel toestel zijn eerste vlucht en weer drie jaar later kon men bij de Ameri kaanse vliegtuigfabriek Convair een begin maken met het opzetten van de produktielijn. Vorig jaar kwamen de eerste serie- produkten gereed. Thans is de Delta Dagger in gebruik bij de Amerikaanse luchtmacht in West-Duitsland, Spanje en sinds gisteren bij het 32ste Ameri kaanse squadron, het enige in Europa dat onder niet-Amerikaans commando staat. TREFZEKER De lange, snelle Dagger kan een snel heid ontwikkelen van ruim twaalfhon derd kilometer per uur. Hij is uitge rust met zes raketten van het type Vulcan. Deze raketten zijn voor bijna honderd procent trefzeker, omdat zij door radar naar het vliegende doel worden geleid of worden aangetrokken door uitlaatgassen van vijandelijke toestellen. Ook de Vulcanraketten, ont worpen door de Hughes Aircraft Com pany, zijn nieuw in Nederland. De Delta Dagger maakt evenals de Super Sabre een indrukwekkende hoe veelheid lawaai. Volgens ingewijden wordt de hinder voor de veelgeplaagde Soesterbergse bevolking echter iets minder omdat het lawaai minder sto rend is dan dat van de Super Sabres en omdat de Daggers sneller opstijgen. Opvallend groot leek het verschil gis termiddag bij de demonstratie na de plechtige overdracht evenwel niet. ALARMHANGAR Behalve met de Daggers en de Vul- cans is het Amerikaanse squadron sinds kórt ook gelukkig gemaakt met een splinternieuwe alarmhangar. Daarin staan dag en nacht een paar Daggers startklaar opgesteld, vrijwel onder het oog van de bemanningen, die in com partimenten in de hangar slapen en eten. Door de zeer efficiënte opstelling en werkwijze kunnen de vliegers dertig seconden na het alarmsignaal in hun toestellen zitten, weer dertig seconden later de motoren laten draaien en nau welijks twee minuten later in de lucht zijn. De Nederlandse Comedle zal volgen de week maandag in de Rotterdamse schouwburg een eerste voortelling voor Rotterdam geven van Vondels treurspel Joseph in Egypten. Advertentie Van onze correspondent LONDEN Ernest Charles Brown, een Britse journalist van 27 jaar, is in de nacht van woensdag op donderdag in Luanda, de hoofdstad van de Portu gese kolonie Angola, tweemaal in de rug geschoten. Gisteravond was zijn toestand kritiek. Het Portugese bestuur heeft een vrij wazige verklaring uitgegeven over dit incident, dat kort volgt op de relle tjes van zaterdag en zondag. De overheid geeft zich veel moeite om de indruk weg te nemen dat er tussen die onlusten, die vele doden en gewon den eisten, en dit incident enig verband bestaat. Volgens de officiële lezing heeft een officier van het Portugese leger op Brown geschoten, omdat hij meende dat er iemand in zijn tuin rondkroop. De of ficier waarschuwde maar kreeg geen antwoord. Toen schoot hij tweemaal. Bij nader onderzoek bleek dat hij de jour nalist had getroffen. Wat de journalist last". Primair stelt Rotterdam dan ook: als de mensen ma-ar goed zijn ge huisvest, heb ik geen behoelte om baas over hen te spelen. Het aanbod van Capelle: bouw een deel van het Rotterdamse woning contingent op ons gebied en laat als tegenprestatie een aantal woningen mede ten goede komen aan Capelle, is daarom in vruchtbare aarde gevallen. gelijk aanbod van Zoetermeer aan Den Haag, waarbij de eerste samenwerking voorstelde onder toe zicht van het provinciaal bestuur, heeft tot nu toe geen antwoord va-n het Haagse gemeentebestuur kunnen uitlok ken. Weliswaar zijn de Haagse vraag stukken (vooral de stadssanering) in gewikkelder en zit Den Haag samen met Rijswijk, Voorburg en Leidsehen- dam al in een „woningpool", maar on der toezicht van de provincie zou een en ander toch te regelen zijn. Den Haag i-s echter met zijn ambte lijke inslag enerzijds veel meer ge neigd het oor te lenen aan planologen en anderzijd-s heeft het kennelijk de be hoefte de baas te blijven over zijn wo ningen en burgers. Betekent dit dat de Haagse proble men kunstmatig zijn opgeschroefd? Het gemeentebestuur van Zoetermeer heeft in Capelle zijn licht opgestoken en is ervan overtuigd: wat daar kan, kan hier ook. Het van oorsprong agrarische dorpje is gegroeid tot een overwegend industriële gemeente met 9200 inwo ners. Zoetermeer is terecht trots op zijn hypermoderne zuiveringsinstal latie voor het afvalwater en op zijn nieuwe wijken met aantrekkelijke wo ningen, flatgebouwen en tal van eerste klas winkels. Het is gretig bereid de uitbreidingsplannen te gaan uitvoeren. ER WORDT toch al druk ge bouwd in Zoetermeer, on danks de heel geringe toewijzing van woningwetwoningen-: achttien stuks. Het merendeel van de huizen bestaat uit premiebouw of eigen woningen. De K.L.M., het ministerie van oorlog, de Nederlandse Aardolie Maatschappij en de plaatselijke industrie bouwden eigen woningen voor hun personeel. De Haagse plannen hebben Wilsveen geplaatst op nauwelijks zeshonderd meter van de laatste woningen van Zoetermeer. De mensen in Zoetermeer willen niet tegen een nieuwe stad aan geplakt zitten: die stad houdt natuur lijk alleen het beste en alle afval wordt naar ons afgeschoven, zeggen ze. Onder afval verstaan zij geen mensen, maar rommelige bedrijven die een stad meebrengt, zoals autodumps, opslag plaatsen, e. d. 7OETERMEER HEEFT tot zijn vreugde weerklank ge vonden voor zijn plannen bij vele ka merleden, die al twee adressen van de gemeente hebben gekregen. Wanneer tussen Den Haag en Zoetermeer een op basis van vrijwilligheid gegronde samen-werking op gang komt, kunnen wij snel groeien tot veertigduizend in woners, zo staat daarin. Den Haag zou daarmee meteen zijn geholpen en over Wilsveen behoeft niet overhaast te worden beslist. Zo lang de mogelijkheid van Wils veen echter in de lucht hangt, kan Den Haag het aanbod van Zoetermeer niet aanvaarden. De afstand tussen de twee gemeenten is op het ogenblik figuurlijk groot; ook al kost het met het openbaar vervoer meer tijd om van de Haagse binnenstad naar sommige Haagse woonwijken te komen dan naar Zoetermeer. in de tuin van de officier deed, werd niet duidelijk uit het relaas van de over heid. Brown zat woensdagavond in alle vroegte in een bar met enkele collega's en wat Portugese vrienden iets te drin ken. Zijn Britse collega's verlieten hem. Hij zou wat later in het hotel komen, zei Brown. Twintig minuten later moet de schietpartij hebben plaatsgehad. Het was opvallend dat het nieuws over dit incident pas uren nadat het was ge beurd aan de buitenwereld bekend mocht worden gemaakt. De verbindin gen met het buitenland waren gisteren vele uren verbroken. De Britse consul-generaal in Luanda en de Britse journalisten mochten Brown niet bezoeken. Zondagavond had Brown een schietpartij meegemaakt op een begraafplaats in Luanda, waar hij en zijn collega's zeker 54 pas gedolven graven ontdekten, kennelijk van slacht offers van de ongeregeldheden. DORDTSE VERDACHTE: Eigen nieuwsdienst DORDRECHT. De 21-jarige G. W. uit Dordrecht, verdacht van aanranding en beroving van een 78-jarige weduwe uit de Lenghenhof in Dordrecht, heeft bekend het spaargeld van deze vrouw te heb ben gestolen. Van de aanranding heeft hij een ander beschuldigd. W. is geen onbekende voor de Dordtse politie. Op 1 fe-bruari werd hij uit het huis van bewaring ontsla gen, waar hij was opgesloten wegens mishandeling van een wachtmeester der rijkspolitie en diefstal van een partij lood in Papendreeht. De mis handeling had hij gepleegd tijdens de zitting van de rechtbank, waarvoor hij wegens de looddiefstai moest ver schijnen. Van een onzer verslaggevers ROTTERDAM Het tot gisteravond laat voortgezette speuren naar de sedert dinsdagmiddag vermiste achtjarige Mar cel Nivard van de Heemraadssingel te Rotterdam heeft niets opgeleverd. De vijver bij het hoge flatgebouw aan de Beukelsdijk en een gedeelte van de Heemraadssingel zijn zorgvuldig afge- dregd De spoorwegdriehoek achter Dier gaarde Blijdorp, de sportvelden en de speeltuincomplexen zijn meter voor meter uitgekamd. Enige tips die de politie ont ving leverden evenmin iets op. Veertig agenten in opleiding zullen vandaag met de rayon-agenten langs de spoorbaan naar Schiedam en de daaraan grenzende stroken gaan zoeken.

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1961 | | pagina 7