A CHTER ELKE WOLK KAN EEN 1EGEN LIGGER ZIT Het harde geslacht DE NATUUR Verkeersregels gelden ook in de lucht, want: Botsing tussen vrachtauto en tramtrein KAPPIE EN DE LUCHTSTRIJD ALS EEN SPIN Uit de kerken Dinsdag 31 januari 1961 ZEEUWSCH DAGBLAD Pag. 2 MAAR ONDER DE GROND HOUDEN ELEKTRONISCHE OGEN DE WACHT OVER DE STRAALJAGER XYZ BOMMENWERPERS' BOTSEN BOVEN DE OCEAAN Boek vol regels Hogere regionen Nog een taak Snelle hulp DRIE GEWONDEN Arnhemse families vochten vete uit EENDODE in en om uw huis FLITS GORDON Dan Barry SJAANTJE Ernie Bushmiller BAZURKA in de sport W. Lohmann I TINTELS Jack Dunkley iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiimi M'J Ué»T MAAR Ys&ST, BA2URKAT HEN ROL, DIE 1 VOL^T DE VANKLUlZE- jSCHRlFTELUKE t NAAR. ^rOJRSUS-..HOE 1^', -wr WORD IK ^KLUIZENAAR' bah.wht een advies.nu kan »k me ook wel afschroven als ud/ van de bond van r-^l wakzalvcrs in uw öjeval adv1seer ikü, raadpleeg een echte dokter /z PRACHT IGNOU 1 BEN GEZOND, IK VOELMÊ BEST.EÊN- ZAAMHeiPBSKOMT MEGOEO.AISUE v BEZORGD OVER ms bent... a fj Kt opera mundl door J. J. Vis NDER de grond en achter dik beton is het sprookje van Flits Gordon wer kelijkheid geworden. Elektronische ogen horen dwars door wolken en duisternis de straaljagers boven Nederland aan, op een groen verlicht glazen scherm met het silhouet van ons land verschijnen helle strepen. De ether borrelt codewoorden en cijfers door luid sprekers in de hoek en langs de muur hangt een bord vol gegevens over de militaire velden in en bij Nederland. Dag en nacht verliezen hun contrast in deze onderaardse ruimte. Het is er altijd schemer achtig. De werkelijkheid buiten komt binnen door electrische impulsen. 3' De straaljagers, tienduizenden voet hoog, worden gevangen in een netwerk van lichtende lijnen, het bord geeft in geheimtaal de gegevens over de vliegvelden, de meteoberichten en vliegplannen daveren een deur verder over ne gentien telexmachines binnen. Het personeel in de bunker zit op het knooppunt van tientallen draad- en draadloze verbindin gen en kijkt, als een spin in haar web, het luchtruim af om de lucht veilig te houden. Als vlieger XYZ in zijn Sabre door de lucht van nachtelijk Nederland raast weet hij de elektronische ogen en oren van de Centrale verkeersleiding en verbindingsgroep van de Konink lijke luchtmacht op zich gevestigd. Als hij zijn boordradio openzet maken de grondbakens contact met het toestel en het resultaat is op het scherm te zien: ergens binnen of buiten onze landsgrenzen snijden de lijnen elkaar. Als een late wandelaar nog zoekend de hemel aftuurt naar vlieger XYZ weet de .operationsroom" al precies waar hij is op het snijpunt van de lijnen. Vlugger en zekerder dan het menselijk oog is het systeem dat de schakel legt tusen het toestel en de bunker. Binnen een paar seconden geven de mannen in de bunker aan XYZ alle gegevens die hij boven in de lucht nodig heeft: weer, plaatsbepaling, uit- wijkhaven, outillage van de vliegvel den en verkeer in de lucht. Als het nodig is brengen de onder aardse mannen XYZ veilig aan de grond. Dat zijn dan de ongetelde mo menten waarop de mannen in het web een ongeluk voorkomen, de vlieger en zijn toestel redden en wie weet hoe veel argeloze mensen. .LONDEN (Reuter). Twee Ame\ nkaanse bommenwerpers van hetl type B-47, op weg van een lucht-f basis in de staat New York naar! de Amerikaanse luchtbasis Brizel Norton in Engeland, zijn gisteren a boyén de Atlantische Oceaan met elkaar in botsing gekomen. Een van de twee toestellen stortte neer, het andere slaagde er, hoewel ernstig beschadigd, in nog 300 mijl af tf leggen en het vliegveld Shannon, iA het uiterste zuidwesten van Ierland,! te bereiken. 1 ■pvE LUCHT boven ons land is Ef drukker dan de straat voor mijn huis en de verkeersregels zijn veel ingewikkelder. De automobilist hier beneden moppert op een slome fietser, maar de snelheidsverschillen tussen een zoemende Harvard en een gierende Super-Sabre zijn veel groter. Achter elke wolk kan een tegenligger zitten links, rechts, boven en on der. Een botsing kost altijd meer dan blikschade. De Aeronautical information publi cation Netherlands is dan ook honderd maal zo dik als het boekje met voor- rangsregels en verkeersborden dat de kandidaat voor een rijbewijs moet doorwerken. Het luchtruim boven ons land is ver sneden in nauwkeurig omschreven partjes en elk van die partjes kent weer een ander regiem. Tot 20.000 voet strekt zich de zogenoemde Flight information region uit. Dat is het ge bied waar zich de vijf luchtwegen be vinden die Schiphol als centrum heb ben en die beginnen op een hoogte van drieduizend voet. Bij de vliegvel den Zestienhoven, Eeide en Schiphol lopen de luchtwegen eerst uit in Ter minal control area's en dan in plaat selijke verkeersgebieden. Deze lucht wegen en plaatselijke gebieden, die onder toezicht staan van civiele auto riteiten nemen een machtig stuk lucht ruim in beslag. Daarnaast hebben de militaire velden elk hun eigen stukje luchtruim waar de plaatselijke ver keersleidingen de baas zijn. Het over blijvende deel is ongecontroleerd ge bied. Deze naam is wat misleidend want in dit gebied zijn nog hele grote stukken bestemd voor de wacht-, klim- en naderingsprocedures van het mili taire verkeer. Het w.k.n.-gebied van Leeuwarden reikt bijvoorbeeld van halverwege de Afsluitdijk tot een tien tal kilometers noordelijk van Schier monnikoog, V'OOR EEN langzame mooi weer-vlieger is het een over zichtelijk geheel, maar voor een snelle straalviieger is het oppassen. Voor vlieger XYZ is het maar een paar mi nuten vliegen van Zuid-Limburg tot de Waddenzee en in die korte tijd door kruist hij tweemaal een civiele lucht verkeersweg en op zijn minst drie maal een w.k.n.-gebied of een stukje luchtruim van een luchtmachtbasis, stuk voor stuk gebieden die hij alleen maar met toestemming mag door kruisen. Daarom moet XYZ van tevo ren zijn vliegplan inleveren bij de „operations room", die in overleg met alle betrokken instanties voor een veilige passage zorgt. Tijdens zijn vlucht door het ongecontroleerde ge bied kan XYZ zo vaak ais hij wil in lichtingen aan de onderaardse man nen vragen en vooral als hij bij nacht of slecht weer op zijn instru menten moet vliegen zal hij dat doen ook. Maar er is meer. Boven twintigduizend voet begint de Upper information region die zich des noods tot de maan uitstrekt. Het eer ste stukje tussen 20.000 en 25.000 voet 's een bijzonder druk stukje lucht, want daar speelt zich, als een voorzichtig begin van het verkeer in de hoogste luchtlagen, zeer veel ver keer af. Een jaar geleden besloot men dan ook voor dit gebied, de Upper X Zoiets kan gebeuren als er geen of. Onvoldoende controle Is, zelfs boven de Oceaan waar toch ruimte genoeg is. control area, een speciaal regiem in te stellen. Ruw gezegd komt het er op neer dat de luchtwegen in iets ge wijzigde vorm met vijfduizend voet zijn verhoogd en dat het overblijvende gebied onder volledige en voortduren de controle staat van de militaire autoriteiten. De mannen in de „oper ations room" treden hier dus als ver keersleiders op. In de regionen boven de 25.000 voet mag men weer vrij vliegen. Aan het verkeer in dit gebied worden alleen maar inlichtingen gegeven. VERKEER LEIDEN en in lichtingen geven zijn twee van de taken van de „operations room". In tijd van oorlog vallen beide taken nagenoeg weg omdat dan het gehele burgerverkeer uit de lucht ver dwijnt. Toch worden in een dergelijke situatie de mannen in de „operations room" niet overbodig. Dat komt door de derde taak die aan hen is opge dragen: het veilig thuis of op een uit- wijkhaven brengen van operationele toestellen die hun militaire taak heb ben verricht. Er is nog een taak die in vredestijd en in oorlogstijd belang rijk is: coördinatie bij luchtvaart ongelukken. De „operations room" is meestal het eerst en het best op de hoogte van militaire luchtvaartongevallen die buiten de velden gebeuren. De „operations room" beschikt ook over de middelen om zo snel mogelijk de met de hulpverlening belaste instel lingen te alarmeren. Het ritme van de militaire vliegerij is in de „operations room" merk baar. 's Nachts is het er rustig, want na twaalf uur 's nachts is er geen jager meer in de lucht, 's Och tends als de motoren worden gestart begint ook in de „operations room" het geroezemoes. De lunchpauze is ook voor de onderaardse mannen een rustige tijd. VOORAL bij slecht weer is de activiteit groot. De vlieger die op zijn instrumenten vliegt heeft veel behoefte aan correcte en snelle gegevens. Uit de luidsprekers klinkt dan achter elkaar het correcte Engels en het kauwgom-Amerikaans van onze grote bondgenoten, het namaak-Ameri- kaans van Belgen, Duitsers en landge noten. Ze staan in de rij voor inlich tingen en ze worden vlug geholpen. Ergens boven de Noordzee vliegt een Britse Canberra met nog maar tien minuten brandstof. Zijn positie wordt bepaald en snel en 'duidelijk wordt hem verteld welke uitwijkhaven het dichtst bij is. In de buurt van Han nover is een Hunter de weg kwijtge raakt. Even komt er spanning in de „operations room": wie zal het toe stel het eerst vinden, „wij" of het Flight information centre van de R.A.F. in Hannover? Meestal winnen de Hollanders omdat hun systeem moderner is en het personeel effi ciënter werkt. Het kan gebeuren dat Hannover binnen vijftien seconden een telefoontje krijgt: daar vliegt de Hunter en daar kan hij heen. Snel zijn ze, daar in de bunker. Buiten landse collega's zijn er steeds weer verbaasd over. Toen het informa- tioncentre een jaar geleden onder de roepnaam Stove Pipe" in de ether kwam oogstte het zelf ontworpen werkschema bewondering. Nu heeft de commandant al een heel rijtje te vredenheidsbetuigingen binnen gekre gen. Voor Britten, Belgen en andere buitenlanders in militaire vliegtuigen boven ons land is de stem van Stove Pipe een geruststellend geluid in de warrige ether. De ervaring heeft ge leerd dat zij kunnen dichtvaren op de signalen van de ondergrondse man nen. Zo zitten de mannen ln de onder grondse bunker. De microfoon voor de mond en de hand vlak bij het toetsen bord. Traag reageren kan mensenlevens kosten en de aandacht mag geen mo ment verslappen. Van een onzer verslaggevers ARNHEM. Drie gewonden en drie gearresteerden waren het gevolg van een jarenlange vete tussen twee Arn hemse families, die gedurende het af gelopen weekeinde aan de borreltafel beslecht is. Het begon zaterdagavond met een ge- veéh'f' in een bar aan het Stationsplein waar één van de drie zoons uit het ge- Yin R., een 22-jarige sloper, door vader O. met een ploertendoder op het hoofd werd geslagen. Zondagavond ging de vader van het slachtoffer verhaal halen. Hij liep in een café aan de Van Oldenbarnevelt- straat de hardhandige O. tegen het lijf. De man was niet tot een redelijk ge sprek bereid, maar bedreigde zijn op ponent met een pistool, waarop deze naar de politie liep om daarover zijn afschuw uit te spreken en hulp te ha len. De politie haalde O. sr. uit de her berg, maar zag, terwijl er ln de poli tieauto kalm over het geval werd ge praat, een hele kluwen cafébezoekers uit het etablissement rollen. Hier en daar stak er een biljartkeu uit. Toen de zaak ontward was, bleek R. sr., die het café daar was binnen ge gaan, aan een klap met een keu een hersenschudding te hebben overgehou den. De 29-jarige broer van O. jr., de koopman A. M. O. bloedde hevig na een messteek in borst en rug. Een an dere broer O. had zich op eigen gele genheid met een taxi naar een zieken huis begeven, waar letsel aan zijn schedeldak werd geconstateerd. De politie is er nog niet helemaal achter wie wat heeft gedaan. Zij heeft voor alle zekerheid de overgebleven vechters opgesloten. Eigen nieuwsdienst DE LIER. Een vrachtauto met drie inzittenden is gisteravond in De Lier in volle vaart tegen een goederentrein van de Westlandse stoomtrammaat schappij gereden. De 28-jarige E. van Gent uit Zoetermeer, een van de drie inzittenden, is daarbij om het leven ge komen. Het ongeluk gebeurde omstreeks half zeven op de Burgemeester Crezeelaan, op een punt waar de rails in een scherpe bocht de weg kruisen. Ondanks de signalen van de machinist heeft, zo wordt aangenomen, geen der passa giers de trein horen aankomen. De cabine van de vrachtauto werd door de locomtief uit elkaar gereten en tegen de grond gedrukt. De heer Van Gent was op slag dood, de beide anderen de heren L. in 't Veer en R. van Mill uit Zoetermeer werden ge wond naar een ziekenhuis in Delft gebracht. AMSTERDAM. De Koninklijke Ne derlandse stoombootmaatschappij n.v. heeft C. van der Giessen en zns. scheepswerven n.v. te Krimpen aan de IJssel opdracht gegeven een motorvraeht- schip met een draagvermogen van on geveer 7100 ton te bouwen. 110 Zoete vroeg of de mannen aan ta fel wilden komen. Claes kreeg zijn plaats tegenover haar. Sweer zat naast hem met het jongste kind op zijn knie. Hij sopte brokjes brood in melk. Claes keek naar hem met sa mengetrokken wenkbrauwen. Zo had hij nooit met Nicolaes gezeten. Berta zou het niet goed gevonden hebben, omdat ze altijd bang was dat hij te ruw zou omgaan met het kind. Sweer zag er echter ook niet uit of hij van plan was zijn jongens zachtzinnig op te voeden. We hebben allemaal veel verlo ren. begon hij te praten, nadat hij eerst een beker wijn voor Claes had ingeschonken. Jullie meer dan wij, al kunnen wij hier ook niet blijven wonen. Het huis is te groot. Zoete en ik waren toch al van plan om naar de hoeve te verhuizen. Als moeder was blijven leven zou vader niet zo gauw van Schengen vertrokken zijn. Nu wil hij liever met ons meegaan. Zoete heeft zelf ook hoeven, maar ik wil liever op mijn eigen erf zitten, al zouden wij het ruimer en rijker hebben op een van haar bezittingen. Hij zweeg omdat Claes op zijn on derlip beet. Zo iets had je tegen mij niet moeten zeggen, Sweer O!Sweer zette 't kind op de vloer en ging dwars op zijn stoei zitten. Je moet je daar niets van aantrekken. Jij moet met je broers delen en dan is' het billijk als een vrouw wat mee ten huwelijk brengt. Jullie verloren je bezit niet omdat het slecht beheerd werd. Wie is er niet arm geworden in de Bevelan- den? Er is in deze landen geen edel man meer, die geen paarden en knechten heeft moeten afdanken. Be halve op Voorhoute dan, waar ze lie ver alles opleven dan toe te geven dat ze schade leden. Claes maakte een driftig gebaar. Op Voorhoute kunnen ze het nog lang volhouden. Wat ik niet begrijp is, dat jij als een boer kunt gaan le ven. Kun jij dan zo gemakkelijk ver geten dat we met twee knechten naar de Eglantier reden? En weet je niet meer dat je nooit anders ais fluweel wilde dragen? Eens heb ik je een gordel onder de hoeven van je paard zien gooien, omdat er geen zilverpla ten aan waren. Dat was een mooie tijd! De ogen van Sweer schitterden. Maar nu beleven we een andere. Zo bont als jij heb ik het nooit gemaakt! Hij lachte vrolijk en over de tafel buigend, om de hand van zijn vrouw te nemen, vervolgde hij ernstig; Zoete heeft mij een heleboel geleerd. DOOR DIC N AT E Haar wapen is niet zo voornaam als het mijne en als het jouwe, Claes. Maar is er ook geen voornaamheid te vinden onder het gemene volk? Onze grootvaders hebben anders ge leefd dan onze vaders en wij zullen het weer anders moeten doen. Dat is het leven. Niets blijft zoals het is. Je kunt niet menen wat je zegt. Claes schoof heen en weer op zijn stoel. Hij wilde niet meer naar Zoete kijken. Als heer Jan maar eens iets zeide! Maar die zat als een kind zijn bord leeg te eten. Hij scheen geheel vervuld te zijn van gedachten aan het leven met zijn vrouw, want als hij een opmerking maakte was het altijd iets over Margriet. Jij wilt afstand doen van alles wat ons eigen is. Het is verraad aan je wapen en aan je geslacht, Sweer. Claes was heftig. Zijn spijt om de dood van Margriet en de vrees dat daarmede de laatste kans om hulp verloren was, deden hem vrezen dat God de genezing van zijn zoon niet zou willen. Het maakte hem opstan dig. Zoals ze daar nu zaten te eten, aan een blank geschuurde tafel, zo had Joris het liefst gezeten. Bij de pachters op hun hoeven. Van hen al len had hij het minste gevraagd en toch was hij nu dood. Claes kon niet meer blijven zitten. Het verdriet kropte in zijn keel. Sweer hield hem vast. Beheers je! Dat moest ik je ai leren toen we bij meester Egidius waren en nu kun je het nog niet. Je hebt het over ontrouw aan mijn wa pen en aan mijn geslacht. En hij dan? En die daar? En straks deze.. Hij wees naar de twee kinderen en naar zijn vruchtdragende vrouw. Wat geeft het, Claes, als ik hier wil blijven wonen om het wapen van Schengen in zijn oude luister te blij ven voeren? Dat kan niet meer want er is geen bezit meer om het oude te handhaven. Schengen blijft Schen gen, of wij hier zitten of op een hoe ve. Het gaat er om of mijn zonen hun schild ongeschonden weten te be- waren. Of hun aard en karaktef groot en edel zal blijven, zodat alle mensen weten dat het goed en recht vaardig is, wanneer zij de naam van Schengen horen noemen. Claes ademde zwaar. Hij had zich uit de greep van Sweer losgemaakt en -'as naar één der lage vensters gegaan. Het stond half open. De geur van gras en openspringende bloem knoppen dreef naar binnen. In de wei liep jong vee en hij hoorde de knech ten een drinklied zingen. Er was geen muur om het huis Schengen. Al leen een brede gracht, waar omheen lissen en lage heesters groeiden. Mis schien kwam het daardoor wel dat Sweer gemakkelijker op een hoeve kon gaan wonen. Lodycke was een burcht geweest, die hoog oprees uit het land. Een oppermachtig huis waar de boeren en pachters tegen op moesten zien. Schengen lag tussen de hoeven, het was meer een middel punt dan een hoge vesting. Claes voelde tranen in zijn ogen branden. Als hij zou kunnen huilen als een kleine jongen, zou hij zich beter voelen. Maar dat kon niet. Achter hem speelden de zonen van Schengen met jonge honden op de houten vloer. Ze rolden rumoerig o- ver elkaar heen. De dienstmeisjes kwamen de tafel afruimen. Zoete zong een kinderwijs je, wat door de oudste jongen werd meegeneuried. Heer Jan glimlachte voor zich heen. Sweer was naast zijn vriend komen staan. Claes behoefde niets te zeggen, hij wist hoe smarte lijk alles voor hem was: d'zachte zingen van de vrouw en de dolle vreugde van de kinderen. In de verte vergingen de omtrek ken van de bomen en daken in het aangroeiende duister. De maan kwam op achter een groep hoge kastanjelaren. Een halve rond» schijf, die melkwit licht over het slapende land goot. Kom, zei Sweer. Hij raakte de hand van Claes aan en ging hem voor naar buiten. Naast elkaar gin gen ze door de avond. (Wordt vervolgd) Over het algemeen vinden planten het wel prettig als ze onder een dikke laag sneeuw zitten; de meeste groenblijven- de heesters en speciaal de coniferen hebben er echter een hekel aan; die zal men dus van die zware vracht moeten verlossen; de takken buigen door en het is ook niet denkbeeldig dat ze afbre ken; de sneeuw zal men er dus moe ten afschudden; misschien kan men ze er ook wel met een stevige stok afschui ven; denk er om dat men da bast van de stammetjes niet beschadigen mag. KU M <JE M E beter alleen vJE.GGEN latIN,JC®E PAT NI ET, i VAN ME.' JO NGBDAME...^S^_— U VERGIST U^GREV- 50N- LISA kWAM NIET UIT NIEUVJS- GieRIGHeiD,MA*r OMDAT Eld BE ZORGD WAS. y MIJN DROMEN WOR DEN WERKEU ÜK BELACHELIJK, I DE ROL VAN GENEESHEER LUITJE OOK jjjj door WEET JE WAT ER MET JOU MIS IS PETRA-JE HEBT OE NEIGING OKJ DE PIMGEH TE VERWAARLOZEN.. 52. „Er gaat weer iets mis!" riep El Catról uit. „U hebt gelijk excellen tie. Zo gedraagt zich geen schip en dus zijn de vreemdelingen geen echte zee liedenI" Ontdaan staarde de heer Bombastos over de reling naar het wegzinkend* water. „Sabotage!" riep hij. „Men laat ons in de lucht vliegen!" „Welja!" schreeuwde Kappie. „Wij hebben het natuurlijk weer gedaan! Jul lie kunnen de meest overgehaalde stre ken uithalen, maar wij draaien voor al les op!" „Het is niet normaal dat een schip gaat vliegen.. riep El Catról. „Het hoeft geen opzet te zijn, maar het ge tuigt wel van een gebrek aan stuur manskunst!" „Donder en bliksem jij overge haalde kniezebieter!" loeide Kappie EI Catról bij zijn versierselen grijpend. „Jij was zelf zo stom om al die gas patronen in het ventiel te stoppen Jij wou het schip met alle geweld steeds boller opblazen! En nou dat gas ons de lucht in tilt, durf je te mekkeren over sabotage „Duw die lefpet toch van boord Kappie!" stelde Okki voor, „Een duik zal hem wat afkoelen. Zo'n snertadmi- raal is toch pure ballast!" Maar Kappie schudde het hoofd. „Juist omdat hij pure ballast is, moe ten we hem wel aan boord houden. Anders stijgen we ja nog hoger de lucht in. En we moeten juist zien te dalen, dat is duidelijk NED HERV KERK Beroepen te Wezen, T. Langerak te Vinkeveen; Lijnen-Badhoevedorp, B. Dubbeldam vic. te 's-Gravenhage. Aan genomen, naar Warnsveld P. P. J. Mon ster te Gouda. GEREF KERKEN Beroepen te Delfzijl, F. J. Bil te Oudega (W.D.). Beroepbaarstelling kan didaat H. Wijmans t.e Amsterdam zal met ingang van 5 febr. beroepbaar zijn. Beroepen te Zonnemaire Q. Huiser, kand. te Den Haag. CHR. GEREFORM. GEM. Aangenomen naar Dandenong (Austr. ret. church) A H. Schippers te Hil- legom. Tweetal te Kampen; Th. Brie- nen te Mussel en J. H. Carlier te Zut- Dhen. EV. LUTH. GEM. Tweetal te Amstelveen. C. te Enkhuizen en mej. ds. P te Wildervanck-Veendam. GEREF GEM. Beroepen te Schever mgen, Dam te Rotterdam" Schroder M. Stol Chr. SLUISKIL. Aan het bureau van politie te Sluiskil zijn Inlichtingen te verkrijgen over de volgende gevonden voor-werpen: Paar gla cé herenhandschoenen; uitlaatpijp van brom fiets; gebreide wollen want; bruine heren- hanasehoen; een houten zijschot van een vrachtauto-, een houten schot van een vracht auto; lederen broekriem; huissleutel; dames handschoen licht grijs, gebreid; lichtgroen kindermutsje.

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1961 | | pagina 2