Algiers gezuiverd aan vooravond van historisch bezoek i QEOfE MMEI,' Vree s voor actie van Lagaillarde MEERDERHEID VAN AANDELEN R.T.M. AI, ROTTERDAMS AMSTERDAM MOET EEN METRO HEBBEN Utrechtstakingen enkele van uren OVER VIJFJAAR TUNNEL NAAR ENGELAND Kamer wil meer spijtoptanten hm mi GRATIS PROFITEER ER VOLOP VAN TOT 31 DECEMBER I960! Vraag vandaag Uw leverancier om een spaarkaart! Burgemeester: bod inderdaad van ons Ontvoerde baby snel terug Minister gaat met politie praten PROTESTANTS-CHRISTELIJK DAGBLAD VOOR ZEELAND Twee vliegtuigen Naar woestijn Interimrapport: onze enige oplossing WEINIG ONRUST IN GROTE STEDEN Voorzichtige verwachting Berends voor tweede keer vrij gelaten Europese kunstmaan in geding Sneltreinen gaan in Hilversum stoppen De Bilt: Bewolkt EENSGEZIND TEGEN MINISTER Directeur: JACQ DE SMIT; Chefred.: G. 3. BREUKER Hoofdkantoor: Goes, L. Vorststraat 90. Postbus 4, Giro 116666, telefoon Directie en administratie 01100- 6901. Redactie: 01100-6901 en 5366. Bijkantoren: Middelburg, Korte Delft 50, tel. 01180-2009, redactie Walcheren en sportredactie 01180-4604, Post- bus 26, Vlïssingen, Nieuwendijk 33, tel. 01184-3224, Postbus 24, Terneuzen, N.'euwstraat 38, tel. 01150-3189: Zierikzee, Havenpark 24. tel. 01110-2991. Zeeuwsch Dagblad Lotte miittmëw 13 cent. Abonnementsprijs 0,56 per week, 7,per kwartaal Advertentietarieven op aanvrage. - Rubriek Kabouters T cent per woord met een minimum van 1, 16e jaargang No. *"23 Vrijdag 9 december 1960 SPANNING OM DE GAULLE'S REIS Lagaillarde Crepin De Gaulle Eigen nieuwsdienst HOOFDPERSONEN IN ALGERIJNSE THRILLER ALGIERS Een tastbare spanning hing gisteren over Algerije en vooral over de hoofdstad Algiers. Aan de vooravond van het historische bezoek van president de Gaulle waren er veilig heidsmaatregelen genomen op een schaal die zelfs de stoutste verwachtingen overtrof. Duizen den manschappen van de bijzondere politie trokken de stad binnen. In totaal zijn er twintigdui zend man belast met het voorkomen van onlusten (of erger) in Algiers, Oran en de andere grote steden. Enige tientallen verdachte personen die nauwlettend in de gaten gehouden hadden moeten worden zijn aan de veiligheidsmaatrege len ontsnapt en houden zich ergens op liet, platte land verborgen. Daar zij tot vrijwel alles in staat worden geacht, heeft hun verdwijning grote bezorgdheid gewekt, vooral om dat de mogelijkheid bestaat dat man nen als Lagaillarde zullen proberen in Algerije t landen. Een deel van de getroffen veiligheidsmaatregelen moet dan ook in verband worden gebracht met de jacht op Lagaillarde en soort gelijke elementen. Het F.A.F.. het front voor een Frans Algerije, heeft de laatste twee dagen pamfletten verspreid waarin werd op geroepen tot anti-gaullistische demon straties en tot een algemene staking. De gezagsgetrouwe autoriteiten hebben meteen bekend gemaakt dat elke zaak die zijn deuren waagt te sluiten, voor i vele weken lang gesloten zal worden I gehouden door de overheid. Winkels die dingen verkopen die worden ge rekend tot de eerste levensbehoeften, zoals voedsel, zullen eenvoudig worden gevorderd als zij gehoor geven aan de stakingsoproep. Nadat er dicht bij Oran, waar De Gaulle vandaag zal aankomen, een zware bom was ontploft, deed het ge rucht de ronde dat het F.A.F. een reeks bomaanslagen zou plegen om de speciale politie weg te lokken uit Algiers, zodat daar de aanhangers van Frans Algerije onbelemmerd hun gang zouden kunnen gaan. Maar ook buiten de grote steden zijn op grote schaal veiligheidsmaatregelen genomen en generaal Crepin, de Franse opperbevel hebber in Algerije, heeft laten weten dat hij elke verdachte actie meedogen loos zal onderdrukken. Met het oog daarop worden volstrekt betrouwbare troepen gereed gehouden. Onze Parijse correspondent telefoneerde ons gisteravond: Op het ogenblik dat u deze krant in de bus krijgt is De Gaulle, zowel m zijn kwaliteit van staatshoofd als van hoogste militaire chef, zijn Algerijnse reis begonnen. In Parijs zullen twee identieke vliegtuigen gereed staan en pas op het allerlaatste ogenblik zal blijken met welk toestel hij naar Noord-Afrika vertrekt, zodat de kans op sabotage zo gering mogelijk is. Om streeks elf uur zal hij niet ver van Oran landen en vandaar met een heli kopter doorvliegen naar zijn eerste halteplaats, Ain-Temouchent, 80 km ten zuidwesten van Oran. Daar begint zijn inspectiereis, zoals hij het noemt, om zich op de hoogte te stellen van de toestand, van de stemming en van de vorderingen die sinds zijn laatste be zoek zijn gemaakt. Daarom zal hij geen officiële redevoeringen houden gedu rende zijn bezoek. In grote lijnen is het plan van deze reis waarvan de details streng ge heim blijven het volgende: vrijdag middag zal hij met een helikopter een bezoek brengen aan de Algerijnse- Marokkaanse grensstreek voordat hi] naar Tlemcen vertrekt. Een oproep van de burgemeester van deze stad, om m groten getale de president te komen begroeten en naar hem te komen luis teren, is op verzoek van de militaire bevelhebber ingetrokken, waarschijn lijk uit veiligheidsoverwegingen. Zaterdag vertrekt de Gaulle naar Blida en vandaar per helikopter naar Cherchell. waar hij enkele militaire posten zal bezoeken. Vervolgens naar enkele nieuwe neder zettingen zoals Zeddine, Malakoff om tenslotte zijn dag in Orléanville door te brengen. Zondag reist hij per vliegtuig naar Tizi-Ouzou (tussen Algiers en Bougie) vanwaar hij per helikopter een bezoek zal brengen aan enkele mili taire posten in de woestijn. Vervolgens gaat hij door naar Bougie, waar een bezichtiging van de nieuwe petroleum haven op het programma staat. De maandag wordt vrijwel geheel besteed aan de inspectie van een aantal posten in de Sahara voordat hij Philippeviue bereikt. Deze gehele reis zal per heli kopter worden gemaakt. Van een onzer verslaggevers ROTTERDAM Burgemeester Van Walsum heeft gistermiddag in een verklaring in de gemeenteraad be vestigd dat het bod op de aandelen N.V. Rotterdamsche Tramwegmaat schappij zal worden gedaan namens de gemeente Rotterdam. Uit zijn mededelingen bleek dat de gemeente Rotterdam zich reeds een meerder heidsbelang in deze vennootschap heeft verworven. Burgemeester Van Walsum legde de volgende verklaring af: DAARTOE gemachtigd door het col lege van burgemeester en wethouders, stel ik er prijs op bij de aanvang van deze vergadering een verklaring af te leggen. In de pers is dezer dagen het bericht verschenen dat het kantoor Amsterdam van de Rotterdamse Bank namens com mittenten heeft meegedeeld, dat eerst daags een bod zal worden uitgebracht op de aandelen van de N.V. Rotter damsche Tramwegmaatschappij tot de koers van 500 pet. SNEL Deze publicatie heeft, zoals te ver wachten was, nogal de aandacht ge trokken. In het bijzonder is men zich gaan afvragen namens welke instantie dit bod wel zou kunnen zijn gedaan. In dit verband wordt herhaaldelijk de naam van onze gemeente genoemd. Welnu, er is thans geen reden meer om nog langer te verzwijgen, dat dit bod namens onze gemeente wordt uitge bracht. AANVANKELIJK was dit wèl het geval. Aanleiding tot uitbrengen van dit bod is geweest, dat ons te koop werd aan geboden een pakket aandelen van de Rotterdamsche Tramwegmaatschappij dat ons een meerderheidsbelang in deze vennootschap verzekerde. Hierover moest op zeer korte termijn een be slissing worden genomen. Het college meende, dat het belang van de ge meente vorderde deze aandelen te ko pen. Nog dezelfde dag heeft het college de fractievoorzitters ingelicht en hun tevens meegedeeld, dat het de bedoe ling was de overige aandeelhouders in de gelegenheid te stellen hun aandelen tegen dezelfde condities over te dragen. BESLOTEN HET BEHOEFT wel geen betoog, dat niet slechts snel moest worden gehandeld, maar dat een en ander zich in een strikt besloten sfeer moest afspelen, al was het alleen maar om te voorkomen, dat de koers van de aandelen zou wor den omhooggedreven. In een geval als dit kan dan ook ö'e ge bruikelijke procedure niet worden ge volgd. Het college acht echter het be lang van de gemeente zó apert bij deze transactie betrokken, dat het het volste vertrouwen heeft, dat deze zowel door uw raad als ö'oor hoger bestuur zal worden goedgekeurd. Omtrent hetgeen er met de Rotterdam sche Tramwegmaatschappij verder gaat gebeuren, valt op bet ogenblik nog niet definitief te zeggen, omdat daarover nog overleg moet worden ge pleegd'. Het ligt vooralsnog in de bedoeling, dat de N.V. Rotterdamsche Tramweg maatschappij blijft voortbestaan en dat haar bedrijf normaal wordt voort gezet. Er is voor het personeel van de onderneming noch voor obligatiehou ders en andere crediteuren enige re den tot bezorgdheid, omdat de aande len worden overgenomen met de be doeling, dat ö'e verplichtingen van de maatschappij volledig worden nage komen. Evenmin is er reden tot ongerustheid voor degenen die op de diensten van de R.T.M. zijn aangewezen, omdat het zeker niet het voornemen is het pu bliek in een ongunstiger positie te brengen. VOORDEEL VAN DE KANT van de gemeente be zien is echter het grote voordeel van deze transactie, dat een aantal vraag stukken, die vooral voor de toekomst van Rotterdam en van het gebied rondom de stad van belang zijn, ge makkelijker en doeltreffender zullen kunnen worden opgelost, dan tot dus ver mogelijk bleek. In ieder geval kan de verzekering wor den gegeven dat, wanneer er in de toe komst wijzigingen in de opzet van het bedrijf zouden komen, het zeker niet in het voornemen ligt het gehele be drijf rechtstreeks door de gemeente Rotterdam te doen exploiteren. Van onze Amsterdamse redactie AMSTERDAM De aanleg van een ondergrondse in Amsterdam is onvermijdelijk. Dat is de conclusie van een interimrapport, dat de commissie van verkeer en vervoer aan B. en W. van Amsterdam heeft uitgebracht. Met name in de binnenstad wordt een metro hoogstnoodzakelijk ge acht. De commissie beveelt aan, dat die in elk van de binnenstads sectoren, west, zuid, oost en noord moet worden aangelegd. Van de binnenstad uitstralend moeten deze lijnen zich in de buitenwijken, waar ze boven de grond komen, vertakken over de belangrijkste delen van de toekomstige agglo meratie-Amsterdam. De lijnen zul len op den duur moeten worden geëxploiteerd volgens het trein- systeem (kaartjes kopen bij de halte, e.d.) om de nodige capaci teit te waarborgen. De samenstellers van het rapport gaan er van uit dat alleen het openbaar vervoer de grote ver keersproblemen van de toekomst zal kunnen oplossen. Daarvoor is het nodig, dat de trams over eigen banen gaan beschikken, zodat ze niet meer gehinderd zullen wor den door het overige verkeer. Dat maakt brede wegen noodza kelijk, die kunnen in de binnenstad echter niet worden aangelegd zon der het typische karakter van het centrum aan te tasten. Aldus redenerend is men op de gedachte van de z.g. verticale scheiding van de verkeerssoorten gekomen. Men heeft daarbij de mogelijkheden van viaducten (o.m. alweg) bestudeerd. Ook daartegen verzet het specifieke aanzien van de Amsterdamse binnenstad zich. Zo is de commissie tot de slot som gekomen, dat een ondergrond se de enige oplossing biedt. Het zal een duur en tijdrovend karwei worden. De structuur van de Amsterdamse grond schept bij zonder grote moeilijkheden. De ondergrond is weinig draagkrach tig, en de waterstand is hoog (on geveer één meter onder het straat oppervlak). Het rapport noemt de Reguliers-, de Leidse-, de Bloemgracht en de Amstel als de waterwegen, waar onder het tracé van de metro kan worden aangelegd. De tunnel zal moeten worden onderheid, omdat men de vastere lagen pas aantreft op diepten van vijftien tot negen tien meter beneden Amsterdams peil. De commissie geeft ter bepaling van de grootte van de kosten aan, dat de ondergrondse 25 a 30 mil joen gulden per kilometer zal ver gen. De lijn naar noord zal extra moeilijkheden en kosten opleve ren. Die moet onder het IJ en de daarbij gelegen spoorbanen door. Aan het Mosveld in Amsterdam- noord wordt binnenkort begonnen met de bouw van een ziekenhuis met twee honderd bedden. Het zal ongeveer tien miljoen gulden kosten. B. en W. van Amsterdam stellen de raad voor rente en aflossing voor de leningen daarvoor te garanderen. Van. een onzer verslaggevers UTRECHT. Het was gisteren nog ver re van rustig in de Utrechtse me taalbedrijven. Tegen de verwachting m zijn de arbeiders, die dinsdag het werk neerlegden op die manier blijven protesteren. Tot dusverre beperkten de uitingen van ontevredenheid jegens de regering zich tot incidentele protest stakingen van enkele uren of een hal ve dag. De onrust is geconcentreerd in Utrecht, want de stakingen te Amsterdam en Rotterdam waren zeer klein van om vang en van korte duur. In Amster dam ging het om enkele tientallen mensen van Kinoteehniek en tot 's ochtends negen uur was het onrus tig bij Kromhout. In Rotterdam staak ten ruim tweehonderd arbeiders van Netam, die het echter binnen een kwartier al voldoende vonden. Uitbetaling Verscheidene bedrijven in de grootste twee plaatsen van het land hebben be sloten op korte termijn over te gaan tot uitbetaling van de anderhalf pro cent extra winstuitkering. Sommige zullen dat deze week nog doen, ande re de komende week. Bij de enige duizenden arbeiders omvattende be- Van onze correspondent LONDEN. Misschien, heel mis schien, als de voortekenen niet be driegen, kunnen over vijf jaar de eerste auto's door de tunnel rijden die onder de zeebodem Frankrijk en En geland zal verbinden. Tot deze voorzichtige verwachting kwam men gisteren in Londen. Bin nenkort zullen de verschillende Britse ministeries die het kanaaltunnelplan bestuderen, hun rapporten voorleggen aan het kabinet. Als dat de plannen goedkeurt, kan de maatschappij die de tunnel wil laten bouwen, aan de slag. Het gehele project gaat volgens de kanaaltunnelmaatschappij 130 miljoen pond kosten. De maatschappij heeft de laatste maanden alle voorwaarden en details uit haar plan verwijderd waar de regering bezwaren tegen ken baar had gemaakt. Namens de maatschappij die de plannen ontwierp werd gisteren mee gedeeld dat het gehele project een pure privé aangelegenheid is.er zouden voor de Britse regering geen kosten aan verbonden zijn. Wij zien dan ook geen enkele reden waarom het plan niet ten uitvoer kan worden ge bracht, meent de maatschappij die het aandurft de tunnelverbinding tot stand te brengen. Ondanks dit optimistische geluid is men in Londen niet erg geestdriftig gestemd over het plan, dat als ietwat verouderd wordt bestempeld. De Fransen zijn er beter over te spre ken. Indien de regering in Londen het plan goedkeurt zal de maatschappij, om aan a'e benodigde financiën te ko men, een enorme campagne beginnen. drijven van het concern Verolme is de beslissing opgeschort in afwach ting van de thuiskomst van de heer C. Verolme uit Zuid-Amerika. Bij Stork-Jaffa te Utrecht deden de ar beiders niet meer mee met de men sen van Werkspoor en Demlta, die op nieuw weigerden te werken. Bij de machinefabriek Frans Smulders was het niet helemaal rustig, maar de ka tholieke werknemers hielden zich af zijdig van hun stakende collega's. Optocht Opnieuw hielden de arbeiders van Werkspoor en Demka een optocht met de bedoeling zoals zij zeiden alle metaalbedrijven in Utrecht tot stillig gen te dwingen. Zingend en onder het uitroepen van slagzinnen trokken zij op naar de metaalfabriek van Panne- vis en Zoon en naar de bedrijven van Coq en Heycop. Hun pogingen om al le metaalbewerkers mee te krijgen had echter niet veel succes. Gisteravond hebben de christelijke en de algemene Nederlandse metaalbe- drijfsbond vergaderingen gehouden om de toestand te bespreken. De katholie ke bond St. Eloy verspreidde een cir culaire onder zijn leden. Daarin werd aangespoord niet aan „zinloze, wilde acties" deel te nemen. Op de vergadering van de Algemene Nederlandse metaalbedrijfsbond in Utrecht werd dezelfde conclusie ge trokken als de vorige avond op de kadervergadering in Amsterdam. De districtsbestuurder A. Groeneveld, die het woord voerde, was van mening dat er hoewel de vakraad-metaal door de regering „met een kluitje in het riet" is gestuurd, voor een staking in feite geen grond is. Met de werkge vers bestond immers overeenstemming. De stakingskas, aldus de heer Groe neveld, kan niet worden opengezet. Hij spoorde alle arbeiders aan het werk te hervatten. Toen mevrouw Debruyne in de Belgische badplaats Oostende gisteren boodschappen deed en de kinderwa gen met baar dochtertje van vijf maanden zolang buiten voor een win kel liet staan, meende een twintig jarige vrouw de kans van haar leven te zien. Zij griste het kind uit de wagen en verdween. Echter niet zo spoorloos of de politie had haar al twee uur nadat men via luidspreker wagens de bevolking had gealarmeerd, opgespoord en het kind ongedeerd teruggebracht. De jonge daderes, die geen afpersing of iets van dien aard in de zin had, zal een psychiatrisch onderzoek moeten ondergaan. Op de foto: een gelukkige mevrouw Debruyne met haar weergevonden dochtertje. HEESCH In zijn auto, die na een botsing in brand vloog, is gisteravond de Nijmeegse doopsgezinde predikant ds. J. Krijtenburg om het leven gekomen. Dat gebeurde onder Heesch op de rijksweg Den BoschNijmegen. De do minee reed in een flauwe bocht recht door en schoot onder een grote vracht wagen. De benzinetank van de wagen scheurde open en beide auto's vlogen in brand. In een oogwenk laaiden de vlam men hoog uit de ravage op. De predikant kon er niet worden uitgehaald. Van onze Haagse redactie DEN HAAG De ex-SD-er A. Berends is zaterdag voor de tweede maal vrijgelaten. Wederom is bepaald, dat hij zich niet mag bevinden in Gel derland en Overijsel. Berends werd een jaar geleden voor de eerste maal voorwaardelijk in vrij heid gesteld. Hij heeft zich toen niet aan de gestelde voorwaarde geen bezoek aan Gelderland en Overijsel gehouden en werd na korte tijd weer in arrest gesteld. Berends, die tijdens de ooi-lo-g berucht werd als politieman in het oosten van het land, werd aanvankelijk tot levens lang veroordeeld. Later werd hij op jaren gesteld. Toen in december 1959 tweederde van zijn straftijd was ver streken werd hij voorwaardelijk in vrijheid gesteld. LONDEN. Het komende weekeinde zal van grote betekenis zijn voor de toe komst die is weggelegd voor de Blue Streak, de grote raket aïe Engeland hoopt te gebruiken als hoofdbestanddeel van eên rakettencombinatie voor de lan cering van kunstmanen door een groep Europese landen of een andere combi natie van landen. De Engelse minister van luchtvaart Peter Thorneycroft, gaat de komende dagen opnieuw in Parijs praten met de Franse'regering, die nog weinig voelt voor het gebruik van de Blue Streak in Europees verband. In Londen liet men gisteren doorsche meren dat het lot van de Blue Streak wel eens zou kunnen afhangen van de uitslag van dat nieuwe overleg. HILVERSUM. De sneltreinen van Amsterdam naar Groningen, Leeuwar den en Enschede en omgekeerd zullen met ingang van de komende zo merdienstregeling ook in Hilversum stoppen. De nieuwe dienstregeling gaat in op 28 mei. Het K.N.M.I. in De Bilt berichtte gisteren om 23.15 uur: Overwegend droog weer met op vele plaatsen mist of laag hangende bewolking. Weinig wind. Dezelf de temperaturen als gisteren of iets lagere. MIES JE: Kijk, weer een beetje! 10 dec.: zon op 8.37, zon onder 16,29; maan op 23.50, maan onder 12.46. Van onze Haagse redactie DEN HAAG. Met steun van alle politieke partijen uitgezonderd de communisten hseft de Twee de Kamer een motie aangenomen, ■waarin zij bij de regering aan dringt op verruiming van het toe latingsbeleid voor spijtoptanten. De ze verruiming moet er komen, al dus de motie, door herziening van de richtlijnen. Minister Beerman kon met zijn verdediging in twee de termijn de motie niet tegenhou den: de Kamer toonde zich eens gezind in haar afkeuring van wat zij zag als een enghartig beleid. De motie, ingediend door de katholieke woordvoerder mr. H. W. van Doorn, was mede ondertekend door leden van alle fracties behalve van de CPN. Gistermiddag toonden de sprekers zich in hun replieken weinig content met Advertentie Van onze Haagse redactie DEN HAAG. Minister Toxopeus van binnenlandse zaken heeft de po litiebonden uitgenodigd voor een ge sprek op dinsdag aanstaande. Waarschijnlijk zal op deze bijeen komst worden gesproken over het laatste voorstel tot salarisverbetering, dat minister Toxopeus ter tafel heeft gebracht: een vaste toelage van veer tig tot zeventig gulden per maand. BLUE BANDI BB 83 het antwoord van de minister van woensdagavond. De argumentatie van mr. Beerman bleek niet steeds goed gevallen te zijn. Mr. Van Doorn vond dat de bewindsman te veel het accent had gelegd op de financieel-econo- misehe redenen, die spijtoptanten dwongen een visum aan te vragen. Het menselijke leed en de plicht om hulp te bieden, had hij in de woorden van mr. Beerman gemist. CHRISTENPLICHT De sprekers van de andere fracties slo ten zich bij deze woorden aan. Hulp is hier christenplicht, riep de Anti-re volutionair dr. J. Meulink uit. Barm hartigheid in enkele gevallen is geen maatstaf voor het hele beleid, vond de socialistische afgevaardigde mr. Daams. De liberale mej. J. J. Th. ten Broecke Hoekstra noemde het be leid ronduit „onaanvaardbaar." Op twee punten is de minister terugge drongen: door de motie en door zijn toezegging een advies-commissie in te stellen. De motie noemde hij „voor barig", want de advies-cpmmissie (die zal adviseren over visumaanvra- gen, die het ministerie wil afwijzen1) zal immers de toelating al kritisch genoeg bezien. De bewindsman be loofde de commissie de voor toela ting te hanteren richtlijnen mee te delen. Hij verwacht over die richtlij nen zeker ook bepaalde suggesties van de commissie zelf. De bewindsman gleed figuurlijk gespro ken uit, toen hij de vaste commissie van justitie van de Kamer bedekt verweet, dat hij van haar nooit enige voorstellen tot Wijziging van die richt lijnen had ontvangen. De beide katho lieke afgevaardigden mr. Van Doorn en mr. Van Rijckevoi-sel interrumpeer den vrijwel gelijktijdig: Die zijn wel gedaan! GEEN WEG TERUG Onder geen beding wilde de minister van een selectie afstappen. Bedenk wel, zo zei hij, er is voor hem, die naar Nederland komt, geen weg te rug naar Indonesië. Wij hebben de ervaring dat tien procent van verleen de visa geen gebruik maakt. Dat komt omdat zij geen uitreisvergun ning van Indonesië kunnen krijgen, wierp mej. Ten Broecke Hoekstra hem tegen. Volgens mr. Beerman was dit lang niet altijd het geval. De motie, waarmee het ingewikkelde vraagstuk van de spijtoptanten werd afgesloten, vond de minister „vrien delijk gesteld". Zij was daarom niet onaanvaardbaar voor hem. De motie werd zonder hoofdelijke stemming aangenomen. Slechts de communisti sche afgevaardigde Bakker wenste aantekenmg van zijn tegenstemmen. Hij beschouwde het hele gepraat over spijtoptanten als een hetze tegen In. donesië.

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1960 | | pagina 1