Bruingebrande 1 verdachte: doel spionage was INDONESISCHE MISSIE DEZE MAAND WEG Arts blijft prof. -moord op 56 kinderen verjaard (weer) Verhoren in show-proces onmiddellijk begonnen de chocolademelk heet nu Nederland wist van bestelling Nederland vuilnisbak van afgedankte auto's ACHTER DE WET GEVIST PROTESTANTS-CHRISTELIJK DAGBLAD VOOR ZEELAND Na verbreken van de betrekkingen Den Haag: zinloos Wederkerig 16.000 spijtoptanten NIET IN HET NAUW NIET ONBEREIKBAAR LEIDSE KAPPERS NIET EENS OVER VAKANTIEPLICHT Werksp treinen oor gaat rr'gelijk oor VAR maken De BiltBewolkt REGELING KENTEKENBEWIJZEN FIASCO Kreukelaars Wrakken Ontwaarding Oorzaken tdorstIessende melkchocola Strenge keuring Hoofdkantoor: Goes, L. Vorststraat 90, Postbus 4, Giro 116666, telefoon Directie «n administratie 01100- 2438. Redactie: 01100-2317, bij geen gehoor Chef redactie 01100-3991. Bijkantoren: Middelburg, Korte Delft 50, tel. 01180-2009, bij geen gehoor: 01180-4604, Postbus 26, Vlissingen, Nieuwendijk 33, tel. 01184-3224, Postbus 24, Terneuzen, Nieuwstraat 38, tel. 01150-3189; Zierikzee, Havenpark 24, tel. 01110-2991. Directeur: JACQ DE SMIT; Chef red.: G. J. BREUK ER Zeeuwscli Dagblad Losse nummers 13 cent. Abonnementsprijs 0,56 per week, 7,per kwartaal Advertentietarieven op aanvrage. - Rubriek Kabouters 7 cent per woord met een minimum,van 1, 16e jaargang No. 46:i3Donderdag 18 augustus 1960 POWERS teN): IK BEKEN! HHSi I Francis Gary Powers, de man op wie thans de aandacht van de gehele wereld is gevestigd, in de verdachtenbank. Ook hij maakt gebruik van een luisterapparaat om de gelijktijdige vertaling te volgen van alles wat er in het Russisch tot hem wordt gezegd tijdens het proces. Achter hem een militaire bewaker in uniform. Advertentie Van een onzer verslaggevers DEN HAAG Tegen het eind van de maand zullen de 24 In donesiërs, die nog bij de Indo nesische diplomatieke ver tegenwoordiging in Den Haag werkzaam waren, Nederland met hun gezinnen moeten heb ben verlaten. De chef protocol van het ministerie van buiten landse zaken heeft dat gister morgen de Indonesische ver tegenwoordiger, de heer Su- santo Djojosugito, aangezegd als uitvloeisel van de verbre king van de diplomatieke be trekkingen met Nederland door Indonesië. Het bordje „Perwakilan Indonesia** zal van de pui van Prinsengracht 21 en van het hek van het landgoed Backershagen te Wassenaar verdwijnen en de CD- nummerplaten zullen van de auto's van de vertegenwoordiging moeten worden verwijderd. Overigens zullen de leden van de missie nog tot het eind van deze maand diplomatieke bescherming ge nieten. Dat geschiedt op basis van wederkerig heid, want ook in Djakarta heeft minister Subandrio de Nederlandse vertegenwoordiger, dr. Vixseboxse, alle faciliteiten toegezegd voor een orde lijke afwikkeling van de zaken. Ook de leden van de Nederlandse vertegen woordiging zullen tegen het eind van deze maand Indonesië verlaten. De beslissing tot verbreking van de be trekkingen is dr. Vixseboxse gemeld slechts kort voordat president Soekarno er in zijn rede ter gelegenheid van de onafhankelijkheidsdag in het openbaar mededeling van deed. Dr. Vixseboxse werd daarvoor gisterochtend om half acht op het Indonesische ministerie van buitenlandse zaken ontboden. Enkele uren later hield Soekarno zijn rede. (Zie daarvoor ook pag. 9). Toen de eerste berichten over die rede tot Den Haag doordrongen was men daar van de verbreking der betrekkingen nog niet officieel op de hoogte. De Indonesische vertegenwoordiger zegde de receptie, die hij gisteravond ter ge legenheid van 17 augustus zou houden, terstond af. Er werden een vijfhonderd gasten verwacht. In Den Haag is gisteren de regeling van de waarneming van de Nederlandse be langen in Indonesië terstond ter hand genomen. De gedachten zouden hierbij uitgaan naar Engeland. Wat de directe gevolgen zullen zijn van het Indonesische besluit is nog moeilijk te overzien. Ook de consequenties voor de spijtoptanten, die zich nog in Indo nesië bevinden, zijn nog onduidelijk. Op dit moment berusten bij het departe ment van justitie nog ruim 16.000 vi- sumaanvragen. Ruim een half jaar ge leden waren het er naar schatting nog maar ruim 14.000. Sindsdien zijn in de eerste helft van dit jaar negenhonderd visa verleend. In 1959 waren dat er tweeduizend. DEN HAAG De Nederlandse regering heeft in een officiële reactie het Indonesische besluit om de betrekkingen met Nederland te verbreken even teleurstellend als zinloos genoemd. Zij ziet niet in welk belang daarmee kan worden gediend. De verbetering van de betrekking tussen beide landen, waartoe Ne derland steeds de deur heeft open gehouden, is daardoor van de kant van Indonesië welhaast onmogelijk gemaakt, aldus de officiële mede deling. 0 Avery Brundage, president van het IOC, heeft bij zijn aankomst te Rome verklaard, dat hij nog wel een derde termijn wil aanblijven. Van onze correspondent BONN De hoogleraar voor kinderge neeskunde aan de Kieler universiteit, tevens directeur van de Kieler univer- siteitskinderkliniek, prof. dr. Catel, blijft in deze functie gehandhaafd on danks de verschrikkelijke beschuldiging dat hij medeschuldig moet worden ge acht aan de moord op 56 kinaeren tij dens de tweede wereldoorlog. Te Kiel is nl. bekend gemaakt dat tegen Catel noch als ambtenaar noch in strikt straf rechtelijke zin opgetreden kan worden omdat het hier om verjaarde feiten Het was de in 1948 naar Amerika ge- emigreerde Hamburgse kinderspecialist dr. Degkwitz die reeds in dat jaar een ^anklacht indiende tegen achttien Duit se artsen onder wie prof. Catel; zij wa ren zijns inziens schuldig aan de eutha- nasie-moorden op ten minste 56 kin deren die destijds ongeneeslijk ziek werden geacht. Deze moorden zouden zijn gepleegd in het kader van de be ruchte actie van de inmiddels gevangen gezette prof. Heyde, die jarenlang in Sleeswijk-Holstein onder valse naam een praktijk kon uitoefenen tot hij het vorig jaar werd gearresteerd. Uitgangs punt van de moorden in de Hamburger kinderkliniek was een geheim bevel van Hitier uit de herfst van 1939, waar in gezegd werd dat ongeneeslijk zieken en krankzinnigen gedood moesten wor den. „RECHTMATIG" De eerste strafkamer van een der Ham- burgse rechtbanken weigerde evenwel in 1949 tegen Catel en de zijnen een proces te beginnen. Volgens de straf kamer zou een proces nimmer kunnen leiden tot het bewijs van moord of doodslag tegen de achttien artsen. Voorts was deze strafkamer er destijds van overtuigd dat de bedoelde artsen inclusief Catel tijdens de oorlog had den geloofd aan de rechtmatigheid van hun handelwijze toen zij de kinderen de dood instuurden. Overigens stelden de rechters toen reeds vast dat er in de bedoelde Hamburgse kinderkliniek ten minste 56 kinderen waren gedood. „OBJECTIEF MOORD" Degkwitz vertoefde in het begin van dit jaar weer in Duitsland en las toen uiteraard het een en ander over de kwestie van de inmiddels gearresteerde prof. Heyde. Daarop diende hij opnieuw een aanklacht in, ditmaal bij de minis ter-president van de deelstaat Slees wijk-Holstein von Hassel en bij de bur gemeester van Hamburg Brauer. Te Hamburg ontving Degkwitz daarop een officieel antwoord: ,,Er is geen enkele aanleiding voor een vervolging". In Kiel, de hoofdstad van Sleeswijk-Hol stein, zweeg men eerst. Nu heeft de regering van deze deelstaat meegedeeld dat zij geen juridische mogelijkheden ziet om Catel nog te vervolgen. De door Degkwitz bedoelde daden zouden nl. verjaard zijn. Catel mag dan ook hoog leraar en kinderarts te Kiel blijven. Dit gebeurt dus in weerwil van het feit dat een Hamburgse rechtbank in 1949 heeft vastgesteld dat het doden van de 56 kinderen in een Hamburgse kinderkli niek „objectief gezien in strijd met de rechtsnormen" was, d.w.z. objectief moord was. Maar alle achttien beschul digden hebben destijds hun onschuld betuigd en zullen dit ook thans nog wel doen. Zij verklaarden toen geloofd te hebben iets strikt rechtmatigs te hebben gedaan. En dat is blijkbaar voor de rechterlijke instanties te Ham burg en Kiel voldoende. MOSKOU (Reuter) Kalm en bijna voortdurend zeker van zichzelf gedroeg Francis Gary Powers zich gisteren, tijdens de eerste dag van het proces dat in Moskou tegen hem wordt gevoerd wegens spionage tegen de Sowjetunie. Hij verklaarde zich schuldig te achten aan het uitvoeren van een verkenningsvlucht hoven de Sowjetunie, op 1 mei die zoals bekend ein digde in de huurt van de stad Swerdlofsk, toen zijn vliegtuig een U-2 werd neergeschoten. Opzienbarende dingen kwamen er gisteren beslist niet voor de dag, of het moet Powers' verklaring zijn, dat hij tijdens zijn vlucht boven Russisch grondge bied een apparaat in- en uitschakelde waarvan hij de betekenis niet zei te kennen. Op een vraag van de aanklager, generaal Roedenko, zei de Amerikaanse vlieger, dat hij in gevangenschap goed behandeld werd en niet mishandeld was. Het gezonde, gebruinde uiterlijk van de piloot die giste ren 31 jaar werd wees er woensdag ook wel op dat Francis Powers het in zijn cel niet te slecht heeft; voor zijn vrouw, ouders en schoonmoeder die met een 1500 anderen het proces bijwonen, moet dat een grote geruststelling zijn. De grote zuilenzaal van het Huis der vakbeweging is voor het proces uitgekozen om als rechtszaal te dienen. Als rechtbank fun geert een college van drie hoge militairen. Uitvoerig werd Powers ondervraagd tijdens de twee zit tingen die er gisteren aan zijn zaak werden gewijd. Rustig antwoordde de Amerikaan, die nimmer liet blijken dat hij zich in het nauw gedreven voelde. Aan de hand van kaarten die Powers herkende en die uit zijn toestel afkomstig heetten te zijn, beschreef hij de route die hij van Pesjawar in Pakistanvia Bahrein dacht hij, naar de Sowjetunie heeft gevlogen op de fatale 1ste mei. Hij was tevoren uit Adana in Turkije gekomen, waar vol gens hem het onderdeel is gestationeerd waartoe hij behoort. Zijn vlucht moest eindigen op het Noorse vliegveld Bodoe, zei hij. Powers deelde mee dat hij 2000 km diep boven Russisch grond gebied was doorgedrongen, op een hoogte van ruim 20 km. Een hoogte die hem onbereikbaar voor Russische luchtafweer maak te, meende hij. Dat hadden zijn superieuren hem tenminste ver teld. Zijn vlucht met de U-2 eindigde toen hij achter zich een hol klinkende explosie hoorde en voelde. ,,Ik zag een oranjeachtig licht", aldus Powers. Steeds weer probeerde aanklager Roedenko Powers een verklaring te ontlokken, dat 'hij een spionagevlucht ondernam op 1 mei. Op een bepaald moment vertelde hij het mysterieuze apparaat in zijn vliegtuig te hebben ingeschakeld toen hij boven plaatsen vloog die men op zijn kaarten had aangegeven. Spionage „Kende u het doel daarvan? vroeg de aanklager. POWERS: „Wel ik kon het raden, maar ik wist het niet". ROEDENKO: „Maar nu weet u pre cies waar het voor diende?" POWERS: „Nee, nog altijd niet precies. Ik had die apparatuur nog nooit gezien". ROEDENKO: „Maar u wist dat het een spionagevliegtuig was? Daar twij felde u toch niet aan?" POWERS: „Nee, ik geloof niet dat ik er aan twijfelde". AANKLAGER ROEDENKO: „Daar om geeft u toe dat de vlucht onder nomen werd met het doel te spione ren?" POWERS: „Ik meen van wel, ja". Later deelde de Amerikaanse piloot mee dat hij alles moest aantekenen wat niet op zijn kaarten voorkwam. Dat is de gewoonte van piloten. „Een gewoonte die spionage tot doel heeft", conclu deerde Roedenko. Powers antwoordde gevat dat hij precies hetzelfde boven Amerika vliegend gedaan zou hebben. ROEDENKO: „Maar u vloog boven het gebied van de Sowjetunie. Daar uit vloeit voort dat dit binnendringen was met het doel om te spioneren." POWERS: „Ik meen van wel." Geen bommenrekken Kennelijk met het oog op zijn Russi sche gehoor vroeg Roedenko Powers of hij door een druk op een knop in zijn toestel een atoombom had kunnen af werpen, indien hij er een aan boord gehad zou hebben. „Er zijn in de U-2's geen bommenrekken", repliceerde de piloot koeltjes. Zijn vlucht op 1 mei die zo tragisch eindigde Powers zei te weten dat als gevolg ervan de topconferentie mislukte en president Eisenhowers bezoek aan de Sowjetunie niet door ging - was de eerste die de vlieger boven Russisch gebied maakte. Wel ondernam hij in de loop der jaren er voor vele vluchten langs de zuidelijke grenzen van de Sowjetunie, zos deelde hij in antwoord op vragen van de aan klager en zijn Russische advocaat Grinef mee. Geschorst Roedenko had kennelijk opdracht gekregen zoveel mogelijk landen als medeplichtig aan de vlucht met de U-2 aan de kaak te stellen. Hij liet Powers uitvoerig vertellen waar hij in geval Van onze Haagse redactie DEN HAAG Het oudste raadslid van Wassenaar, de heer W. B., is gister avond in conflict gekomen met de gemeentepolitie van Wassenaar. De politie betrapte hem toen hij in het donker in verboden water zat te vissen. Bovendien maakte hij gebruik van niet geoorloofd vistuig en tenslotte bleek dat hij bezig was met het peuren naar paling, waarvoor hij al evenmin vergunning had. Het enthousiaste raadslid kreeg drie bekeuringen wegens overtreding van de Visserijwet. van nood moest landen: in Pakistan, bij het Noorse vliegveld Bodoe, indien nodig in Zweden, Perzië of Finland. Ingeval van een noodlanding in de Sowjetunie moest hij zijn vliegtuig met behulp van een speciale installatie vernietigen. Nadat aanklager en verdediger uit voerig vragen hadden gesteld aan de beklaagde, schorste de president de zit ting tot vandaag. LEIDEN. De Leidse kappers wereld is in twee kampen ver deeld: het ene is tegen, het ande re vóór de verplichte vakantieslui ting, waartoe de gemeenteraad in mei heeft besloten. De aanvoerder van de tegenstanders hield zijn zaak open, toen zijn tijd van slui ten was aangebroken. De Leidse afdeling van de Nederlandse kap- persbond dagvaardde hem in kort geding, omdat hij andere kappers schade berokkende door deze „concurrentie". Gisteren diende deze zaak in kort geding voor de president van de Haagse rechtbank. De raadsman van de gedaagde kapper voerde aan dat eiseres slechts de herenkappers achter zich had, die veelal eenmanszaken tieb- ben en voor de sluiting zijn; de meeste dameskappers zijn het even wel met de „rebel" eens. De raads man had een lijst met nandtekenjngen bij zich om dat te bewijzen. Omdat een dameskapper een herenkapper geen concurrentie kan aandoen, acht te hij de vordering niet voor toewij zing vatbaar. Omdat de sluitingsweek voor de ge daagde kapper al halverwege is, zou de president al vandaag uitspraak doen in dit kappersconflict. DEN HAAG. Over de levering van een aantal Amerikaanse bommen werpers van het type B 26-B Invader aan Indonesië is de Nederlandse rege ring van tevoren ingelicht. Indonesië bestelde deze vliegtuigen ongeveer een jaar geleden. Naar verluidt zijn acht stuks thans geleverd. Een aantal machines onder gaat in Amerika nog een volledige revisie en wordt ook wat bewape ning betreft geheel van de laatste snufjes voorzien. Dat Nederland over de wapenleve ranties wordt ingelicht, komt voort uit het Navo-bondgenootschap. Dat betekent overigens niet dat de Neder landse regering erg is ingenomen met deze Amerikaanse leverantie. De Indonesische luchtmacht, sa mengesteld uit zeven of acht typen vliegtuigen, blijkt het accent wel bij zonder sterk gelegd te hebben op of fensieve machines. De nieuwe B 26-B Invaders ver sterken dat offensieve karakter nog eens in niet geringe mate. Muur lieveling, de enige, die iverkelijk een nerts jus nodig heeft is de nerts. Teneinde voorbereidingen te treffen voor de huisvesting van de Nederlandse deelnemers is de assistent-chef de mis sion van het Nederlands Olympisch Comité, mr. J. P. H. E. van Lier, giste ren reeds naar Rome vertrokken. SCHIPHOL. Het is niet uitgeslo ten, dat Werkspoor binnen afzienbare tijd een order van de Verenigde Ara bische Republiek krijgt voor de levering van spoorwegmaterieel. De minister van verbindingen van de V.A.R., dr. Mus tafa Khalil, liet zich tenminste in deze geest uit, toen hij gistermorgen in het vliegtuig naar Keulen stapte na een driedaags bezoek aan ons land. Minister Khalil maakt op het ogen blik een oriëntatiereis door verschillen de Europese landen teneinde deze te in teresseren voor nieuwe ontwikkelings plannen van de regering van de V.A.R. In Nederland heeft hij o.a. bezoeken gebracht aan het nieuwe stations-post kantoor in Rotterdam en aan Werk spoor in Utrecht. Het K.N.M.I. in De Bilt berichtte ons gisteravond om 23.15 uur: Veel bewol king en voor namelijk in het zuiden en mid den van het land enige regen. Zwakke tot matige wind tussen oost en zuidoost. Onge veer dezelfde temperaturen als gisteren. MIESJE: Ik ga weg. Naar zonniger streken! 19 aug.: zon op 5.30, zon onder 19.56; maan op 2.36, maan onder 18.12. Van onze verkeersredacteur DEN HAAG. Administratieve onmacht bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft de regeling van kentekenbewijzen voor motorvoertuigen laten mislukken en de weg geopend voor allerlei on regelmatigheden, o.a. een rijk bloeiende illegale handel in kentekenbewijzen. Het huidige kentekenbewijs voor auto's en motoren is allang niet meer het „per soonsbewijs" van de auto, zoals bij de verwisseling van nummerborden en kentekenbewijzen indertijd werd ge zegd. Van de oorspronkelijke opzet is niets terecht gekomen. Deze mislukking van de nieuwe regeling heeft allerlei misstanden in de hand gewerkt. In de praktijk blijkt de con trole onmogelijk. Er zijn reeds hon derden kentekenbewijzen in de illegale handel terecht gekomen, waarvan de auto waarvoor het bewijs werd afge geven allang niet meer bestaat. Opge lapte, gesmokkelde en uit het buiten land als tweedehands ingevoerde auto's worden bij tientallen, wat de nummers betreft, in overeenstemming gebracht met de voorhanden zijnde kenteken bewijzen. Per jaar verwisselen circa 180.000 ge bruikte automobielen van eigenaar. Volgens de beschikbare gegevens wor den rond 10.000 oude auto's uit Duits land en België ingevoerd, waarnaast nog een ongekend aantal auto's het land wordt binnengesmokkeld. Nederland dreigt de vuilnisbak te wor den voor de afgedankte wagens uit de buurlanden. Onvoorstelbaar groot is het aantal „kreukelaars" dat uit Duitsland en ook België ons land wordt inge voerd. Hoewel deze auto's nog officieel worden ingevoerd en naar de waarde van het ogenblik invoerrecht wordt be taald, blijkt er praktisch toch geen contröle mogelijk op de staat waarin deze wagens verkeren. Er is geen en kele garantie dat zij nog ooit veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. Over het algemeen wordt slechts een zeer oppervlakkige keuring toegepast, waar na een kentekenbewijs wordt afge geven. waarbij het kriterium veelal is, dat het invoerrecht is betaald. De „importeurs" van deze auto's verhan delen de wagens meestal aan kleine werkplaatsen waar de deuken worden weggeslagen en de wagen wordt over gespoten, zodat hij er uiterlijk weer als nieuw uitziet. Dat een overgroot deel van deze wagens als „total loss" zijn afgeschreven na een botsing door de verzekering wordt officieel niet ge- Advertentie merkt. Dit heeft tot gevolg dat ons wagenpark ieder jaar met een groot aantal gevaarlijke, uiterlijk opgekale faterde wrakken wordt uitgebreid. Ook is er praktisch ge,en cc.ntróle op auto's die onherstelbaar worden ve* nield bij aanrijdingen in ons land. Het is niet na te gaan wat er met de ken tekenbewijzen gebeurt va h de wa gens die naar de sloper gaan. In tal van gevallen wordt het wrak vervangen door een andere auto van hetzelfde type en bouwjaar, een auto echter, die officieel niet op de weg zou mogen zijn. Het zijn veelal gesmokkelde of in het buitenland gestolen auto's die op deze manier legaal worden en tot het Ne derlandse wagenpark gaan behoren. Als oorzaken van deze wanhopige en ge vaarlijke toestand is in de eerste plaats het falen van de regeling met de nieuwe kentekenbewijzen. Opzet was, dat bij verwisseling van eigenaar en iedere verandering het kentekenbewijs zou worden opgezonden aan de Rijks dienst voor het Wegverkeer. Deze dienst kreeg echter een onvoldoende personeelsbezetting, zodat al spoedig de zaak ging vastlopen. Het duurde maanden eer de nieuwe eigenaar van een gebruikte auto het kentekenbewijs kreeg toegezonden, zodat hij kon gaan rijden. Hier en daar „vergat" men bij verkoop van de auto het kenteken bewijs op te zenden en tenslotte werd dit zo algemeen, dat thans niemand meer het kentekenbewijs opstuurt. De Rijksdienst voor het Wegverkeer is allang het spoor bijster in het Neder- lands wagenpark. Thans is de toestand zo, dat men op het belastingkantoor officieel wordt ge holpen om de vastgestelde regeling verder onmogelijk te maken. De nieuwe eigenaar gaat eenvoudig naar het be lastingkantoor en ontvangt onmiddellijk het tweede deel van een nieuw ken tekenbewijs, waarop zijn naam is inge vuld. Verdere oorzaken van de kwalijke han del in smokkelauto's, de invoer van wrakken en de illegale handel in ken tekenbewijzen zijn o.a.: de lagere nieuwprijs in het buitenland waardoor daar eerder tot aanschaf van een nieuwe auto wordt overgegaan nadat de wagen schade heeft opge lopen: het hogere arbeidsloon in de herstel- werkplaatsen en plaatwerkerijen in het buitenland; het lage invoerrecht voor beschadigde auto's en de grote mogelijkheid, bij gebrek aan controle, om een ingevoerde of ge smokkelde auto passend te maken voor de voorhanden zijnde kentekenbewij zen van auto's die in Nederland voor de sloop werden weggedaan. De A.N.W B. dringt thans aan op doel treffende maatregelen ter beperking van de import van beschadigde auto's en het opnieuw sluitend maken van de regeling voor de kentekenbewijzen. Als praktische punten om het gestelde doel te bereiken, stelt de A.N.W.B. dat de politie bij ernstige ongelukken waarbij een auto zo zwaar wordt be schadigd dat hij waarschijnlijk als „total loss" door de verzekering zal worden afgestoten, het kentekenbewijs van de betrokken wagen in beslag moet nemen. Daarna kan de keuring door de expert worden afgewacht. Verder acht de A.N.W.B. het noodzake lijk, dat op de ingevoerde beschadigde auto's een strenge keuring wordt toe gepast. Indien een kentekenbewijs voor die auto's wordt afgegeven, moet daar op een extra vermelding komen, dat het een auto betreft die beschadigd in ons land werd ingevoerd. Tenslotte meent de A.N.W.B. ais eerste maatregel om het wijd verbreide kwaad te bestrijden te moeten aanbevelen, dat het aantal grensposten waar tweede, handse auto's kunnen worden inga. voerd, drastisch dient te worden b*> perkt.

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1960 | | pagina 1