VAN DEN BORGH MISTE KANS VAN ZIJN LEVEN De Roo, Kersten en Niesten, vèr achter WIM VAN EST....BIJ DE TIJD! Bei gen kregen in tijdrit het lid op de neus Schepens won le etappe van Tour de France DE GLIMLACHENDE DERDEN 24-UURS STAKING DREIGT Wim van Est reed zich naar vierde plaats in algemeen klassement BOSCHk Maandag 27 juni 1960 ZEEUWSCH DAGBLAD KANSLOOS VELE EMOTIES NIET PRECIES ALARMKLOK sinaasappel citroen vruchtenlimonade DE EERSTE TWEE dttUDSOK&z&, VANDAAG: EEN LACHEEN TRAAN Niet zijn schuld Ook Geldermans Tour in cijfers BRUSSEL. In de smalle straten van Anderlecht, vlak voor dat we de brede „expositiewegen" op gingen naar het Heysel- stadion maakte ons hart een sprong en bleef ergens in de keel steken. Uit het kopgroepje van veertien man, dat de slag om de ereplaatsen gewonnen scheen te hebben en dat de Belgen Hoeve- naars, Adriaenssens, Planckaert en Schepens uitermate stevig in handen schenen te hebben, maakte zich een lange slungelige figuur los in een oranje trui: Martin v. d. Borgh!Schijnbaar zonder moeite hobbelde hjj over de malse keien van de anderen weg en nam 100, zelfs 150 meter voorsprong. Met nog drie kilometer te rjjden! Het ongelooflijke scheen te zullen gaan gebeuren. Met die paar gedurfde, maar o, zo slim berekende trappen schopte v. d. Borgh in de eerste plaats een allengs gevestigde traditie naar de historie terug: Darrigade zou ditmaal niet de eerste gele trui veroveren; in de tweede plaats trapte hij het zo zorgvuldig voorbereide plan van de nieuwe Belgische ploegleider, Georges Ronsse, de grond in; in de derde plaats klom hij met deze luttele trappen naar een vol komen onverwacht hoogtepunt: de eerste etappe een Nederlandse overwinning, een zege van de „kleine" Nederlandse ploeg. EK waren er enkelen In het groepje vluchtelingen, die dit alles met geweldig veel plezier zaten te bekijken, zoals de Fransman Anglade, de Italiaan Nencini de twee grote favorieten in dit groepje verder uiteraard Wim van Est en Damen, en onder hun oogharen uit met een vreemde glimlach om hun mond keken ze naar de vier Belgen. Wel, deze vier Belgen bestudeerden elkaar. Het stond namelijkals een paal boven water, dat degene, die achter v. d. Borgh aan zou gaan, de sprint in het Heyselstadion zeker niet zou winnen en dat was nu juist de bedoeling van deze vier: Hoevenaars, die de gehele etappe al hierop zat te mikken en te werken; Adriaenssens, die als Belgische favoriet niet wilde werken maar wel wilde winnen; Planckaert, die wist, dat hij het in de sprint tegen de anderen toch niet kon redden en daarom ver moedelijk toch niet zou winnen; Sche pens, die verreweg de snelste van de vier was, maar zeker geen karwei kon op knappen, voordat hij aan deze sprint begon. Ongetwijfeld moet v. d. Borgh deze situatie voor ogen hebben gestaan, toen hij aan zijn vermetel plan begon. Maar nu was hij weg, en tegelijk juichend maar verbeten vloog hij naar het Heysel stadion. Zo snel ging hij, dat hij de be geleidende Belgische motorpolitie ver raste en vrijwel op hun achterwielen kwam te zitten. Er moest nog een kilo meter worden gereden en v. d. Borgh kón eenvoudig niet meer verliezen!! Och, kon niet meer verliezenWie Is tegen het noodlot opgewassen? Bi) de splitsing, waar het mechanische deel van de Tour wordt gescheiden van het deel, dat de Ronde op eigen kracht doet, stond Jean Garnault en wees de motoren naar rechts en voordat v. d. Borgh er op attent had kunnen maken, dat hij naar links moest, was de Limburger al met de motoren de verkeerde kant opgegaan. Met veel misbaar, jammerklachten en met een algemene manifestatie van mede leven, die dan bestaat in gezwaai van armen en het uitgillen van ongearticu leerde geluiden werd v. d. Borgh duide lijk gemaakt, dat hij letterlijk op het verkeerde pad was. Verschrikt stopte hij, keerde van zijn dwaalweg terug en dook de tunnel In, die naar de eindstreep leid de op het ogenblik, dat de achtergebleve nen bij hem arriveerden.... IN de sprint was hij kansloos tegen zo veel Belgen van wie, geheel volgens de vooruitzichten, Schepens Hoevenaars klopte en waarbij Nencini de derde plaats veroverde voor v. d. Borgh en Wim van Est. Dit was nog niet het einde van de Nederlandse tegenslag. In het viaduct, waar de jonge, speelse stormwind nog al wat los, fijn zand had neergeblazen, slipte Simpson en Damen sukkelde over hem heen. Het tweetal kwam weliswaar met achterstand binnen, maar kreeg toch als troostprijs dezelfde tijd als de eerste twaalf. Mocht iemand denken, dat Nederland hiermee voldoende pech voor een halve dag te verwerken hadgekregen, dan ver giste hij zich en toen Piet van Est en Gel dermans met het grote peloton binnen kwamen, wisten we, dat we niet alle voorradige as op ons hoofd mochten strooien ten teken van (lichte) rouw. De Roo. die we ongeveer 28 km voor Brussel hadden moeten achterlaten met een lekke band en die door Niesten en Kersten terzijde gestaan zou worden, had dus kennelijk de aansluiting niet kunne» maken en gezien het feit, dat de controle gesloten zou worden, 16 min na aankomst van Schepens, kregen we zelfs nog even pijn, toen het allengs tegen de tien minu ten begon te lopen. Misschien was het geen zucht van opluchting, die ons ont snapte, maar we voelden ons toch opeens veel prettiger, toen het drietal na ruim 9 minuten binnen kwam zeilen HET waren vele emoties, die we te ver werken hadden gekregen, terwijl de etappe van 108 km toch echt niet veel om het lijf had gehad. De verse Belgische ploegleider, Ronsse, ik heb het u al gezegd had een plannetje ge maakt om zijn debuut en tevens de aan komst in Brussel te vieren met een gele trui. Zoals ik na mijn verkenningstocht reeds vermoedde, zou hij trachten zijn plan pas na Enghein (71 km) los te laten, omdat daar de barslechte wegen en de aspaden begonnen, omdat daar de wegen zich plotseling vernauwden en al leen de Belgen precies wisten waar. Daarom hielden de Belgen de wed strijd stevig in handen in het begin. De wilde Groussard, de avonturiers Frie- drich en Simpson, de argeloze Piet van Est, evenals de onbekommerde Le Menn en Delberghe, zij probeerden enkele ma len om weg te komen, maar werden tel kens door de Belgen meteen bjj de veel kleurige shirts gegrepen. Daarom ook had een van de franse ïavorieten, Ang lade, en ook De Roo niet de minste De sprint op de piste van het Heyselstadion, die door de Belg Schepens (links) werd gewonnen vóór zijn landgenoot Hoevenaers, moeite om weer contact te krijgen, na dat zij stukken gehad hadden. Met Enghien in het zicht werd het he lemaal anders. Hoevenaars was de eer ste, die het vuur in werd gestuurd en de slimme Italiaan Bruni volgde hem. Maar er waren er veel meer: zoals Ang lade en Groussard, die echter door Sche pens vakkundig werden vastgehouden. Pas toen er hulp kwam opdagen van Anastasi, van de Italianen Brandolini en Pambianco, met de oude glorie Ber nard Gauthier, met de felle Portugees Barbosa, tegen welk geweld Planckaert en Molenaers machteloos waren, mede dank zij De Roo, die de Belgen weer voor de voeten liep, kwamen zij bij de vluchtelingen. TAIT was echter niet precies de combi- L-f natie, die Ronsse zich had voorge steld en toen werden de andere Belgen naar voren gecommandeerd om hun eigen ploegmakkers af te slachten. Het geen geschiedde. Juist op dit ogenblik werd De Roo door het hardste noodlot getroffen. Hjj kreeg een lekke band op het ogenblik, dat Anastasi de afgeslagen aanval nieuw leven inblies en de grote slag in alle fel heid ontbrandde. Niesten en Kersten wachtten op hem, maar het zou te ver geefs zjjn Deze aanval van Anastasi had Ronsse kenelijk verwacht. Hij had zijn troepen gehergroepeerd en toen een aantal regio nalen, Groussard, Foucher, Gouget met de Nederlanders Wim van Est, Damen en v. d. Borgh de aanval op gang brach ten kregen zij met zich mee: Messelis, Molenaers, Brankart, Planckaert, Hoeve naars, v. Geneugden. Adriaenssens, Sche pens en v. Aerde, niet minder dan negen Belgen van de veertien. Uiteraard pro fiteerden van deze gelegenheid, ook favorieten als Rivière, Anglade. Nenci ni, Manzaneque, Defilippis, Simpson, kortom een groep van een 29 man, die kort daarna gereduceerd werd door een val van v. Aerde, die door Brankart weer op de been werd geholpen. Toen de Belgen dus een overmacht in handen hadden werd de aanval doorge zet en het peloton scheen te capituleren. Hiervan maakten De Roo en de zijnen ge bruik om dit peloton tot op 500 meter te naderen Wim van Est bij de start voor de tijdrit in Brussel, die onze landgenoot als zevende beëindigde. De Brabander staat op de vierde plaats in Het algemeen klassement. Advertentie 0P dat ogenblik werd opnieuw de alarmklok geluid, omdat Barbosa rich niet bij de gevonden beslissing wil le neerleggen en een aanval lanceerde üt de kopgroep. Hoevenaars ging met hem mee, maar op dat ogenblik greep Wim van Est in. Met v. d. Borgh en Da men ging hij hen achterna en toen de Belgen Adriaenssens, Planckaert en Schepens ter controle van de Nederlan ders werden meegestuurd, gingen ook Anglade, Nencini, Mahé, Simpson, Fou cher en Groussard mee. En hoe de Bel gen ook probeerden de ziel uit deze aan val te halen, het lukte hun niet. Zo was er 15 km voor de eindstreep uit de kop groep een nieuwe kopgroep geboren, die vlot een voorsprong van 1 min. 20 sec. nam en die dus tenslotte zou beslissen, hoe de eerste etappe in Brussel zou ein digen. Hoe dit gebeurde weet u BRUSSEL. Indien de telefoontechnici gehoor geven aan de oproep van hun vakverenigingen, zal het vandaag uitermate moeilijk worden om onze verslagen uit Duinkerken door te bellen. Er hangt nl. een staking in de lucht, een staking van 21 uur. Het Staat echter nog niet vast of de verslagge ving van de Ronde van Frankrijk hierdoor getrof fen zal worden. Het vorig jaar zijn nl. de radiotech nici eveneens in staking geweest, doch een uitzon dering werd toen gemaakt voor de buitenlandse ra dio-omroepen, die in de Tour tegenwoordig waren. Het gevolg echter was, dat deze staking onder de Franse bevolking opeens zo onpopulair werd, dat de technici de volgende dag erg gauw aan het werk zijn gegaan, hoewel de staking oorspronkelijk langer had moeten duren. TJRUSSEL. De eerste dag van de Ronde van Frankrijk heeft reeds twee slachtoffers geëist: de Deen Retvig en de Luxemburger Jempy Schmitz, die beiden pech kregen, door hun ploegmaats in de steek werden gelaten, althans niet geholpen en daardoor zovéél achterstand opliepen, dat zij de S procent, die voor deze etappe stond, ruim overschreden. Zij kregen zelfs geen gelegenheid meer om in de tijdrit te starten. Tevens zij hierbij vermeld, dat het veld, niet zó vertrokken is, als wij dit hebben gegeven. In de internationale ploeg is nl. de Deen Jonsson niet komen opdagen en hij werd vervangen door de Belgische Pool Wierwki, die onder nummer 114 rijdt. Advertentie n &2oncbzK goeie. JtgaaSi! TJRUSSEL. Nederland kan -*-* opperbest tevreden zijn met deze eerste dag van de Ronde van Frankrijk, hoewel er tevens reden is om tranen uit de ogen te wissen. Immers het grootste, het allergrootste, •wat wij op deze eerste dag had den kunnen beleven, een over winning én een gele trui, liepen we mis, hoewel wij ze beide stevig in handen hadden. Een onnozel misverstand onthield ons deze grote glorie, deze grote vreugde. Daarom is de vreugde over de vierde plaats van v. d. Borgh getemperd, hoewel wij met de tijdrit in het vooruitzicht onze borst vooruitstaken over de vijfde plaats van v. Est. De gemiste overwinning van v. d. Borgh kostte ons nl. ook de eerste plaats in het ploegenklasse- ment, niet van de kleine, maar van alle ploegen. ONDANKS de pech van Da men, die bij het binnenko men van het Heyselstadion kwam te vallen en tijd ver speelde. Daar deze val echter niet zijn schuld was, kreeg hij dezelfde tijd toegewezen als de rest van de groep. Met de ene minuut bonificatie voor de ze ge van v. d. Borgh hadden we dus de eerste ploegprijs kun nen incasseren. Nu ging hij naar de Belgen. Triest was ook het lot van twee van onze beste jongeren, De Roo en Niesten, in gezelschap van Kersten. Juist op het ogenblik, dat alle troe pen het vuur ingingen stapte De Roo van zijn fiets af met een lekke band. Zelfs de hulp van Niesten en Ker sten kon niet voorkomen dat hij met een achterstand van bijna 10 min. in Brussel arriveerde. TTOE jammer dit wel was, bleek later in de tijdrit, waarin Niesten en De Roo bepaald niet slecht reden, weliswaar op de 53ste en 71ste plaats terechtkwamen, maar het ver schil met de topfiguren, met de specialisten, was zo gering, dat twee tot drie minuten hun achterstand met nog een hele Tour voor de boeg te verwaarlozen ge weest zou zijn. De tijdrit werd een triomf voor Wim van Est, die weliswaar op de zevende plaats eindigde, maar slechts 1 min aan 's werelds groot ste tijdrijder, Rivière, moest afstaan, slechts 36 sec aan Nencini en verjler Baldini en andere groten glansrijk versloegDank zij de bonificatie van de Italiaan staat Wim van Est op de vierde plaats in het algemeen klassement slechts 51 sec op Nencini achter, maar 20 sec op Anglade, die tweede is, en slechts 3 sec op de Belg Planckaert, die de derde plaats bezet. Door zijn ochtendrit en zijn scherpe tijdrit staat v. d. Borgh op de 10de plaats in het algemeen klas sement op 2 min 7 sec. JjjEN uitstekende tijdrit reed ook - ik zal u daar straks meer van vertellenGeldermans, die 's mor gens met Piet van Est in het grote peloton was geëindigd. Hij werd weliswaar 20ste, maar hij staat toch op de 24ste plaats in het algemeen klassement met een achterstand van 4 min 45 sec. Echt niet veel. Damen, die 's morgens zo goed voor de dag was gekomen, reed door zijn val een matiger tijdrit en komt nu 6 min op de leider te kort. Piet van Est, nog kennelijk niet op dreef, kwam wel in de tijdrit goed te voorschijn, maar had 's morgens te veel ver speeld en ligt nu ruim 9 min. achter. gEPAALD zeer slecht is Kersten, die door de ongelukkige achter stand in de ochtend, maar vooral door zijn uitermate slechte tijdrit op het ogenblik op de laatste plaats staat met een achterstand van 17 min 13 secOmdat Retvig en •Jempy Schmitz 's morgens te laat binnen waren gekomen en niet meer lochten vertrekken in de tijdrit. Behalve de pech in de ochtend \ogen we over deze eerste dag echt liet ontevreden zijn en die drie jongens achteraan. Niesten, De Roo en Kersten, och die zullen het wel rooien.Er is nog niets verloren! vitebi >ie si*; wsar.or.7 1* *7 ft «tew Graod '4 v-vs» i A rt -4 (Wv.i4- -4 LACXtlÖ U£ üuék-ïij J BRUSSEL De tijdrit was meer een prestigekwestie dan een strijd om de plaatsen in het algemeen klassement Een prestigekwestie vooral, omdat de niet-Belgen uiteraard wis ten, dat zij op de uitgezochte slechte wegen in België tegen de Belgen uiteraard weinig kans zouden hebben, mede door het feit, dat zij slechts door middel van- geforceerde aanval len op even slecht als onbekend gebied kans liepen zich uit vorm te rijden of zich bij valpartijen zodanig te beschadigen, dat het „halen van Parijs" gèvaar liep. Toen in de ochtendetappe enkele fa vorieten als Nencini en Anglade, sterke tijdrijders als Simpson, Wim van Est en in zekere zin ook Rivière zich van de hoofdgroep konden losweken, wel, toen besloot men de Belgen op de ze eerste, Brusselse, dag van de Tour niet alle eer te gunnen. En ziet: Rivière, kalm vertrokken, gooide er weer zo*n sterke finish uit, dat hij onweerstaan baar naar de eerste plaats reed. Nencini, die als een van d« eersten was vertrokken, had zo'n sterke start, dat hij juist in' dit eerste deel de Belgen voor een opgave stelde, waaraan zij vrij- wel allemaal in het tweede deel bezwe ken, waardoor de Italiaan tweede werd. Anglade voegde zich met een excellente tijd bij dit drietal in gezelschap van de Zwitserse oud-werelduurrecordhouder bij de amateurs, Trepp en toen, toen kwam pas de eerste Belg, Planckaert, die echter ruim een minuut op Rivière te kort kwam. GROTE VERLIEZERS En dan mochten de Belgen verder al lemaal behoorlijke tijdritten rijden, naast de overwinning in de ochtend werden zij toch de grote verliezers op deze dag, me de door het feit, dat hun gele-truidrager, Schepens, in de tijdrit helemaal niet mee kon komen en op de zevende plaats van onderen eindigde. In feite was de tijdrit vrij spoedig be slist. Vooral door de zeer grote tijd van Nencini, die op dit zeer moeilijke, hob belige, martelende parcours van rnim 27 km, dat voor een groot deel uit de slechtste kinderhoofdjes bestond, die in België te vinden zjjn, tot een prestatie kwam, waarmee hij zichzelf overtrof. Htf kwam tot een tijd van 41 min. 53 sec., een tijd die lange tijd onaantastbaar bleef. Hij was geweldig snel gestart en zijn tijd halfweg was 19 min 20 sec, terwijl bijv. Rivière, die de rit won, over dit zelfde traject 19 min 40 sec deed. En in dit opzicht was zelfs Baldini Rivière te snel af: 19 min 38 sec. En Wim van Est kwam bij hem, Rivière, nog niet eens zoveel tekort: 19 min. 51 sec; waarmee hij de vierde plaats in het algemeen klassement bereikte. Met Barbosa en de onbekende Franse regionaal Ferrer, die ongekende capaciteiten als tijdrijder be zit, en die beiden 19 min 59 sec noteer den, waren zij de enige, die op dit eerste deel beneden de 20 min bleven. VEEL MACADAM Djt is wel te verklaren, omdat juist in dit eerste deel veel goede wegen zaten, veel macadam en weinig keien. De pure snelheidsmaniakken konden hier goed uit de weg, de zwoegers kwamen hier in derdaad bij hen te kort. De moeilijkhe den zaten juist in het tweede deel en met uitzondering van Rivière die werke lijk overal een tijdrit kan rijden kwa men juist hier de zwoegers aan hun trek. Met 21.41 vierde Rivière juist hier zijn triomf over alle tegenstanders, maar juist renners als Anglade (21.571, Trepp (19.49), Graczyck (22.01) en Geldermans (22.03) veroverden hier de j winst, die zij feitelijk in het eerste deel al verspeeld hadden. Ook Planckaert en Simpson kwamen hier tot hun beste pres tatie (22.10). Maar Nencini (22,33), Pam bianco (22.20), Baldini (22.54!!), Strehler (22.24), de meer gevoelige typen, verlo ren op dit tweede deel hun troeven. ARME DE R00 Ook in de tijdrit was De Roo niet ge lukkig. Weer kreeg hij moeite met zijn materiaal, dat hem in een slechte tijd terecht deed komen. Maar bij dit alles had hij toch ook een voorbeeld mogen nemen aan de Zwitser Trepp, die de laatste 6 km het risico nam met een ge broken voorvork te rijden, waardoor hij Uiteraard in een slechtere tijd kwam, dan hij verdiende. Hij had inderdaad de gro te verrassing van deze rit tegen het hor loge kunnen zijn. Overigens was deze tijdrit te kort, dan dat hij sof opleverde voor reroïsche ver halen. Voordat iemand heroïsch kon wor den, was hij al tveer terug in het Heysel stadion, waar het even warm was, de zelfde draaiende, kolkende wind heerste als daarbuiten. SPREKENDE CIJFERS Om u een indruk te geven van de pres taties van de belangrijkste renners in deze tijdrit, willen we u wat cijfermate riaal geven, materiaal, dat duidelijker spreekt, dan welk verhaal ook. In de volg orde van de gemaakte tijden over de gehele rit wil ik de renners klasseren en voor eik de tijden geven, die zij in het eerste en in het tweede deel op de hor loges brachten. Het zijn leerzame, ver duidelijkende getallen: Zie verder pagina 7 Op vrijdag 1 juli zal de vereniging Ar- go voor het eerst in de Nederlandse roeigeschiedenis op de Bosbaan bij Am sterdam nationale sprintkampioenschap pen (over 500 m) organiseren. Aanvang 18.30 uur. 9 Een van de bekendste figuren uit de Britse voetbalwereld, de oud-aanvoerder van Arsenal en het Engelse elfta] Bu- chan, is in een dorpje bij Monte Carlo overleden. De uitslagen van de eerste dag van de Tour de France waren: Rijssel-Brassel (108 hm): l. Sehe- pens (B) 2.46.21 (met bonificatie van •*0 2.45.51); 2. Hoevenaars (B) 2.46.21 (met bonificatie van 15 sec. 2.46.06); 3. Nencini (It); 4. Van den Borgh (N); 5. Wim van Est (N); 6. Barbosa (Int ploeg); 7. Planckaert SU 8- Adriaenssens (B); 9. Mahé (Fr), 10. Groussard (Fr.W); 11. An glade (Fr.); 12. Foucher (Fr.W): 13. Simpson (Gr.Br.); 14. Damen (N) allen w dezelfde tijd als de win- naar; 15. Defilippis (It) 2.48.40; 16. Anastasi (Oost-Zuid-Oost); 17. Van Geneugden (B): 18 Brankart (B): 19. Pauwels (B); 20. Mas (Spanje) allen m dezelfde tijd als Defilippis. 4o. Piet van Est 2.49.17; 58. Gelder mans in dezelfde tijd; 121. De Roo (N) 2.56.12; 122. Niesten (N) z.t.; 125. Kersten (N) z.t. Met overschrijding van de tijdslimiet kwamen binnen: 127. Schmitz (Z wits-Lux) 3.03.33; 128, Retvig (Int ploeg) z.t. i Hivière (Er.), 37,t km in 41.21; 2, Nencini (It.), 41.53; 3. An- S™* -Fr'en4' T"PP (Zw.-Lux), 42.09; a. Planckaert (B.), 43.26; 6 Pambianco (It.) 42.27; 7. Wim van Est, 42.29; 8. Baldini (It.), 42.32 9 Simpson (Eng.), 42.44; 10. Strehler (Zw.-Lux). 42.45; 11. Jansseni (B.) en Ferre (OZO-Fr.), 43.49; IS Jun- ckermann (Did.) 43.00; 14. Adriaens- irna i 43,'22; I5' Jaroscewicz }Juwv' i43'11^16 en 17- Rohrbach (CM-Fr.) en Suarez (Sp.), 43.16; 18. Brankart <B.), 43.21; 19. Graczyk (Fr.), 5.43.23 20. Geldermans, 43.27; 29. Van den Borgh, 44.00; 45. Piet yfHEsrt» 44.37; 53. Niesten, 44.50; 'i- D® Roo- 45.27; 104. Damen, 47.19; 122. Kersten, 49.00. ^1!?ftenlee.n klassement: 1 Nencini, 3.27.99; 2 Anglade, op 31 sec; 3 Plan ckaert, op 48 sec; 4 Wim van Est, op 51 sec; 5 Simpson, op 1.06; 6 Adriaens sens, op 1.24; 7 Rivière, op 1.32; 8 Barbosa (Int.), op 1.55; 6 Hoevenaars, op 2.03; 10 Van den Borgh, op 2.07; 11 Foucher (Fr.W.), op 2.40; 12 Grous sard, op 2.42; 13 Pambianco, op 3.08; 14 Mahé, op 3.29; 15 Baldini, op S.50: 16 Brankart, op 4.02; 17 Strehler, op 4.03; 18 Janssens en 19 Ferrer (OZO- Fr.) op 4.07; 20 Junckermann (Did) op 4.18; 24 Geldermans, op 4.18; 53 Damen, op 6.01; 91 Piet van Est, op 9.11; 121 Niesten, op 13.03; 124 De Roo, op 13.40: 126 Kersten op 17.IS. Puntenklassement: 1. Schepens, Nencini en Rivière, 10 pnt.; 4. Hoe venaars, 6 pnt..; 5. Trepp en Anglade, 3V2 t>nt.; 7. Van den Borgh, 3 pnt.; 8. Wim van Est en Planckaert, 2 pnt.; 10. Pambianco, 1 pnt. Algemeen nloegenklassement: 1. België. 10.26.36 2. Frankrijk, 10.27.47; 3. Nederland, 10.28.59; 4. Italië, 10.30. 18: 5. Frankrijk-West 10.34.12; 6. En geland, 10.35.42; 7. Zwitserland Luxemburg. 10.36.31; 8. Frankrijk OZO, 10.38.03; 9. Duitsland, 10.38.15; 10. Frankrijk CZ, 10.38.56. Advertentie Elastisch rijden - BOUGIES ftterma etastiC

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1960 | | pagina 6