VAN DEN BORGH MISTE
KANS VAN ZIJN LEVEN
De Roo, Kersten en
Niesten, vèr achter
WIM VAN EST....BIJ DE TIJD!
Bei gen kregen
in tijdrit het
lid op de neus
Schepens won le etappe van Tour de France
DE GLIMLACHENDE DERDEN
24-UURS STAKING DREIGT
Wim van Est reed zich
naar vierde plaats in
algemeen klassement
BOSCHk
Maandag 27 juni 1960
ZEEUWSCH DAGBLAD
KANSLOOS
VELE EMOTIES
NIET PRECIES
ALARMKLOK
sinaasappel
citroen
vruchtenlimonade
DE EERSTE TWEE
dttUDSOK&z&,
VANDAAG: EEN
LACHEEN TRAAN
Niet zijn schuld
Ook Geldermans
Tour in cijfers
BRUSSEL. In de smalle straten van Anderlecht, vlak voor
dat we de brede „expositiewegen" op gingen naar het Heysel-
stadion maakte ons hart een sprong en bleef ergens in de keel
steken. Uit het kopgroepje van veertien man, dat de slag om de
ereplaatsen gewonnen scheen te hebben en dat de Belgen Hoeve-
naars, Adriaenssens, Planckaert en Schepens uitermate stevig in
handen schenen te hebben, maakte zich een lange slungelige figuur
los in een oranje trui: Martin v. d. Borgh!Schijnbaar zonder
moeite hobbelde hjj over de malse keien van de anderen weg en
nam 100, zelfs 150 meter voorsprong. Met nog drie kilometer te
rjjden!
Het ongelooflijke scheen te zullen gaan gebeuren. Met die paar gedurfde,
maar o, zo slim berekende trappen schopte v. d. Borgh in de eerste plaats een
allengs gevestigde traditie naar de historie terug: Darrigade zou ditmaal niet
de eerste gele trui veroveren; in de tweede plaats trapte hij het zo zorgvuldig
voorbereide plan van de nieuwe Belgische ploegleider, Georges Ronsse, de
grond in; in de derde plaats klom hij met deze luttele trappen naar een vol
komen onverwacht hoogtepunt: de eerste etappe een Nederlandse overwinning,
een zege van de „kleine" Nederlandse ploeg.
EK waren er enkelen In het groepje vluchtelingen, die dit alles met geweldig
veel plezier zaten te bekijken, zoals de Fransman Anglade, de Italiaan Nencini
de twee grote favorieten in dit groepje verder uiteraard Wim van Est en
Damen, en onder hun oogharen uit met een vreemde glimlach om hun mond keken
ze naar de vier Belgen.
Wel, deze vier Belgen bestudeerden
elkaar. Het stond namelijkals een paal
boven water, dat degene, die achter v. d.
Borgh aan zou gaan, de sprint in het
Heyselstadion zeker niet zou winnen en
dat was nu juist de bedoeling van deze
vier: Hoevenaars, die de gehele etappe
al hierop zat te mikken en te werken;
Adriaenssens, die als Belgische favoriet
niet wilde werken maar wel wilde
winnen; Planckaert, die wist, dat hij
het in de sprint tegen de anderen
toch niet kon redden en daarom ver
moedelijk toch niet zou winnen; Sche
pens, die verreweg de snelste van de vier
was, maar zeker geen karwei kon op
knappen, voordat hij aan deze sprint
begon.
Ongetwijfeld moet v. d. Borgh deze
situatie voor ogen hebben gestaan, toen
hij aan zijn vermetel plan begon. Maar
nu was hij weg, en tegelijk juichend
maar verbeten vloog hij naar het Heysel
stadion. Zo snel ging hij, dat hij de be
geleidende Belgische motorpolitie ver
raste en vrijwel op hun achterwielen
kwam te zitten. Er moest nog een kilo
meter worden gereden en v. d. Borgh
kón eenvoudig niet meer verliezen!!
Och, kon niet meer verliezenWie
Is tegen het noodlot opgewassen? Bi) de
splitsing, waar het mechanische deel van
de Tour wordt gescheiden van het deel,
dat de Ronde op eigen kracht doet, stond
Jean Garnault en wees de motoren naar
rechts en voordat v. d. Borgh er op attent
had kunnen maken, dat hij naar links
moest, was de Limburger al met de
motoren de verkeerde kant opgegaan.
Met veel misbaar, jammerklachten en
met een algemene manifestatie van mede
leven, die dan bestaat in gezwaai van
armen en het uitgillen van ongearticu
leerde geluiden werd v. d. Borgh duide
lijk gemaakt, dat hij letterlijk op het
verkeerde pad was. Verschrikt stopte hij,
keerde van zijn dwaalweg terug en dook
de tunnel In, die naar de eindstreep leid
de op het ogenblik, dat de achtergebleve
nen bij hem arriveerden....
IN de sprint was hij kansloos tegen zo
veel Belgen van wie, geheel volgens
de vooruitzichten, Schepens Hoevenaars
klopte en waarbij Nencini de derde plaats
veroverde voor v. d. Borgh en Wim van
Est. Dit was nog niet het einde van de
Nederlandse tegenslag. In het viaduct,
waar de jonge, speelse stormwind nog al
wat los, fijn zand had neergeblazen, slipte
Simpson en Damen sukkelde over hem
heen. Het tweetal kwam weliswaar met
achterstand binnen, maar kreeg toch als
troostprijs dezelfde tijd als de eerste
twaalf.
Mocht iemand denken, dat Nederland
hiermee voldoende pech voor een halve
dag te verwerken hadgekregen, dan ver
giste hij zich en toen Piet van Est en Gel
dermans met het grote peloton binnen
kwamen, wisten we, dat we niet alle
voorradige as op ons hoofd mochten
strooien ten teken van (lichte) rouw.
De Roo. die we ongeveer 28 km voor
Brussel hadden moeten achterlaten met
een lekke band en die door Niesten en
Kersten terzijde gestaan zou worden, had
dus kennelijk de aansluiting niet kunne»
maken en gezien het feit, dat de controle
gesloten zou worden, 16 min na aankomst
van Schepens, kregen we zelfs nog even
pijn, toen het allengs tegen de tien minu
ten begon te lopen. Misschien was het
geen zucht van opluchting, die ons ont
snapte, maar we voelden ons toch opeens
veel prettiger, toen het drietal na ruim
9 minuten binnen kwam zeilen
HET waren vele emoties, die we te ver
werken hadden gekregen, terwijl
de etappe van 108 km toch echt niet
veel om het lijf had gehad. De verse
Belgische ploegleider, Ronsse, ik heb
het u al gezegd had een plannetje ge
maakt om zijn debuut en tevens de aan
komst in Brussel te vieren met een gele
trui. Zoals ik na mijn verkenningstocht
reeds vermoedde, zou hij trachten zijn
plan pas na Enghein (71 km) los te
laten, omdat daar de barslechte wegen
en de aspaden begonnen, omdat daar de
wegen zich plotseling vernauwden en al
leen de Belgen precies wisten waar.
Daarom hielden de Belgen de wed
strijd stevig in handen in het begin. De
wilde Groussard, de avonturiers Frie-
drich en Simpson, de argeloze Piet van
Est, evenals de onbekommerde Le Menn
en Delberghe, zij probeerden enkele ma
len om weg te komen, maar werden tel
kens door de Belgen meteen bjj de veel
kleurige shirts gegrepen. Daarom ook
had een van de franse ïavorieten, Ang
lade, en ook De Roo niet de minste
De sprint op de piste van het
Heyselstadion, die door de Belg
Schepens (links) werd gewonnen
vóór zijn landgenoot Hoevenaers,
moeite om weer contact te krijgen, na
dat zij stukken gehad hadden.
Met Enghien in het zicht werd het he
lemaal anders. Hoevenaars was de eer
ste, die het vuur in werd gestuurd en
de slimme Italiaan Bruni volgde hem.
Maar er waren er veel meer: zoals Ang
lade en Groussard, die echter door Sche
pens vakkundig werden vastgehouden.
Pas toen er hulp kwam opdagen van
Anastasi, van de Italianen Brandolini en
Pambianco, met de oude glorie Ber
nard Gauthier, met de felle Portugees
Barbosa, tegen welk geweld Planckaert
en Molenaers machteloos waren, mede
dank zij De Roo, die de Belgen weer
voor de voeten liep, kwamen zij bij de
vluchtelingen.
TAIT was echter niet precies de combi-
L-f natie, die Ronsse zich had voorge
steld en toen werden de andere Belgen
naar voren gecommandeerd om hun
eigen ploegmakkers af te slachten. Het
geen geschiedde.
Juist op dit ogenblik werd De Roo
door het hardste noodlot getroffen. Hjj
kreeg een lekke band op het ogenblik,
dat Anastasi de afgeslagen aanval nieuw
leven inblies en de grote slag in alle fel
heid ontbrandde. Niesten en Kersten
wachtten op hem, maar het zou te ver
geefs zjjn
Deze aanval van Anastasi had Ronsse
kenelijk verwacht. Hij had zijn troepen
gehergroepeerd en toen een aantal regio
nalen, Groussard, Foucher, Gouget met
de Nederlanders Wim van Est, Damen
en v. d. Borgh de aanval op gang brach
ten kregen zij met zich mee: Messelis,
Molenaers, Brankart, Planckaert, Hoeve
naars, v. Geneugden. Adriaenssens, Sche
pens en v. Aerde, niet minder dan negen
Belgen van de veertien. Uiteraard pro
fiteerden van deze gelegenheid, ook
favorieten als Rivière, Anglade. Nenci
ni, Manzaneque, Defilippis, Simpson,
kortom een groep van een 29 man, die
kort daarna gereduceerd werd door een
val van v. Aerde, die door Brankart weer
op de been werd geholpen.
Toen de Belgen dus een overmacht in
handen hadden werd de aanval doorge
zet en het peloton scheen te capituleren.
Hiervan maakten De Roo en de zijnen ge
bruik om dit peloton tot op 500 meter
te naderen
Wim van Est bij de start voor de tijdrit in Brussel, die onze
landgenoot als zevende beëindigde. De Brabander staat op de vierde
plaats in Het algemeen klassement.
Advertentie
0P dat ogenblik werd opnieuw de
alarmklok geluid, omdat Barbosa
rich niet bij de gevonden beslissing wil
le neerleggen en een aanval lanceerde
üt de kopgroep. Hoevenaars ging met
hem mee, maar op dat ogenblik greep
Wim van Est in. Met v. d. Borgh en Da
men ging hij hen achterna en toen de
Belgen Adriaenssens, Planckaert en
Schepens ter controle van de Nederlan
ders werden meegestuurd, gingen ook
Anglade, Nencini, Mahé, Simpson, Fou
cher en Groussard mee. En hoe de Bel
gen ook probeerden de ziel uit deze aan
val te halen, het lukte hun niet. Zo was
er 15 km voor de eindstreep uit de kop
groep een nieuwe kopgroep geboren, die
vlot een voorsprong van 1 min. 20 sec.
nam en die dus tenslotte zou beslissen,
hoe de eerste etappe in Brussel zou ein
digen. Hoe dit gebeurde weet u
BRUSSEL. Indien
de telefoontechnici gehoor
geven aan de oproep van
hun vakverenigingen, zal
het vandaag uitermate
moeilijk worden om onze
verslagen uit Duinkerken
door te bellen. Er hangt
nl. een staking in de lucht,
een staking van 21 uur.
Het Staat echter nog
niet vast of de verslagge
ving van de Ronde van
Frankrijk hierdoor getrof
fen zal worden. Het vorig
jaar zijn nl. de radiotech
nici eveneens in staking
geweest, doch een uitzon
dering werd toen gemaakt
voor de buitenlandse ra
dio-omroepen, die in de
Tour tegenwoordig waren.
Het gevolg echter was, dat
deze staking onder de
Franse bevolking opeens
zo onpopulair werd, dat
de technici de volgende
dag erg gauw aan het
werk zijn gegaan, hoewel
de staking oorspronkelijk
langer had moeten duren.
TJRUSSEL. De eerste dag van de
Ronde van Frankrijk heeft reeds
twee slachtoffers geëist: de Deen
Retvig en de Luxemburger Jempy
Schmitz, die beiden pech kregen, door
hun ploegmaats in de steek werden
gelaten, althans niet geholpen en
daardoor zovéél achterstand opliepen,
dat zij de S procent, die voor deze
etappe stond, ruim overschreden. Zij
kregen zelfs geen gelegenheid meer
om in de tijdrit te starten.
Tevens zij hierbij vermeld, dat het
veld, niet zó vertrokken is, als wij dit
hebben gegeven. In de internationale
ploeg is nl. de Deen Jonsson niet
komen opdagen en hij werd vervangen
door de Belgische Pool Wierwki, die
onder nummer 114 rijdt.
Advertentie
n &2oncbzK goeie. JtgaaSi!
TJRUSSEL. Nederland kan
-*-* opperbest tevreden zijn
met deze eerste dag van de
Ronde van Frankrijk, hoewel
er tevens reden is om tranen
uit de ogen te wissen. Immers
het grootste, het allergrootste,
•wat wij op deze eerste dag had
den kunnen beleven, een over
winning én een gele trui, liepen
we mis, hoewel wij ze beide
stevig in handen hadden. Een
onnozel misverstand onthield
ons deze grote glorie, deze
grote vreugde. Daarom is de
vreugde over de vierde plaats
van v. d. Borgh getemperd,
hoewel wij met de tijdrit in
het vooruitzicht onze borst
vooruitstaken over de vijfde
plaats van v. Est. De gemiste
overwinning van v. d. Borgh
kostte ons nl. ook de eerste
plaats in het ploegenklasse-
ment, niet van de kleine, maar
van alle ploegen.
ONDANKS de pech van Da
men, die bij het binnenko
men van het Heyselstadion
kwam te vallen en tijd ver
speelde. Daar deze val echter
niet zijn schuld was, kreeg hij
dezelfde tijd toegewezen als de
rest van de groep. Met de ene
minuut bonificatie voor de ze
ge van v. d. Borgh hadden we
dus de eerste ploegprijs kun
nen incasseren. Nu ging hij
naar de Belgen.
Triest was ook het lot van twee
van onze beste jongeren, De Roo en
Niesten, in gezelschap van Kersten.
Juist op het ogenblik, dat alle troe
pen het vuur ingingen stapte De Roo
van zijn fiets af met een lekke band.
Zelfs de hulp van Niesten en Ker
sten kon niet voorkomen dat hij met
een achterstand van bijna 10 min. in
Brussel arriveerde.
TTOE jammer dit wel was, bleek
later in de tijdrit, waarin Niesten
en De Roo bepaald niet slecht reden,
weliswaar op de 53ste en 71ste
plaats terechtkwamen, maar het ver
schil met de topfiguren, met de
specialisten, was zo gering, dat
twee tot drie minuten hun
achterstand met nog een hele Tour
voor de boeg te verwaarlozen ge
weest zou zijn.
De tijdrit werd een triomf voor
Wim van Est, die weliswaar op de
zevende plaats eindigde, maar
slechts 1 min aan 's werelds groot
ste tijdrijder, Rivière, moest afstaan,
slechts 36 sec aan Nencini en verjler
Baldini en andere groten glansrijk
versloegDank zij de bonificatie
van de Italiaan staat Wim van Est
op de vierde plaats in het algemeen
klassement slechts 51 sec op Nencini
achter, maar 20 sec op Anglade, die
tweede is, en slechts 3 sec op de
Belg Planckaert, die de derde plaats
bezet. Door zijn ochtendrit en zijn
scherpe tijdrit staat v. d. Borgh op
de 10de plaats in het algemeen klas
sement op 2 min 7 sec.
JjjEN uitstekende tijdrit reed ook
- ik zal u daar straks meer van
vertellenGeldermans, die 's mor
gens met Piet van Est in het grote
peloton was geëindigd. Hij werd
weliswaar 20ste, maar hij staat toch
op de 24ste plaats in het algemeen
klassement met een achterstand van
4 min 45 sec. Echt niet veel. Damen,
die 's morgens zo goed voor de dag
was gekomen, reed door zijn val een
matiger tijdrit en komt nu 6 min
op de leider te kort. Piet van Est,
nog kennelijk niet op dreef, kwam
wel in de tijdrit goed te voorschijn,
maar had 's morgens te veel ver
speeld en ligt nu ruim 9 min. achter.
gEPAALD zeer slecht is Kersten,
die door de ongelukkige achter
stand in de ochtend, maar vooral
door zijn uitermate slechte tijdrit
op het ogenblik op de laatste plaats
staat met een achterstand van 17
min 13 secOmdat Retvig en
•Jempy Schmitz 's morgens te laat
binnen waren gekomen en niet meer
lochten vertrekken in de tijdrit.
Behalve de pech in de ochtend
\ogen we over deze eerste dag echt
liet ontevreden zijn en die drie
jongens achteraan. Niesten, De Roo
en Kersten, och die zullen het wel
rooien.Er is nog niets verloren!
vitebi >ie si*; wsar.or.7 1* *7 ft
«tew Graod '4 v-vs»
i A rt -4 (Wv.i4- -4 LACXtlÖ U£
üuék-ïij J
BRUSSEL De tijdrit was meer een prestigekwestie dan een
strijd om de plaatsen in het algemeen klassement Een
prestigekwestie vooral, omdat de niet-Belgen uiteraard wis
ten, dat zij op de uitgezochte slechte wegen in België tegen
de Belgen uiteraard weinig kans zouden hebben, mede door
het feit, dat zij slechts door middel van- geforceerde aanval
len op even slecht als onbekend gebied kans liepen zich uit
vorm te rijden of zich bij valpartijen zodanig te beschadigen,
dat het „halen van Parijs" gèvaar liep.
Toen in de ochtendetappe enkele fa
vorieten als Nencini en Anglade,
sterke tijdrijders als Simpson, Wim van
Est en in zekere zin ook Rivière zich
van de hoofdgroep konden losweken,
wel, toen besloot men de Belgen op de
ze eerste, Brusselse, dag van de Tour
niet alle eer te gunnen. En ziet: Rivière,
kalm vertrokken, gooide er weer zo*n
sterke finish uit, dat hij onweerstaan
baar naar de eerste plaats reed.
Nencini, die als een van d« eersten
was vertrokken, had zo'n sterke start,
dat hij juist in' dit eerste deel de Belgen
voor een opgave stelde, waaraan zij vrij-
wel allemaal in het tweede deel bezwe
ken, waardoor de Italiaan tweede werd.
Anglade voegde zich met een excellente
tijd bij dit drietal in gezelschap van de
Zwitserse oud-werelduurrecordhouder
bij de amateurs, Trepp en toen, toen
kwam pas de eerste Belg, Planckaert,
die echter ruim een minuut op Rivière te
kort kwam.
GROTE VERLIEZERS
En dan mochten de Belgen verder al
lemaal behoorlijke tijdritten rijden, naast
de overwinning in de ochtend werden zij
toch de grote verliezers op deze dag, me
de door het feit, dat hun gele-truidrager,
Schepens, in de tijdrit helemaal niet mee
kon komen en op de zevende plaats van
onderen eindigde.
In feite was de tijdrit vrij spoedig be
slist. Vooral door de zeer grote tijd van
Nencini, die op dit zeer moeilijke, hob
belige, martelende parcours van rnim
27 km, dat voor een groot deel uit de
slechtste kinderhoofdjes bestond, die in
België te vinden zjjn, tot een prestatie
kwam, waarmee hij zichzelf overtrof. Htf
kwam tot een tijd van 41 min. 53 sec.,
een tijd die lange tijd onaantastbaar
bleef.
Hij was geweldig snel gestart en zijn
tijd halfweg was 19 min 20 sec, terwijl
bijv. Rivière, die de rit won, over dit
zelfde traject 19 min 40 sec deed. En in
dit opzicht was zelfs Baldini Rivière te
snel af: 19 min 38 sec. En Wim van Est
kwam bij hem, Rivière, nog niet eens
zoveel tekort: 19 min. 51 sec; waarmee
hij de vierde plaats in het algemeen
klassement bereikte. Met Barbosa en de
onbekende Franse regionaal Ferrer, die
ongekende capaciteiten als tijdrijder be
zit, en die beiden 19 min 59 sec noteer
den, waren zij de enige, die op dit eerste
deel beneden de 20 min bleven.
VEEL MACADAM
Djt is wel te verklaren, omdat juist in
dit eerste deel veel goede wegen zaten,
veel macadam en weinig keien. De pure
snelheidsmaniakken konden hier goed
uit de weg, de zwoegers kwamen hier in
derdaad bij hen te kort. De moeilijkhe
den zaten juist in het tweede deel en met
uitzondering van Rivière die werke
lijk overal een tijdrit kan rijden kwa
men juist hier de zwoegers aan hun trek.
Met 21.41 vierde Rivière juist hier zijn
triomf over alle tegenstanders, maar
juist renners als Anglade (21.571, Trepp
(19.49), Graczyck (22.01) en
Geldermans (22.03) veroverden hier de j
winst, die zij feitelijk in het eerste deel
al verspeeld hadden. Ook Planckaert en
Simpson kwamen hier tot hun beste pres
tatie (22.10). Maar Nencini (22,33), Pam
bianco (22.20), Baldini (22.54!!), Strehler
(22.24), de meer gevoelige typen, verlo
ren op dit tweede deel hun troeven.
ARME DE R00
Ook in de tijdrit was De Roo niet ge
lukkig. Weer kreeg hij moeite met zijn
materiaal, dat hem in een slechte tijd
terecht deed komen. Maar bij dit alles
had hij toch ook een voorbeeld mogen
nemen aan de Zwitser Trepp, die de
laatste 6 km het risico nam met een ge
broken voorvork te rijden, waardoor hij
Uiteraard in een slechtere tijd kwam, dan
hij verdiende. Hij had inderdaad de gro
te verrassing van deze rit tegen het hor
loge kunnen zijn.
Overigens was deze tijdrit te kort, dan
dat hij sof opleverde voor reroïsche ver
halen. Voordat iemand heroïsch kon wor
den, was hij al tveer terug in het Heysel
stadion, waar het even warm was, de
zelfde draaiende, kolkende wind heerste
als daarbuiten.
SPREKENDE CIJFERS
Om u een indruk te geven van de pres
taties van de belangrijkste renners in
deze tijdrit, willen we u wat cijfermate
riaal geven, materiaal, dat duidelijker
spreekt, dan welk verhaal ook. In de volg
orde van de gemaakte tijden over de
gehele rit wil ik de renners klasseren en
voor eik de tijden geven, die zij in het
eerste en in het tweede deel op de hor
loges brachten. Het zijn leerzame, ver
duidelijkende getallen:
Zie verder pagina 7
Op vrijdag 1 juli zal de vereniging Ar-
go voor het eerst in de Nederlandse
roeigeschiedenis op de Bosbaan bij Am
sterdam nationale sprintkampioenschap
pen (over 500 m) organiseren. Aanvang
18.30 uur.
9 Een van de bekendste figuren uit de
Britse voetbalwereld, de oud-aanvoerder
van Arsenal en het Engelse elfta] Bu-
chan, is in een dorpje bij Monte Carlo
overleden.
De uitslagen van de eerste dag van
de Tour de France waren:
Rijssel-Brassel (108 hm): l. Sehe-
pens (B) 2.46.21 (met bonificatie van
•*0 2.45.51); 2. Hoevenaars (B)
2.46.21 (met bonificatie van 15 sec.
2.46.06); 3. Nencini (It); 4. Van den
Borgh (N); 5. Wim van Est (N);
6. Barbosa (Int ploeg); 7. Planckaert
SU 8- Adriaenssens (B); 9. Mahé
(Fr), 10. Groussard (Fr.W); 11. An
glade (Fr.); 12. Foucher (Fr.W): 13.
Simpson (Gr.Br.); 14. Damen (N)
allen w dezelfde tijd als de win-
naar; 15. Defilippis (It) 2.48.40; 16.
Anastasi (Oost-Zuid-Oost); 17. Van
Geneugden (B): 18 Brankart (B):
19. Pauwels (B); 20. Mas (Spanje)
allen m dezelfde tijd als Defilippis.
4o. Piet van Est 2.49.17; 58. Gelder
mans in dezelfde tijd; 121. De Roo
(N) 2.56.12; 122. Niesten (N) z.t.; 125.
Kersten (N) z.t. Met overschrijding
van de tijdslimiet kwamen binnen:
127. Schmitz (Z wits-Lux) 3.03.33; 128,
Retvig (Int ploeg) z.t.
i Hivière (Er.), 37,t km in
41.21; 2, Nencini (It.), 41.53; 3. An-
S™* -Fr'en4' T"PP (Zw.-Lux),
42.09; a. Planckaert (B.), 43.26; 6
Pambianco (It.) 42.27; 7. Wim van
Est, 42.29; 8. Baldini (It.), 42.32 9
Simpson (Eng.), 42.44; 10. Strehler
(Zw.-Lux). 42.45; 11. Jansseni (B.)
en Ferre (OZO-Fr.), 43.49; IS Jun-
ckermann (Did.) 43.00; 14. Adriaens-
irna i 43,'22; I5' Jaroscewicz
}Juwv' i43'11^16 en 17- Rohrbach
(CM-Fr.) en Suarez (Sp.), 43.16; 18.
Brankart <B.), 43.21; 19. Graczyk
(Fr.), 5.43.23 20. Geldermans, 43.27;
29. Van den Borgh, 44.00; 45. Piet
yfHEsrt» 44.37; 53. Niesten, 44.50;
'i- D® Roo- 45.27; 104. Damen, 47.19;
122. Kersten, 49.00.
^1!?ftenlee.n klassement: 1 Nencini,
3.27.99; 2 Anglade, op 31 sec; 3 Plan
ckaert, op 48 sec; 4 Wim van Est, op
51 sec; 5 Simpson, op 1.06; 6 Adriaens
sens, op 1.24; 7 Rivière, op 1.32; 8
Barbosa (Int.), op 1.55; 6 Hoevenaars,
op 2.03; 10 Van den Borgh, op 2.07; 11
Foucher (Fr.W.), op 2.40; 12 Grous
sard, op 2.42; 13 Pambianco, op 3.08;
14 Mahé, op 3.29; 15 Baldini, op S.50:
16 Brankart, op 4.02; 17 Strehler, op
4.03; 18 Janssens en 19 Ferrer (OZO-
Fr.) op 4.07; 20 Junckermann (Did) op
4.18; 24 Geldermans, op 4.18; 53 Damen,
op 6.01; 91 Piet van Est, op 9.11; 121
Niesten, op 13.03; 124 De Roo, op 13.40:
126 Kersten op 17.IS.
Puntenklassement: 1. Schepens,
Nencini en Rivière, 10 pnt.; 4. Hoe
venaars, 6 pnt..; 5. Trepp en Anglade,
3V2 t>nt.; 7. Van den Borgh, 3 pnt.;
8. Wim van Est en Planckaert, 2 pnt.;
10. Pambianco, 1 pnt.
Algemeen nloegenklassement: 1.
België. 10.26.36 2. Frankrijk, 10.27.47;
3. Nederland, 10.28.59; 4. Italië, 10.30.
18: 5. Frankrijk-West 10.34.12; 6. En
geland, 10.35.42; 7. Zwitserland
Luxemburg. 10.36.31; 8. Frankrijk
OZO, 10.38.03; 9. Duitsland, 10.38.15;
10. Frankrijk CZ, 10.38.56.
Advertentie
Elastisch
rijden
- BOUGIES
ftterma etastiC