In 1963 kan Rotterdams concer tgeb ouw klaar Luisteren dichte met ogen Max de Haas slaagde en faalde in nieuwe film RADIO Jép^ OUDE KUNST EN ANTIEK IN ALLERLEI PRACHTIGE VORM Televisie-baan over Oceaan Redt een kind: 2,2 miljoen SIEMENS ZEEUWSCH DAGBLAD Auto's mogelijk onder de grond Als raad en rijk ja zeggen. men aan (21V2) ,-v jj mm VANAVOND EERSTE STEREO-HOORSPEL miljoenenplan Speciale stukken zijn vereist Verouderd avant-gardisme in Dagen mijner Jaren Geluidseffecten zij 11 integrerend deel Kaart zingt voor Hans rampslachtoffers Tentoonstel ling in Rotterdamse Kunstkring Studentenorkest gaf goede avond ISRAËLISCHE LADING EERST LOSSEN 1 Radio"! televisie""] Dinsdag 26 januari 1960 Pag. S Ba&as assjffiBS g§g tM tóf; LU Van een onzer verslaggevers OTTERDAM Het concertgebouw van Rotterdam kan in september 1963 geopend worden. De plannen zijn bestekklaar en met de bouw kan reeds in mei van dit jaar een begin worden gemaakt. Het gemeentebestuur zal een snelle bouw bevorderen. Het project zal in een van de vergade ringen van maart of april bij de gemeenteraad worden ingediend. Ten aanzien van de financiering en goedkeuring van regerings wege zijn B. en W. van Rotterdam optimistisch gestemd. Zij verwachten niet dal bel begin van de uilvoering van het metro- plan remmend zal werken op de uitvoering van andere projecten. Op de persconfe rentie tijdens wel ke de definitieve plannen voor het concertgebouw openbaar werden gemaakt, deelde de wethouder van fi nanciën. mej. mr. J. J. Zeelenberg, mede dat de minis teriële goedkeuring van het metroplan weliswaar geclau suleerd was de minister heeft me degedeeld dat het peil van de uitga ven van 1960 niet boven dat van 1959 mag uitkomen maar dat zulks naar haar mening niet betekent dat de gemeente Rot terdam voor de komende jaren op het peil van 1959 bevroren zou zijn. Het Rotterdamse concertgebouw gezien vanaf de Karei Doormanslraat. De gevel is van witte natuurstenen „ramen*, waarachter een gedeeltelijk gesloten wand van donkere beglaasde baksteen. Bovenop is de grote concertzaal OGEN dicht doen en eventueel het licht uit, dat is de beste manier om een stereofonisch hoorspel te beluisteren". Zo luidt de raad van de regisseur Léon Povel, die vanavond het voor stereo bewerkte hoorspel Even schuilen van Aileen Burke en Leone Stewart via twee zenders in de huiskamer zal brengen. „Het is iets nieuws, met veel nieuwe mogelijkheden en als men ons experiment gunstig ontvangt ben ik er zeker van dat het pu bliek ons zal vragen verder te gaan met experimenteren". Licht uit, ogen dicht, twee radio-ontvangers op gelijke hoogte drie a vier meter van elkaar, dat is de „gebruiksaanwijzing" voor Povel's uitzending van hedenavond (Hilv. I, 22.40 uur). moord op te lossen fcrijkt, heb ik zeer lang moeten zoeken. In de toekomst zullen er speciaal voor stereo geschre ven stukken moeten komen". Er zal zeker nog overleg met de mi nister nodig zijn, maar er zit in de Rotterdamse finan ciën reserve voor het concertgebouw en andere zaken. De 0^0 verbouwing van de Rotterdamse schouwburg is zo goed als voltooid en voor de elektrische centrale aan de Waalhaven en het ziekenhuis Dijkzigt hoeven dit jaar en volgende jaren niet zulke grote bedragen worden uitge geven als in het verleden. Nochtans zal. aldus mej. Zeelenberg, de uitvoering van de werken aan metro en concert gebouw zich in 1960 nog in een begin stadium bevinden. PLAATS Het concertgebouw wordt gebouwd tegenover de Rotterdamse schouwburg tussen de Kruiskade en het Weena, aan de andere zijden omsloten door de Karei Doormanstraat en de straat tus sen het Kruisplein en het Weena. Het front <115 meter) met hoofdingang komt te liggen aan de Kruiskade, tegen over het Schouwburgplein. Het ligt m de bedoeling onder dit plein een onder grondse parkeerruimte te scheppen. GROOTS Het Rotterdamse concertgebouw is ontworpen door de architecten ir. E. H. Kraaijvanger, H. M. Kraaijvanger en Rein H. Fledderus. Zij worden bijge staan door een aantal adviseurs, van wie prof. dr. ir. C. W. Kosten de akoes tische problemen voor zijn rekening neemt. Het plan van de drie architecten is groots van visie, modern en voorzien van de nieuwste technische snufjes. i Men mag er zeker van zijn dat Rot terdam een concertgebouw krijgt dat kan wedijveren met de beroemdste concertzalen in het buitenland. Het gebouw zelf wordt betrekkelijk laag. De concertzalen een grote zaal met 2500 plaatsen, een kleine zaal met ruim 600 plaatsen en een debutanten- zaai met 186 plaatsen komen als het ware op het dak van het hoofdgebouw. Het inwendige van het hele gebouw is i echter een eenheid. Foyers, zalen, trap- pen. „ingangsbruggen" naar de zalen1 en wandelgangen vormen een logisch systeem. Op de tweede verdieping komt onder andere een expositiezaal voor de Rotterdamse Kunststichting en allerlei ruimten die in een concertgebouw thuis horen: garderobes (20 jassen per strek kende meter), kleedkamers, dienst ruimten. kantoren en nog heel veel „Als het goed is moet men bij het beluisteren van Even schuilen de in druk krijgen dat de huiskamerwanden weggevallen zijn en dat men zélf als een soort stille getuige bij de gebeur tenissen aanwezig is. Door de verplaat sing van het geluid hoort men werke lijk hoe mensen (van links naar rechts of omgekeerd) door een kamer lopen en als in het begin van dit spel de hoofdpersoon over straat loopt en de geluiden van het verkeer ondergaat, denkt men in de huiskamer werkelijk dat een auto met grote snelheid dwars door de kamer schiet De radio wil de luisteraar iets nieuws brengen. Het gewone hoorspel houdt zijn bekoring, maar het is nood zakelijk om de radioklanten af en toe iets nieuws te bieden, om te verhin deren dat de meeste luisteraars in de toekomst televisiekijkers zullen wor den. Het stereofonische radiospel is zoiets nieuws en men verwacht er in radioland veel van, juist omdat de mogelijkheden zo groot zijn. „Maar", zegt Povel, „ik zie het ste reofonische hoorspel niet als de toe komstige plaatsvervanger van het ge wone hoorspel. De meeste spelen zijn er niet geschikt voor. Voor Even schuilen, een spannend verhaal over een ex-inspecteur die nog een laatste radio vandaag 1 l DINSDAG De radio brengt van avond een heel bijzonder experiment: het allereerste stereofonische hoorspel. Het is de door Leon Povel bewerkte en geregisseerde thriller „Even schui len" (22.40 over beide zenders; voor stereofonische ontvangst zijn uiteraard twee radiotoestellen nodig). Verder zorgt Hilversum I voor een prettige luisteravond met „Tussen Keulen en Parijs" (19.10), en „Uit ben je!", waarin dit keer Geert Elffe- rich weer zijn mensen-rubriek „Hoe maakt u het?" presenteert (20.05). Voor het Groot Omroepkoor be tekende het concert op 15 januari in de Festhalle te Vierssen in Duits land een eerste optreden buiten Ne derland. Het koor werkte mee aan een geheel aan Bruckner gewijd concert, gegeven door het Radio Filharmonisch Orkest, het NCRV- vocaal ensemble en vier solisten. De opname van dit concert, dat onder leiding van Bernard Haitink stond, kunt u vanavond om tien voor negen over Hilversum 2 beluisteren. Tot uitvoering komen dan het Te Deum Laudamus en de negende spmjotiie. Met gebruikmaking van oude Franse volksliederen en anonieme teksten componeerde Wemer Egk de cantate La tentation de Saint-An- toine voor strijkkwartet en bariton. Een grammofoonopname hoort u om half twaalf over Hilversum 1. 0 Een Impressie vanuit de zaal van het orkestpodium. Boven de plaatsen achter het orkest wordt het orgel gebouwd. Het grootste deel van de orgelpijpen komt in de wand; de „zware pijpen steken als reusachtige trompetten boven het orkest uit» BEDFORD (Reuter) Wetenschap pelijke onderzoekers van de Amerl- kaanse luchtmacht hebben verklaard, dat transatlantische televisie een stap -r» 1 T>A dichterbij is gekomen door een out- JriallOKWartet rTO ALtC dekking in de atmosfeer boven het zuidelijk deel van de Atlantische Oce- SDCClüC BrSlllllS Tussen Zuld-Amerlka en Afrika be- DEN HAAG. Voor de combinatie vindt zich namelijk op bijna Z kilo- plano viooi altviool en cello is niet meters hoogte een soort atmosferische veel maar wej g<)e<ie muziek geschre- baan, wa-arlangs radio- en televisfegol- ven, die echter in de concertzaal slechts ven gestuurd kunnen worden met een zeiden tot uitvoering komt. In de aula zeer gering: verlies aaa sterkte. De grote concertzaal van boven af gezien. Het orkestpodium is 70 centi meter boven de vloer. Daaromheen xijn amfitheatersgewijs de plaatsen. meer. Er is, in overleg met Hilversum en Bussum, rekening gehouden me» uitzendingen via radio en televisie. SOBER De ontwerpers hebben gisteren mede gedeeld dat zij er naar streven hetj concertgebouw in vormgeving en mate-! riaalkeuze een sober, maar waardig cachet te geven. De gevels krijgen op een onderbouw van donkere natuur- j steen een „raamwerk" van witte natuursteen, zogenaamde cristallina vir-j gino, waarachter op enige afstand een) gedeeltelijk gesloten wand van blauwe) verglaasde baksteen wordt gemaakt. De concertzalen worden bekleed met geprofileerd, zilverkleurig aluminium. De plannen voor de inwendige ver fraaiing zijn nog niet uitgewerkt, maar ook daarvoor wensen de ontwerpers I eenvoudige, maar edele materialen te gebruiken. Voor de grote zaal denken zij bijvoorbeeld aan „warme" hout soorten De totale kosten van het Rotter damse concertgebouw zijn geraamd op ruim 21!& miljoen gulden, waarvan veertien miljoen als bouwsom. ,A MSTERDAM Een nieuwe film van Max de Haas betekent altijd een evenement in het leven van de Nederlandse cinematografie. De laatste jaren werd De Haas zeer in beslag genomen door werk voor televisie en commerciële opdrachten, maar een subsidie van O., K. en W. stelde hem in staat zich te wijden aan een korte documentaire speel film Dagen mijner jaren, die thans gereed is gekomen. Zoals begrijpelijk is van de maker van De Ballade van de hoge hoed (waarmee De Haas een internationale reputatie verwierf), en van Maskera- ge. werd het een bijzondere film. Niet alleen door hef gegeven: een te rugblik op het leven van een mens. O AMSTERDAM. Hans Kaart zal op* 9 februari in het Amsterdamse Concert-, gebouw optreden met het Concertge bouworkest. Tevens werkt de sopraan' Erna Spoorenberg aan het programma mee. Hans Kaart zingt aria's uit Tosca en Turandot, Erna Spoorenberg een compositie van Johann Strauss en een aria uit La Traviata. Het orkest wordt gedirigeerd door Bernard Haitink. De opbrengst van het concert wordt afgedragen aan het Nationaal Rampen fonds ten bate van de bewoners van het overstroomde Oostzaan. Honderd getrof fen tuindorpbewoners zullen gratis toe gang hebben. De concerten van het Concergebouw- orkest in de periode 827 februari wor den geleid door de Pool Stanislaw Skro- waczewski en de Fransman Pierre Bou- lez. ROTTERDAM. De kunsthande laren Dirven uit Eindhoven en Wie- gersma uit Utrecht houden jaarlijks een expositie in de zaal van de Rot terdamse Kunstkring. Dit jaar blij ven zij lot 1 februari. Zoals gewoonlijk hebben beiden een zeer gevarieerde collectie op houg ni veau tentoongesteld. In het bijzonder vallen op: een vijftiende eeuwse Vlaams kazuifel in zogenaamde or frois-techniek, die in verrassend gave staat verkeert, twee dertiende eeuwse zuidduitse plastieken van de apostelen Petrus en Paulus en een vijftiende eeuwse Noordnederlandse houten groep. Vanzelfsprekend zijn er ook mooie meubels, voor het grootste deel stam mend uit de zeventiende eeuw. Curieus is de voorraad antieke kompassen die in de Kunstkring zijn geëxposeerd. Voorts zijn er in de vitrines fraaie zilveren, emaille en ivoren voorwerpen te vinden. Beide exposanten brengen natuur lijk op hun speciaal gebied weer bij zondere dingen. Bij Wiegersma zeer vroeg Chinees aardwerk, waaronder enige prachtige kommen en bij Dir ven oude Europese voorwerpen, zoals bijvoorbeeld een schild van een kruis ridder. Een mooi ingerichte expositie, waar op het voor de liefhebber goed toe ven is. maar veel meer nog door de filmische verwerking ervan. Max de Haas heeft getracht sym bool en werkelijkheid te laten ver groeien tot een nieuwe realiteit, om dat hij de betrekkelijkheid van het korte bestaan in de kringloop van het leven wilde uitbeelden. Daarbij heeft hij gebruik gemaakt van geluidsef fecten on concrete muziek van Pierre Sehaeffer, welke een integrerend deel uitmaken van zijn filmtaal. Kringloop Dertiende eeuws beeld van Paulus op de expositie in De Kunstkring. We zien hoe een kind wordt gebo ren en direct erop wordt het tijdstip gesitueerd door op orgelmuziek wal sende Jordaners. Het kind groeit op, heeft i'n een winters bos een ontmoe ting met een oud vrouwtje, als jon gen laat hij zijn bootje varen in een plas, aanschouwt hij het wonder van St. Nicolaas, leert de vreugde van de snelheid kennen met een bokkenwa gen. Vervolgens komt hij in zijn eer ste betrekking in het Beursgebouw, waar de kracht, van de crisis komt. j Hitier wordt een bedreiging, de oor log breekt uit, de bezetting, de be vrijding, de rage van de rock 'n' roll. Dit alles heeft zijn plaats gekregen in de filrh. Niet echter als reportage, maar als onderdeel van een spirituele terugblik, geladen met symboliek, dubbele betekenissen, beelden welke ruimtelijke beweging in tijd omzetten enz. Verouderd Op deze elementen berust zowel de betekenis als het falen van deze film. Dit soort avant-gardisme is namelijk versleten, omdat deze estetiek van de spiritualiteit innerlijk leeg is gebleken. De symbolen doen verouderd aan. Zij behoren voor een deel thuis in het verleden van het expressionisme. Op zichzelf kunnen zij als beeld Tafercel uit de film Dagen mijner jaren van Max de Haas. Symboliek: geklede heer gaat met lift omhoog, heer in hemd gaat met lift omlaag. Plaats van handeling: Beursgebouw te Amsterdam. nog een boeiende werking uitoefenen, zoals bijvoorbeeld hel tafereel met de op- en neergaande lift, waarbij een goed gekleed heer naar boven gaat, een tot op het hemd uitgeklede man naar beneden. Maar het is een vondst, die als bedenksel spoedig zijn aar digheid verliest, omdat hij geen we zenlijke betekenis bezit. Daarbij ontbreekt het beelden uit het reële leven aan zeggingskracht, zij hebben slechts een illustratieve functie en dat is in een dergelijke ..kunstfilm" als Dagen mijner jaren dodelijk. Anthony Bosman Eigen nleuwdienst HILVERSUM. De actie „Redt een kind" heeft 2,2 miljoen gulden opge bracht. In Marokko hebben alle vluch telingenkinderen hierdoor kleren voor de winter kunnen krijgen, en boven dien nog wat extra voeding. Verder heeft men bij de vluchtelin- getjes in Tunesië nog enkele duizen den van de ergste gevallen kunnen helpen. „Nederlandse kleren" is on der de vluchtelingen een spreekwoor delijke zaak geworden. De actie is nu officiëel afgesloten. Giro 250.000 blijft echter nog open voor nakomende giften. van het tweede V.C.L. in Den Haag viel een vast ensemble uit Bologna te horen, dat zich aandiende onder de naam Pro Arte. Brahms heeft drie pianokwartetten geschreven. Vooral in liet derde, opus 60 in c-mol, dat de avond opende, com bineerde en wisselde hij de instrumen ten op originele wijze. De sombere toon soort houdt verband met zijn ongeluk kige liefde voor Clara Schumann. De vier Italianen hadden er kennelijk een kluif aan, in technisch opzicht dan, want het samenspel sloot. Merkwaardigerwijs vormde de altist Lodovico Coccon de spil van dit ensem ble èn als leider èn als ver- bindingsspeler. Dat de pianist Gherardo Carmignani wat te luid speelde, kan aan de moeilijke akoestiek gelegen hebben. De violiste Ida Coppola plaatste tegenover verfijning een wat ruw en niet geheel zuiver forte en de cellist Emiliano Emilia,ni kon zijn par tijen maar juist aan. De plaatsing na Brahms van het kwartet (1957) van de Italiaan Giulio Viozzi, primitief van schrijfwijze, maar bekoorlijk in het langzame middendeel, belichtte de zwak heden overmatig. Tot besluit volgde Schumanns enige kwartet. Naar wij ver namen waren drie van de executanten juist enigermate hersteld van een griep, die hen had gedwongen hun concerten in Parijs af te zeggen. Wellicht hoorde men hen gisteren dus op halve kracht. De Witte DEN HAAG Afgezien van de grote sociale verdiensten in het universitaire milieu, maakt het Nederlands studenten orkest onder zijn bekwame dirigent Jan Brussen ook verantwoorde symfonische muziek. En het doet dat voor een ensem ble van vrijwel jaarlijks wisselende ama teurs uitstekend. De bruikbare speelmu- ziek, die Lex van Delden met duidelijke theamtische gegevens in zijn Vijfde Symfonie voor dit orkest schreef, is aan deze studenten wel besteed. Composito risch is de melodie handzaam in het or kest gelegd, waarvan in wijde bogen en tegen een achtergrond van scherp gepro fileerde ritmiek dankbaar gebruik werd gemaakt. Haydns symfonie met de pau- kenroffel. waarin het koper zijn kan sen greep, rolde qua maatverdeling nog wat uit elkaar, maar dat werd door de strijkers weer goedgemaakt in het Con certo grosso van Handel, welke oude dansvormen onder deze vaardige jonge handen nog niets van hun oorspronke lijke frisheid verloren hadden. Op hoog niveau speelde de cellist An- ner Bijlsma in het met veel autoriteiten' bezette Haagse gebouw voor Kunsten en Wetenschappen, het aristocratische concert van Saint-Saëns, een virtuoze en briljante vertolking, waarvan de char mante cantilenen orkestraal degelijk' werden ondersteund. Donderdag 28 dezer is de beurt aan Rotterdam, waar de studenten, die hun tourneeavonden met het Io Vivat ope-' nen, in de Rivièrahal komen spelen. Twee schepen vast in Port Said KAIRO (Reuter) Twee vrachtsche pen, de Deense Inge Toft en de Griekse Astypalae, moeten in Port Said blijven tot de Israëlische ladingen zijn gelost. Dit deelde president Nasser gisteren mede naar aanleiding van vragen over de resultaten van de besprekingen over deze kwestie tussen Dag Hammars- kjoeld, de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, en de minister van buitenlandse zaken van de Verenigde Arabische Republiek. De belangrijkste „spelers" in een stereofonisch hoorspel zijn de technici. Hier zitten ze achter hun instrumenten. Van achteren af: Th. van Woerkom, L. Swart, H. Dossekom en G. v. d. Braak. Rechts met microfoon: de regisseur Léon Povel. televisie vandaag DINSDAG Een van de heerlijkste kluifjes voor feuilletonschrijvers en filmers is sinds jaren het mysterie rondom de vrouw die beweert de laatste dochter van de Tsaar te zijn. Als dat waar is, wordt zij de erf gename van het miljoenenfortuin van de tsarenfamilie. Vanavond kunt u dit veïmaarde geval op de t.v.zien, uit gewerkt in een Duitse film van Falk Harnack (20.35). 0 Vlaanderen geeft een boeiend en gevarieerd programma: 20.00 reportage rond de boeken van Ernest Claes; 20.25 musical Patati.Patata; 21.00 korte filmthriller: 21.45 literair programma; 22.15: Ontmoetingen in Kongo. 0 België Frans: „Van Mayerling tot Serajewo", een historische film van Max Ophüls (20.30). Geen film vanavond op Duitsland, maar wel een televisiespel „Auf- sichtsratsitzung" (Commissarissenver- gadering) om 20.50. Vooraf (20.20) een gala-concert door het Engelse orkest The Nitwits, waarbij gewaarschuwd wordt: „Voorzichtig niet lachen, ernstige muziek." Advertentie IjnheTkeitj WOENSDAG 27 JANUARI HILVERSUM I, 402 M ochtend VARA: 7.00 Nws; 7.10 Gym; 7.20 Gram: 7.23 Gram en reportages; 8.00 Nws; 8.18 Gram. en act; 8.55 Tips van de voedings- markt; 9.00 Gym v d vrouw; 9.10 Gram (9.35—9.40 Waterst). VPRO: 10.00 School radio. VARA: 10.20 V.d. vrouw; 11.00 Ge- var progr. middag 12.00 Lichte muz; 12.30 Land- en tulnb. meded; 12.33 V h platteland; 12.38 Orgel spel; 13.00 Nws en tentoonstellingsagenda; 13.20 Dansmuz; 13.45 Gesproken portret; 14.00 Gram; 14.10 Kamerork; 15.00 V d jeugd; 17.00 Pianorecital; 17.15 Gram; 17.25 Roemeens ork; 17.50 Regeringsuitz: van H A van Luyk. avond 18.00 Nws en comm; 18.20 Regerings uitz: Uitwisselingsprogr over Japan, in samenwerking met Radio Nederland We reldomroep; 18.30 R.V.U.: Het behoud en de vernieuwing van de cultuur in de Eu ropese ruimte, door dr. K J Hahn; 19.00 V d kind; 19.10 Joods progr. VPRO: 19.30 V d jeugd. VARA: 20.00 Nws; 20.05 Pro menade ork en solist; 20.50 Onsterfelijk heid met marsmuziek, hoorsp; 21.50 Strijk- ork; 22.20 Keurer en kiezen, lezing; 22.30 Nws: 22.40 Gram; 23.00 Tussen mens en nevelvlek, lezing; 23.15 Jam Session; 23.35 Gram; 23.55—24.00 Nws. HILVERSUM II, 298 M ochtend NCRV: 7.00 Nws en S.O.S.-ber; 7.10 Gram; 7.30 Een woord voor de dag; 7.40 Gewijde muz; 8.00 Nws; 8.15 Radio- krant; 8.35 Gram; 9.00 V d zieken; 9.30 Gram; 9.40 Vd vrouw; 10.15 Gram; 10.30 Morgendienst; 11.00 Gram; 11.20 Majoor Carla, hoorsp. middag 12.30 Land- en tuinb meded; 12.33 Ka merork, koor en hobo; 12.37 Ned Herv Kerkd; 13.00 Nws; 13.15 Vijftien jaar ge leden, praatje; 13.20 Met Pit op pad, praatje; 13.25 Kamermuz; 13.45 Gram; 14.45 Pianospel; 15.00 Jeugdconc; 15.45 Pi anorecital; 16.00 V d jeugd; 17.20 Gram; 17.40 Beursber; 17.45 Ork muz. avond 18.15 Spectrum v h Christel Organisatie en Verenigingsleven, lezing; 18.30 Leger des Heils-kwartier; 18.45 Boekbespr; 19.00 Nws en weerber; 19.10 Op de man af, praatje; 19.15 Gram; 19.30 Radiokrant; 19.50 Fanfare-muz; 20.15 PhiUiarm ork en piano: 21.15 Rijn en onrein, klankb; 21.35 Gewijde muz; 22.05 Afrikaners stellen hun eisen, rep; 22.20 Gram: 22.30 Nws; 22.40 Zaalsportuitsl; 22.45 Avondoverdenking; 23.00 Platennnieuws; 23.55—24.00 Nws. DRAADOMROEP 4E LIJN 18.0020.00 ^Gram pl. Lichte muziek, o.a. Georges Brassens. Jacqueline Fran cois, Sacha D^.el, Los Indios, Rita Reys. NEDERLAND NTS: 17.00 Int jeugdjourll. KRO: 1710— 17.40 V d kind. NTS: 20.00 Journ en weeroverz. VARA: 20.20 De wereld van vandaag: 20.30 Kunstrubr: 21.00 Rep ijshockeywedstr: 21.50 Forum. DUITSLAND 17 00 V d kind; 17.50—18.00 V d vrouw (Regionaalprogr: 18.45 NDRDie Nord- schau. WDR: Hier imd Heute. 19.25 NDR: Hallo. Bill. WDR: Uit de processtukken van Scotland Yard.); 20.00 Nws; 20.25 De familie Schölermann; 20.55 Mars leeft, lezing; 21.20 Progr over F.c!uard Künneke t.g.v. zijn 75ste verjaardag. BELGIË VLAAMS 15.00—17.00 Reportage voetbahvedstr ven- uit Lier; 19.00 Het vrije woord, lekenmo- raal en filosofie; 19.30 Nws; 20.00 V d vrouw; 20.30 TV-spel: 21.30 Automobiel- kron: 22.00 Rep voetbalwedstr; 22.45 Nws BELGIË FRANS 17.00—18.00 V d jeugd; 19.00 De Chris- ,enen'n het Sociale leven; 19.30 Het spel der beroepen: 20.00 Nws: 20.35 Gevsr 31'35 Rep; 22.05 Lectuur voor allen; 2Z.50 JÜWI,

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1960 | | pagina 5