Veertig jaar K.L.M. LAGE WATERSTAND BELAAGT DE RIJNVAART DOODGEWAANDE PILOOT LIEP „ZOMAAR" TUIN IN ZON WAS RUIM 2 MINUTEN VERDUISTERD kiene. Rivierschepen onderbeladen en duur bevracht Havensteden strijden tegen de droogte ZOUT WATER Lopend door Brand in ruim van Deens schip de rivieren Vogels zwegen in Las Palmas FRANSEN VOOR PLANNEN VAN DE GAULLE De Bilt: Zon PROTESTANTS-CHRISTELIJK DAGBLAD VOOR ZEELAND Het zoeken boven zee al gestaakt GALLAS 7ANGT KLAAGLIED In Brielse meer STILLETJES In Florida gekleurd eten niet verplicht Trein op vrachtauto negentien doden Toon Hermans' film is klaar! Luchtdoelraket van nieuw type Engelse zondag duurt morgen een uur langer Weekeinde droog Hoofdkantoor: Goes, L. Vorststraat 90, Postbus 4, Giro 116666, telefoon 01100-2438; bü geen gehoor: Chefred. 01100-3991. Bijkantoren: Middelburg, Korte Delft 50, tel. 01180-2009; bij geen gehoor: 01180-4604; Vlissingen, Rembrand!. 24, tel. 01184-3224; Terneuien, Nieuwstraat 38, tel. 01150-3189; Zierikzee, Havenpark 24, tel. 01110-2991. Directeur JACQ DE SMIT - Chefred.: G. J. BREUKER Zeeuwsch Dagblad Losse nummers 13 cent. Abonnementsprijs 0,56 per week, 7,per kwartaal Advertentietarieven op aanvrage. - Rubriek Kabouter» 7 cent per woord met een minimum van 1, 15e Jaargang no. 4374 Zaterdag 3 oktober 1959 Y EERTIG JAAR K.L.M. en er is altijd die waslijst van moeilijk heden geweest. Interessant, maar nooit cadeau gegeven. Nooit hebben ze ergens staan gillen: Laat die K.L.M. nu eens naar ons land vliegen. We hebben er altijd zelf voor moeten zorgen. Andere maat schappijen hebben ook goed mate riaal en goede vliegers. Toch durven wij de concurrentie aan en dat geldt ook voor de toekomst". I. A. ALER Midden in zyn werkkamer in Scheveningen vertelt hij me dit, de heer I. A. Aler, president-directeur van de K.L.^I. „Kyk, het diensten verlenen, dat ligt ons Nederlanders, maar Plesman is en blijft de oorzaak dat uit niets alles in veertig jaar werd opgebouwd. Want wat trekt nu een luitenant-met-een-goed-idee, zoals het ten slotte 40 jaar geleden was? Maar Plesman trok ze mee: een jonkheer, bankiers, niet veel geld, maar toch. Alle kansen, die nog niet aanwezig leken, werden door Plesman ge grepen. Met een geloof, dat alle moeilijkheden opzij schoof. Toen waren er nog geen handboeken; nu wel. Zulke dikke, om in te zien hoe je een luchtvaartmaatschappij organi seert. Niemand kykt erin, maar ze zijn er EINDRESULTAAT /'AP de vensterbank in die kamer staat, in zilveren lyst, een foto van dr. Albert Plesman en ik geloof niet dat ik me vergis, wanneer ik stel, dat zijn geest gevaren is in de man die na hem zyn stoel bezette. Korte zinnen, niet er omheen praten, maar recht op het doel af en: vooruit-denken kenmerken van de heer Aler. „Als we één ogenblik denken: nu hebben we er 40 jaar op zitten, nu zijn we er, dan zijn we meteen op weg om verloren te gaan. Als byna zeventienduizend mensen samen iets doen, dan zijn er fouten. Daar leren we van. Het gaat om bet eindresul taat: hoe is de reputatie van de K.L.M. in de wereld? Het antwoord laat ik aan u over." De „generaal" Aler steekt zijn derde sigaret op binnen de drie kwartier en zegt: „Soms maken we wel eens mensen „ziek" in liet be drijf: mensen die denken dat ze nu toch wel iets geweldigs hebben ge presteerd. En dan horen ze: Dacht je dat je daar genoeg aan had?; niks meneer; dat is je taakstelling. Het is niet altijd leuk om dat te horen, maar de enige manier om te blijven wandelen op de weg naar de voor uitgang." ,MIJN OVERTUIGING" TAE nieuwe straalvliegtuigen van de K.L.M. staan te komen. In 1956 werden de DG8's besteld, in 1960 komen ze van de band, in 196162 arriveren ze in Nederland en in 1963 gaat men er de vruchten van plukken. „Maar dat betekent, dat er in 1955 al plannen en beslissingen moesten worden gemaakt en genomen", zegt de heer Aler. „Acht jaar vooruit zien dus." En alleen al de laatste hand leggen aan de vliegopleiding voor de DC8 gaat negen en een half mil joen gulden kosten. „We zitten in de luchtvaart nü, waar het autovervoer zat in bijvoor beeld 1918. Maar ondanks de huidige situatie komen we beslist af van het begrip: U mag alleen maar naar ons vliegen als wij enzovoorts Er zullen steeds meer mensen en goederen door de lucht worden ver voerd. Als u vraagt: Kun je dat be wijzen?, dan zeg ik: neen, maar het is mijn overtuiging." „ONTHOU HET NOU" AANSTAANDE woensdag 7 okto- ber bestaat de K.L.M. veertig jaar. En morgen, vier oktober, is het 40 jaar geleden, dat de huidige president-directeur zyn vliegbrevet haalde. „Op 1 november 1918 kwam ik op Soesterberg. In het casino zaten de officieren hij elkaar en ik ging er bet rondje „Mag ik even?" lopen. Ik was nog wat onwennig en mis schien zenuwachtig en stelde me twee keer voor aan Plesman. „Ja, Aler, dat heb je al gedaan", zei hij, „ik beet Plesman. Onthou het nou, mis schien worden we nog wel eens vrienden." Geen druppel water krijgt men in het hooggelegen deel van het Westduitse Siegen meer uit de kraan als gevolg van de langdu rige droogte. Nu kan men elke dag dit tafereeltje aanschouwen: De bevolking die haar deel van het gerantsoeneerde drinkwater haalt bij tankwagens van de brandweer en het Belgische leger. Een Bel gische soldaat maakt zich op deze foto verdienstelijk met het aftap pen van de luttele liters die per inwoner beschikbaar worden gesteld. Eigen nieuwsdienst ROTTERDAM - De havens van Rotterdam en Amsterdam hebben er een scherpe strijd bijgekregendie tegen de droogte. Als gevolg van de lage waterstand op de rivieren, die hier en daar doorwaadbaar zijn geworden, kunnen de rivierschepen maar voor de helft of tweederde worden be laden. Hierdoor gaan veel vrachten verloren: er wordt naar andere vervoersmogelijkheden gezocht, die de Rijn' rederijen op gevoelige schadeposten komen te staan. LONDEN (Reuter) Maria Callas kwam gisteravond op Londen Airport aan en er was niemand die haar be groette. Waarom, vroeg ze aan een functio naris van het vliegveld, waarom zijn er geen bloemen en waarom staat er geen auto voor mij klaar? De man zweeg. Vroeger, zei Callas, was er altijd een auto en armen vol bloemen. Nu niet Eigen nieuwsdienst BRIELLE Het zoute water komt in het Brielse Meer al bin nen. De bange verwachting van de Brielse dijkring, dat dit zou gebeuren, is nog sneller in ver vulling gegaan dan werd gedacht. Ir. A. K. W. Unger, hoofdingenieur van Rijkswaterstaat, deelde mee, dat de laatste dagen al voortdurend water uit de Oude Maas wordt ingelaten om de Brielse Maasboezem niet beneden het minimumpeil van veertig min NAP te laten komen. Dit minimum- peil moet worden gehandhaafd voor de scheepvaart naar en van Europoort en Deltawerken. CENTIMETERS Deze mededeling van ir. Unger was wel een bijzonder grote verrassing, aangezien de Brielse dijkring kort te voren had meegedeeld, dat er nog vijf centimeter speling was vóór tot het inlaten zou moeten worden overge gaan. Bij latere informatie bleek men ook te Brielle toch van het inlaten op de hoogte te zijn, al was er wel verschil van mening over het zoutgehalte. Ir. Unger noemde een zoutgehalte van 625 mg. Te Brielle meende men, dat water met een zoutgehalte tot achthonderd mg. werd binnengelaten. Overigens is een gehalte van vijfhon derd mg. al het uiterste, dat de tuin bouw kan verdragen. De polders langs de Bernisse kon men nog enige tijd voorzien door het inlaten van water uit het Spui en an dere polders bij het Kanaal door Voor- ne door water uit dat kanaal. Deze mogelijkheden bestaan nu ook niet meer, aangezien zowel het Spui als het Kanaal door Voorne, zoals men zei, bremzout is. GRENS Van ir. Unger hoorden wij, dat er geen gevaar is voor een doorboren van de kleilaag onder de Brielse Maas boezem. Een onderzoek heeft uitge wezen, dat de zandzuigers beslist niet dieper gaan dan de gestelde veilig- heidsgrens van twaalf meter. De klei laag ligt, volgens de heer Unger, be langrijk dieper, maar veiligheidshalve heeft men de grens van twaalf meter gesteld. Het tuindersbedrijf op Voorne valt of staat met het zoete water, vertelde ons de heer Van Tilburg, directeur van de veilingvereniging Voorne en omstre ken, Hij voegde hier aan toe Laat u alstublieft in uw krant onze nood kreet eens horen. Zonder zoet water is Voorne als tuinbouwgebied ten dode opgeschreven. Van onze correspondent LONDEN Johnny Squier, de invlieger van English Electric, die donderdag met zijn gloed nieuwe supersonische straaljager (een Lightning) boven de Ierse Zee verdween, kwam gisteren, dodelijk vermoeid, kletsnat en hongerig maar ongedeerd aan land in het Schotse plaatsje Gar- leston. Een paar uur tevoren was de opdracht gegeven, het op sporingswerk te staken omdat er geen kans meer aanwezig werd geacht dat Squier de ontploffing van zijn jager, had overleefd. Hij kwam plotseling dwars door de rozentuin van een vakantietehuis voor kinderen aanstrompelen, klets nat in zijn vliegerspak. Een kleine kilometer verder was hij uit zijn rub berbootje aan wal gegaan en de rots achtige kust opgeklommen. Juffrouw Jocelyn Donaldson, een verpleegster van het tehuis, nam de man onmiddellijk bij de arm. Hij sta melde enkele woorden over een neer gestort vliegtuig en kon toen niet ver der. Zij stopte hem in bed en even later kwam de plaatselijke dokter hem een kalmerend middeltje geven. Nacht in baai Squier had de hele nacht in de baai van Rigg doorgebracht. Hij wist niet welke kant hij op moest, omdat het bijzonder mistig was. Op zeker ogenblik zag hij een ver laten stuk Mulberryhaven uit de oor logstijd liggen en wilde daar zijn rub berbootje aan vastmaken. Maar hij be dacht zich, omdat hij daar waarschijn lijk niet door de op speurtocht uitge zonden vliegtuigen zou worden opge merkt, peddelde terug de baai in en werd toen door het tij later naar de kust gedreven. Wat er precies in de lucht is ge beurd weet slechts de nu slapende Johnny. Alleen is bekend dat hij in moeilijkheden geraakte, van zijn schietstoel gebruik maakte en zich zo met zijn gele rubberbootje van het brandende vliegtuig wist los te maken. Hij was opgestegen van de basis Warton en zou door radar op zijn vlucht worden gevolgd, zoals gebrui kelijk is op proefvluchten. De Light ning is de modernste Britse jager en de periode van de proeven is nog niet voorbij. Het toestel kan een snelheid van meer dan 2000 km per uur be reiken. Ontploffing Toen hij ten noorden van het eiland Man in de Ierse Zee was gekomen, verdween zijn toestel plotseling van het radarscherm. Een psychiater die op die plaats aan het zeilen was, zag een vliegtuig neerstorten en maakte alarm. Op andere schepen had men een ontploffing gehoord, doch waar schijnlijk was de piloot toen al uit het toestel gesprongen. meer. Wat is er aan de hand? Ben ik niet goed genoeg meer voor jullie? Niemand zei iets. Callas is toen aan de artn van haar impressario, ene meneer S. Gorlinsky, door een kleine groep mensen die stonden te kijken, naar het restaurant gegaan. Maria Callas is naar Londen gekomen om een televisiefilm te ma ken met Alicia Markova en Jo6Ó Iturbi. Johnny Squier, invlieger van English Electric, heeft wel onge lofelijk veel geluk gehad. Een collega zei gisteravondHet is nauwelijks te geloven dat hij het in die ijzige mist zolang heeft uit gehouden. Telefoto exclusief Algemeen Dagblad Het gevolg van de abnormaal lage waterstand is bovendien, dat de vrachten tot onwaarschijnlijke hoogte oplopen. Voor ertsvrach ten wordt in normale tijd 1.40 gul den per ton betaald nu moet er als gevolg van de onrendabele scheepsruimte 4.60 voor komen. De daghuren van de schepen zijn ruim verdubbeld. Een vracht van 1800 ton kopererts voor Ludwigs- haven, die doorgaans in één schip wordt vervoerd, is onlangs in vijf schepen de rivier opgebracht. Al weken kampt de binnenvaart met het lage water op de beneden rivieren. Waren de beperkingsbepalin gen van de diepgang aanvankelijk vrij gering, thans treffen zij de schepen al in volle mate. Een tweeduizend tonner b.v., die normaal geladen een diepgang van om en bij 2,80 m heeft, mag thans in de Waal niet dieper dan tot 1,70 m steken. Dit houdt in, dat deze boten voor on geveer 40 procent onderbeladen moe ten worden, een verlies van een slor dige achthonderd ton goederen dus. De kleinere boten komen er iets genadiger af doordat zij minder diepgang bezit- zitten en de restricties voor hen minder scherp zijn. Toch moeten deze ook van dertig tot twintig procent onder beladen worden. Op Rijn en IJssel liggen deze per centages nog aanzienlijk ongunstiger dan op de grootvorst van de vader landse stromen. Dit heeft er al toe geleid, dat de scheepvaart op deze rivieren zo goed als stilgelegd is. Al leen zeer kleine boten varen hier nog. En ook deze vergen een maximum aan schippersvaardigheid willen zij niet op de zandbanken aan de grond lopen. Dikwijls mislukt dit en vrij regelmatig komen bij de rijkswaterstaat in de verschillende arrondissementen mel- dingen binnen van schepen die vast kwamen te zitten. Dan kost het weer uren om vlot te komen. Bij deze deze moeilijkheden komen nog alle mogelijke beperkingen die wel genomen moeten worden om de veilig- Eigen nieuwsdienst ROTTERDAM Vannacht is brand uitgebroken aan boord van het Deen se schip Olga Torm (4593 brt), dat ligplaats heeft in de Merwehaven te Rotterdam bij de loodsen A en C van Swarttouw's stuwadoorsmaatschappij Vermoedelijk door kortsluiting raak ten enkele balen palmpitten in ruim vier in vlam. Weldra verspreidde het vuur zich door het ruim. De vlammen laaiden op en er ontstond een flinke rookontwikkeling. De brandweer kon al gauw de vuurhaard localiseren. Nog lang was zij bezig met de nablussing. Bij Nijmegen is de Waal voor een flink uit de kluiten gewas sen manspersoon lopend door te komen: het water reikt er tot niet meer dan 1.85 meter. Tussen de IJsselkop en Zut- phen staat in de IJssel hier en daar niet meer dan 1.15 meter water. De Rijn bevat ter hoogte van Heveadorp, daar waar het Am sterdam-Rijnkanaal er invalt, slechts 1,25 meter water. Hogerop is het al niets beter: bij Keulen liggen grote zand banken droog in de stroom draad van de rivier. De ver wachtingen? Slecht, wat meer water betreft, want de hogedruk handhaaft zich met grote hardnekkigheid boven Europa, zodat het stroomgebied van de Rjjn het voorlopig zonder regen zal moeten doen. Hetgeen dus wil zeggen, dat er bovenstrooms steeds minder water komt en ook de benedenrivieren een voortdurend ondiepe bedding krijgen. llltlllKlllllllllllllllltllllllllllllllMHIHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIt lllflIflIlllllllKliiillllllMIIIIItl heid van de vaart te verzekeren. De rivieren zijn smal geworden, hier en daar zo smal dat het de schepen ver boden is elkaar in te halen. Ook mogen bv. duwboten elkaar in de Waal bij Nijmegen niet ontmoeten De diepgangbeperkingen maken dat de vraag naar scheepsruimte gestegen is. Elke boot, mits tenminste niet op gesloten in haventjes waarvan de toe gang drooggevallen is, kan op het ogenblik bevracht worden, zij het dan tot de gestelde grenzen. MIAMI (UPI) -Als hij niet wil be hoeft een blanke restauranteigenaar geen negers te bedienen in de staat Florida. Dat heeft de minister van justitie van deze zonnige staat zelf ge zegd. Met het hooggerechtshof van Noord- Carolina was de bewindsman van me ning, dat een particulier het recht heeft zijn eigen klanten te kiezen, ook op grond van huidskleur. In de afgelopen weken is het herhaal delijk voorgekomen, dat blanke restau ranteigenaars weigerden negerklanten te bedienen. De uitspraak van de mi nister betekent tevens, dat wanneer een gekleurde klant weigert de gelegen heid te verlaten, de eigenaar van het restaurant hem kan laten verwijderen. Eigen nieuwsdienst LAS PALMAS. Niets be- grijpend van de plotseling in gevallen duisternis zochten de vogels op de Canarische eilan den gisteren midden op de dag hun nest op. Hun getsjilp ver stomde. Kort na half een Ne derlandse tijd schoof er een donkere schijf over de stralen de zon. Naarmate de minuten vorderden werd het steeds don kerder, tot om 12 uur 42 de zonsverduistering volkomen was. Zij duurde ruim twee mi nuten. Op tal van plaatsen ter wereld was de zonsverduistering goed te zien. Het beste evenwel moest dit het geval zijn op de Canarische eilanden, om dat de verduistering daar volkomen was. Vandaar ook dat tientallen astro nomen onder wié twee Nederlandse groepen naar deze eilandengroep in de Atlantische Oceaan waren ge komen om het fenomeen gade te slaan De Nederlanders boften niet. Het resultaat van hun waarnemingen was ronduit teleurstellend als gevolg van de zware bewolking! De Nederlandse beroepsastronomen hebben nog iets kunnen zien, maar de amateurs op Fuenteventura kon den de eclips in het geheel niet waar nemen. Hun teleurstelling was be grijpelijk bijzonder groot. In de hoofdstad Las Palmas kon men het verschijnsel van de maan die tus- stekend volgen, omdat juist op het sen zon en aarde schoof echter uit- hoogtepunt van de verduistering de bewolking brak. Honderden mensen keken op straat door beroete glaasjes naar de verduisterde zon. Maar verder was er op de Canari sche eilanden alleen maar iets van de zonne eclips te merken doordat het donker werd. Auto's moesten zich met de koplampen vol aan een weg banen door de duistere straten. In het zuiden van Marokko en in het zuidelijke deel van de Sahara was de verduistering ook volkomen. In Europa en langs de Middellandse Zee was de verduistering gedeeltelijk te zien, evenals in een strook die begon in het oosten van de Verenigde Sta ten, over de Atlantische Oceaan liep en eindigde in de Indische Oceaan. Ook in Amerika was er door slecht weer niet veel te zien. Van vliegtuigen uit die op grote hoogten vlogen zijn op vele plaatsen xoto's gemaakt van de gehele of ge deeltelijke zonsverduistering. Op de sterrewacht in Utrecht is de eclips, die in Nederland slechts 17 procent was, ook gefotografeerd, doch om corona's en protuberansen en der gelijke waar te kunnen nemen is een volkomen zonsverduistering noodza kelijk. WARSCHAU (Reuter) Negentien mensen werden gisterochtend in de buurt van Warschau gedood en vijftien levens gevaarlijk gewond, toen een vrachtauto met personeel van de posterijen op een onbewaakte overweg door een expres- trein werd vermorzeld. De trein sleurde de wrakstukken van de vrachtauto over een afstand van vier honderd meter mee. Volgens de leiding van het ziekenhuis bestaat er voor de gewonden zeer weinig hoop, dat zij er het leven afbrengen. Advertentiën Van onze correspondent PARIJS Zeventig procent van de Fransen is het eens met de plannen van generaal de Gaulle om de Algerijnse departementen zich te laten uitspreken over hun eigen toekomst. Dat is geble ken uit een onderzoek van de Franse publieke opinie. De Parijzenaars zijn aan een apart onderzoek onderworpen; zij bleken iets minder vastbesloten achter de Gaulle te staan, al was toch nog 54 pet. het vol komen met zijn politiek eens. TEGENWERKING Voor de Franse regering zijn deze cijfers niet zonder betekenis omdat zij aantonen dat zij kan rekenen op een be hoorlijke meerderheid. Dat is op het ogenblik van des te meer belang omdat van Algerije uit wordt geprobeerd het kabinet-Debré ten val te brengen op zijn Algerijnse politiek. Vijftien verschillende organisaties van Fransen in Algerije hebben alle leden van de volksvertegenwoordiging in Pa rijs (met uitzondering van de commu nisten) een manifest gestuurd waarin zij eisen dat er door middel van een zo genaamde motie van afkeuring een einde wordt gemaakt aan het kabinet- Debré. De 140 afgevaardigden van de Algerijnse departementen hebben boven dien nog een dreigbrief ontvangen van deze organisaties. Verreweg de meesten zullen zich aan deze actie niet storen. Advertentie Heel Nederland wacht thans in spanning op de grote première van MOUTARDE VAN SONANSEE, de film van Toon Hermans. Libelle geeft u vast een voorproefje - in kleuren. Natuurlijk in Libelle, want is nu eenmaal beter Adcmin voorkomt on gonoast, bovndion 'n tractatlm. Van onze correspondent LONDEN English Electric, de fa briek die behalve Engelands snelste straaljager, de Lightning, ook de Thun- derbird luchtdoelraket voor het leger vervaardigt, is met de bouw begonnen van een nieuwe taktische raket met kernlading, die in het Britse leger en eventueel in het leger van de Navo- landen de Amerikaanse Corporal zal vervangen. De Corporal heeft een reikwijdte van ongeveer 160 km en een snelheid van nauwelijks tweemaal die van het geluid (iets minder snel dan de Lightning). Dat maakt dit Navo-wapen te kwets baar. De nog naamloze raket van English Electric, ontworpen door een team dat onder leiding van hoofdingenieur Ian Bedford eveneens verantwoordelijk voor de Thunderbird staat, zal op de Australische basis Woomera zijn eerste proef ondergaan. LONDEN (UPI) De Engelsen, die toch al zo'n moeite hebben door de zondag heen te komen, krijgen er mor gen nog een uur verveling bij. Alle Engelse klokken worden de ko mende nacht om twee uur een uur teruggezet. Dan eindigt de Engelse zomertijd. Vergeleken met West-Europa lopen de Engelse uurwerken dan zestig minuten achter. Ook in Portugal zullen de huisvaders enig handwerk aan de wijzers van de klokken moeten verrichten. Dit land is een van de weinige in Europa, dat in de zomermaanden de klok een uur voor laat lopen. Het K.N.M.I. in De Bilt berichtte gisteravond om 23.15 uur: Droog en zon nig weer, maar aanvankelijk hier en daar mist. Warm weer met weinig wind. MIESJE: Een weekendje weg. 4 OKTOBER: zon op 6.44 uur, zon onder 18.13; maan op 9.03, maan onder 19.24. 5 OKTOBER: zon op 6.46 uur, zon onder 18.11; maan op 10.21, maan onder 20.03. Met temperaturen, die in het zuiden van het land en ook in Twente plaatselijk 26 graden be reikte, heeft Nederland gisteren een dag gehad die iets heel bij zonders voor oktober moet worden genoemd. In de Bilt was het zo warm als na 10 oktober 1921 niet meer in oktober was voorgekomen en dit na een nacht waarin het in het noord-oosten van het land aan de grond plaatselijk tot lichte vorst kwam. Het gebied van hoge druk dat het weer grotendeels bepaalt ver plaatst zich nog steeds langzaam naar het oosten. De nadruk moet hierbij op langzaam worden ge legd want daardoor krijgen ook dit weekeinde de depressies nog geen kans veel in de melk te brok kelen. De lucht is echter vochtiger ge worden zodat de kans op mist in de avond, nacht en vroege mor gen toeneemt, maar deze mist zal overdag weer oplossen. Het is dan echter de vraag of de temperatu ren nog zo hoog kunnen oplopen als gisteren. Het lijkt dan ook waarschijnlijk dat zondag niet zul ke hoge waarden meer zullen worden bereikt.

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1959 | | pagina 1