DE ZOMER GEPROEFD Sportieve Amsterdam. in het Fashion Week toonde aan: Nederlandse mode steeds actueler wagen speelt een rol in Italiaanse auto-industrie KLEM ZITTEND niet zo leuk Z HOOFD SANATOGEN Koudekerke maakte tegen Vlissingen goed debuut Je kunt ze onmogelijk afschroeven DAT et ook in de lagere prijs klassen steeds meer aandacht wordt besteed aan een werkelijk mo derne lijn viel dadelijk op toen de mannequins in de zaal verschenen. Voorliefde Hoofdprijzen ZEEUWSE SCH^AKCOMPETITIE In lib won „Het Witte Paard" van S.V.K.B. II Lange mensen hebben het niet makkelijk Kist voor benen Steeds mis Wehvillend Recordwagen Overeenkomst I Pag. 7 door Ru de Grood TURIJN Men heeft mij eens gezegd: „Verbiedt in Italië het autorennen en men zal zien, dat de Italiaanse auto-industrie terugvalt tot een kleine mogendheid door Rita Beukman Amstel Hotel leek het dinsdag reeds voor jaar, ja zelfs al hartje zomer! Vro^g in de ochtend was een groot aantal Nederlandse mannequins, in haastig tot kleed kamers omgetoverde vertrekken, daar al druk bezig met passen en kleden. Zij hadden daarvoor een keuze uit rekken vol fleu rige toiletten voor lente en zo mer, de nieuwste aanwinsten van de Nederlandse kledingin dustrie voor 1959. Met al dat passen was men nog maar juist klaar, toen tegen lunchtijd vele modejournalisten uit binnen- en buitenland dooi de draaideuren binnenstroomden, om in de grote achterzaal aanj- feestelijk gedekte tafels plaats i te nemen. Midden tussen die tafels was een po dium gebouwd, waarover de manne quins defileerden om in enige mode- flitsen een indruk te geven van hetgeen drie en veertig kledingfabrikanten, allen leden van de Amsterdam Fashion Week. voor het nieuwe modeseizoen gaan brengen. Als belangrijkste manifestaties van deze modeweek, die voor de 23ste maal in Amsterdam plaatsvond, werd deze bijzondere modelunch georgani seerd. De meest vooruitstrevende modellen waren ook nu weer van Vico. Jolo Couture. Max Haar en Plaza afkomstig. Hetgeen Gerson Dreese in jurken brengt, is aanmerkelijk modieuzer ge worden. De japonneuconfectie is er over het algemeen sterk op vooruit gegaan sinds ruim een jaar. Dat. valt ook uit de export cijfers van onze kledingindustrie af te leiden. Dit jaar werden er 2(K„ meer japonnen uitgevoerd dan in 1955 en voor bijna vier en een half miljoen gulden ging er in die periode aan jurken en deux-pièces naar het buiten land. Ook Netex. Mecona en m het heel voordelige genre Milo kwamen goed voor de dag tijdens deze manifes tatie van de Nederlandse confectie. ÏJET komende voorjaar zult u mantels gaan dragen, waarbij de aandacht iets min.der »att op de rugparti] dan nu het geval is. Bredere schouders worden bij die mantels toegepast en vrij platte, iets van de hals wijkende kragen, gematigd van omvang of op de pellerine geïnspireerd. Naar een mantel met helemaal lange mouwen zult u dan beslist tevergeefs zoeken Alle nieuwe Nederlandse mantels zijn namelijk van 7/8 moiiwen voor zien. zoals de mode dal uoorsclirijft Mantelpakjes met vrij lange tasjes gaan nu ook geheel uit hel Neder landse modebeeld verdwijnen. Heel korte jasjes, die de heupen niet. langer camoufleren, wat bijzonder vrouwelijk staat, komen daarvoor Twaalf Nederlandse mannequins poseren hier in de serre van het Amsterdamse Amstel Hotel voor onze fotograaf. In fleurige mantels, pakjes en japonnen, reeds voor de lente en zomer van 1959 bestemd, zijn zij gekleed. In het kader van de 23e Amsterdam Fashion Week toonden zij gisteren deze nieuwste ontwerpen van de Nederlandse confectie. ter bekroning van deze fleurige mode voor lente en zomer, i Ik zal wel de laatste zijn om deze stelling te onderstrepen, maar toch zit er een vleugje waarheid in. Misschien met uitzondering van Duitsland ken ik geen land ter wereld, waar de auto-industrie haar ontwikkeling izich zo heeft ingesteld op de races als proefbank van haar vindingen als Italië. Niet alleen tegenwoordig, maar liet is vrijwel altijd zo geweest. In de tweede plaats ziet men ner gens zoveel sport- of sportieve wagens lijden, als op de Italiaanse wegen. Lancias, Alfa Romeo's, Maserati's en andere, speciale creaties, die men hier slechts als uitzonderingen in het verkeer ziet als verdwaalde vogels behoren daar tot de normale ver schijningen. Op deze twee punten speelt de sport en sportieve wagen dus een belangrij ke rol in de Italiaanse auto-industrie fen de races, waarin deze wagens steeds verder ontwikkeld worden, uiteraard eveneens. Dit is dan ook de reden, dat men zich in Italië zo scherp verzet tegen de nieuwe formule I voor renwagens. Maar dit terzijde. Het is dus begrijpelijk, dat dit type wagens op de autotentoonstelling te Turijn een veel belangrijkere rol spe len, dan op welke tentoonstellingen ook en dat de Italiaanse carrossiers zich welhaast met voorliefde op dit soort wagen werpen. Vooral de groten. Wal Lancia betreft hebben we dit reeds in ons eerste verhaal over deze expositie verteld. Althans uiterlijk. Het motorvermogen is sterk opge voerd, waardoor dit merk zijn spor tieve zijde nogmaals zwaar geaccen tueerd heeft. De drie sportieve ver sies van de Flaminia zagen het ver mogen van hun zes-cilinder motor in V van 100 tot 119 pk stijgen en de topsnelheden liggen in de buurt van de 170 km, de Flaminia Gran Turismo van Touring komt tot 180 km. en de Flaminia Sport van Zagato tot 190 km. De geëxposeerde Appia's hebben oen motorvermogen van 53 pk in plaats van de 43.5 pk. Zoals men weet heb ben de carrossiers Pinin Farina, Tou ring, Zagato en Vignale deze model len gebouwd en de afbeeldingen daar van hebben wij reeds getoond. Bij Alfa Romeo blijft Bertone fa voriet, Bertone, die zich in luttele tijd van een „kleine" tot een „grote" koetswerkenbouwer heeft opgewerkt. Ook op deze tentoonstelling heeft hij weer een van de hoofdprijzen te pak ken met zijn 1000 cc Alfa Romeo sportwagen, waarbij hij zelf zegt, dat het slechts een studie is, zonder ver dere bijbedoelingen. Dit wagentje, dat pas in de nacht voor de opening van ensembles in drie etages stijl, als .ver taling van Balenciaga in leder. Charmante, overwegend ver.'uit -het gezicht gedragen hoedjes m heel afwis selende materialen, toonde K. Poelmann Het resultaat Durf voor honderd procent actueel te zijn, adviseerden wij herhaaldelijk de Nederlandse kledingfabrikanten. Oók de Nederlandse vrouw stelt op dat gebied hogere eisen! Nu het peil van de Nederlandse confectie, juist wat actuele lijnen, kleuren en stoffen aangaat, zo aanmerkelijk is gestegen, blijkt de Nederlandse vrouw ook méér kleding van Nederlands fabri kaat te gaan dragen. De import van bovenkleding is sterk dalende, terwijl men gemiddeld evenveel geld voor de garderobe bleef uitgeven. Nog een voordeel van een hoger modieus peil blijkt de stijging van de export te zijn, wat vooral in de japonnensector valt op te merken. IN DE EERSTE KLAS van de Zeeuwse Schaakcompetitie hebben nu alle clubs ge speeld en wat de verrassingen betreft, deze zjjn niet uitgebleven. Na Goes, dat een voorlopige voorsprong nam op Zierikzee, was het nu Koudekerke dat in Vlissingen met 6UZVo met de eer ging strijken, wat geen slecht debuut is voor deze club, die vorig seizoen nog in de tweede klas speelde. Terneuzen won van V.S.V. (Sluis kil) met 6—4. De spanning in deze klas gaat zich nu al reeds tonen. In de tweede klas B was het eveneens een debutant, n:l: „Het Witte Paard" (Sas van Gent), die eveneens de eerste wedstrijd in winst omzette. Hier was S.V.K.B. II het slachtoffer, dat met 73 verloor. Uitslagen eerste klas De gedetailleerde uitslagen van de wedstrijd Vlissingen tegen Koudekerke luiden; J. Jansen—A. v. d. Heyden V2—V2', F. H. J. Dieperinck—M. v. d. Heyden 1—0; R. Ruyg—J. de Witte 0—1; J. v. d. Hagen Chr. Schipper 0—1; A. Willemse—S. v. d. Heyden 1—0; P. VijnL. Bimmel 1—0; B. SchreuderG. Klap 01; A. Boer A. Max*inissen 0—1; J. A. SmitsJ. Steu- tel 0—1; P. BenskiJ. Wielemaker 01. Totaal 3%—6Vz. De gedetailleerde uitslagen van wedstrijd TerneuzenV.S.V. luiden P. Mulder—H. Dierick 0—1; P. J. v.'d. Sande—W. H. Hardeman 0—1; A. de Co- ninck—F. Tacq 1—0; H. Voorhands—G. Schooff 0—1; J, J. Kaan—J. J. Dubbel dam 1—0; mr. G. Tichelman—A. den Hamer 1—0; A. Stadhouders—A. Dubbel dam 1—0; G. Dijslijnck—A. J. Dourleijn 1—0; A. Hamerlinck—C. Tissing kreeg Hulst op bezoek; de strijd eindigde met een gelijk spel (5—5). „Het Witte Paard" (Sas van Gent nam het op tegen S.V.K.B. II en deze nieuwe ling presteerde het om de eerste wed strijd in winst om te zetten (73). De gedetailleerde uitslagen luiden: S.V.K.B, I—Landau II (OV2—ZV2)) H. SteffensN. Bolleman 10; F. de Put terJ. Lensen 10; J. de Smet—J. Ver- straete 0—1; J. Stuy—J. Verbrugge 1—0; J. Jansen—J. Verpoorte 0—1; H. Fleveld D. Jansen 01; L. de VliegerF. de Retg VzVz\ dokter v. d. WaagA. v. d. Berg 1—0; Z. VerduynJ. Bolland 1—0; L. de Groote F. Lensen 10. S.V.K.B. I—S.V.K.B. II (9—1); H. Stef fens(H. Bruitsman 10; F. de Putter- W. van Quekelberghen 1—0; J. de Smet de L. Schalks 1—0; J. Stuy—J. v. d. Sande 1—0; J. JansenJde Noóyer 0—1; H. Totaal 6—4. Middelburg 1 Koudekerke Terneuzen Goes xx V.S.V. Zierikzee xx Vlissingen Middelburg II De stand: 0 2 FleveldW. Cappon 1—0; L. de Vlieger A. Verstraeten 1—0; dokter v. d. Waag C. v. Liere 1—0; Z. VerduynD. van Sabben 1—0; B. de Groote—G. Beun 1—0. Landau IHulst (5—5): C. de Putter R. v. Waterschoot VzVz', M. Jansen J. Hofman V^J—VzJ. H. Peeters—dokter J. Casparie lk—Vz\ M. Mattelé—F. Verpa- 'IJ werden steeds groter, die avond. De eerste was mejuffrouw J. C. M. de Wit, 1,83 meter lang en secretaresse van de in Amsterdam zetelende Klub Langer Menschen; voorzitter F. C. Heemeijer Jr. bracht 1,96 meter aan lengte mee en ten slotte kwam met een geroutineerde duik onder de deur penningmeester P. Jager binnen, met heel zijn twee meter elf. Ziehier wat wij die avond bespraken. T^EN en drietiende procent van de Nederlandse bevolking behoort tot de extra lange mensen, hetgeen wil zeggen dat een 130.000 mannen en vrouwen de wereld bekijken vanuit het verheven standpunt van tenminste één meter tachtig, respectievelijk negentig. Men zou zo denken: een aantal om rekening mee te houden. Was het maar waar, verzuchten onze langsten en dan denken zij nog niet eens aan wat zij de „morele factor" noemen. Je in de bioscoop alleen maar gelukkig kunnen voelen op een hoekplaatsje met uitwijkmoge lijkheid in het gangpad, de lampebreker genoemd worden of King Size, je te moeten verheugen een hele dag lang het hoofd onbeschadigd te hebben ge houden. In vergelijking met de rest is het allemaal niet zo erg. Want hoewel het nooit precies is uitgerekend, staat on omstotelijk vast dat het leven voor extra lange mensen aanzienlijk duurder is dan voor de 99 procent anderen. Meer nog dan de vrouwen hebben de mannen het in dit opzicht zwaar zij moeten rondweg op een dubbel bedrag aan kleedgeld rekenen. club. tegen een prijs die tweederde lager ligt dan van maatwerk. Enkele confectiefabrieken willen ook voor de extra grote maten aan de slag, zodra de K.L.M. zorgt voor een bundeling van vijfhonderd afnemers. Een Amsterdamse detaillist wil zelfs een speciaalzaak voor zeer grote Ne derlanders beginnen, mits hij zeker kan zijn van een klantenkring ter sterkte van duizend. Hij wil nog een stap verder gaan en de leden van de club korting verlenen, zodat zij niet nfieer altijd extra duur uit zijn. OF Kf A/6 S/ZE u vaopuAii- /i., r J. P. v. d. Staal—J. M. Gommers V2—l/i. fen q_1; j Verbrugge—N.o. 1—0; C. D v. Wijck—G. Arons Vz—Vz-, A. Verstrae ten—J. Mens 1—0; W. v. Doeselaar—A. de Smit 0—1; A. J. v. Esch—W. v. d Akker Vz\ J. Verpoorte—J. F. Assel- man V2. Het Witte PaardS.V.K.B. II (7—3): Ruitenburg—De Groot 1—0; Garskamp— W. Bruitsman Steenbergen—De Nooyer 0—1; Klaassens—v. d. Sanden 1 0; v. d. Bossche—Quekelberghen 10; Kardon—Schalks 1—0; Bambost— v. Sag- ben 0—1; De Jong—Vasseur 1—0; Steen bakker—Beun 1—0; Avermate—Langen- 1.90 ni HET begint eigenlijk al bij de 1,90. Overhemden? Zeker, meneer, maar het is alsof alleen de boordwijdte zich heeft aangepast de mouwen zijn te kort, de schouders scheuren uit. Voor zitter Heemeijer schiet in de grootste maat sporthemd, het is geen gezicht. Penningmeester Jager haalt zijn voeten te voorschijn, waaraan" een paar maat schoenen van 160! Maat 5é, in de winkel niet te krijgen. Costuums of jassen? Ze lachen je uit in de winkels, of zij zijn er wel, maar dan alleen in het extra dure genre. gens iets kon krijgen, bekent de secretaresse eerlijk. Onze bloesjes zijn altijd te kort in de rug. Mantels en japonnen zijn er wel, maar veel te wijd. Iemand die lang is hoeft toch niet automatisch ook dik te zijn 7 En waarom grote maten altijd in modellen waarin een vlot meisje zich diep-ongelukkig voelt Wij lange mensen zijn in de ogen der fabrikanten zeker niet vlot genoeg. Het hele vraagstuk is eigenlijk tot één zin terug te brengen; de meeste lange mensen denken dat er toch niets te krijgen is; zij geloven het wel en laten hun kleding maken. Ten onrechte is daardoor de indruk ont staan, dat de behoefte kleiner zou zijn dan zij in werkelijkheid is. ALS HET niet zo zielig was zou er J1 in de slaapkamers van de lange lotgenoten gelachen kunn.cn worden. De grootste standaardmaat bed is 1.90. Iedere tien centimeter meer kost tien tot vijftien procent duurder. En aangezien lang niet iedere met leng te behepte zich in evenredige mate kan verheugen over veel geld, moeten zij zich behelpen. Met een uitgezaag de achterwand, zodat het bed ver lengd kan worden met een stoel, een kastje of een kist voor de benen. Wakker worden met een klem zit tend hoofd is namelijk helemaal niet leuk. zegt voorzitter Heemeijer. Daar om ga ik in een hotel maar liever met de matras op de grond liggen. Opgevouwen in een niet op zijn maat berekende fauteuil filosofeert hij nog een beetje verder: de mensen worden steeds langer, maar de huizen worden kleiner. In menige kamer van nieuwe woningen kan amper een bed van 1.90 meter staan, de deuropenin gen zijn lager geworden. Neen, die heel lange mensen heb ben het echt niet gemakkelijk. Zo laat zich hun vreugde verklaren, nu zij in Amsterdam althans hun eigen dansclub hebben. Waar de dames zelfs schoenen met hoge hakken durven aan te doen, en niemand wordt uitge lachen. 1ELUKKIG zijn er nu, dank zij de 7 bemiddeling van de club die de trotse initialen K.L.M. draagt, ook en kele lichtpunten. Een Nederlandse fa brikant wil schoenen in elke gewenste maat maken, op bestelling van de Een van de grote triomfen van de samenwerking tussen de auto industrie en de „huisvlijt". Op het onderstel van een Fiat bouwde Pi nin Farina een carrosserie en Carlo Abarth legde hier een gepousseerde Fiat 500-motor in. Het geheel ver overde op de Monza-baan 23 we reldrecords in klasse I. de tentoonstelling gereed kwam, heeft :en door Carlo Abarth verkleinde Giu- ietta-motor van 1300 cc. Met het noemen van de naam Abarth stoten we weer op een van die typisch Italiaanse ..huisvlïjtigen". Abarth. die begonnen is als fabrikant van onderdelen (o.a. uitlaten) heeft zich in de loop van de tijd ontwikkeld tot een belangrijke constructeur van motoren, die op basis van bestaande motoren, hetzij door vergroten of ver- kiemen, nieuwe krachten uit deze mo tor losslaat, Door een overeenkomst met All'a Romeo om buiten de concurrentie van de Giulietta te blijven moest hij de motor van Bertone's wagentje verkleinen tot 1000 cc, maar niette min is hij er in geslaagd om er des ondanks 88 pk uit te halen, ongeveer dezelfde capaciteit, die de Giulietta levert. Het belangrijkste werktterrein hier maakte hij trouwens zijn debuut, zowel nationaal, als internationaal ligt voor hem bij de kleine Fiats, de 500 en de 600 cc. Uit deze laatste, de 600 cc, ontwikkelde hij een 750 cc met twee bovenliggende nokkenassen en twee carburateurs, die nu63 pk levert!! Voor Fiat bouwde hij tevens de recordwagen voor de 500 cc, die Pinin Farina carrosseerde en die in een recordjacht 10 dagen over de Mon- zabaan toerde, en daarbij een gemid delde maakte van 116,3 km. Over 1000 km maakte deze 500 cc wagen een moyenne van.Ia5,3 km!Over tovenaars gesproken! Evenals zijn col- lega Conrero, die speciaal voor Alfa Romeo werkt. Bij gebrek aan eigen wagens van het sportieve type is het begrijpelijk, dat deze Italiaanse carrosseriebouwers eveneens geïnspireerd worden door de buitenlandse sportwagens en hierop volgens hun eigen idee een koetswerk neerzetten uiteraard tevens in de hoop, dat deze door de fabrikant ge accepteerd zal worden met alle finan ciële voordeeltjes die daaraan verbon den zijn. Zo heeft Bertone een magis trale Jaguar op zijn stand staan en een even voortreffelijke Aston Martin, kopen. die beide knappe Engelse creaties zijn, doch geheel volgens de laatste Italiaanse mode gekleed. Tenslotte zij hierbij vermeld, dat Bertone tevens de schepper is van de vroeg in het seizoen uitgekomen Sportprinz van de NSU. Uit de galerij van de ontelbare sportcarrosserieën nog twee aparte exemplaren: de Auto Union 1000 en de Triumpf TR 3 van Vignale. Deze Auto Union 1000 is een bijzon der goed geslaagde creatie en des te verwonderlijker is het, dat zij afkom stig is van een vrijwel onbekende schepper: Fissore. Zij vertoont een merkwaardige overeenkomst met het standaardmodel van de sportcoupé. Boze tongen nu beweren, dat Fissore dit model uitsluitend hier op de ten toonstelling heeft neergezet om te la ten zien, dat de hierboven genoemde sportcoupé op zijn creatie is „geïnspi reerd", iets wat Auto Union weigert te erkennen. De prachtige Triumph TR 3 is een zogenaamde studie van Vignale naar een tekening van de free-lance ont werper Michelotti, over wie wij reeds in onze vorige verhalen vertelden. Op merkelijk aan dit wagentje is de nieu we lijn, die Vignale in de Italiaanse modelbouw heeft gebracht: lage „tail le" en hoge ramen, doch dit gecom bineerd met het trekje van Pinin Fa rina (oorspronkelijk van Michelotti) de hoekige achtersteven met een licht omluifelde achterruit. Waaruit eens te meer blijkt, dat wat wij reeds in ons tweede verhaal signaleerden de Italianen vaak de inspiratie bij elkaar zoeken. In de tweede klas A Tweede klas A heeft Sealto zich in de plaats. Aan niet meer hele- uit de competitie teruggetrokken. Vlis- «w,~i in*,,,* ryiMimoYi m.npt u onk siiigen II De Pion (Yerseke) is uitge- singen steld. In deze klas rest alleen nog de wedstrijd Middelburg III—Goes II. Deze wedstrijd werd door Middelburg III ge wonnen met 5Vz4V2. De gedetailleerde uitslagen luiden hier; J. GoedbloedA. Bakker 01; J. Jonk heer—R. v. Gemert 1—0; K. Jonkheer— J. Steenhuis 1—0; H. Vermeule—C. Saa- man 0—1; C. M. v. d. Kuyl—B. v. d. Holst 0—1; J. K. Bartel—A. Bonder 0—1 H. J. Materna—G. Driessen 1—0; T. Kla- niaa! iange mouwen moet u ook daarbij beslist wennen volgend voorjaar. Een handige aanwinst voor de gar derobe is de robe-manteau. die Jolo Couture bijvoorbeeld in heel progres sieve uitvoeringen brengt. Deze model len, overwegend op Givenchy geïnspi reerd hebben een glad pasje tot net even boven de taille en worden bij voorkeur door dubbele stiksels in tonjver_A, Kiel 1—0; M. J. de Vries—C. sur ton gegarneerd. Paauwe 'AV2; W. ScheltensC. Pleyte j Q Totaal 5Vi\Vz. In het voorjaar zullen vele japonnen De stand; weer door een jasje gecompleteerd Middelbur„ jn worden, dat net als bij de mantelpakjes viissineen II kort is. Daardoor ontstaan heel elegante 1 Goes jj ensembles. e 2warte Dame De Pion Belangrijkste kleuren vlissingen iii dijk VzVz. S.V.K.B. I Landau I Het Wiite Paard Terneuzen II Hulst Landau II S.V.K.B. II De Stand 2 0 0 4 l5Vz 1 1 0 3 10 Vz 1 n 0 2 7 1 0 0 2 5Vz 0 1 1 9V2 0 0 2 0 8 0 0 2 0 4 IK BEN wel eens huilende thuis gekomen, omdat ik weer ner- Adverten tie Mej. Nieuwland vertelde over Israël KOUDEKERKE. Op de tiende jaar- vergadering van de Gereformeerde VE7IT zal in de Nederlandse win- kels voor mantelpakjes, man tels en japonnen in 1959 een belangrijke plaats in gaan nemen. Daarnaast is beige belangrijk, naast teer blauw, exotisch Chinees blauw, rood in vele schakeringen en zachte tinten groen. Wat Vico in suède en leder bracht Tweede klas B In deze klas werden vier wedstrijden gespeeld. Verder is Breskens veranderd in de naam S.V.K.B. 1 en Cadzand in de naam van S.V.K.B. II, Dit in onder ling overleg tussen de verenigingen van Breskens en Cadzand. S.V.K.B. I speelde tegen Landau II, het voordeel |1% Vrouwenvereniging ,,De lampen bran- 10 I dende" te Koudekerke heeft mejuffrouw 4V2jNieuwland. in heel Nederland bekend, als de winnares van de wedstrijd in Biibelkennis, een film vertoond, die zij j bij haar bezoek aan Palestina zelf had opgenomen. Mejuffrouw Nieuwland ver telde daarbij allerlei bijzonderheden! over Jeruzalem, de kibboets, de Rode zee en vele andere uit de bijbelse ge schiedenis- bekende plaatsen. Mejuf frouw Nieuwland verstond de kunst om haar belevenissen interessant te vertel len. Het gereformeerd evangelisatiekoor zong onder leiding van de heer Feij welke strijd werd beslist in van S.V.K.B. I met 6VzOVz. Ook speelde w was weer een sensatie, die vooral de S.V.K.B. I tegen het tweede team van j Mejuffrouw F. de Schipper droeg heel buitenlandse gasten enthousiast maakte, i gelijke naam, welke door het eerste team i mooi het gedicht ..De kinderkruistocht" Bijzonder geslaagd waren de suède gewonnen werd met 9—1. Landau I 'van Martinus Nijhoff voor. Oma en Opa genieten nog volop van het leven Bij het stijgen der jaren neemt de behoefte aan uiterst licht verteerbaar, versterkend voed sel toe Niets is beter in staat de gezondheid van lichaam en zenuwen in stand te houden dan Sanatogen - zuiver fosforhou- dend eiwie Blijf vitaal en gevrij waard van zenuwklachten, neem Reedi tientallen jaren het zenuwsterkend tonicum.

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1958 | | pagina 7