Supersone verkeersvliegtuig
niet eerder dan in 1970
GEEN SLIJTAGE
€sso
DO UGLAS'VLIEGTUIGFABRIEKEN:
Dulles wil VN'
plitieleger
Gromyko wil stopzetting van
kemproeven op agenda V.N.
Ha, die woensdag
Kannen we de melkfles weer omspoelen!
DOOR DE WERELD
Apartheidspolitiek
nog strenger
VIJFENTWINTIGHONDERD DOELPUNTEN
GESCOORD VOOR „ZONNEVELD"
ONTWIKKELINGSKOSTEN ZIJN
800 MILJOEN DOLL AR
Het wakend oog van Esso duldt in Uw motor
Snelheid toestel
tussen 2000 en
3000 km.?
NIEUWE ESSO BENZINE verrijkt
NIEUWE GOUDEN
ESSO EXTRA MOTOR OIL
KRUIDENIERS EN
BEVROREN KIR
Russen exposeren in
V.S. en Amerikanen
in Sowjet-Ume
mó
Zoon van Conan Doyle
eist van Russen
2 miljoen roebel
„BELANGRIJKE EN
DRINGENDE ZAAK"
Regeringstroepen
bezetten Painan
op Sumatra
Actie vond onder kleinere clubs echter
weinig weerstand
Bezwaarschrift tegen
Synodale verklaring
Ds. Rensink verwijt synode
Ned. Herv. kerk overschrijding
van haar bei'oegdheid
Algerijnse bomaanslagen
in Frankrijk
PROEVEN MET EEN
MENSELIJK HART
Vier Nederlanders
gewond bij Trier
Zai Sabena kruis
op toren plaatsen?
Naarderise raad wil
„hij' blijven
Woensdag 17 september 1958
ZEEUWSCH DAGBLAD
PAGINA J
Arthur E. Raymond, vice-president van de Douglas Yliegtu^jAbrie-
ken, speciaal belast inet de tedhnisehe supervisie van het concern, en
zodanig direct getrokken bij de constructie van het nieuwste produkt,
het viermotorig straalverkeersvliegtuig dc-8, heeft er dezer dagen nog
een functie bij gekregen. De directie van Douglas heeft namelijk be
sloten alle werkzaamheden, die betrekking hebben op de produktie
van geleide projectielen, gevechtsvliegtuigen en transporttoestellen
voor supersone vluchten en ruimtevaart, te coördineren en de presi
dent-directeur Donald W. Douglas jr heeft Raymond opgedragen deze
taak uit te voeren. Tijdens een onderhoud met een verslaggever van
het ANP heeft Arthur E. Raymond zijn visie gegeven over de proble
men, die aan de constructie van supersone verkeersvliegtuigen vast
zitten, waarbij hij in zijn beschouwingen ook de financiële positie der
luchtvaartmaatschappijen betrok.
Ingezonden mededeling (Adv.)
„VOOR 1970 zal geen enkele fabriek
met een supersone verkeersvliegtuig
aan de markt komen en misschien
wordt het wel 1975, alvorens een der
gelijk toestel zijn entree zal maken op
de wereltünchthavens", aldus Ray
mond, die als een typische vertegen
woordiger van de conservatief inge
stelde douglas-fabrieken, zijn woorden
wikt en weegt en zich bovendien be
wust is van het feit, dat hij om rede
nen van militaire geheimhouding niet
te veel mag zeggen.
„Bij het ontwerpen van een dergelijk
vliegtuig hebben wij met verschillende
dingen rekening te houden. In de eer
ste plaats moet hef voor de passagiers
en de bemanning een veilig toestel zijn
De Civil Aeronautics Administration
(te vergelijken met de rijksluchtvaart
dienst in Nederland) heeft strenge be
palingen ten aanzien van de vliegvel
den, verkeersveiligheid, luchtwaardig
heid, navigatiefaciliteiten enz. Als de
constructeurs de kruissnelheden en te
gelijkertijd ook de start- en landings
snelheden gaan vergroten zal <de CAA
extra het zawartepunt leggen op de
veiligheid. Bij de militaire luchtvaart
zijn de bepalingen nu eenmaal anders
dan in het 'commerciële verkeer.
IEDEREEN,
Vliegtuigen met een snelheid
van 900 km per uur is iedereen nu
aan het bouwen. Als Douglas dus
denkt aan een ontwerp voor een
supersone verkeersvliegtuig, dan is
het duidelijk, dat de snelheid van
een dergelijk toestel zal komen te
liggen tussen de 2000 en 3000 km
per uur. Een vliegtuig met zo'n
snelheid is ten enenmale onge
schikt voor de korte en middel
grote afstanden. Dus woTdt de
enorme snelheid gekoppeld aan
een zeer groot vliegbereïk.
De Noord-Atlantische route, tussen
New York en steden als Amsterdam,
Londen en Parijs, is er uitermate voor
geschikt.
Een derde pimt is, dat een supersone
verkeersvliegtuig opergtionale kosten
moet hebben, die bhimen redelijke
grenzen blijven, want dat is in het be
lang van de luchtvaartmaatschappijen.
Tussen twee haakjes, ik zou het begrij
pelijk vinden, als de IA.TA zou kunnen
besluiten een extra toeslag te heffen
op de passagiers- en vrachttarieven in
supersone toestellen. Wie nog sneller
wil zijn dan een ander, moet .er ook
maar iets voor «ver hebben.
GEEN HAAST
Concluderend, en Raymond legt hier
de nadruk .op, „beweer ik, dat Douglas
reeds de volgende problemen heeft be
studeerd: de snelheid, de nuttige capa
citeit der toestellen voor passagiers en
lading en de structuur van het toestel,
de motoren inbegrepen. De vraagstuk
ken die zich voordoen als men een toe
stel wil houwen, waarbij aan ALLE ge
stelde eisen wordt voldaan, zijn zeker
nog niet opgelost. De studie wordt
voortgezet, achter zomler dat wij ons
baasten. Want volgens mijn mening zit
niemand te wachten op een verkeers-
toestel met supersone snelheid".
Raymond -gaf de volgende verklaring1
hierover: „noch de passagiers, noch de1
bevrachters, noch de luohtvaartmaat-
schappijen zitten op dit ogenblik te
springen ©m een vliegtuig, dat een;
kruissnelheid zal hebben van 2200 tot
3000 km. Neem de passagiers. Tussen'
New York en Europa variëren de
vliegtuigen met de meest moderne toe
stellen met zuigermotoren tussen dei
12 en 14 uur. De straalverfceersvlieg-
tuigen zoals dc-8, boeing 707 e.d. zullen
vijftig procent van die lijd afhakken.
Dat is heel, heel veel.
„REVOLUTIONAIR"
Niemand heeft zich dat eigenlijk
nog goed gerealiseerd, maar de
consequenties voor passagiers,
luchthavens, maatschappijen en
alle instanties, die nauw betrokken,
zijn bij het luchtverkeer, hebben
hiermede rekening te houden. De
jaren 1959 en 1950 zwVlen ails „re
volutionair" te boek staan in de
historie van de luchtvaart.
Hoe lang heeft de luchtreiziger no
dig om van het centrum van de stad
New York naar Idlewild te komen, de
douane- en paspooriforrmaliteiiten te
vervullen, zijn bagage te laten wegen,
zijn biljet te controleren enz? Toch
zeker 1 Yz uur alles bij ekaar. Dan de
zelfde handelingen m Parijs op Oxly.
Iets minder? Een uur? Prachtig. Dan
is de passagier 2% ur kwijt voor al die
bewegingen op de grond.
Het supersone vliegtuig zal nasrwe-
lijkt twee uur vliegtijd nodig hebben
van startbaan tot landingsbaan voor
het traject New York-Parïjs. Hier staat
men dus voor de verrassende werke
lijkheid, dat de vliegtijd korter is dan
de tijd, die de passagier nodig heeft om
in- en uit te stappen voor een oceaan-
vlucht. In Amsterdam mag dat alle
maal misschien wat vlotter gaan, in
Los Angeles zeker niet".
MAATSCHAPPIJEN
En hoe staan de luchtvaartmaat
schappijen tegenover het supersone
vliegtuig?
„Douglas heeft dit punt neg met en
kele maatschappijen besproken. De
studie- en ontwikkelingskosten van de
dc-8 bedragen 200 miljoen dollar en
hierin is de bouwsom van de grote hal
len in Long Beach niet begrepen. Ik
kan de studie- en 'Ontwikkelingskosten
voor een supersone toestel niet bij be
nadering opgeven, maar als men
toch een bedrag wil weten: ten minste
800 miljoen dollar, zo niet meer.
Dit betekent, dat zonder financiële
steun van de regering geen fabriek
aan de uitwerking van zoln project
kan beginnen. En dan nog", aldus de
vice-president van Douglas, „stel dat
de militaire autoriteiten besluiten
om een dergelijke som voor militaire
doeleinden, transporttoestellen met
supersone snelheid, ter beschikking
te stellen. Wie garandeert dat wij de
ldus opgedane praktische ervaring
mogen gebruiken voor toestellen in
het normale passagiers- en vracht
verkeer?
De luchtvaartmaatschappijen zitten
ook met op dergelijke machines te
wachten. Technisch en financieel heb
ben zij problemen genoeg om op te
lossen. Zij hebben enorme bedragen
'geïnvesteerd voor nieuwe vtooteenhe- ij
den. Moeten de maatschappijen niat de
gelegenheid hebben dezs investeringen
af te schrijven, verdeeld over een re- i
delijk aantal jaren? Is het dan niet
juist, als Douglas zegt, dat er voor HfflO
geen behoefte bestaat aan nieuwe ty
pes met hun gehalveerde vliegtijden
ten opzichte van het straalvliegtuig;
van vandaag?"
DETAILS
Over de technische details man het'
toekomstige supersone vliegtuig reilde
de heer Raymond zich niet aufckfea.
Natuurlijk heeft Douglas al diepgaan
de studies gemaakt over de vonn tvou,
dergelijk toestel (die zal wel aan
wijzigingen onderhevig zijn,
Raymond), over de tempera-
tnwrpmblemen staal en titanium in
plaats van aluminium, zegt hij), over
het aantal te gebruiken motoren, over
de brandstof misschien gaan wij wel
mar de vaste brandstof toe in plaats
vim de vloeibare, beweert Raymond).
„En mochten er in 1970 supersone
toestellen kunnen worden afgeleverd,
zijn er afnemers voor te vinden, dan
zullen de aantallen, die in geregelde
diensten worden opgenomen, naar ver
houding gering zijn met de numeriek
sterke vloten van vele luchtvaartmaat
schappijen van tegenwoordig", zo be
sloot de heer Arthur E. Raymond het
onderhoud.
Gebruik daarom uitsluitend
met alle eigenschappen van bovensmersn|
Hel is raeds laia,g een sfcriJdgMiiiit of
-een kruidenier "bevroren kip mag ver
kopen. Hij heeft immens in de regel
fgeen ver gunning ingevolge het vesti-
.gmg&besliuit voor poeliers.
Een firma in Amsterdam is in twee
instanties venoardeeM in dit "verband.
De procnreur-generaal heeft mi ge
concludeerd tot vernietiging van het
'betreffende arrest van bet gerechts
hof. Hp was van mnimg, dat heit hier
diepvries betreft, hetgeen -onder de
.conserven gerekend kan "worden.
Russische nota aan Japan
In een nota aan .de Japanse rege
ring waarschuwt de Sowj et-Unie voor
het zich laten gebruiken van Japan
De Amerikaanse minister van
buitenlandse zaken, Dulles, is naar
verluidt van plan in zijn komende
redevoering voor de algemene ver
gadering van de Verenigde Naties
(waarschijnlijk op donderdag a.s.)
aan te dringen op de oprichting
van een vaste internationale poli
tiemacht. Daarnaast zal Dulles vol
gens de „New York Times" Eisen
howers voorstel voor een Arabisch
economisch ontwikkelingsinstituut
ipnienw indienen.
Ruim f 21 miljoen gespaard bij
spaarbankbon d in augustus
Bij de spaarbanken, aangesloten bij
de Nederlandse Spaarbankbond, Is in
augustus f21.925.525 gespaard. Inleg
en terugbetaling beliepen respectieve
lijk f 93.325.121 en f 71.399.596.
M het begin van de volgende zomer
zal een Amerikaanse tentoonstelling
in Moskou en een Russische in New
York worden gebonden. Zij zulten ge
wijd zijn aan de ontwikkeling van we
ienschap, techniek en cultuur, in elk
der belde landen. Dit is maandag door
het Amerikaanse ministerie van bui
tenlandse zaken meegedeeld.
Dit is .de eerste dergelijke uitwisse
ling sedert de tweede wereldoorlog. In
januari van dit' jaar is tussen beide
landen een overeenkomst gestoten
welke voorziet in nauwere culturele
betrekkingen.
In officiële Amerikaanse kringen
geeft men te kennen, dat het Russi
sche volk onder meer de vorderingen
zullen worden getoond welke zijn ge
maakt bij de uitvoering van president
Eisenhowers program „atomen voor de
vrede".
De zoon van de Blitse
Arthur Conan Doyle bereidt
geding voor tegen Russische uitgeverijen
die naar de zoon, Adrian, meent, hem
2.004.000 roebel moeten betalOn,
Adrian Conan Doyle die thans te Ge
neve woont, is van oordeel, dat -de Rus
sen hem dit hedrag -schuldig zijn voor
de verkoop van verscheidene miljoenen
boeken, die door sir Arthur, de geeste
lijke vader van Sherlock Holmes, zijn
geschreven en waarvoor geen auteurs
rechten zijn betaald.
Een Amerikaanse advocaat prof. Ber-
naam, vertrekt op 20 september naar
Moskoiu om de eis van Adrian Conan
Bqyfe bij de rechtbank van de hoofd
stad van de Sowjet-Unie ln te dienen.
De Lutherse bisschop van Ham
burg, prof. D. Volkmar Herntrich, is
- j op weg van Hamburg maar Berlijn bij
als basis voor de Amerikaanse agres- -een auto-ongeluk om bet ïeven ge- 'gevoerd werd de SSI genoodzaakt 22
sie tegen Volksehina, kamen. man .ontslag aan te
De ZuidafriJkaanse premier, Ver
woerd, heeft maandagavond in het
parlement voorspeld dat de apartheids
politiek niet alleen betrekking zal
hebben op blanken en negers, maar
uitgebreid zal worden tot kleurlingen
en Afrikanen en ook tot Afrikanen en
Indiërs. Verwoerd is behalve premier
ook minister voor inboorlingen-zaken.
22 -werknemers ontslagen
bij Culemborgse industrie
Zaterdag zijn bij het "bedrijf te Cu-
lennborg van de N.V. Nederlandse
Spoorweg Sein Industrie 22 werkne
mers ontslagen, wegens een structuur
wijziging in het bedrijf, waar 200 man
werk vmden in de vervaardiging van
moderne beveiligingsapparatuur langs
de spoorbaan van de Nederlandse
Spoorwegen. Omdat echter de instal
latie van de apparatuur nu meer doot
'personeel van -de N.S. zal worden uit-
De Russische minister van buitenlandse zaken, Gromyko, heeft de
algemene vergadering van de VJSï. dinsdag verzocht de stopzetting
van de kernwapenproeven als „belangrijke en dringende zaak" op haar
agenda te plaatsen, zo meldt Tass.
Gromyko zegt in zijn brief aan Ham-
roarskjoeld, dat dit vraagstuk snel tot
oplossing moet worden gebracht, om
dat:
1. voorzetting van de kernwapenproe
ven de bewapeningswedloop op
atoomgebied bevordert en bijdraagt
tot het construeren van typen
kernwapens, waarvan de verwoes
tende -uitwerking steeds groter zal
worden;
2. het gevaar van besmetting van de
atmosfeer, het land en de zee gro
ter zal worden, als de proeven niet
worden gestaakt;
S. verder uitstel om tot oplossing van
deze kwestie te komen niet kan
worden toegestaan, nu de geleer
den te Genève tot overeenstem-
De legervoorlichtingsdienst In Dja
karta heeft medegedeeld, dat de rege
ringstroepen het vissersplaatsje Pai
nan, zestig kilometer ten zuiden van
Padang, hebben bezet.
Painan, dat gelegen is aan de weg
naar het nog door de opstandelingen
beheerste gebied van Korintji, was een
der laatste plaatsen van betekenis, die
nog in handen der opstandelingen was.
De stad -werd vanuit twee richtingen
door de regeringstroepen aangevallen.
Volgens het legercommuniqué leden
de regeringstroepen geen verliezen; die
aan de zijde der opstandelingen zijn
niet bekend.
Tegelijkertijd werd medegedeeld, dat
de regeringstroepen een week geleden
omvangrijke operaties zijn begonnen
om het gebied van Korintji van op
standelingen te zuiveren. Twee plaats
jes in dit gebied, dat de rijstschuur
van Midden-Sumatro wordt genoemd,
zijn al door het centrale leger bezet.
Ingezonden mededeling (Adv.)
Maar gekheid nu terzij....: een schone melkfles hóórt erbij 1
ln het afgelopen seizoen hebben
'Zeeuwse voetballers ongeveer 2590
doelpunten gescoord, voor „Zonne
veld". Het zeehaspitium „Zonne
veld" te Oastkapelle, het enige1
sanatorium m Zeeland, ziet zich
jaarlijks voor problemen gesteld
met betrekking tot de ontspanning
van de jeugdige patiënten. De
geldmiddelen zijn daartoe niet toe
reikend, hetgeen voor enkele
Zeeuwse sportmensen aanleiding
was, de helpende hand toe te ste
ken.
Het comité „Sport Steunt Zonne
veld" heeft reeds heel veel voor de
ontspanning van de zieke kinderen
kunnen doen. Een kinderbibliotheek,
een geluidsinstallatie en toestellen
voor de gymnastiekzaal waren wel de
voornaamste geschenken, die .aangebo
den konden worden. Helaas kwamen
-de bijdragen maar van een beperkt
•aantal sportverenigingen. Met name de
kleinere sportverenigingen rijn niet in
staat -om iets te organiseren, dat baten
-voor „Zonneveld" zou kunnen afwer-
pen.
ACTIE
Dit laatste was voor onze Zeeuwse
sportredactie aanleiding, om in januari
van dit jaar de .actie ^doelpunten voor
Zonneveld" in te luiden. De opzet was,
dat de clubs vodt elk doelpunt, dat zij
ïn deze competitie scoorden, een dub
beltje zouden afdragen aam „Sport
Steunt Zonneveld". Door deze actie
zouden alle clubs in Zeeland, ook de
kleinere, hun steentje kunnen bijdra
gen.
De actie is slechts gedeeltelijk ge
slaagd. Een aantal clubs haakte spon
taan in, doch dat waren veelal die
clubs, die ook reeds op enigerlei an
dere wijze iets voor „Zonneveld" de
den. Van de clubs buiten Walcheren
meldden er zich slechts twee aan. Het
waren Schoondijke en Mevo uit Zie-
rikzee, dat ook voor ieder tegen punt
een dubbeltje afdroeg.
Zuid-Beveland, Noord-Beveland en
Oost Zeeuwsch-Vlaanderen lieten in
bun geheel verstek gaan. Toch werden
er nog ongeveer 2500 doelpunten voor
„Zonneveld" gescoord, zodat de op
brengst van de actie ongeveer f250 zal
bedragen.
DOELPUNTENMAKERS
De doelpuntenmakers waren de spe
lers van RCS uit Souburg, de VC Vös-
singen, Zeeland Sport uit Vlissingen,
Zeelandia uit Middelburg, MevD uit
Zierikzee, Schoondijke en de zomer-
avondclubs Gebrs. v. d. Berg en VAW
uit VUïsringen en Broek Boys uit Mid
delburg. De Gëbr. v. d. Berg maakte
er vier dubbeltjes per doelpunt van
en VAW tw.ee dubbeltjes per doel
punt. Zeeland Sport telde er ook de
doelpunten van haar drie handbal-
elftallen fclj, terwijl schei drechter Van
Belzen voor elk doelpunt, dat hij in
het afgelopen seizoen moest toeken,
men, eveneens een dubbeltje stortte.
Jammer, dat deze actie juist onder
de kleinere clubs zo weinig weerklank
heeft gevonden. Het is er immers een
van de vele klemtjes, die samen een
grote -maken. Een optelsommetje leert,
dat, indien alle voetbalclubs in Zee
land zouden hebben meegedaan, de
opbrengst in het afgelopen seizoen
minstens f 15ÜQ zou hebben bedTagen.
Toch zou het per vereniging een lut
tel bedrag zijn geworden, zeker, in
dien men, zo als een enkele 'vereni
ging doet, de spelers zelf bij de actie
•betrekt door hen gezamenlijk de helft
van het dubbeltje te laten betalen. De
actie woTdt er des te waardevoller door
en de jongens brengen, zo als geble
ken is, gaarne dit kleine offertje voor
het goede doel.
De nieuwe competitie is begonnen
en daarmede een nieuwe .actie „doel
punten voor Zonneveld". Laat ons ho
pen, dat nu alle Zeeuwse voetbalclubs
inhaken. De jeugdige patientjes Ttm
,y.onweveld" zullen er dankbaar voor
zijn.
Ds. G. 3. 3. Rensink, Hervormd pre
dikant te Idaard en oud-lid van de
generale synode der Nederlands Her
vormde Kerk heeft een bezwaarschrift
ingediend tegen de uitspraken der sy
node ever het belijden der kerk.
Adressant verzoekt jp formele en
materiële gronden, door hem nader in
zijn bezwaarschrift uiteengezet het te
niet doen van de synodale verklaring,
door de generale commissie voor be
zwaren en geschillen. Formeel is ds.
Rensink van mening, dat artikel X
der kerkenorde, dat handelt over het
belijden der kerk, omdat zij daarmede
haar bevoegdheid overschrijdt en een
gevaarlijk precedent schept Materieel
gezien is hij van opvatting dat deze
verklaring in strijd is met het ont
staan en de bewoordingen van het ge
ïnterpreteerde artikel 10.
Ds. Rensink voelt zich door de syno
dale verklaring in zijn rechtszeker
heid als ambtsdrager der Ned. Herv.
Kerk, met name in de hem toegestane
leeTvrijheid binnen de kerk, beknot en
in gevaar gebracht, en in zijn mede
verantwoordelijkheid voor de Tedactie
en betekenis van artikel X ernstig ge
troffen.
ming zijn gekomen over de moge
lijkheid van een doeltreffende con
trole op de naleving van een over
eenkomst tot staking der kernwa
penproeven.
In een militair kampement nabij
Marseille is dinsdagochtend een hom
ontploft, waardoor een persoon om het
leven kwam en zes gewond werden.
De bom ontplofte bij een tank die juist
ging rjjden.
In een fabriek in het havengebied
van Le Havre is maandagnacht een
bom ontploft, vlak bij een bak zwa
velzuur. Er werden nog meer bommen
ontdekt, maar er is geen schade aan
gericht.
Bewakers hebben maandagavond
een zware bom op een olieopslagter-
rein bij Marseille ontdekt. Een bewa
ker vuurde op de saboteur, maar deze
wist te ontkomen.
Russische geleerden zijn erin ge
slaagd een hart uit een lijk te verwij
deren en het in een speciale voedings
oplossing weer te doen kloppen, aldus
is maandag meegedeeld op een hijeen-
komst van de Sowjet-academïe voor
de medische wetenschap te Moskou.
Op de bijeenkomst weid een film
gedraaid over de proeven van de
artsenijkundige prof. Sergei Andxejef
met een menselijk hart. Door het hart
buiten het lichaam weer te doen klop
pen is het mogelijk de invloed van
bepaalde stoffen op de werking van
het hart te bestuderen, aldus meldt
Tass.
Twee echtparen uit Yoerendaal in
Limburg werden maandag tussen Trier
en Zewen ernstig gewond bij een bot
sing tussen hun autobusje en een Duit
se bestelwagen. De beide inzittenden
van de Duitse auto wenden uit de wa
gen geslingerd en kwamen om het le
ven.
De Nederlandse toeristen zijn de 34-
jarige C. Groenendijk, zijn 30-jarige
vrouw M. G. Groenendijk, de 20-jarige
L. Vaessen, die minder ernstig gewond
is en diens 24-jarige echtgenote M. De
omgekomen Duitsers waren uit Trier
afkomstig.
Het Nederlandse busje werd be
stuurd door de heer G. De vier toeris
ten zijn opgenomen in een ziekenhuis
in Trier.
De bouwer van de toren van de
Katholieke kerk te Nispen, zoekt naar
de mogelijkheid het kruis op de toren
toch door een helikopter te laten
plaatsen. Om de beschikking te kun
nen hebben over een krachtiger toe
stel zoals men weet kon zaterdag
de helikopter het kruis niet tillen
overweegt men contact op te nemen
met de Sabena.
De burgemeester van de gemeente
Naarden heeft voorlopig voor drie
maanden op verzoek van een aan
tal leden het aanvangsuur der ge
meenteraadsvergaderingen vaa acht
uur naar half negen verschoven. Zulks
teneinde de raad het horen en zien
van de radio-nieuwsberichten respec
tievelijk het televisiejournaal mogelijk
te maken.
BONDVAN
OUD-MILITAIREN
In de laatst gehouden jaarvergade
ring van de Bond van oud-militairen
werden de heren H. Geensen en C. de
Ruiter, resp. voorzitter en commissaris,
als bestuursleden herkozen.