DE VROUWEN GAAN HUN ERFENIS „VERBRASSEN" STEMMEN Pu:J Thee met witte puntjes raakt uit de mode C1TAFL1X liimt kond alle bont! Petsie Pelle Pingo Raadsels in Innsbruck Verrassingen op Najaarsbeurs mee MIDDELBURG UIT DE KERKEN Gereformeerden -in de hemel Televisietoren van het geloof De vrolijke avonturen van :n A vondmaalsbekertjes Het geloof der gemeente Bekering voor vorst en volk Maandag 8 september 1958 ZEEUWSCH DAGBLAD PAGINA 5 HORIZONTAAL: 2. Oosters snaarin strument, 7. maat, 9. steen, 10. klas, 11. dier, 13. broeder, 14. wereldvermaard beeldhouwer, schilder, bouwmeester en dichter, 15. tenen mandje, 17. wand versiering, 18. kolfglas, 20. meertje, 21. afgestompt, 24. voegwoord, 25. deksel, 27. vogel, 28. chocoladestaafje. VERTICAAL: 1. Kuisheid, 3. pers. voornaamwoord, 4. slok, 5. tandeloos zoogdier, 6. toespijs, 8. zangnoot, 10. bouwvallig huis, 1. iemand aansporen een oude schuld te betalen, 13. kleur loos, 16. hulde bewijzen, 19. te eniger tijd, 20. huid, 22 klein persoon, 23. modedwaas, 25. bergplaats, 26. zang- noot. Oplossing vorige puzzel. BAARDZWIJN, KRUIDKERS BoterkoeK hAastweRk dwAngbUis ontRuImen voorDelig verKoZene moEzelWijn bRandewIJn SchrikkeN la angstaanjagend dun geworden; we zullen helaas onze bestedingen dras tisch moeten gaan beperken Laten we dan maar beginnen met zo'n gezellig stalen boekenrekje, dat drie leuk gekleurde stalen planken heeft en maar f 27.50 kost. Later kun nen we er dan altijd nog een paar planken en zijsteunen bijkopen. Dat bordenrekje is ook wel iets voor ons. Het heeft drie „verdiepingen", zodat we de stapels soep-, platte- en dessert borden afzonderlijk en toch boven el kaar kunnen opbergen. Houten serviezen Bordenzullen we voor de ver andering ons aardewerk en porcelein eens vervangen door hout Bent U ook niet wég van die thee-, ontbijt- en eetserviezen van teakhout? Prachtig zijn ze, die gladde schalen en die sim pele borden. Het mool-gekleurde teak hout heeft helemaal geen extra deco ratie nodig en die is gelukkig ook niet aangebracht. Wat zegt U van die soepkom, die geen oor heeft maar een eenvoudige (Van een onzer verslaggeefsters) De Najaarsbeurs dóet je iets. Dat hebben we zelf ondervonden. Je krijgt er visioenen. Visioenen van een bijzonder luie stoel met heerlijk zachte kussens erin en een tweede stoel om je door eindeloos slenteren en trappenlopen overwerkte benen op neer te vleien, visioenen van een geurig kopje koffie en volmaakte rust, maar óók visioenen van een droomhuis, waarin automatische afwasmachines de vaat voor je doen, waarin weer andere automaten koffie voor je zetten en waar in de keuken op de bovenste plank de aardappelschümachine prijkt, die het vervelendste aller dagelijks terugkerende karweitjes voor je opknapt. Ja, die jaarbeurs. Honderden stands op de begane grond, nog een paar hom derd in het paviljoen, ontelbare op de vijf verdiepingen, om nog maar niet te spreken over de grote hallen op het Croeselaanterrein. Wanneer je nu uit al die stands eens een keus moest doen dan zou je werkelijk van je huis een compleet droomkasteel kunnen maken. Zullen we? Mét de erfenis van die goeie ouwe suikertante? De keuken Laten we dan maar met de keuken beginnen. We zetten er eerst een beeld van een diepvrleskast in (kost toch maar 3000 gulden), waarin we allerlei heerlijkheden kunnen bewaren en bevriezen. Vervolgens geven we ons oude gasfornuis weg en vervam gen het door een volautomatisch elek trisch fornuis van 2500 gulden. Dit nuttige apparaat kan ingesteld wor den op de eisen van leder bak braad- of kookproces, er zit een bei veiligingselement In tegen overkoken en het is voorzien van een automati sche klok, zodat we rustig onze pan netjes op kunnen zetten als we bood schappen gaan doen: de klok zorgt er wel voor dat de stroom wordt uit geschakeld als de aardappeltjes gaar zijn. Over aardappels gesproken; vindt schillen ook zo'n vervelend werkje? Ja? Dan doen we het eenvoudig niet meer. We kopen een aardappelschllma- chien. Het geval wast en schilt niet alleen aardappelen, maar ook wortel tjes, kroten en andere knolvruchten, Hoe 7 Heel simpel. We stoppen de aardappels in het apparaat, doen het deksel erop, sluiten de slang aan op de leidingkraan en klaar is kees. Door de druk van het water worden de aardappels in een enorm tempo langs de ruwe binnenkant van de machine gejaagd en in één minuutje zijn ze al schoon. Zelfs oude aardappels verlie zen hun jasje in twee minuten. Deze machine kost maar vijftig gulden en hjj ls van kunststof gemaakt, zodat hij niet kan roesten. Handige „automaatjes1 We kunnen de keukeninventaris nog uitbreiden met een automatische bak en braadpan van 150 galden, die een temperatuurregelknop heeft, een sig- naalllcht en een veiligheidshandgreep, waarop de juiste braadtemperaturen staan vermeld. De automatische kof fiekan mag natuurlijk ook niet ont breken. Hij kost 140 gulden, inclusief een signaalllcht dat zo vriendelijk is te gaan knipperen wanneer de koffie klaar ls en een instelknop, waarmee de sterkte van de koffie geregeld kan worden. Nu we toch aan het automatiseren zijn, zullen we geljjk maar overgaan tot de aankoop van een volautomati sche afwasmachine, die voor- en na- wast, afspoelt en droogt en die des gewenst ook nog wordt uitgerust met een „voedselafvaivernietiger". Voor de prijs draaien we onze hand niet om, hoogstens onze portemonnaie: 1600 gulden Tenslotte nog een heel klein nleuwig- heidje: een plastic afdruipbakje dat we boven in een emmer kunnen hangen. Als we nu ramen gaan zemen we moeten toch nog iets te doen hebben hoeven we tenminste niet steeds naar de zeem en spons te vissen. Zo, met de keuken zijn we klaar. On ze eerst zo welgevulden portefeuille houten steel? Enig hé? Eigenlijk jam mer om die na het eten weer achter kastdeuren weg te stoppen I De servie zen zijn nogal duur, maar alle onder delen zjjn los verkrijgbaar, zodat we met het restant van ons erfenisje net nog de voornaamste stukken kunnen kopen. En nu maar hopen dat de goede Sint, de lieve echtgenoot of de dartele spruiten bij feestelijke gelegenheden voor de aanvulling willen zorgen! Collecte voor D.EX Men schrijft ons: In de week van 8 t.m. 14 september a.s. zal het Algemeen Sociaal Fonds „Draagt Elkanders Lasten" weer een beroep op de offervaardigheid doen. In deze periode wordt in Middelburg en St. Laurens een openbare collecte gehouden voor dit fonds. Naast de t.b.c.-bestrijding verleent dit fonds hulp bij tal van andere no den op het terrein van de Volksge zondheid, o.a. asthma, rheuma, kanker, polio, kinderuitzending, rusthuisver- pleging enz. Gaarne willen wij de nood, die in vele gezinnen heerst helpen dragen. Dit is echter alleen mogelijk, wanneer u hierbij helpt door uw medewerking en uw offer. Gezondheid is een groot goed, waar voor we dankbaar moeten zijn. Toon dan deze dankbaarheid door enige uren van uw vrije tijd beschikbaar te stel len voor hen die dit grote goed moe ten missen. Veel kan worden bereikt mits u uw steun óók geeft. Iedereen kent het be staan van ,thee met wit te puntjes Het is haast een begrip geworden, zonder dat men weet, wat 't precies is. Thee met witte puntjes heeft niets met melk in de thee te maken een goede ge woonte overigens, die we gerust van de Bitten kun nen overnemen en ls ook geen slappe thee, zo als men wel denkt, maar duldt op de topblaadjes van de theestruik. Deze topblaadjes droogden na melijk wit op, als ze nog behaard waren en zo kwamen de witte puntjes in de thee. Deze thee is thans een zeldzaamheid geworden en mocht ze aan de markt komen, dan gaat ze weg voor zeer hoge prijzen. Het „soort" raakte in on bruik, de term echter niet.. Hetzelfde geldt zij het In midere mate voor ,,Joosjesthee". De ouderen onder ons kennen de naam 'nog wel. Die „Joosjesthee" was met de hand tot „peperkorrels" gerolde Chinese thee. Reeds in het laatst van de vorige eeuw ging ze er uit en tegenwoordig wordt zij in deze vorm niet meer aan de markt gebracht. Zelf op het gebied van de thee zou men dus van een zeker mode kunnen spreken denk ook maar eens aan de ijs-thee, die thans in Amerika sterk terrein wint al verandert die thee-mode dan wat minder snel dan op ander terrein het ge val ls. Nederlandse Bond „Maarten Luther" Vrijdag 12 en zaterdag 13 sept. wordt te Utrecht de jaarlijkse alge mene vergadering gehouden van de Ned. Bond „Maarten Luther", de mannenbond in de Lutherse kerk. Niet alleen zullen de gebruikelijke huishou delijke zaken aan de orde komen, doch ditmaal zal bovendien voor moderne vergadermethoden de aandacht wor den gevraagd. De heer B. v. Leerdam zal op zaterdagochtend over dit on derwerp een referaat houden. Bondsdag Chr. Geref. mannenverenigingen De bond van Christelijke Gerefor meerde mannenverenigingen in Ne derland zal zijn algemene vergadering houden op 16 en 17 september in de Christelijke Gereformeerde kerk aan de Zeedijk te Hilversum. Op de ver gadering van 16 september worden de huishoudelijke zaken behandeld. Na afdoening daarvan zal ds. M. Holtrop te Hilversum, een causerie houden. Op de vergadering van 17 september zal ds. K. G. van Smeden te Utrecht-N. refereren over „Mannen genoeg, maar Ds. C. Verhage te Hilversum-C. zal een opwekkend slotwoord spreken. Bloemententoonstelling Het Koor van de Ned. Herv. Kerk in Kapelle is herschapen in een ware bloemenzee. De plaatselijke Floralia- commissie heeft hier haar jaarlijkse bloemententoonstelling georganiseerd en er zijn veel prachtige bloemstukken ingezonden, niet alleen van schoolkin deren maar ook van particulieren. En dan is er de schitterende inzending van de dahlia club van de Floraliavereni- ging. Twintig leden van deze club heb ben met elkaar de sportieve strijd aan gebonden om de wisselbeker en deze is behaald door de heer P. Oele, de man welke deze beker ook het vorig jaar veroverde. Van de inzendingen der schoolkin deren was die van Joke Oele de mooi ste en deze kreeg de hiervoor beschik baar gestelde beker. Het kerkepark van de Ned. Herv. kerk is voor deze gelegenheid feestelijk verlicht en er is ook een groot bloe- menmozaiek gelegd van 3 bij 3 meter. Direct na deze tentoonstelling zal de bestaande commissie ontbonden wor den, waarna een breed opgezette Flo- raliavereniging zal worden opgericht. De Britse minister van binnenland se zaken, Butler, heeft verklaard er zeker van te zijn, dat het niet de be doeling van de premier is in de nabije toekomst verkiezingen te doen houden. Er zijn, zoals bekend, speculaties ge weest, dat er vervroegde verkiezingen zouden worden gehouden. Volgens de Colombiaanse regering hebben bandieten in het gebied van Quindio in het midden van het land in vier dagen 405 mensen gedood en in afgelopen twee maanden 2000. Presi dent Lleras Camargo heeft beloofd 't gebied te pacificaren. Duizenden mili tairen worden er thans heen gezon den. Ingezonden mededeling (Adv.) kunstharsliim Ceta-Bever Ds. O. van Noort te Nieuwendgk schrijft in het „Kerkblad van de Gere formeerde Kerken in Noord-Brabant en Limburg" een meditatie, waarin het volgende verbaal voorkomt: John Wesley die het in de Engelse staatskerk en ook ln de presbyteriaan' se kerk niet vinden kon, werd de stich ter van de methodisten kerk. En hij had een visioen. Hij voelde zich als opgetrokken tot de hemelpoort. Hij wilde zo graag een blik werpen ln de hemel om te weten wie er waren. Hij vroeg daarom de engel, en nu zet lk het maar weer over in onze taal. of er ook gereformeerden, hervormden en chr. gereformeerden te vinden wa ren. Maar steeds kreeg hg ten ant woord: „niet één". De schrik sloeg hem om het hart. En als hij dan graag ho ren wil wie er wel zijn, krijgt hij ten antwoord: „Alleen mensen, die de Here Jezus lief hebben". Eén kudde, één Herder. Zó zal het worden. Geen aardse on derscheiding meer in de schaapskool van de Goede Herder. In zijn visioen werd John Wesley ook geleld naar de hel. Als hg daar vraagt, en lk vertaal het maar weer in de taai van onze tijd en onze omstandigheden, of er ook gereformeerden en hervorm den en chr. gereformeerden te vinden zgn, krggt hg ten antwoord: „Heel wat". Opnieuw slaat hem de schrik om het hart. Maar als hg informeert, of er ook mensen zijn, die de Here Jezus lier hebben, dan snauwt de duivel hem toe; „o neen, niet ééntje". Dit is maar een droom. Maar dromen behoeven niet altgd bedrog te zijn. In de verlorenheid is er geen eenheid en samenbinding, maar alleen verdeeld heid en onderlinge strijd, nog veel meer dan hier op aarde ln het heetste ker kelijke gevecht. Dit een overdenking van ds. Is. 3. Reedjjk in „Hervormd Enschede" over de gebedsvensters van Daniël: Wat een geloofsmoed van Daniël om, ondanks de dreiging van zgn belagers, elke dag voor het open venster van zgn dakkamer ln de richting van Jeruzalem zgn gebed te doen. Menigeen van ons behoeft niet eens gedreigd te worden of de kerkgang schiet er al bij ln! Da niël bleef behouden: ,open vensters in de richting van Jeruzalem'. In Californië is een hevige aard schok waargenomen, die zich ongeveer achtduizend kilometer ten zuiden van de Verenigde Staten moet hebben voorgedaan. De dertig miljoenste bezoeker heeft vrijdagochtend de wereldtentoonstel ling te Brussel bezocht. 86 1. Dat is leuk, van de trappen af naar beneden te suizen! Kijk, het is licht geworden. Deze sprong is mijn ochtendgymnastiek. 2. Als ik het schip van de kant gestoten heb, en het anker binnen boord gehaald heb, zal ik eens kij ken hoe de Zeebeer op het schip gepast heeft. Hij zal wel een oogje dicht gedaan hebben. 3. Nu moeten jullie de Zeebeer vangen. Eén, twee, drie!.... daar gaat-ie. Jullie mogen „Boe!" roe pen. 71) Het bleef stil, onheilspellend stil in het huis. Nergens waren stemmen. Verschillende kamers hadden hun deuren hier, maar hoe scherp ze ook luisterden, er was achter geen enkele van die deuren geluid. Voorzichtig opende Gustav Zuck- waller de deur aan het eind van de marmeren corridor. Er was even een klikkend geluid toen hij de klink om draaide. Razendsnel draaide inspecteur Zuck- waller zich om. Aan het andere eind van de gang stond de vrouw uit Gast hof „Die Kapelle" en keek naar het tweetal. De gezette politieman drong zich naar voren ,zo dekking vormend voor Marianne, die als aan de grond ge nageld naar de vrouw staarde. Het was een afstand van misschien twjntig meter van het ene eind naar het andere. De rijzige waardin begon te spre ken. Haar gezicht was vertrokken van woede. „Zo, zo, we hebben dus nog meer gasten, twee heel onverwachte gasten." „Blijf staan waar je staat, of je zult nooit weer opstaanZuckwaller deed een paar stappen naar voren, de revolver schietgereed in de hand. De vrouw was niet gewapend. Ze stond tegen de deurpost en schui felde langzaam achteruit. Ze scheen over Zuckwaller en Marianne heen te kijken naar iets, dat achter hen was. Kawayoto, schiet ze neer..."; de stem van de vrouw was als een pis toolschot. Gustav Zuckwaller had zich ln een flits omgedraaid. Aan het andere eind van de gang was niemand. Het was in een ondeelbaar ogenblik gebeurd. De vrouw had de deur dichtgesmeten. vervolgverhaal Enkele revolverschoten uit het wapen van Zuckwaller raakten de deurpost en hij stormde vooruit, op de voet ge volgd door Marianne. De afleidingsmanoeuvre van deze gehaalde vrouw had succes gehad. Eén ogenblik had Zuckwaler haar uit het oog verloren en zij had de deur dicht geklapt. Het zou nu moeilijk zijn, de kamer binnen te gaan, want daar zou onge twijfeld van de zijde van de Japanner en van de vrouw een warm onthaal wachten. Zuckwaller aarzelde. „Blijf hier staan", fluisterde hij. „Marianne, blijf hier en wacht tot ik terugkom." Het meisje schudde het hoofd. „Ik ga mee", antwoordde ze beslist. Achter de deur klonk lawaai. Er- Hij gens sloeg een andere deur dicht. „Ze nemen de vlucht, snel., had de deurknop in de hand. „Pas op, inspecteur. Misschien is het een nieuwe val." Ze hoorden gehaaste voetstappen, ergens terzijde van de kamer. „Kom, Marianne, ze gaan er van door. Ze mogen deze keer niet ont snappen." De inspecteur gooide driest de deur open. De kamer lag in volkomen duis ternis. Hij streek een lucifer aan en zocht naar de knop van het licht. Kostbare seconden gingen verloren. Op verschillende plaatsen in de rijk ingerichte salon floepten schemerlam pen aan. Op de sofa lag André Rost. Hij was bewusteloos, zgn gezicht bloed de, nagelsporen hadden voren gereten over zgn wang en zgn onderlip was gezwollen. Het meisje rende naar de sofa. „An dré, André De verdoving was slechts licht. De jonge man knipperde met de ogen. „We komen in tijdnood, Marianne. Ze zullen er vandoor gaan als we niet snel handelen." André ging rechtop zitten. Marianne liefkoosde hem. Zuckwaller was ner veus. Hij wilde het tweetal onder geen voorwaarde lat engaan, nu hij zo dicht hij de oplossing van vele mysteries was. Hij keek rond en zag op een tafel in een hoek van de salon glazen en fles sen staan. Het was juist wat hij zocht. Hij schonk een glas vol cognac en bracht het naar André. „Hier jongen, drink, en probeer op te staan." André Rost slikte de cognac naar binnen, en gesteund door Marianne krabbelde hij overeind. Ze waren juist bij de voordeur ge strompeld, toen ze buiten een auto motor hoorden aanslaan. „Daar gaan ze". De inspecteur sleur de André mee, en aan de andere kant steunde het meisje de jonge man, die moeite had op de been te blijven. Ze liepen door de oprijlaan. Het grintpad was in de duisternis een lange weg. Aan het eind van de laan verdween een rood achterlicht. „Kun je niet sneller?" Zuckwaller verloor zgn ge duld. „Inspecteur, loopt u vooruit en start de wagen vast, hij staat nog omge draaid ook", bedacht Marianne. De vrij corpulente inspecteur ont wikkelde topsnelheid en terwijl Ma rianne met André moeizaam het hek naderde, keerde hij de snelle politie- Hij was mijlen ver van dat Jeruza lem, want hij verkeerde in ballingschap in Pezië, maar lu tijden van moedeloos heid en eenzaamheid, wist hij het, óp naar de bovenzaal en gebeden ln da richting van Jeruzalem. Hij kon oe stad niet zien liggen, maar hij wist wel de richting, waarin ze lag. Zo zouden we die opperzaal van Da niël zg'n geloofstoren kunnen noemen, zgn televisietoren. Dit was zgn kent, want de kerk moet een geloofstoren zijn, de televisietoren van het geloof. Het beeld, dat op het scherm ln de kerk verschgnt, moet het beeld van Christus zgn, want door Hem leren wij zien in de richting van God. Dat is> wat het beeld van Christus altijd doet: uitzicht geven op God. In „De Christen" wijdt ds. J. Louw, te Groningen, een beschouwing aan de avondmaalspraktijk in de baptistenge meenten. Hij zegt daarin o.a.: Aparte bekertjes zijn, menen wij, niet ingevoerd uit overwegingen ontleend aan de betekenis van het avondmaal. Het zijn overwegingen geweest van hy giënische aard, die de gemeenschappe lijke bekers van de avondmaalsdis heb ben doen verdwijnen om plaats te ma ken voor kleine bekertjes, geplaatst op een bankrichel, vóór de avondmaals gangen. We menen, dat wij deze verandering, die niet leidt tot verduidelijking van de gemeenschappelijke avondmaalsviering, niet had moeten invoeren. Er is geen reden toe. Men wrijve de bekerrand tijdens de viering van deze maaltijd niet opzettelijk na elke bank schoon en lope daarmede gevaar onze aandacht meer te bepalen bij bacillen dan bg de Gekruisigde. Geheelonthouders mochten wg, als mede geheelonthouder, verzoeken niet aan te dringen op alcoholvrije wijn. Men drg've een goede zaak niet op de spits. Laat bg de viering van 't avond maal de beker gerust gevuld zg'n met gewone, alcoholhoudende wijn. auto. Wordt vervolgd) worden. Ds predikant van Sas van Gent, ds. E. E, Stern, verklaart ln „Hervormd Zeeuws-Vlaanderen Het ls voor niet-eenvoudige mensen misschien nog veel moeilijker om door te dringen in de religie van de eenvou dige mensen. Zg geloven soms de spookachtigste dingen, die eenvoudige mensen. Maar er moet heel wat be. beuren voordat een predikant begrijpt wat ze eigenigk geloven. Dit is zó al gemeen bekend, dat men meestal met een predikant liever niet over zgn ge loof spreekt: de predikant zou het tóch niet begrgpen, omdat hg het allemaal veel beter weet tenminste dat denkt hij. Wel spreekt men gaarne over het geloof ,in het algemeen', het .christen dom' en zo, maar datgene waar het ln werkelijkheid om gaat, het persoonigk geloof, de persoonlijke twgfel, het ,zie- leleven', zoals een goede oude term luidtach, daar spreekt men na tuurlijk niet met een dominee over, wat zou die goeie man daar nou van begrgpen Ik zeg niet, dat iedereen er zo over denkt. Maar ik zeg wel, dat de meeste onkerkelijke mensen er zo over denken. En ook heel wat kerkelijke mensen. Hebben ze gelijk? Of ongelijk? Of al lebei een beetje? Hoe het zij: het ls voor een dominee heel moeiigk om dieper door te drin gen ln de religie der gemeente. „De Saambinder", orgaan van de Ge reformeerde Gemeenten, bevatte ter ge. legenheld van Prinses Wilheïmina's. verjaardag naast een hartelgk woord van gelukwens ook deze historische be schouwing van ds. C. Hegeman te Ge- nemuiden: Toen prins Willem V ln 1789 Noora- wijk bezocht, was het des avonds schie ten met de voetboog naar de zwaan, die 70 voet boog op een versierde mast geplaatst was. Dat spel ging ook al tijd gepaard met veel lawaai en op winding. En wij mogen geloven, dat er in die dagen een overblijfsel was, dat tegen deze gdelheid getuigde. Maar dat waren volgens het getuigenis van de schreeuwers geen echte Oranjeklanten. Toen echter de vrijheidsboom kwam, werd het duidelijk dat al het uitwendi ge .oranjegesehreeuw geen wortel had. Onder die zuchtenden waren er ook nog uit het geslacht van Cors Noor- duyn, die toen vijftien jaar oud was. Hg kon niet meedoen; de Here bewaar, de hem er voor. Later zou hg' de visser leraar worden van de gemeente onder het kruis aldaar. In die dagen was er nog een gezelschap van enigen van Gods volk bijeen in het huis van een ouderling; ook daar werd gezucht van wege het uitwending feestvertoon. Toen Holland later weer vrij was, bleek het, dat er velen waren, die eerst Oranje hadden toegejuicht, later om de vrgheidsboom hadden gesprongen, en zich toen weer opmaakten om opnieuw de Oranjevorst toe te juichen. Er wa ren er echter, die in het verborgene tot God hadden mogen zuchten, de Here vragende om te gedenken aan het ver bond van prins Willem van Oranje. In deze dagen mochten wij wel eens aan deze les denken. Het is steeds maar feest en nog eens feest, maar degenen, die daaraan niet mee kunnen doen, worden veracht. Niets is verandelijker dan de mens. Maar de Here mocht ons schenken de ware liefde voor het Oran jehuis, en dat de Here te vragen of zij met ons tot God bekeerd mochten wor den. Dan worden wg hang voor de zonde, of wg' nu koning of bedelaar zgn. En dat zal in de vruchten gezien

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1958 | | pagina 5