faAity en ineeoux van een van ïoor het eerst op de Nederlandse Markt i DE R.A.I. OP TWEE - WIELEN Verzuim Viruly een oorzaak de „Triton-ramp ll. LI sta op weer I Hollandse slepers trokken de „Katingo” weer vlot II lil III III PUZZLE -j STERLINGki Minister Eden weer naar het Oosten Huurverhoging in W^Duitsland? Chili I I f KERK Het beste''' uit de Virginia oogst! PUROL VANDAAG ÉÉNS I Ill ZEEUWSCH DAGBLAD klaan^ enorme ending Bespreking met Nasser i 'merikaanse bommen- van IE Fietsen .ILj zullen 32 merken zijn, waaronder 22 Ne- Ruwe Handen Cornelissen van de Chr* Bedrijfsgroepen centrale jubileert» Ds R. J. van Pagee blijft legerpredikant r I L Feest op Soestdijk Marinebasis bij de Zuidpool Brits protest bij Permanente verbinding tussen televisiestations in Europa Scooters Rapport van het Hof te Dublin Gezagvoerder lette te weinig op het winnen van hoogte Vanaf December op de kust Letterraadsel Oplossing vorige puzzle: »Wa°RqIZ0NTAAL: 1 Champagne; «U-V0 Bw-: 11 10k; tijk- 16 aml; 17 slee; 12 de;'26 »Iaar; 21 ik; 22 rib! 23 in; Prof. Milatz sprak voor Nijverheid en Handel Constructieve toepassingen van atoom-energie Voor Nederland is deze zaak groot belang werper vermist Oecumenisch instituut in India Lutherse wereldbond kwam bijeen Bromfietsen Motorrijwielen yerjongde fietsen, brommers en een sortering betere scooters (Van onze §-redacteur.) Christenen moeten zich niet ojf alle terreinen des levens organiseren Kerkeraad tegen Bond van Chr* Plattelandsvrouwen i ÓK, pagina 3 21 Februari 1955 lichtere Ingezonden Mededeling (Adv.). 0M Ingezonden Mededeling (Adv uitste- Ingezonden Mededeling (Adv.) aangewend. Wanneer de gezagvoerder zich min der had geconcentreerd op het winnen van snelheid en meer op het winnen van hoogte in de start, dan zou hjj een betere gelegenheid hebben gehad om het hoofd te bieden aan onverwachte voorvallen. machtbasis „La Aurora”, ven. landen Silezië, cis 11, e- s- 11, IB 0 l cn IE n- tA 21 •i- A II en 50, K tB IC rd 8 13 a.e. 18 bres; 19 25 auto’s van 3 ton, geladen met uranium zouden voldoende zijn voor de vol ledige electriciteitsproductie van ons land. Wanneer men als eenheid aanneemt het totale energieverbruik der wereld in 1950, dan is berekend, dat er aan steenkool etc. in totaal nog 320 van deze eenheden zijn. Te zeggen, dat er dus nog 320 jaar energie is, is veel te optimistisch, omdat het verbruik enorm toeneemt. In Nederland is deze situatie nog on gunstiger, omdat de eigen voorraden aardig aan het opraken zijn. Naar be rekening is de energie, die in de to tale uraniumvoorraad der wereld zit, twintig maal zo groot als die aanwe zig is in steenkool. ’s-GRAVENHAGE, 18 Febr. Donder dag 3 Maart a.s. hoopt de heer C. Cor nelissen te ’s-Gravenhage, vrijgestelde en hoofdbestuurder van de Chr. Bedrijfs groepen- centrale zijn zilveren jubileum in dienst van de christelijke vakbeweging te vieren. In 1930 werd hij benoemd tot plaatse lijk bestuurder van de chr. fabrieks- en transportarbeidersbond te Amsterdam en in Mei 1939 volgde zijn benoeming tot districtsbestuurder te Zwolle. In 1945 werd de heer Cornelissen gekozen tot hoofdbestuurder belast met zorg voor de leden die bij de bedrijfsgroepen beroeps vervoer werkzaam zijn. Van Januari 1949 tot Januari j.l. was hij vice-voorzitter van de Chr. Bedrijfsgroepencentrale en in Januari 1948 werd hij aangewezen in het bestuur van de bedrijfsgroep wegver voer waarbij hij tevens optrad als lid van het dagelijks bestuur. Ook maakte hij deel uit van de vervoers- commissie van de SER en had hij zitting in het dagelijks bestuur van de bedrijfs vereniging vervoer. De heer Cornelissen gaat thans met pensioen en zal in de ver gadering van de verenigingsraad van de chr. bedrijfsgroepen centrale in Septem ber. a.s. te houden, afscheid nemen van zijn werkkring. ’s-GRAVENHAGE, 17 Febr. Ds R. J. van Pagee, Chr. Geref. Predikant te Maarssen, die als reserve-legerpredikant in militaire dienst is zal zich geheel gaan wijden aan de geestelijke verzorgings der militairen en dus niet na de gebruikelijke termijn van één jaar en zes weken in de gemeente terugkeren. Ds Van Pagee wordt verbonden aan het bureau van de hoofdlegerpredikant te ’s-Gravenhage. ff L II. :h 17; Vrijdag was het feest op Paleis Soest dijk, waar de jongste telg van ons Ko ninklijk Huis, Prinses Marijke, haar achtste verjaardag vierde. Onze fotograaf maakte deze opname (foto links) tijdens een arresleetocht door de tuin van het Paleis, welke Prinses Marijke tezamen met haar moeder en twee minder valide kinde ren van de stichting „Het vierde Prin senkind”, Adriana de Zeeuw en Dirk Faassen, mocht maken. De opname rechts werd gemaakt terwijl de be stuurder van de slee aan Prinses Ma rijke uitlegt hoe de slee bestuurd moet worden. SANTIAGO, 19 Febr. De Britse regering heeft bij de Chileense regering geprotesteerd tegen het aanleggen van een nieuwe Chileense marinebasis op het eiland Deception in het Zuidpoolge bied. Kort nadat het Chileense Ministerie van Buitenlandse Zaken dit Zaterdag bekend gemaakt had, werd gemeld, dat de Chileense minister van Defensie, Barros, Zaterdag officieel de basis, die presidente Carlos Ibanez heet, heeft in gewijd. Dit is de vierde Chileense basis in het Zuidpoolgebied. In het Britse protest is verklaard, dat de nieuwe basis ligt in Brits ge bied. De Chileense onderminister van Buienlandse Zaken zou hebben ver klaard, dat zijn regering het Britse pro test zou beantwoorden met de verkla ring, dat het gebied van het eiland De ception aan Chili behoort. HILVERSUM, 16 Febr. De propa- gandacommissies van de Europese Ra dio Unie zijn algemeen van mening, dat van het systeem van Eurovisie-weken of -maanden afgestapt moet worden. De ervaring en de technische ontwik keling van het zendernet maken het mogelijk de Eurovisie een permanent karakter te geven en regelmatig pro- I gramma's uit te wisselen. Half 1955 zal een blijvende verbinding tussen Engeland en het vasteland tot stand komen, evenals rechtstreekse verbin dingen België-Duitsland, Nederland- Duitsland en Frankrijk-Duitsland. Het herstel van de technische verbinding I tussen Duitsland en Denemarken wordt spoedig verwacht. Uitwisselingsmoge- I lijkheden zijn daardoor in ruime mate aanwezig. Dit alles is overeengekomen tijden! besprekingen te Monte Carlo. Op de vorige R.A.I. voor tweewie- lers nam de scooter nog een zeer be scheiden plaats in. Dat dit vervoer middel het pleit gewonnen heeft, blijkt wel uit het feit dat thans niet min der dan 38 merken scooters aanwezig zijn, met motoren variërend van 50 tot 250 cc. In de wielmaat is nog steeds geen vaste lijn te bespeuren, want die loopt van 8” tot 16”. De Nederlandse industrie heeft veel belangstelling voor de vervaardiging van dit veelbelovende vervoermiddel en op de R.A.I. zullen dan ook ver schillende primeurs van eigen bodem te zien zijn. Zo b.v. Disselhof met 150 cc J.L.O.-motor en een carosserie van polyester-glasvezel, Bitri met 120 en 150 cc J.L.O., D.M.F. met 200 cc J.L.O. en Centro met een 70 cc Lava- lette-Bosch motor. Er zijn maar twee overdekte scoo ters, beide driewielers want de vier wielers zijn organisatorisch bij de per sonenauto’s ingedeeld. Het zijn de Messerschmitt „Scootmobiel” en de Kroboth ,Allweatherroller’. Lambretta heeft de bezwaren van te geringe snelheid bij tegenwind en te gering stijgvermogen van de 125 cc onder vangen in een nieuwe 150 cc-scooter. De oude uitvoering blijft echter ook aan de markt. Door belangrijke prijs verlagingen in de populaire merken (Lambretta 125 cc b.v. van 1690 op 1200) en de veel grotere keuze uit allerlei prijsklassen en uitvoeringen is in het komende seizoen een flinke stijging van het aantal scooterberij- ders te verwachten. BONN, 19 Febr. De Westduitse Regering is van plan de huren voor de 5 millioen woningen in West- Duitsland te verhogen met percenta ges tot 20 procent. De huurverhoging zal gelden voor huizen gebouwd voor 1948. De Regering stelt voor de huren voor alle oude huizen te verhogen met 10 procent, voor huizen gebouwd tussen 1924 en 1936 en uitgerust met meer dan gemiddelde faciliteiten zal de verhoging 15 procent bedragen en voor alle huizen met centrale verwar ming 20 procent. Met dit plan wordt beoogd de huren voor oude huizen op gelijke basis te brengen met die voor de 2,5 millioen woningen welke sinds 1948 zijn gebouwd, i -- RESEARCH. Voor de practische toepassing van atoom-energie is in de eerste plaats research nodig. In Nederland zijn daar toe alle krachten gebundeld: alle uni- versiteitslaboratoria werken samen met elkaar en met de laboratoria van de KEMA en van vele grote bedrijven. Voor Nederland is bovendien zeer be langrijk de samenwerking met Noor wegen (instituut te Kjellar), waarop prof. Milatz uitvoerig inging. Er is nu een nieuw ontwerp voor een atoom- oven met 10.000 KWh warmte. In Pitts burg staat een reactor van 40.000 kWh. Wat de gevaren van uitstraling betreft zei prof. Milatz, dat er bij goede af scherming en voorzorgen minder on gelukken gebeuren dan b.v. in de che mische industrie. De staat van beleg, die op 20 Ja* nuari in Guatemala werd ingesteld na het complot en de aanval op de lucht» machtbasis „La Aurora”, is opgehe» maar er DE PRACTIJK. Komend op de practische toepassing gaf de spreker enkele voorbeelden. Zo vertelde hij, dat plastic-flessen na een half uur aan een neutronen-bombar- dement te zijn bloot gesteld zodanig zijn omgevormd, dat zij bij zeer hoge temperaturen nog kunnen worden ge bruikt. De toepassing in de medische we reld (kobalt, radio-actief jodium enz.) vordert nog steeds, het opsporen van lekken in gasbuizen enz. door middel van de Geigerteller is al overal be kend, de slijtage van motoren kan langs radio-actieve weg zeer nauw keurig worden vastgesteld. Tenslotte sprak prof. Milatz over het Neder landse reactorcentrum en over de gro te mogelijkheden van voortstuwing van schepen door kern-energie. Hij verkeerde verder nog in het nadeel om onverwacht gebeurtenissen te voorkomen door zijn vermeldde ver onderstelling dat een aangegeven hoogte van 250 voet hem in een posi tie bracht van voldoende veiligheid met betrekking tot alle bekend zijnde risico’s van de start. Als opmerking voegt het Hof er nog aan toe dat het Hof voldaan was te vernemen dat er reeds voor dat het ongeluk gebeurde werd ge werkt aan de oprichting van een reddingspost met motorboot op het vliegveld. Als dit werk voltooid is zal een boot sneller beschikbaar zijn in tijd van nood. De reddingsmogelijkheden en -diensten op het vliegveld vindt het Hof voldoende en ten aanzien hier van is geen verdere aanbeveling ge daan. DENNENTHEE een kende borstkruidenthee. De krachtige bestanddelen der dennenknoppen en van 12 an dere, met zorg uitgekozen plan ten, zijn een uitstekend middel tegen aandoeningen der lucht wegen. Na het drinken van 1 of 2 kop pen dennenthee is Uw hardnek kige hoest verdwenen. De „echte” dennen thee is uit sluitend verkrijgbaar bij Uw apotheek of drogist en zit ver pakt in groene, driehoekige zakjes. Per stuk 1.35. tap. HACO - Maastricht. LONDEN, 19 Febr. De Britse mi nister van Buitenlandse Zaken, Sir Anthony Eden, is vanmiddag per vliegtuig uit Londen vertrokken naar Bangkok, waar hij de komende con ferentie van landen van de Zuidoost Aziatische defensie-gemeenschap zal bij wonen. s Buiten de conferentie zal de minis ter in Bangkok ook besprekingen voeren over de kwestie Formosa en de toestand in Indochina. Minister Eden zal zijn reis onder breken in Cairo voor besprekingen met premier Nasser. Op de terugreis zal hij zijn trip onderbreken in Bag dad, voor een onderhoud met de Iraakse premier, Noeri Es Said. Ver der zal hij nog besprekingen voeren over de kwestie van de verdediging van het Midden-Oosten, en het daar mee in verband staande defensiever - drag tussen Turkije en Irak, in Ka- ratsji en Beiroet. DEN HAAG, 19 Februari. Door een verzuim van gezagvoerder Viruly om op de juiste wijze de aanwijzingen van de instrumenten met elkaar in verband te brengen en te interpreteren is de ramp van de „Triton” onder meer veroorzaakt. Tot deze conclusie is het Hof van Onderzoek te Dublin gekomen. De gezagvoerder, aldus het Hof, had de gewenste handelingen niet binnen de vereiste tijd gedaan. Als andere oorzaken van de ramp worden aangewezen het verlies van prestatievermogen van het vliegtuig, doordat het landingsgestel weer uitgestoken was zonder dat men zich daarvan bewust was. Tenslotte wordt in het rapport gezegd, dat de gezagvoerder er niet in slaagde om voldoende stijging te handhaven teneinde voorbereid te zijn op onverwachte gebeurtenissen. In de overwegingen van het rapport staat verder, dat de gezagvoerder na de start order gaf het stijgvermogen te verhogen bij een snelheid van 160 knopen. Onmiddellijk daarna voelde hij dat door de gezagvoerder niet ten volle er iets helemaal verkeerd was. Hij was later overtuigd dat de da ling reeds had ingezet voordat hij het bevel gaf. Dit gaf het hof de overtuiging dat hij gedurende enige seconden niet op zijn hoogtemeter had gekeken voordat hij het bevel voor stijgvermogen gaf. Toen hij de fatale vliegtoestand ont dekte handelde hij onmiddellijk beslist maar toen zou niets het ongeluk heb ben kunnen voorkomen. De uitgevoer de handeling was gelukkigerwijs nog juist op tijd om een hevige aanraking (met het water) te voorkomen. Andere factoren hebben tot het on geluk bijgedragen. In de eerste plaats zou een bijstellen van de hoogtemeter van de gezagvoerder voor het vertrek de fout en de aanwijzing van zijn in strument met twintig voet hebben verminderd. In de tweede plaats is het stijgvermogen van dit vliegtuig BERGEN, 19 Februari. De „Katingo”, groot 7200 brt, één van de grootste schepen, dat ooit op de Nederlandse kust is gestrand, is vannacht omstreeks tien over half één vlot gebracht door sleep boten van de bergingsmaatschappijen Wijsmuller en Gebr. Goed koop. Het schip heeft twee maanden op de kust gezeten, sinds 22 December van het vorig jaar. Kapitein de Koe, die namens de bergingsmaatschappijen het bevel over het vlotgebrachte schip voert,, meldde om tien over half één over de scheepradio, aan de agent van de rederij, dat de pogingen van de sleepboten succes had den gehad en dat de „Katingo” gereed was om de reis naar Rot terdam te aanvaarden. Het vlotbrengen werd zeer vergemakkelijkt door het feit, dat het schip gisteren reeds honderd meter zeewaarts was gebracht. Kapi tein M. de Koe, die de leiding van de bergigswerkzaamheden had, had ’s middags reeds de verwachting uitgesproken dat men ’s avonds succes zou hebben. Zijn optimisme is inderdaad gerechtvaardigd gebleken. De spreker vertelde o.m., dat de warmte-energie, die 1 kilo uranium oplevert, 2% millioen zo groot is als die van 1 kilo steenkool. Drie vracht- 1 geïleel vormt een gezegde van 12 10 o1 30 14 22 13 gelijkenis; 36 nachtlogles; 25 5 2 20 21 Paik- 1 35 8 17 19 wandel- S3i’is 71? 27 34 16 deel van 6611 huls; 23 oo' 32 aanzetten, prikkelen; 4 24 a 48 strijdperk. vX rke; 28 resultaat. sl’XCeA^L:, \Cab: 2 kwellik; 3 A>ner kk-5 i^kT: tge; 7 erelsI 12 om; 18 rabat-9n Lek; 16 araJ 17 stier; I 20 Pi; 22 reu; 24 net; 25 Ds; MIDDELBURG, 18 Febr. - Prof, dr Milatz heeft vandaag aan een lunchbijeenkomst van het De partement Zeeland der Ned. Maat schappij voor Nijverheid en Handel een boeiende uiteenzetting gegeven van de constructieve toepassingen der atoomenergie. Hij wees daarbij op het grote belang, dat ook Ne derland hierbij heeft en op de grote mogelijkheden, die met name in de Ver. Staten reeds zijn gerealiseerd. Prof. Milatz werd ingeleid door de waarnemend voorzitter, ir C. Kap- senberg. Washington, 18 Febr. Een /tacnwerper van de Amerikaanse a.I111® met elf man aan boord wordt Donderdagnacht in de omgeving "Anchorage (Alaska) vermist. Door en vllegtulgen wordt een ult- reid onderzoek Ingesteld. WENEN, 19 Febr. Op een bijeen komst van het dagelijks bestuur van de Lutherse Wereldbond in Wenen hebben vertegenwoordigers uit negen Polen, Tsjechoslowakije, Hongarije, Roemenië, Servië, Kroatië, Bosnië en Italië Vrijdag verklaard, dat de Lutherse Kerken in hun landen tot dusverre in staat zijn geweest nor maal hun werkzaamheden te verrichten en dat zij op het ogenblik een grotere mate van gelijkheid met de Rooms-Ka- tholieke kerk hebben dan ooit tevoren. Zij zelden dat er in hun landen een steeds toenemende behoefte was aan een religieuze opvoeding van kinderen en dat de kerkdiensten door steeds meer personen worden bijgewoond. De Lutherse Wereldbond zal een op roep richten tot alle Christelijke ker ken om een fonds op te richten voor de vestiging van een oecumenisch in stituut in India, ter gelegenheid van het feit, dat 250 jaar geleden de Lu therse missie in India werd gevestigd. OP expositie «Jen te zien zijn, - Ldse. Wie denkt, dat de oude, rlwe hets in zijn geheel met meer “ndert, heeft het mis want ook op 'eF terrein staat de techniek niet stil, jfzalop de tentoonstelling blijken, n het streven naar het maken van ’htere rijwielen zich heeft doorge- t Door aanwending van lichtme- S komen er veel fietsen aan de larkt, die het midden houden tussen „ouderwets” sportrijwiel en een :'voórL vinden de drie-versnellings- en en de derailleurs steeds meer wassing, terwijl ook rijwielen met ‘liebad-kettingkast worden geexpo- ™erd Wat de modellen betreft is er L streven in de richting van het lottere type te bespeuren met wat soepeler lijnen. De voorkeur voor wat meer frivoliteit uit zich ook in een steeds toenemende vraag naar rijwie len in vrolijke kleuren. in de sector der bromfietsen zal op vallen, dat de losse motor bijna ge heel vervangen is‘ door complete brommers. Het is vrijwel alleen de Berini-motor, die nog voor ombouw van een trapfiets tot een bromfiets wordt gebruikt. De categorie der snelle bromfietsen, die zich naast de eigenlijke gemotoriseerde fiets ont- wikkelde, heeft thans de consequenties getrokken van dit streven naar hoge re prestaties. Vandaar, dat nu betere remmen te zien zijn en vooral ook allerlei veersystemen om schokken op I te vangen: systemen, die meestal van I bet motorrijwiel zijn afgekeken zoals I telescoopvork, schommelarm e.d. I Automatische koppelingen en brom- I mers met twee of zelfs drie versnel- I togen zijn zeker geen zeldzaamheid I meer, nu de snelheid van diverse mer- I ten de 50 km te boven gaat. Ook de I lichtinstallatie werd aangepast aan de I nieuwe eisen, hiervoor gesteld. I Ter vergroting van het comfort I verden allerlei vernuftigheden uit- I gedacht om de rijder te beschermen I tegen weer en wind. Ook het vergro- te van de tankinhoud bij vele mer- nmoet worden gezien als een stre- ■a om de bromfietser ongerief on- Kweg te besparen. Niet minder dan IS merken bromfietsen zijn op de I JA.I. aanwezig. I Ook op deze R.A.I. zal weer blij- I ken, dat de motorfiets niet langer een I sportief apparaat is maar een ge- «(STERDAM, 19 Februari. In 1951 reden er in Nederland 254.500 brom- scooters en motorfietsen rond. Binnen twee jaar is dit aantal ver- ,ifthIïd want nu razen er 505.400 tweewielige motorvoertuigen over onze Bovendien zijn er dan nog zo’n 5.000.000 gewone fietsen. Gelet op deze ell op de toenemende drang naar motorisering bij het Nederlandse ■eta kan verwacht worden, dat er een enorme belangstelling zal bestaan de 35ste R.A.I.-tentoonstelling, die Vrijdag a.s. te Amsterdam haar poor- v0<)r i openen. Want deze expositie is geheel aan het tweewielige vervoer- „ewijd. Op de tentoonstelling van bedrijfsauto’s verwachtte men bezoekers, maar er kwamen er 90.000. Aan schattingen waagt het jU-bestuur zich deze keer dus maar helemaal niet! bruiksvoorwerp is geworden en dat de fabrikanten zich bij deze ontwik keling hebben aangepast. Vandaar, dat ook zij streven naar het bieden van meer comfort. Mechanische- en uit- laatgeluiden worden steeds meer ge dempt, de eerste door inbouw van al lerlei onderdelen. De Duitsers be ijverden zich om het daardoor goed hoorbaar aanzuiggeruis weg te ne men. Veersystemen van allerlei con structie werden toegepast om het schokken tot een minimum te beper ken en de motorrijwielen met een vast frame behoren op deze tentoonstel ling werkelijk reeds tot de uitzonde ringen. Primeurs op deze R.A.I. zijn de Em- po-Carley, een bij Polynorm te Bun schoten vervaardigde superlichte mo torfiets van 50 cc naar ontwerp van onze landgenoot J. Carley, en verder de Victoria KR 21, een gedeeltelijk ingesloten model met 200 cc twee- taktmotor met typisch gevormde koel- ribben - in de lengterichting van de cylinder. ’s-GRAVENHAGE, 17 Febr. Naar aanleiding van het feit, dat op het eiland Rozenburg naast de afdeling van de Bond van Plattelandsvrouwen een afdeling is opgericht van de Bond van Christen Plattelandsvrouwen, heeft de kerkeraad van de Ned. Herv. Gemeente een bood schap aan de gemeente op Rozenburg doen uitgaan, waarin hij zegt verontrust te zijn over het principiële streven dat in deze oprichting openbaar is geworden. De Kerkeraad spreekt met nadruk als zijn overtuiging uit, dat Jezus Christus Heer is over het gehele leven in al zijn geledingen en dat er dus vanuit het christelijk geloof nergens plaats is voor principiële „neutraliteit” op enig levens terrein. De kerkeraad is eveneens overtuigd dat het voor de gemeenteleden nodig is, in bepaalde gevallen verbanden bij elkaar te komen, om zich vanuit het Evangelie te bezinnen op allerlei vragen, die uit het persoonlijke- en gemeenschapsleven op de mens afkomen. Op dat terrein biedt de eigen gemeente reeds allerlei mo gelijkheden. Maar de kerkeraad zegt: „neen” tegen het streven, dat Christenen op alle ter rein van het leven in alle omstandighe den alleen maar onder elkaar zich zouden moeten organiseren en daar mee „de anderen” loslaten. Naar zijn me ning moet er ook eens ergens ’n plaats zijn waar men als christenen met de ander samenkomt. De Kerk is niet alleen voor zichzelf in de wereld gesteld om binnen eigen kring besloten te blijven, maar zij is in de wereld gesteld terwille van het con tact met haar. Daarom juicht de kerke raad alle streven toe dat de laatste tijden op Rozenburg openbaar is geworden, om als hervormde gemeente te komen tot meer kerkelijk contact met andere plaat selijke kerken.

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1955 | | pagina 3