Brussel
van
vissers voor
incj
Lijn zou lopen
via West-Souburg en Zierikzee
i
„Bewaar de Zeeuwse
HONDERD DAGEN HELICOPTER
VERBINDINGEN MET ROTTERDAM
jm
Viruly ondergaat een
scherp kruisverhoor
een steunwet!”
i
B
E
K
C_vd.n0Ad.qJ
Sa
ito
tentoonstelling E 55
Ter gelegenheid
van
i
gfll
en
Gunstige aanbeveling
van Franse rapporteurs
V.
Churchill trekt
verklaring in
Nieuwe conferentie
over Korea?
de
d
r
ih
J
E
Wrijving tussen Zeeuwse mosselvissers en
anderen op de Waddenzee niet groot
MacBride tracht de oorzaak van het
ongeval op te sporen
•T
In 1955 ook in Zeeland?
-
Voorstel van Rusland
V
In enkele regels melden wij nog
droeg
Zeeuwse
N.S. gepensionneerden krijgen
zes procent
I
9 op
-
UW
’■éj
schetsen kunstmest voor het komen-
DE BILT ZEGT:
Vrij zacht
PROTESTANTS CHRISTELIJK BLAD VOOR ZEELAND DONDERDAG 2 DECEMBER 1954
Onderzoek naar Tritonramp
r- Hl
Va- H
r.e. M
'u* H
e- H
-r- H
- H
J- ;,i!e H
=- H
r p- H
Verkeer en Waterstaat in de Tweede Kamer
10e JAARGANG, No. 2953
4.
io
j
.<A:
J
(Zie vervolg pag. 2)
T
vliegveld Shannon in Ierland.
verbin
buurtvereniging
UTRECHT, 1 Dec. Naar wij ver
nemen heeft de directie van de Ne
derlandse Spoorwegen van de minis
ter van Binnenlandse Zaken machti-
Stichting
Hooi “2"
i en
/an
It.
3 2
"i
i
O
7®
ij
bestuur
moeien
aiciierse
.ate be-
aüe aan
i gevolge
u zoute
;hade is
van het
stig on-
oor da
de ver-
ewoners
kunnen wij het verheugend be
richt brengen, dat Zeeland ver
moedelijk in de zomer van 1955
gedurende honderd dagen zal
worden opgenomen in het heli-
copternet van de Sabena.
Men zal zowel op een landings
terrein te West-Souburg en te
Zierikzee in de machine kunnen
stappen.
D»
■eeft in
Weder- I
,'orzocht
jpzichte
n aiclie- I
-scnade, I
er, arti- I
ile Oor-
wordt I
als nu de fietsen van de rijwegen moe
ten verdwijnen.
Ook de binnenvaart kreeg de gebrui
kelijke beurt. De heer Krol raadde de
jonge schipper aan om zich om te scho
len, daar auto-tractie op de duur niet
tegen te houden is. Minister Algera
schept behagen in stoute stukken, zo
zeide de heer v. d. Zaal. Nu weer trekt
hij 30 mln uit voor de verbetering
van de zeeweringen en 11 mln voor
wegen en bruggen. De belastinggelden
kunnen slechter besteed worden. Daar
over was iedereen het wel eens. Voor
de K.L.M. had deze afgevaardigde-
DAT gisteravond de Bond
van Plattelandsvrouwen in
Kapelle met hun echtgeno
ten een St. Nicolaasavond
hebben gehouden, waar is
Premier Churchill, gefotografeerd tijdens zijn rede, waarin hij de leider
van de oppositie, Clement Attlee, bedankt voor zijn gelukwensen.
Op de achtergrond ziet men het portret van Churchill vervaardigd door
Graham Sutherland dat de staatsman ter gelegenheid van zijn 80ste ver
jaardag werd aangeboden.
I M
DAT gistermorgen de wiel
rijder B. op de hoek West-
singelScheldestraat tegen
een luxe wagen is gereden,
bestuurd door V. uit Wol-
phaartsdijk. Hij kwam te
vallen en liep een hoofd
wonde op. Dr C. Griep ver
leende hulp, waarna de
wielrijder huiswaarts kon
keren.
In de grote zaal van de King’s te
Dublin luisterden de aanwezigen ge
spannen naar de scherpe, deskundige
en niet aflatende ondetvraging van de
onvermoeide en onuitputtelijke lucht-
vaartdeskundige der Ierse regering
MacBride, die ’n enkele maal door de
President van het Hof werd onderbro
ken met de opmerking, dat hij zijn
vragen iets minder suggestief moest
stellen, omdat het Hof gaarne de on
bevangen mening van Viruly wenste
te horen. Een enkele maal sprong ook
invloed
laar het
gebou-
e wordt
iderzoek
deze
;n ander
wanneer
unachtig
aan W
ersnood-
noeiljh-
■t op de
udt n‘et
a-schade j
al de kenmerken van een gewoon
vliegtuig vertoont en dan is er ook
een revolutionnair lijkende ontwikke
ling gaande op het gebied van het
kleine vleugelvaste vliegtuig, waarbij
reeds typen zijn ontworpen en toege
past, die aan ’n bijzonder korte start
en landingsbaan (soms van minder dan
honderd meter) voldoende hebben. Het
is, gezien dit alles, dus wel te begrij
pen, dat het opstellen van exploitatie-
overzichten een bijzonder moeilijk
werk is.
den van haar bedrijf een voorschot te
verstrekken op een later bij wettelijke
regeling vast te stellen toeslag van ten
hoogste zes procent op de pensioenen.
De gepensionneerden zullen dit
voorschot ontvangen over het laatste
kwartaal van dit jaar en over het
eerste van het volgende jaar.
de advocaat der K.L.M., Mogonical, op
om weer eens een protest te lanceren.
Ergens moet een oorzaak van de
ramp zijn: of er mankeerde iets aan
het vliegtuig, of Viruly, dan wel een
zijner bemanningsleden heeft een fout
gemaakt en MacBride is vastbesloten,
die oorzaak bloot te leggen. Daartoe
volgt hij een systeem, dat hiertoe het
beste kan leiden: iedere vraag, hoe
overbodig die soms ook mag lijken,
stellen.
Hier volgen enkele delen van het
verhoor van Viruly:
MacBride: „Hebt u zich een idee ge
vormd, welk deel het eerst het water
raakte?”
Viruly: „Ik geloof de staart.”
MacBride: „Dus de machine vloog op
dat moment met de staart naar bene
den en de neus naar boven?”
Viruly: „Ja, dat neem ik aan.”
MacBride: „Welk deel van het toe
stel raakte vervolgens het water?”
Viruly: „Och, dat heb ik alleen maar
aan de hand van de later gemaakte
foto’s van het wrak kunnen zien.”
„Vermoedelijk de romp en daarna de
rechtervleugel. Eerst wist ik niet eens,
dat we water raakten. De meesten van
de bemanning waren verrast, toen ze
merkten, dat we in het water ston
den.”
MacBride: „Vormde u er zich een
idee van, hoe het toestel verder zijn
weg voortzette na de eerste aanraking
met het water?”
Viruly: „Ja, met een scherpe zwaai
naar rechts. Het moet ofwel 270 gra
den rechtsom gebeurd zijn, of 90 gra
den linksom.”
MacBride: „Had u voor de start met
uw navigator vastgesteld, welke koers
u naar Amerika na de start zoudt vol
gen?”
Viruly: „Ja, koers 276. Daar zou ik
naar toe draaien als we eenmaal goed
in de lucht waren.”
MacBride: „Hoe hoog in de lucht?”
Viruly: „Dat hangt van de omstan
digheden af, zo ongeveer op 500 600
voet hoogte.”
MacBride: „Hoe hoog vloog u toen u
die opdracht gaf?”
Viruly: „Misschien tien tot vijftien
voet. Het is een goede vlieggewoonte
het gestel onmiddellijk na het losko
men in te trekken, tenminste, dat vind
ik.”
MacBride: „Toen u opdracht gaf, het
vermogen van de motoren te vermin
deren, was het gestel toen al ingetrok
ken?”
Viruly: „Ja”.
Zo ging dit vraag- en antwoordspel
voort, soms met bijzonder technische
details. Telkens opnieuw probeerde de
heer MacBride verlopen seconden vast
te stellen. Naar bekend, is betoogd, dat
tussen het opstijgen en het veronge
lukken slechts 32 seconden waren
verlopen.
Abonnementsprijs ƒ0.47 per week,
2.p. maand, 5.85 p. kwartaal.
Losse nummers 13 cent.
Advertentieprijs 22 cent per m.m.
Rubriek Kabouters 10 ct. per woord
voor uit eigen werk. St. Ni-
colaas en zijn knecht deel
den geschenken uit.
DAT Zaterdagmiddag om
half drie de nieuwe Vlis-
singsebrug te Middelburg op
plechtige wijze door burge
meester Bolkestein zal wor
den geopend op verzoek van
de buurtvereniging „De
Vlissingse Brug”.
DAT onder voorzitterschap
van de heer A. de Schipper
de landbouwvereniging „Vi-
--verga-
zing werden de heren 'j.
Dekkersen C. Lepoeter her-
- -4
evenals de heer Visch (K.V.P.) veel
waardering..
En dan was er het weerkerend pro
bleem van de inpoldering van de Dol
lard. Volgens de Duitsers loopt de
grens vlak onder onze kust, zodat door
de inpoldering de haven van Delfzijl
in moeilijkheden kan komen. De heer
Krol nu wil de grens door het midden
van de Eemsmond trekken. Overleg
met Duitsland is noodzakelijk. Lukt dit
niet dan wenste hij een regeling bij het
officiële vredestractaat. Het is overi
gens de vraag of dit er ooit zal komen.
Het Deltaplan zal een strop worden
voor de vissers. Bewaar de Zeeuwen
voor een zelfde steunwet, waaronder
de Zuiderzeevissers nu al jaren zuch
ten, zo zeide ds v. d. Zaal. Hij maakte
deze opmerking bij de begroting van
Verkeer en Waterstaat, maar in ge
lijke zin had hij enige uren tevoren
gesproken bij de afdeling „visserij” van
de begroting van Landbouw. De A.R.-
predikant is voorzitter van de visserij-
commissie in de Kamer. En daarom op
dit gebied een gezaghebbend man. Een
van zijn vragen betrof de mosselvisse-
rij op de Waddenzee. Minister Mans
holt was van mening dat de wrijving
tussen de Zeeuwse mosselvissers en de
anderen op de Waddenzee niet zo groot
is. In de loop van 1955 zullen gelden
worden aangevraagd voor de bouw of
huur van een tweede schip, dat belast
zal worden met controle en onderzoek.
Uitvoerig werd nog gesproken door
de heren v. d. Zaal (A.R.) en van Dis
(S.G.P.) over de Zondagsrust op de
vissersvloot, maar de bewindsman wees
dit probleem terug naar de organisa
ties.
DE BILT, 1 Dec. Droog weer met
flinke opklaringen, maar in de ochtend
hier en daar mist. Aanvankelijk zwak
ke tot matige, later matige tot krach
tige wind tussen Zuidwest en Zuid.
Vrij zacht.
rekeningen van de Staatscommissie
voor helicopterverbindingen, waar
in ook de Zeeuwse Commissaris der
Koningin, jhr. mr A. F. C. de Ca-
sembroot, zitting heeft. Het klinkt
alles wel erg somber en men zou
geneigd zijn tenslotte de conclusie
te trekken, dat de helicopter voor
de commerciële luchtvaart niet te
gebruiken is, doch slechts voor mi
litaire doeleinden en eventuele re-
clame-stunts.
PARUS, 1 Dec. Twee rapporteurs,
die waren aangesteld om de Parijse
overeenkomsten over de Westelijke
defensie te bestuderen, hebben Woens
dag de commissie van Buitenlandse
Zaken van de Franse Nationale Ver
gadering als hun mening te kennen
gegeven, dat Frankrijk de verdragen
moet bekrachtigen.
De dissidente Gaullist generaal Bil
lotte zei, dat de overeenkomsten zeer
bevredigende punten opleverden voor
Europese eenwording op militair en
politiek gebied en niet onverenigbaar
zijn met vreedzame betrekkingen tus
sen Oost en West.
De conservatief Jacques Isorni, zei
dat de wijzigingen in de oorspronke
lijke overeenkomsten van Bonn be
treffende Duitse souvereiniteit grote
voordelen hadden opgeleverd. Ver
werping van de overeenkomst zou „het
Frans-Duitse antagonisme verlengen
tot nieuwe rampen gebeuren”.
(van onze parlementaire redacteur)
’s-GRAVENHAGE, 1 Dec. Minister Algera is aan de beurt om zijn be
groting te verdedigen. De eerste sprekers, die over Verkeer en Waterstaat
het woord voerden hebben het hem niet moeilijk gemaakt. Zij allen waren
afkomstig van de fracties, die van harte instemmen met zijn vervoersbeleid,
dat gericht is op de bevoordeling van het particulier vervoer. Het overheids-
vervoer wordt door hem beteugeld. En de rechtse fracties (incluis de V.V.D.)
waren het daar van harte me eeens. De heren Krol (C.H.), Zegering Hadders
(V.V.D.) en Verkerk (A.R.) hebben daarvan reeds blijk gegeven. De socia
listen daarentegen zullen nog wel de nodige critiek op dit beleid uitoefenen,
maar zij staan met deze critiek vrij eenzaam.
De heer Krol (C.H.) heeft met kracht
aangedrongen op de bescherming van
de voetganger. En hij vond het niet
verantwoord om bromfietsen nog lan
ger met gewone fietsen gelijk te stel
len. Vooral de oudere „bromsportfiet-
sers” zijn een gevaar op de weg. In
1953 waren er 7325 ongevallen, waar
bij de bromfiets was betrokken. Dit
zijn alleen de geregistreerde ongeluk
ken. In werkelijkheid zullen het er
meer zijn. De liberale afgevaardigde
Zegering Hadders wenste een specifi
catie van de ongelukken van gewone
bromfietsen en de „snelbrommers”.
Verder vond hij het helemaal niet erg
als de politie-agenten de mogelijkheid
krijgen om bekeuringen direct te laten
betalen. Volgens ds. v. d. Zaal (A.R.)
zal de minister er niet aan ontkomen
om op de duur speciale wegen voor
bromfietsers aan te leggen. Net zo goed
Zeer groot
Wanneer men niettemin uitgaat
van afschrijving van een helicopter
in vijf jaar, dan zijn de exploitatie
tekorten ontstellend groot. Het
schijnt zelfs, dat deze bij een be
scheiden luchtnet en afhankelijk van
het type, variëren van 2,5 tot 20
millioen gulden per jaar volgens be-
ZEEUWSCH DAGBLAD
Hoofdredacteur: J. D. TROOSTHEIDE Directeur: JACQ DE SMIT
Medewerkers- J A van Bennekom, Middelburg; Ds W. C. van Burgeler, Kruiningen; A. I. Catsman, Aardenburg;
Medewerkers. J- A. vai^ise^ Ds A Gruppen, Biezelinge; J. S. Hoek, Middelburg; J. Hommes, Nieuwdorp;
J. Htiijssen, Terneüzen; Ds J. Karelse, Goes; J. Laport, Goes; J. Lodder, Vlissingen; J. Moll, Vhssmgen; K. C. van
Spronsen, Goes; A. H. S. Stemerding, Souburg; R. Zuidema, Goes.
de jaar werd gegund aan de
heer M. Sinke.
DAT gisteravond voor de
afdeling Biezelinge van de
stichting „Vrederust” ds H.
Ponsteen van Wolphaarts-
heeft gesproken. Zijn thema
was de geschiedenis van de
blind-geborene. De opkomst
was niet best en de collecte
bracht 36,25 op.
DAT gisteren voor de ver
eniging „Bedrijfsvoorlich
ting” te Kortgene ir J. But
ter, rijkslandbouwconsulent
voor de vezelgewassen, ge- o
sproken heeft over het on- medegedeeld "dat'op 7"bec!
j »T een gt ^icolaasmiddag voor
de ouden van dagen zal
derwerp: Nieuwe verwer-
kingsmogelijkheden voor
vlas”. De oorzaak, dat men worden georganiseerd.
LONDEN, 1 Dec. De Britse eerste-
minister, Sir Wintson Churchill, heeft
Woensdag verklaard, dat hij per slot
van rekening in 1945 misschien toch
geen telegram aan veldmaarschalk
Montgomery heeft gezonden, waarin
hij de maarschalk last heeft gegeven in
geval van een Russische opmars de
door de Duitsers overgegeven wapens
terug te geven aan de Nazi’s. Men had
het telegram niet bij de officiële, stuk-1
ken kunnen vinden, ofschoon er inten- j
sief naar is gezocht. Het zoeken wordt
nog voortgezet, aldus Churchill in het
Lagerhuis.
Hij zeide, dat toen hij te Woodford
melding maakte van het telegram, hij
niet alleen meende het telegram ver
zonden te hebben, maar het zelfs in het
zesde deel van zijn memoires te heb
ben gepubliceerd. Het telegram blijkt
echter niet in het boek te zijn gegeven.
Churchill zeide, dat het hem spijt in
zijn rede te Woodford niet de regel in
acht te hebben genomen die hij ande
ren zo dikwijls heeft ingeprent, name
lijk: controleer altijd de woorden die
u aanhaalt.
Volgens Churchill is het mogelijk,
dat zoals de socialist Shinwell opper
de, het telegram niet verzonden is.
Het was Shinwell, die de kwestie
Woensdag te berde bracht. Ook acht
te Churchill het mogelijk dat hij zijn
aanvankelijke bedoeling om een der
gelijk telegram aan Montgomery te
zenden heeft verward met een tele
gram, dat hij omstreeks dezelfde tijd
aan generaal Eisenhower had gezon
den en later in zijn memoires werd
gepubliceerd.
In de dagen van de overwinning op
Duitsland was Churchill vervuld van
ging ontvangen* om de gepensionneer- de gedachte, dat alle inspanning voor
---de bevrijding van Europa tevergeefs
zou zijn geweest, indien Europa in
handen van de Russen zou vallen. „De
houding van onze Russische bondge
noten gaf veel reden voor deze vrees”.
Speciaal was Churchill in de eerste
helft van Mei 1945 bevreesd geweest
voor het lot van'Denemarken.
NEW YORK, 1 Dec. Tijdens het
debat in de politieke commissie van de
Ver. Naties over Korea heeft de Sow-
jet-Unie voorgesteld een nieuwe inter
nationale conferentie over Korea te
houden. Dit zou in Februari a.s. moe
ten gebeuren met als plaats van sa
menkomst Panmoendjon of Kaesong.
De Russische afgevaardigde, Malik,
drong aan op afschaffing van de V.N.-
commissie voor een eenmaking en het
herstel van Korea en ook op de beëin
diging van de handelsembargo’s tegen
Noord-Korea en China, die door de
V.N. zijn ingesteld.
nieuwe methoden gaat ge
bruiken, zo merkte hij op, is
gelegen in de hoge kostprijs
van vlas t.o.v. andere vezel-
producten. Men is van plan
grote fabrieken te gaan bou
wen, die een combinatie zijn
van vlasserij en spinnerij.
Tenslotte werd de kleuren
film „Van lijnzaad tot lijn
waad” vertoond.
DUBLIN, 1 December. Commodore Viruly heeft vandaag een vuurdoop
ondergaan. Hij heeft moeten ervaren, wat een kruisverhoor betekent volgens
alle regelen der Angelsaksische rechtspraak. Urenlang heeft hij, als getuige
onder ede gehoord, op talloze vragen een antwoord moeten geven, die alle
betrekking hadden op zijn handelingen tijdens de luttele seconden van het
opstijgen en het verongelukken van de „Triton” op 5 September j.l. bij het
I leven, gemeenten e
I ten bij te dragen.
I Opnieuw hebben wij de overtuiging
I gekregen, dat er aan de exploitatie en
I de opzet van een helicopterlijn heel
I wat allerminst eenvoudige problemen
vastzitten. Men zal zich herinneren,
dat reeds geruime tijd geleden bespre
kingen in Zeeland plaatsvonden om
trent de mogelijkheid van een heli-
copterverbinding met Rotterdam. De
ze besprekingen resulteerden toen in
het besluit, dat het Rotterdamse Heli
copter Syndicaat studies zou onderne
men en onderzoekingen zou instellen
naar deze mogelijkheid in het alge
meen en daarbij veel aandacht aan
Zeeland zou besteden.
Deze studies en onderzoekingen zijn
nu afgesloten en men heeft een over
zicht gekregen van de technische en
de commerciële mogelijkheden op het
gebied van de helicopter, die er be
staan en die in de toekomst zijn te ver
wachten.
Er is nagegaan welke typen er mo
menteel in gebruik zijn en welke nog
in het stadium van experiment en ont
wikkeling verkeren. Daarnaast is on
derzocht wat de verschillende heli-
copterlijnen zouden moeten kosten en
welke opbrengsten er verwacht mogen
worden. Aan de hand van deze bereke
ningen kon toen een becijfering van
de te verwachten exploitatietekorten
worden opgesteld.
’To M
Wal- M
a- M
.■an H
af- H
K
-’ie‘ N
i - H
het Se
n een d-
Sas van
de *eg
g phihP-
n de hee5
let
ïnlgn ne
'iskll'van
king van
I Uitgave:
I «ichting „Zeeuwsch Dagblad”
I Lfdkantoor: Goes, L. Vorststr.
I 90, TeL 2438. Giro 274289.
I „toren: Vlissingen: Nieuwstr.
I Tplef. 326; Middelburg: Korte
I id-str 35. Tel. administratie
ff Tel. redactie 2347; Ter-
J neuzen: Dijkstraat 26-28.
Exploitatie:
öosterbaan Le Cointre N.V.,
I MIDDELBURG, 1 Dec. Het is al weer enkele maanden geleden,
I dat mededelingen werden gedaan over de mogelijkheden van een heli-
I copterverbinding tussen Zeeland en Rotterdam. Thans kan worden
I gemeld, dat de kans op zo’n verbinding gedurende een hondertal dagen
I van het volgende jaar zeer groot is. Deze helicopterdienst zal dan
I worden uitgevoerd in het kader van de grote tentoonstelling E 55 te
I Rotterdam en verwacht wordt, dat vele Zeeuwen ervan gebruik zullen
I maken. De dienst zal door de Sabena, de Belgische luchtvaartmaat-
schappij, worden geëxploiteerd met de Sikorsky 55, één der vijf toe-
I stellen, waaruit de helicoptervloot dezer maatschappij momenteel be-
I staat. Gedacht wordt aan het traject Brussel—Walcheren—Zierikzee—
I Rotterdam. In dit verband vernemen wij, dat voor wat Walcheren be-
I treft de keuze is gevallen op een terrein bij West-Souburg, ongeveer
I bij de grens met Vlissingen. Omtrent deze plaats is kortgeleden tussen
I de colleges van B. en W. van Middelburg en Vlissingen overeenstem-
I ming bereikt. Op de vraag, of het mogelijk is deze tijdelijke helicopter-
I verbinding een definitief karakter te geven, kan momenteel nog geen
I antwoord worden gegeven. Naar ons werd verzekerd zal dit voor het
I grootste gedeelte afhangen van de bereidheid van de streek (bedrijfs-
en eventueel de Provincie- öm in de exploitatietekor-
Ongunstig
Helaas moet .worden gezegd, dat de
algemene indruk, verkregen door deze
studies, persé ongunstig is. Bij het na
gaan der technische ontwikkeling is de
Sikorsky 55 als uitgangspunt genomen,
terwijl bovendien rekening werd ge
houden met de Sikorsky 56, een gro
ter toestel met twee motoren en twee
rotors, dat 35 tot 40 personen kan ver
voeren en ook veiliger is en vlugger
vliegt. Maar.de aanschafkosten
van dit type zijn enorm veel hoger en
hggen tussen de 2 en 2,5 millioen gul
den, dat is ongeveer hetzelfde bedrag
als men voor een groot Convair-toe-
stel moet neertellen.
Dat hiermee de economische ex
ploitatiemogelijkheden ten nauwste
samenhangen ligt zomaar voor de
hand. Of men nu de S 55 dan wel de
S 56 neemt, dit staat vast, dat de
aanschafkosten veel te hoog liggen
W verband met de afschrijvingen. In
maximaal vijf jaar moet een heli
copter zijn afgeschreven.
Ontwikkeling
echter n°S iets bij. Het mag
is bekend worden verondersteld, dat
e technische ontwikkeling van de he-
i n?S volstrekt niet ten einde
Allerlei plannen en projecten be-
JS ®r °P het ogenblik, zodat met
of 7 vraaS mag worden gesteld,
hni^teU?deli-ik de helicopter in haar
mge type wel de oplossing zal vor-
af.tn v°°£, het luchtvervoer op korte
r,Er wordt hard gewerkt aan
di? iS Converty Plane, die rechtstan-
Ran stijgen en dalen, maar verder I
ichting8'
eenm°;
die met
wel
arti-
F'
DAT de Bond van Platte
landsvrouwen in de „Koren
beurs” te Kruiningen een
bijeenkomst heeft belegd os” te Kapelle heeft verga
met de ouden van dagen on- derd. Bij de bestuursverkie-
der leiding van mevr. Kos-
tense-Kraak. De heer C.
Burger uit Wilhelminadorp kozen. Het vervoer van de
de heer A. de Schipper