DRIE OVERLEVENDEN NA DE
RAMP MET DE „KON. JULIANA"
Passagiers vonden de dood in de vlammen
RG
Gevallen op hun
post in de cockpit
De omyeivuiiien passagiers
Opnieuw gewonden bij
betogingen in Triest
Prof. K. Schilder
overleden
hi
K.L.M.-TOESTEL STORTTE NEER IN BOSSEN BIJ FRANKFORT
(T
CONTACT MET RADIOSTATION
WAS PLOTSELING VERBROKEN
1 SNIPPER Arj'
4 A NIEUWS k
Egypte gaat kiezen
tegen 18. Mei
Rebellen gooiden met stenen naar regeringsgebouwen
Twee Nederlanders in
Duitsland verongelukt
216 doden bij wervel
storm in Amerika
Constellation maakte
geslaagde noodlanding
Pagina 8
KEUS
qoie
SSIHS
JZEN.
OOM
Uitgave
Stichting „Zeeuwscli Dagblad".
Hoofdkantoor Goes, L. Vorststr.
00, Tel. 2438, bil geen gehoor voor
advertenties 2970, voor redactie
2435. Giro 274289. Kantoren
Vlissingen i Van der Manderestr.
40, Tel. 2754, Middelburg Korte
Noordstraat 35. Tel. administratie
2009, Tel. redactie 2347; Ter-
neuzen Dijkstraat 2628.
ZEEUWSCH DAGBLAD
MAANDAG 24 MAAKT 1952 PROTESTANTS CHRISTELIJK BLAD VOOR ZEELAND
7e JAARGANG No. 2129
Abonnementsprijs j 0.44 per week,
ƒ1.85 p. maand, 5.45 p. kwartaal
Losse nummers 13 cent
Advertentieprijs 20 cent per m.m.
Rubriek Kabouters 10 et. par woord
Hoofdredacteur; J. D. TROOSTHEIDE Directeur: VACQ DE SMIT
Medewerkers: Mr W. F. E. baron van der Feitz, Middelburg; Ds A. Gruppen, Biezelinge; Ds J. S. Hartjes,
Vlissingen; J, S. Hoek, Middelburg; J. Hommes, Nieuwdorp; J. Huijssen, Terneuzen; Ds J. Karelsé, Goes; Drs J.
Kwekkeboom, Goes; 3. Laport, Goes; Ds B. G. A. v. d. Wiel, Tholen; R. Zuidema, Goes.
Op- en ondergang van
Zon en Maan.
Dinsdag: Zon op 6.32 u.t onder
19.02 u. Maan op 6.10 u., onder
18.59 u. Niewe Maan 21.12 u.
Hoogwater Dinsdag 25 Maart:
Vlissingen: 1.22 u. 2.16 m„ 13.51
u. 2.31 m. Terneuzen: 1.55 u. 2.35
m., 14.19 u. 2.50 m. Wemeidinge:
з.17 u. 1.72 m., 15.42 u. 1.93 m.
Zierikzee: 3.01 u. 1.46 m., 15.32
1.66 m.
Een chaos van verwrongen aluminium is alles wat overbleef
van de trotste K.L.M.-vogel, „Koningin Juliana". Over een af
stand van honderden meters liggen de stukken metaal in het
bos verspreid.
Experts waren Zondag reeds bezig bij het wrak met landmeters
de plaats, waarop ieder belangrijk onderdeel van de machine
terecht was gekomen, vast te stellen, om aan de hand daarvan
na te gaan welke bewegingen het vliegtuig heeft gemaakt, nadat
het voor het eerst met de bomen in aanraking was gekomen.
Het totaal verwoeste en in vele brokstukken uit
eengevallen wrak van de trotse Douglas DC-6 der
K.L.M. „Koningin Juliana", het lijntoestel uit Jo
hannesburg, ligt thans uitgebrand in een bos vlak
bij het Rhein-Main vliegveld, acht kilometer ten
duiden van Frankfort. Tussen de ranke, rechte
dennen, hebben hier Zaterdagmorgen omstreeks
kwart voor elf vier en veertig mensen bij een der
zwaarste vliegrampen, die na de oorlog in Duitsland
zijn voorgekomen, het leven verloren.
Van de zeven en veertig inzittenden zijn er nog
slechts drie in leven, n.l. de stewardess, mej. Gautier
uit Halfweg, de enige van de tien koppen tellende
bemanning en twee'Duitse passagiers. Enkele andere
passagiers, die in Johannesburg waren ingestapt,
ontkwamen aan de ramp doordat zij het toestel in
Rome hadden verlaten.
Een kwartier na bet ongeluk waren in totaal nog zes inzittenden in leven.
Twee van hen overleden echter tijdens het vervoer per ambulance naar
een ziekenhuis en een derde, de Egyptenaar Girgis, is Zaterdagavond aan
de zeer zware brandwonden, die hij had opgelopen bezweken.
Aan boord van het tot nu toe door onopgehelderde oorzaak verongelukte
toestel bevond zich 491 kilogram plaatgoud, totale geldwaarde ongeveer drie
miiiioen gulden, verpakt in twaalf kisten, en afkomstig uit Zuid-Afrika.
Het was een doorvoerzending, die niet voor ons land was bestemd. Het goud
werd na de ramp voor het overgrote deel geborgen.
wie als enig lid der bemanning mej.
Gautier, uit de romp te bevrijden. Kort
daarop keerde Ruth Horn roepende om
haar man bij het wrak terug, doch
toen was het reeds te laat. De Duitse
burgers moesten zich ijlings uit de voe
ten maken, want met een ver in de
omtrek hoorbare klap explodeerde een
der benzinetanks. Delen van de ma
chine werden door het bos geslingerd,
terwijl steekvlammen omhoog scnoten.
Wel slaagden de redders er by een
moedige poging in de heer Hom ook
nog uit het wrak te trekken, doch hjj
had reeds zoveel brandwonden opge
iopen, dat hij tijdens het vervoer naar
het ziekenhuis de iaatste adem uitblies.
Lijdelijk moesten enkele omstanders
daarna toezien hoe het vuur zich van
het wrak meester maakte, terwijl zü
daarbinnen nog gekreun hoorden.
Binnen weinige ogenblikken arri
veerden toen tientallen Amerikaanse
en Duitse ambulance-auto's, bulldo
zers, politiewagens en andere, op het
vliegveld gestationneerde brandweer
auto's die de strijd tegen het vuur met
schuimblusapparaten spoedig in hun
voordeel beslechtten.
Daarna zette men de gekantelde
romp met een kraanwagen overeind en
HOE HET GEBEURDE.
Omstreeks kwart voor elf Zaterdag
morgen stuurde gezagvoerder Pouts-
ma de „Koningin Juliana" uit de vrij
laaghangende wolken, in een fijne mot
regen naar omlaag en naderde het
vliegveld. Vier kilometer van de
Noord-Oostelijke uithoek van 't vlieg
veld af staat een Duitse tegelfabriek
aan de Oostzijde van de Frankfurter
Strasse, een lange rechte asfaltweg, die
aan beide zijden begrensd wordt bos
sen. Enkele arbeiders van deze fabriek
zagen de machine zo laag naderen, dat
tij een moment vreesden het toestel
tegen de fabriek te zien opvliegen. Dat
geschiedde niet.
Het vliegtuig vloog schuin over de
weg en botste daar met een vleugel
ln volle vaart tegen de kruin van een
hoge den, die afknapte. By de volgen
de boom brak de tip van deze vleugel
af, terwijl het vliegtuig als een bull
dozer zijn weg dwars door de vele bo
men voortzette, en overal stukken van
het toestel rondvlogen.
Welk een enorme kracht er in dit
toestel heeft geschuild moge blijken uit
het feit dat het zich met daverend ge
weld een geui van driehonderd meter
heeft gebaand door dit dichte bos.
Redders snelden toe.
Drie Duitsers, die in een vrachtwa
gen juist daar over de Frankfurter
Strasse reden, renden naar het voorste
wrak toe, dat op nauwelijks vijftig me
ter van hen lag. Zy slaagden er met
veel moeite in een opening in de romp
te forceren en hoorden tot hun afgrij
zen daarbinnen uit de onbeschrijfelijke
chaos van over en door elkaar gewor
pen stoeien een hartverscheurend ge
kreun en gejammer.
Zonder aarzelen lichtten zij een jon
ge Duitse vrouw, Ruth Horn, tot voor
kort Grondhostess bij de K.L.M. te
f rankfort, uit het wrak. Zij was juist
vier dagen tevoren getrouwd, en keer
de met haar jeugdige echtgenoot terug
uit Rome, waar zij enkele wittebroods-
dagen hadden doorgebracht. Volkomen
overstuur rende zij met twee gebroken
armen naar de straat.
Intussen slaagden de redders er in
nog enkele andere inzittenden onder
De volgende leden van de beman
ning kwamen bij de ramp om het
leven:
L. E. J. Foutsma, gezagvoerder.
Hij werd 29 jaar, was gehuwd en
vader van 2 kinderen. Hij woon
de in Krommenie. Sinds 1946 in
dienst.
J. J. Gart, 2e bestuurder. Oud 35
jaar, gehuwd en vader van 2 kin
deren. Hij kwam uit Zwanen
burg, en was sinds Maart 1946 in
dienst van de K.L.M.
A. M. van der Stelt, 3e bestuur
der. Oud 24 jaar en ongehuwd.
Hij woonde te Amsterdam en was
sinds Januari van dit jaar in
dienst.
C. Hoefnagel, le radio-telegrafist.
Oud 34 jaar, gehuwd en vader
van 2 kinderen. Hij kwam uit
Amstelveen en was sinds 1939
in dienst der K.L.M.
S. de Waard, 2e radio-telegrafist.
Oud 29 jaar en ongehuwd. Hij
woonde te Amsterdam. Sinds 1947
ln dienst der K.L.M.
C. van Etten, le mecano. Oud 24
jaar. Gehuwd en 1 kind. Hij
woonde te 's-Gravenhage, en was
Binds 1946 in dienst der K.L.M.
H. van der Lee, 2e mecano. Oud
26 jaar. Gehuwd en 1 kind. Woon
plaats Amsterdam. Sinds 1951 in
dienst der K.L.M.
F. J. Koershuis, le steward. Oud
36 jaar, gehuwd en vader van 2
kinderen. Woonplaats Wassenaar.
In dienst der K.L.M. sinds 1945.
3. Blaauw, 2e steward. 28 jaar
oud. Gehuwd^ en vader van 2 kin
deren. Wonend te Dordrecht. In
dienst der K.L.M. sinds 1951.
scheurde met zwaar materiaal de romp
en stuurhut open, omdat de omgeko
menen op geen andere wijze konden
worden geborgen. BuUdozers trokken
verschroeide en verbogen delen van 't
omhulsel uiteen en daarna werden de
stoffelijke resten op brancards naar de
weg en naar de ambulance-wagens ge
dragen. Lang niet alle inzittenden
werden ln het voorste deel van het
wrak gevonden. Een aantal werd hon
derdvijftig meter verder aangetroffen
bij het achterste gedeelte van de romp.
Alle overleden slachtoffers werden
naar de „Universitats-klinik" te Frank
fort gebracht, waar men Zaterdag
avond begonnen is met de identificatie.
Oorzaak onbekend.
OVER DE OORZAAK kan nog niets
definitiefs worden gemeld. „Nader hu
Offenbach, daal tot tweeduizend voet".
Dat is het laatste wat men van de
„Koningin Juliana" heeft gehoord.
Toen het vijf minuten later nog niet
was geland begon men op de ver
keerstoren het vliegtuig te missen.
Tien minuten lang trachtte een tele
grafist contact op te nemen. Om 11.03
uur kwam telefonisch bericht binnen
van het ongeluk en rukten onmiddel
lijk alle brandweerauto's uit.
Op het vliegveld van Frankfort
wordt vernomen, aldus A.F.P., dat het
vliegtuig enkele seconden voor de
ramp per radio meldde, dat het hy
draulische systeem onklaar was ge
worden. Op grond van dit bericht had
de contróletoren van het vliegveld het
alarmsein gegeven. Deze technische
storing scheint de voornaamste oor
zaak te zijn van de ramp, aldus A.F.P.
De leden van de Nederlandse com
missie van onderzoek weigerden op
dit bericht commentaar te geven. Zij
zullen pas hun gevolgtrekkingen be
kend maken, wanneer het onderzoek
voltooid is.
Het aantal passagiers bestond uit 5
Nederlanders en 32 buitenlanders. De
Nederlandse omgekomen passagiers
zijn:
R. J. de Vries, ass. stationschef der
K.L.M. uit Amstelveen.
H. A. Bennink uit Apeldoorn.
Ir N. J. C. Smit, hoofdofficier N.S.O.
2e klasse uit Hilversum.
A. Koning, employé van Wilton-
Feijenoord uit Schiedam.
J. H. Feuth, directeur Kaufmanns
Huidenhandel te Wassenaar.
Buitengewoon tragisch is het feit,
dat de heer R. J. de Vries op weg was
van Johannesburg naar Nederland om
zijn vrouw en drie kinderen, na een
korte vacantie in Nederland, mee te
nemen naar Zuid-Afrika waar hij in
Johannesburg dienst zou gaan doen als
assistent „stationsmanager" van de K.
L.M. Hij had nu zijn emigratie voor
bereid en was in bezit van de vereiste
papieren. De heer de Vries was 38 jaar
oud en kwam in 1946 in dienst van de
K.L.M.
Ir Smit was gepensionneerd kapitein
ter Zee van de technische dienst der
Kon. Marine. Hij is 50 jaar oud gewor-
Een nieuw onderzoek is gaande in
de zaak Marie Besnard. Zaterdag zijn
opnieuw de stoffelijke overschotten
der elf overledenen, die zij met arse
nicum zou hebben gedood, opgegra
ven. De haren der overledenen zullen
in een atoomzuil op arsenicum worden
onderzocht. Deze giftige stof heeft de
nijging zich in de haarwortels te con
centreren. Mac Arthur heeft in een
rede te Missisippi verklaard, dat de
politiek van Truman Amerika naar
een communistische staat voert. De
regering onthoudt de geallieerde
strijdkrachten een spoedige overwin
ning in Korea, aldus Mac Arthur.
De drie westelijke mogendheden zyn
het eens over hun antwoord inzake
Duitsland aan de Sowjet-Unie. Het zal
binnen enkele dagen worden overhan
digd. De West-Duitse minister Ro
bert Lehr heeft de vroegere leider van
„Zwart Front" Otto Strasser beschul
digd van het vervalsen van reisbillet-
ten, teneinde hiermee te pogen West-
Duitsland binnen te komen. Don
Stephan Senanayake, de premier van
Ceylon is Zaterdag overleden. Hij
maakte onlangs een ernstige val van
zijn paard. De premier was 68 jaar
oud. Na een wilde jacht hebben
Duitse douane-beambten aan de Ne
derlands-Duitse grens een auto met
meer dan 1000 kg. koffie in beslag ge
nomen. In de nacht van Vrijdag op
Zaterdag is in een storm de Neder
landse kustvaarder Borneo, 342 ton,
bij Workington (N.W. Engeland) aan
de grond gelopen. De bemanning is
gered.
den. Hy is vooral bekend door zijn rol
die hij tijdens de oorlog in Indië heeft
gespeeld. Hij was een der weinigen
die de slag in de Javazee heeft over
leefd. Na de oorlog vervulde hij de
functie bij de staf zeemacht. Na zijn
pensioen verzamelde hij tijdens een
dienstreis als chef van de technische
dienst van de Fa Vinke Co op de
„Willem Barendsz" gegevens die van
groot nut waren voor de bouw van een
nieuw schip. Hij kwam nu ook van de
„Willem Barendsz" terug. Hij was ge
huwd en vader van 2 kinderen.
Van 24 andere slachtoffers is de
identiteit vastgesteld. Het waren 6
Zuid-Afrikanen, zes Engelsen, vier No
ren, twee Amerikanen, twee Italianen,
twee Israëliërs, twee Fransen,- een
Duitser (Horn) en een Armeniër. Van
drie personen ontbreken nog gegevens.
Kabinet besloot Kamer te
ontbinden.
Het Egyptische Kabinet heeft Zon
dagavond besloten de kamer van af
gevaardigden te ontbinden en tegen 18
Mei verkiezingen uit te schrijven.
Het Kabinet zal vandaag het decreet
uitvaardigen betreffende de ontbin
ding van de Kamer. De regering be
sloot voorts, dat het nieuwe parlement
op 31 Mei met zijn werkzaamheden
zal beginnen.
Te Cairo is men over het algemeen
de mening toegedaan, dat premier
Hilaly Pasja, die vorig jaar November
uit de Wafd-partij werd gestoten, van
plan is aan het hoofd van een eigen
partij aan de verkiezingscampagne
deel te nemen.
Van de in 1919 opgerichte Wafd-
partij zijn reeds enige groepen afge
scheiden, zoals de Saadisten en het
Kotla-blok.
Zoals bekend heeft Hilaly Pasja op
2 Maart het parlement, waar de Waf-
disten de meerderheid bezaten, ge
schorst.
En Moskou lacht
Bij botsingen tussen burgers en politiemannen, die Z^"^af J.e -SS?
hebben Dlaats gevonden zijn 157 personen, waaronder 51 leden der P0ll"®>
gewond. Er werden 61 arrestaties verricht. Gisteren werden 12 betogers g
WGroepen Ralilnen riSten'gebouwen van de dbs®f"^/én
autoriteiten aan. Het was voor Triest een van de beklemmendste dagen
sedert de oorlog.
Groepen studenten, die Italiaanse
volksliederen zongen en „Weg met
Amerika", „Weg met Engeland
schreeuwden, gooiden stenen naar re
geringsgebouwen en vernielden de rui
ten van de bioscoop van de Britse
strijdkrachten en van Britse winkels.
Een andere groep demonstranten gooi
den stenen naar militaire auto's: een
militaire wagen werd omver gegooid.
De onlusten waren begonnen, nadat
60.000 arbeiders een staking van twaalf
uur en de gemeentelijke autoriteiten
'n campagne van „niet-samenwerken"
waren begonnen uit protest tegen het
optreden van de politie op Donderdag
j.l., toen bij een pro-Italiaanse beto
ging in Triëst een botsing tussen de
monstranten en politie ontstond, waar
bij 31 personen werden gewond en 61
gearresteerd.
De Britse commandant van Triëst,
Winterton, heeft geweigerd op de eisen
van Italiaanse politieke leiders voor
„volledige genoegdoening voor het op
treden van de politie" in te gaan.
In de hoofdstraten van Rome hebben
ongeveer 2000 personen een optocht
gehouden. De betogers voerden een
grote vlag met de kleuren van de stad
Triëst met zich mee. Zij riepen anti-
Britse leuzen, toen zij een. Brits-Ame
rikaans hotel in het centrum van de
stad passeerden.
Radio Moskou heeft Zondag de Wes
telijke mogendheden er van beschul
digd haar verplichtingen op grond van
het Italiaanse vredesverdrag ten aan
zien van Triëst niet te zijn nagekomen.
Volgens radio Moskou had Triëst op
grond vajn dit verdrag moeten worden
gedemilitariseerd en tot neutraal ge
bied gemaakt. „De fout ligt bij de Wes
terlij ke mogendheden", aldus radio
Moskou.
Methaangas-bron ontplofte.
In de buurt van Cremona in Italië
ontplofte Zaterdag een methaan gas
bron. Het gas dat onder druk stond
van 220 atmosfeer deed een vlam de
lucht in schieten van 100 meter hoog
te. De veertig cm. brede put werd in
een oogwenk een gapend gat van der
tig meter doorsnee. Vijftien werklie
den konden nog op tijd ontsnappen.
Binnen enkel# minuten waren een 40
meter hoge boortoren en andere in
stallaties door de vlammen verwoest.
De Verbondenen hebben ingestemd
tot het houden van geheime bespre
kingen met de communisten om het
vraagstuk der krijgsgevangenen in
Korea op te lossen.
Kind door trein gegrepen.
De 40-jarige H. Cox, vader van ze
ven kinderen en de 35-jarige Chr. Nijs
vader van vier kinderen, beiden chauf
feurs van het Venlose expeditiebedrijf
„Inter-Limburg" zijn op een viaduct
bij Maagdenburg in Oost-Duitsland met
hun auto met aanhangwagen van de
berm gegleden en op slag gedood. De
wagens waren beiden met zware ma
chine-onderdelen geladen en werden
geheel in elkaar gedrukt waarna ze
uitbrandden.
Gedood bij een mijnongeval is Za
terdag de 81-jarige houwer Lamby uit
Heerlen. Hij werd door vallend ge
steente getroffen. De man laat een
vrouw en een kind na.
Door een dieseltrein gegrepen werd
gisteren op de spoorlijn Nijmegen-^
Den Bosch een driejarig jongetje uit
Wychen. Het kind was onmiddellijk
dood.
Een 83-jarige man verdronk gister
avond in de Plantage Muidergracht te
Amsterdam.
Op het circuit van Zandvoort zagen
Zaterdag de toeschouwers hoe tijdens
de sprints en klassementsproeven, de
heer Dik uit Haarlem in zijn Peugeot
voorover viel en recht door de afras
tering heen schoot waarna de auto
kantelde. Een arts constateerde een
hartverlamming. De wedstrijden wer
den afgelast.
In de Nieuwe Havenstraat te Den
Haag is Zaterdag een grote parfume-
riefabriek van Rhodel afgebrand. De
brandweer zag zich genoodzaakt al het
verpakkingsmateriaal op straat te
gooien. De oorzaak is niet bekend. De
fabriek was kort geleden in andere
handen overgegaan.
Het Rode Kruis meldt na herziene
telling van het aantal slachtoffers van
de wervelstormen in de V.S., dat sinds
Vrijdag 216 personen om het leven
zijn gekomen. Het aantal gewonden
wordt op duizend geschat en het aan
tal daklozen op drieduizend.
De zes staten Arkansas, Alabama,
Kentucky, Missouri, Mississipi en
Tennessee zijn tot „rampgebied" ver
klaard.
Er is voor millioenen dollars schade
aangericht. In Kentucky verdronken
zeven leden van één familie, die aan
de wervelwinden was ontkomen.
Een hevige sneeuwstorm woedde
gisteren in het gebied ten Noorden
van de vier door tornado's getroffen
Amerikaanse staten en wel met name
in Noord-West Kansas, Nebraska en
gedeelten van Iowa. In dit gebied zijn
de telefoon- en telegraafverbindingen
verbroken.
Prof. Auguste Picard is met zijn
zoon Jacques te Napels aangekomen
om voorbereidingen te treffen voor
een poging, het in 1923 door prof. Beek
gevestigde diepzeerecord te verbete
ren. Picard wil afdalen bij het eiland
Ponza, waar de zee ongeveer 4000 me
ter diep is.
Een gouden ketting uit de tweede
helft der zevende eeuw, die kinderen
in een dorp nabij Hannover onlangs
hadden gevonden, is voor 40.000 mark
aan een particuliere verzamelaar ver
kocht.
In de nacht van Zaterdag op
Zondag is plotseling op 61-jarige
leeftijd overleden prof. dr K. Schil
der, hoogleraar in de dogmatiek,
ethiek, encyclopaedic, geschiedenis
der wijsbegeerte aan de Theologi
sche Hogeschool der Vrijgemaakte
Gereformeerde Kerken te Kampen.
Hij werd aan de Theologische Ho
geschool te Kampen cum laude theo
logisch candidaat in 1914. Later pro
moveerde hy aan de universiteit te
Erlangen summa cum laude. Zyn
vroegere functies waren predikant bjj
de Gereformeerde Kerken achtereen
volgens van Ambt Vollenhove, Vlaar-
dingen, Gorinchem, Delft Oegstgeest,
Rotterdam-West (Delfshaven). Prof.
Schilder heeft enige kerkelijke reizen
naar Amerika gemaakt.
Door zijn vele publicaties heeft de
thans ontslapene zich veel bekendheid
verworven. Hij bekleedde verscheide
ne kerkelijke deputaatschappen. In
dertijd was hij medeoprichter en be
stuurslid van de N.C.R.V. Ook was hij
redacteur van het weekblad „De Re
formatie". Hij werkte mede aan on
derscheidene kerkelijke bladen.
Bij de Gen. Synode der Gerefor
meerde Kerken werden destijds be
zwaarschriften ingediend over de be
lijdenis van een groep leden der Geref.
Kerken, van welke groep prof. Schil
der de leider was. Deze bezwaarschrif
ten zijn de oorsprong geworden van
de totstandkoming van de Geref. Ker
ken, onderhoudende art. 31 der kerk
orde.
Naast de Theologische Hogeschool
der Geref. Kerken werd in Kampen
door een groep-Schilder een eigen
Theologische Hogeschool gesticht.
Prof. Schilder werd hieraan hoogle
raar.
Prof. Schilder wordt begraven a.s.
Woensdag op de algemene begraaf
plaats te Kampen. De begrafenis ver
trekt' van het sterfhuis om half drie.
INZITTENDEN ONGEDEERD.
De K.L.M. Constellation PH-TFF
„Venlo", onder gezagvoerder Creel, die
Vrijdagavond van Schiphol was ver
trokken met bestemming Sydney,
heeft gistermorgen omstreeks zes uur
(Ned. tijd) wegens storing in een mo
tor een noodlanding moeten maken bij
Bangkok.
De 34 passagiers en bemanning ble
ven ongedeerd. Het vliegtuig werd
zwaar beschadigd.
De inzittenden zullen de reis zo
spoedig mogelijk voortzetten met een
ander vliegtuig.
DE BILT ZEGT:
Zachter.
Weersverwachting geldig tot vanavond
Overwegend zwaar bewolkt met tij
delijk enige lichte regen. Aanvanke
lijk zwakke veranderlijke, later ma
tige wind uit zuidelijke richtingen.
I