Slechts 1 overlevende na ramp met K.L.M.'Constellation. >..£i Gehele bemanning vond de dood. Bundeling van krachten vnor Zeeland's ontwikkeling. Toestel vloog na landingspoging tegen hoogspanningsdraden. In Memoriam. NIEUWS B IJ DE ONTZETTENDE RAMP, die de K.L.M. heeft getroffen door het neerstorten van de Constellation „Nijmegen", welke op weg van Amsterdam naar New York vlak voor de tussenlanding te Prestwick in Schotland is neer gestort, heeft, volgens de laatste herich ■''echts een persoon het leven er af gebracht, n.l. de heer W. G. Philippo uit Sassenheim, wiens toestand zeer ernstig is. DE OVERLEDEN PASSAGIERS. Schiphol na de ramp. Sjahrir is bereid interimregering te steunen. Opstand in Korea spoedig onderdrukt? PROTESTANTS CHRISTELIJK BLAD VOOR ZEELAND SPECIALE SECTIE GAAT AAN DE STUDIE. Grondstaf van vliegveld Prestwick had het niet meer onder controle. SNIPPER Uitgave Stichting „Zeeuwsch Daguiad". Hoofdkantoor: Goes, L. Vorst- str. 70, Tel. 2438, Giro 274289. Kantoren: Vlissingen, Walstraat 83, Tel. 168; Middelburg, Korte Noordstraat 33, Tel. admini stratie 2009; Telefoon redactie 2347; Temeuzen, Vlooswijkstraat, Telefoon 2052. ZEEUWSCH DAGBLAD 4e JAAR ANG No. 1082 Abonnementsprijs 3.90 p. kwartaal franco per post 4. Advertentieprijs 14 cent per m.m. Rubriek Kabouters 5 cent per woord VRIJDAG 22 OCT. 1948 Hoofdredacteur: R. ZUIDEMA Directeur: JACQ DE SMIT Met vaste medewerking van: Mr YV. F. E. BARON VAN DER FELTZ, Middelburg; Ds J. S. HARTJES, Vlissingen; Dr K. HUIZENGA, Middelburg; H. JANSEN, Meliskerke; Ds J. KARELSE, Goes; Ds R. SLOFSTRA, Vlissingen. Op- en ondergang van Zon en Maan. Zaterdag: Zon op 7.18 u., onder 17.30 u. Maan op 20.18 u., onder 13.42 u. Hoogwater op Zaterdag 23 Oct. Vlissingen: 4.42 u. 1.85 m., 17.02 u. 1.88 m. Wemeldinge: 6.35 u. 1.63 .11., 18.48 u. 1.68 m. Gisterenmiddag heeft te Middelburg in de Confreriezaal van het Schuttershof de „Sectie Ontwikkeling Zeeland", uitgaande van de Stichting Zeeland voor Maatschappelijk en Cultureel Werk haar eerste vergadering gehouden. Deze sectie zal zich bezig houden met de bestudering van velerlei aspecten van het Zeeuwse leven. Zij zal een antwoord moeten zoeken op de vraag, of Zeeland in ver gelijking met andere provincies achterstaat en zo ja, welke wegen bewandeld moeten worden, om hierin verbetering te brengen. Er zullen voorlopig zes sub-secties aan het werk gaan, terwijl liet de bedoeling is een zevende sub-sectie in het leven te roepen. Provinciaal besef zonder i "u de °sen m°sen sluiten voor de noodzaak van industrialisatie, hartstocht? Deze kan echter slechts worden doorgevoerd met behoud en ver dieping van de eigen cultuur. Van de tien leden der bemanning, werden na het ongeval drie personen zwaar gewond in de staart van het vliegtuig aangetroffen en naar het ziekenhuis vervoerd n.l. de stewardes Elsie Fey, de tweede steward H. J. van Overbeek en de mecanicien J. Y. Beukenkamp. Zij zyn echter in de loop van de dag overleden. Van de dertig passagiers werden de heer W. H. Philippo en de Amerikaanse Mathilda Rohrs uit New Yersey zwaar gewond naar het ziekenhuis gebracht. De laatste overleed gistermorgen. „Ik heb iets geraakt, ik sta in brand, ik tracht te stijgen". Dat was het laatste radiobericht, dat de machine uitzond. Enkele ogen blikken later stortte zy neer. Het was mistig en de bewoking hing laag. Er was dus slecht zicht. De eerste landingspoging mislukte; het toestel vloog te ver over de landingsbaan door en schynt toen, wielsporen op een stuk land wijzen daar op de grond geraakt i te hebben en vervolgens tegen de hoogspanningsdraden gevlogen te zyn. Het toestel moet toen in brand geraakt zijn en zyn neergestort. Een commissie van onderzoek bestaande uit de heren ir. C. A. F. Falkenhagen van de R.L.D. en de heer M. S. Komminga, even een van de R.L.D., heeft thans uitgemaakt, dat de hoogspan ningsdraden geraakt zjjn. Een of ficial van het Britse ministerie van Luchtvaart verklaarde, dat voorlopige rapporten er op wezen, dat het vliegtuig wilde landen volgens het zgn. „Ground Control Approach". De landing geschied de onder leiding van een lid van het vllegveldpersoneel, die op de landingsbaan met een radiotele foon geposteerd was. Doordat het vliegtuig volgens de official ongeveer 100 voet van de landingshaan aan de grond kwam, startte en een nieuw cir cuit begon was het niet meer on der controle van de grondstaf toen het ongeval geschiedde. Het vliegtuig cirkelde twee maal laag over het dorp Tarbol- ton, voordat het viel. Een inwo ner van het dorp. die zich naar de plaats van het onheil begaf, zeide, dat er vlammen en licht schijnsels te zien waren op ver scheidene delen van het vliegtuig toen het over het dorp vloog. De landbouwer Neil, op wiens land de machine neerkwam, ging te vopt naar het ongeveer ander halve kilometer verder gelegen dorp Tarbolton, om mensen te waarschuwen. Geneeskundige hulp, politie, brandweer werden gealarmeerd. Zij begaven zich zo snel mogelijk door de mist naar de plek. Toen de „Nijmegen" aan de grond wa& gekomen, schoot zij door een heg, stak de weg over naar de boerderij, ging door de aan de andere kant van weg staande heg en kwam tot stil stand op het land. Het toestel vernielde de telefoonlijn, zodat de verbinding van de boerderij met de buitenwereld werd afgesneden. Twee wielen van het toestel werden circa tweehonderd meter van het wrak aangetroffen. Het derde viel werd nog tachtig me ter verder gevonden. Eén der mo toren lag op ongeveer honderd meter afstand van de vliegma chine. De politiemannen en leden van de hulpverleningsdienst zagen, nadat zij gedurende vele uren in het nachtelijk donker en de mist hadden getracht hulp te bieden, bij het aanbreken van de dag de verschrikkelijke ravage. Verbrande wrakstukken lagen wijd en zijd verspreid. De gehele romp met uitzondering van de staart was verbrand. De mannen, die het reddings werk op zich hadden genomen, troffen in 'de staart van de „Nij megen" de vijf personen, die, hoe wel gewond, het leven er hadden afgebracht. Zjj hadden brandwon den opgelopen. Autoriteiten van de K.L.M. en de politie, die bezig zijn te Prest wick de ooggetuigen verklaringen van waarnemers van het ongeval met de „Nijmegen" te ziften, zijn de mening toegedaan, dat toen Parmentier zag dat er brand aan 1 boord was ontstaan, hij een nood landing trachtte te maken in de buurt van een boerderij even bui ten het dorp Tarbolton. Hij heeft tenslotte waarschijnlijk bemerkt dat hij daarvoor niet de nodige ruimte had en heeft toen getracht door te vliegen, om elders een noodlanding te proberen. De verkoolde overblijfselen van het vliegtuig liggen over een af stand van ongeveer 300 meter in een klein dal verspreid. met de De K.L.M.-Constellation „Nijmegen" omgekomen bemanning. Links bpven de directeur van de K.L.M. de heer H. Veenendaal, de bij het ongeluk de dood vond. Daaronder de „Viver", waarmede de piloot K. D. Parmentier (links onder) in 1936 de Melbourne-race won. Verder v.l.n.r. C. J. O'Brien, Ierland (2e piloot), H. W. Parks, Engeland (3e piloot), J. Y. Beukenkamp, Amsterdam (le mecano), B. Timmer, Veenhuizen (2e mecano), H. P. P. Hurst, Am sterdam (le telegrajist)W. Bleuze, Amsterdam .(2e tele grafist). Rechts boven: H. J. van Overbeek, Amsterdam (2e steward), mej. E. A. M. Fey, Amsterdam (stewardes) en J. C. Mink, Den Haag (le steward). De enige overlevende de heer W. G. Philippo uit Sassenheim Op Schiphol wekte het bericht van de ramp en het overlijden van een der beste en bekendste piloten van de K.L.M., Parmen tier, en niet minder van de K.L.M.-directeur H. Veenendaal, die op Schiphol zijn dagelijks werk deed, diepe verslagenheid. Tal van K.L.M.-officials spoed den zich naar het vliegveld om te assisteren bij de werkzaamheden, Onmiddellijk nadat de eerste berichten over de verongeluk te inzittenden waren ontvangen op het kantoor van de stations dienst en de adressen waren na geslagen, werden maatregelen ge troffen om de nabestaanden zo snel mogelijk op de hoogte te stel len van het rampzalige nieuws. Bewijzen van deelneming. Vele bewijzen van deelneming werden door de K.L.M. ontvangen Ook Prins Bernhard heeft een te legram gezonden, waarin hij „zijn diep medeleven met dit treurig ongeluk" getuigde. Elsie Annamarie Fey, de ste- wardesse werd op 5 Mei 1924 te Maastricht geboren. Zij was on gehuwd en woonde het laatst te Amsterdam. Na eerst tandarts assistente en privé-secretaresse te zijn geweest, trad zij op 11 Augus tus van het vorige jaar in dienst bij de K.L.M. Kevin Joseph O'Brien, tweede piloot, werd 11 Juni 1919 te Dublin geboren. Hij was Cana dees. Hii laat een vrouw en 1 dochter na. Zijn vrouw woont in Ierland. Humphrey Walter Wilson Parks werd 14 October 1923 in Fanbu- ry Wells, Engeland, geboren. Hij was gehuwd, doch had geen kin deren. Zijn echtgenote woont in Haywards Heath, Sussex, Enge land. Henricus Petrus Paulus Hurts, telegrafist, werd 29 Juni 1912 te Amsterdam geboren. Hij trad op 17 Juli 1939 in dienst. Hij is ge huwd, doch had geen kinderen. Willem Bleuse, tweede telegra fist, werd 27 Juli 1922 in Rotter dam geboren. Hij was ongehuwd. Zijn ouders wonen in Rotterdam. Baltes Timmer, tweede boord werktuigkundige, werd op 23 Juni 1921 te Veenhuizen geboren. Ook hij was gehuwd, doch had geen kinderen. Jan Carel Mink, eerste steward, werd 14 Juni 1909 in Ede geboren. Hij was gehuwd, 1 zoon. De steward II. J. van Overbeek werd 3 October 1926 te Breda ge boren. Hij was ongehuwd en woonde te Amsterdam. Tragisch is, dat zijn ouders gis teravond op weg van Breda naar Schiphol waren om vandaar per vliegtuig naar Prestwick te gaan, teneinde hun zoon, die toen nog leefde, te bezoeken. Bij de aan komst op de Nederlandse lucht haven kon hun de treurige tijding pas worden medegedeeld. (Zie ook pag. 2 en 3). Het aantal passagiers bestond uit 19 buitenlanders en 11 Neder landers. De Nederlandse passagiers. De namen der tien overleden Nederlandse passagiers zijn: Marie Katherina Fuld-War- sehauer, Naarden; Edgar Fuld, Naarden; Milly Mary Fuld, Naar den; Karei Abraham de Leeuw, Amsterdam; Arie Philippo, Sas senheim; Eliazar Pinto, Amster dam; Roseth Engelina Pinto- Hertzberger, Amsterdam; Gijs- bertus Sas (diplomatieke pas), Washington; Hermanus Francis- cus Tol, 's-Gravenhage en Hen drik Veenendaal, directeur K.L.M. Wassenaar. De buitenlandse passagiers. De namen van de buitenlanders zijn: Mary Badir, U.S.A.; Henry Fin- nie, U.S.A.; Paul Christo Catse- lides, Griekenland; Maria Gama- nova, Tsjecho-Slowakije; David Heumann, Duitsland; William Hi- larius, Zuid-Afrika; Alfred Ho- henlohn, Oostenrijk; Austin Fran cis Ed. Mc Innerny, Gr. Brittan- nië (Salesmanager der Lockheed- Onderhandelingen mogen ditmaal niet mislukken. „De republikeinse regering heeft op 27 Mei 1947 de vorming voor gesteld van een interim-regering, precies zoals zjj thans door de Nederlandse regering in Den Haag is ontworpen", aldus heeft Soe- tan Sjahrir verklaard. Op dat tijdstip bekleedde Sjahrir, aldus het Chinese blad „King Po", de functie van mi nister-president. Sjahrir ver klaarde, dat toentertijd de Ne derlandse regering wrevelig tegenover het voorstel stond en zeide, zeer verbaasd te zijn, dat Den Haag thans dit ontwerp naar voren heeft gebracht. De heer Sjahrir verklaarde verder, dat ditmaal de onderhandelingen niet mogen mislukken. Indien het Nederlandse ontwerp ge reed zou zijn en hem zou kun nen overtuigen, zou hij trachten te verhinderen, dat de onder handelingen op een dood punt zouden lopen. BERLIJNSE KWESTIE. Westelijke mogendheden aanvaarden ontwerp resolutie. Van gezaghebbende zjjde ver neemt Reuter, dat Frankrijk, Groot-Brittannië en de V.S. het het ontwerp voor een resolutie aanvaard hebben, voor te leggen aan de Veiligheidsraad op Vrijdag 22 October om veertien uur, be treffende de Berlijnse kwestie. fabrieken)James Rampas, U.S.A. Jonh Reichel, U.S.A.; Maria Rei- chel, Oostenrijk; Ludwig F. Rohrs en Mathilda Rohrs, U.S.A.; Floriance Schlumpf, Zwit serland; William Francis Gale, U.S.A.; Ruppert Wedermeyer, U.S.A.; Emma Wedermeyer, U.S. A.; Rubin Radzanowicz, Polen en Hena Chaja Radzanowicz, Polen. Vandaag wapenstilstand in Palestina? De waarnemende bemiddelaar van de V.N. dr Ralphe Bunche, heeft het begin van een nieuwe wapenstilstand in Palestina vast gesteld op hedenmiddag 12 uur gmt. Na een kort welkomstwoord van de heer A. Schout, lid van Ged. Staten, die bij ontstentenis van de Commissaris der Konin gin de vergadering opende en die de aanwezigen dank bracht voor hun bereidwilligheid zitting in de ctie te nemen was het woord an mr dr A. J. J. M. Mes, lid van led. Staten en voorzitter der actie. REDE Mr Dr MES. Reeds voor de oorlog, aldus de leer Mes, hadden vele Zeeuwen een gevoel van onbehagen met betrekking tot de positie van deze provincie t.o.v. het Westen. In die tijd was er in Zeeland echter .reinig merkbaar van hetgeen in andere provincies leefde: een drang tot bevordering van de volkscultuur en een groei van het regionale volksbewustzijn. Na de oorlog ontstond deze drang in ze kere zin ook hier, maar zij uitte zich negatief, n.l. in de gedachte, dat Zeeland als een stiefkind werd beschouwd. Daarvoor bestond re den; als gevolg van de oorlogs verwoestingen leefde men in vele steden en dorpen bekrompen en onvoldoende, bedrijven werden naar elders verplaatst enz. Spr. herinnerde aan de grote protest meeting in Vlissingen tot behoud van Marine en „Zeeland", die a.h.w. een uitbarsting was van hetgeen er leefde Ook verscheen de brochure „Erop of eronder", die weliswaar hardhandig de vra gen aan de orde stelde, maar die bedoelde de Zeeuwen te wekken uit hun apathische geestesgesteld heid. De Actie Rechtsgelijkheid Stad en Platteland slaagde in Zeeland niet, aldus de heer Mes. Over het algemeen ging men de grote pro blemen uit de weg. Op initiatief van de heer C. Lijnzaad, directeur der Stichting Zeeland werd toen door het be stuur besloten een speciale sectie in het leven te roepen. Haar taak zal niet eenvoudig zijn. Zij zal allereerst ernstig rekening moe ten houden met het feit, dat de Zeeuwse bevolking religieus zeer gedifferentiëerd is. Over één be langrijke zaak zullen de sectie leden het echter eens zijn, n.l. dat onze maatschappij in een crisis toestand is en dat geestelijke ver nieuwing nodig zal zijn. Het zal blijken, aldus spr., dat de waarde der persoonlijkheid de basis is voor de ontwikkeling der Zeeuwse volkscultuur en het komen tot een eigen Zeeuws leven. GEEN „MACHINE BESCHAVING". Aantal doden en ge wonden op 400 geschat. De minister-president van het door de Amerikanen be zette gedeelte van Korea, Lee Boek Soeck, heeft medegedeeld, dat de communisten, die in Zuid-Korea in opstand waren gekomen, het heuvelland ont vluchtten en door de troepen van de regering werden achter volgd. De minister-president voorspelde, dat de opstand spoedig onderdrukt zou zijn. Hij schatte het aantal doden en gewonden op ruim vierhonderd. De staking in Frankrijk. Verscheidene honderden leden van de republikeinse veiligheids troepen zijn per vliegtuig van de pots te Parijs en Lyon naar het departement Loire gebracht om de troepen in het mijngebied te versterken. Te St. Etienne heb ben stakende mijnwerkers en staalarbeiders tegen de politie gevochten om het bezit van een mijn, die sinds gisterochtend door de politie is bezet. De aanvallers werden afgeslagen. Aan beide zij den vielen gewonden. Vijf stakers werden gearresteerd. De heer D. F. P. Hoegen is in de gisteravond gehouden vergade ring van de Middelburgse midden standsvereniging „Handelsbelan gen" tot voorzitter gekozen als opvolger van de heer H. A. Wey- burg. ZONDER H ARTSTOCHT Spr. citeerde enige zinsneden uit een artikel van de N.R.C., waarin gewezen werd op de be trekkelijke onvruchtbaarheid van Zeeland, waar weinig saamhorig heidsgevoel is en waar wel een provinciaal besef leeft, maar zon der hartstocht. Het intellect trekt weg. De heer Més vroeg zich af, of dit al les inderdaad zo is en of er wer kelijk meer afstotende dan sa menbindende factoren zijn. Is het verschil in geaardheid of de geografische ligging ,die vorig jaar een historicus deed op merken, dat Zeeland niet bestaat, maar dat er wel zeven eilanden zijn? Er zijn vele zaken .aldus spr., die Zeeland niet in eigen hand heeft en het is niet doenlijk voor de sectie een concreet werk programma aan te geven. Enkele studiepunten wilde spr. noemen, o.a. de samenvoeging van gemeenten en in verband daar mede de uitvoering van de wijk- gedaehte, de arbeidsmarkt, het vertrek vooral van de jongeren, de arbeidsvoorwaarden enz. ZUCHT NAAR CENTRALISATIE. De heer Mes was van mening, dat de zucht naar centralisatie van Den Haag groot is en dat daar wel eens vergeten wordt, dat dit funeste gevolgen kan hebben voor het platteland, wat Zeeland eigenlijk als geheel is. Na erop gewezen te hebben, dat alles erop gericht moet zijn, met eigen krachten een behoorlijk verzorgingspeil voor de Zeeuwse bevolking te bereiken, besloot spr. zijn belangrijke rede met het uit spreken van de hoop, dat de sec tie niet alleen een min of meer lezenswaardig rapport mag uit brengen, doch bovenal zal kunnen bijdragen tot bloei en tot zegen van onze provincie. DE DISCUSSIE. Nadat de heer Schout mr dr Mes dank had gebracht was er gelegenheid tot discussie. De heer A. Hoolhorst te Oost burg wees erop, dat al het moge lijke moet worden gedaan om de Zeeuwse gedachte ingang te doen vinden en de regionale of plaatse lijke gedachte los te laten. Het moet een zaak worden van de Zeeuwen en niet van enkele Zeeuwse „meneren". Op verzoek van de heer C. Kui per te Goes werd de oorspronke- iijke naam der sectie, n.l. „Be- Gelukkig is het Zeeuwse volk lemmering Ontwikkeling Zee- aanmerkelijk minder aangetast door de grote ziekte van deze tjjd, het materialisme, dan de grote steden. Evenmin heeft de machine de Zeeuwen in hun persoonlijk heid getroffen en dodelijk gewond. De massamens is in Zeeland nog niet het gewone type, mede door de agrarische structuur der pro vincie. Dit wil niet zeggen, dat land", gewijzigd. Het woord „be lemmering zal worden weggela ten. De heer J. M. Mullié uit Kort- gene verzocht de vergadering zich niet op een dwaalspoor te laten leiden. Er gebeurt nog wel het een en ander in Zeeland. Maar de Zeeuw gaat niet vlug met iets mee; hij houdt niet van massa demonstraties; hij is eigenlijk anti-revolutionair in hart en nie ren! Dit is specifiek Zeeuws en Idat moet behouden blijven. Als de Zeeuwen buiten de provincie ko men, kennen zij het saamhorig heidsgevoel. DE SUB-SECTIES. Aan het eind van de vergade ring stelde mr dr Mes voor een zestal sub-secties te vormen, n.l. een economische-, een agrarische-, een sociaal-culturele sectie en Kracht is massa maal versnel ling. Dit leerde men Uw penne- voerder toen de „jongenskiel" nog niet van de schouderen was ge gleden. En laat nu toch een 21.000 kg. wegende ketel, die men insecties voor de classificatie (die Standaardbuiten op het terrein alles wat op financieel terrein ligt van een vlasserij aan het rivier- Zal onderzoeken), voor het onder- tje „De Mark" over een paar bal- wijs en voor de volksgezondheid, ken van een auto wilde laten rol-Een zevende sub-sectie zal de len, die wet in toepassing bren-staatsrechtelijke positie der pro gen. Niet te stuiten rolde het ge-1 vincie bestuderen. Het secreta- vaarte door en plonsde in het riaat berust bij de Stichting Zee water. En daar ligt de ketel nu op land en iedere sub-sectie kan zo de bodem. Trouwens, het Ame-nodig andere deskundigen om me- rikaanse raket-vliegtuig S.X. 1 is I dewerking verzoeken, ook niet voor de poes. Dat ding! Tenslotte deelde de heer Mes vliegt 1600 km. per uur en zoiets mede, dat over ca. drie maanden hou je ook niet tegen. „We heb ben er genoeg van", zeiden twee Russische officieren en ze gingen niet naar Vadertje Rusland terug nadat hun bommenwerper in Linz (Am. zóne) een noodlanding had gemaakt. 70 van het Rus sische volk is tegen het regiem, zei één hunner. Hmm. „Dat Ilse Koch maar vier jaar heeft gekre gen", verklaarde Clay op een persconferentie, komt, omdat de een volgende plenaire zitting zal worden gehouden, waarin de zeer voorlopige resultaten besproken zullen worden. Goese „Wilhelmiria- school" voor B.L.O. 'nt in Januari 1949. Naar wij vernemen bestaat de rmogelijkheid, dat reeds begin Ja- tegen haar gerichte beschuldigin-1 nuari a.s. de „Wilhelminaschool", gen geuit waren op „horen zeg-1 de B.L.O.-inrichting te Goes haar gen". Toch geloofde hij wel dat zedeuren zal openen, Het heeft ge naakbare dingen" had gedaan.ruime tijd geduurd, voordat de DE BILT ZEGT: Nu en dan motregen. Weersverwachting tot Vrijdag avond. Meest zwaar bewolkt met voor al aanvankelijk op vele plaatsen nu en dan enige motregen. Matige tot krachtige wind uit richtingen tussen Zuidwest en Zuid. Weinig verandering in temperatuur. Maastricht geboren. Zjj was ge- Nogmaals Hmmm! In een dessa bij Poerwokerto is een dessahoofd diens vrouw en een politieman door een gewapende bende ver moord. Ten Zuiden van Poer wokerto werd de sneltrein Bata viaBandoeng beschoten. Er vie len geen slachtoffers. Gister morgen heeft een lichte brand ge woed in het houten vliegtdienst- gebouw van het vliegveld Valken burg. In Noordwijkerhout zijn drie personen verdronken, door dat hun vrachtwagen in het wa ter reed en over de kop sloeg. moeilijkheden tot het verkrijgen van een geschikt schoolgebouw waren overwonnen. Deze dagen zijn de besprekingen echter met gunstig resultaat bekroond. Deze school wordt, zoals be kend, gevestigd in de villa van de Fam. Kakebeeke aan de Voorstad waar eens „Kinderzorg" haar te huis had. Naast de heer G. Vleugel, die zijn benoeming als hoofd heeft aanvaard, zijn nog benoemd de heer v. d. Haspel uit Katwijk en mej. Brouwer uit Twello.

Krantenbank Zeeland

Zeeuwsch Dagblad | 1948 | | pagina 1