LAURIE VECHT VOOR ERKENNING VAN HET GEVOEL Het is volop crisistijd VAN HOREN EN ZIEN T oei VERLIES Hl luchtvaartn nmw MILJARD Installateu Amsterda radio televisie de stem Simpelheid Verkoopbaar T aboe Vals Vrouw Opnieuw het Witte Kasteel ONTDEK DE VERSCHILLEN SUSKE EN WISKE: De nare varaan Donderdag 19 septembei DONDERDAG 19 SEPTEMBER 1974 Mijn oren spitsten zich, toen zich op de radio plotseling een onbekende vrouwenstem aan diende, die hard, scherp en met volle inzet over een stevig ritme heenzong. Een opval lend spontaan, maar soms wat haperend stemgeluid vormde een welkome afwisseling van de stlbom van oninteressant gestroomlijnd hitwerk, dat dagelijks met ongepaste re gelmaat door de speakers van mijn radio wordt gejaagd. Dit was iets nieuws, iets opwin dends. Aan de gang was het radioprogramma van VPRO- presentator Wim Noordhoek. gewijd aan de vocale presta ties van Laurie l.angenbach. De muziek was speciaal voor deze uitzending opgenomen in de Hilversumse radio-studio's. Laurie werd daarbij begeleid door bekende Nederlandse muzikanten uit haar begelei dingsgroep en leden van het onlangs gevormde VPRO- Tahiti-huisorkest. Laurie Langenbach zingt liedjes over liefde, „over vallen en op staan", zoals ze zelf zegt. Lau rie heeft nog geen grammo foonplaten gemaakt. Ze is met haar begeleidingsgroep tot nu toe nog niet in het openbaar opgetreden. In de toekomst, zo is de bedoeling, zal dit echter zeker gebeuren. Laurie Langenbach is de moeder van Woman Power. Ze was ff188" wi'le9 hel veelgeroemde vrouwenprogramma Radioweekblad, maar gaf er na enige tijd de brui aan omdat haar ongewone montagetechniek, waardoor ze iets weer hoopte te kun nen geven van de sfeer tijdens een interview, door andere mede werksters (die meer uit waren op het vastleggen van duidelijke uitspraken), werd afgewezen. Via verhalen in onder meer het tijd schrift Aloha nep ze „onstuimig en onduidelijk" lezers en lezeres sen op om „brutaal en erotisch" te worden, „te ondergaan, te geven en te nemen En dat alles terwille van het laatste stukje levenslust en romantiek, terwille van theater, sensaties en confrontaties. „We zitten midden in een grote crisis", zegt Laurie, boven et geiuid uit van aangescnoten luidruchtig pratende mannen, die zich verzameld hebben rond de bar. We zitten aan een tafeltje in het etablissement schuin tegenover de VPRO-villa aan de 's-Gravelandseweg. „Als je kijkt naar bet gebrek aan waarden, geluk en geloof bij de mensen is het volop cirsistijd. De mensen hebben het ontzettend nodig iets op het toneel te zien, wat echt is", zegt ze ergens midden in ons gesprek. Laurie Langenbach (27, bruin halflang haar) blijkt niet de lange lenige gestalte, die ik me heb voorgesteld. Ze is ook met de verwachte brutale, uitda gende en bovenal ongenaakbare verschijning, die gevoelens van verwarring in je losmaakt. Ten minste niet als er, zoals op deze middag, gepraat wordt over het grote streven. Tegenover me zit een wat stevige, zelfbewuste, maar toch kwetsbaar uitziende inwoonster van Amsterdam, ge boren in wat vroeger onze over zeese wmgewesten waren Be reidwillig, maar bedachtzaam formulerend vertelt ze over wat in gedachten haar eerste stap pen op weg naar de top van het „popster"-wezen hadden moe ten zijn. „Toen ik vijf jaar was, zag ik me in de spiegel als de gevierde ster, die achteroverleunend in lome speelse weelde, de aange dragen vruchten verorberde. Ik begon teksten en liedjes te schrijven toen ik tien was Maar niemand kon de intentie daarin leggen, die ik wilde. Van zelf zingen is nooit iets gekomen, totdat er vier jaar geleden ie mand bij me gitaar zat te spelen. Daar was ik zo van onder de in druk, dat ik mee begon te schreeuwen. Toen realiseerde ik me pas dat ik het kon. Dat het een kwestie was van durven en geen angst hebben om te falen". Laurie ontdekte daarna ook, dat muziek het middel bij uit stek is om gevoelens in uit te drukken. En die gevoelens zijn een terrein, waarop ze zich blij kens haar journalistieke activi teiten al zeer intens richtte. „Weet je, het maken van muziek bevredigt me werkelijk het meest", zo weet ze nu. „Muziek hoeft voor mij niet perfect te klinken. Als de sfeer en de be doelingen zuiver zijn, dan kan het pingelen op een aftands gi- taartje ook prachtig zijn Bij de jongens, waarmee de radio opnames gemaakt zijn heb ik gevonden, wat ik tot nu toe als begeleiding voor mijn zingen gemist had directheid en sim pelheid. Ik verwacht erg veel van onze samenwerking." In je artikelen schreef je wel eens, dat je eigenlijk nergens de finitief ja of nee op kimt zeggen Je hebt nu een duidelijke keus gemaakt om te gaan zingen. „Ja, ik vind dat ik zo langza merhand wel op de leeftijd ben gekomen om me met een leven- sopgave bezig te gaan houden. Vroeger liet ik alles gebeuren, maar nu heb ik zo langzamer hand genoeg ervaring opgedaan en avonturen beleefd om te we ten hoe alles werkt tussen men sen. Ik vind, dat er nu maar eens iets uit me moet komen" Laurie 's laatste ervaringen hebben haar echter wel doen be seffen, dat ze met haar muzikale activiteiten wellicht slechts een klein publiek zal bereiken. Haar steT-aspiraties zijn voorlopig in de ijskast gezet. Laurie's reis naar Engeland, waar ze de pla tenbazen afreisde om belang stelling voor haar muziek op te wekken, heeft daar in belang rijke mate toe bijgedragen. „Ik merkte er dat die mensen alleen maar uitzijn op verkoopbare waar en me alleen maar op mijn waarde als verkoopbaar pro- dukt beoordeelden. Ik moest eerst maar eens een hit schrij ven. Iedereen gaat er met elkaar om op basis van belangen. Ze zijn allemaal druk doende om al les waar ze mee bezig zijn zoveel mogelijk op te blazen, terwijl ze uiteindelijk bezig zijn met niets. Ik geloof, dat ik teveel bezig ben geweest met mijn beeld van een ster. Ik hebnu gezien, dat ik het gewoon niet kan. Ik kan die pla tenbazen niet zo charmeren als ik dat mijn vrienden kan. Ik wil me niet aan hun wereld aanpas sen. Als ik dat zou leren, zou ik niet meer kunnen zingen". Laurie's ervaringen m Enge land hebben haar ideeën over de verhoudingen in de wereld al leen maar bevestigd. „Als je je wilt handhaven moet je verber gen wat er werkelijk met je aan de hand is. Er rust een taboe op het uiten van gevoelens Als je i mee wilt draaien wordt je ge dwongen je aandacht alleen maar te bepalen op hoe je voor de buitenwereld moet zijn. Zo verdring je je gevoelens Daarom heb ik op een gegeven moment gewoon besloten alle wanhoop en verwarring op te schrijven. Op emotioneel gebied leven we in een enorme crisis. De mensen trekken zich tegen woordig nergens meer iets van aan. Er gebeurt met veel meer, dat ze van binnen raakt. De hoop, die in de experimentele periode van de 60-er jaren de be- Laune Langenbach: „Taboe op het uiten van gevoelens" langstelling voor veranderingen in die richting aanwakkerde is voor velen de bodem ingeslagen. Onze cultuur laat geen ruimte meer over om de dingen zoals bijvoorbeeld je noodlot of een tragedie te ondergaan'Vroeger had je daar rituelen voor. Daarom is er bij het publiek zo'n grote behoefte aan romantiek". En de amusementsindustrie stort zich handenwrijvend in die markt door het produceren van nog meer amusement vol met valse gevoelens. „Ja. Bovendien gaan er dui zenden guldens subsidie naar al die pretentieuze moderne onzin, waar de mensen voor hun gevoel niets aan hebben. Subsidiegeld voor echte dingen die de mensen ontroeren, is er met. In Amster dam staat een studio met de nieuwste elektronische appara tuur, maar we mochten er geen gebruik van maken omdat onze muziek niet avant-gardistisch genoeg is. Muzikanten, die met met een nummer in de hitparade staan, maar die wel zes tot tien uur per dag met eerlijkge- meende muziek bezig zijn, kun nen zich niet handhaven, omdat hun activiteiten niet als werk erkend worden veel meer direct met hun gevoel, omdat zij zich in het verleden minder hebben moeten inspan nen voor zaken als geld verdie nen, het maken van carrière of het ophouden van een maat schappelijke status. Met hun ge voel gaan vrouwen steeds meer dingen ondernemen. Ik denk dat daardoor hele rare dingen kun nen gaan gebeuren. Ik voel me een van die vrouwen. Dat is waar ik voor vecht". Waarom stel je je in je artike. len dan dikwijls zo ongenaak baar en schijnbaar dominerend op. Vanwaar jouw belangstel ling voor stijl en elegance? „Dat is denk ik een reactie op het feit, dat je je blootgeeft. Als je je zwaktes laat zien, moet je je ook voor je gevoel boven diege nen stellen, die dat niet doen. Anders ga je er onderdoor. Ik probeer elegant, pikant en koket te zijn en tegelijkertijd zo voor zichtig mogelijk mijn bood schap te verspreiden. Maar dat kan soms hard en erg vermoei end zijn". HENK POSTMA Voor de toekomst heeft Laurie Langenbach haar hoop nu op de vrouw gevestigd, voor wier rechten ze overigens met zegt te vechten, omdat .vrouwen on derdrukt zouden worden of zie lig zouden zijn. „Je kunt niet ie mand onderdrukken, die zich niet laat onderdrukken", zegt ze daarover. „Vrouwen handelen In het kader van de filmcyclus Drieluik Noord-Zuid zendt de VPRO vanavond het tweede programma uit onder de naam „Het Witte Kasteel". De film laat zien hoe de wet van vraag en aanbod het lot be paald van arme bewoners van een oud eiland, van arme men sen in een Amerikaans ghetto, van gastarbeiders en fabrieksbe- zetters. „En dus van ons alle maal" zo als de VPRO conclu deert. NEDERLAND I: NOS 18.45 Brigadier Dog. 18.55 Journaal. EO 19.05 Koffiebar, met vocale groep. 19.30 Vergane glorie, tv-serie - dl.4. NOS 20.00 Journaal EO 20.21 Een handdruk tussen ge loof en wetenschap, do cumentaire over het Moody Institute of Science. 20.35 De lege stad, documen taire film. 21.05 Nader bekeken. 21.45 Met woorden en muziek: koorzang. VPRO 22.00 Drieluik Noord-Zuid, een filmcyclus - deel II: Het witte kasteel. NOS 23.20-23.25 Journaal. NEDERLAND II: NOS 18.45 Brigadier Dog. 18.55 Journaal KRO 19.05 De jongen en het paard, Walt Disney-film. NOS 20.00 Journaal. KRO 20.20 Het zijn maar dieren, do cumentaire film. 21.05 Martha, tv-spel. NOS 22.05 Den Haag vandaag. 22.20-22.25 Journaal. DUITSLAND II: 16.30 Informatief programma. 17.00 Journaal. 17.10 Neues von Huck Finn, Tom und Becky, jeugdse rie. 17.40 Actualiteiten en muziek. 18.45 Der Herr Kottnik, tv- serie. 19.00 Journaal. 19.30 Muzikale revue. 21.00 Journaal. 21.15 Discussieprogramma. 22.00 Reportage over het jeugdconcilie in Taizé. 22.30 Journaal. DUITSLAND I: 10.00 Journaal. 10.05 Actualiteiten en muziek. 10.25 Documentair program ma. 11.10 Operetteprogramma. 12.05 Informatie en meningen. 12.50 Persoverzicht. 13.00-13.20 Journaal. 16.15 Journaal. 16.20 Das Podium, informa tieve serie. 17.05 Sog, kinderfilm. 17.45 Tekentrucfilm. 17.55-18.00 Journaal. (Regio naal programma: NDR: 18.00 Cultureel magazine. 18.30 Actualiteiten. 18.45 Zandmannetje. 18.55 Nordschau-Magazin. 19.26 De Familie Partridge, jeugdserie. 19.59 Programmaoverzicht. WDR: WDR: 8.05-8.35 Zwischen den Schlagzeilen. 8.55-9.25 Informatief pro gramma. 9.30-10.00 Sesamstrasse. 10.05-10.25 Informatief pro gramma. 10.40-11.10 en 11.15-1145 TV- cursussen. 18.05 Actualiteiten. 18.05 Dr. med. Marcus Welby, TV-serie.) 18.35 Kinderprogramma. 18.40 Actualiteiten. 19.20 Dr. med. Marcus Welby. vervolg tv-serie. 20.00 Journaal en weerbericht. 20.15 Discussieprogramma. 21.00 Cannon, misdaadserie. 21.45 Cultureel magazine. 22.30 Journaal, commentaar en weerbericht. BELGIË (Nederl.): 17.00 Schooltelevisie. 17.55 Kiri de clown. 18.00 Primus, jeugdfeuilleton. 18.30 Programma voor oudere kijkers. 18.55 Azenty, korte film. 19.10 Poëtische film. 19.40 Mededelingen. 19.45 Journaal. 20.15 Moord op een gastarbei der, tv-spel. 21.45 Kortweg. 21.55 Filmfragmenten. 22.35 Journaal. 22.45-22.55 Yoga. BELGIË (Frans): 14.00, 14.30, 15.00, 17.35 en 18.00 Schooltelevisie. 18.10 Kleuterprogramma. 18.30 Spelprogramma. 19.00 Le dessous- du ciel, tv- serie. 19.30 Festivals. 19.45 Journaal. 20.15 Verkeersinformatie. 20.20 La grande vie, speelfilm. 22.00 Filmfragmenten. 22.50 Journaal. FRANKRIJK (Rijssel): 12.30 13.00 13.30- 18.40 18.50 19.20 19.45 20.15 20.30 22.50-: Miditrente. Geprensen- teerd door Danièle Gil bert. Journaal. 13.35 Beursberichten. Voor de kleintjes. Uitzending voor de jeugd. Regionale actualiteiten. Journaal. Etranger d'oü viens-tu? Aflevering. Grand Ecran. La Grande Illusion. Film van Jean Renoir. 23.00 Journaal. Nieuws. 22 40 (S) Hier en nu. 22.55 Communes en communi teiten, klankbeeld 23 05 (S) Ra- diophilharmomsch orkest klas sieke balletmuziek. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II. NCRV 7 00 Nieuws 7 02 Het le vende Woord. 7 08 (S) Prelu dium klassieke muziek. 7.30 Nieuws. 7 41 (S) Hier en Nu. 7.55 Aangestipt: programmaover zicht 8 00 (S) Te Deum Lauda- mus gewijde muziek. 8.24 Op de man af evangelisch commen taar bij de tijd. 8 30 Nieuws 8.36 Gymnastiek voor de huisvrouw 8 45 (S) Podium voor de vrouw 9.20 (S) Onder de hoogtezon: programma voor de zieken. 10.00 (S) Klassieke orkestmu ziek 10.30 Nieuws. 10.33 (S) Werken van Italiaanse compo nisten 11 30 Hier en Nu Extra. 11 55 Mededelingen. 12 00 Zin gen met Cecilia volksmuziek. 12.15 (S) Meisjeskoor met pia nobegeleiding 12.26 Medede lingen t.b.v land- en tuinbouw. 12.30 Nieuws. 12.41 (S) Hier en Nu 12.53 (S) Hervormde mid- dagpauzedienst 13.13 (S) Draaischijf. 15.00 (S) Pianoreci tal klassieke muziek. 15.30 Nieuws. 15.33 (S) Klassieke ka mermuziek 16.00 Een uur na tuur: magazine. (l6.3p (S) Hier en Nu.) 17.00 Kinderprogram ma. 17.30 Nieuws. 17.32 (S) Hier en Nu. 18.00 Tijd vrij voor mu ziek in vrije tijd. mandoline or kest. 18.30 Nieuws. 18.41 We reldpanorama. 18.53 Zojuist verschenen: boekbespreking. AVRO- 19.00 Trefpunt: klank beeld. 19.30 (S) Oude Engelse liederen NOS 19.50 Den Haag vandaag 20 00 NOS. AVRO' 20.05 Radiojournaal. 20.10 (S) Wiener Festwochen (III): klas sieke orkestmuziek. 21.30 (S) Alert! - op het vlak van muziek en maatschappij. 22.05 (S) Foe Moe - klanken uit een ander klimaat. 22.35 Zes hoog houdt de lift weer tegen, muzikale De KRO zendt vanavond op Nederland 2 een film uit over de manier waarop in de natuur het evenwicht in stand wordt ge houden. Dat gebeurt onder de naam „Het zijn maar dieren" tussen 20.20 en 21.05. strip 22.55 Cabaret-Pro^; 23.20 (S) Essay; kunstrubriek 23.50 Radiojournaal. 23 55. *>A 00 Nipiiwc HILVERSUM III. Ieder heel uur 2 m!niye I Nieuws. TROS: 7.02 Drie op je boterham Vaak 's ochtends, met verkeer,, informatie. KRO: 9 03 Pen drie. 11 03 (S) Drie draait c verzoek. 12.03 (S) Van twaaUto*! twee: KRO's pauzeprogramma met om 13 .03 Raden maar 14.(3 POP-contact: De Theo Stok. kink-show NOS: 16.03 De Hit. meesters: de daverende dertij op Drie 18.02 Joost mag n». eten. TROS: 19.02 (S) Drie loc- achter 20.20 (S) Poster. 210! (S) Sesjun - Jazz en Blues live 22.02 (S) De Hugo van Gelderen Show met o.a. de Nederlands^ lige Top Tien. 23.02 (S) TROS- 1 Sport-Tijd: sport en muziek 0.02 Actua. 0.10 (S) Jazz-Sir 1.02 De Nachtwacht. NOS:5.oi De satésaus show. E.O.: 6.02- 7.00 Matinata: gevarieerde grajnmofoonmuziek BRUSSEL (NEDERL.) 12.00 Nieuws, mededelingen et S.O.S.-berichten. 12.08 Swing en soul (12.50 Buitenlands pers overzicht. 13.00 Nieuws, actua- liteiten, weerbericht en medede lingen) 13 55 Beursberichten 14.00 Nieuws. 14.03 Moderne muziek (15.00 Nieuws). 16.00 Nieuws en beursberichten 16.10 Lichte klassieke muziek 17.00 Nieuws en mededelingen 17.10 Uitzending voor oudere luisteraars. 17.55 Weegschaal 18.00 Nieuws. 18.05 Uitzending voor de soldaten. 18.15 School radio. 18.30 Wegwijs wezen 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken 18.57 Orkest van de week. 19.00 Nieuws en actualiteiten. 19.30 Moderne muziek. 20.00 Lichte muziek. (20.30 Nieuws, 21.00 Splinternieuws). 22.00 Nieuws 22.05 Jeugd '74 (23.00 Nieuws) 23 40-23.45 Nieuws. HILVERSUM I AVRO- 7.00 Nieuws. 7.11 Och tendgymnastiek 7.20 (S) Dag met een plaatje. (8.00 Nieuws; 3 11-8.21 Radiojournaal.) 8.50 Morgenwijding 9.00 Toppers van toen (gr9.35 Waterstan den 9 40 Schoolradio. 10.00 (S) Voor de kleuters. 10.10 (S en Mono) Arbeidsvitaminen: popu lair verzoekplatenprogamma (11 00 Nieuws; 11.03-11.05 Ra diojournaal.) 11.30 (S) Rondom Twaalf gevarieerd programma met om 11.55 Beursberichten 12.30 (S) Sportrevue. 13.00 Nieuws. 13.11 Radiojournaal 13.21 (S) Schwetzinger Fest- spiele 1974 klassieke orkest muziek 14.00 (S) Romantische operamuziek (gr 15.00 (S) As pecten kunstrubriek. 16.00 Nieuws. 16.03 Radiojournaal 16 05 (S) Jumbo-Set. muziek en informatie. 17 00 (S) Mobiel: een beweeglijk programma voor beweeglijke mensen. 17.55 Me dedelingen. 18 00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal. 18.20 Politieke Partijen Uitzending van de Anti Revolutionaire Partij IKOR 18.30 Kleur- informatie en commentaar over zaken van kerk en samenleving. NCRV 19 00 (S) Leger des Heilskwar- tier (gr 19.15 De kerk van daag nieuws en commentaar 19.35 (S) Veel gevraagde ge wijde muziek. 20.00 (S) Zomaar zomers: licht muziekprogram ma. 21.55 (S) Kerkorgelconcert 22.20 Avóndöverdenking. 22.30 moM 'tizdo jaginz 'luaj ttq uiaojq 'si(Wi ayapejqag 'siqaaiiajsooj 'inajjneip pueq tiq 'jazopjjnq 8et! pueijazopjjnq sbjooa 'juaj uee aliaSSejA 'auiqea nreifiBAoq DE BLAUWVOETEN OP OORLOGSPAD (Van onze redactie buitenland BONN Bij een nieuw vaststelling van de activa ei de passiva van het ineenge storte Bankhaus Herstatt i gebleken dat het verlies va deze Keulse bank waarschijnlijl ten minste 1,2 miljard mark be draagt- Dat heeft Ludwig Poul) lain, directeur van de Westdeut: s,che Landesbank Giro-zentrali en tevens voorzitter van d IVestduitse bond ter bescher ming van spaarders, gisterei bekendgemaakt. Het veriie ,verd onmiddellijk na de ineen storting van de bank op 26 juni geraamd op 400 miljoen mark (Van onze redactie buitenland) GENèVE De wilide inflati en de economische woelingei uit het recente verleden heb ben ernstige gevolgen opgele verd voor de international' luchtvaartmaatschappijen dó' zich gesteld zien voor een pe riode van aanhoudende insta biliteit. In hei jaarverslag van IATA (International Air Tran sport Association) schrijft d directeur-generaal van dez organisatie van 110 luchtvaart (Van onze redactie binnenland AMSTERDAM „De beunlia zeri.t in het installatievak heef een dergelijke desastreuse om vang aangenomen dat die ee van de grootste bedreigingei vormt voor dit vak", dit zei d: lieer J-C- Bezooyen, voorzitte van de Organisatie van Ondei nemers in het loodgieters- sa nitair- en gasverwarmingsin staliatiebedrijf (AVOL), op he in het RAI-gebouw in Amstei WOENSJ le kolom slotkoersen vc a e s ex Actieve aandelen Handel en industrie AKZO t >0 50,10 51,50 ABN r 100 202.00 212,00 AmKo 20 52,10 52,50 A'dam Rub f 750 200,00 205,00 DeU-Mlj f 75 90,80 93,50 Dordtsche f 20 84.50 87,00 Dordtscbe Pr Heineken t 25 130,00 134,00 Heineken B t. 25 126,50 129,50 H.A.L. Hold C 100 67,00 67,50 Hoogov. f a 61,00 63,50 HVA-IWijen 55.00 55,10 KNSM cert f 100 110,00 111,50 KLM t 100 40,00 40,20 Kon. Uiie 2 65,50 67,60 Nat.Ned. f 10 52.40 53,50 Ommeren Cert 268,00 272,00 Philips f 10 22,90 23,70 Robeco t 50 146,50 147,20 Rollnco f 50 92,00 92,60 Scheepv (J t 50 114,50 115.00 Unilever C 20 73,00 74,00 Actieve obligaties staatsleningen 10.50 Ned. 74 8.00 id 69 8.00 id 70-95 8.00 id 71-96 8.0" id 701 8.00 id 7on 8.00 id 70II1 8.00 id 60-76 «.00 id 70-77 ;7.75 id 71-96 7.75 id 73-98 7.75 id 70-78 7.50 id 69-94,' 7.50 id 71-96 7.50 id 72-97 7.50 id 71-81 7.:0 id 72-97 7.00 id 661-91 7.00 id 6611 .7.00 id 69-94 €.50 id 681-93 6.50 id 6811 6.50 Id 681II 6.50 id 68IV 6.25 id 66-91 6.25 id 67-92 6.00 id 67-92 5.75 Id 651-90 5-75 id 6511 5.25 id 641-8» 6.25 id 6411 5.U) id 64-94 4.50 Id 58-83 4.5 id 59-89 4.50 Id 601-85 4.50 id 6011 4.50 id 63-93 4.25 id 59-84 4.2id 60-90 4.25 id 61-91 Id 631 '4.25 id 6311 4.00 id 61-86 4.00 Id 62-92 3.75 id 53-93 3.50 id st. 47 3.50 Id 51-76 7.5" id 7IU 3.50 Id 53-83 3..V id 56-86 3.25 id 48-98 )*-25 Id 50-90 >-25 W 54-94 100,50 82,80 82.80 81,70 92,10 86,40 86,20 99,60 97,60 80,00 79,10 96,50 79,90 78,40 77,50 90,80 75,80 80,10 79.50 76,90 75,10 74,80 74,30 74,10 79,00 73,90 73,00 76.40 77,20 74,70 75,80 70,00 82,20 72,70 79,00 70,70 68,50 79,50 70,20 69.40 67,10 66,50 75,00 67.00 65.80 62.40 94.80 81.10 75.10 100,80 82,90 82,80 81,70 92.20 86,60 86,40 99,60 97,60 80,00 79,10 96,40 79,9( 78,40 77,50 90,70 76,20 80.20 79,70 77,00 75,20 74,90 74,40 74.20 79,00 74,00 73,20 76,40 77,20 74.9 76.00 70,20 82,20 72,90 79,20 70,70 68,60 79.70 70.20 69.40 67.10 66.50 75.00 67.30 65,80 62,40 94,80 81,50 75 50 58.40 58.40 64.40 64.30 63,30 64,60 64,30 63,30

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1974 | | pagina 22