II
ZEN
polder
ritzicht.
wfonds
Tekort NS zal
blijven stijgen
MINDER VARKENS
DOOD DOOR „STRESS"
Italiaans ijs
uit Nederland
IEUWDORP
Séaafcd i!
Mr. Wagner (Shell):
Oliewinsten
vrij laag
Tegenvallende
resultaten
bij V. en D.
Geestelijk
kapot
Adres
Tegen
abortus
Amsterdamse effectenbeurs
A'damse
beurs blijft
flauw
financiën
economie
VERKOOP
i. DE GRlAAF
BETERE KWALITEIT AUTOBUSVERVOER BEPLEIT
Extra
Verbetering
Vlees-ruzie
Canada - V.S.
anp-beurs
overzicht
Jaterdag 22 juni 1974
illes op de
moeiteloos
deurtjes
kastjes
bóven. De
iten van
glijden
ar voren,
t huiselijke
ndt ze
ïze show-
ig u eens.
ian 'n des-
Ons
m. sterk
3rd, draagt
n-indeling
sukens
merk,
iteit
/rienden.
)isse! te Goes
974 te 14.00 uur in het
Polderman, Ring 79 te
N. Smit te Nieuwdorp
erkopen
L BOUWLAND
nweg te Nieuwdorp, ter
-en; zijnde een gedeelte
len 's-Heer Arendskerke
en 706; en welk perceel
leg van een provinciale
plitst.
cht te aanvaarden bij de
igen.
kantore van de Notaris.
IXEL
aanstaande, des namiddags)
istaurant „De Benelux' ta
verzoeke van zijn princi-l
B.W.
verkopen
ieuw gebouwde en recen-
G A Z IJ N
met kantoor, bergplaats,j
f aan het Industrieterre'
1 Noordpolderstraat 1. kad
ie D, nr. 2272, groot 5 are
ding der koopsom; ontrui|
de koper.
i.s. namiddag 2-3 uur.
voor rekening koper,
binnen 6 dagen en de koop-)
le toewijzing,
antore van de notaris.
iEDtgLANDSK GKMfcfc-"
UTRECHT (ANP) De centrale overheid kan er op
rekenen dat de tekorten van de openbare vervoersvoorzie
ningen de komen jaren waarschijnlijk verder zullen stijgen.
Dat komt mede door het toenemend beslag vanuit de sfeer
van de gemeentelijke openbare vervoersvoorzieningen, zo
blijkt uit het gisteren verschenen jaarverslag van de Ne
derlandse Spoorwegen.
Daarin wordt het verliescij
fer over 1973 berekend op f
481 min. 51 min. meer dan
in 1972) bij een omzet van
bijna f l,2mld. De spoorweg
directie rekent op een com
pensatie van f 326 min. voor
dt economische nadelen voor
vloeiend uit de handhaving
van openbare vervoersver-
püchtingen. Dan resteert altijd
nog een verlies van f 55 min.
min.
Rond 70 pet. van de exploi
tatiekosten van de Nederland
se Spoorwegen bestaat uit per
soneelskosten. Die stegen vo
rig jaar weer met rond elf
pet., ondanks een personeels
vermindering met 500 man tot
26.853, Dit jaar zal het NS-
personeel verder verminderen,
ondanks de verkorte werk
week van 42,5 tot 41,25 uur.
De opbrengsten uit het rei-
zigersvervoer stegen met rond
f 44 min. tot f 533 min. De
groei is voornamelijk veroor
zaakt door het in november en
december aan het autoverkeer
opgelegd zondagsrijverbod,
waardoor de spoorwegen f 7,7
min. extra incasseerden. De
bezettingsgraad van de treinen
steeg van 37.1 tot 38.6 pet
Het goederenvervoer bracht
vorig jaar f 241 min. op, waar
bij de opbrengst van het bin
nenlands vrachtgoedvervoer
met is meegeteld, omdat dit
vanaf 1 januari 1973 geheel
voor rekening en risico komt
van spoorwegdochter Van
Gend en Loos.
De omvang van het streek
vervoer (naar reizigerskilome
ters gemeten verzorgen de
NS-dochters 72 pet. van dit
vervoer) gaf in totaliteit een
verdere daling te zien. De
spoorwegdirectie pleit in haar
jaarverslag voor een verbete
ring van de kwaliteit van het
autobusv ervoer, waarbij de
medewerking van webbeheer
ders nodig is om de congestie-
hinder voor de autobus weg te
nemen.
De NS-busdochters incas
seerden f 308 min. en gaven f
311 min. uit, waarvan f 211
min aan de ruim 7208 perso
neelsleden die de 2500 bussen
laten rijden.
O
De spoorwegdirectie Is er
niet alleen zeker van dat de
kosten in de komende jaren
verder zullen stijgen, óók zal
sprake zijn van een toeneming
van het gebruik van openbaar
verveer Eén eerste bijdrage
tot het meer gebruik maken
van trein en bus zal voort
vloeien uit de verbetering van
de kwaliteit van de geboden
voorzieningen. Daarnaast re
kent de spoorwegdirectie min
of meer op de invloed van een
samenhangend stelsel van
overheidsmaatregelen, waar
door trein en bus aantrekkelij
ker kunnen worden.
De Nederlandse gezinnen
geven nu ongeveer negen pro
cent van hun consumptieve
bestedingen uit aan verkeer
en vervoer. Het aandeel van
verkeer in de nationale beste
dingen is in tien jaar (van
1963 tot 1973) toegenomen van
7.5 tct 13 pet. In guldens uit
gedrukt betekent dit van f 5
nild in 1963 tot f 15 mid in
1973.
Het vrijwel algemeen ver
guisde rapport van de commis
sie Reinoud (mogelijkheden tot
bezuiniging bij de NS) krijgt in
't jaarverslag van de spoorwe
gen 'n waarderend woord, vaor-
al m.b.t. het pleidooi voor een
geïntegreerd openbaar ver
voersbeleid. De spoorwegdi
rectie betreurt het, dat dit ge
deelte van het rapport van de
commissie-Reinoud, althans in
de publiciteit, weinig aandacht
heelt gekregen.
(Van een onzer verslaggevers)
ROTTERDAM „De wn-
sten die de oliemaatschappijen
maken, zijn gezien de toekom
stige ontwikkelingen nog aan
de lage kant". Dit zei vandaag
mr. G. A. Wagner, president-
directeur van de Shell tijdens
de feestelijke bijeenkomst van
de 25-jarige Unie van Kamers
van Koophandel in het Rijnge
bied.
Wagner weerlegde op die
manier „de bezorgdheid van
velen over de schijnbaar hoge
winsten van de oliemaatschap
pijen". Wagner verklaarde
voor de vertegenwoordigers
van de 82 Kamers van Koop
handel dat de oliemaatschap
pijen verre van gelukkig zijn
met de huidige ontwikkelin
gen, maar voegde eraan -oe
dat ze wel moeten, willen ze
kunnen blijven investeren en
dividenden uitkeren.
AMSTERDAM (ANP) De
resultaten van het Vroom en
Dreesmann concern over het
op 31 januari geëindigde boek
jaar 1973-74 zijn achtergeble
ven bij die van het succesvol
le, daaraan voorafgaande
boekjaar. Dit was in overeen
stemming met de in september
vorig jaar uitgesproken ver
wachting.
De oorzaken van het achter
blijven van het jaarresultaat
waren, ald-us V. en D., voorna
melijk gelegen in een vermin
derde groei van de consump
tieve bestedingen, vooral in de
eerste helft van 1973.
(Van onze correspondent)
ROME Aan één op elke
drie verpakte Italiaanse ijs
jes zit een Nederlands
smaakje. Hoewel verpakt in
Iialiaanse merkpapiertjes en
gefabriceerd in Italië, is het
in feite 'n Unilever-produkt.
Deze miulti-nationale onder
neming beheerst ongeveer
éénderde van de Italiaanse
ljsmarkt. Een van de merken
waarmee Unilever op ie bin
nenlandse markt in Italië ver
schijnt is het 'bekende „Algi-
d?".
Dr Italianen zijn sinds jaar
en dag wereldberoemde La
makers. Dat geldt op de eer
ste plaats voor het zoge
naamde „banketbakkers! is",
maar ook voor het industrie-
produkt.
Ccnsumptie-ijs behoort in
Italië tot de ogenschijnlijk in
heemse produkten, maar die
in feite „gecontroleerd" wor
den door internationale, reus
achtige ondernemingen.
De ijsindustrie heeft ook in
Italié tot gevolg gehad dat de
consumptie enorm is toege
nomen. Een stad als Milaan
alleen eet zich per jaar door
een ijsberg van zevenduizend
ton heen. Dat komt neer op
314 kilo per hoofd van de
bevolking, waarmee de Mila-
nesen zich volwaardig kun
nen meten met bijvoorbeeld
de Londenaren en de Berlij-
r.ers die ook ruim drie kilo
per jaar per man oplikken.
Overigens nog maar een
schijntje in vergelijking met
de Amerikanen die met 25
kilo per hoofd per jaar tot 's
werelds grootste ijseters ge
rekend moeten worden.
UTRECHT (ANP) Van
de varkens die in Nederland
ter slachtbank worden geleid,
stierven er in 1973 onderweg
vier per duizend, in 1970 wa
ren het er nog zeven per dui
zend, in 1960 anderhalf per
duizend varkens.
De teruggang van zeven
naar vier op reis gestorven
slaentvarkens is mede te dan
ken aan een onderzoek van dr.
L. H. H. M. Lendfers (37),
beschreven in zijn proefschrift
„Gevoeligheid van het Neder
landse slachtvarken voor trans-
sportinvloeden" waarop hij
donderdag in Utrecht promo
veerde tot doctor in de dierge
neeskunde. Bepaalde uitkom
sten van zijn onderzoek wor
den reeds in de praktijk toe
gepast.
Door het transport raken de
ze varkens uit hun evenwicht,
waardoor ze ir. een „stress"
raken. Dit wordt onder meer
veroorzaakt door de vreemde
omgeving, het opgejaagd wor
den en het vechten op de wa
gen. Door de opwinding stij
gen de ademhalings- en hart-
frequentie en de temperatuur.
Een aantal varkens sterft aan
de gevolgen daarvan. Niet al-
papfer
oor uw pen
Brieven voor deze rubriek moeten
met volledige naam en adres worden
ondertekend. Bij publikatie zullen deze
vermeld worden. Slechts bij hoge uit
zondering zal van deze regel worden
afgeweken. Naam en adres zijn dan bij
de redactie bekend, bublikatie van brie
ven (verkorf of onverkort', betekent niet
dat de redactie het in alle qevailen
eens is met inhoud, c.q. strekking.
leen sterfte, maar ook een
slechte vleeskwaliteit kan het
gevolg zijn van het trans
port.
In zijn conclusie noemt hij
een aantal factoren die de
sterfte onder varkens op trans
port verder kunnen beperken.
De gevoeligheid voor stress,
speciaal voorkomend bij de in
fokte rassen, kan door doelge
richte fokmaatregelen worden
beperkt. Resultaten worden
vanzelfsprekend pas op de
langere termijn bereikt.
Het uit de stal drijven en
het laden moet in de grootst
mogelijke rust geschieden. De
varkens moeten bij voorkeur
op de wagens getild worden
met behulp van een „hefbor-
des" (een hydraulische lift).
Vervoer moet zoveel moge
lijk op koele dagperioden ge
schieden en de ventilatie in de
wagens moet goed zijn.
Dr. Lendfers pleit voor een
premiestelsel voor chauffeurs,
waarin ook het juist op- en
afladen van de varkens be
trokken dient te zijn. Tenslot
te een tip voor de fokker:
vanaf twaalf uur voor aanvang
van het transport dienen de
varkens niet meer gevoederd
te worden. Tegen waterver
strekking is Been bezwaar.
Over abortus ben ik 't ge
heel eens met de heer Clarijs
uit Antwerpen. Ik ben n.u 58
jaar en heb in m'n jeugd uit
angst en vrees voor de gevol
gen en schande ook abortus
laten plegen. Ik heb er nog
steeds 'n stille pijn van over
gehouden.
En vooral neem ik het mij
zelf kwalijk dat ik het heb
durven wagen, m'n eigen kind
(in wording) te vermoorden.
Ik hoop voor mijnheer Cla
rijs dat hij dit toch doorkomt,
zijn spijt immers getuigt van
'n mentaliteit, die deze daad
verafschuwt.
Ik weet ook zeker dat God
hem zal helpen om hier door
heen te komen. Mijnheer Cla
rijs uit Antwerpen, ik ben blij
dat ik nu dank zij uw stukje
voor de eerste keer in mijn
leven mijn hart in dezen heb
kunnen luchten.
(Naam en adres v. inzender
ter redactie bekend)
wordt gesproken, dan staan
wij direct bij een of andere
instantie op de stoep en hou
den we protestmarsen! Maar
als er in ons eigen vaderland
op zovele plaatsen afschuwe
lijke moorden in de vorm van
abortus plaatsvinden, accepte
ren wij dit als dagelijks ge
beuren!
Jongeren van Nederland, in
bijzondere rooms-katholieke
jongeien, laten wij als één
man opstaan en ons er tegen
keren. Probeer hen, die naar
zo'n kliniek willen gaan, voor
te zijn en in contact te bren
gen met goede priesters, opdat
zij niet medeplichtig zijn aan
moord op eigen leven, bewust
of onbewust. Want er is
slechts één, die beschikt over
leven èn dood, en dat is ook
in deze geseculariseerde we
reld de levende God.
STADSKANAAL
R.-k. Jongerencontact
Het interview, van de redac
teur J. Landman, gepubliceerd
op 5 juni 1.1., heeft noga! goe
de „anklang" gevonden, niet 't
minste bij de H. H. geestelij
ken en zelfs bij de universiteit
in Leuven, vanwege Schiile-
beeckx. Nu is het zo, dat 'n
aantal mensen contact willen
zoeken, maar mijn adres met
weten. Er waren enkele tele
foontjes langs mijn broers en
t missiehuis Teteringen o.a,
van de KRO. Er zijn er zelfs,
die wat financiële hulp willen
sturen. Jammer, als die gele
genheid niet geboden wordt.
Is het niet mogelijk om nog
een paar regeltjes in De Stem
te schrijven, waarin mijn
adres: p.a. mevr. U. Strous,
Zoutmanweg 10, tel. 32912 en
eventueel gironummer 520161
955. Wanneer het mogelijk is,
erg gewaardeerd. Ik heb heel
veel kennissen in Breda, die
graag iets schenken willen, als
ze maar weten hoe.
BREDA C. v. IERSSEL svd
Zoutmanweg J0
Breda
Wij vernamen tot onze grote
ontsteltenis, dat men ook in
Maastricht een „abortus-kli
niek" wil openen.
Hoe is het in godsnaam mo
gelijk, dat er nog meer van
die slachthuizen worden geo
pend? Is het niet ten hemel
schreiend, dat wij, een christe
lijke natie, otis zo naar de
afgrond laten sleuren!
Had er niet veel beter een
opvangcentra kunnen worden
■gesticht, waar deze meisjes en
vrouwen een echt christelijke
opvang genieten en dan nog
eventueel na de geboorte van
de kleine zouden kunnen af
staan? iffi
Wanneer er ergens in de
wereld over massamoorden
WASHINGTON (ANP)
Als Canada niet gauw zijn
grenzen heropent voor Ameri
kaans runvlees, zullen de Ver
enigde Staten drastische te
genmaatregelen treffen. Deze
waarschuwende woorden zi.,n
donderdag opgetekend uit de
mond van Amerika's minisrer
van landbouw, Earl Butz.
Sinds twee maanden geldt in
Canada een verbod voor de
Invoer van rundvlees Jit Je
V.S., omdat de regering Nlxon
toestaat dat aan rundvee net
chemische mestpreparaat DES
wordt toegediend. Laboratorium
onderzoek met proefrunde-
ren heeft uitgewezen dat dit
middel kanker veroorzaakt.
scheepsbericht en
Abida 23 te Curacao verw,
Aoila 23 te Casablanca verw,
Acmaea p 20 Landsend nr
Shellhaven, Alcor 20 van Rio
de Janeiro nr Salvador,
Amersfoort 21 van Belize nr
Tela, Amstelveen 20 van Fre-
mantle nr Singapore, Asian
Enterprise 20 250 o Guam nr
Nagoya, Bilderdijk 20 480 nw
Finisterre nr Bremerhaven,
Bovenkerk 20 van Amsterdam
nr Djakarta, Calmares p 20
Dangeness nr Telac, Capiluna
25 in de P.G. verwacht, Castil-
la 20 280 zo Kingston nr Bre
merhaven, Chevron Eindhoven
20 vam Panasiu eil. nr Singa
pore, Coppename 20 226 zo
Kaap Lucas nr Golfito, Coral
Obelia 20 van Terneuzen nr
Stade, Crania 20 vn Stanlow
nr Curacao, Donsina 20 500 n
St.-Helena nr Mina al Ahmaöi,
Gaasterdijk 20 te la Pallice
verw, Hercules 20 350 zw Fla
res nr Curacao, Hermes 19 van
Aruba nr New Orleans, Kha-
siella 20 vn Rotterdam nr
Stanton, Kelletia 20 le Singa
pore, Kosicia 20 Kandia n Maf
Fahal, Lycaon 20 van Leixoes
nr Dublin, Lovellia 22 te For-
cador verw, Maas Lloyd 20
van Rotterdam nr Bremen,
Macliaon 20 200 nno Las Pal-
mas nr Rotterdam, Madison-
lloyd 20 50 no Masiva nr Doha
Moordrecht 21 van Stettin nr
Santos, Neder Ebro 21 te Sin
gapore verw, Neder Linge 20
360 no Puerto Rico nr Cristo
bal, Nedlloyd Katwijk 20 70
zw Nouadhiou nr Port Eliza
beth, Nedlloyd Kemba 21 p
Panamakanaal nr Kaapstad,
Nieuw Holland 21 te Sydney
Ondina 4 te Sydney verw. O-
noba 20 120 no Porteleza nr
Curacao, Ossendrecht 20 t,a.
Buenos Aires nr San Nicolas,
Patro 20 375 o Paramaribo nr
Guayailla, Philidora 20 80 w
Hoek van Holland nr Stavan-
ger, Philine 22 te Las Palmas
verw, Rijnborg 20 van Manty-
luoto nr Amsterdam, Rudolph
Peterson 20 105 zo Muscat nr
Rastanura, Safocean Albany 20
vn Pt. Elizabeth nr East L >n-
don, Schelpwijk 20 50 no Ma-
sira nr Aden, Sinoutskerk 20
420 wzw Mocamed.es nr Oran
jestad, Spaarnekerk 20 vn
Bremen nr Kaapstad, Straat
Hobart 21 verw. te Buenos Ai
res, Straat Holland 20 vn Ko
be nr Durban, Straat Madura
19 vn Port Kelang nr Singapo
re, Straat Napier 20 vn East
London nr Santos, Straat Tal
bot 20 te Luanda, Straat van
Diemen 19 onderweg nr Sin
gapore, Tanamo 20 vn Arrau-
elles nr Baltimore, Ulysses 20
1000 w Canarie eil. nr Delf
zijl, Viana 20 vn Curacao naar
Miranda, Vivipara 20 260 no
Singapore nr Mena al Ahmadj,
Waterlang 20 vn Sunderland
nr Antwerpen, Westerkerk 20
vn Rotterdam nr Antwerpen,
VRIJDAG 21 JUNI 1974
le kolom slotkoersen vorige beurs. Ze kolom koersen 2e tijdvak bears
a laten b bieden
e
es claim e ss es dividend
Actieve aandelen
Handel en industrie
AKJAj it
ABN 100
50,01)
25U.OO
62,30
57,90
254,00
61,80
A aam ttut f W
Deli-All. I 16 lli.UO
UordlscUe 1 97,00
Dordlacht fl. 97,00
Heineueo IJ 26 162,01
He ui eken t U 176,60
H.A.L- tsolo i 100 65.00
ttoogov I it 72.80
HV A-iVüjeu
UVA a yiue ttec 66,10
KLM r 100 62.50
Kou.Uü* U) 76,80
KNSM i 100 114.U0
NalJVed i 10 67,a0
Ommeren toert 343,00
Philips t U> 30.10
Kotieco t 50 160,00
Rol loco t 50 121,00
Scheepvml i 50 129.5(1
Dolle vei 20 110.40
Actieve obligaties
staatsleningen
8.00 Neu.bi)
6.0< iü 10-95
8.0> (O il-90
111,00
96.50
95,30
161,00
175,80
65,00
72,10
68,00
61,00
75,70
111,00
67,00
340,00
29,10
178,10
119,00
127,50
107,90
8.0U IU 1U1
8.0» 10 JOU
8.00 ia 10111
8.00 Id 69-76
8.0* iu 10-77
7.75 iO 1 »-9b
7.75 ia 13-98
7.75 10 JO-78
7.51 10 69-94
7.50 lO 11 -9b
7.50 10 12-97
7.5'J 10 11-81
7.20 ld 12-97
7.00 id 6bl-9l
7.0» ld 6bil
7.00 10 09-94
6.50 (O 681-93
6.50 iu 6811
6.50 10 68111
6.50 IO 68' V
8.25 iü 66-91
6.2a ld 67-92
6.00 10 67-92
5.75 ld 05-90
5.75 IU 6.6 IJ
5.25 ld 641-89
5.25 ld 64 U
5.00 id 64-94
4.50 ld 58-83
4.50 io 59-89
4.5b ld bt)±-85
4.50 ld :uil
4.5U ld 63-93
84.66
84.80
84,00
93.20
87.20
87,00
99,10
98.30
8*2.00
81,20
96.80
81,80
81,'8)
79,70
91,00
77,40
81.30
80 .(H
78,30
7b .30
75.90
75,50
75,5U
79,81-
75.21,
74,40
78.90
78,30
77,20
77,20
83,40
75,50
79,70
72,00
70,70
85,40
85,20
84,50
93,50
87,60
87,60
99,00
98,60
82,40
81,60
96,70
82,00
81,00
80,00
90,60
78,00
81,50
81,10
78,50
76.70
76,20
75,80
75,60
80,00
75.40
74,60
79,00
78,40
77,40
77,30
71.6Q
83,40
75,00
79,70
72,00
70,70
4.25 10 59-84
80,10
4.25 ld 60-9»
70,50
4.25 «O öl-91
70,10
70,40
4M iu K3J
67,80
68,40
4.25 io 8311
67,4(1
68,00
4.ti' io KI-86
77,30
77,30
4.(1" io 82-92
67,50
67,50
3.75 ld 53-93
66,00
66,00
3.50 ld st.47
64,31.
64,30
3.5" ld 51-76
94,80
94,80
7.50 ld 7Ui
8,30
82,00
3.5" ld 53-83
73,70
73,90
3.50 ld 56-86
61,80
3.25 id 18-98
64.50
64,30
3.25 io ïO-90
63.70
63,70
3.25 io 54-94
62,70
62,70
3-35 ld 55-95
77,30
77,30
iji5 Ui 35-83
i.UO ld Grb.
j.oo id OT-ta
i.uo ld «rL4ti
i.00 ld tt-1t
i.UU N lnd.<7
4.40 8NO 14-10!
4.25 BNU 11
1.75 ld 10-95
1.56 10 JO-H5
t.51 IO lü-95
4.50 ld 73-9*
J.50 A dam47
4.50 ld 4D
a-76 tt tl are 85
1.25 ld 52
4.25 Bng70-ltó
4-25 ld 70-96
4.00 10 89-16
4.00 ld 69-94
4.06 ld 11-96
4.00 ld 72-97
4.06 ld 73-79
1.75 ld 70-79
1 75 ld 72-81
7.60 ld 73-98
7.50 ld 72-97
7.25 ld 71-79
1 M ld 13-98
7.00 ld 661-91
i.oo id 4bU
1.00 ld 661V
7.00 td 72-97
7.00 ld 73-83
6.75 10 67-92
6.75 ld u8-93
6.75 ld 72-82
6.50 ld 67-92
6.25 ld 67-92
6.00 ld 57-82
6.00 ld 651-90
6.01' ld 6511
A.75 ld 651-90
5.75 ld 6511
5.50 ld 65-90
5.25 IU 58-83
5.25 ld 04-89
5.25 ld 65-90
5.00 ld 58-88
5 00 ld 64-89
4.75 ld »H-88
4.50 ld 58-89
4.50 ld 59-84
4.50 ld 1
4.50 i
4.51' ld 2-93
4.25 ld 52-77
Obligaties
HM ABN 70
8.0" ld 70-76
H 00 ld 71-86
Amro 73
4.54) ld 73
8.50 ld 69
8.75 Ara to 73
8.00 ld «9-76
8.(Ml ld 70-78
7.75 ld Tl-76
7.75 ld 71-86
7.50 ld 73-88
7.01 CU 73-80
7.50 Mee?- P 72
BNO resp 52
9 50 CRBuerl nw
7.50 Exp Fin 6b
8.00 Lease PI
7-(H> N.hk.Mld
5.75 ld 65
9.75 y
1 (M N.lf
9,75 NMB 74
l 8.00 NMB 70
85,00
8391
94
97,11'
97,50
94,90
90,80
89,00
89,90
87,40
86,70
31,80
86,00
63,90
94.50b
97,70
97,50
94,70
90.60
88,80
89,70
87,60
91,00 90,70
77,00 77,00
88,10 88,20
85.,00 85,0
97.80 97,60
84,10 83.90
83,00 82,90
83,00 82,70
90,50 90,50
92.50 92,50
91,30 91,40
79,20 79,00
78,60 78,60
90,50 90,00
76,40 6,30
82,80 82,60
80,50
80,00
80,20
79,80
75,20 74,90
86.20 86,20
78,30
76,40
78,20
76,30
0-85
6 62-92
86,00 86,00
76.70 76,50
74,80 74,70
87.10 86,90
78,80 78.70
78,00 77,40
76.60 76,10
77,40
76,30 -
84,10 84,10
75,70 75,50
74,80 74,60
75,70 75,40
74,90 74,50
76,20 76.30
73,80 73,80
81,20 81,30
78,90 79,20
69.40 00,0
69,60 70,10
93.60 93.60
banken
97.50 97,50
96.80 97,20
87.00 86,70
85,70 85,40
90,30 90,30
90,00 89,80
98,70 98,6 0
96,10 96,60
93,80 93,70
96,60 96.60
36.1,0 86,70
82,10 82,20
89,20 90,30
84,30 84,20
240,60 240,60
92,20
74,60
79,30
79,50
77,00
82,70
82,70
82,50
82,50
83,50
83,70
.15 id mp is
lJi5 NUB W
ld Kt.
HM ld 64
4.IX Wai^cb.
8 KIjnDU
8.0C SlvB 11
Hy pot eek banken
9.0 FrGi UB
1JKI td 1*
i.o' io g
4.00 ld UW
4.1b ld A AA
4.50 UI Uil
8.00 Kaïtt 11
1.5!' ld 12
8.1k Weati jri
4.00 ui x
95.80
66,00
73,00
85,30
90,50
71,10
95,00
93.50
84,00
85,Ü0b
76,50
76,50
70.60
66.00
72,60
89,50
85,30
90,20
70.30
OJK) ld pbr
8.50 «V utr
8.50 IO 10
HM ld 10
8.00 ld 11
1.15 ld 72
1.50 ld 71 I
1.50 Id 71U
1.00 ld 72
H.UO ld pbr
9.00 scb.Ned
5.00 scb.Ned
Handel, industrie eo
4.00 Abold
94,50
90,50»
88.50
19,00
99,85
90,00
99,80
Inv
72
86,70 86,50
96,00 95,80
- 84,60
99,95 99,50
96,30
4.51 Akzo
4.50 Akzo-Pb
8.50 BUZ
HM ld
8.25 Bred. VGI
8.00 ld VI» 73
7.50 ld
HM ld VB
8.00 Br.Petr
1M ld 66
7.25 ld 72
H.00 ld 65
8.50 toeetiom
1M CMC 72
6.75 td 67
8.IK Elsevier
9.00 tielder?]
I.00 Hrin.BieT
8.00 Hoogovll
8.01 ld 12
6.51 ld 66
5.50 Indola
6.00 ivon.ZoU'
4.7» Koudijs
5.50 KSH65-80
4.50 KSH63-78
9.50 Maas V.Ü.1
9.50 Maasv. O.T.
5.00 Nederb
8.50 (»asU Ij
8.50 ld 15j
8.25 ld 70
8.00 ld 71
8.00 id 72
7.75 ld r
1.50 ld bi
7.2' ld bb
7.,; ld 73
o ld 66
j.5t- ld 68
5.75 ld 65
6.50 Staatsm
1.00 OvlngUS
8.75 Pakh 70
7.75 ld 73
1.00 ld 68
7.00 ld 72
7.25 ld Blhöt
6.50 ld 67
5.25 ld 64
89.00
84,60
79,00
80,00
85.25
89,60
81,25b
88,10
93,00
74,00a
82,00
89,00
87,00
86,00
85,90
85,30
91,70
87,50
90,00
85,80
91,2
92,00
80.60
88,50
98,30
71,00
91,00
84,50
85,70
84,50
81,00
82.50
83,80
81,60
76,60
89,40
76,80
79,00
96,40
80,10
77,30
74,50
84,50
£3,90
92,00
84,00
85,00
75.00
81.1
74,1
94,50
90,00a
88,50
div
88,50
84,10
80,50
80,20
85,35
89,80
81,25b
87,70
89,50
82,00
89,00
87,00
86,30
86,30
85',30
87,20
90,00
85,80
91,00
92,00
80.60
89.00
98,10
91.30
91.20
84,70
85,70
84,50
81,00
.2,30
83,80
81,70
76,60
89,50
76.80
79,00a
96,80
80,50
77,50
74,50
81,50
4.7ft td til
84,00
84,20
Lid Pechlney
77.50
77,60
8.01) Poe» tol
75,00
75,00
8.00 Philip*?*
83.70
83,80
4.00 ld u
88.00
5.15 Pom B
86.00
85,50
K.Ou Pegemdt
79.60
79,60
5JHI ld 58
77,50
17,50
5.00 ld 68
74,50b
75,00b
'i.UO PGEM 5?
84,00b
85,00
8.00 10 64
77.00
76,20
4.50 IO 69
81.00b
82,00
1.15 ttottJüit
90,00
90,40
6.50 K-K Pijp
77,50
77,90
tM ld «8
93,30
93,25
4.15 ld 62
82.10
«2,10
7.00 KljnKcb
70.10
70,10
6.01: schipbo)
71,50
71,50
H io Shell 71
87,50
87,50
7.15 IO 12
78,50
78,00
8,9» SHV 12
97,00
97,00
HJH SHV 73
97,00
97,00
8.75 ld 71»
92,20
92,10
6.00 sm1tN65
78,60
78,60
7.15 l'HV Tt
75,50
75,50
7M Total 72
80,80
80,80b
8.00 Duiler70
998,30
98,50
8.00 ld 66
77,20
76,50
i.W VMF 69
68,50
68,00
6.50 ld 68
5.00 ld 58
88.50
88,50
5.00 ld 62
83,30
82,30
6.&> Wijersfifc
79.10
79,50
1.06 Dorp 67
63,60
Luchtvaart-Spoorwegen
l.Ub KLM 68
5.00 ld 60
4.75 ld 59
8.50 N.S. 10
1.2£ ld 72
4.15 ld 57
3.51 id 55
77,50
94,60
88,50
90,2(.
78,50
84.80
94,00
94,60
88,20
90,40
78,50
84,50
94,20
«XI AmKo
146,25
145,50
HM Bail .Ned
88,50
87,50
i.Ot BUZ
103,00b 104,00b
.1.25 Buhr.'l
92,70
1.75 Kisevier
7.25 Furo 22
92,80
92,50
1.25 Geldei
91.50
91,70
5.15 Gut-Bi
100,50
101,00
6.50 Grinten
113,50
114,00
2.25 H rneljCT
93,70
93,70
1.60 Ho let
170,00
167,50
5.26 Hooguv
1.50 IH« HoU
5.75 Indola
82,20
82,00
1M Kapp»?2
98,00a
98.U0
6.50 Kluwei
132,00
133.00
5.15 KLM
69,00
2.15 K.N.Pap.
14,45
143.00
Im'mi KSH 72
87,00
87,50
7.00 Lyon N
73,00
73,50
9.00 Meneba
79.50
79.50
7M M'lntosb
100,20
100,50
1.00 Meteoor
100,00
100.00
7.00 NHM-i'.
108,00b
(.25 Nederb
69,50
6.50 NMB
223.50
223,25
7.75 Nutncta
106,00
105,50
8.00 Ntjverd.
88,00
90,00
K.5U Philips
97.70
97,70
4.75 Philips.
95,50
93,50
7.50 Proost .B
89,00
6.50 Kolinco
158,00
59,00
K 50 ld 1000
64,50
64,00
8.00 Sanders
99,80
99,80
7.00 Skol Br
84,50
84,05
5.50 rilh.Wat
97,70
97,70
6.00 Vihamlj
84,70
84,50
8.25 Vlb-But.
89,00
88,00
7.00 W'sancn
92,50
2,20
Aandelen banken
verzekeringen
Premie
2.5" Alkm 56
2.50 A'dam51
2.50 ld 561
2.50 ld 5611
2.50 ld 56111
2.50 td 5»
2.50 Breda 54
2.50 Uordr 56
2.50 E'hvn 54
2.50 Knscb 54
2.50 Haag 521
2.50 ld 5211
K. Kruis
2.50 Kdam521
2.50 ld 5211
2.50 ld 57
250 Utr 52
2.50 Z.HoU.57
2.50 ld 59
-obligaties
58,30
60.10
60.10
71,20
68,50
59.10
59,55
59,95
62,70
59,60
6,05
75,00
74.00
69,00
67,10
63,60
86.05
65,05
66,95
60,95
60,00
60,10
70,20
68,80
60,90
59,60
57,60
60,05
60,00
67,10
75,90
74,00
67,25
68,85
64,95
86,05
65,00
65,15
AMEV
55,00
54,00
Amlas
94,50
94,00
Ass.St.R'dam
95,20
99,50
Eunla
123,00a
118.00
Mees tSi Hope
133,50
133,00
Ned Credietb
41,70
41,20
NMB
163,80
163,80
Slavenb. Bnk
2700.00 2700,00
ld toert
270,00
270,00
Fr .Gr Hyp. bk
101,50
101,50
Tilb. Hyp. bk
139,00
132,00
WestDtr. Hyp.
317,00
315,00
Scheepshypb.
2820,00 2810,00
76,70 76.50
84,00b 85,00b
Buitenlandse
7.75 Eurlnv72
5.75 ld 64
5.75 ld 65
8.00 IntAmH
7 00 ld 68
8.25 lntBk7)
4.50 ld 61
4.50 id 62
3.50 ld 55
3.75 KSli 61
5.75 ld 65
4.75 td 62
7.50 Petrof57
7.00 All.Brew
3.50 Eng.W.L
5.25 Kotbra.
500 Co Franc
5.00 Plpe-L.
4.25 Noorw.55
4.00 Nor.Hyd
obligaties
82,50b 83,50
79,50b 79,50b
72,60b 72,70
85,60 85,50
76,50
85,00
Handel en industrie
BührmaiiD-l
Ui oen
toaivê-u oert
ia 6 pet oert
toentr -bulkei
io oert
toeteoo
ld oert
tobaraotte
JndD-Key
toont en Br. Tros»
toranr Ned
Ueeseaiu
i Mkkers
Ur Ov Houtb
Uröge
Uuiker A pp
Ecooosto
Elsevier
id oert
EMBA
74,00
148.50
116U.U0
710.0U»
710,00»
162,00
162,00
58,10
65,50
18,00
970.00
84,00
51.50
73,00b
74.00
149,00
160,00
161,00
161,00
59,20
62.00
18,50a
970,00
82,00
51,00b
77,20
85,2
81,50 82,00
74,50 75,00
99.00 99.00
80,60 80,60
79,10 79,00
137,00b 137,00b
81.60 81,50
26,50 6,20
92,80 92,50
84.70 84,50
95,00 95,00b
59,30
Convert obligaties
4.75 Akzo
6.0" VB.N.
6.75 AmRo73
72,50 72,50
92,50 91,00
89,20 88.70
AC
AJbogBUB
Abold
AMAS
Asd Uroogd.
Asd Rijtuig
Araem Nat.
Arob. Scbbw
Asseiberg
AUUEJ
Aut.ïscrew W
Aut.lnd.Ul
Baliast-N
BAM
Batmva
Batenburg
Beek, van
Beers
Begemann
Bergoas
Berkei P
Blydenst
Boer Druk
Bols
Borsumij W
Bos Kalis
BUZ
Braat Bouw
Bredero VG
ld eert
Bredero VB
ld eert
284,00
39,50
68,80
117,50
130,50
23,40
162,00
91*00
231,80
135,00
1125,00
38,50
74,00
1200,00a
206,00
113,00»
66,00
86,00
288,00
149,50
675.00
230.50
290,00
39,50
68,0
36,00
117,50
135,00
22,90
160,00
910,00
230,60
136,00
1130,00
38,50
1150,00
212,00
110,00
66,00
87,50
283,00
675,00
230,00
112,00
112,00
83,50
101,50
350,00
328,00
1580,00 -
1530,<K 1540,00
434,00 431,00
430,00 427,00
100,10
347,00
333,00
kokker
Ford Auto
Furness
Gamma U
id ft pet PW
Gel Uetft c
Gelder eert
(ierolabr
Gtessen
Gist Broc.
ld een
Goudsmit
Grasso
Grinten
Grofsmed.
Hagemeijer
Harabro Int
Hellingman
Hero toons.
Heybroek
Hoek *8 Mach
Holec
Holl Beton
Holl. Beton C
ICL eert.
IHto Holland
lnd Maatssch.
IBB Kondor
Interlas
InternatioM
loventum
Kappa
Kempen en B
Key Houtb.
Kiene S
KJoos
Kluwer
Kon. Beijenkort
id eert
ld 6 cum
Kon. Ned. Pap.
Krasnapolsky
KSH
KVT
Kwatta
Landr G1
Leidscbe Wol
Ltndet .Jacob
Macintosh
Meneba
Meta Verb.
Meteor .Bet.
Moluksche
Mljnb. W.
Naarden
Naeft
Nat Grondbfv
NMB-Bouw
Nedap
Nederhorst
Ned. Bontw
Ned. Dagbl
NeUe
ld oert
Netam
Nlaf
Nierstrasz
241,0"
240,00
1530,00
1540,00
461.0"
460,50
47,50
45,60
565,00
567.00
164,00
565,00
154,00
248,00
63,00
61,00
37,20
37,20
460,0"
460,00
92,20
93,00
53,70
52,20
18,30
17,20
147,50
146,00
78,40
77,00
64,50
66,00
586,00
584,00
76,00
75,60
76,00
75,60
101,00
108,00b
129,00
129,00
193,60
192,50
144,00
139,00
101,70
102,50
71,00
71,00
37 50
37,00
162.00
162,00
250,001"
230,00b
105.50
90,60e
251,«Hl
248,00
500.00
50,20
48,20
48,20
86,00
86,60
31,60
31,10
200,00
190,00
65,50
60,00
150,00a
145,00
64.60
64,30
925.00
925,00
233,00
231,00
105,00
107,00
267,00
268,00
127,00
128,50
104,10
104,00
74,70
73,20
71,00
73,20
72,50
101,00
101,00
66,50
67,10
67,00b
67,50
25,40
25,80
130,50
132,00
177.50
177,00
254,0ü
255,00
79,00
75,50
127,50
126,00
2400,00
2350,00
81,50
82,00
1270,00
1280.00b
55,50
54,80
113,00
113,00
70,00
70,00
74.90
74,60
420,00
418,00
28,60
28,60
318,00
318,80
194,00
194,00
485,00
485,00
325,00
325,00
100,00
100,00
1580,00
1580,00
2150,00 2100,00a
Norit
107,00
106,00
Nutrlcla GB
89.00
89,00
Nutncta VB
89,00
89,00
Nyma
44,50
4430
Mij verdal
77,00
76,50b
i Mi KM holding
28,50
28,50
(Jrensteln
235,00
233,00
Ovrag-O-S
208,00
208,00
Pakhoek H
150,20
149,50
to eert
149,20
148,50
i'mlembang
87,50
88,50
Patlhe
120,00
118,00
l'biUp» gb
Poni Hout
336,00
335,00a
Po ree) Flea
96,00
96,00
Proost&Br
213,50
211,00
Kademakers
430,00
433,00
Keexlnk
121,50
120,30
Keeuwljk
64,00
Kels&Co
Klva
223,00
220,00
ld eert
208,00
205,00
Kothe&Jisk
67,00
66,20
Kommeuhöller
680,00
673,00
Rijn-Schelde
255,00
251,00
Sanders
226.00
228,50
Schev.Expi-
15,60
15,40
ScbokbetOD
950,00
880,00b
Scbuitema
xl6,00
114,00
Schuppen
258,00
256,00
Schuttersveld
120,50
116,00
Stevl» Gr
72,00
72,00
Stoomsp. Tw
123,50
123,00
i'ahind. Phil.
152,50
152,00
lelegraat
95,10
96,00
l'HV Intern
225,00
216,00
111b Waten.
310,00
302,00
l-w Kabelf.
365,00
372,00
libhtnk
203,50
200,00
Ldenhout
Dnlkap
277,00
278,00
Dull cert
108.00
ld 7 pet
70,00
70,00
ld 6 pet
60,20
60,00
V.d. VUet-W
120,00a
111,00
Veneta
57,00
56,50
Ver Glasf
770,00
772,00
Ver.Hand.Scb
506,00
508,00
VMF
167,90
164,20
Ver.N. Kleerm
Ver.N. Dltgmij
105,00
98,00e
Ver.Touwfabr
ld vert
49,00
52,00
Vezelverw.
550,00b
540,00
Vihamij Bütt
92,00
95,00
VRG Papier
769,50
769,50
V' ulcaansoord
71,00
70,00
Wegener G
72,00
71,00
ld vert.
72,00
71,00
Wessanen
125,60
122,80
Wyers
134,00b
134,00
Wijk en Her.
856,00
857,00
Zaalberg
115,50
107,00e
Interbonds
Ned. Vastgoed
Bum Bell VG
Breevast
Lhitcb Int.
491,00
580.00a
120.00b
114,00
101.50
491,00
580,00
120.00
114,00a
100,20
Beleggingsmijen
IKA Belegg
Nefo
Obam
Kolinco
Uol-lnvest
Wereldhaven
Leveraged
Tokyo Pac. H.
Tokyo Pac H.
153,00 i50,00
66,50
73,70
65,50
68,50
90,00
17,00
22,90
30,80
BiutenlaDd
Mijnbouw/Petroleum
Maxwell Petr
Moeara Enim
ld 1-10
id 1-4
Sarakreek
90,50 90,50
157,50 160,00
2160.00 2110,00
2185,00 2250,00
37.00 37,00
Diversen
Oostzee
Geld. Tram weg
Ant.Brouwerij
Ant Vcrffabr
EIMij Aruba
Sur Brouwerij
Hunter Dougl
131,50 131,50
146,00 146.00
35,00 35,50
Participatiemijen
AJg Fondsen b.
101,50
101,50
America Fund
155,00
155,00
Asd Belegg 1)
142,00
141,50
toonverto
495,00
495,00
Goldmines
224,8"
224,00
ooiland F
145,50
144,00
ld 1
728,00
721,00
tooncentra
Europafunds
Uni/onds
tourunion
Finance-Dn
Valeurop
Boston too mm
Chemical F
tool. Growth
Dreyfus F
Fidelity F
investors M
Japan Fund
Lehman Corp
Madison F
Manhattan
Massac hus
Oppenheimer
Steadman
Technology F
Value Line
Gevaert Photo
Petrorina
Solvay
Dn Minière
Hoechst
Mannesmann
All.Breweries
Br. Petrol
Imp tohem.
Pye Hold
Dai-Ichi onk
Nippon Electr
Pioneer El.
Sanyo Electr.
Sony Corp
190,00
320,00
390,00
1050,00
216,00
562,00
8,25
4,35
10,70
11,50
7,50
8.00
12,25
9,25
2,50
8,70
5,10
2,05
4,80
2,50
5,20
85,00
165,00
900.00
126.00
169.00
290,00e
142.00
188.00
333,00
401,00
33,50
27,00
15,85
Canada
Alcan
BeL Telepb
Bovls Corp
(Jan. Brewer
Can.Pacific
Guli OU
Husky OU
Imperial OU
Inald Nat.G.
Int Nickel
SbeU Canada
29.50
41,00
1,55
13,50
2,65
28,10
16,45
28,75
8,40
28,10
14,45
66,00
73.40
68,20
92,00
16,50
22,50
30,90
386,00
1045,00
211,00
560,00
8,30
4,30
10,75
11,50
7,40
7,60
12,10
9,30
2,60
8,50
5,10
2,05
4,75
2,50
5,10
85,00
165,00
905,00
125,00
170,00a
333,00
290,00
189,00
330,00
401,00
27,25
15,85
29,00
41,20
1,55b
13,30
2,65
28,50
16,45
27,40
8.65
28,15
14,20
Burroughs
Celanese
tobadbouru
ibesepeake
Chrysler
Cities Ser»
Colgate
Columbia Jas
toon» EdlsoD
Cont. Can.
Control U.
Curtis* W
llow Qem.
Du Pont
Eastro. Kod.
Exxon Corp
First N.C.
Ford Motor
Gen. Cable
Gen .Cigar
Gen. Electric
Gen t>ood
Gen.Motors
Gen lelepb
Gilette
Goodrich
Goodyear
Greyhound
Gulf OU
HoneyweU
IBM
Int.Flavors
Int Tel&T
Kennecott
Kroger
Leasco D
Llng-lemco
Litton lnd.
Litting lnd.
104,00
105,00
32.Ó0
32,20
47.50
48,00
17,55
17,50
40,50
41,25
30,50
31,00
20,25
21,25
7,05
7.00
32,30
31,50
11,00
11,25
68,70
68,80
171,00b
113,00
113,00
71,50e
71,50
37,30
37,15
53,00e
53,25
9,75
9,80
13,25
13,20
50,50
50,25
24.70
25.10
52,25
52,00
23,50
23,50
36,50
37,00e
20,25
20,25 I
16,50
16,70
14,25
14,25 i
21.00
62 ,U0
58.00
232.00
2*28,25
7» ,00
76,00
21,75
20.75
34,10
33,75
20,80
'20,40
9.30
9,50
8.7b
8,40
450
4,75
10,60
10,45
V.S. van Amerika
Admiral Corp
Akzona
Am Cyanam
Am.Metal
Am.Motors
Am.Smelt c.
20,00
22,50
40,50
6,75
20,80
19,90
22,50
40,00
6,95
20,90
Marcor
27,00
26,80
Martin Mar
15,8(.
16,00
McDonnaU
14,50
14.25
Minnesota
79,70
78,50
National Cao
9.60
9,60
Nat.Cash Reg
34,75
34,80
Nat.Dist.&C.
14,00
14,00
N.A Philips
18,90
17,90
Occidental
10,40
10.25
Penn toentr
2,45
2,40
Pepsi Co
62,75
65.50
Philips P.
-
54.15
Polaroid
45,75
44.75
Procter&G
3302,75
101,50
RCA Corp
1,50
16,10
Kep-Steel
22,01
22.10
Reynolds Ina
46,00
Sears
88,00
87,00
Shell OU
48.60
47,50
soutb Pac
31.80
31,60
Sperry Rand
39,25
39,40
Standard Br
5,650
56.75
Sterling l)r
27,50
27.00
Studehaker
28,70
28.10
Sun OU Comp
41,00
39,75
1 andv I <orp
22,51
22.00
lexaco
27,40
27.20
l'exa* Instr
97.75
96.00
Transam Corp
7,35
7.50
Un (.arhide
43.50
42,50
Union Pac.
73,70
73,50
D.s steel
43,75
43,70
Westthghwuse
17,10
17,00
Woolworth
16,90
16,70
Am.Standard
13,25
13,25
Am. lel&Tel
47,50
?f,ü
Ampes Corp
4,05
4,05
Amsted lnd
42,5"
41,00
Anaconda
22.0
22,00
Upeco Corp
2,55
2,35
Ark Louis
20,50
20,35
Atl Richt.
Ket hl.Steel
30,00
30,50
Boeing Corp
18,10
18,00
Burlington
(Obligaties)
9.50 Ned (»asunie 97,00
Claims. Scrips,
Stockdiv. e.d.)
Aulem Beheer
K.S.H.
N.M.B.
zander»
Duikap
4,20
3,31
8,15
Amsterdam, 21 iuni
(ANP) - De Amsterdamse
effectenbeurs heeft vrij
dag bij opening voor de
vijfde dag in successie een
flauwe stemming te zien
gegeven. De beleggers to
nen niet de minste koop
lust zolang Wall Street en
de Londense effectenbeurs
nog geen tekenen van rier-
stel vertonen. De af 1 aire
was aan ook minimaal bij
aanvang van de handel op
het Damrak.
Bi,i de internationals
zette Unilever de daling
fors voort als gevolg van
anhoudend Engels aan
bod. Het fonds opende
f 1,70 lager op f 108.70.
Ten opzichte van de slot-
prijs van vorige week
vrijdag reeds een verlies
van f6,30.
Kon. Olie stond als ge
volg van de fors lagere
slotkoers voor dit fonds in
Wall Street onder druk.
Het oliefonds opende
fl,60 lager op f75,20.
Hoogovens begon een gul
den lager op f71.80, Akzo
80 cent op f58,20 en Phi
lips zeven dubbeltjes op
f29,40.
De bamiken waren ver
deeld, waarbij het verlies
van ABN, groot f4 op
f 254 opviel. AMRO Bank
was 20 cent in herstel op
f62,50. De cultures waren
prijshoudend.
De scheepvaarthoek was
bijzonder kalm door ge
brek aan affaire. HAL
hield zich goed en opende
onveranderd op f65. Van
Ommeren moest f 2,- terug
naar f341 en KNSM fl
naar f113. NSU was 80
cent in reactie op f128,70.
Hein eken, KLM en Natio
nale Nederlanden lagen er
gemakkelijker bij.
Bij een kalme handel
consolideerde de staats-
fondsenmarkt de donder
dag gemaakte win
sten.
Ook op de locale markt
bestond er weinig lust tot
kopen. Bij kalme handel
moesten de meeste fond
sen verder terug.