DE „ROZE WAS" VAN PRINS KAREL HANGT UIT VEILIG VERKEER n. a. v. PEPPILLEN-AFFAIRE: besluit is een lachertje" VIA BRUSSEL NAAR ROME mom# Bsdosan Peigerconflict naar nieuw hoogtepunt Oudercomité „Upelaar" in het gelijk gesteld ^^^K^Bêêêêbêbbêkê 35% Rijkspremie maakt spaareffekten aantrekkelijker De moeilijkheden bij „De Kruithoorn" KlopKlop op je toetje Nieuwe bepaling schriftelijk binnenland buitenland WÊÊËmÊËÊiËËËmÊËËimÊÊÊmaÊmm m Vrij Jogiscli Zinnig Voorlichting Grof schandaal Niet anders Boersma over integratie van sociaal en economisch beleid SPMRE/mOEN «^zorgenvoor h extra spaarpotje HAL: moeilijk jaar voor cruisebedrijf Verbitterd DIRECTIE BOOS OVER PUBLICATIE RAPPORT V erontivaardigd Half miljoen van reders voor voorlichting compacta3 klein, licht, handig, en ó-zo-kompleet A Donderdag 18 mei 1972 17 19 I (Van onze correspondent) BRUSSEL. De Belgische koninklijke familie van Saksen Coburg wordt opgesierd door het bezit van een groen schaap: oom Karei, die de titel graaf van Vlaanderen voert en zich luidens beschuldigingen door meneer Olivier Allard 240 min. frank liet ontfutselen. Allard staat nu al vele zittingsdagen lang voor zijn rechters en zo komt de roze was van prins Karei buiten te hangen. Tot er. gernis van het hof en tot ver bazing van de goegemeente. Prins Karei,'gebrouilleerd met zijn familie, wenste zijn maag schap geen cent van zijn aan zienlijk fortuin na te laten en hij wenste bovendien bedui dend minder of geen belasting te betalen. Hij papte daartoe aan met Olivier Allard en kreeg daar later veel spijt van. Hij klaagde Allard officieel aan, maar maakte dat weer on gedaan, nadat de heren het in Genève tot een minnelijke schikking brachten. De Belgi sche gerechtelijke molen maal de echter toch door. Wat zich nu voor de 22ste Ka mer van de Brusselse boet straffelijke rechtbank afspeelt lijkt veel op een klucht waarin de veelal kortgerokte 'miljoe nen al struikelend over het to- nee dansen. Als getuigen tra den reeks op bankiers en fi nanciers, een pater en een ge neraal, notarissen en kolonels, boekhoudkundige experten en eindelijk ook de langverwach te nu 48-jarige René Damoi- seaux. Ze droeg zeer lange nog fraai blonde haren en daar bovenop een hoedje van namaakluipaar- devel en ook zo'n regenjas waaronder een mantelpak in zwart en wit. Om het hoedje heel koket een roze strik. Me vrouw Renée Damoiseaux kan in 1962 toen prins Karei haar 100 miljoen frank ten geschen ke deed best een aantrekke lijke vrouw zijn geweest, maar met 100 miljoen franks of 7 miljoen gulden werd ze toch zwaar overschat. Ze zegt niet al teveel en houdt zich handig op de vage vlakte. Ja, de prins schonk haar 100 miljoen franks. Dat geschiedde via Al lard. die het sommetje wel voor haar zou beheren. Ze ontving jaarlijks 2 miljoen frank rente maar in 1965 kwam het tot een breuk tussen haar en de graaf van Vlaande ren en hield de geldstroom op. De prins beweert nu dat het geen schenking, doch een tes tamentaire verwijzing betrof. Allard heeft, natuurlijk, een kwitantietje van Renée Damoi seaux en de centen zijn weg. Renée Damoiseaux woonde voornamelijk in Zwitserland. Ja, prins Karei adviseerde haar met een vooral zeer be jaarde edelman te huwen, waardoor ze zelf ook een adel lijke titel zou verwerven en dus met prins Karei zou kun nen trouwen zodra de zeer be jaarde edelman zou zijn over leden. Ze zegt het en knippert niet met de ogen. Er werd bij. haar ook wel eens huiszoeking verricht. De politie zocht toen naar meubelen van prins Karei en naar een miljoenen franken kostend halssnoer dat prins Ka- rel gekocht en bedoeld had als huwelijksgeschenk voor konin gin Fabiola. Dat halssnoer is echter spoorloos en er is nie mand die het vinden kan. De prins hield van geheimzin nigheid en huldigde de regel niet rechtlijnig en eenvoudig te doen als het ook krom en gecompliceerd kon. Een dure bonbonzaak aan de Brus selse Avenue Louise duikt in de boekhouding op als „Choco- louise". Een van zijn mede werkers vertelt dat hij op au totochten steeds gewapend met een fles khisky en een doos bonbons achter in de wagen plaatsnam om aldaar het pro viand tot zich te nemen. Eens liet hij in een hotel te Genève zijn colbertje hangen. In de binnenzak zat een bedrag van 70.000 gulden. De rechter wil de van Renée Damoiseaux nog weten welke juwelen ze van de prins gekregen had, welke juwelen de prins zoal gekocht had. „Och," zegt ze, „er zijn er zoveel geweest." Ze herinnert zich wat briljanten van ette lijke miljoenen, wat parels, en kele robijnen stenen, maar neen exact weet ze dat natuurlijk allemaal niet meer. Na drie uur getuigen mocht Renée Damoiseaux opstappen. Ze trekt haar regenjas aan, duwt het luipaardhoedje met de roze strik recht en dan gaat ze. Een bebrild tantetje dat wat opvallend en dom gekleed is. Ze ziet er niet naar uit dat ,ze ooit in een reeds lang ge voelde behoefte zal voorzien door het boek „mijn volle ja ren met prins Karei" te schrij ven. DEN HAAG (ANP) Mi nister Langman (Economische Zaken) is van mening, dat de mogelijke moeilijkheden waarin de munitiefabriek „De Kruithoorn" in Den Bosch zou verkeren niet in verband kun nen staan met het terugtrek ken van Amerikaanse grond troepen uit Vietnam. De minister heeft dit aan de Tweede Kamer meegedeeld in antwoord op vragen van de PSP-kamerleden Wiebenga en Van der Spek. Uit het ant woord blijkt, dat minister Schmelzer (Buitenlandse Za ken) de vaste commissie voor Buitenlandse Zaken uit de Tweede Kamer periodiek ver trouwelijk zal inlichten over leveringen van militair mate rieel aan het buitenland. 'V - Aan de grens kunnen chauffeurs noodgedwongen de benen even strekken. (Van een onzer verslaggevers) UTRECHT/DEN HAAG „Duizenden chauffeurs slikken pillen om te kun nen doen wat van hen wordt verwacht en wat ze ook willen doen." Aldus Jaap van der Doef, voorzitter van de bedrijfs groep wegvervoer van de K.B.V. (Katholieke Bond van VervoerpersoneelHij zei dit vandaag op de algeméne jaa-r- vergadering in Utrecht. Van der Doef in een toelich ting: „Vooral de categorie vrachtrijders op de lange af stand, maakt driftig gebruik van pepmiddelen. Daar wordt niet openlijk over gepraat; het is een stilzwijgend aanvaard gebruik geworden. Het wordt wél massaal gedaan. Dat is ons wel duidelijk geworden uit persoonlijke gesprekken met chauffeurs, die dit gebruik aanhalen om aan te geven wat ze allemaal moeten doen om op de been te blijven." Als oorzaak van dit gebruik van stimulerende middelen ziet Van der Doef vooral de slechte betaling van de chauffeurs. „Het beloningssysteem is veel te laag. Om een redelijk loon te krijgen,moet de chauffeur te veel overuren maken. Een eer ste klas vakman krijgt bij een werkweek van 44 uur 220 gul den bruto. Dat is te weinig. Dus hij is dan wel gedwongen een 20 tot 30 overuren te ma ken voor een beetje salaris". Van der Doef wil dat-er een on derzoek ingesteld wordt naar het pep-gebruik van de chauf feurs. „We weten dat het mas saal gebeurt, maar veel meer weten we niet. In het buiten land is er wel onderzoek naar gedaan, maar de resultaten daarvan kun je natuurlijk niet zonder meer op Nederland toepassen." Maar onderzoek alleen zal volgens de K.B.V.-man de op lossing niet brengen. „Vooral de verhouding werkgevers werknemers zal veranderd moeten worden. De chauffeurs moeten ophouden dit soort prestaties te leveren en de werkgevers moeten stoppen dit soort prestaties te vragen." Een woordvoerder van de rijks politie (Verkeer) in Drieber gen zegt dat het vrij logisch is dat de chauffeurs-op-de-lange afstand stimulerende middelen gebruiken. „Hoe kunnen ze anders -die routes rijden. Ze rijden soms urenlang stug door. Hoe vaak zie je niet dat de chauffeurs rood-ornrande ogen van de slaap hebben, of staar-ogen van de tijden op de weg turen. Nee, het gebeurt veel, maar er achter kijken valt om de donder niet mee." Een onderzoek vindt de poli tieman wel zinnig, „maar het lijkt' me een erg moeilijke zaak. Wie zou dat moeten doen en hoe Als politieman ben je een leek in deze dingen. Alleen het ministerie van Volksgezondheid zou zoiets kunnen doen, met urine-onder- zoeken en zo. Maar dat zie ik voorlopig ook nog niet ge beuren." Een onderzoek impliceert meestal dat de oplossing van het probleem een paar jaar wordt uitgesteld. Je zult het meer moeten zoeken in de voorlichting. Wijzen op de na re, soms gevaarlijke effecten van het gebruik van pepmidde len." Over die gevaarlijke kanten zegt de arts: „Die middelen hebben werking op de geeste lijke paraatheid. Je krijgt in- dei-daad een opleving van de hersenactiviteit. Maar hoe lang die werking duurt is onzeker. En daarna krijg je een des te heviger tegengestelde reactie met alle kans op brokken. De moeilijkheid is nu, dat je de duur van die verscherpte aan dacht niet kunt berekenen. Als je van een pepmiddel weet, dat het gemiddeld drie uur werkt, kan dat inhouden dat het mid del bij Pietersen een kwartier werkt en bij Jansen zes uur". „Het is al jarenlang een pu bliek geheim dat veel vracht-' wagenchauffeurs soms 15 uur of langer aan een stuk op de jveg zitten en dat het rijtijden besluit een lachertje is," zo re ageerde de heer F. Sj. van Paasschen, hoofd voorlichting van Veilig Verkeer Nederland. „Het is een grof schandaal dat dergelijke misstanden op de toch al vaak gevaarlijke wegen mogelijk zijn. Je moet er niet aan denken wat er gaat gebeu ren als er met zulke wegkolos- sen die bovendien soms een gevaarlijke lading vervoeren ongelukken gebeuren," aldus de heer Van Paasschen. „Volgens ons ligt de verantwoordelijk heid of liever het gebrek daar aan, in eerste instantie bij de werkgevers. De werknemers moeten die lange werktijden en de peppillen maar slikken an ders zijn zij gewoon hun baan tje kwijt. Van veel chauffeurs hebben wij vernomen dat bij een aantal bedrijven de kaarten in feite zo liggen." Een woordvoerder van het mi nisterie van verkeer en water staat zegt: „Er wordt inder daad veel geslikt. Een paar jaar geleden is dat probleem wel eens aan de orde geweest, maar er is toen niet uitgeko men. Het bleek een onmogelij ke zaak daar een doeltreffende maatregel tegen te nemen". Op het ministerie verwacht graaf. in de au.to. Een, verplich ting die in '75 gen feit zal zijn, „Die tachograaf tekent precies op,' hoe lang een chauf feur achter elkaar heeft gere den en hoe hard. Dat maakt het mogelijk om beter dan nu te kunnen controleren of een chauffeur langer dan officieel toegestaan is, achter elkaar rijdt. Op die manier zou je in direct het gebruik van pep middelen tegengaan. Van der Doef over die tacho graaf: „Dat is natuurlijk een goed controlemiddel. Maar wie gaat er dan controleren Er gaat er dan controleren Er zijn nu al te weinig mensen." Een mening die én bevestigd wordt door de woordvoerder van de rijkspolitie en door een vrachtwagenchauffeur. De laatste: „Ik zie het allemaal nog niet anders worden. Voor lopig zal ik nog wel moet blij ven slikken, wil ik het volhou den." (Van een onzer verslag gevers) BREDA. „De grote stij gingen in de welvaart der laatste jaren zullen niet meer voorkomen. We moe ten realistischer worden en macht en verantwoordelijk heid in onze maatschappe lijke instituties spreiden. Dat moet in internationaal verband gebeuren. Een inte gratie van het sociaal en economisch beleid, met een krachtiger aanpak vanuit Brussel, is noodzakelijk. De toekomstvisie van de „club van Rome" plaatst ons voor realistische en keiharde pro- ADVERTENTIE Spaareffekten zijn ervoor iedereen* die U&1MM VrVFMl.» -naast spaarbankboekje etc.-graag een extra ijzer in het vuur wil hebben. U koopt ze al voor zo'n 100 gulden. Het zijn een soort aandelen. Maar dan aandelen met een minimum aan risico. Want uw geld wordt door financiële experts met een maximum aan veiligheid belegd. Uit de opbrengsten krijgt u jaarlijks dividend uitgekeerd. Trouwens als't een beetje meezit, stijgt uw spaareffekt nog in waarde ook. jeetje meent, Lfeii naa En alsof dat nog niet genoeg is, komt daar nu nog eens die belastingvrije spaarpremie van het Rijk bovenop! Vijfendertig procent over de eerste 250 gulden**die u in een jaar in spaareffekten belegt! Enige voorwaarde:de spaareffekten 8 jaar in uw bezit houden. Meer van weten? Dan even een briefkaartje aan: Spaareffekten, Postbus 51, Den Haag en de folder komt in de bus. •Mits tussen 21 en 60 jaar en met een belastbaar inkomen (over 1971) van ten hoogste f 18.000,-. ••Per echtpaar over ten hoogste [500,-. blemen. De bijdrage van een ieder om tot een oplossing te komen is zeker nodig." Dit was de kern van het be toog, dat drs. J. Boersma, mi nister van Sociale Zaken, op uitnodiging van de Nederland se Maatschappij voor Nijver heid en Handel, departement West-Brabant, gisteren in hui ze Joosen te Breda hield. „Via Brussel naar Rome?" en dan zeer uitdrukkelijk met een vraagteken was de titel van zijn lezing en bleek de re aliteit, waarbij de minister zelf, blijkens zijn lezing, het vraag teken graag in een uitroep teken veranderd zag. De vergroting van de EEG der zes naar de EEG der tien landen schept meer problemen. Door schaalvergrotingen aller wegen wordt een nationale aan pak steeds minder gewenst. De milieuverontreiniging, de ver schillen in welvaart tussen de rijke en onderontwikkelde lan den, het achterblijven bij in komsten- en vermogensverde ling van sommige groepen en in dat kader de moeizame so ciale veranderingsprocessen passeerden de revue voordat drs. Boersma tot zijn voornaam ste conclusie kwam: denken over de doeleinden van een so ciaal en economisch beleid en dan dat sociaal en economisch beleid integreren. Het beieid dient derhalve niet gericht op alleen maar een economische groei. Hij zag daarin overigens geen breuk in de huidige lijn, slechts een ombuigen van deze trend. In onderlinge samen hang bezag hij de bevolkings groei van de wereld, het uitge put raken van grondstoffen en de milieuvervuiling. De huidige groeicurve leidt tot crisis, con stateerde drs. Boersma. Bij het ombuigen van het beleid waarbij hij, naast alle waar dering van de „brief van Mans- holt" in de club van Rome, zich toch geen voorstander toonde van min of meer dogmatische oplossingen in autoritaire struc turen dient een ecologisch en economisch evenwicht gezocht te worden. In dat kader con stateerde hij, dat er „geen gebrek aan een hoeveelheid van vraagstukken" was in de geest als hierboven aangehaald redenen waarom hij een in ternationale samenwerking op sociaal en economisch terrein bepleitte. (ADVERTENTIE) Maak er snel en effektief een eind aan. U zult merken dat de Pedosanpleister de oplossing is, waarop u zo lang hebt gewacht. UNICURA N.V., AMSTERDAM ROTTERDAM Bij een van f 390 min. tot f 480 min. gestegen omzet heeft de Hol land Amerika lijn in 1971 een nagenoeg gelijk resultaat be reikt als in 1970. De netto winst na afschrijvingen en voor reserveringen bedroeg 17,8 min (v.j. f 17,7 min). Het voor uitkering beschikbare saldo bedraagt f 6,1 min (v.j. f 6,2 min.). Voorgesteld wordt het dividend te handhaven op 9 pet. Het resultaat van het cruise- bedrijf is negatief uitgevallen ten gevolge vam die sterke kos tenstijgingen en de relatief grote wijzigingen in de pari teit van dollar en gulden. De dochterondernemingen en deelnemingen in deze groep hadden eveneens te lijden van de kostenverhogingen, doch zij wisten deze in het algemeen door hogere omzetten op te vangen en daardoor hij te dra gen in het concernresuMaat. De transportsector van het concern heeft voor de meeste van zijn activiteiten een moei lijk jaar achter de rug. Onvoorziene omstandigheden voorbehouden verwacht de raad van bestuur dat het tota le bedrijfsresultaat over het lopende jaar een lichte verbe tering zal vertonen ten opzich te van dat over 1971. In de groep toerisme wordt een ver betering der resultaten ver wacht. Het verlies van de laatste jaren zal naar het zich thans laat aanzien in een klein positief resultaat kunnen worden omgezet. De vloot is gemoderniseerd. (ADVERTENTIE) sociaal plan voor het bedrijf. De Peigerdirectie blijft, on danks twee maanden staking, bij haar standpunt dat „een te rugkeer van alle werknemers inclusief Platje in verband met de menselijke verhoudingen in ons bedrijf niet mogelijk is.' Wel wil het bedrijf een aantal mensen terugnemen, 'maar slechts in overleg met de niet stakende werknemers. „Een groep die tweemaal zo groot is als die van de stakers," aldus de directie, die. verder van me ning blijft dat het ontslag van Platje „elke stakingsgrond mist." (Van een onzer verslaggeefsters) EMMEN. „Met die man is niet te praten. Ik heb nog nooit een werkgever ontmoet die zo halsstarrig is." Deze opmerking over Peigerdirecteur L. Bood komt van NVV-bestuurder A. Lan- gebeek, de man die vanaf het begin van het Peigerconflict „het twijfelachtige genoegen heeft de stakingsactie te leiden", zoals hij zegt. Het conflict tussen arbeiders en directie van de elektroni sche fabriek Peiger N.V. te Emmen dat nu al ruim twee maanden duurt, en in feite be gon met het ontslag van lasser vakbondsman A. Platje, heeft 'n nieuw hoogtepunt bereikt. Onderhandelingspogingen kets ten opnieuw af. Nu omdat de Peigerdirectie boos is over de publikatie van een rapport dat als ondeirtiahdefingsbasis zou diehen. De Peigerdirectie spreekt van „moedwillig torpe deren van voorgesteld overleg door de tweede NVV-voorzit ter A. de Boon", omdat De Boon, volgens Peiger, de man achter het publiceren van het rapport zou zijn geweest. Het bewuste rapport was opge steld door i-r. J. Bosma (onder meer voorzitter van de Kamer van Koophandel en fabrieken in Hengelo) handelend over het gesprek tussen de h-eer L. Bood (directeur van Peiger) en lasser A. Platje. A. Lange- beek: „Het is toch wel een beetje raadselachtig dat de he le zaak nu opgehangen wordt aan de schending van de ver trouwelijkheid van het rapport van de heer Bosma. Dat vind ik echt een beetje overdreven. En dat moedwillig torpederen, dat is toch echt een overdre ven reactie. Veronderstel dat De Boon dat stuk inderdaad doorgespeeld zou hebben naar de pers wat ik overigens niet geloof dan verandert daar de inhoud van het rap port toch niet door." De directie van Peiger is ech ter ook verontwaardigd over het feit dat het NW de sta kers heeft ingelicht over de in houd van het stuk. „Volkomen ten onrechte" no,emde de Pei gerdirectie deze actie. ,:,De sta kers hebben recht om te weten wat er in dat stuk stond. Ove rigens was dat allemaal niet zo schokkend. Wij hebben het alleen maar besproken om te horen of zij zich ermee ak koord konden verklaren", al dus de heer Langebeek. „Ove rigens waren de stakers het unaniem met de inhoud eens en verwachtten zij van het stuk een basis om tot oplossin gen te komen. In het rapport adviseert de heer Bosma tot het instellen van een commis sie samengesteld uit neutrale mensen van werkgevers- en werknemerszijde. Deze zouden het sociale beleid, de mogelijk heid tot het oprichten van een ondernemingsraad en de har monisatie van de lonen moeten bekijken. Bovendien adviseert Bosma alle werknemers weer in dienst te nemen, hoewel hij het aan de commissie wil over laten of dit past in een totaal „Ik moet jammer genoeg con stateren dat door de loop van deze actie de mensen die niet staken wat verbitterd gaan worden", aldus de heer Lange beek. „Dat zijn hoofdzakelijk mensen van de leiding en het administratief personeel. Twee keer per dag moeten zij langs de stakers aan de poort. Ze moeten natuurlijk wel het een en ander slikken aan opmer kingen." NW-man Langebeek: „Maar er moet toch een goed einde aan te breien zijn. Was dat maar mogelijk in goed overleg. Maar het is moeilijk praten met een man als Bood, die geen enkele inmenging wil van buitenaf en die zo nadrukke lijk baas wil zijn in eigen be drijf." (ADVERTENTIE) caloriearm f 1.27 per pakje, leuk recept op elk zakje DEN HAAG (ANP) —De leden uit de grote handels vaart van de Koninklijke Ne derlandse Reders Vereniging (KNRV) in Den Haag hebben gisteren op de algemene ver gadering in hotel „Wittebrug" besloten jaarlijks een bedrag tot een half miljoen gulden uit te trekken om tegemoet te ko men aan de uitzonderlijk hoge kosten van sociaal-maritieme voorlichting door de vakorga nisaties- Dit deelde de aftredende voorzitter van de KNRV, de heer M. C. Kieft, woensdag middag na afloop van de ver gadering mede. Hij herinnerde aan het door werkgevers- en werknemers organisaties in 1970 gezamen lijk opgestelde en onderschre ven rapport: „Sociaal beleid der Nederlandse koopvaardij". Hierin wordt onder meer ge wezen op het belang van schriftelijke en mondelinge voorlichting in buitenlandse havens door' de Nederlandse vakorganisaties aan hun le den. DEN HAAG (ANP) —Mi nister Van Veen (Onderwijs) heeft er in toegestemd dat de erkende instellingen van schriftelijk onderwijs de ver plichting zal worden opgelegd om in de voorwaarden tussen instelling en cursist de moge lijkheid op te nemen dat de cursist een door colportage tot stand gekomen overeenkomst kan beëindigen. Een verzoek vanuit de PvdA-fractie in de Tweede Kamer om over te gaan tot het invoeren van wettelijke bepalingen ten aanzien van het toezicht op en de registra tie van n iet-erkende instellin gen voor schriftelijk onderwijs is door de minister afgewezen. Een dergelijke registratie moet z.i. met klem worden ontraden. De niet-erkende instelling zou naar de mening van de minister, de registratie kunnen gebruiken als een pseudo-er- kenning, waardoor voor de as pirant-cursist misverstanden kunnen ontstaan. (ADVERTENTIE) BREDA (ANP) Het ou dercomité van het Bredase gymnasium IJpelaar, dat een kort geding heeft aangespan nen tegen het besluit van het bestuur van de Petrus van Kesselstichting om dit zelf standige gymnasium op te hef fen, is door vice-president van de Bredase rechtbank, mr. W van de Berg, woensdagmiddag in het gelijk gesteld. LEWENSTEIN P. CALANDLAAN 5-7 AMSTERDAM TEL. 020-15 65 55* De rechtbankpresident heeft het schoolbestuur gelast zich te onthouden van iedere han deling to-t uitvoering van het fusiebesluit. Het schoolbestuur wilde het gymnasium opheffen en het voegen bij de Newman Scholengemeenschap. Beide scholengemeenschappen vallen ook onder dit schoolbestuur. Ouders, leraren en leerlin gen in IJpelaar hebben zich hiertegen fel verzet. De recht bankpresident stelde in zijn vonnis dat het bestuursbesluit tot opheffing werd genomen door vijftien leden van het algemeen bestuur van de Pe trus van Kesselstichting, maar diat zeven van deze le den niet rechtsgeldig waren benoemd. Zij hadden geen be noemingsbrief van de bisschop van Breda gekregen terwijl de Petrus van Kesselstichting nog steeds een kerkelijke stichting is, waarvan de be stuursleden door de bisschop van Breda dienen te worden benoemd.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1972 | | pagina 15