creatief nderwijs- xperimenj BAALHOEK W oon wagenbewoners verlaten Zierikzee WATERMAATSCHAPPIJEN VAN ZW. NEDERLAND OM DE TAFEL ktïïaA-w. Yrachtautotransport zegt nee tegen duurdere veren de postgiro Vandaag: Uw mening! liddelbur/ Nel REFERENDUM RAAEHOEK-OSSENISSE Werk aan kruispunt Annapolder begonnen LUto tegen chtmast 6 )ode palingen evonden in esterschelde stad streek ertarieven I anielijk warm v - en St -Jooslflio| and Bath [randwee r hoogwater Als afspraak nagekomen wordt waterstanden fCsoi W 658 (pl' 5)= IJs" Westdorpe HUISHOUDBEURS EXPO AXEL '71 de postgiro' kost niets en gééft 2?% rente! dab makkelijk! J Van onze correspondent) sHEERENHOEK n zondag op maandae 1 Heerenhoeksedijk te 'd ik een verkeersongel.il8 I.G. uit Borssele raaltl uwe bocht de macht 1 ur van zijnpersoncnau?!, ramde een lichtmast a j G. en Zijn medepassa^j eveneens uit Borssei! het ongevai gewonfn' ft hooidletsel in het St r ihuis te Goes worden B. kon. na verbod iswaarts keren. De anfr 1(1 3 beschadigd. to H (Van een onzer verslagsev{| lERNEUZEN in d de zogenaamde voorste 8^- \n 1dJ tester schelde 2j|J ntigtal dode palingen Door de gemeentepolitj!' •neuzen en het Waterschap ï1 gde Braakmanpolders ziin rs genomen van het water palingen dreven. De monsta opgezonden worden naar hel htelijk laboratorium in Den I onderzocht te worden Voor. de oorzaak van de paliJ bekend. Bij de verenigde k npolders wist men niet mea de zaak in onderzoek is vi plek waar de dode paling, i loopt een sloot die grens e bedrijven. Aan de achta i een van deze bedrijven ""veehouderij, zijn in de i tresten gevonden. Het staat «l geenszins vast dat deze olieï zaakt Van de pa^ngen beef'l ,f augustus 1971 ARIEVEN VAN RINK WATER ORS OMHOOG jientaar (Van onze correspondent) IIDDELBURG Gisteren st» Middelburg een uniek exp it. De stedelijke seholengem» ap heeft bij wijze van proef' •lingen van alle brugklassen 1 teld voor een tweedaags saa Volgens de heer en men i Leeuwen, leraren creatü dvaardigheid, die de leiding l experiment in handen hebben communicatie tussen de 1« door de enorme niensenmas de scholengemeenschappen beter op geworden. Door i edaagse contactdagen worden I leren in staat gesteld zichzelf ware te presenteren aao I e-ieerlingen. ke klas was in tweeën gespl ie leerlingen konden per deelnemen aan muziek, d handenarbeid. Totaal strekt I mimen t zich uit over 240 brij sers. De groepen stonden °n' tng van leerlingen van ie acid voor beeldende kunst uit Ana t en de academie voor expres middel van woord en 6e« Utrecht. Bovendien deden krachten van de scholenden p mee. ilgens mevrouw Van Leen" en vele kindieren zich in 1 >a ten onder gaan. Op deze wj vijze wil men de kinderen lode punt heen helpen, jdens een nabespreking met ng die maandagnamiddag >uden, bleek dat het expr d doorslaand succes aan het wj is. Het volgend jaar wordenr ireuwe minister van Verkeer 1 Waterstaat, de heer W. Drees .ft in een van zijn eerste brie- n GS. van Zeeland een tere |e aangesneden, de veertarie- minister wil terug naar een Lal overeengekomen verdeling [de exploitatielasten voor de Mensten, hetgeen inhoudt, dat L je veerdiensten voor 60% Isidieert" en dat de rest uit tol- ■a of anderszins moet komen, sn ander betekent, dat de veer de- met 35% omhoog zullen „i, wil de vloot van de PSD on- jcfd in de vaart kunnen blijven. Rekensommetje is gauw ge it, Misschien wel wat al te j. De veergelden namelijk spe- inde prijsopbouw voor diensten Lederen in Zeeland hun eigen Jverhoging van het veertarief be- Jnt dat het leven ook op allerlei leklen, die schijnbaar niets met Jdiensten te maken hebben, Ifder wordt. Dure kilometers lei- lot hoge prijzen in Zeeland. L daarvan rijst de vraag, of de Lagen die straks voor het vervoer de Westerschelde moeten wor- betaald, nog wel in redelijk- J van „de consument" kunnen kien gevraagd. L zou dan ook alles voor te zeg- zijn, om de discussie over het dat het rijk in de exploita nten van de veerdiensten be rt te dragen, te heropenen. eerste en tweede klassen ui'g» gd voor de creatieve speeldag s de zaken echter nu s'aaa er zelfs in dat het uitgroeien tot een speeWJJ de gehele scholenden» Bejaarden De benedejWf ng van het voormalig raa® tschikbaar gekomen voor®,f ien. Na aanpassing zal mj e van het gebouw bijdrage itverlening aan bejaarden- komt er ruimte om de 1 loor te brengen. Wat betreft"! ranningsgedeelte: dezer en de beiaarden van j| Joostiand de vraag v00j hft-te| e vormen van vrijetijo®^! (spelletjes e.d.) en f tverlening zij in bet 01 1 rkomen wensen ndeltocht Jac. van ^jJLgj| ie zal samen met J- vanl (rtai n uit Rilland-Bath. dfw5S le 3-daagse in Kmttetel k) op 2. 3 en 4 sep^g Jac van Voorenberghe 1 keer en voor J. van. in tü «r. De totaalafstand 's -J-1 neten verschillende I begaanbare bergen be»' m. Vooruitzichten voor woensdag en don derdag, opgesteld door het KNMI op maandag om 18.00 uur: tamelijk warm met toenemende kans op regen of onweer. isvooruitzichten in cijfers gemid (lover Nederland. ■oor woensdag: aantal uren zon: lot 10; min. temp.: omstreeks nor- pl; max, temp.: van ongeveer nor- 1 tot 3 graden boven normaal: fis op een droge periode van min- s 12 uur: 90 procent; kans op een *1 droog etmaal: 60 procent. foor donderdag: aantal uren zon P"; min, temp.: van ong. normaal 13 graden boven normaal; kans op 1 droog etmaal: 50 procent. l>ondaag zonnig en mooi strand lor met een zwakke zeewind. Tem Jatiiur ruim twintig graden. Zee ltor achttien graden. ■Vooruitzichtenhet hogedrukgebied •ngt zonnig en geleidelijk warmer andweer. Eerst in de loop van de oede weekhelft kan de onweerkans F Sroter worden maar de tempera- Pr blijft zomers. _™rgen, woensdag 18 aug. Borgen op Zoom: 1.4o en 14.15 ■^weert; 0.59 en 13.25 ■geuzen: 0.29 en 12.53 ■assingen: 12.25 f omeldinge: 1.35 en 14 05 (Van een onzer verslaggevers) GOES „Met gematigd optimisme zien wij de toekomst tegemoet", aldus de voorzitter van de algemene vergadering van aandeelhouders van de watermij. Zeeland, de Zeeuwse gedeputeerde A. J. Kaland gisteren tijdens een financiële be spiegeling in de WMZ-jaarvergadering te Goes. Via extra ta" riefsverhogingen en interne bezuinigingen hoopt de WMZ na 1975, wanneer immers de subsidiepot van het rijk voor de WMZ is uitgeput, de verliezen te delgen. Tot die tijd zullen ieder jaar forse prijsverhogingen noodzakelijk zijn. Dit jaar een gemiddelde (Midden-Zeeland meer en Zeeuwsch-Vlaande ren minder) verhoging van 5 procent, volgend jaar een gemid delde van, naar verwachting, een kleine tien procent (Midden- Zeeland maximaal 15 procent en Zeeuwsch-Vlaanderen dat nu relatief teveel betaalt, minimaal 5 pet.) „De situatie is gunstiger dan in dertijd, toen wij ter verkrijging van de subsidie een nota indienden bij economische zaken. Voor 1970 had den wij een verlies begroot van 5,3 miljoen, dat is f 3,5 miljoen geworden. Als het zo doorgaat zou den we zelfs na 1975 nog over een stuk reserve kunnen beschikken om het verlies te beperken. Ook dit jaar is gunstiger: in de orde van grootte van een paar miljoen", zo maakte de heer Kaland bekend. „Het zal een gunstig verschil van 40 procent betekenen ten opzichte van het verwachte exploitatiever lies. Er moet heel wat gebeuren, willen wij niet voordeliger uitko men dan wij twee jaar geleden had den begroot. Wij zuilen streven naar een normale jaarlijkse aanpas sing van de tarieven aan de kosten stijgingen, tot het moment dat de reserves op zijn. Dan zullen wij be sluiten tot de extra verhoging. In de waterleidingwereld hebben we nog steeds met subsidies te maken hoe wel die landelijk een aflopend ka rakter krijgen". ,,De bijzondere situatie van onze industriewatervoorziening. waar van wij belangrijk verlies ver wachtten, heeft ons de belangrijke rijkssubsidie bezorgd. Dank zij het brede draagvlak van de grote afne mers in de industriële sector kun nen wij drinkwater leveren tegen niet lage maar wel aanvaardbare tarieven", aldus de heer Kaland. De Zeeuwse gedeputeerde maakte ook bekend dat de WMZ binnenkort een verzoek tot het rijk zal richten tol een renteloze lening van 110 miljoen voor de verwachte Bies- bosch-investeringen. „Wij dachten dat er een kans van slagen inzit. Een dezer dagen hebben wij met econ. zaken, rijksinstituut voor de drinkwatervoorziening en WMZ een gesprek gehad en dit verzoek is daar een voortvloeisel van. De lening be spaart ons miljoenen (de uitgave wordt 225 i.p.v. 250 miljoen voor de Biesbosch-aanloopperiode van 8 jaar) en geeft een zekere rugdekking voor het project. De vergadering ging akkoord met een voorstel van de raad van commissarissen om voorlopig nog een afwachtende houding aan te ne men ten aanzien van de fluoridatie van het drinkwater. Het is niet de bedoeling om het probleem van het „harde" kalkrijke water van Walcheren (pompstation Valkenisse) speciaal aan te gaan pak ken. Directeur ir. P'. Stoter van de WMZ bevestigde dat de kwaliteit van het voornamelijk West-Walcherse water met name ten aanzien van de kalkbestanddelen niet te best was. Het pompstation Valkenisse produ ceert veruit het hoogste kalkgemid- delde van alle WMZ-stations. „Kalk betekent hardheid, betekent hoger zeepgebruik en dus meer fosfaten in de wasmachine en dus meer veront reiniging. Het is echter niet de be doeling er iets aan te doen. We trach ten het water zoveel mogelijk te mengen zodat een gemiddelde onl staat van Valkenisse en Huijbergen. Gezien de kleine produktiehoeveel heid is het onverantwoord om een onthardingsstation te plaatsen", al dus ir. Stoter. Ami^jéT VRN pENT om de toekomst van reeuwsch-vlaanderen (Van onze correspondent) ZIERIKZEE Gistermorgen lieeft op het stadhuis te Zierikzee een lang durige bespreking plaatsgehad, waaraan deelnamen hel gemeentebestuur, woordvoerders van de Stichting tot Behartiging van de Belangen van Woon wagenbewoners, vertegenwoordigers van CRM en een drietal vertegenwoor digers van de te Zierikzee verblijvende woonwagenbewoners. Na moeizame besprekingen werd overeengekomen dat nog een laatste uitkering, goed voor een week levensonderhoud, zal worden gegeven, waarna de woonwagenbe woners Schouwen-Duiveland zullen verlaten. De minister van binnenlandse za ken. inr. Geertsema, en het lid van de Tweede Kamer, mr. K.A. Keu- ning van DS '70, hebben bij de bur gemeester inlichtingen ingewonnen. Teneinde op alles voorbereid te zijn wordt vandaag een nieuwe groep van veertig rijkspolitiemensen, in Zierikzee verwacht, ter aflossing van reeds langer gedetacheerd poli tiepersoneel. Met spoed heeft de afdeling Socia le Zaken van de gemeente, geholpen door twee mensen van het provinci aal bureau van C.R.M. en een Vlis- singse collega ervoor gezorgd dat de bewoners van de ondertussen tot 66 wagens aangegroeide stroom werden voorzien van geld. Vandaag moet blijken in hoeverre de woonwagen bewoners zich aan de afspraak hou den. (Van een onzer verslaggevers) GOES „Zowel op technisch als op organisatorisch gebied is een bre der verband van de waterleiding maatschappijen in Zuidwest-Neder land, met de Biesbosch als essentieel onderdeel, nodig om de waterwinning voor de toekomst veilig te stellen" aldus de Zeeuwse gedeputeerde A. J. Kaland, gisteren als voorzitter van de algemene vergadering van aan deelhouders van de walermij. Zee land sprekend over de eventuele plannen tot overname van de water leidingmij. van Goeree-Overflakkee door de YV.M.Z. „In de planning op lange termijn is voor Zuidwest-Nederland een ge coördineerd optreden van de water - maatsetiappijen noodzakelijk. Het is niet ons einddoel om er nog een eilandje bij te krijgen, maar om met die bedrijven die op de Biesbosch aangewezen zijn (de W.M.Z., Noord west-Brabant en Rotterdam) om de tafel te gaan zitten en een passend antwoord op de toekomstige water- winproblemen te krijgen. Dit zal niet in één jaar zijn opgelost, maar je moet verder kijken dan de dag van vandaag". In een inleiding voor de algemene vergadering van de W.M.Z. had mr. J. J. van Soest, staffunctionaris van het rijksinstituut voor de drinkwater voorziening, gesteld dat de onafhan kelijkheid van de stichting waterlei dingmaatschappij Goeree-Overflak kee moeilijk te handhaven is. „Maar waar moet het worden ingedeeld? Volgens de nieuwe wet moeten de provinciebesturen reorganisatieplan nen voorbereiden om het grote aan tal kleine maatschappijtjes terug te brengen tot een economisch aan vaardbare hoeveelheid. Zeeland en Zuid-Holland zullen dus samen moe ten overleggen over Goeree, want Zeeland kan in dit geval niet zonder Zuid-Holland aldus de stelling- name van mr. Van Soest. A. Kaland vertelde dat hij als GS- lid in contact was getreden met zijn collega van het provinciebestuur van Zuid-Holland en met de betrokken stichting. „Er is in principe bij GS van Zuid-Holland geen bezwaar te gen overname van Goeree-Overflak kee. Naar de mening van dat college heeft het nu nog zelfstandige bedrijf in de toekomst geen bestaansmoge lijkheid. Van bezwaren (van GS van Zuid- Holland) is geen sprake op voorwaarde dat de belangen van de verbruikers gediend worden. Het huidige tarief op Goeree-Overflakkee is. in tegenstelling tot in Zeeland, erg laag. Dat is evenwel een kwestie van tijd, want men zal er op korte ter mijn in moeilijkheden komen op het gebied van de produktiemiddelen. Op zijn beurt zal dat tot hoge investe ringen leiden. Het eilandengebied kan het beste gezamenlijk tot ont wikkeling gebracht worden, met als centrum het Grevelingenbekken", al dus de heer Kaland. „Bij de betrokken maatschappij is echter nog een voorkeur voor een zelfstandig blijven. Er is zelfs een nieuwe directeur opgeroepen, maar u moet niet vragen wat die per aan sluiting kost". T'JL 1 fr°?!!an? (-1); Rheinfelden KL.!!'; 2>; Straatsburg 246 (-4); 1-4)' pi u- (onv>; Maxau 437- eini 254°t?(bV?7u ("1); Mam> ,J'nz '63 R ®teinbach 108 iaub is, BmSen 171 (pl. 1) (oblenz lei T£-ier 222 (pl" 2): 28)' D..J Keulen 129 (pl. p9 -77" 268 (pl. 20); Lobith •pl, 4). .Ja Pannerdense kop 842 N 3)rL. Eefde IJssel 318 Jï'fmel^'nn6 a waterdiePten heden Ikt ziin m waarschuwingsbor- Andrils 280 Cïïtlmeters: Spijk - St iSuis te vCJ".«aartdiepte aan de felkop 27o Pannerden - Ijs-1 R1'*! - Amen P - Driel 270, Esbarg 245°nnn !40' IJsselkop I?1 Zutfen n esburg Zutfen I Windêsheim6245.ter 25°' DeVen" (Van een onzer verslaggevers) MIDDELBURG-TERNEUZEN „Samen met de eigen vervoers orga nisatie (E.V.O.) zal het N.O.B. weg transport Zeeland een brief schrij ven aan het provinciaal bestuu ren daarin een onaanvaardbaar laten ho ren ten aanzien van de voorgenomen "tariefsverhoging op de Zeeuwse Ve ren". Aldus gisteren de heer YV. Flor, secretaris van d eN.O.B. weg transport. Met alle begrip voor de bezuini gingen die van rijkswege wil door voeren zal het voor onze bedrijfstak een zeer hard gelag zijn. In principe zijn voor ons alle tolp en veergelden uit den boze, maar onder sommige kunnen wij niet uit. Echter een verhoging van 35 procent van de veergelden is voor ons onaanvaard baar", aldus de heer Flor. „Men bergeet te dikwijls dat het vervoersbedrijf een groot Neder lands economisch belang is. Daar komt bij dat wij een zeer loon- en kapitaalintensief bedrijf zijn, waar scherp wordt gecalculeerd. Onze be drijfstak verliest al genoeg met de uren die gewacht moet worden op de ponten. Daar hoeft dan zo'n ta riefsverhoging echt niet meer bij. Bovendien zijn veerkosten zeer moeilijk te verhalen op de verlader, terwijl wij die kosten altijd moeten maken omdat er geen alternatieve route naar Zeeuwsch-Vlaanderen is. In dat opzicht zijn de veren een verlenging van de rijkswegen en zouden ze helemaal tolvrij moeten zijn, zeker gezien de wegenbelasting die onze bedrijfstak opbrengt", al dus de heer Flor. die hieraan toe voegt dat indien men niet onder een tariefsverhoging uitkan, men de vrachtautotarieven buiten beschoU' wing dient te houden. Teleurstellend „Teleurstellend", luidt de eerste reactie van de heer F. de Vos, voorzitter van de Zeeuwsch-Vlaamse kamer van koophandel. „Ons stand punt ten aanzien van de voorgestel de verhoging is hetzelfde als wij in 1968 innamen. In principe zijn wij voor vrijstelling van de veren. Wij zijn uiteraard van de verhouding 40- 60 procent op de hoogte, maar toch moeten de vergoedingen zo laag mo gelijk gehouden worden. De ver wachtingen bij de veren werken al kostenverhogend genoeg" zo - ver volgt de heer De Vos. „Ik weet dat er bezuinigd gaat worden. Ik ken uiteraard de situatie bij de provinci ale stoomboot dienst niet. Maar mis schien is binnen dat bedrijf een bezuiniging mogelijkl zodat toch be zuinigd kan worden, zonder de ta rieven te verhogen", zo besluit hij. Vaste oeververbinding; „Toen de laatste keer de veergel den verhoogd werden was de mee*- lopbrengst nodig vor de modernise ring van de veerbotverbindingen. Er zal voor de zozeer door ons gewen ste vaste oeververbinding ook veel geld nodig zijn. Terwijl de 40-60 procent-verhouding in de toekomst zal blijven gelden. Ik geloof dat in dat licht de tariefverhogingen bezien moeten worden", aldus drs. M. C. Verburg, directeur van bet E.T.I. Zeeland. „De verhogingen komen voor Zeeuwsch-Vlaanderen harder aan dan voor midden-Zeeland, maar daartegenover zou ik willen stellen dat Zeeuwsch-Vlaanderen meer pro fijt heeft van een vaste oeververbin ding", zo besluit de heer Verburg. Buurtfeest De jaarlijkse feesta vond van de buurtvereniging uit de Lindenlaan zal worden gehouden op zaterdag 4 september in de zaal van „Het oud Raedhuys" bij M. Pluijm. Nadat een maaltijd wordt aangebo den, zal de avond verder worden doorgebracht met gezelschapsspe len. o o o o o Wat wil Zeeuwsch-Vlaanderen, wat willen de Zeeuwen met de verdere industrialisatie? Hoe denken zij over het Baalhoekplan? Hoe over Ossenisse? Het zijn vragen die de bevolking zichzelf stelt. Maar ook de overheid wenst de antwoorden te weten. Vandaag publiceren wij ons referendum-formulier. Door middel van huis-aan-huis verspreiding van ons blad in geheel Oost-Zeeuwsch- Vlaanderen-Oost en in delen van de Kanaalzone, krijgt praktisch iedereen dit formulier onder ogen. Wij vragen u: neem dit referendum op als (sen serieuze zaak. Het gaat om de toekomst van Zeeuwsch-Vlaanderen! U hebt recht op inspraak! Dat kan nu, via de krant. De ingevulde formulieren dienen uiterlijk vrijdag 20 augustus (aan staande vrijdag) in ons bezit te zijn. Onder controle van notaris I. van Dam worden de uitkomsten van het referendum verwerkt en in de loop van de volgende week gepubliceerd. Zend de ingevulde formulieren aan onze in Zeeland gevestigde kan toren. De adressen vindt u op de voorpagina, direct onder de „kop van de krant: z U kunt uw keuze bepalen door de vakjes bi.i de antwoorden die op uw mening van toepassing zijn, zwart te maken. Uw naam behoeft U niet op te geven. VRAAG 1 IN WELKE STREEK WOONT U? o Oost-Zeeuwseh-Vlaanderen-oost Kanaalzone Zeeuwsch Vlaanderen West Zeeuwsch Vlaanderen Bevelanden Walcheren Elders VRAAG 2 VINDT U DAT ER IN ZEEUWSCH-VLAANDEREN NIEU- WE ZEEHAVEN- EN INDUSTRIETERREINEN MOETEN YVORDEN AANGELEGD? o Ja o Neen o Geen mennig VRAAG 3 BENT U HET EENS MET DE PLANNEN VOOR DE AAN LEG VAN EEN SCHEEPVAARTKANAAL VAN BAAL HOEK NAAR DE ANTWERPSE LINKER-SCHELDE-OE- VER? o Ja o Neen o Geen mennig VRAAG 4 YVELK DEEL VAN ZEEUWSCH-VLAANDEREN KOMT VOLGENS U HET MEEST IN AANMERKING VOOR AANLEG VAN INDUSTRIETERREINEN EN/OF ZEE HAVENS? o De Kanaalzone Terneuzen o Ossenisse o Baalhoekgebied VRAAG 5 ALS U OP VRAAG 4 HEBT GEANTWOORD MET „OS SENISSE", WELKE VARIANT VAN DIT INDUSTRIE PLAN GENIET DAN DE VOORKEUR? o De variant „oost" (Kloosterzande kan niet uitbreiden of moet wellicht gedeeltelijk verdwijnen) o De variant „west" (Terneueen kan niet over de Otheen- sekreek heen uitbreiden) o Geen van beide, doch de zogenaamde „kop" van Os senisse VRAAG 6 ALS U OP VRAAG 4 HEBT GEANTWOORD MET „BAAL HOEKGEBIED", YVELK TRACé MOET HET BAALHOEK- KANAAL (DAT DE INDUSTRIEGEBIEDEN TOEGAN KELIJK MOET MAKEN VOOR SCHEPEN) DAN Y'OL- GEN? oPal buitendijks, dus nog juist op het grondgebied van het verdronken Land van Saeftinge o Pal bninnendijks, dus juist buiten „Saeftinge" VRAAG 7 AAN YVELKE KANT VAN HET BAALÏIOEKKANAAL ZOUDEN IN EEN VERDERE TOEKOMST INDUSTRIE GEBIEDEN MOETEN WORDEN AANGELEGD? o Oostelijk van het kanaal, dus in het Land van Saeftinge o Westelijk van het kanaal, dus op grond die nu voor de landbouw wordt gebruikt VRAAG 8 VINDT U DAT ONZE REGERING DE ONDERHANDE LINGEN MET BELGIë OVER HET BAALHOEKPLAN MOET BENUTTEN OM DE BELGEN TE DWINGEN HUN YVETGEVING OP HET GEBIED VAN LUCHT- EN WA TERVERONTREINIGING TE VERSCHERPEN? o Ja o Neen o Geen mennig UITKNIPPEN EN VOOR VRIJDAG AANSTAANDE OPZENDEN NAAR, OF AFGEVEN OP EEN VAN ONZE ZEEUWSE KANTOREN (Van onze correspondent) TERNEUZEN De firma Lucasse uit Kloosterzande is begonnen met de werkzaamheden voor de verande ringen aan het kruispunt St. Anna polder, waar sedert 1968, toen dit in gebruik werd genomen, een groot aantal doden en gewonden vielen. De eerste fase bestaat uit twee gedeelten, n.l. de aanleg van een fietspdd aan de westzijde en vervol gens een kruisend fietspad. Er zullen zoals bekend, ook verkeerslichten worden geplaatst die dag en nacht in werking zullen blijven. In verband met de lange levertijd van deze ver keerslichten (ongeveer vier maan den) zal het ongeveer een half jaar duren voor het kruispunt geheel ver anderd zal zijn. IN AMSTERDAM, de Zaanstreek en Het Gooi, werken in de metaal geen Nederlandse koppelbazen meer zon der de vereiste vergunning. Alle on dernemingen zijn wat dit betreft „schoon". (ADVERTENTIES) van 28 augustus tot en met 4 september.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1971 | | pagina 3