Milly Scott nieuwe sti >[ft)(o)\W Minder luisteren naar meer programma's LISELORE OP DE RELIGIEUZE TOER RADIO ZONDAGS 'TE ZWAAR' TOON HERMANS EXPOSEERT IN HAAREN radio televisie HET GROTE PARDON Salisbury MAANDAG 1 FEBRUARI 1971 IN Bretagne en voor een deel in studio's, van Parijs is een nieuwe film in de maak, waarvan de voor geschiedenis misschien nog wel veel aardiger is dan de film zelf. Ieder onderwerp, van boeken of van films, moet tegenwoordig wat te maken hebben met sex. Anders deugt het niet. Dat geldt dus ook voor de nieuwe film, waarvan de naam nog niet bekend is. Hij gaat over een plattelandspastoor,die een verhou ding heeft gehad met Rita. Deze Rita had een satanisch karakter, maar de pastoor hield zielsveel van haar. Hij komt wat aan de late kant, tot de ontdekking, dat wie tussen de bok- kepoten van Mefisto is geraakt niet zo gemakkelijk vrij komt. Maar eerst de voorgeschiedenis. Toen het onderwerp van de film voldoende gerijpt was in het hoofd van de regisseur ging hij met zijn mannet jes op zoek naar een dorp, waar de opnamen konden worden gemaakt. Het dorp moest een kapel hebben, die nog in gebruik was, niet te groot, met een klokkentoren en dieh: bij zee. De hele kust werd afgegraasd, van La Baulle tot de Mont Saint-Michel. Vijftien kapel letjes kwamen in aanmerking. Een ervan werd uitgekozen, de Notre Dame de Tronoen, gelegen onder de rook van het gehucht Saint-Jean- Trolimon. En wordt het winter, dan trekt hij zich in de schulp van zijn isolement terug. Want wie gaat met westerstormen nog naar Bretagne? Het dorp moest vanzelfsprekend voor de film worden gewonnen. De regisseur heeft met dat bijltje meer gehakt. Eerst de burgemeester Jac ques le Reun, want, dacht de regis seur heel terecht: als er maar eerst één schaap over de dam is, dan volgen er wel meer. Lang hoefde de burgemeester in zijn bed niet wak ker te liggen. Voor het filmplan was hij dadelijk gewonnen, want zat daar voor zijn dorp geen prachtige reciame in Na de burgemeester moest ook de marechaussee worden gewonnen, want die moest tijdens het filmen de nieuwsgierigen op een behoorlij ke afstand houden. Geld maakt in deze wereld recht wat krom is. Na de belofte van een behoorlijke belo ning stond de marechaussee vier zware jongens af om tijdens het draaien van de camera's de orde te handhaven. Leve de orde. Toen al die gevaarlijke rotsen langs de Bretonse kust met goed gevolg gepasseerd waren, stevende de regisseur op de gevaarlijkste kaap af: Pastoor Paul in eigen per soon. In de pastorie werd hij be leefd ontvangen. Hij legde zijn plan nen op tafel mijnheer de burge meester is voor het plan gewonnen, zei hij. Ook de marechaussee doet mee. Ook Madame de kruidenierster van het dorp met een annex-café is wild enthousiast, want zij heeft de feestzaal van haar café beschikbaar gesteld voor het filmhoofdkwartier en in haar huiskamer mogen de acteurs en actrices zich uit- en aan kleden. En van u, pastoor Paul zou den wij graag toestemming hebben om te filmen tijdens het celebreren van de hoogmis. Waar gaat de film over, vroeg pastoor Paul, want dat wilde hij vanzelfsprekend graag weten. Toen hij hoorde van die Rita, verstokte hij als wijlen Farao zijn hart en zei heel kortaf: „Nee, geen sprake van". Pastoor Paul beriep zich op de scheiding van kerk en staat. De staat was baas op staatsterrein, maar de kerk heer en meester op haar grond. En die grond beperkte zich niet alleen tot de kapel. Buiten de kapel was een grasstrook van drie meter in het rond, eigendom van de kapel en daar zou zolang als hij, Paul, pastoor was, geen acteur of actrice de voet zetten. De regisseur hakte de knoop door en zei: „dan niet". Dan doen we het zonder uw toestemming en de beloning, die we u fatsoenshalve verschuldigd zijn, sturen we niet aan u, maar regel recht aan de bisschop. Pastoor Paul kwam in grote ver leiding, want wat hij zou krijgen voor de film was een veelvoud van de opbrengst van ansichtkaarten en souvenirs. Maar hij wederstond de boze en toen de regisseur weg was deed hij een dringend beroep op al zijn parochianen en cathechisanten om het hooivorken en ander land bouwgereedschap klaar te staan zo dra de cineasten de eerste slinger aan de camera's zouden geven. Tot zijn grote verdriet lieten de gelovi gen het afweten. De eerste opnamen konden worden gemaakt zonder dat er één drietand aan te pas kwam. Oudere vissers, de mannen met de pikbroeken en de peper- en-zout- ringbaarden, voelden er zelfs alles voor. Ze schuifelden toch maar werkloos langs de haven en 66 frank per dag voor een figurantenrol was geen kattedrek. Maar zonder vrouwen is een film, die wat te maken heeft met sex, niet compleet. De regisseur had zes oude vrouwtjes nodig en ook die waren voor 66 frank per dag dade lijk bereid. Wat ze moesten doen: boodschappen, winkeltjes kijken, achter het fornuis in de keuken staah, keuvelen met de mannen, on der elkaar de laatste nieuwtjes uit wisselen, dat alles deden ze met zoveel talent, zonder schuins naar de camera's te kijken, dat de regisseur van hun talenten versteld stond. Er zit voor die zes oudjes maar één moeilijkheid aan vast. Ze heb ben zich geleend voor een film, waarin de duivel de soutane draagt en dat is voor pastoor Paul, die tot op de huidige dag de knie voor Baal niet heeft willen buigen, een dood zonde. Ze durven niet meer naar de kapel tijdens de hoogmis, doodsbe- nauw dat pastoor Paul hen uit zal veteren. Wat moeten ze dan, die zes oud jes? Voor hen is, na het filmen, het wachten op het pardon. Is het niet op het kleine, de maand mei, dan is het op het grote Pardon, de derde zondag in de maand september. De voorzienigheid late hen tot zo lang gezond. LUCAS KLEIJN DE gemiddelde luisterdichtheid van een godsdienstig gesproken woord programma op de radio bedraagt op werkdagen 2,5 pet. en 's zondags 1,8 pet. De protestantse radio-uit zendingen blijken in de week een gemiddelde luisterdichtheid van 2,2 pet., de katholieke 3,6 pet. te be dragen. 's Zondags zijn deze cijfers respectievelijk 1,9 en 1,6 pet. Een luisterdichtheid van 1 pet. betekent circa 90.000 luisteraars. Deze frappante cijfers staan in het rapport „Godsdienst op de ra dio", dat is samengesteld door de afdeling Studie en Onderzoek van de NOS op basis van gegevens over de week van 14 tot en met 20 juni 1970. Van het totaal aantal uren, dat Hilversum 1 en 2 wekelijks uit zenden, bestaat 5 pet. (circa 12 uur) uit godsdienstig gesproken woordprogramma's. Ruim 6 van deze 12 uren worden 's zondags uit gezonden. Ruim de helft van de godsdienstige uitzendingen zijn kerkdiensten (vier en een half uur) en overwegingen (2 uur). De programmering van Hilver sum 1 en 2 op zondag blijkt van een zodanig „zwaar" kaliber te zijn, dat men zich kan afvragen of er wel in alle opzichten voldaan wordt aan de eis van een evenwichtige programmering. Liefst 40 pet. van het zondag programma op Hilversum 1 (AVRO VARA, VPRO) en zelfs 78 pet. van dat op Hilversum 2 (KRO, NCRV- zender) vereist een vrij hoge graad van aandacht en wordt als zodanig door een gering aantal mensen be luisterd. Wat het godsdienstig pro gramma betreft is de zondag met ruim de helft van het wekelijkse totaal zeer sterk vertegenwoordigd De voor dit rapport onderzochte zondag bood vier kerkdiensten (een katholieke en drie protestant se, waaronder een kinderdienst) en nog acht andere kleinere of grotere godsdienstige programma's, met een informatief, actueel of medita tief karakter voor een totale tijds duur van zes uur op beide zenders te zamen. Circa drie kwart van de gods dienstige radio-uitzendingen wordt verzorgd door de NCRV, het IKOR, het Convent van Kerken of de Evangelische Omroep. Een kwart is katholiek en wordt verzorgd door de KRO in samenwerking met het RKK. Het publiek, dat naar godsdien stige programma's pleegt te luiste ren. is blijkens het rapport ouder en bestaat voor een groter deel uit vrouwen dan het publiek van een gemiddeld radioprogramma. Zowel 's zondags als in de week vormen de gereformeerden de grootste groep luisteraars van alle protes tantse programma's en alle reli gieuze muziekuitzendingen. Pro testantse kerkdiensten die in de week worden uitgezonden (middag diensten) hebben met 61 pet. het hoogste percentage gereformeerde luisteraars van alle godsdienstige uitzendingen. Het rapport spreekt in dit geval van een uitzonderlijke situatie als men bedenkt dat slechts één op de tien Nederlanders gere formeerd is. Jonge mensen luisteren vrij wei nig naar deze programma's en op zondag is hun belangstelling nog minder. Een meer dan gemiddelde inte resse kreeg liet KRO-programma „Wie is in godsnaam Jezus Chris tus?" MILLY SCOTT loopt al zo'n twintig jaar mee in het showvak. In die twintig jaar is zij enkele keren op een grandioze manier van haar voetstuk getuimeld. De laatste tijd is haar ster op nieuw stijgende, voornamelijk door haar creaties in „Sweet Charity" en de Snip en Snap revues. Op het ogenblik is ze weer op de schnabbeltoer. Haar eerste flinke bijverdienste na het Sleeswijk avontuur is een televisieshow die de VARA van avond op het scherm brengt. Opnieuw een andere Milly in deze show. Of beter, eindelijk eens een echte Milly. Van de VARA heeft zij namelijk carte blanche bij de samen stelling gekregen. Alles wat zij van avond presenteert is van haar per soonlijke keuze en daarom wellicht heeft alles iets met Zuid-Amerika te maken. Een calypso-show inclusief steelband en vuurvreter. Uit de La tijns-Amerikaanse muziek plukte ze onder andere de nummers: „I Mama", „Babaloo", „Jamaica farwell", en een ode aan de Braziliaanse voet ballers. Samen met Sylvia de Leur zingt Milly Scott een wervelend duet. Milly: „Ik geloof dat ik bij Slees- wijk het meeste geleerd heb. Daar heb ik me eindelijk in mijn talenten kunnen ontplooien door de vakkun dige leiding van Sleesw'ijk zelf en de choreograaf George Garden. Daarom ook kan ik nu met veel zelfvertrou wen en weinig risico op de schnab-, beltoer. Het voordeel van deze vrij heid is dat ik creatief kan zijn op mijn eigen manier. Dat ik steeds de dingen aan kan pakken die ik zelf leuk vind. Ik ben nu 37, maar ik weet dat er nog een enorm terrein in de showbizz voor me ligt. Nog lang niet alle facetten heb ik gehad En dat is toch het doel waar naai wij streven. Voor geen enkele soort muziek of show voel ik mij te hoog." LISELORE GERRITSEN won tijdens Palaver de eerste prijs op het religieuze song festival. Wie haar „tour de chant" de laatste tijd op de voet gevolgd zou hebben, heeft kunnen vaststellen dat ze steeds meer ,god' in haar lied jes stopt. In haar Haagse pak huis stelt ze vast, dat de sa menleving de laatste tijd weer driftig contact zoekt met de hemel. „Er is opeens een hausse in religieuze gevoelens. Er wordt over gediscussieerd, geredetwist. Iedereen is op zoek naar God." Ze kent dat verlangen van nabij, ze is zelf een dochter uit dominees land, die haar vader elke zondag als rayonvertegenwoordiger van de he mel op de kansel zag staan. Het zijn de herinneringen uit die tijd flar den, brokstukken die ze nu met pijn en moeite in haar eigen levens puzzel past. De oude opstelling de mens in het zweet zijns aan- schijns en hoog daarboven de heer aller dingen heeft ze inmiddels vervangen door onderhuids huma nisme. „De zin van het christendom is voor mij de mens in zijn relatie tot de ander. Elke mens, van wie ik houd, die mij herkent en door mij herkend wordt, is voor mij een Je zus. Ik word driftig als mensen God in een aparte hoek zetten, als ze hem isoleren van de aarde. Wat heb ik er aan om mijn handen te vou wen en tot een onzichtbare groot heid boven me te bidden, als ik hem daarna in mijn persoonlijke leven niet meer terugvind als ik hem niet meer herken in de mensen om me heen? Iedereen staat of valt met de .relatie die hij opbouwt. Iedereen Vecht tegen de eenzaamheid, is er doodsbenauwd voor en wil als een leeuw vechten om herkenning. Na tuurlijk calculeer je de teleurstelling in, als je bouwt op een ander, als je onder iemands huid kruipt. Je wordt kwetsbaar op het moment, dat je oprecht vanuit jezelf probeert te le ven, maar voor mij is het falen niet belangrijk. Dat neem ik graag op de koop toe, want het is telkens weer het geluk van de herkenning dat me op de been houdt. Vanuit die visie schrijf ik ook. Heb ik altijd geschreven. Als ik op school een -opstel moest maken had het onderwerp meestal te maken met de menselijke relatie. De liefde tussen man en vrouw, moeder en kind, van de ene mens tegenover de andere. Ik kon ook nooit wachten met schrijven, ik begon direct aan zo'n opdracht. Schrijven is voor mij een pure behoefte zoals eten. Het is NEDERLAND I: NOS 11.10 SCHOOLTELEVISIE 11.10 De stad der mensen (les 4), 11.35 Het hart maakt een kooi (les 1). TELEAC 12.00 ONZE LANDBOUW NU EN STRAKS (les 13) 12.30 SLUITING NOS 18.45 (kleur) FABELTJESKRANT 18.55 (kleur) JOURNAAL NCRV 19.05 (kleur) DIER EN VRIEND Film van het vogelreservaat op Puffin-eiland in de Ierse Zee 19.25 (kleur) ZO VADER, ZO ZOON Antwoord moet worden gege ven op de vraag: Welke van de vier vaders hoort bij deze zoon? Gastpanellid is Harriet Freezer 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.21 HIER EN NU 20.45 MEMORANDUM VAN EEN DOKTER 21.35 D'R OP EN D'R AN Amusementsprogramma van Jan Fillekers en Ruud Keers 22.25 IN HET VOORBIJGAAN NOS 22.35 (kleur) JOURNAAL 22.40 SLUITING NEDERLAND II: 18.45 18.55 19.05 19.30 20.00 20.21 21.10 21.35 22.20 22.25 22.55 NOS (kleur) FABELTJESKRANT (kleur) JOURNAAL (kleur) KIJK NAAR KINDEREN Kinderen worden geobserveerd in hun streven naar zelfstan digheid. VARA (kl.) CORONATION STREET (kleur) JOURNAAL (kleur) HALLO MILLY! Latijns-Amerikaanse show rond Milly Scott, m.m.v. het orkest Tony Nolte, Sylvia de Leur, de Jan Amtz-dansers, The Silvertone-show en Wim van der Beek. ACHTER HET NIEUWS (kleur) BLITSE BENJAMIN Aflevering uit de Amerikaanse tv-serie „Theatre of stars" (kleur) JOURNAAL TELEAC E.H.B.O. (les 1 herh.) SLUITING BELGIë (Nederlands) 14.00-15.55 SCHOOLTELEVISIE 17.00 SCHOOLTELEVISIE 18.00 (kleur) FABELTJESKRANT 18.05 (kleur) DE CLUB VAN DE DUBBELDEKKERS Feuilleton voor de jeugd 18.30 TV-CURSUS Vergadertechniek en groeps gesprek (herh.) 19.10 SPORTTRIBUNE 19.33 FRANSE TAALWENKEN EN CULTUREEL NIEUWS 19.39 MEDED. EN WEERBERICHT 19.45 NIEUWS 20.10 DIEST VANDAAG.... EN MORGEN? Toeristische documentaire 20.45 DE ZACHTMOEDIGE Tv-spel van Arthur Adamov naar Dostojewsky 21.45 CONCERT VAN DE VER. NATIES TE WENEN 22.25 NIEUWS BELGIë (Frans): 14.00 SCHOOLTELEVISIE 18.05 NIEUWS 18.10 (kleur) HISTOIRE DE TOUS LES PAYS Voor de kleuters 18.25 (kleur) LE JARDIN EXTRA ORDINAIRE 18.55 (kleur) PIROULI Voor de kleuters 19.00 KATH. GODSD. UITZENDING 19.30 SPORTPROGRAMMA 19.45 JOURNAAL 20.10 (kleur) ARSèNE LUPIN 21.05 SITUATION 71 21.45 RECONNAISSANCE DES MUSIQUES SOVIéTIQUES (3) 22.20 JOURNAAL FRANKRIJK (Rijssel): 19.45 JOURNAAL 20.10 MEDEDELINGEN 20.15 FRANCE-INTER-MAGAZINE 20.30 HEXAGONE 22.20 JAZZMUZIEK 23.00-23.15 JOURNAAL DUITSLAND I: 20.00 (kleur) JOURNAAL Aansluitend weerbericht 20.15 (kleur) MONITOR Actualiteitenprogramma 21.00 (kleur) BAFF 21.30 TELEVISIEDISCUSSIE 22.15 (kleur) JOURNAAL Aansluitend commentaar en weerbericht 22.35 (kleur) TELE MACK, TELE- MACK, TELEMACK Film van Heinz Mack, Edwin K. Braun en Hans Emmerling. 23.20 (kleur) JOURNAAL DUITSLAND II: 19.45 (kleur) HEUTE Journaal, actualiteiten en weerbericht 20.15 (kleur) IK ZEILDE DE WERELD ROND Film van solozeiler Rollo Gebhard. Deel 2: Van Tahiti tot Hamburg. Aansluitend kort nieuws 21.00 LE GOMMES Belgisch-Franse speelfilm uit 1968 Aansluitend tips voor bioscoop bezoekers. Vijf minuten filmkritiek 22.30 (kleur) JOURNAAL Aansluitend weerbericht en commentaar 22.35 SLUITING Maandag 1 febr. HILVERSUM I 402 M EN FM NCRV: 12.00 Los-Vast: gevar. progr. (12.21 Voor boer en tuinder, 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinb., 12.30 Nws, 12.41 Hier en Nu: Actu al. 12.58 Rebus). 14.05 Schoolradio. 14.30 (S) Blaaskwintet: mod. muz. (opn). 15.00 Herv. middagd. NOS: 15.30 Zoekl. op Ned.: report, en commentaren uit alle delen van het land én veel muz. (16.00-16.02 Nws.). Overheidsvoorl.: 17.20 winti- cultus in Suriname. Een progr. van Bally Brashuis. NCRV: 17.30 NCRV en Bloc: act. progr. met muz. illus tratie. (18.19-18.29 Uitz. van de Christ. Hist. Unie. 18.30-18.41 Nws.). E.O.: 19.00 Wij hebben een woord voor de wereld: veelgevr. geestelij ke muz. 19.25 Reform, en reveil, lezing. 19.35 Muz. intermezzo. 19.40 Geloven vandaag, lezing. NCRV: 20.00 Bij de tijd: act. inform, over ontw. in de samenl. 20.20 (S) Les Béatitudes d'après l'Evangile, orato rium van C. Franck, uitg. door Om- roepork. Groot Omr.koor en sol. 22.30 Nws. 22.40 Avondoverd. 22.50 Voorrang: art. voorkeursprogr. 23.30 (S) Deze tijd, deze muz.: fluit en piano: mod. muz. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 298 M EN FM VPRO: 12.00 VPRO-Maandag: kl. muz. met tussen 12.00 en 14.00 uur nws. en inform, over muz. 14.30 Schoolradio. NOS: 14.50 Tobben met tape: een wedstr. tussen Belgische en Nederlandse teams van geluidsja gers. 15.20 Eurojazz: Montreux Jazz Festival 1970. 16.00 Nws. AVRO: 16.03 Braziliana: lichte Zuidameri- kaanse muz. 16.30 Mikadoo: progr. v.d. jeugd. 17.30 Brabant Journaal, 17.55 Mededed. 18.00 Nws. 18.11 Ra- een van de weinige middelen, waar ik mezelf uit een impasse kan sle pen, waarmee ik mijn gevoelens duidelijk kan maken. Ik schrijf uit sluitend om herkend te worden. Niet voor het theater, niet voor de lach. Daarin verschil ik heel duidelijk van Paul, die zich bij elke zin, elk woord afvraagt, hoe de zaal zal rea geren, hoe het effect zal zijn. Ik ben al blij, als ze me zien staan. Dat schrijven van eigen teksten is dan ook een logisch groeiproces ge weest. Ik heb een hele tijd in de groep meegedraaid, teksten van an deren gebracht. Op een geven mo ment, merk je, dat het je geen voldoening meer geeft dat je zonder stroom staat. De enige oplossing voor mij was, dat ik mijn eigenzin nige weg ging om duidelijk te ma ken, wie ik in feite ben. Ik ben geen figuur, die kan leven in de luwte van een andermans applaus en zelf een schaduw blijft. Wat Paul doet is enorm, maar in het vak kiest hij een weg, waar ik gegarandeerd verloren zou lopen". Liselore Gerritsen („Er zijn men sen, die me een mooie meid vinden, maar wat is mooi? Ik kan toevallig aardig verven, maar als ik een pest hui heb, zie ik er toch mooi ver schrikkelijk uit) is gefascineerd door het woord. Haar favoriete ar tiesten zijn zonder uitzondering ook grote schrijvers. Brei en Barbara staan hoog genoteerd in haar bal boekje. Ze zegt: „Ik luister altijd met de tekst in mijn hand. Natuur lijk is de muziek ook belangrijk. Muziek slaat de brug naar degene, die luistert. De muziek wekt de interesse, maar daarna moet het woord de rest doen. Ik ben nu bezig aan een nieuwe langspeelplaat en daar krijgt de muziek een sterker accent dan in mijn vorige liedjes. Ik probeer een bepaalde sound te vin den, die aansluit bij deze tijd. Vier vijfde van de plaat is klaar. Er komen 14 nieuwe liedjes op. Of twaalf, als ik er enorme muzikale tussenstukken in plak. Dat hangt van de creativiteit af". Andere plannen: „Ik zou verdomd graag een boek schrijven. Een heel dik boek. Het geschreven woord is een ongelooflijk medium om jezelf te manifesteren. Toch wil ik het op treden voor geen prijs missen. Ik ben weliswaar geen chansonnière, je zult nooit iemand vinden, die kapot is van mijn mooie zingen maar ik vind het directe contact wel belang rijk. Alles, wat ik aanpak, probeer ik zo intens mogelijk te doen. Alles, wat het leven te bieden heeft, vreet ik op. Ik schijn een mens met een enorme honger te zijn". TOEN Harrison Salisbury's boek „War between Russia and China" eind vo rig jaar verscheen, (en in De Stem uitvoerig besproken werd, op de pa gina „Peilingen") zat het midden in de actualiteit: de incidenten aan de Russisch-Chinese grens eisten weke lijks doden en de dreiging van een oorlog tussen de twee communistische grootmachten leek niet uitgesloten. Op het moment, dat het boek (uitne mend vertaald) van de Nederlandse persen rolde, is het Russisch-Chinese conflict weliswaar uit het actualiteits- gebeuren, maar het is niet opgelost. Daarom blijft Salisbury's boek, dat helder en boeiend is geschreven, het bestuderen waard. „Oorlog tussen Rusland en China" door Harrison E. Salisbury. Uitgave Erven J. J. Tijl, Zwolle, 7.50. EEN maand lang, van mei tot juni aanstaande, gaat Toon Hermans ei gen schilderstukken exposeren en verkopen in de kunsthandel Hüsste- gen in het Noordbrabantse Haaren. Expositie-organisator Ben Hüsste- gen: „Er komt hier bekend en voor al veel onbekend werk van Hermans te hangen. Het is de bedoeling, dat het grootste deel verkocht gaat wor den. Prijzen heeft de heer Hermans nog niet bepaald, maar ik ben er zeker van, dat er hoge bedragen voor zijn schilderijen moeten wor den gegeven. Er komt ook een map met litho's uit. In een oplage van 100 geven we cassettes uit met 12 gesigneerde litho's. eindredactie hans maas dio ourn. 18.25 Ik verbind u door..: praatje. 18.30 (S) Clivia, operette van Dostal, uitg. door Promenade- ork., klein Radiokoor en sol. (opn). NOS: 19.30 Nws. R.V.U.: 19.35 Ver schenen is...Spreekster: Meta van Ij zer m.m.v. Bela Berger-Brandon. NOS: 20.05 Gamma van alpha en bèta: progr. over recente vorderin gen in de wetenschap. 20.30 Weer es wat anders: minder bekend buitenl. repertoire. 21.10 Euroditie: etherver kenningen op de middengolf. 22.10 Sextant: radiomagazine van de NVSH. 22.30 Nws. 22.40 Meded. VPRO: 22.55 Stichting Ned. School radio: sexuele vorming. NOS: 23.15 (S) Metro's Midnight Music: Metro- pole Orkest, trio en sol. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III 240 M EN FM TROS: 12.00 Nws. 12.03 Jam on Radio: pop-toppers. KRO: 13.00 Nws. 13.02-18.00 KRO-op-drie: pop mixture. (14.00, 15.00, 16.00 en 17.00 Nws.). BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws, meded. en SOS-ber. 12.08 Landbouwkroniek. 12.15 Maan- dagboek. 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00 Nws. en schouwburgprogr. 13.20 Dansmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. (15.00-15.03 Nws.). 16.00 Nws. 16.03 Lichte muz. 17.00 Nws. en meded. 17.15 Muz. progr.. 17.55 Weegsch. 18.00 Nws. 18.03 Verz.progr. 18.28 Paardesportuitsl. 18.30 Godsd. uitz. 18.45 Sport. 18.55 Taalwenken. 19.00 Nws. en actual. 19.40 Keurig Frans. 19.45 Openb. Kunstbez. 19.55 Intermezzo. 20.00 Opera-magazine. 22.00 Nws. en De Zeven Kunsten. 22.20 Ernstige muz. (23.00 Nws.). 23.40-23.45 Nws. Dinsdag 2 febr. HILVERSUM I 402 M EN FM NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 (S) Op het eerste geh.: kl. muz. (gr.). (7.25 Horen en zien. 7.30 Nws. 7.32-7.50 Hier en Nu: act.). 8.00 Nws. 8.11 Te Deum lau- damus: gew. muz. 8.30 Nws. 8.32 (S) Voor de huisvr. (9.00-9.10 Gymn. v.d. huisvr.). 9.40 Schoolra dio. 10.00 Bijbelse verkenningen. 10.15 (S) Operamuz. (gr). 11.00 Nws. 11.03 Het wassende water, vervolg- hoorspel. 11.33 Voor de zieken. 11.55 Meded. HILVERSUM II 298 M EN FM AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend- gymn. 7.20 (S) Dag met een praatje (gr). 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 (S) Dag met een praatje (ver volg. (8.30-8.33 De groenteman). 8.50 Morgenwijding. NOS: 9.00 Uit- gebr. report, of herh. NOS-progr. 9.35 Waterst. 9.40 Muz. uit de Mid deleeuwen en Renaissance. AVRO: 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Ar beidsvitaminen: pop. verz.pl.progr. (11.00 Nws.). 11.30 Rondom 12: progr. v.d. vrouw. (11.55 Beursber.). HILVERSUM III 240 M EN FM VARA: 9.00 Nws. 9.02 Plaatje voor de pep. 10.00 Nws. 10.03 Eks- pres: lichte platen. 11.00 Nws. 11.02 Een opvallend vrohjke gevar. visite: licht platenprogr. (12.00 Nws.).

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1971 | | pagina 13