Dit is de ploeg van Kees Buys. Zo zoeken wij er nu nog zeven Dit is de ploeg van Kees Buys. Acht man sterk. Acht man met verschil lende karakters, ideeën en hobbies. Maar ook acht man die het over een paar belangrijke punten samen eens zijn. Zij willen afwisselend werk. Zij willen niet tussen vier muren. En ze hebben de pest aan kapsones. Kees Buys en zijn ploeg kregen zo'n 8 jaar geleden wat ze wilden. Ze gingen werken in de Rotterdamse haven. Bij Quick Dispatch. Quick Dispatch. Wat is dat voor een bedrijf? Quick Dispatch (zeg maar gewoon 'kwik dispets') is een stuwadoors- bedrijf. Een van de grote in de Rotterdamse haven. Ons voornaamste werk is het laden en lossen van schepen. Dat doen we op moderne ter reinen aan de Prinses Beatrixhaven. We kunnen daar met de ruimte goed uit de voeten: het totale oppervlak is 30 hectare en als het moet pakken we 16 grote zeeschepen tegelijk. Quick Dispatch is aangeslo ten bij de Nederlandse Scheepvaart Unie. In totaal werken daar rtl5.000 mensen. En hoewel wij de conjunctuur ook niet in de hand hebben dachten wij toch, dat dit meer zekerheden bood dan een of ander haasje-over firma. We krijgen steeds meer werk. Ieder jaar wordt het drukker. Komen er meer schepen. Daarom vragen wij nu aan 100 man of ze bij ons willen komen. En ploegen vormen als die van Kees Buys. We zoeken daarvoor ervaren mensen en ongeschool den die bij ons in het bedrijf het havenvak tot in de finesses krijgen aangemeten. Want iedere ploeg hoort bij wijze van spreken in de eredivisie. Havenwerk is vakwerk. Wie bij ons als ongeschoolde komt wordt opgeleid. Daar tillen we nogal zwaar aan. Het havenwerk is de laatste jaren sterk gemechaniseerd. Wie in deze omgeving mee wil komen moet gewoon een hoop leren. Net als voor ieder ander vak. Onze opleiding (de officiële van de Haven vakschool) duurt een jaar. Alle lessen praktijk en theorie worden in bedrijfstijd gegeven. Na dat jaar krijgt hijals zichtbaar bewijs van die vakbekwaamheid een certificaat. Nog één ding. Havenwerk zal nooit druk-op-de-knop-werk worden. De mechanisatie gaat steeds verder, maar kan lang niet alles. Wie in de haven komt mag dan ook niet bang zijn voor vuile handen of een natte rug. Hij mag niet bang zijn voor 3 0 graden zon of 15 graden vorst, want ook het weer is niet te mechani seren. En hij moet er tegen kunnen als we met zijn allen eens mis kleunen. Havenwerk blijft mensenwerk. Al blijft het ook altijd mannenwerk. Dat wel. Wat het betaalt en wat erbij komt. De hieronder staande lonen zijn gebaseerd op de normale werkcyclus van 2 weken dagdienst, 1 week avonddienst en 1 zaterdag per drie weken en gelden voor 21 jaar en ouder. Per week Netto voor gehuwd gemiddeld, bruto met 2 kinderen Ongeschoold (indien op zaterdag niet te werk gesteld) Geschoold (indien op zaterdag niet te werk gesteld) f299.97' (f290.37) f312.38 (f302.77) f216.01 (f210.17) f223.66 (f217.82) Verder: 18 werkdagen vakantie Vakantietoeslag plus 3 weken extra gratificatie, samen voor beginners: f 1780.- per jaar bruto. Direkte opname in het pensioenfonds. Hier komt de verhoging van 1 januari a.s. nog bij. QUICK DESPATCH 1. Jan van laarhoven 2. Jaap den Hollander 3. Kees Buys 4. Jaap van Dam Stuwer le Was Stuwer le Was Ploegleider Stuwer-Dek 5.FransvanEmden 6. Joop van der Giesen 7. Bastiaan de Gast S. Daan van Dam Stuwer le Was Stuwer le Was Stuwer le Was Kraanmachinist Vorktruckchauffeur Quick Dispatch: dichterbij dan u denkt. We zeiden al dat onze terreinen liggen aan de Prinses Beatrixhaven. Dat is in Rotterdam-Zuid. Voor de mensen van buiten Rotterdam zijn er pendelbussen. Vaste bussen met vaste chauffeurs. Dat zijn: J. Adriaanse, Emmastraat 44, Roosendaal P. H. van Zundert, Belvederestraat 35, Bergen op Zoom A. P. M. van Opdorp, Wouter Knijfstraat 8, Bergen op Zoom F. F. M. van Huffel, Belvederestraat 24, Bergen op Zoom A. C. Aartsen, Bergstraat 20, Ossendrecht P. J. Jansen, Wouwbaan 7, Hoogerheide J. B. Kooien, Pastoor de Withstraat 10, Putte Gemiddelde rijtijd: ca. 60 minuten. Dat lijkt onwaarschijnlijk snel. Daarom hebben we de namen en adressen er maar even bijgezet. Voor wie het zelf wil navragen. Praten met Ouick Dispatch. Waar en hoe? We hebben in deze advertentie iets verteld over werken in de haven. We hebben geen grote woorden gebruikt. Het niet mooier voorgesteld dan het is. Als u dat reëel vindt, kom dan eens praten (en breng al uw vragen mee). Kies daarvoor de manier die u het beste uitkomt: Kom naar de voorlichtingsavond op donderdag 17 december 1970 19.00-20.00 uur Hotel Merks, Brugstraat 57, Roosendaal Hotel „De Schelde", Antwerpsestraat 56, Bergen op Zoom Café J. B. Melsen, Dorpstraat 6, Ossendrecht 2. Wanneer u verhinderd bent de voorlichtingsavond te bezoeken kunt u kontakt opnemen met een van onze chauffeurs (zie bovenstaande adressen). 3. U kunt daarna naar Rotterdam komen, bij voorkeur met een van onze personeelsbussen en komen kijken en praten. Als dit niet mogelijk is en u komt op eigen gelegenheid, dan worden uw reiskosten natuurlijk vergoed. A

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 8