ompé alleen voor zichtbare kunstenaars? NST WINAR NA 50 JAAR M NOG STEEDS ACTIEF ki|k naar luister naar emaal \nF.UX EN Prijs voor Gregory Peck CLOVER LEAF MORGEN OP TV (BRT) Bestuursseholen in „Wet-Strijd" ■inMGE JENEVER d Bij Stichting Film en Wetenschap in Utrecht Buiten blijven NEDERLAND I: Met een plaat vindt iedereen zft draai NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands) BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: Een platenbón is altijd raak op het etiket staat waar het vandaan komt: SCHADE &BUYSING SCHIEDAM WOENSDAG 25 NOVEMBER 1970 nieuw parlementair jaar is en; een nieuwe begroting, inister Klompé straks als le sinterklaas denkt uit te an de braven en de stouten rnnst, valt uit die begroting allemaal dorre cijfertjes af n. En dan blijkt nog steeds, zelfs dan tevoren, dat de re kunstenaars braaf zijn; ichtbaren stout. Anders ge- og steeds gaat 90% naar de ende en dus zichtbare kun- s, 10% naar de scheppende, bare kunstenaar. Als men alleen de posten rekent kunstbedrijven tegenover ende kunst. Gezien tegen aalbedrag van 70,5 miljoen van de gehele kunstbegro- taat de scheppende kunst ^aar op 8,5% met zijn f en we echter alleen de „be- tegenover de scheppende aars stellen (orkesten tegen- drachten aan componisten; roepen tegenover opdrach- r toneelschrijvers), dan ko- e voor sommige categoriën el erger uit. Ja, dan staat eel zelfs op de achterlijkste plaa'ts. Want tegenover de bijna 9,5 miljoen, die het ministerie (naast alle gemeentelijke en provinciale subsidies!) denkt bij te dragen aan de toneelgroepen, staat slechts f 130.000. Dat is, pak weg, 1,3%. En dat is, pak niet weg, een gruwelijk schandaal. Omdat eni%e eeuwen ervaring met westerse kunst en beschaving wel hebben aangetoond dat een levende kunst de basis is voor culturele vooruitgang, en dat die levende kunst slechts voort komt uit de scheppende, niet uit de uitvoerende kunstenaar in elk tijdsgewricht. De muziek is er al even erg aan toe. Telt men op wat alleen al het rijk subsidueert bij orkesten, en sembles, Koorstichting en Neder landse Opera, dan komt men op ca 26,5 miljoen. Daartegenover is er voor de componisten, die toch ei genlijk het werk zouden moeten leveren voor die orkesten, slechts f 399.000 oftewel 1,5%. Zeer globaal terwille van de leesbaarheid, kan men stellen dat voor beeldende kunstenaars 2,4 miljoen beschik baar is (maar die werken dan ook met erg duur materiaal); 1,4 mil joen voor letterkunde; 1,3 miljoen voor film (waarbij de filmkosten meer dan 90% va'n een budget eisen, ga na wat overblijft); 4 ton voor de componisten; en nog geen anderhalve ton voor de toneel-, t.v.-, en hoorspelschrijvers. Met nog wat losse potjes (o.a. f 57.000 voor opdrachten aan choreo grafen) komt men dan op boven genoemde 5,9 miljoen op dat totaal van 70% miljoen. Laten we Sinterklas-s Klompé niet al te boos aankijken op deze wanverhoudingen. Die zijn er al sinds de subsidie-opzet van 1945, en juist mevrouw Klompé heeft de laatste jaren de stijgende begro tingsposten bij de scheppende kunst sneller doen toenemen dan bij de „bedrijven": weer zeer globaal ge nomen in 1969 scheppend 3,6 mil joen. tegen bedrijven 30 miljoen; in 1970 werd dat 4,5 miljoen tegen 35; in 1971 dan 5,9 tegen 39. Tegen over een stijging in drie jaar van de subsidie can kunstbedrijven van 30 heeft zij het mogelijk gemaakt dat de -subsidies voor scheppende kunst in dezelfde peri ode stegen met 64 Op zich zelf heel fraai, maar gelet op de be schikbare bedragen toch een drup op een witgloeiende plaat. Die wanverhouding is gegroeid en bevorderd doordat aan de ene kant bedrijven stonden, aan de an dere kant individuen. Als rijk en gemeenten samen ooit een (uit de aard van die kunst) zeer dure Opera hebben opgericht, en die Opera wordt alsmaar kostbaarder, dan is het voor de subsidiegevers na een paar ja>ar erg moeilijk om die paar honderd zangers, koren en orkest op straat. Tussen haakjes, die Opera kost op z'n eentje het rijk 6% miljoen, tegen alle grote orkesten bij elkaar 16 miljoen. Maar dat zijn uiteraard niet de totale kosten, want de gemeenten leggen er, variërend van geval tot geval, nog eens de helft of hetzelf de bij. Tegen deze achtergronden wordt nu misschien voor de amper geïn teresseerde lezer toch duidelijk, waarom de laatste tijd die onzicht bare kunstenaars zichzelf zo zicht baar maken (variërend van de heftigheid bij de Beeldende Kunst tot schriftelijke protesten van com ponisten: de van huis uit zeer indi vidualistisch ingestelde scheppende kunstenaar gaat inzien dat hij, in concurrentie met grote kunst-„be- drijven" of -„instellingen", alleen enige aandrang in Den Haag en elders kan uitoefenen indien hij zich met lotgenoten verenigt. Niet voor niets groeit de Federatie van Beroepsverenigingen van Kunste naars snel in tal, kracht en lastig heid. De scheppende kunstenaar is te lang onzichtbaar gebleven, en zonder hem hebben al die dure bedrijven even weinig zin als een Stradivarius zonder muziek om er op te spelen. C. NICOLAI (Van een onzer verslaggevers) Nederlands best verkopende beatgroep, Shocking Blue, n de groepen die vrijwel nooit in eigen land zijn te zien. toe vertonen zij zich op de televisie om een nieuwe plaat te maar de keren dat ze hier in levende lijve ergens op een te zien zijn, kan men op de vingers van één hand tellen, ril traden ze voor het laatst in Nederland op, ter gelegen- het koninginnebal van radio Veronica. Daarna bleef het e stil, tot de groep afgelopen zondag in Het Turfschip in trad. nd bij dit eerste optreden tijd was het feit, dat de n viermansbezetting naar vijf man is overgegaan, tweede sologitarist aan te ilde Robbie van Leeuwen d van zijn formatie nog diepte geven. De nieuwe t, Leon de Rey, is door rtentie bij Shocking Blue gekomen. Maar liefst tachtig gitaris ten hadden op deze advertentie ge schreven, waarvan een twintigtal voor nadere selectie in aanmerking kwam. Leon de Rey bleek het beste in de groep te passen. Hij had maar twee weken de tijd om zich in te werken voor het optreden in Breda. Niet verwonderlijk dan ook, dat zijn debuut nog niet imponerend was. Shocking Blue viel het afgelopen jaar flink in de nationale en inter nationale prijzen. 28 Oktober kregen zij de Gouden Leeuw van radio- Luxemburg als beste groep van Eu ropa. Tekstschrijver Robbie van Leeuwen kreeg vorige week De Gouden Harp van Conamers. „We kunnen onderhand best een prijzen- kast gaan aanschaffen", zegt Robbie van Leeuwen". We hebben eigenlijk alles wel zo'n beetje. Behalve na tuurlijk een Edison. Maar dat wordt door het CCCG georganiseerd en daar is onze maatschappij geen lid van". Overigens is hij het eens met manager Cees van Leeuwen, als die stelt dat Shocking Blue tevreden is met de maatschappij. „Dureco is ge woon erg fijn", aldus Cees van Leeuwen, „en zo'n Grand Gala is voor ons niet eens interessant". Daarbij kan hij het best begrijpen dat Dureco niet meebetaalt aan de CCCG. „Dat geld wordt dan nota bene besteed om buitenlandse ar tiesten naar het Gala te halen". Manager Van Leeuwen tilt er niet zo zwaar aan. Shocking Blue heeft toch werk genoeg'. „Onze nieuwste plaat, Hello Darkness, kwam hier ineens van niets naar 13. Dat wordt gewoon een nieuwe hit" voorspelt Van Leeuwen. Naamgenoot Robbie vult dat gretig aan: „Eind februari gaan we weer naar de Verenigde Staten. Voor die tijd moeten we nog naar Frankrijk en dan hebben we nog vijf televisieoptredens. Onze plaat „Never marry a railroadman" staat deze week op de derde plaats in Japan". „Daar zouden we ook best nog eens naar toe kunnen, bedenkt bas sist Klaasje van der Wal. „Er zijn mensen die het gek vin den dat ik alle teksten zelf schrijf, en ook een groot stuk van de mu ziek. Maar ik heb helemaal niet het gevoel, dat ik roofbouw op mezelf aan het plegen ben. Nog niets van gemerkt tenminste. En zolang het gaat, ga ik door. Ook al is dit leven van hotel tot hotel reizen, tamelijk vermoeiend. Het is in ieder geval altijd fijn om weer thuis te zijn. Maar als je die inspanning als muzi kant niet kunt opbrengen kan je beter op kantoor blijven zitten. Voorlopig zijn we nog in de running en dat betekent dat het financieel nu natuurlijk erg goed gaat". Een bewijs van dat laatste is bij voorbeeld het feit dat Cees van Leeuwen nu 'al een paar maanden een Jaguar voor de deur heeft staan, maar al vijf keer voor zijn rijbewijs gezakt is. n onze kunstredactie) T „De naam Ernst Wï- or allen die in de filmwe- zins thuis zijn geen onbe- andaag herdenkt hij de hij 50 jaar bij het filmbe- 'kken is als speler en re- Is 76-jarige is hij nog tief bij de Stichting Film schap te Utrecht; een orga- 'e nu reeds jaren van Wi- e technische kennis profijt "s, waarin hij zelf speelde Aschermittwock ('21), Der "en Tod ('22); Die Wacht ('26); Zirkus Renz ('26) eilige drei Brunnen ('30), intig in totaal. Van de inder) films, die hij regis nen genoemd worden: Dik es de zoon van de Stroper, ebijter, Het Nederlands ea rn ('35) en de Flappy enaar Winar is van Duitse zijn werkelijke naam is arl Eichhoff. Oorspronke- ij in Duitsland electrotech- i studeren. De mobilisatie eerste wereldoorlog) stak stokje voor. De toen nog e" Eichoff kwam bij de Hij moest er vijf jaar bi] angen. Zijn grote belang- oor alles wat naar film kleine jongen ging hij al gelmaat van de klok naai bioscoop om Path' film- ien in de Buitensociëteit waar de oude mevr. Hart- onerend achter de kassa had hem tijdens zijn lege- Haarlem naar de juiste dreven: de Hollandia Film, bij Maurits Binger figuran- -s o.a. in De Kroon dei Hij speelde nog een engel Duivel, geregisseerd door Theo Frenkel sr. en de erfprins in Pro Domo, opgenomen in het Am sterdams stadion. Na de mobilisatie -kwam hij te recht bij o.a. het Bouwmeester The ater te Den Haag. Zijn acteurschap zat zijn familie, met een indrukwek kende stamboom niet zo lekker en Willy besloot zijn initialen om te draaien, waarbij hij de naam van een der familiebezittingen in Mahren (Tsjechoslowakije) - Winar - als pseudoniem koos. In 1920 brak de toneelstaking uit, die iirj-, over heel Nederland en alle gezelschappen uitbreidde. Winar, die in iet Residentie Ensemble (opge richt door de stakers) meespeelde herinnert zich nog maar al te goed hoe de grote Willem Rooyaards zich eruit redde. Maar Winar begon deze situatie te vervelen en besloot zijn geluk in de Duitse film-industrie te gaan proberen. Hij kreeg daar een rol in een cowboy-film Die Prarie- Diva die nooit werd uitgebracht, maar waardoor hij in ieder geval leerde paardrijden. Vrij onverwachts daarna kreeg hij een der hoofdrollen in De Vier LurJh 's geregisseerd door de Deen A. W. Sandberg. Jarenlang was Ernst Winar een veelgevraagde acteur, die zijn eisen kon stellen. In 1923 trouwde hij met de jonge Ierse actrice Colette Brettel, die zijn te genspeelster was in de Engels-Duit se co-produktie Die Wettlauf ums Glück uit datzelfde jaar. Zij speel den nog in vele films samen. In 1922 waagde Winar zich, zij het op bescheiden schaal, aan de regie en produktie. Winar Film leverde de bij programma's voor Terra Film: De Flappy films met Adolphe Engers in de titelrol. Toen de geluidsfilm zijn intrede deed schakelde Winar zich geheel op de regie over zijn accent was te zwaar terwijl hij ook samen werkte met dr. Kaisermann, uitvin der van een nasynchronisatie-sys- teem dat een grote besparing op de produktiekosten gaf. De verschillende Nederlandse ac teurs. die zich in Berlijn gevestigd hadden, als Adolphe Engers, Paul Karsten, Agathe Bergsma, verenig den zich in het Hollandsch Kamer spel-Ensemble, dat regelmatig en met veel succes zijn voorstellingen in de Berlijnse Schubertzaal gaf, Dolle Hans bijv. In 1932 keerden de Winars naar Nederland terug, waar hij een con tract met de produktiemaatschappij Cinetone in Amsterdam afsloot. Er werd een nieuwe maatschappij op gericht, waarvan Winar zowel direc teur als regisseur was Nationaal Film N.V. In 1935 ontstonden drie Nederlandse films: één korte, Het Nederlandsche Cabaret-Album, en twee speelfilms, De Kribbebijter (die Winar samen met Herman Kos- terlitz maakte) en Op Stap. Na de tweede wereldoorlog ver vaardigde Winar nog een aantal kin derfilms, produkties ontstaan in sa menwerking met Niestadt, q.». Dik Trom. (ADVERTENTIE) Een platenbón is altijd raak f 5,- 7,SO ÏO,- 15,- 20,- 25,- HOLLYWOOD (AFP) De orga nisatie van Amerikaanse filmspelers heeft haar jaarlijkse prijs aan Gre gory Peck toegekend voor „zijn op merkelijke succes bij het aanmoedi gen van de hoogste idealen van het toneelvak". DEZE reeds eerder verschenen, maar nu in de Salamanderreeks op genomen roman, beschrijft hoe een vrouw als zij op bezoek is in Rome de gebeurtenissen reconstrueert waar zij als jong meisje bij betrok ken werd. De roman is tevens een aanklacht tegen de praktijken van de verarmde landadel die nergens voor terugdeinst om haar bestaan te rekken. Vooral echter is de roman een scherpe karakterschets van een menselijk wezen dat nergens echt bij betrokken wordt. Die eeuwige buitenstaander heeft Helene Nolthe- nius zeer sterk verbeeld in haar roman die zich bovendien goed laat lezen als een spannende avonturen roman met een verrassende ontkno ping. Helene Nolthenius: Buiten Blijven. Querido (Salamander 268) f 2,60. HANS MAAS. (Van een onzer verslaggevers) BERGEN OP ZOOM Morgena vond zal de Westbrabantse pop-for matie Clover Leaf op de Belgische televisie (Nederlands-talige uitzen ding) te horen en te zien zijn. Dat gebeurt in het programma Tienerklanken, waarin een show programma onder de titel „Hej" wordt gepresenteerd (aanvang 19.00 uur). Clover Leaf brengt de laatste plaat ten gehore: Don't spoil my day. Ook Julie Felix behoort tot de optredende artiesten. Clover Leafs laatste single wordt deze week overigens ook uitge bracht in Engeland, Verenigde Sta ten en Australië. Onlangs is hij ook al in Duitsland uitgekomen. (ADVERTENTIE) (Van onze RTV-redactie) HILVERSUM In het NOS-tele- visicprogramma „Wet-Strijd" dat vanavond van 22.45 tot 23.15 uur via Nederland 1 zal worden uitgezonden en waarin kennis van recht en wet worden getest, komen dit maal te gen elkaar uit studerenden aan de bestuurschool van Noord-Holland te gen studerenden aan de bestuurs- school van Zuid-Holland. „Wet- Strijd" wordt gepresenteerd door drs. H. van Run, geproduceerd door Miep van Kampen en geregisseerd door Leen Timp. (ADVERTENTIE) 10.45 12.00 17.00 17.35 18.45 18.55 19.04 19.09 19.30 20.00 20.00 20.30 22.05 22.20 22.45 23.15 23.20 NOS SCHOOLTELEVISIE 10.45 Verkennen en ontdekken. 11.10: Walter and Connie. 11.35: De Ierse kerk. SLUITING NCRV KIJKKAST SLUITING NOS (kleur) DE WOEFS EN DE LAMAARS (kleur) JOURNAAL DEN HAAG VANDAAG PREMIèRE Programma over filmkijken. en film maken. CVK-IKOR-KRO/RKK KENMERK Wekelijkse informatierubriek over kerk en samenleving, (kleur) JOURNAAL POLITIEKE UITZENDING D'66 NOS DE HUWELIJKSKANDIDAAT Italiaanse film van Antonio Pietrangeli, onderscheiden met de prijs van de internationale filmpers. STICHTING SOCUTERA STUDIO SPORT WET-STRIJD Spel, waarmee men zijn ken nis van recht en wet kan toetsen. (kleur) JOURNAAL SLUITING NOS 18.45 (kleur) DE WOEFS EN DE LAMAARS 18.55 (kleur) JOURNAAL NCRV 19.04 (kleur) EDDY READY GO Licht muziekprogramma 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.20 DE KLEINE ZIELEN Herhaling van een serie naar de romancyclus De Boeken der Kleine Zielen van Louis Cou perus. 21.40 HIER EN NU 22.05 MEMORBOEK Programma over het leven der joden in Nederland tot 1940. 22.10 (kleur) JOURNAAL 22.15 SLUITING 17.30 JEVANJONG 19.30 ZANDMANNETJE 19.35 OPENBAAR KUNSTBEZIT 19.45 HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS 19.50 ZOEKLICHT Culturele kroniek. 19.55 MEDEDELINGEN EN WEER BERICHT 20.00 JOURNAAL 20.25 TIENERKLANKEN Indonesië zonder Soekarmo (1) Betjaks en studenten. 20.50 PANORAMA 21.35 KLASSIEK OP DE PLAAT Reportage over het produceren van klassieke grammofoon platen. 22.20 JOURNAAL 15.15. 15.45 EN 16.15 SCHOOLTELE VISIE 16.40 NIEUWS 16.45 FEU VERT Gevarieerd programma voor de jeugd. 18.20 SURVOL 18.50 PLUM-PLUM Voor de kleuters. 18.55 NOëLE AUX QUATRE VENTS (13). 19.25 CONTACTS Verkeersinformatie. 19.30 JOURNAAL 20.00 LES AIRS DES BEATLES 21.10 LE DROIT ET LA VIE 22.00 TéLéMEMOIRES Afl.: „Monsieur van Bilsen" (deel 1). 22.40 JOURNAAL 20.00 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht. 20.15 (kleur) OOSTPRUISISCHE ONTMOETINGEN Hoe ziet het dagelijks leven eruit van de mensen die in het grensgebied van de Oder-Neis- se wonen? Olrik Breckoff pro beert op deze vraag met zijn film een antwoord te geven. 21.00 (kleur) TOURNEE Een ballet danst de weredd rond. 22.00 ALS DIE BILDER LAUFEN LERNTEN Het privé-museum van de lach. 22.30 (kleur) JOURNAAL 19.45 (kleur) HEUTE 20.15 (kleur) ZDF-MAGAZIN Informaties en meningen over actualiteiten. Aansluitend: kort nieuws. 21.00 TWEE BUITENLANDSE TV- SPELEN „Het einddiploma" en „De dromers". 22.25 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht. (ADVERTENTIE) f5,-7,50 10,-15,- 20,-25,- Woensdag 25 november HILVERSUM I 402 M EN FM KRO: 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gevar. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land en tuinb., 12.30 Nws.; 12.41 Actual.; 13.00-13.05 Raden maar...). 14.00 Huisb., pastoraal gespr. NCRV: 14.10 (S) Mod. orkest- en kamermuz. (gr.). 15.00 In 't zilver, progr. voor oudere luisteraars. 16.00 Nws. 16.03 Voor de kleuters. 16.15 Hoorspel voor de jeugd. 16.30 (S) Jeugdland: gevar. jeugdprogr. 17.30 NCRV en Bloc: actueel progr. met muz. illus tratie. (Overheidsvoorl.: 17.50-18.00 Tekst en uitl. Joop van Zijl in gespr. met de insp.-generaal van het onderw. Dr. A. de Jong, over de nieuwe lerarenopl. voor beroepsger. vakken; 18.30-18.41 Nws.). NOS: 19.00 Jpenb. Kunstbez. Morele Her bewapening: 19.10 Waarom in vre desnaam legalisering van maat schappij-ontbinding? gespr. NOS: 19.20 Voorber. wetgev. maatschappe lijk en cultuur welzijn, disc. 19.50 Progr. voor blinden en slechtzien den. 20.00 (S) Radio Filharmonisch Orkest: oude en mod. muz. 20.50 Korte report, van de voetbalwed strijd Bayern München - Sparta. 20.55 Muz. uit India: Sitar-muz. (opn.). 22.00 Nabesch. voetbal- wedstr Bayern München - Sparta. 22.10 (S) NOS-Festival voor oude muz. (opn.). 22.30 Nws. 22.38 Me ded. 22.43 (S) Cosa Nostra HILVERSUM II 298 M EN FM VARA; 12.00 (S) Licht ensemble met zangsol. 12.25 (S) Gevar. pl.progr. 13.00 Nws. 13.11 Actual. 13.25 Speelruimte; progr. met o.a. gespr. portret, muz., hoorsp. en re port. NOS: 17.02 Onder de groene linde: oude liedjes. 17.20 Unesco - magazine. VARA: 17.40 Ned. maken muz.: koorzang. 17.55 Meded. 18.00 nws. 18.11 Actual. 18.20 Uitz. van de Katholieke Volkspartij. 18.30 (S) Klink klaar, zonder nonsens. 19.30 Nws. 19.35 Buitenlands weekoverz. 19.45 (S) Tango-rumba orkest met zangsol. 20.10 (S) Melodieën Ex pres: licht gevar. Muz.progr. 20.30 (S) Metropole orkest m.m.v. vocaal ensemble. 22.50 Vragenvuur: een be kende Ned. beantwoordt vragen van jonge mensen. 21.10 Het oproer kraait: rebelse liedjes van altijd en overal. 21.40 (S) Pop-Eye: popmuz. 22.30 Nws. 22.38 Actual. 22.50 (S) Contrasten: mod kamermuz. en lied. HILVERSUM III 240 M EN FM AVRO: 12.00 Nws. 12.03 Zet 'm op, een vro. pl.progr. (13.00 Nws.; 13.03-13.06 Radiojournaal). 14.00 Nws. 14.03 Gimmick, een duidelijk herkenb. pl. progr. 15.00 Nws. 15.03 Arbeidsvitaminen: pop. verz.pl.- progr. 16.00 Nws. 16.03-18.00 Lichte pl. (17.00 Nws.). BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muz.progr. (12.40 Weerber., meded. en SOS-ber. voor schippers). 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00 Nws, weerber, meded., dag klapper en SOS-ber. voor schippers. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio, 14.25 Grammofoonmuz. 14.30 Voor de jeugd. 14.50 Radio- schoolkoor. (15.00 Nws.). 15.15 Kin- derprogr. 16.00 Nws. 16.03 Beursber. HILVERSUM I 402 M EN FM en meded. 17.15 Jazz. 17.55 Weeg schaal. 18.00 Nws. 18.03 Verz.pl. voor de soldaten. 18.30 Lekenmoraal en filosofie. 18.50 Sport. 18.57 Taai- wenken. 19.00 Nws. weerber en ac tual. 19.40 Amusementsmuz. 19.45 Kunnen wij u helpen? 19.55 Gram mofoonmuz. 20.00 Operettefragmen ten. 22.00 Nws, ber. en de 7 Kun sten. 22.20 Lichte muz. (23.00 Nws). 23.40-23.45 Nws. Donderdag 26 november HILVERSUM I 402 M EN FM KRO: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 (S) Badinerie: klassieke en mod. muz. (gr.). (7.30 Nws, 7.32- 7.40 Actual., 8.00-8.10 Nws). 8.25 Overweging. 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw, 9.35-9.40 Waterstanden) huisvr., 9.35-9.40 Waterstanden( NOS: 10.00 Wat heeft dat kind?, pedagogische kroniek. 10.20 (S) Muz. uit de Barok (opn.). KRO: 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken. 11.55 Meded. HILVERSUM n 298 M EN FM AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend- gymn. 7.20 (S) Dag met een plaatje: lichte grammofoonmuz. 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 (S) Dag met een plaatje (verv.). (8.30-8.33 De groenteman). 8.50 Morgenwij ding. 9.00 (S) Russisch-romantische muz. (gr.). 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvita minen: pop. verz.pl.progr. (11.00 Nws.). 11.30 Rondom 12: Progr. voor de vr. (Om 11.55 Beursber.). HILVERSUM III 240 M EN FM NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Flits, een instr. progr. 9.30 Muz. bij de koffie. (10.00 en 11.00 Nws.). (ADVERTENTIE) (een geruststellend idee,(tók voor uw gasten) M

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 13