Daar zijn ze dan toch: „De Peanuts" Nana Mouskouri show „De Muizenval" blijft gespannen ROOYENS TERUG VOOR JOHNNY EN RIJK leerdam-g iedereen dat het duurd er is VA kijk DOêSHAvfeBEENHÖüWC AT the mm NOU) FÖR otm Five irnsm years THE MOON HASN T MÓVÊD, Am ms am ma doós:. PROTESTEN TEGEN LIED VAN DORUS VPRO wint prijs in Brno Slijtage Wijzigingen In Duitsland krijg ik negen keer zoveel voor een show De partner NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: DINSDAG 24 NOVEMBER 1970 (Van onze RTV-redacteur) HILVERSUM Charlie Brown, het enigszins meelijwek kende geesteskind van de Amerikaanse cartoonist Charlie Schulz, komt eindelijk in tekenfilm vorm naar Neder land. Vanaf vrijdag zendt de VARA voorlopig maandlijks afleveringen van een half uur over de „onovertroffen Peanuts" uit. In Nederland is deze strip reeds via enkele dag- en weekbladen bekend, maar zijn populariteit hier valt in het niets vergeleken met Engeland en Amerika. In de Verenigde Staten heeft de strip op dit moment een vaste plaats in meer dan 1000 kranten. Reeds enkele jaren woedt daar een complete Charlie-Brown-rage. Behalve in pocketboe ken is de beeltenis van Charlie Brown en zijn vriendjes te vinden op shirts, kussens en ansinchtkaarten. Ook de grammofoonplatenindustrie gebruikte de Peanuts. Op Broadway draait al voor het derde jaar het toneelsucces „Je bent een beste kerel, Charlie Brown". Omstreeks Kerstmis wordt de eerste avondvullende tekenfilm in de Nederlandse bioscopen verwacht. (Van onze r-t.v.-redactie) HILVERSUM In menig cafeetje in onze provincies hangt aan de wand de spreuk „In de hemel is geen bier, daarom drinken we het maar hier". Deze tekst bracht Tom Manders op de gedachten om te gebruiken voor een nieuwe carna valsschlager, welke onlangs op de plaat werd gezet. Vorige week in troduceerde Manders zijn lied in zijn t.v.-show voor de VARA. Ook werd hij door de samenstel lers van het KRO-pauzeprogramma „Van twaalf tot twee" uitgenodigd, om het voor de microfoon te zingen. Kennelijk is dit „frivole" liedje voor tientallen luisteraars aanleiding geweest om boos de telefoon te grij pen en de KRO van hun misnoegen blijk te geven. Velen vonden de inhoud van dit lied onbetamelijk en namen het de KRO kwalijk dat het werd uitgezonden. Van de ruim 50 telefonisch protesterende luisteraars waren sommigen zo verontwaardigd, dat ze meedeelden schriftelijk hun lidmaatschap te zullen opzeggen. De reden voor het succes van de aanvankelijk voor kinderen geteken de strip is moeilijk te geven. Mis schien identificeren de mensen zich met het simpele kleine mannetje, dat altijd in de hoek zit waar de klap pen vallen. Hij is eigenlijk een pro totype van de Amerikaanse „klei ne man" met dien verstande dat hij een zeer subtiel gevoel voor humor heeft. De belangrijkste dingen van het leven vindt hij het winnen van een baseball-wedstrijd, wat hem en de zijnen bijna nooit lukt, en het in druk maken op meisjes. Hij is super-individualistisch en stelt geen hoge eisen aan het leven. Zijn hondje Snoopy is de filosoof van het gezelschap. Uitblinkend op het gebied van imitaties (Schulz kan hem overal in veranderen en toch her kenbaar houden), speurend en losjes buiten het wereldgebeuren om dan send. Tast hem niet aan in zijn waar digheid, want hij is eigenwijs en heeft erg snel medelijden met zich zelf. De overige Peanuts zijn Linus, Sal ly, Schroeder en Lucy. Linus, altijd vergezelt van zijn veiligheidsdeken, is de grote wereldverbeteraar. Mensen en dieren kunnen bij hem altijd terecht voor een welgemeend advies. Sally, Charlies zusje, bewon dert Linus om zijn puurheid. Zij be kritiseerd graag sociale wantoestand- jes en brengt meestal verslag uit van de laatste (roddel)nieuwtjes. Schroeder, de pianist, is nooit van zijn stuk te krijgen, ook niet door Lucy, die alle andere Peanuts stevig onder de knoet houdt. Lucy weet al les het beste en slaagt er ook meest al in anderen van haar gelijk te over tuigen. De geestelijke vader van de Pea nuts, Charles M. Schulz, heeft even als Charlie Brown altijd in de hoek gezeten waar de klappen vielen. Op de lagere school dacht de hoofdon derwijzer dat hij begaafd genoeg was om een klas over te slaan. Charlie Schulz vond het echter helemaal niet prettig in een klas te zitten met jon gens die allemaal groter waren dan hij en hem voortdurend op zijn klei ne postuur en geringe levenswijsheid attent maakten. Op de Highschool bleek Schulz min der begaafd dan men gedacht had. Met de grootste moeite voltooide hij zijn opleiding. Zelfs zijn tekenkwali teiten kon men weinig waarderen. De illustraties die hij voor het school- jaarboek leverde werden nota bene geweigerd. Het duurde zeer lang voordat Schulz 'n contract bij een Amerikaans pers bureau kreeg. Hij werd zelfs een keer bij een uitgever ontslagen om dat hij gevraagd had of zijn strip dagelijks kon verschijnen in plaats van incidenteel. In 1950 werd hij ontdekt door de United Feature Syndicate, een or ganisatie die de strip, die eerste „Lil Folks" had geheten, onder de naam „Peanuts" verkocht aan diverse dag bladen en tijdschriften. Op dit ogenblik woont hij in een riant buitenhuis in Carolina, omge ven door vrouw, vier kinderen en vele dieren. Afgelopen zondag vier de hij daar zijn achtenveertigste ver jaardag. (Van onze rtv-redactie) HILVERSUM De radio-produk- tie „De Onbekende Beethoven" van de VPRO heeft op de „Prix Musical de radio Brno" de tweedie prijs ge wonnen. Het programma, dat door de NOS werd ingezonden, werd be kroond voor zijn dramaturgische vormgeving en redactionele bewer king. „De Onbekende Beethoven" be staat uit „variaties over een thema van Graaf von Waldstein", piano vier-handig, uitgevoerd door Ans Bouter en Miep van Luin en „Octet in es opus 103", uitgevoerd door het Nederlands Blazersensemble. Het programma werd ingeleid door een in het Nederlands gesproken toelich ting, geschreven door Ernst Vermeu len en uitgesproken door Coen Ser ré. (Van onze RTV-redactie) HILVERSUM. De AVRO zendt vanavond een show uit rond de Griekse zangeres Nana Mouskouri. Als gast in haar programma treedt de vroeger zeer populaire Harry Bela- fonte op. Laatstgenoemde verwierf zijn roem indertijd door liedjes als „Island in the Sun" en „Deyo". Hij verdween van het toneel toen hij last kreeg van een ernstige keelaandoe ning. Sinds enkele maanden werkt hij aan zijn come-back. De overeenkomst tussen Nana Mouskouri en Harry Bellafonte is dat beiden zich bewegen op het terrein van de „betere" lichte muziek en zich daarbij allebei bedienen van een bij zonder fraai stemgeluid. Een groot verschilpunt is dat Harry Belafonte op de bühne regelmatig protesten laat horen tegen de wantoestanden (rassendiscriminatie) in zijn geboor teland, Amerika, terwijl Nana Mous kouri in haar liedjes Griekenland laat voor wat het is en -niet-geënga- geerd entertainment levert. Haar on vrede met de junta bestaat alleen hierin dat ze er voor zorgt geen Griekse bodem meer onder de voe ten te krijgen. De laatste jaren'ver bleef zij voornamelijk in Frankrijk. De zangcarrière van Nana Mous kouri begon toen zij in 1959, zij was toen 23 jaar, van het conservatorium in Athene werd gestuurd. Reden: bui ten academietijd verdiende zij wat bij door bluesnummers te zingen, waar bij volgens haar muziekpedagoog de klassieke muziek misbruikt werd. In 1960 won zij een eerste prijs op het Griekse songfestival. Ze werd naar Frankrijk gehaald en maakte haar eerste Griekse en Franse platen, Ze wipte even over naar Duitsland, waar zij het bekende nummer „Roses blanches de Corfu" opnam. In een mum van tijd waren van dit nummer meer dan een miljoen platen verkocht. Vanaf die tijd maakte zij buitenlandse toernees bij de vleet. In 1962 veroverde zij Amerika. Haar producer was Quincy Jones. In de show vanvanavond wordt zij zoals altijd begeleid door haar man, Geor ges Petsilas. Zang en dans worden voorts gebracht door The Athenians en Dimitri Stayas. (Nederland 21.10 tot 22.05 uur). (Van onze correspondent) LONDEN Het doek gaat open in inkzwarte duisternis.Een vinger speelt op de piano het sinistere deuntje „drie blinde muizen". Er wordt hartverscheurend gegild. In de zaal maken de toeschouwers het zich extra gemakkelijk De at mosfeer vasi spanning en gruwel, die geschapen wordt zodra de lich ten uitflitsen, is precies wat ze ver langen. Ze zijn gekomen om eens lekker te griezelen, zo maar voor hun plezier ën tot eer en glorie van Agatha Christie (80), Engelands ko ningin van de misdaad. In het Ambassadors Theatre van Londen begint morgen de onver klaarbare negentiende jaargang van „De Muizenval", Agatha Christie's toneelfenomeen dat wegens zijn uit houdingsvermogen een stuk ge schiedenis en een vaste attraktie van de Britse hoofdstad geworden is. Toeristen komen naar de muizen val kijken nadat ze de Tower, het parlement en de aflossing van de wacht gezien hebben. Voor Engels sprekenden is het een „must". De voorstellingen van morgen zal de 7.479-ste zijn Tot nu toe kwa men meer dan 2 750 000 personen van deze thriller genieten. De pro gramma's die zij gekocht hebben. wegen samen 115 ton. In al die tijd ging het gordijn 85.000 maal open en dicht. De reeks acteurs, die de rol van mister Paravicini speelde, rookte op het podium 7.429 sigaren (de meneer Paravicini van vorig jaar heeft een keelontsteking gehad en mocht zes weken lang niet ro ken). Iedere nieuwe jaargang begint met een nieuwe rolbezetting. Als het werk hen te zwaar is mogen de acteurs en actrices het na zes maan den opgeven. Deze optie voorkomt, dat ze van contractbreuk beschul digd worden. Agatha Christie wil ieder jaar zien hoe de nieuwe to neelspelers het doen Zij koopt een kaartje en neemt gewoon plaats in de zaal. Ofschoon de directeur van het Ambassadors Theatre haar meestal wel in de gaten krijgt laat hij niets merken om Engelands be roemdste thriller-schrijfster niet te ontstemmen. De voorstellingen van „De Mui zenval" zijn nog nooit stilgevallen. Het loopt nu weer dan tweemal zo lang als om het even welk ander stuk uit de Britse toneelgeschiede nis. De producer. Peter Saunders, hoopt nog ooit het wereldrecord te slaan dat momenteel op naam van „De Dronkaard" staat. Bedoeld to neelwerk hield het 26 jaar en 9.477 verbijsterende voorstellingen uit in een theater van Los Angeles. Agatha Christie schreef „The Mousetrap" oorspronkelijk als hoor spel, bij gelegenheid van koningin Mary's tachtigste verjaardag. Of schoon de toneelbewerking uiterst geslaagd is, kan men De Muizenval bezwaarlijk Agatha's beste stuk noemen. Die eer komt toe aan „Wit ness for the prosecution". De Mui zenval steekt buitengewoon goed in elkaar, maar het mysterie waaraan het stuk zijn fenomenaal succes te danken heeft, is groter dan de span ning die van deze thriller uitgaat. Na de première op 25 november 1952 vermoedde trouwens geen en kele toneelspecialist, dat De Muizen val een onuitputtelijke bijval zou genieten. De critici vonden er niets aan. Bij gelegenheid van de dui zendste voorstelling nodigde Parer Saunders ze opnieuw uit. Slechts één journalist daagde op. Het was de criticus van „The Star", een Lon- dense avondkrant, die de muizenval koppig „een snertstuk" bleef noe men. Er zijn slechts 450 plaatsen in het Ambassadors Theatre, maar zelfs als er tweemaal zoveel mensen binnen- konden, zou de zaal nog iedere avond nokvol zitten. Producer Saun ders heeft er wel eens aan gedacht naar een andere, grotere schouw burg te verhuizen, maar hij is bijge lovig, zoals alle Britse theatermen sen, en durft het geluk dat het Ambassadors Theatre tot nu toe ge had heeft, niet te tarten. De Muizenval speelt in een Engels landhuis dat door sneeuw van de buitenwereld afgezonders is. Dit klassieke Christie milieu schijnt de theater liefhebbers nog steeds won derwel te bevallen. Bovendien is er niets dat zo sterk aantrekt als een eindeloze reeks achtereenvolgende voorstellingen. De Muizenval heeft al 128 acteurs en actrices versleten. De meeste meubels, gordijnen en vloerbledën van het landhuis wer den al verscheidene keren vervan' gen wegens slijtage of omdat ze niet meer in de mode waren. Van het oorspronkelijke spel blijven nog slechts een leren klapfauteuil en een klok over. Het toneelstuk zelf heeft sinds 1952 slechts enkele wijzigingen om dergaan. Een paar dingen, zoals identiteitskaarten en rantsoenbon nen, die tot het oorlogsverleden be horen, werden uit de tekst ge schrapt. Bovendien wordt De Mui zenval vandaag de dag minder melo dramatisch gespeeld dan vroeger. Dit verschil treedt duidelijk naar voren bij de beluistering van een bandopname, gemaakt tijdens de eerste jaargang. Peter Saunders is best tevreden, als De Muizenval ieder jaar door 150.000 personen gezien wordt. Hij geeft toe, dat er geen enkele logi sche reden bestaat waarom dit to neelstuk niet tot in der eeuwigheid zou kunnen worden gespeeld. (Van onze correspondent) ZESTIENHOVEN Regisseur Bob Rooyens is afgelopen week end op het vliegveld Zestienhoven begonnen met filmopnamen voor de tweede Johnny en Rijk-serie, die ditmaal in eo-produktie tus sen KRO en het tweede Duitse net (ZDF) wordt vervaardigde De komende veertien dagen ver blijft hij nog in ons land, daarna verdwijnt hij weer naar Duitsland om in de Hamburgse studio's de serie van acht afleveringen te vol tooien. Het is voor het eerst en 2% jaar dat Rooyens in Nederland werkt. De twee Liesbeth List Shows, beide van de AVRO, zijn de laatste werkstukken die hij hier ge maakt heeft. Rooyens antwoordt uitvoerig als we hem vragen wat de essentiële verschillen zijn tussen werken m Duitsland en in Nederland. Hij zegt „Ik moet onderscheid maken tussen het eerste en het tweede Duitse net en ook nog Bavaria, de onafhanke lijke „productie-maatschappij. Ik werk daar in een soort driehoeks verhouding. Het tweede net is kwa litatief slechter dan de Nederlandse televisie, zowel wat betreft de in stelling als de mensen waarmee ie een programma moet maken. Het eerste net is beter, technisch, maar ook wat visie betreft. Daar vind ik gesprekspartners als ik over mijn programma's wil praten, hier in Holland had ik er ook wel een paar. Het kardinale punt is natuurlijk het geld. Hier heb ik een budget van 15.000, of 25.000 als het een heel dure productie is. Zeg dat de technische afwerking f 12.000 per dag kost. Ik krijg twee dagen de studib dus dat is zeg maar f. 25.000. Het programma kost totaal f. 50 000 a f. 60.000. In Duitsland krijg ik voor precies dezelfde productie 4% ton, dat is acht a negen keer zo veel. Daardoor is de ruimte om te werken oneindig veel groter. Als ik daar een bepaald iemand voor de decors op het oog heb, dan krijg ik hem ook. Al moet de man uit Ame rika komen". Insiders zijn verbaasd geweest toen ze hoorden dat Rooyens op nieuw een Johnny en Rijk-serie voor het ZDF wilde maken. Over de eerste schijnt hij helemaal niet te vreden te zijn geweest. Rooyens be vestigt die geruchten onomwonden en zegt: „Dat klopt, ja Ik heb toen niet zo plezierig gewerkt Het team dat ik kreeg toegewezen was totaal onkundig. De mensen die het voor het zeggen hadden dachten alleen maar in cijfers. Dat waren voor mij geen gesprekspartners, om dat woord nogmaals te gebruiken. Het kwam er op neer dat de faciliteiten die me ter beschikking stonden be neden de maat waren. Desondanks ga ik het nog eens doen. Het is geen geheim dat ik graag met Johnny en Rijk werk. Ik maak graag een pu bliek succes. Want dat is de eerste serie ge weest. Elke aflevering werd beter bekeken, de eerste door 20 procent, de laatste door meer dan 50 procent. Kijk, zoiets moet je langzaam op bouwen. Ik heb steeds meer de vormgeving er aan gegeven zoals ik die als ideaal zie. Voor een amuse mentsprogramma was dat in Duits land volledig revolutionair. Toch heeft het gewerkt Daarom ga ic nu stapje voor stapje verder. Het wordt steeds meer echte televisie". Van de KRO heeft Bob Rooyens geen richtlijnen gekregen. Warry van Kampen, chef amusement v<m deze omroep heeft, aldus Rooyens, alleen maar gezegd: „Van Johnny en Rijk weet ik wat ze kunnen, ik weet wat jij kan, ga je gang". Ook van Duitse zijde wordt er geen druk uitgeoefend. De waarderingscijfers van de eerste serie waren opvallend hootg, zodait het ZDF allang tevreden is. Sprekend over zijn succes in Duitsland zegt Rooyens: „Ik ben op het ogenblik een regisseur waar ze achter aan zitten. Ik werk voor nie mand exclusief, ik doe alleen die dingen die ik zelf graag wil. De vraag is hoelang nog? Ik denk wel dat het me nog vijf jaar lukt pro gramma's te maken met een volledig eigen identiteit. Het probleem is na melijk dat wat ik vandaag maak, morgen ook door een ander wordt gedaan. Het vak van tv-regisseur is niet beschermd, hetgeen ik zeer pijnlijk vind. De eigen authentiteit, het feit dat je zelf ergens vorm aan geeft, dat wordt niet geaccepteerd. Iedereen kan je werk zonder meer namaken". Bob Rooyens: „Of ik het fijn vind weer terug te zijn? Weetje, ik was vorige week even op een receptie voor Golden Earring in Hilversum. Ik heb even verbaasd rond staan kijken, ik zag precies dezelfde gezichten als drie jaar geleden. Er is hier niets veran derd." DE novelle is niet het literaire middel bij uitstek om psychology sche diepgraverij toe te passen. Niettemin heeft Marie-Sophie No- thusius dit genre aangegrepen om er diepgaande onderzoekingen naar de motivatie van het menselijk hande len in te verpakken. Drie van de vier verhalen uit deze bundel blij ven dan ook steken in hun eigen intrige. Slechts in de novelle „Mijn heer Goed", waarin de taal bondiger en de compositie directer is weet ze te overtuigen. Weliswaar gebruikt zij in „Een gat in de tijd' 'ook een zeer kernachtige stijl, maar juist omdat het hier gaat om de achter gronden van de hoofdpersonen, is het verhaal meer een onvolledige psychologische verhandeling dan een sterke novelle. Marie-Sophie Nothusius. De Partner. Qverido (Salamander 270) 2,60 HANS MAAS. NOS 10.45 SCHOOLTELEVISIE 10.45 Biologie in de brugklas; 11.10 Iet wiet wijt.de wereld; 1135 The 7th key; 12.00 Slui ting; 14 uur Kijk, als je tekent zie je meer; 14.25 Dieren in de dierentuin. 14.50 SLUITING 18.45 DE WOEFS EN DE LAMAARS (kleur) 18.55 JOURNAAL (kleur) AVRO 19.04 DE RARE VOGELS (kleur) Deel 9: „De ordinaire danskeet" 19.30 TOPPOP 20.00 JOURNAAL (kleur) 20.20 PEYTON PLACE 21.10 NANA MOUSKOURI-SHOW (kleur) Rond deze Griekse zan geres treden voor het voetlicht de operazanger Franco Corelli, de Calypso-zanger en filmster Harry Belafonte, alsmede de dansgroepen The Athenians en Dimitri Stayas. 22.05 AVRO'S TELEVIZIER- MAGAZINE 22.55 JOURNAAL (kleur) TELEAC 23.00 MODELBEGRIP IN WETEN SCHAP EN TECHNIEK (les 8 herhaling) NOS 18.45 DE WOEFS EN DE LAMAARS (kleur) 18.55 JOURNAAL (kleur) 19.04 DEN HAAG VANDAAG 19.09 KUNSTSIGNALERING Wegwijzer in de actualiteit van de kunst. KRO 19.30 DE DWAZE WERELD VAN TOMMY COOPER (kleur) 20.00 JOURNAAL (kleur) 20.20 MOD SQUAD (kleur) Aflevering: „Moord op de uni versiteit" 21.10 BRANDPUNT SPECIAL 21.35 DE KLOP OP DE DEUR (kleur) Deze negende afleve ring draagt als titel: „Liefde en berekening" 22.19 ZELFS HET ONKRUID VERGAAT (kleur) Programma over milieu verontreiniging 22.50 JOURNAAL (kleur) 14.00 - 15.55 SCHOOLTELEVISIE 17.00 SCHOOLTELEVISIE 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 TIENERKLANKEN 19.25 KIJK EN KOOK 19.50 KEURIG FRANS 19.52 ZOEKLICHT Culturele kroniek 19.57 MEDEDELINGEN 20.00 JOURNAAL 20.25 WEG VAN HUIS Documentaire over verdwenen jongens en meisjes 21.10 FOUR IN THE MORNING Speelfilm van Anthony Sim mons uit 1965 22.40 JOURNAAL 14.00, 14.30 en 15.00 SCHOOLTELE VISIE 17.35 NIEUWS 17.10 SCHOOLTELEVISIE 18.05 TV-CLUB JUNIOR Voor de kleuters 18.20 AFFICHES Gesprekken met mensen uit da grote en de kleine kunst 18.50 BéBé ANTOINE Voor de kleuters 18.55 NOëLE AUX QUATRE VENTS (12) Feuilleton naar de roman van Dominique Saint-Alban 19.25 WEERBERICHT 19.30 JOURNAAL 20.00 LA CRéCELLE TV-spel van Charles Dyer 22.00 LE PETIT CARROUSEL ILLUSTRé 23.00 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht 20.15 EEN PLAATS VOOR DIEREN (kleur) Professor dr. Grzimek brengt in dit programma een bezoek aan de Boras, dierentuin in Zweden. 21.00 ICH TöTE (kleur) Spel van Günter Seuren 22.30 JOURNAAL (kleur) 22.50 EENSGEZINDHEID VAN DE AFGEZONDERDEN Reportage van het congres van de Duitse schrijvers in Stutt gart 19.45 HEUTE (kleur) 20.15 GRONDSPECULAT1ES (kleur) Aansluitend: kort nieuws 21.00 INVASIE VAN WEGA (kleur) Afl.: „Uitstel van executie" 21.50 ASPEKTE (kleur) 22.35 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht (ADVERTENTIE) Een geschenk van Leerdam.daar een betaalbaar. Zo betaalbaar dat u, maakt u iemand gelukkig mee. Want wij allemaal, gewoon dagelijks Leer- Leerdam-glas is heel mooi, heel apart, dam-glas op tafel kunnen zetten. Gaat En keus genoeg. De prijs? Voor ieder- u deze week eens kijken. nxveteerigde glasfabrieken Dinsdag 24 november HILVERSUM 1 402 M EN F.M. KRO: 12 00 (S) Van twaalf tot twee gev. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Med. t.b.v. land- en tuin bouw: 12.30 Nws. 12.41 Act. 13.00 13.05 Raden maar) 14.05 Schoolradio 14.39 (S) Pizzicato: muzikaal mid dag-magazine (16.00-16.02 Nws.) Overheidsvoorlichting: 17.00 Nieuws uit de Nederlandse Antillen. Spre ker H. L. Braam. KRO: 17.10 Voor de kleuters 17.15 Hail: jeugdpro gramma. Politieke Partijen: 18.19 Uitzending van de Politieke Partij Radikalen KRO: 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Licht ensemble en solis ten 19.45 Evangelie zonder masker, lez. 20.00 (S) Mixtuur: moderne en klassieke muz. (opn) 20.50 Ons kind- onze school, documentaire (4). 21.05 Klassieke Kamermuziek (gr). 21.30 Babel' kunstkron. 22.25 Overweging 22.30 Nws. 22.40 Den Haag vandaag 22.50 Med. 22.52 Kontekst: magazine waarin op de dingen wordt doorge praat 23.15 (S) Sticker, licht platen- programma 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM 2 298 M EN F.M. AVRO: 12.30 Overheidsvoorlich ting: Uitzending voor de landbouw 12.40 Knipperlicht: radio verkeers- magazine 13.00 Nws. 13.11 Radio journaal NOS: 13.30 Spiegel van Belgie: muz. en nws. van onze zui derburen 14.00 Popthema's en swingsessions: progr voor liefheb bers en verzamelaars van jazz uit de jaren 1935-1955 14.25 Rostrum of composers 1970: moderne muz. uit Denemarken (opn 15.00 Van ta-ta tot totale taal: rubriek over het le ven in de taal. AVRO: 15.10 Mu- ziekmiddag, waarin o.m. om 15.10 (S) Nieuwe grammofoonplaten; om 16.00 Nws.; om 16.03 Muzikale lez. om 16.25 Hedendaagse pianomuz. en om 16.50 Omroeporkest met moder ne muz. 17.30 Trefpunt; diskussie- rubriek 17.55 Med. 18.00 Nws 18.11 Radiojournaal 18.25 (S) Instrumen taal ensemble met zangsolist 18.50 (S) Big Band Beat: mod. muz. 19.25 Paris vous parle 19 30 Nws. 19.35 Vanavond: gev. progr. 22.30 Nws. 22.38 Radiojournaal NOS: 22.55 (S) Signaal: muz. van eigen tijd 23.35 Horizon: Buiten-Europese blaasin strumenten 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM 3 240 M EN F M. VARA: 13.00 Nws. 13.03 Ekspres: licht platenprogr. 14.00 Nws. 14.02 De Eddy Becker Show 15.00 Nws. 15.03 Drie-Draai 16.00 Nws. 16.03- 18.00 Mix: 120 minuten rijp en groen op alle toeren (17.00 Nws.). BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muziekprogram ma (12.40 Weerber., med. en SOS- berichten v. schippers) 12.55 Perso verzicht 13.00 Nws., weerber. schouwburgprogramma's en beurs- ber. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio (15.00 Nws.) 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Volks- muz. 16.30 Programma voor oudere luisteraars 17.00 Nws., weerber. en med. 17.15 Jazz 17.55 Weegschaal 18.00 Nws. 18.03 Verzoekplaten voor de soldaten 18.28 Paardesportuitsla- gen 18.30 Franse les 18.32 Grammo- foonmuz. 18.35 Verkeerswenken 18.40 lichte muz. 18.45 Sport 18.52 Taaiwenken 18.58 Grammofoonmuz. 19.00 Nws., weerber. en act. 19.45 Syndicate kroniek 19.55 Orkestmuz. 20.00 Kamermuz. 22.00 Nws., berich ten en de 7 kunsten 22.20 Lichte muz. (23.00 Nws.) 23.40 Nws. 23.45" 0.15 Ligging vart de zeeschepen. Woensdag 25 november HILVERSUM 1 402 M EN FM NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 (S) Op het eerste ge hoor: klassieke en moderne muz. (gr.) (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws. 7.32-7.50 Hier en nu: act.) TROS: 8.00 Nws. 8.11 Als dat zou kunnen: verzoekplatenprogr. (8.30-8.32 Nws. 9.00-9.10 Gymnastiek voor de huis vrouw) 9.35 Waterstanden 9.40 Voor de kleuters 9.55 Vier eeuwen muz., muzikale lez. 10.20 Voor de vrouw 11.00 Nws. 11.03 Aktua-Magazine: nieuws, nieuwtjes, reportages, com mentaren en muz. 11.55 Med. HILVERSUM 2 298 M EN F.M. VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend gymnastiek 7.20 (S) Dag woensdag: muz. en informatie (plm. 7.33 Van de voorpagina) VPRO: 7.54 Deze dag VARA' 8.00 Nws. 8.11 Act. 8.22 (S) Dag woensdag (vervolg) 9.00 Radioweekblad: gev. progr. met o.m. om 0 4' schoolradio, om 10.45 Voor de kleuters en om 11.00 Nws. HILVERSUM 3 240 M EN F.M. NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Zing, zing, zing: lichte vocale muz 10.00 Nws. 10 03 Persvers: nieuw verschenen platen EO: 11.00 Nws. 11.03 Gospel sound. f

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 7