En 4 van uw 10 collega's kochten verkeercL Mercedes-Benz de sfeer van "het oude" is daar iets tegen? gediplomeerde ziekenverzorgsters rui sales promotor projekten Uit de praktijk blijkt dat een bestel wagen vaak wordt gekocht zonder dat men zich voldoende op de hoogte heeft gesteld van de vele mogelijkheden die er zijn. Van de vele specifieke mogelijk heden voor uw specifiek bedrijf. Een bestelwagen die niet volmaakt op uw branche en uw bedrijf is ingesteld en aangepast, is oneconomisch in het gebruik en kost u daardoor jaarlijks vele duizenden guldens extra. 1392 VARIATIES Meer dan enig andere fabrikant investeert Mercedes-Benz tijd, geld en ideeën in ontwik keling en onderzoek. Ook van de eisen die uw branche aan een economische bestelwagen stel t, heeft Mercedes-Benz een uitvoerige studie gemaakt. Bovendien kan Mercedes-Benz,door het ont wikkelen van bijna 1400 variaties, aan uw per soonlijke bedrijfswensen praktisch altijd tege moetkomen. Belangwekkend genoeg om er eens naar te informeren.* IJZERSTERKE FORMULE De specialisten van Mercedes-Benz hebben een ijzersterke formule uitgewerkt voor de verhouding tussen eigen gewicht, laadcapaci* teit, vering en rij kwaliteiten. Door die ijzer- sterke formule levert elke Mercedes-Benz be stelwagen de grootste produktie tegen de laagste kosten. En dat is belangrijk. LAAT U ADVISEREN De aanschaf van een bestelwagen is belangrijk genoeg om u goed op de hoogte te stellen van alle mogelijkheden. (Wist u d at Mercedes-Benz bestelwagens levert met nuttige draagvermo gens van 900 kg tot 3250 kg?). Elke dealer van Mercedes-Benz zal graag, voor u geheel vrij blijvend, met u praten over uw persoonlijke wensen en hoe daar voor uw bedrijf zo eco nomisch mogelijk aan kan worden voldaan. uw bestelwagen-specialist JL heel wat marketing managers van vandaag waren vroeger cursisten van de I.B.W. leergang: instituut voor bedrijfswetenschappen Cl O P'aate ZATERDAG 21 NOVEMBER 1970 Zijn taak zal voornamelijk bestaan, uit het bezoeken van architekten en direk- ties van instellingen om hen deskundig voor te lichten en te adviseren inzake de vele toepas singsmogelijkheden van onze tapijtsoorten voor projekten. Belangstellenden kunnen hun sollicitatie richten aan het hoofd personeel- zaken van Desso, Molen weg 81 te Oss. goede kontakteigen- schappen ervaring in een soort gelijke funktie een leeftijd tot ca. 35 jaar. NATUURLIJK BEWEEGLIJK SILHOUET KENMERKT BONTMODE 1970 Het nieuwe bontmodebeeld is be slist minder schokkend dan datgene wat Parijs voor de confectie voor schrijft. MIDI en MAXI spelen een zeer geringe rol en wij houden het dan ook op MEZZO (knie bedekt). Geen wonder ook, men wil het volgend jaar niet démodé zijn of weer voor veranderkosten komen te staan; daarvoor is Uw bontman tel te kostbaar en voor experimen ten het materiaal te duur. Het gezonde verstand heeft in de bontmode gezegevierd MAAR.... mocht U desondanks toch nog in MIDI willen gaan, geen bezwaar, onze model-afdeling staat te allen, tijde tot Uw beschikking en komen U graag in al Uw wensen tege moet. \Lj REDA TILIURG DEN IOSCH Eindstraal 14 Heuvelstraat 44 SCHAfiNmarltt 17 Tel. 01600-31084 Tel. 04250-31420 Tel. 04100-39)25 MEXICAN OCELOT Een verkeerd gekochte bestelwagen kan uw bedrijf duizenden guldens bisten *Ons boekje „De beslissende 17 minuten" bevat veel interessante en objectieve informatie. Vraag het aan bij onderstaand adres. N.V. ROGAM Automobielbedrijf, Vaartstraat 3, Axel. Tel. 01155 - 3 53 - 3 54 Het beddenhuis van het St. Joanna Zieken huis is één van de uiterlijke kentekenen dat er wordt gewerkt aan vernieuwing en moderni sering. Dat wij erin zijn geslaagd om de plezierige sfeer van „het oude" te bewaren is ook van belang voor de dia kunnen rekenen op een aantrekkelijke werkkring in ons verpleegkundig team. Dat aantrekkelijke is >n ons ziekenhuis aanwezig, maar ook in Goes, een plaats die prettig wonen, goede ver bindingen en de nabijheid van vele recreatiemogelijk heden combineert. Wij hebben overigens goe- dehuisvestingsmogelijkhe- den, zowel intern als extern. Als U meer wilt weten Onzedirectrice verstrekt graag alleinlichtingen. Zij is telefonisch bereikbaar onder no. (01100) 5510. Direct solliciteren Uw brieven kunt U richten aan de directie, Kloetingseweg 47, Goes. MffiM mm marketing inde raktijk I.B.W. credo Een diepgaand en helder inzicht in de problematiek die wordt samengevat in het begrip „Marketing" is onontbeerlijk voor u als u een topfunctie In de onderneming ambieert of al bezet. Het I.B.W. heeft zich een op brede ervaring gestoel de mening gevormd over de vraag hoe het u behulpzaam kan zijn bij het vormen van dat inzicht. En over de vraag hoe dat op de meest effioiente wijze kan gebeuren. Zo is het I.B.W. credo ontstaan. Een onverbiddelijke wet, die invloed heeft op alle I.B.W.-leergangen: praktijkgerichtheid. Op de praktijk gericht Door deze praktijkgerichtheid neemt het I.B.W. temidden van andere opleidingsinstituten een aparte plaats in. Het is na melijk de enige onderwijsinstelling, die bij het onderricht zó van de praktijk uitgaat en zich zo consequent op diezelfde praktijk richt.'Dit geeft de I.B.W.-cursisten een fikse voor sprong. Zij hoeven hun schaarse vrije tijd niet te besteden aan theoretische uitweidingen, maar komen snel tot de kern van de zaak. Hierdoor kunnen zij het geleerde veelal onmid dellijk in hun dagelijkse werk ten nutte maken. Op deze wijze betekent elke college-avond voor hen een wezenlijke stap vooruit. Voor wie is deze i.B.W.-Marketing-leergartg van essentieel belang? Het antwoord op deze vraag kan zo geformuleerd worden: hij die het commerciële en/of organisatorische beleid als ver antwoordelijkheid heeft of hiertoe in de naaste toekomst ge roepen is. Welke vooropleiding is gewenst? in het algemeen kan gesteld worden, dat een middelbare op leiding voldoende basis vormt om deze leergang met succes te volgen. Wat wordt gedoceerd? Van productie-economie naar afzet-economie;nieuwe functies in de onderneming; marketing en vernieuwing; de marketing cyclus, marketing research; product-mix; (assortiment, diver sificatie, image, strategieën) communicatie-mix (reclame sa les-promotion, merchandising, personal selling, public rela tions); prijs-mix (prijs en rabatten-beleid); distributie-mix (keuze kanalen, opzetten dealer-organisatie); marketing-orga- nisatie en het opstellen van het marketingplan. Tijd, plaats en duur van de opleiding. De avondcolleges worden gedurende 24 maanden gemiddeld één keer per 14 dagen gegeven. Amsterdam Den Haag Leeuwarden Arnhem Eindhoven Rotterdam Breda Groningen Utrecht Den Bosch Heerlen Zwolle Te Amersfoort en Deventer ook op zaterdagmorgen. Vraag nu de studiegids aan voor de Marketing-leergang, die eind november/begin december aanvangt bij: Postbus 43,Biithoven. Telefoon 030-78 2069 £2 Aan het I.B.W. postbus 43,Bilthoven, O Gaarne ontvang ik, geheel vrijblijvend, de informatie- en studiegids mp/71 Naam Q Straat M-190? (U kunt volstaan met de coupon op te sturen in een ongefrankeerde envelop met de vermelding van mach tiging nr. 93 to Bilthoven.) (blokletters s.v.p.) /- i j

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 14