„Openbaar Kunstbezit" moderner in seizoen '71" kijk VPRO-portret Birma luister naar Tweemaal Hinze Cartier Bresson filmt Californië NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGlë (Nederlands): BELGlë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: heetmanjg DONDERDAG 12 NOVEMBER 1970 CHRIS IIïNZE IN DE LIFT (Van onze RTV-redactie) HILVERSUM. Chris Hinze, even overgewipt uit Amerika om nieuwe radio- en televisieopna men voor TROS en NCRV te ma ken, is één van Nederlands wei nige jazz-musici die het ontzet tend druk hebben. Op dit ogen blik studeert hij op een beurs van CRM aan de Berklee School of Music in Boston. Tussendoor pro beert hij met zijn kwartet zoveel mogelijk festivals af te lopen en maakt hij talrijke sessies met Amerikaanse musici, o.a. Cecyl Taylor Daarnaast heeft hij de laatste maanden ook nog tijd ge vonden twee langspeelplaten, waarvan er een met een Edison bekroond werd, en een single uit te brengen. De verkoopcijfers van deze platen en de grote belang stelling die radio en televisie voor hem beginnen te krijgen duiden erop dat we hier te doen hebben met een volgens jazznormen bui tengewoon populair artiest. „Voor de tweede maal", vertelt Chris Hinze, zit ik in Boston omdat aan deze school de studiemogelijk heden zo enorm groot zijn. Men formeert daar uit de ruim duizend leerlingen big-bands, grotere forma ties en combo's om langs deze weg praktisch alle facetten in het vak onder de knie te krijgen. Niet alleen de beheersing van het instrument, doch vooral het componeren, arran geren en het schrijven van volledige partituren wordt hier grondig ge leerd. Dit is voor mijn toekomst plannen noodzakelijk, want ik kan er moeilijk tegen, wanneer men mij in een vakje zou stoppen. Daarom ben ik erg blij met deze beurs, omdat ik nu een all-round- opleiding volg waarbij ik straks zal kunnen doen waar ik zin in heb. Altijd studio-arrangementen schrij ven of, zoals vroeger toen ik als pianist en organist werkzaam was elke avond je partijtje spelen in één of ander orkest, zou mij stapelgek maken. Ik heb dit vanaf mijn twin tigste jaar gedaan, doch ineens kon ik deze leefwijze niet meer aan". Hij strijkt het zwarte lange haar in de plooi en formuleert op ons verzoek wat hij nu precies wil. „Wat ik nu wil en altijd gewild heb zie je nu gebeuren, namelijk muziek creëren waar ik zelf volledig achter sta, muziek waarin mijn gevoelens en iedeeën tot uiting komen. Inder tijd bewonderde ik de speltrant en techniek van Frank Wess, een groot fluitist en een goed jazzmusicus. Ik kocht een fluit en studeerde in de schaarse vrije uren die ik toen had als beroepspianist, thuis om dit in strument te leren beheersen. Twee jaar heeft dit geduurd en daarna heb ik mijn fluitstudie voltooid op het Koninklijk Conservatorium in (Van onze RTV-redactie) HILVERSUM Samen met de zusterorganisatie in Vlaanderen publiceert „Openbaar Kunstbe zit" elk jaar een kunstboek dat de cursisten tegen strikte kostprijs kunnen kopen. Ditmaal luidt de titel „Na de beeldenstorm". Het boek handelt over de kunst van de allerlaatste jaren. Over dit on derwerp bestond in het Neder landse taakgebied nog geen boek dat een samenvattende informatie geeft en tegelijk voldoende bon dig is voor een breed publiek. Auteur is Carel Blotkamp, kunst criticus van Vrij Nederland en me dewerker aan het Kunsthistorisch Instituut te Utrecht. De themakeus voor dit nieuwe boek is in zoverre ongebruikelijk, omdat tot dusver altijd gezocht werd naar onderwerpen die bij veel cursisten op voorhand de wens zou den wakker maken tot prettig bla deren in een mooi platenboek. Dit maal heeft Openbaar Kunstbezit ge meend, vooral te moeten voldoen aan de behoefte onder het publiek beter geïnformeerd te raken over moderne kunst. Weliswaar werd, vooral in enkele t.v.-series het afgelopen jaar ruime aandacht geschonken aan zeer re cente kunst, maar voor een wat samenvattender beeld zijn enkele t.v.-programma's niet toereikend. In 1971 zullen de abonnees de gedrukte toelichting meteen bij de reprodukties ontvangen. De toelich tingen via de radio zullen dan niet meer zoals vroeger letterlijk gelijk zijn aan de gedrukte teksten, maar deze op allerlei manieren omspelen o.a. in de vorm van interviews of mini-klankbeelden. De opzet voor de t.v.-programma's blijft ook in 1971 gehandhaafd Na melijk korte series uitzendingen over een bepaald thema. Volgend jaar wordt in de nieuwe cursus voor wat betreft de oude kunst aandacht besteed aan het museum van oudhe den te Leiden. Uitgangspunt is daar bij de Nederlandse afdeling. Van daar af wordt telkens een overstap gemaakt naar andere afdelingen. Over de late middeleeuwen in Ne derland zullen de miniaturen uitvoe rig aan de orde komen. Wat betreft de eigentijdse kunst maakt Openbaar Kunstbezit duide lijk dat steeds meer kunstenaars films en videotape gaan gebruiken in plaats van linnen, verf of klei, als uitingsmiddel. De factor „tijd" wordt zo ingevoerd. Een dergelijk beeldend werk verloopt in de tijd, net als een muziekstuk Ook zijn er verbindingen met de concept-kunst waar het vooral gaat om een idee, en minder om de uitvoering. Vooral in Amerika maar ook bijvoorbeeld in Duitsland, bestaat al veel van zulk werk. In de programma's zul len daarvan voorbeelden worden ge toond. Zolang blanke Europeanen zich met jazz bemoeien zijn er pogin gen ondernomen barokmuziek in jazz te vertalen. Eugen Cicero, Ja- ques Loussier, Raymond Guiot, Dave Brubeck, allemaal figuren die zich keer op keer hebben stuk gebeten op Johan Sebastian Bach. Stukgebeten omdat de ritmiek, de melodische structuur en het con trapunt van Bach's muziek nu een maal dermate complex zijn dat ze al moeilijk genoeg te presenteren zijn voor een authentiek klassiek ensemble. Van de barok die ge noemde musici ter hand namen bleef dan ook niets over en de jazz die ontstond was van inferieure kwaliteit, omdat zij hinkte op twee gedachten en bovendien nooit fun damenteel nieuw was. Dat de con sument toch elke keer juist in deze vorm van jazz met open ogen is getrapt heeft verschillende oorza ken. Ten eerste ademt barok een sfeer van intellectualisme en cul tuur; kortom is dus interessant ge noeg voor de snob. Ten tweede zal het de consument een zorg zijn of de klassieke muziek verkracht wordt, als het maar lekker klinkt. En dat laatste is bijna altijd het geval met muziek van Bach, omdat deze niet alleen in staat was zijn composities een geniale harmoni sche, structurele en metrische gaafheid te geven, maar alles ook zeer melodisch het oor binnen liet lopen. Chris Hinze is, voor zover mij bekend, de eerste jazzmusicus die een geslaagde poging heeft onder nomen barok te verjazzen. Dit oor deel is gebaseerd op de twee lang speelplaten „Telemann my way" en Vivat Vivaldi". Vooreerst is daar het feit dat Bach gelukkig met rust is gelaten en twee heel wat simpeler componisten als in spiratiebron gebruikt zijn. Belang rijk is verder dat Hinze erin ge slaagd is een aantal uitermate be kwame musici om zich heen te verzamelen, die blijk geven het idioom van Hinze's arrangementen goed aan te voelen Jp ue eerste plaat zijn dat Henk Alkema (pia no, spinet), Rob Langereis (bas), Peter Ypma (drums), David Por- celein (fluit) en Harro Ruysenaars (cello). Op „Vivat Vivaldi" wordt naast Chris Hinze „gefloten" door Hutyara Ference, Govert Jurnaan- se en Rien de Reede, speelt Wou ter Möller cello, Cor Willems ham mond en Wim Vanderbeek bongo's. De manier waarop Hinze de ba rokmuziek te lijf gaat is nieuw. Hij (en de zijnen) presenteren op een erg stijlzuivere manier het klassieke thema en laten vervol gens de barok wat de barok is. Alleen aan het frivole maar toch strakke karakter van de improvi saties kan men horen dat de bron in de pruikentijd ligt. Omdat de solisten zich in de changes en de scales houden aan barokmatige be perkingen. goed naar elkaar luiste ren, het thema niet verkrachten maar louter en alleen als uitgangs punt gebruiken en bovendien technisch goed onderlegd zijn is hier sprake van een homogene nieuwe jazzstijl. Op de plaat „Vi vat Vivaldi" gaat Hinze iets verder dan op „Telemann my way". De improvisaties zijn een beetje losser en het geluid klinkt wat voller. Maar dat laatste komt waarschijn lijk alleen omdat op de Vivaldi- plaat gebruik gemaakt wordt van meer fluiten, een hammondorgel en bongo's. HANS MAAS Chris Hinze-Telemann my way (CBS S 7-63812 Stereo) f 15,90. Chris Hinze-Vivat Vivaldi (CBS S 64051 Stereo) f 15,90. Den Haag, waar ik les kreeg van Frans Fester, Naar aanleiding van de goede resultaten die ik behaalde werd mij een studiebeurs toegekend. Als fluitist ben ik in feite begon nen bij het trio van bassist Dick v. d. Capellen, waarmee ik onder ande re de l.p. „The present is past" heb gemaakt. Vier jaar ben ik bij Dick gebleven, doch ik vond hierin uit eindelijk toch geen voldoening. Als solist werkte ik ook nog mee aan de opname van Boys Big Band „Finch eye", benevens een plaat met pianist Cecyl Taylor. Drie jaar geleden ben ik begonnen met een eigen groep, die met Peter Ypma en Rob Lange reis eigenlijk pas goed van de grond kwam". Er is in het leven van de rusteloze Chris Hinze een duidelijk keerpunt aan te wijzen: het jazzfestival in Montreux dat in juni van dit jaar werd gehouden. Hier werd hem door de Internationale pers een solisten- prijs toegekend. De groep werd door de NOS afgevaardigd als Nederlands vertegenwoordiging. Hij zegt hiero ver: „Die persprijs heeft mij veel werk bezorgd, Je bent ineens be kend en daar heb ik gebruik van gemaakt. Voor concerten, plaatopna men of werken voor de televisie stel ik mijn eisen. Die zijn beslist niet buitensporig. Doch ik moet kunnen musiceren zoals ik dat zelf wil en met eigen arrangementen. Aanvan kelijk gaf dat moeilijkheden maar nu schikt men zich daarin". De erkenning van zijn talent werd helemaal officieel toen hem een Edison werd toegekend voor de elpee „Vivat Vivaldi". Op deze plaat verjazzst hij op een unieke manier barokmuziek. De single Bambo-feeiings, waarop hij een knipoog naar de rockmuziek maakt, had minder succes dan zijn barokexperimenten. Zijn levendig enthousiasme en een niet aflatend zoeken naar nieuwe mogelijkheden in dit genre deed ons de vraag stellen of de jazzmuziek nu werkelijk wel zo dood is als somtijds wordt gezegd". „Belachelijk", zegt Chris Hinze resoluut. „Er is tijdens die roem ruchte televisieuitzending omtrent jazzmuziek, nu enige tijd geleden, ook iets dergelijks beweerd. Doch iets constructiefs kwam er niet uit. Doodzonde van de dure zendtijd. De kwestie is wat men er voor wil doen. Vast werk voor radio en t.v. of in de studio, dan wel je volledig inzetten om jazz te willen spelen. Nu zit ik „in de lift", maar dat is pas van de laatste tijd. Voorheen had ik het ook niet breed. Voorts zijn er voldoende mogelijkheden in deze muziek te vinden, waarin je voldoening kunt vinden. Dixieland- jazz bijvoorbeeld trekt me beslist niet meer, wat niet wil zeggen, dat deze stijl niet goed meer zou zijn. „Daarom heb ik een andere opzet gezocht en gevonden. Misschien klinkt het vreemd maar mijn com posities schrijf ik in zoals ik dat zelf noem chaos en anti-chaos. Het eerste systeem omvat een totaal vrije speltrant voor mijn musici ver mengd met een vrije melodie voor fluit. Anti-chaos wil zeggen dat een bepaald tempo wordt gehanteerd, bijvoorbeeld het beatritme, dat ech ter in de soli kan worden gewijzigd. Bovendien produceer ik geluidsef fecten door middel van elektroni sche apparatuur. Slechts de basisthema's in de ver tolking heb ik op papier gezet. Voor dit soort muziek heb je musici nodig die practisch alles kunnen spelen. De hoofdzaak is dat men mij begrijpt, dat men mijn bedoelingen kan ver klanken. Ik meen dat ik die mensen gevonden heb. Mijn bassist Roger Coke bijvoorbeeld doet met zijn in strument wat hij wil. Hij bezit een verbazende techniek en is werkelijk ongeloofwaardig muzikaal. Roger komt uit Amerika en is daar als jazzsolist opgetreden met het Chica go Symphonic Orchestra. Ivan Krill studeert aan dezelfde school in Bos ton U.S.A. Ook hij denkt in hetzelf de idioom als ik. En dan pianist Henk Alkema ja, da's een Nederlander waar mee ik bijzonder fijn kan werken. Hij heeft grote kwaliteiten als pia nist, maar ook als collega. Met deze formatie kan ik nu eindelijk de muziek brengen die mij al zo lang voor ogen heeft gestaan". In de t.v.-studio beluisterde een muzieus na ons gesprek een opname van Chris Hinze, doch hij wist niet wie de. uitvoerenden .waren. Hij ver zuchtte: „Wat jammer toch dat wij in Nederland zulke fluitisten niet hebben". (Van onze rtv-redactie) HILVERSUM De VPRO zendt vanavond een kleurendocumentaire over Birma uit. De film bevat tame lijk unieke beelden, omdat buiten landers door de socialistische mili tairen al enige jaren met grote hard nekkigheid worden geweerd Niette min slaagde in 1968 een Duitse tv- ploeg onder leiding van Hans Waiter Berg erin opnamen te maken naar aanleiding van het Duitse staatsbe zoek aan Rangoon. De film is één van de schaarse documenten van hel land, maar doet toch niet meer dan het oplichten van een heel klein tipje van het bamboegordijn. Birma heeft een sterk nationalisti sche traditie: het werd in 1948 onaf hankelijk van de Engelsen, en trad nog hetzelfde jaar uit het Britse Gemenebest. Premier Oe Noe, die het boeddhisme tot staatsgodsdienst verhief, werd in 1962 door opperbe velhebber generaal Ne Win afgezet, die naar een „Birmaans socialisme" zegt te streven. De militairen con troleren het openbare leven. (Van onze RTV-redactie) HILVERSUM De NOS-televisie zendt zondagmiddag van 16.30-16.55 uur via Nederland I een kleurenfilm over Californië uit van de beroemde Franse fotograaf Henri Cartier-Bres- son. Aanvankelijk wees Cartier- Bresson het Amerikaanse aanbod tot een film te maken af, aangezien hij de grote filmcamera's te log en on handelbaar vond om het ware leven mee vast te leggen Hij gaf pas toe toen men hem in een wijnmandje een lichtgewicht 16 mm camera werd aangeboden Hij raakte er een gevoelige film mee van het leven van alledag in Californië. Het was de eerste keer dat Cartier-Bresson met kleur werkte. (ADVERTENTIE) Portret van Max en Quappi (1941) van Max Beekman (18841950) uit het Stedelijk Museum te Amsterdam. Een reproduktie uit het nieuwe boek van Openbaar kunstbezit". NOS 10.45 SCHOOLTELEVISIE Notre ville, 11.10: Actualitei ten, 11.35: Latijns Amerika aan de rand, 12.00:Sluiting, 14.25: Actualiteiten. 14.35 SLUITING 18.45 (kleur) DE WOEFS EN DE LAMAARS 18.55 (kleur) JOURNAAL TROS 19.04 JAM Deze muzikale show voor de jeugd bestaat in zijn geheel uit een optreden van The Moody Bleus. 19.30 (kleur) WAT EEN FAMILIE Deze aflevering gaat onder de titel: „Verhuizen we of niet". 20.00 (kleur) JOURNAAL NOS 20.20 (kleur) MISSION IMPOS SIBLE De informante Elena dreigt door haar vreemde gedrag een internationale crisis te veroorzaken. 21.10 (kleur) WERELD OP WIELEN Autotest, film over de 24-uurs race van Le Mans, alsmede voorlichting over het gebruik van autolampen en het vinden van de weg in een vreemde stad. 21.40 DE JERRY LEWIS-SHOW 22.15 SASKIA EN SERGE TE VEERE HIRO 22.35 (kleur) HIRO-MAGAZINE 22.55 (kleur) JOURNAAL NOS TELEAC 23.00 DAMMEN VOOR BEGINNERS 23.30 SLUITING NOS 18.45 (kleur) DE WOEFS EN DE LAMAARS 18.55 (kleur) JOURNAAL 19.04 DEN HAAG VANDAAG 19.09 VAN GEWEST TOT GEWEST 19.49 TIPS VAN HET NATIONAAL BUREAU VOOR HET TOERISME 20.00 (kleur) JOURNAAL VPRO 20.20 WAS ER NOG WAT? Reacties op het nieuws. 20.30 LAUREL EN HARDY 20.50 (kleur) BIRMA Filmreportage over Birma, het land van socialistische militairen en berustende monniken. 21.25 (kleur) ADAM Animatiefilm over de mense lijke nieuwsgierigheid en eenzaamheid. CVK-IKOR 22.30 IK ZAL HANDHAVEN Deel 1 van een serie van vijf pi'Ogramma's over de crisis van het gezag in Nederland. 23.05 (kleur) JOURNAAL NOS TELEAC 23.10 ONZE LANDBOUW NU EN STRAKS 23.40 SLUITING 14.00 SCHOOLTELEVISIE 15.55 SLUITING 18.25 TECHNISCH EN WETEN- SCHAPPELIJK ENGELS 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 TIENERKLANKEN 19.35 POLITIEKE TRIBUNE De Volksunie (V.U.). 19.50 KEURIG FRANS 19.52 ZOEKLICHT Cultureel nieuws. 19.57 MEDEDELINGEN 20.00 JOURNAAL 20.25 DE GOUDROOF 21.15 HORIZON 22.05 PREMIèRE Filmkroniek, gepresenteerd door Jo Röpcke. 22.45 JOURNAAL 22.50 BTW-CURSUS 14.00 SCHOOLTELEVISIE 15.30 SLUITING 17.35 JOURNAAL 17.40 SCHOOLTELEVISIE 18.05 L'éCRAN MAGIQUE Voor de kleuters. 18.20 POP SHOP 18.50 BéBé ANTOINE Voor de kleuters. 18.55 NOELE AUX QUATRE VENTS Feuilleton. 19.25 SPECTACLES Overzicht van het uitgaans leven. 19.30 JOURNAAL 20.00 TENDRE VOYOU Comedie van Jean Becker. 21.25 LE CARROUSEL AUX IMAGES Nieuwe films, gepresenteerd door Sélim Sasson. 22.15 QU'EST-CE QUE LA TVA? BTW-Cursus, Antwoorden op vragen van kijkers. 22.45 JOURNAAL 22.50 SLUITING 20.000 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht. 20.15 (kleur) DAS HAB'ICH VON PAPA GELERNT Duits-Oostenrijkse speelfilm van Kurt Nachmann uit 1964. 21.45 (kleur) AFRIKA 1970 (3) 22.30 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: Commentaar en weerbericht. 19.45 (kleur) HEUTE Journaal actualiteiten en weerbericht. 20.15 (kleur) NARREN NACH NOTEN De Saarlandhalle in Saar- brücken is dit jaar de plaats waar de narren van het car naval hun humor te kijk stellen. 21.45 (kleur) BALANS Informaties en meningen uit het economisch leven. 22.30 (kleur) JOURNAAL (ADVERTENTIE) Wilt n iets bijzonders schenken? Een zeer spiritueel geschenk-idee, zo'n fla con van feestelijk flonkerend kristal met een decoratie van zacht glanzend zilver. Ze zijn er in diverse sierlijke modellen, voor wijn, whisky, sherry, etc. Komt u de kollektie eens zien? U bent altijd welkom. diverse grootten vanaf 58,50 afgebeelde flacon 99,- edelsteenkundige f.g.a. diamantexpert g.i.a, LIJNBAAN 32 tel. 1)6670 filiaal: oostzeedijk 155-157, rotterdam Donderdag 12 november HILVERSUM I 402 M EN FM NCRV: 12.00 Los-Vast: gevar progr. (12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws.; 12.41 Hier en Nu: act.; 13.03 Radio-Rebus) 14.00 Bij de tijd: act. informatie over ontwikkelingen in de samenleving 14.20 (S) Lichte gr.muz. 14.30 Coun try en western rubr. 15.00 Hervorm de middagdienst NOS: 15.30 Meer over minder: De stem van de sDre- kende minderheid (16.00-16.02 Nws.) NCRV: 17.30 NCRV en Bloc: act. progr. met muzikale illustratie (18.30-18.41 Nws.) 19.00 Zingen met Cecilia: volltsliederenprogr. 19.15 Kerkorgelconcert: mod. en klas muz. (opn.) 19.45 (S) Muz. van het Leger des Heils 20.00 Radio Actief: gevar. progr. (22.20 Avondoverden king; 22.30 Nws.; 22.38 Den Haag vandaag; 22.50 Meded.) 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM U 298 M EN FM AVRO: 12.30 Modern platteland 12.35 Sportrevue 13.00 Nws. 13.11 Radiojourn. 13.30 (S) Scala: ontmoe ting met jonge Nederlandse kunste naars: I. Fluit en piano: mod. muz.: II. Mas, piano en gamba oude muz 14.00 De Notedop. een radioprogr. in een Notedop 15.00 Voor de zieken 16.00 Nws. 16.03 Land der Muzen; kunstkroniek 17.00 AVRO's Toppop 17.30 O: jeugdprogr. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Radiojourn. 18.20 Uitz. van D'66 18.30 (S) Zing met ons we- liedjesprogr 18.55 (S) Jazz Spectrum 19.25 Gesproken brief 19.30 Nws. IKOR: 19.35 Kerk veraf en dichtbij 19.45 Mens en Bijbel 19.50 Inleidend progr. op bet totaal- progr. van zondag 15 november a.s. AVRO: 20.05 (S) Residentieorkest. Nederlands Kamerkoor, NCRV-Vo caal Ensemble en solisten: mod. muz. 21.30 (S) Radiokoor: psalmen 22.00 Hilversum Tien, gevar. progr. 22.30 Nws. 22.38 Radiojourn. 22.55 (S) Wenen-Boedapest: Weens Schrammelorkest en zangsolist, en Hongaars ensemble 23.20 Ik hoor, ik hoor wat U niet hoort, causerie met gr.platen 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM Hl 240 M en FM 12.00 Nws. 12.03 Muz.progr. (12.40-12.48 Weerber., meded. en SOS-ber. voor schippers) 12.55 Bui ten! persoverz. 13.00 Nws., weer ber., beursber. en schouwburg- progr.'s 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio (15.00-15.03 Nws.) 15.25 Amusementsmuz. 15.30 Koor zang 16.00 Nws. 16.03 Beursber, 16.09 Licht muz.progr. 16.30 Voor oudere luisteraars 17.00 Nws., weer ber. en meded 17.15 Jazzmuz. 17.55 Weegschaal 18.00 Nws. 18.03 Verz.- platen voor soldaten 18.28 Paarde- sport'litsl 18.30 Franse les 18.33 Lichte muz. 18.35 Verkeerswenken 18.40 Lichte muz. 18.45 Sport 18.52 Taalwenken 18.55 Lichte muz. 19.00 Amusementsmuz. 19.45 Politieke uitz. 19.55 Lichte muz. 20.00 Open baar Kunstbezit 20.10 Boekbespre king 20.30 Hoorspel 21.32 Promena deconcert 22.00 Nws., ber. en De Zeven Kunsten 22.20 Lichte muz. (23.00 Nws.) 23.40-23.45 Nws. Vrijdag 13 november HILV ERSUM 1 402 M EN FM KRO: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 (S) Badinerie: klas. en populair-klas. muz. (gr.) (7.30 Nws.: 7.32-7.40 Act. 8.00-8.10 Nws.) 8.25 Overweging 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw (9.00-9.10 voor de huis vrouw - gym.) 9.35 Waterstanden 9.40 Schoolradio 10.00 (S) Aubade: semi-klas, muz. (gr.) 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken 11.55 Meded. HILVERSUM U 298 M EN FM AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend- gym. 7.20 Dag met een gaatje: lichte gr.muz. en rep. (8.00 Nws.; 8.11 Radiojourn.; 8.30 De groenteman) klas. en mod. muz. (opn.) AVRO: NOS: 9.00 Internationaal Spectrum: 10.00 Voor de kleuters 10.10 Ar beidsvitaminen. populair verz.pla- tenprogr. (11.00 Nws.) 11.300 Horle piep: volksmuz. 11.55 Beursber. HILVERSUM m 240 M EN FM VARA: 9.00 Nws. 9.02 De Eddy Becker Show (10.00 Nws.) 11.00 Nws. NOS: 11.03 De Felix Meurders Show. I y

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 21