ay Charles: „Je moet jezelf iedere er weer overtreffen" 0 11MD OP EN HAARDEN HNIS >E „GENIUS"-AVOND kijk luister naar Schrijf voor gratis documentatie nr. 20 een kaartje aan Ringlever Antwoordnummer 1444 Rotterdam tel. (010) 25.65.65* j kfluit Liszt Bartok akis Edison Japan NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: ZUID-NEDERLANDSE BEURS eindhoven het doel voor uw gezinsuitstapje!.... VRIJDAG 30 OKTOBER 1970 het einde van zijn grote tournee door Europa dt vanavond Ray Charles op in Amsterdam. Nor- n Granz presenteert onder auspiciën van Paul Acket, ,Genius" in een tweetal concerten in het Amster- se Concertgebouw om 19.00 uur en 22.00 uur. Charles treedt als altijd op met de bekende „Rae- s" en zijn achttien man sterke orkest, bestaande uit trompettisten, vier trombonisten, vijf saxofonisten, bassist, een drummer, een gitarist en een ham- ndorganist. ij heeft een vierweekse tournee achter de rug door ië, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zweden en itserland. Aan beide concerten wordt bovendien meegewerkt door het „Oscar Peterson Trio", zodat ware muziekliefhebber er zijn hart meer dan op- n kan. Charles werd geboren in Albany in de staat Geor- s later verhuisde de fami- arles echter naar Green- n de staat Florida. Daar et noodlot ongenadig toe: erd gietroffen door totale eid, zonder dat er ook enige hoop op herstel was ine blinde verhuisde naar sticht. Toen negen jaar la- beide ouders tengevolge en noodlottig ongeval om ven kwamen, verliet Ray sticht en zette de eerste en op een muzikaal pad, m later goud zou gaan op- n. Zoals vaak bij blinden, bezat Ray Charles een sterk ontwikkeld muzi kaal gevoel. Het lukte hem dan ook dadelijk als musicus aan de slag te komen, Ray speelde bij talrijke groepen en binnen twee jaar richtte hij zeventien jaar oud een eigen trio op. Hijzelf speelde piano en saxofoon, terwijl het geheel werd gecompleteerd door een bassist en gitarist. Het eerste optreden van het nieuwbakken trio was zo'n succes, dat Ray besloot een tournee door Florida te ondernemen. Thans zegt Ray, dat zijn eerste trio helemaal steunde op de „sound" van Nat King Cole, maar dat daar al spoedig verandering in kwam. Meer en meer ging Charles zijn eigen unieke „sound" ontwikkkelen. Meer en meer veroverde Ray Charles de harten van de miljoenen, die goede muziek op hun juiste waarde weten te waarderen. Toen de eerste gram mofoonplaat, „Georgia on my mind" in de handel kwam, was het funda ment van Ray's onwaarschijnlijke succes voltooid. Een fundament, dat na ruim twintig jaar ondermijning door concurrenten nog steeds niet is afgebrokkeld. Voor zijn onwaarschijnlijk grote succes heeft Ray Charles een simpe le verklaring. „Teveel artiesten zet ten, zodra ze wat succes hebben gehad, zomaar wat op de plaat; ze nemen maar iets wat hun toevallig in handen komt en wat het misschien commercieel goed zou kunnen doen. Ik ben altijd van het standpunt uit gegaan, dat mijn volgende plaat, en de daaropvolgende beter is dan wat ik ooit gedaan heb. Commercie is voor mij op dat moment niet be langrijk. Je moet als artiest steeds beter worden, je moet jezelf iedere keer weer overtreffen. Alleen dan heb je recht om aan de top te blijven. Om er zeker van te zijn, dat de kwaliteit inderdaad niets te wensen overlaat, zoekt Ray eventueel pla tenmateriaal altijd persoonlijk uit. Hij maakt zelf de arrangementen en experimenteert net zolang met zijn musici, tot hij precies de „sound" heeft, die hij in zijn muzikale kop had. Ofschoon hij wel eens gebruik maakt van bestaand materiaal, is toch meer dan negentig procent van de nummers, die door Ray Charles op de plaat zijn gezet of voor publiek worden gespeeld, door hemzelf gecomponeerd. Dat, waar veel artiesten alleen maar van kunnen dromen, kwam Ray Charles eigenlijk zo maar aange waaid: een rol in een heuse film. Toen de rolprent in 1966 uitkwam onder de titel „Ballad in blue", ver baasde iedereen zich over het ac teertalent van Charles. De film ver telt het hartverwarmend verhaal over de moeilijkheden van een blin de jongen, die geleid door het optimisme en de gevoeligheid van Ray Charles zijn weg door het leven zoekt en tenslotte vindt. Of schoon de film geen biografie is, zijn vele elementen ervan aan de werkelijkheid ontleend. R. Charles: „Ik ben geen echte acteur en dat zal ik ook nooit wor den. De rol van iemand anders uit die film, had ik waarschijnlijk nooit kunnen spelen". Samen met Rick Ward van de filmmaatschappij ACB-Paramount, schreef Ray Char les ook nog het thema voor de film. „Light out of darkness", een van de songs uit „Ballad in blue" is op zoveel manieren van toepassing op Ray Charles en zijn werk, dat het eigenlijk net zo goed het thema van The Genius zélf zou kunnen zijn. Het Residentie-Orkest is op avon tuur gegaan in het land van de mode. Op 7 november zullen in het Nederlands Congresgebouw in Den Haag de orkestleden in witte col trui en zwarte broek concerteren. Voor de musiciennes is er keus uit een broek of een rok. Het gaat het orkest er om te weten te komen, wat het publiek liever ziet. Naast het experiment op het podium be staat het plan om voor de orkestle den uit te zoeken hoe ze zich, zon der dat een blik op het concerteren de orkest de indruk van een ratjetoe wekt, „free and easy" in hun werk kunnen gedragen. De Leidschendammer Jan Ivangh heeft de derde prijs gewonnen van de eerste internationale^ „Wildlife ta- pe recording competition" van de EBU (European Broadcasting Union). Jan Ivangh verwierf de prijs met zijn inzending van een geluidsopna me van de vroedmeesterpadjes, die in Limburg de „klungelkes' 'worden genoemd vanwege het belletjesge luid dat deze diertjes maken. Vanavond kunt u via de VARA-tv weer genieten van de in beeld ge brachte, soms waanzinnige invallen van Nico Knapper en zijn medewer kers. Eigenlijk zou je dit program ma kunnen beschouwen als een car toon-album, dat voor de televisie wordt doorgebladerd. In de meeste huiskamers zal het lachgebulder dan ook niet van de lucht zijn. Bij de vaste medewerkers behoren onder andere Ida Bons en Jeroen Krabbé. Opvallend is dat deze Je roen Krabbé tot nu toe hoofdzake lijk te zien is geweest als „lach- verwekker". Ook in het programma „Improvisaties" van de VARA was hij één van de vaste medewerkers, en ook daar was hij meestal de persoon die al improviserende de gekste situaties wist te scheppen. Het programma „Improvisaties" zal komend seizoen niet meer te zien zijn op de televisie, maar Jeroen Krabbé blijft. Als één van de beste komieken in „Kort en klein". (Ned. 1, 21.40 uur). Filmregisseur, Roman Polanski heeft een weinig bekende Britse ac teur-, John Finch gekozen voor de hoofdrol in een sexy filmversie van Macbeth. Lady Macbeth zal naakt verschijnen er is nog geen actrice voor de vrouwelijke hoofdrol geko zen en ook de drie heksen in het stuk van Shakespeare zullen naakt verschijnen. De film, de eerste wel ke Polanski maakt sinds zijn echt genote Sharon Tate werd vermoord, wordt gefinancierd door de Playboy Organisatie. De Italiaanse librettoschrijver Gi- ovacchino Forzano, die beroemd is geworden door de libretto's die hij schreef voor opera's van Fuccuni, Mascagni en Leoncavallo, is in Rome op 87-jarige leeftijd overleden. (ADVERTENTIE) kunstgalerij van de Amsterdamse Stadsschouwburg is weer uitgebreid met een drietal kunstwerken, die uk toneelhistorie voor de toekomst zullen bewaren. Het betreft een portret van wijlen Mien van Kerckhoven- een portret van Charlotte Kijhler en een kop van Albert van Dalsum. Op de foto wethouder H. Lammeis unstzaken te Amsterdam met de beide nog levende kunstenaars. SYSTEEM PERFECTIE SINDS 1902 de volksmuziekscholen is de "uit weer tot aanzien geko- Het instrument dat sinds in onbruik raakte tot het teerd werd om de muzikali- an kinderen te toetsen, heeft zij solisten als Frans gen in elk geval een royale s in de platencatalogus gekre- In de serie „Das alte Werk" een nieuwe combinatie van rder verschenen opnamen van ederlandse meester-blokflui- uitgegeven. Vivaldi's concert Corelli's virtuoze Follia-vari- bekend geworden als viool- dansen van de Engelsman y Holborne, een sonate van uidnederlander Jean-Baptiste et en vooral de prachtige va- s van onze zeventiende-eeuw- "dgenoot Jan Jacob van Eyck uteur van een verzameling fluyten lusthof" over n Daphne d'over schoone ht". Afgaande op dit werk blokfluitsolo, door Brüggen een opmerkelijke inzet van talent vertolkt, verdient Van ten minste zoveel internatio- erkenning als Sweelinck. erken voor blokfluit uit de door Frans Brüggen (Tele- en SAW 9560-M). is alsof je in dit stuk de akoesti sche geschiedenis vanaf de klassie ke oudheid tot het huidige elektro nische tijdvak samengebald vindt. Je kunt niet zeggen, dat er sprake is van een grote synthese tussen de elementen, die stammen uit de Griekse klassieken, het oude Ja panse theater en de nieuwe klank- kruimten, die hij schept (stochasti sche-), toch onderga je het als een „spectacle total". Je mist af en toe wel de visualisering, die aan het oorspronkelijke werk ten grond slag ligt. Een samenspel van koor, dans, mime, reciterende spreekko ren e.d., ondersteund door het geijkte orkest en instrumenten als sirenes, metalen „doeken" gehan teerd door het aanwezige publiek bongo's, etc. Archaïsche elementen doorgetrokken op een oorspronke lijke wijze naar onze tijd. Een kunst waarbij het pure verstand samengaat met intuïtie en affect. Waardevol om deze totaliteit tel kens jpnieuw te ondergaan. Tekst boekje in Frans en Grieks is bijge voegd) Met Varèse heeft Xenaki: een grote invloed op de ontwikke lingen bij onze jonge componisten. Xenakis: Oresteia-Ensemble Ars Nova o.l.v. Marius Constant (Erato STU 70565). wee-stemming geschreven toen Bartók korte tijd moest uitwijken wegens zijn deelneming aan de Raden-republiek in 1919. Beide werken zijn te vinden op een der platen waarop Hungaroton het ge hele oeuvre van de grote landge noot vastlegt. De veertigjarige pia nist Gabor Gabos speelt bovendien de razend-lastige Etudes waarin Bartók atonaal experimenteert en de Danssuite, een pianotrans- eriptie van een gelijknamige dans suite. Bela Bartók: Pianomuziek; Ga bor Gabos; (Hungaroton LPX 1137)- 11337). Voor velen zal Liszt een interes sante figuur blijven; de gewelde naar met het zeer gevoelige, hart. Zijn romantiek, religieuze bewo genheid en streekgebonden gevoe lens, verklankt in muzikaal geweld en fijnbesnaarde melodieën zijn t Brabants Orkest heeft een de (vroegere) werken van de Xenakis op het repertoire Daardoor getroffen of niet het interessant om via deze kennis te nemen van een uit '67 van deze muzikale 'tect" (hij was o.m. 12 jaai ent van Corbusier) Dezf (getrokken uit zijn grote l'O- -partituur) is een indrukwek- akoestisch gebeuren, waar de formule, zoals hij die in- jd toepaste in ^et Philipspa en op de Expo'58 te Brussel, 'dabei is doorgetrokken. Het „Het is een van de moeilijkslt opgaven om met boerenwijsjes oir. te gaan, even moeilijk om eigen thema's te vinden", schreef do Hongaarse componist Bela Bartól Hij kon het weten want Bartó maakte vooral in de jaren tussei 1914 en 1925 veel gebruik van d volksmuziek van zijn land, hetzi door ze als motto te gebruike voor een eigen compositie waari het karakter van het toegepast volkswijsje terug te vinden is. D> uit de eerste wereldoorlog dateren de vijftien Hongaarse boerenliede ren behoren tot de eerste groep, d( Improvisaties over Hongaarse boe renliederen tot de tweede. Laatst genoemde werk werd in een heim- mair als pianist), waarvan alleen de paradepaarden hier doordron gen. Zijn Christoffel-legende op deze plaat b.v. beleefde pas in '67 de première in Boedapest. Zijn Tantum Ergo, O Saluris Hostia en Psalm 137 spelen nog steeds in op de nog allesbehalve dode religieu ze gevoelens van onze tijd. Verder treffen we aan het Palestrijns ge kleurde Pater Noster (uit zijn Christus Oratorium); de religieuze Volkszang O Heilige Nacht (te vinden in de piano-cyclus Weih- nachtsbaum) en een roerende koorbewerking van zijn klavier stuk voor koor van de „Hymne de L'enfant a son réveil". Het vrouwenkoor --van Györ en het Hongaarse Volkskoor zingen de werken met een prachtige roman tische ingetogenheid, zonder bom bast, waarbij de solisten Eva An- dor, Margit Laszlo, Jozsef Reti en Gyögy Melis mede bewijzen dat deze Hongaren de intenties van hun landgenoot begrijpen. Het be geleidende kamerensemble o.l.v. Szabo en de organist Lehotka ver zorgen de instrumentale begelei ding voorbeeldig. Liszt: Choral Works 1 (Hunga roton LPX 113881). fluit-, Biwa-luit e.d.). Er zitten prachtige momenten in, waarbij ritmisch zeer interessante dingen ondernomen worden en dan glijdt de partituur weer af naar het vau devilleachtige. Een botsing van culturen, waarbij het temperament van het Japanse volk met ont roerend mooie momenten ver klankt klem gezet wordt in een orchestrale stijl vanuit „Het wes ten". waarover we thans niet meer zo enthousiast kunnen doen. Deze compositie uit 1968 blijft op zijn minst de moeite van het kennis nemen waard. Hirooki Ogawa: Le Chateau du Japon-Japans Philharmonisch Or kest o.l.v. Yuso Toyama (Classic 991.063). .gevens. cue velen nog als gegrill n hun eigen gemoed zullen her kennen. Op deze plaat staan al deze gevoelens verzameld. Gebon den aan een Gregoriaanse- en Pa- lestrijnse tradities. Hongaarse volksmuziek en open voor ontwikkelingen (richting Bar tók) schiep hij een oeuvre (pri- Niet alleen door de laatste Expo )f b.v elektronische instrummenten wordt onze nieuwsgierigheid naar alles wat uit Japan komt bij ons groter. Op deze plaat een composi tie van een 45-jarige Japanse com ponist, gespeeld door het Japans filharmonisch >rkesl o.l.v. Toya ma. Dit „Japanse Kasteel" is naar ons gevoel een typisch beeld van het huidige Japan: een allegaartje /an oosterse en westerse cultuur vormen (sedert de Amerikaanse invasie in dit land zeer typerend). De opzet is wat 19e-eeuws pro grammatisch; de uitwerking stoelt op het „klassieke" westerse orkest, vermengd met solistische Japanse instrumentale stukken (Koto-Ja- panse harp-, Shakuhachi-bamboe- Dat Fischer-Dieskau met zijn „Lieder eines fahrenden Gesellen", samen met het Symfonie-orkest van de Beierse Omroep o.l.v. Ku- belik, onder de laatste Edisons ge vallen is, wekt geen verwondering. De „duivelskunstenaar" Mahler toont zich in deze liederen een groot poëet. Fischer Dieskau en Kubelik zijn in staat zich ook als poëten te gedragen, omdat ze het ook zijn. Men kan zich daarom nauwelijks een beter samenspel dan tussen deze beiden voorstellen bij de verklaring van deze liede ren. We kennen in ons land een befaamde Mahler-traditie, waar door we mogen aannemen, dat er voor deze allesbehalve simpele componist ook een publiek aanwe zig is. Afgaande op de terwille van de pers éénzijdig geperste plaat met de uitvoering van de liederen: Wenn mein Schatz, Ging heut'morgen, Ich hab'ein glühend Messer en Zwei blauen Augen, kunnen we niet anders zeggen dan: Mahler-liefhebbers, een plaat om te bezitten. G. Mahler: Lieder eines fahren den Gesellen-Fischer Dièskau en Kubelik (DGG 2806 002). NOS DE WOEFS EN DE LA- MAARS (kleur) JOURNAAL NCRV (kleur) DE AVONTUREN VAN TOM SAWYER Aflevering 5: „Anonieme brie ven". (kleur) ZO VADER, ZO ZOON Spel, waarin een panel de vraag krijgt voorgelegd: „Wel ke van de vier vaders hoort bij deze zoon?" (kleur) JOURNAAL NOS HIER EN NU LANG LEVE DE OPERETTE Programma met operette- melodieën. (kleur) VAKANTIE IN DE WINTER wegen. In deze tweede aflevering wordt een beeld gegeven van de wintervakantie in Noor- weigen. FARCE MAJEURE GEDULD OF ONGEDULD? Gesprekken over Reformatie, (kleur) JOURNAAL NOS TELEAC VERGADERINGTECHNIEK (les I, herhaling) SLUITING 18.45 18.55 19.04 19.30 20.00 20.20 20.45 21.35 22.20 22.45 22.55 23.00 23.30 NOS 18.45 (kleur) DE WOEFS EN DE LAMAARS 18.55 (kleur) JOURNAAL 19.04 TER VISIE Parlementair en politiek weekoverzicht. VARA 19.30 (kleur) HET INTIEME LEVEN VAN DE FUUT 20.00 (kleur) JOURNAAL NOS 20.20 (kleur) IRONSIDE Deze aflevering gaat onder de titel: „Het stuurse logeetje". 21.10 DE OMBUDSMAN Vara's amibutsman behandelt problemen van kijkers. 21.35 (kleur) KORT EN KLEIN waaraan medewerken: Ida Bons, Carry Tefsen, Elsje de Wijn, Martin Brozius, Jeroen Krabbé en Dolf van der Linden en zijn Metropole orkest. 22.15 EEN KLEIN UUR: U Mensen en hun meningen, ge presenteerd door Koos Postema. 22.55 (kleur) JOURNAAL NOS 23.00 SLUITING 17.00 SCHOOLTELEVISIE 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 VERBROEDERING Documentaire film. 19.30 ZIET U ER WAT IN 19.45 HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS 19.50 ZOEKLICHT Cultureel nieuws. 19.55 MEDEDELINGEN EN DE WEERMAN 20.00 JOURNAAL 20.25 POKER Toneelstuk van Reginald Rose. 22.10 JOURNAAL 22.15 INSPRAAK 70 Jeugdproblematiek. 17.30 JOURNAAL 17.35 UN ENFANT PARUI TANT D'AUTRES Tv-serie. 18.05 LES PETITS JEUX DE BA- BETTE Voor de kinderen. 18.20 AFFICHES 18.50 PLUM-PLUM Voor de kleuters. 18.55 MIROIR 2000 Tv-serie. 19.25 WEERBERICHT 19.30 JOURNAAL 20.00 LES SAINTES CHéRIES Tv-serie. 20.30 ANJOURD'HUI 22.15 QU'EST-CE QUE LA TVA? 22.45 JOURNAAL 22.50 SLUITING 20.00 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht. 20.15 (kleur) Griekenland 1970 Drie jaar militaire regering. 21.00 (kleur) REPORTAGE UIT BONN 21.25 (kleur) HET ZEVENDE ZIN TUIG 21.30 (kleur) DE SAINT Afl. De Saint en zijn dubbel ganger." 22.15 (kleur) JOURNAAL 22.30 (kleur) OVERPLAATSING Tv-film naar de gelijknamige roman van Woigang Körner. (Herhaling). 23.25 (kleur) JOURNAAL 19.45 (kleur) HEUTE Aansluitend: weerbericht. 20.15 DE COMMISSARIS Afl.: „De kleine Schubelik". 21.15 ZWEEHUNDERT JAHRE NÏSCHT WIE ARJER Revue met veel muziek en humor. 22.50 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht. 22.15 (kleur) DAGBOEK UIT DE EVANGELISCHE WERELD 22.30 OP EEN DAG IN SEPTEMRER Tv-spel van Wolfdietrich SohmiUTre. 23.00 SLUITING Vrijdag 30 oktobei- HILBERSUM 1 402 M EN F.M. KRO: 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gev. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Med. t.b.v. land- en tuin bouw; 12.30 Nws. 12.41 Act. 13.00- 13.05 Raden maar, quiz) 14.05 Schoolradio 14.30 (S) Musiësta: licht gev. programma (opn.) TROS: 14.55 Concert a la Carte, verzoekplaten- progr. 16.00 Nws. 16.03 (S) Diseo- Drive-In: de showbusiness op de korrel genomen 17.00 Aktua-Sport- kompas: (Sport)nieuws reportages, kommentaren en muz. NCRV: 18.00 NCRV en Bloc: actuele kroniek met muzikale illustratie (Politieke Par tijen: 18.19 Uitzending van de Boe ren Partij 18.30-18.41 Nws. 19.00- 19.10 Wereldpanorama(NCRV19.30 Veel gevraagde gewijde muz. (opn.) 20.00 (S) Promenade Orkest met zangsolisten: amusementsmuz. 21.00 Kunst- en vliegwerk: informatie over actuele tentoonstellingen 21.05 (S) De laatste reis van dr. Falcon, hoorsp. 21.53 (S) Lichte grammo- foonmuz. TROS: 22.00 Aktua-Maga- zine: reportages, kommentaren en muz. 22.30 Nws. 22.40 Med. 22.45 Huilen op de trap: muzikaal radio feuilleton 23.05 Apollo 21 (4), een fantastisch ruimtevaart-mysterie 23.30 (S) Toontje later: een licht muziekprogramma 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM 2 298 M EN FM NOS: 12.00 Blik op de wereld: informatief progr. 12.30 Overheids voorlichting: Uitzending voor de landbouw 12.40 Stereo: Lichte gram mof oonmuz. 12.50 Recht en slecht, praatje 13.00 Nws. VARA: 13.10 Act. 13.20 Voor de middenstand 13.25 (S) Clavecimbelrecital: oude muz. 13.40 (S) Collegium Musicum Amstelodamense: Italiaanse madri galen. EO: 14.00 Ruimte: radiomaga zine met gewijde muz., lez. en een korte overdenking. NOS 15.00 (S) Aspekten van de kamermuz.: heden daagse kamermuz. 15.40 Toerismo: toeristische informatie uit binnen- en buitenland VPRO: 16.00 VPRO- Vrijdag: muziek, commentaren, re portages, interviews, berichten en telefonische reakties (16.00 Nws., 17.55 Med., 18.00 Nws., 18.20-18.30 De Vrije Gedachte: Humanisme en Democratie, lez.) VARA: 21.00 (S) Amati-kwartet, Ardito-kwintet en soliste (opn.): moderne muz. 22.30 Nws. 22.40 Act. 22.50 (S) prettig weekend: licht patenprogr. 23.55- 24.00 Nws. HILVERSUM 3 240 M EN F.M. VRPO: 12.00 Nws. 12.03 Top-30 (13.00 Nws.) TROS: 14.00 Nws. 14.03 Suzie Cream Cheese: licht pla- tenprogr. AVRO: 15.00 Nws. 15.03 Muziek Boetiek (16.00 Nws.) 17.00 Nws. 17.02 Radiojournaal 17.05-18.00 Zingende Bougie: gev. platenpro- gramma voor automobilisten. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muziekprogr. (12.40-12.48 Weerber., med. en SOS berichten voor schippers) 12.55 Bui tenlands persoverzicht 13.00 Nws. weerber., dagklapper en beursbe richten 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Promenade-orkest 14.32 Ka mermuziek 15.00 Nws. 15.03 Symfo- nisch-concert 15.30 Internationale koorwedstrijden 16.00 Nws. 16.03 Beursberichten 16.09 Etnische muz. 17.00 Nws., weerber. en med 17.15 Jazzmuz. 17.55 Weegschaal 18.00 Nws. 18.03 Verzoekplaten 18.28 Paardeportuitslagen 18.30 Lichte muz. 18.35 Verkeersinformatie 18.40 Blaasmuz. 18.45 Sport 18.52 Taai- wenken 18.55 Lichte zang 19.00 Nws., weerber. en act. 19.40 Oude muziek 20.00 Muziekprogr. 21.00 Klankbeeld 21.45 Literair progr. 22.00 Nws., berichten en ,De Zeven Kunsten 22.20 Kleinkunst magazine 23.00 Nws. 23.15 Underground-maga zine 23.40-23.45 Nws. Zaterdag 31 oktober HILVERSUM 1 402 M EN F.M. NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Op het eerste gehoor: klassieke muz. in stereo (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws.; 7.32-7.50 Hier en Nu: aktualiteiten) 8.00 Nws. 8.11 Te Deum Laudamus: gewijde muziek (gr.) 8.30 Nws. 8.32 (S) Voor de huisvrouw 9.00 Theologische ether leergang 9.35 Waterstanden 9.40 Gymnastiek voor de huisvrouw 9.50 Tijd vrij voor muziek in vrije tijd: (S) koorzang en accordeonmuz. 10.20 (S) Grand Gala du Disque Classique 1970: een keuze uit be kroonde platen 11.00 Nws. 11.03 Met een ongunstig geweten op de her vormingsdag, lez. 11.15 Solarium: een hoogtezonprogramma voor ieder een 11.55 Med. HILVERSUM 2 298 M EN FM VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend gymnastiek 7.20 (S) Z.O.: gevari eerd progr. (7.33 Van de voorpagina) VPRO: 7.54 Deze dag VARA: 8.00 Nws. 8.11 (S) Z.O. (vervolg) met om 8.13 Act. om 10.00 Toeristische tips en om 10.10 Voor nu en later, lez. 10.30 Wie is de man die de heer A. H. Kloos bij het N.V.V. opvolgt, gesprekken 10.50 Lichte gr.muz. 11.00 Nws. 11.03 Een nieuw geluid, kennismaking met jonge artiesten 11.15 Oosteuropese kroniek 11.35 (S) Hallo Volluk: licht progr. met interviews. HILVERSUM 3 240 M EN FM KRO 9.00 Nws. 9.02 Djinn: gev. progr. (10.00 en 11.00 Nws.). (ADVERTENTIE) in de philips-jubileum-hallen dagelijks Mn. zondag van 2—11 uur

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 19