Een commercieel toneelavondje uit Recordpubliek bij Stonesconcert DSC STICHT Theatercircuit van PLATENMH. Mickery op gang De tournee-recette Rollend materieel Teleurgestelden Try-out Malmö Nieuweling BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: PHILIPS batterijen DONDERDAG 8 OKTOBER 1970 Sinds 1952, toen de groep van Cor Ruys ophield te bestaan, heeft Ne derland als een der weinige landen amper meer commercieel toneel ge kend. Men had het „bestel": de or ganisatie van gesubsidieerde groe pen, die elk jaar een groot aantal premières brachten op zowel het artistieke toneelvlak, als op het ter rein van het „avondje uit" van klucht, thriller of lichte comedie. Slechts zelden beètond buiten dit bestel een commercieel groepje zo als het buitenland die zo veel kent: een ensemble dat speciaal is bijeen gebracht voor de rolbezetting in één stuk, dat men dan uitspeelt tot de markt verzadigd is- Dan valt de groep uiteen, en wordt er weer voor een nieuw stuk de daarvoor passende rolbezetting bjjeen-ge- huurd. Vaak ook wordt zo'n groep je alleen maar voor één theatertje gehuurd: de typische boulevard theaters van hoofdsteden als Ber lijn, Wenen, Parijs of Londen en New York. Voor de spelers een riskant be staan. Zolang nog niet de helder ziende is gevonden, die vóór de première met zekerheid kan voor spellen of een stuk zal vallen of aansiaan, zolang lopen de spelers de kans dat ze na twee of drie voor stellingen al weer op straat staan. Omgekeerd, als een stuk een kas succes wordt, kan het met name in Londen, Parijs en New York vaak maanden, zelfs jaren achtereen op de planken blijven. Dan heeft de speler wel z'n boterham, maar uiter aard na verloop van tijd z'n buik óók vol van elke avond maar weer die ene zelfde rol! Begrijpelijk, dat buitenlandse acteurs altijd de Ne derlandse tonelisten benijden: een twaalfmaands contract met inge bouwde vakantie, grote sociale ze kerheden en zorg, en in zo'n jaar een artistiek interessante afwisse ling van zeer uiteenlopende rollen in alle genres van toneel. Dat die Nederlandse aicteur daarnaast ge middeld per voorstelling drie tot vier uur moest reizen vanwege de toneelspreiding, zei die buitenland se acteur niet zoveel. Altijd beter immers dan gemiddeld zes maan den per jaar zonder werk te zitten en vaak bordenwasser moeten spe len om de boterham besmeerd te houdenMen achtte het Ne derlandse bestel bepaald uniek, en dat was het eigenlijk ook. In het nu lopende seizoen echter is er drastisch verandering geko men. Niet minder dan acht groepen of groepjes opereren nu buiten het gesubsidieerde toneel, variërend van Potasch en Perlemoer of het volks toneel van Beppie Nooy, tot top acteurs als Guus Hermus en Ton van Duinhoven. Allemaal groepjes die voor één bepaald stuk zijn geformeerd, en dia moeten bestaan van wat de kas sa opbrengt. En die dus, begrijpe lijk, alleen die stukken kiezen, waarvan succes zo groot mogelijk moet worden geacht: puur vertier met kluchtwerk of volksmelodrama. Stukken, die weliswaar ook nog voorkomen op het repertoire van de grote gezelschappen (zoals het eigenlijk wel erg dunne dubbeltjes kluchtje bij de Haagse -Comedie, Auditie/Première), maar die weinig meer het land in gaan. Want los van het feit dat sommi ge acteurs uitgekeken waren op hun werk in die grote groepen, is de hoofdoorzaak van deze opbloei van commercieel toneel: het feit dat sinds eervorig jaar de subsidievoor waarden voor de grootste gezel schappen zijn gewijzigd in die zin, dat ze minder aan de toneelsprei ding hoeven te doen. Het beruchte reizen was voor~ de meeste spelers een dermate hinderlijk element ge worden, dat die gezelschappen, die vanouds het minste de boef opgin gen, naar verhouding de beste ac teurs konden krijgen. Om de con currentie meer op gelijke voet te brengen, leek de beste oplossing die grote groepen dan maar allemaal even weinig te laten reizen. En dat betekende uiteraard, dat met name de provinciale schouwburgen niet meer wisten hoe ze hun abonne menten moesten vullen. Zo zeer, dat enkele schouwburgen vorig jaar gezamenlijk het risico namen van het oprichten van commerciële groepjes, die dan in de eerste plaats de gaten in eigen theaters moesten vullen. Nu de markt dus duidelijk aan wezig bleek, hebben in het lopende seizoen diverse impressario's en/of acteurs het risico aangedurfd. De vraag naar het probleemloze avond je gezellig ontspannen in de schouwburg, is nog altijd een van de dnjïkurken van het toneel. Dat kan en mag men uit cultureel oog punt betreuren, maar het is zo- Zelfs naast twee televisie-petten, omdat dit soort toneelavondjes als sociaal gebeuren even belangrijk is als het ontspannend element. En als dan toneelkanonnen als Guur Her mus en Ton van Duinhoven met hun vrouwen (Bep Dekker en Ina van Faassen) er eens lekker ouder wets tegen aan gaan, dan mag men ook dèt betreuren en tegelijkertijd erkennen dat er echt wel een heer lijk avondje voor het breedst mo gelijke publiek tot stand is geko men., Vooral omdat onze enige wer kelijke kluchtschrijver, Dimitri Frenkel Frank, met al zijn theater inzicht een stuk letterlijk op de huid van dit viertal heeft geschre ven. Soms heel spits zelfs. Op an dere momenten wat al te ipakke- lijk of banaal. Maar „In de holte van je arm"' is zulk een doeltref fend voertuigje voor met name het onweerstaanbaar komisch talent van de béide mannenrollen, dat het voorspelbaar lijkt dat zij voor eni ge nonderden opvoeringen, goed moeten zijn. Als ze dat zelf tegen die tijd niet leuk meer vinden: het publiek wel! C. NICOLAï. (Van onze showredacteur) AMSTERDAM De Am- stelhal van de nieuwe RAI in Amsterdam kan echt niet meer dan 20.000 mensen be vatten. Of nee, eigenlijk kun nen er 20.238 mensen in 20.000 bezoekers, 200 knok kers van de ploeg van Paul Acket, 30 technici, 3 begelei ders en 5 Rolling Stones. Morgenavond is het de vierde maal dat de Rolling Stones in Nederland op de planken staan. Op 8 augustus 1964 speelden de Stones in het Kurhaus te Sche- veningen, 26 maart 1966 waren ze in de Brabanthallen te Den Bosch en 15 april 1967 werd een concert gegeven in de Houtrust- hallen te Den Haag. Bij al die concerten ontstond een grote ra vage. In het Kurhaus bijvoorbeeld bedroeg de schade 10.000 gulden. Omdat de pophysterie in de na volgende jaren enigszins geluwd is (fanclubs verdwenen, dansmu ziek werd luistermuziek, meer informatie en keuzemogelijkhe den maakten het publiek kriti scher, revolutie werd geruild voor gevestigde popmuziek) lijkt de verwachting gerechtvaardigd dat de puinhoop deze keer min der groot zal zijn. Niettemin heeft organisator Paul Acket de zelfde veiligheidsmaatregelen ge nomen als bij de vorige concer ten. „In het Kurhaus liep het indertijd een beetje uit de hand, omdat de theaterdirectie erop stond dat figu ren als André van Duin en Trix van de Paramouts in het voorprogramma zaten. Daardoor raakte het publiek een beetje geirriteerd. Maar dat er ernstige ongeregeldheden geweest zijn kan ik niet zeggen. De schade is snel hersteld en vlot betaald. Voor deze keer zijn er wederom tweehonderd ordebewaarders. Bo vendien zullen er geen stoelen in de zaal staan. Maar ik voorzie helemaal geen moeilijkheden. Misschien valt er iemand flauw of gilt er eentje een beetje harder dan hij thuis ge wend is, maar dat hoort erbij". Moeilijkheden moeten niet zozeer verwacht worden van de kant van het publiek als wel van degenen die geen kaartje hebben kunnen krij gen. De tonelen die zich in Parijs en Berlijn voor de zaal hebben afge speeld geven een indicatie in die richting. In Parijs ontstonden ge vechten tussen een groep van onge veer tweehonderd teleurgestelde fans en de politie, waarbij één agent gewond werd en enkele winkelrui ten sneuvelden. In West-Berlijn vie len zestig gewonden en werden der tien arrestaties verricht. De zaal was daar overvol omdat drieduizend val se toegaiigsbewdjzen waren ver kocht. Het concert in Amsterdam, dat het laatste is van de Europese toernee én bovendien het enige in de Bene lux is, zal volgens het contract een uur duren. In Hamburg hebben de Stones echter bewezen zich niet veel gelegen te laten liggen aan contrac ten. Wanneer het publiek inspireert willen de Londense gootkatten nog wel eens een tijdje doormiauwen. Mick Jagger heeft tijdens de toer nee welgeteld één persconferentie toegestaan. In Hamburg verklaarde hij lak te hebben aan de internatio nale poppers. Verder wilde hij ook nog kwijt dat het publiek op het vaste land van Europa geweldig is, dat de Stones door zullen gaan tot dat hun haren uit beginnen te vallen en tussen de gitaarsnaren komen, dat hij nog nooit door een haarsharrt- poofabriek is uitgenodigd om als fotomodel op te treden, dat hij het weer wel aardig vond voor de tijd van het jaar en dat hij zeer ge schokt was door de dood van Jimi Hendrix. Zoals altijd was ook nu het ge sproken woord dus niet het medium bij uitstek voor Mick Jagger om belangrijke dingen te zeggen. Bood schappen heeft hij altijd zingend de wereld ingeholpen. Die boodschap pen zijn op vele manieren uitgelegd. De Stones zijn in de loop der jaren geëtiketteerd als anrachisten, onge wassen luizennesten, revolutiesym bolen, zwakke epigonen van de Bea tles, hysterie-idolen, of doodgewone goede musici. Wij willen het er op houden dat de- Rolling Stones voor de popmuziek hetzelfde gedaan heb ben als de eerste blueszangers voor de jazz. Zij ontdekten dat de blues opnieuw kon dienen als uitlaatklep voor een verdrukte minderheid. De toernee is tot nu toe zeer succesvol geweest. Het eerste geheime concert in Maimö schonk de meeste verrassin gen. In de eerste plaats was Malmö zelf al een surprise, want de show zou officieel in Helsinki van start gaan. Mick Jagger besliste echter in het geniep anders. Om de nieuwe lijn in zijn popgroep aan de smaak van het publiek te testen, zonder dat de pers zich' erop zou kunnen werpen. Hij' heeft met die taktiek in ieder geval bereikt, dat de commen taren uit, Malmö drupsgewijs bin nenkwamen toen de tournee al lang en breed op gang was. De fans in Malmö wisten overi - gens niets van het eerste tournee incident: het verlies van stage-kle- ding en juwelen van Mick Jagger ter waarde van enkele duizenden dollars. Een onmiddellijk in het oog val lende nouveauté in Malmö was de achtkoppige formatie waarin de Sto nes ditmaal op de planken kwamen. Jagger laat zijn groep namelijk mu zikaal backen door Jim Prise (trom bone, trompet) en Bobby Keyes (Saxofoon), beiden van „The Dela- ney and Bonnie Friends", en door Ian „Stu" Stewart (fu nky piano) In Malmo werd eveneens gestalte gegeven aan een aantal geruchten over een Stones-elpee en een nieu we single. Het feit dat de song „you get to move" in de mobiele opna mestudio van de groep in Malmö werd opgenomen, schijnt de geruch ten te staven dat er een gelijknami ge single op komst is. Daarnaast lopen er speculaties over de nieuwe elpee (een snelle opvolger van „Get yer ya' yas out" weliswaar, maar wat will je ails de Roiling Sitanes are rolling again? De titel van het nieu we album zou zijn: „Trickey Fin gers". Iedereen wil dit bericht be vestigen, behalve de Stones zelf. Het concert heeft nog een nieuwe song, getiteld: „No roses on my grave". Dit in. tegenstelling tot ge- t'Uigemivecklairimgan uit MaAmo die spreken van „No road is on my grave". Voor het RAI-gebouwconcert valt een ding sterk te wensen: de herha ling van het unieke duo dat in Malmö werd gevormd bij de vertol king van Prodigal Son" (een op het bijbelse verhaal van de verloren zoon gebaseerde song) en later bij het nummer „You got to move". Daarbij zaten Mick Jagger en Keith Richard samen op een minuscuul krukje, en hanteerde Jagger een gi taar". Overigens kwamen de speci fieke Keith-fanis iin Malmö flauwtjes aan hun trekken. Slechts in „Sym pathy for the Devil" gaf hij een solo weg. De pop-tournee van de Stones in Europa betekent onder meer een introductie van Mick Taylor aan de continentale fans. Mick Taylor nam de plaats in van slaggitarist Brian Jones, die zich in juni 1969 van de groep losmaakte en de maand daar op aan een te grote dosis drugs is gestorven. Taylor, die 17 januari jongstleden 21 jaar werd, speelde voordien ais solo -gitarist in loka le groepen ais „The Gods" en „The Strangers". Voordat Taylor zijn intrede in de groep deed, had hij nog nooit „en plein public" een instrument gehan teerd. Met de komst van Mick Tay lor beschikt de groep over twee solo-gitaristen (Keith Richard is de andere) De klasse van Taylor wordt over het algemeen minder hoog aan geslagen als die van wijlen Brian Jones, hetgeen ook geen wonder mag heten. Hoe het ook zij, er zijn altijd nog genoeg liefhebbers die zich door de Rollende Stenen willen laten bedelven. Het publiek mor gen in de RAI is het grootste dat ooit voor een zaalconcert in Ne derland bijeen is geweest. En dat terwijl de Stones eigenlijk al over het toppunt van hun roem heen zijn. HANS MAAS DE ROLLING STONES houden hun tournee niet gratis. Integendeel: de groep incasseert vjjf miljoen gulden voor hun zesweekse spektakel stuk. „Veel? Ach wat heet veel", zegt perschef Leslie Perrin. Hij légt uit dat het vervoer van de jongens met toebehoren op zo'n 650.000, komit, terwijl de verzekeringspremie voor die -gitaren en versterkers 150.000,bedraagt. En dan komen die Britse belastingen nog. Na aftrek van alle kosten houden de Stones ongeveer 130.000,per man oveir. Tegenover vijf miljoen vormt dat een luttel bedrag, maar het is toch altijd meegenomen. ALGEMEEN wordt die tournee van The Rolling Stones door Europa gezien als een technische mijlpaal in de presentatie van pop langs de weg. De vijfkoppige popgroep laat zich vergezellen, door; een' equipe die er zijn mag. De technische organisatie van het tournee is in- handen van Chip Monck, die ook de organisatie van het Amerikaanse tournee verzorgde. Monck heeft zelfs 30 ton eigen materiaal bij zich. In tyvee container-trucks wordt een speciaal podium - annex lichtiiistkliatie vervoerd. De totale stroomsterkte van de meegevoerde apparatuur omvat 173.000 watt Tevens wordt in de trucks een enormè',demon tabele „brug" meegevoerd. Dit is een overkoepelende stalen constructie achter het voortoneel van de Stones. De Rolling Stones treden aan op. een podium van 15 meter breed en 12 meter diep. De toneelsèt'is ruim 100.000 dollar waaTd. Tot het mobiele materieel behoort eveneens de rijdende studio, die de popgroep in januari van dit jaar liet bouwen. In Malmö de eerste' stad die in het kader van het tournee werd „gedaan", werden opnamen gemaakt van de nieuwe song „You Got to Move" (Van onze showredacteur) DEN HAAG - De D.S.C. Band heeft een eigen platenmaatschappij ge sticht onder de naamN. V. Dutch Swing College Record Productions. Voortaan zullen dus de opnamen van de band en producties van andere onder het eigen label DSC produc tions in de handel worden gebracht. In Nederland wordt de verkoop en de distributie van het DCS-label ver zorgd door Miller International Gra- mmafoonplaten N.V. Buiten Nederland werden reeds vele licentiecontracten afgeloten zo dat de platen van de D.S.C. Band in ieder geval over de gehele wereld verkrijgbaar zullen blijven. DEN HAAG - anp - De groep Cafétheaiter uit Wenen brengt twee workshopstukken („revue" en „tilt") op 13 oktober in première in ons land in het Mickerytheater in Loenersloot. Het programma is. de eenste prodiuktde voor het theatercircuit. Het zal o.a. ook worden gebracht in Breda, Dor drecht, Tilburg en Rotterdam. Het tweede programma, dat in bet theatercircuit is opgenomen, bestaat uit twee off-off broadwaystukken On der regie van Roger Simon „Grants Movie" van Mike Weller en „Next" van Terrence Mcnally. Op 20 oktober beleeft dit progamma in het Mickery theater zijn première. NEDERLAND I: NOS 10.45 SCHOOLTELEVISIE 12.00 SLUITING 14.00 SCHOOLTELEVISIE 14.50 SLUITING 18.45 DE WOEFS EN DB LAMAARS 18.55 JOURNAAL VPRO 19.04 BETTY BOOP 19.10 NAMENS... JACO GROOT Wat een aantal Nederlandxs zouden willen vertonen als z(J veertig minuten zendtijd ter beschikking kregen 20.00 JOURNAAL NOS (kleur) 20.20 WAS ER NOG WAT Reacties op het nieuw» 20.30 LAUREL EN HARDT Vanavond „The perfect day" 20.50 HET ABC IN DE KINDERSCHOENEN Voor de kleuter* 21.20 CARTE BLANCHE (I) (kleur» De eerste van vier shows van Rob Touber. Medewerkenden zijn o.a. Jenny Arean en Adèie Bloemendaal, Sylvia de Leur en Gerard Cox. 22.00 INTERVIEW MET BURGEMEESTER SAMKALDEN 22.30 JOURNAAL NO» TELEAC 22.35 THE SEVENTH KEY Les 3. „The golden Dird", 22.55 BIOVISIE Les 1 23.25 SLUITING NEDERLAND II i NOS 18.45 DE WOEFS EN DE LAMAARS 18.55 JOURNAAL 19.04 DEN HAAG VANDAAG 19.09 VAN GEWEST TOT GEWEST 19.49 TIPS VAN HET NATIONAAL BUREAU VOOR TOERISME 20.00 JOURNAAL (kleur) TROS 20.20 MISSION IMPOSSIBLE (kleur) Eerste aflevering „Verkiezingen" 21.10 WEGWEZEN (kleur) Quiz voor autorijdende echt paren. 21.50 TE GAST BIJ DE GAST (2) Vanavond „Zdravo Jugaela- vijo" CVK/IKOB 22.25 ZOON DES MENSEN (Herhaling) Enkele episodes uit het leven van Jezus van Nazareth. 23.50 JOURNAAL NOS 23.55 SLUITING 14.00 SCHOOLTELEVISIE 16.00 SLUITING 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 JONGER DAN JE DENKT Open doek, gesprekken met bejaarden 19.30 POLITIEKE TRIBUNE De Partij voor Vrijheid en Vooruitgang 19.45 KEURIG FRANS 19.50 ZOEKLICHT 19.55 MEDEDELINGEN 20.00 JOURNAAL 20.25 DE GOUDROOF All. 5: De wolven verslinden elkaar 21.15 GEMEENTERAADS VERKIEZINGEN (IH) 22.00 PREMIèRE Jo Rüpcke presenteert de nieuwe films van de week 22.40 JOURNAAL 22.45 TV-CURSUS: BTW (herb.) 23.25 SLUITING 19.30 JOURNAAL 20.00 POLITIEKE UITZENDING De PCB 20.10 AMèRE VICTOIRB Oorlogsfilm van Nicholas Ray, naar de roman van René Hardy 21.45 LE CARROUSEL AUX IMAGES Nieuwe films, gepresenteerd door Sélim Sasson 22.30 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL (kleur) Aansluitend weerDeric>* 20.15 DE VOORBEELDIGE JONGEN Oostenrijkse speelfilm uit 1963 21.45 PRO EN CONTRA (kleur) 22.35 JOURNAAL (kleur) Aansluitend commentaar en weerbericht 19.45 HEUTE (kleur) Journaal, actualiteiten en weerbericht 20.15 DRIE MAAL NEGEN (kleur) Show-spel met Wim Thoelke in samenwerking met een loterij ten bate van de actie „Sorgenkind" Uitzending vanuit de Stadt- hall in Breemen. 21.45 SORGENKIND (kleur) Balans van de actie, die reeds 6 jaar veel leed heeft verzacht onder de kinderen die geeste lijk en lichamelijk gehandi capt zijn. Aansluitend: kort nieuws 22.00 BALANS (kleur) Informaties en meningen uit het economisch leven 22.45 JOURNAAL (kleur) Aansluitend weerbericht (ADVERTENTIE) die móéten wel goed zijn! Donderdag 8 oktober HILVERSUM 1 402 M en FM NCRV: 12.00 Los-Vast: gevarieerd programma. 12.26 Mededelingen t.b.v. land. en tuinbouw; 12.30 Nwi,; 12.41 Actualiteiten). 14.05 Schoolra dio. 14.30 Country en Western ru briek. 15.00 Hervormde middag- dienst. NOS: 15.30 Meer over min der: De stem van de sprekende min derheid, informatief progr. (16.00 16.02 Nws.) NCRV: 17.30 NCRV En Bloc: actuele kroniek. (18.3018.41 Nws.) 19.00 (S) Koorzang met or gel. 19.15 Kerkorgelconcert: klass. en mod. muz. 19.45 (S) Muziek van Het Leger des Heils. 20.00 Radio Actief: gevar. programma. (22.20 Avondoverdenking; 22.30 Nws.; 22.38 Den Haag vandaag; 22.50 Me- ded.). 23.55—24.00 Nws. HILVERSUM H 298 m en FM AVRO: 12.30 Sportrevue. 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal. 13.30 (S) Feestconcert van de Ned. Mozartver- eniging: Radio Kamerorkest, klein omroep koor en solisten: klass. muz. 14.30 't Is historisch: progr. over geschiedenis. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.03 Land der muzen: kunstkroniek. 17.00 AVRO's Toppop. 7.30 O: jeugdpro.gr. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. 18.20 Uitzending van de PSP 18.30 De Belleman: intern, troubadours club. 18.55 (S) Jazz Spectrum: oude en mod. jazz. 19.25 Gesproken brief. 19.30 Nws. IKOR: 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Mens en Bijbel: radiocatechese. 19.50 Toekomst van Kerk en Theologie: inleiding op een serie theologie-programma's. AVRO: 20.05 Bayreuther Festspiele 1970: Der fliegende Hollander, opera van Wagner (opn.) 22.40 Nws. 22.48 Radiojournaal. 23.05 (S) Nieuwe chansons. 23.30 Intern, orgeldagen Rijnstreek te Arnhem. 23.5524.00 Nws.' HILVERSUM m 240 m en FM NOS: 12.00 Nws. 12.03 Pop-Slick. KRO: 13.00—18.00 Kro-op-Drie: pop-mixture. (13.00, 14.00, 15.00. 161)0 en- 17.00 Nws.) BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muziekprogr. (12.4012.48 Weerber., meded. en SOS-ber. voor schippers). 12.55 Bui ten! persoverzicht. 13.00 Nws.. weerber., meded. dagklapper en SOS-ber. voor schippers 13.20 Ta- felmuz 14.00 Nws. 14 03 Schoolradio (15.00 Nws.) 15.25 Amusmuz 15 30 Koorzang. 16.00 Nws. 16 03 Beurs- ber 16.09 Licht muz. progr. 1630 Voor oudere luisteraars 17.00 Nws.. weerber., en meded. 17.15 Jazzmuz. 17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.03 Verz.pl. voor soldaten. 18.28 Paar- desportuitsl. 18.30 Franse taalwen- ken. 18.33 Lichte zang. 18.35 Ver- keerswenken. 18.40 Lichte orkest- muz. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte muz. 19.00 Nws.. weer ber. en actualit. 19.40 Lichte orkest- muz. 19.45 Politieke uitzending. 19.55 Lichte muz. 20.00 Lezing. 20.10 Boekbespreking. 20.25 Hoorspel. 21.30 Israëlitische godsdienstige uitz. 22.00 Nws., berichten en De Zeven Kunsten. 22.20 Lichte mz. (23.00 Nws.) 23.40—24.00 Nws. Vrijdag 9 oktober HILVERSUM I 402 M en FM KRO: 7.00 tfws. 7.11 Het levende woord. 7.16 (S): Badinerie: klass. en mod. muz. (gr) (7.30 Nws.; 7.32 7.40 Actualit.: 8.008.10 Nws.) 8.25 Overweging. 8.30 Nws 8.32 Voor de huisvrouw (9.009.10 Gymnastiek voor de huisvrouw). 9.35 Waterstan den. 9,40 Schoolradio. 10.00 (S) Au bade: semi-klass. en mod. muz. (gr.). 11.00 Nws. 11.03 Voor de zie ken. 11.55 Meded. HILVERSUM H 298 M en FM AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend gymnastiek.. 7.20 Dag met een gaat je: lichte grammofoonmuz. en repor tages. (8.00 Nws.; 8.11 Radiojour naal; 8.30 De groenteman) NOS: 9 00 Intern, spectrum: oude koorlie deren en mod. orkestmuz. (opn.). AVRO: 10 00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen: Pop. verz.pl.pro- gram. (11.0011.02 Nws.) 11.30 (S): Instrumentaal ensemble: oude ka- mermuz. (opn.) 11.55 Beursber. HILVERSUM n 240 M en FM VARA: 9.00 Nws. 9.02 Eddy Bec ker Show. (10.00—10.02 Nws.) 11.00 Nws. NOS: 11.03 De Felix Meurders Show. (ADVERTENTIE) ONZE VERKOOP VAN BETERE MANNENMODE OVERTREFT VER ONZE VERWACHTINGEN Bovendien is ons assortiment nu aangevuld met vele nieuwe dessins en modellen. In alle maten van klein tot heel groot, van slank tot 'n buikje, Volledig nieuw gesorteerd. Topconfectie tegen spectaculaire fabrieks prijzen, kostuur (ostuums vanaf f 75,- Jasjes vanaf f35,- Overjassen vanaf f 45,- Broeken var af f 15,- Het enige wat aan de kleding" ontbreekt Is het etiket van de betere detaillist. Alle werkdagen van 9.00- 18.00 uur (ook op de koonr-^njt vrijdag geopend). tabr*»k Moercijkse Posftj«*u\ 18. Em. HERT?£ER6ER Confectiefabrieken A M

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 9