Een commercieel toneelavondje uit
Recordpubliek bij Stonesconcert
DSC STICHT Theatercircuit van
PLATENMH. Mickery op gang
De tournee-recette
Rollend materieel
Teleurgestelden
Try-out Malmö
Nieuweling
BELGIë (Nederlands):
BELGIë (Frans):
DUITSLAND I:
DUITSLAND II:
PHILIPS
batterijen
DONDERDAG 8 OKTOBER 1970
Sinds 1952, toen de groep van Cor
Ruys ophield te bestaan, heeft Ne
derland als een der weinige landen
amper meer commercieel toneel ge
kend. Men had het „bestel": de or
ganisatie van gesubsidieerde groe
pen, die elk jaar een groot aantal
premières brachten op zowel het
artistieke toneelvlak, als op het ter
rein van het „avondje uit" van
klucht, thriller of lichte comedie.
Slechts zelden beètond buiten dit
bestel een commercieel groepje zo
als het buitenland die zo veel kent:
een ensemble dat speciaal is bijeen
gebracht voor de rolbezetting in één
stuk, dat men dan uitspeelt tot de
markt verzadigd is- Dan valt de
groep uiteen, en wordt er weer
voor een nieuw stuk de daarvoor
passende rolbezetting bjjeen-ge-
huurd. Vaak ook wordt zo'n groep
je alleen maar voor één theatertje
gehuurd: de typische boulevard
theaters van hoofdsteden als Ber
lijn, Wenen, Parijs of Londen en
New York.
Voor de spelers een riskant be
staan. Zolang nog niet de helder
ziende is gevonden, die vóór de
première met zekerheid kan voor
spellen of een stuk zal vallen of
aansiaan, zolang lopen de spelers
de kans dat ze na twee of drie voor
stellingen al weer op straat staan.
Omgekeerd, als een stuk een kas
succes wordt, kan het met name in
Londen, Parijs en New York vaak
maanden, zelfs jaren achtereen op
de planken blijven. Dan heeft de
speler wel z'n boterham, maar uiter
aard na verloop van tijd z'n buik
óók vol van elke avond maar weer
die ene zelfde rol! Begrijpelijk, dat
buitenlandse acteurs altijd de Ne
derlandse tonelisten benijden: een
twaalfmaands contract met inge
bouwde vakantie, grote sociale ze
kerheden en zorg, en in zo'n jaar
een artistiek interessante afwisse
ling van zeer uiteenlopende rollen
in alle genres van toneel. Dat die
Nederlandse aicteur daarnaast ge
middeld per voorstelling drie tot
vier uur moest reizen vanwege de
toneelspreiding, zei die buitenland
se acteur niet zoveel. Altijd beter
immers dan gemiddeld zes maan
den per jaar zonder werk te zitten
en vaak bordenwasser moeten spe
len om de boterham besmeerd te
houdenMen achtte het Ne
derlandse bestel bepaald uniek, en
dat was het eigenlijk ook.
In het nu lopende seizoen echter
is er drastisch verandering geko
men. Niet minder dan acht groepen
of groepjes opereren nu buiten het
gesubsidieerde toneel, variërend van
Potasch en Perlemoer of het volks
toneel van Beppie Nooy, tot top
acteurs als Guus Hermus en Ton
van Duinhoven.
Allemaal groepjes die voor één
bepaald stuk zijn geformeerd, en
dia moeten bestaan van wat de kas
sa opbrengt. En die dus, begrijpe
lijk, alleen die stukken kiezen,
waarvan succes zo groot mogelijk
moet worden geacht: puur vertier
met kluchtwerk of volksmelodrama.
Stukken, die weliswaar ook nog
voorkomen op het repertoire van de
grote gezelschappen (zoals het
eigenlijk wel erg dunne dubbeltjes
kluchtje bij de Haagse -Comedie,
Auditie/Première), maar die weinig
meer het land in gaan.
Want los van het feit dat sommi
ge acteurs uitgekeken waren op hun
werk in die grote groepen, is de
hoofdoorzaak van deze opbloei van
commercieel toneel: het feit dat
sinds eervorig jaar de subsidievoor
waarden voor de grootste gezel
schappen zijn gewijzigd in die zin,
dat ze minder aan de toneelsprei
ding hoeven te doen. Het beruchte
reizen was voor~ de meeste spelers
een dermate hinderlijk element ge
worden, dat die gezelschappen, die
vanouds het minste de boef opgin
gen, naar verhouding de beste ac
teurs konden krijgen. Om de con
currentie meer op gelijke voet te
brengen, leek de beste oplossing die
grote groepen dan maar allemaal
even weinig te laten reizen. En dat
betekende uiteraard, dat met name
de provinciale schouwburgen niet
meer wisten hoe ze hun abonne
menten moesten vullen. Zo zeer,
dat enkele schouwburgen vorig
jaar gezamenlijk het risico namen
van het oprichten van commerciële
groepjes, die dan in de eerste plaats
de gaten in eigen theaters moesten
vullen.
Nu de markt dus duidelijk aan
wezig bleek, hebben in het lopende
seizoen diverse impressario's en/of
acteurs het risico aangedurfd. De
vraag naar het probleemloze avond
je gezellig ontspannen in de
schouwburg, is nog altijd een van
de dnjïkurken van het toneel. Dat
kan en mag men uit cultureel oog
punt betreuren, maar het is zo-
Zelfs naast twee televisie-petten,
omdat dit soort toneelavondjes als
sociaal gebeuren even belangrijk is
als het ontspannend element. En als
dan toneelkanonnen als Guur Her
mus en Ton van Duinhoven met
hun vrouwen (Bep Dekker en Ina
van Faassen) er eens lekker ouder
wets tegen aan gaan, dan mag men
ook dèt betreuren en tegelijkertijd
erkennen dat er echt wel een heer
lijk avondje voor het breedst mo
gelijke publiek tot stand is geko
men., Vooral omdat onze enige wer
kelijke kluchtschrijver, Dimitri
Frenkel Frank, met al zijn theater
inzicht een stuk letterlijk op de
huid van dit viertal heeft geschre
ven. Soms heel spits zelfs. Op an
dere momenten wat al te ipakke-
lijk of banaal. Maar „In de holte
van je arm"' is zulk een doeltref
fend voertuigje voor met name het
onweerstaanbaar komisch talent van
de béide mannenrollen, dat het
voorspelbaar lijkt dat zij voor eni
ge nonderden opvoeringen, goed
moeten zijn. Als ze dat zelf tegen
die tijd niet leuk meer vinden: het
publiek wel!
C. NICOLAï.
(Van onze showredacteur)
AMSTERDAM De Am-
stelhal van de nieuwe RAI in
Amsterdam kan echt niet
meer dan 20.000 mensen be
vatten. Of nee, eigenlijk kun
nen er 20.238 mensen in
20.000 bezoekers, 200 knok
kers van de ploeg van Paul
Acket, 30 technici, 3 begelei
ders en 5 Rolling Stones.
Morgenavond is het de vierde
maal dat de Rolling Stones in
Nederland op de planken staan.
Op 8 augustus 1964 speelden de
Stones in het Kurhaus te Sche-
veningen, 26 maart 1966 waren
ze in de Brabanthallen te Den
Bosch en 15 april 1967 werd een
concert gegeven in de Houtrust-
hallen te Den Haag. Bij al die
concerten ontstond een grote ra
vage.
In het Kurhaus bijvoorbeeld
bedroeg de schade 10.000 gulden.
Omdat de pophysterie in de na
volgende jaren enigszins geluwd
is (fanclubs verdwenen, dansmu
ziek werd luistermuziek, meer
informatie en keuzemogelijkhe
den maakten het publiek kriti
scher, revolutie werd geruild
voor gevestigde popmuziek) lijkt
de verwachting gerechtvaardigd
dat de puinhoop deze keer min
der groot zal zijn. Niettemin
heeft organisator Paul Acket de
zelfde veiligheidsmaatregelen ge
nomen als bij de vorige concer
ten.
„In het Kurhaus liep het indertijd
een beetje uit de hand, omdat de
theaterdirectie erop stond dat figu
ren als André van Duin en Trix van
de Paramouts in het voorprogramma
zaten. Daardoor raakte het publiek
een beetje geirriteerd. Maar dat er
ernstige ongeregeldheden geweest
zijn kan ik niet zeggen. De schade
is snel hersteld en vlot betaald.
Voor deze keer zijn er wederom
tweehonderd ordebewaarders. Bo
vendien zullen er geen stoelen in de
zaal staan. Maar ik voorzie helemaal
geen moeilijkheden. Misschien valt
er iemand flauw of gilt er eentje
een beetje harder dan hij thuis ge
wend is, maar dat hoort erbij".
Moeilijkheden moeten niet zozeer
verwacht worden van de kant van
het publiek als wel van degenen die
geen kaartje hebben kunnen krij
gen. De tonelen die zich in Parijs en
Berlijn voor de zaal hebben afge
speeld geven een indicatie in die
richting. In Parijs ontstonden ge
vechten tussen een groep van onge
veer tweehonderd teleurgestelde
fans en de politie, waarbij één agent
gewond werd en enkele winkelrui
ten sneuvelden. In West-Berlijn vie
len zestig gewonden en werden der
tien arrestaties verricht. De zaal was
daar overvol omdat drieduizend val
se toegaiigsbewdjzen waren ver
kocht.
Het concert in Amsterdam, dat het
laatste is van de Europese toernee
én bovendien het enige in de Bene
lux is, zal volgens het contract een
uur duren. In Hamburg hebben de
Stones echter bewezen zich niet veel
gelegen te laten liggen aan contrac
ten. Wanneer het publiek inspireert
willen de Londense gootkatten nog
wel eens een tijdje doormiauwen.
Mick Jagger heeft tijdens de toer
nee welgeteld één persconferentie
toegestaan. In Hamburg verklaarde
hij lak te hebben aan de internatio
nale poppers. Verder wilde hij ook
nog kwijt dat het publiek op het
vaste land van Europa geweldig is,
dat de Stones door zullen gaan tot
dat hun haren uit beginnen te vallen
en tussen de gitaarsnaren komen,
dat hij nog nooit door een haarsharrt-
poofabriek is uitgenodigd om als
fotomodel op te treden, dat hij het
weer wel aardig vond voor de tijd
van het jaar en dat hij zeer ge
schokt was door de dood van Jimi
Hendrix.
Zoals altijd was ook nu het ge
sproken woord dus niet het medium
bij uitstek voor Mick Jagger om
belangrijke dingen te zeggen. Bood
schappen heeft hij altijd zingend de
wereld ingeholpen. Die boodschap
pen zijn op vele manieren uitgelegd.
De Stones zijn in de loop der jaren
geëtiketteerd als anrachisten, onge
wassen luizennesten, revolutiesym
bolen, zwakke epigonen van de Bea
tles, hysterie-idolen, of doodgewone
goede musici. Wij willen het er op
houden dat de- Rolling Stones voor
de popmuziek hetzelfde gedaan heb
ben als de eerste blueszangers voor
de jazz. Zij ontdekten dat de blues
opnieuw kon dienen als uitlaatklep
voor een verdrukte minderheid.
De toernee is tot nu toe zeer
succesvol geweest.
Het eerste geheime concert in
Maimö schonk de meeste verrassin
gen. In de eerste plaats was Malmö
zelf al een surprise, want de show
zou officieel in Helsinki van start
gaan. Mick Jagger besliste echter in
het geniep anders. Om de nieuwe
lijn in zijn popgroep aan de smaak
van het publiek te testen, zonder
dat de pers zich' erop zou kunnen
werpen. Hij' heeft met die taktiek in
ieder geval bereikt, dat de commen
taren uit, Malmö drupsgewijs bin
nenkwamen toen de tournee al lang
en breed op gang was.
De fans in Malmö wisten overi -
gens niets van het eerste tournee
incident: het verlies van stage-kle-
ding en juwelen van Mick Jagger
ter waarde van enkele duizenden
dollars.
Een onmiddellijk in het oog val
lende nouveauté in Malmö was de
achtkoppige formatie waarin de Sto
nes ditmaal op de planken kwamen.
Jagger laat zijn groep namelijk mu
zikaal backen door Jim Prise (trom
bone, trompet) en Bobby Keyes
(Saxofoon), beiden van „The Dela-
ney and Bonnie Friends", en door
Ian „Stu" Stewart (fu nky piano)
In Malmo werd eveneens gestalte
gegeven aan een aantal geruchten
over een Stones-elpee en een nieu
we single. Het feit dat de song „you
get to move" in de mobiele opna
mestudio van de groep in Malmö
werd opgenomen, schijnt de geruch
ten te staven dat er een gelijknami
ge single op komst is. Daarnaast
lopen er speculaties over de nieuwe
elpee (een snelle opvolger van „Get
yer ya' yas out" weliswaar, maar
wat will je ails de Roiling Sitanes are
rolling again? De titel van het nieu
we album zou zijn: „Trickey Fin
gers". Iedereen wil dit bericht be
vestigen, behalve de Stones zelf.
Het concert heeft nog een nieuwe
song, getiteld: „No roses on my
grave". Dit in. tegenstelling tot ge-
t'Uigemivecklairimgan uit MaAmo die
spreken van „No road is on my
grave".
Voor het RAI-gebouwconcert valt
een ding sterk te wensen: de herha
ling van het unieke duo dat in
Malmö werd gevormd bij de vertol
king van Prodigal Son" (een op het
bijbelse verhaal van de verloren
zoon gebaseerde song) en later bij
het nummer „You got to move".
Daarbij zaten Mick Jagger en Keith
Richard samen op een minuscuul
krukje, en hanteerde Jagger een gi
taar". Overigens kwamen de speci
fieke Keith-fanis iin Malmö flauwtjes
aan hun trekken. Slechts in „Sym
pathy for the Devil" gaf hij een
solo weg.
De pop-tournee van de Stones in
Europa betekent onder meer een
introductie van Mick Taylor aan de
continentale fans. Mick Taylor nam
de plaats in van slaggitarist Brian
Jones, die zich in juni 1969 van de
groep losmaakte en de maand daar
op aan een te grote dosis drugs is
gestorven. Taylor, die 17 januari
jongstleden 21 jaar werd, speelde
voordien ais solo -gitarist in loka
le groepen ais „The Gods" en „The
Strangers".
Voordat Taylor zijn intrede in de
groep deed, had hij nog nooit „en
plein public" een instrument gehan
teerd. Met de komst van Mick Tay
lor beschikt de groep over twee
solo-gitaristen (Keith Richard is de
andere) De klasse van Taylor wordt
over het algemeen minder hoog aan
geslagen als die van wijlen Brian
Jones, hetgeen ook geen wonder
mag heten.
Hoe het ook zij, er zijn altijd
nog genoeg liefhebbers die zich
door de Rollende Stenen willen
laten bedelven. Het publiek mor
gen in de RAI is het grootste dat
ooit voor een zaalconcert in Ne
derland bijeen is geweest. En dat
terwijl de Stones eigenlijk al over
het toppunt van hun roem heen
zijn.
HANS MAAS
DE ROLLING STONES houden hun tournee niet gratis. Integendeel:
de groep incasseert vjjf miljoen gulden voor hun zesweekse spektakel
stuk. „Veel? Ach wat heet veel", zegt perschef Leslie Perrin. Hij légt
uit dat het vervoer van de jongens met toebehoren op zo'n 650.000,
komit, terwijl de verzekeringspremie voor die -gitaren en versterkers
150.000,bedraagt. En dan komen die Britse belastingen nog. Na
aftrek van alle kosten houden de Stones ongeveer 130.000,per man
oveir. Tegenover vijf miljoen vormt dat een luttel bedrag, maar het
is toch altijd meegenomen.
ALGEMEEN wordt die tournee van The Rolling Stones door Europa
gezien als een technische mijlpaal in de presentatie van pop langs de
weg. De vijfkoppige popgroep laat zich vergezellen, door; een' equipe
die er zijn mag. De technische organisatie van het tournee is in- handen
van Chip Monck, die ook de organisatie van het Amerikaanse tournee
verzorgde. Monck heeft zelfs 30 ton eigen materiaal bij zich. In tyvee
container-trucks wordt een speciaal podium - annex lichtiiistkliatie
vervoerd. De totale stroomsterkte van de meegevoerde apparatuur
omvat 173.000 watt Tevens wordt in de trucks een enormè',demon
tabele „brug" meegevoerd. Dit is een overkoepelende stalen constructie
achter het voortoneel van de Stones. De Rolling Stones treden aan op.
een podium van 15 meter breed en 12 meter diep. De toneelsèt'is ruim
100.000 dollar waaTd.
Tot het mobiele materieel behoort eveneens de rijdende studio, die
de popgroep in januari van dit jaar liet bouwen. In Malmö de eerste'
stad die in het kader van het tournee werd „gedaan", werden opnamen
gemaakt van de nieuwe song „You Got to Move"
(Van onze showredacteur)
DEN HAAG - De D.S.C. Band heeft
een eigen platenmaatschappij ge
sticht onder de naamN. V. Dutch
Swing College Record Productions.
Voortaan zullen dus de opnamen van
de band en producties van andere
onder het eigen label DSC produc
tions in de handel worden gebracht.
In Nederland wordt de verkoop en
de distributie van het DCS-label ver
zorgd door Miller International Gra-
mmafoonplaten N.V.
Buiten Nederland werden reeds
vele licentiecontracten afgeloten zo
dat de platen van de D.S.C. Band in
ieder geval over de gehele wereld
verkrijgbaar zullen blijven.
DEN HAAG - anp - De groep
Cafétheaiter uit Wenen brengt twee
workshopstukken („revue" en „tilt")
op 13 oktober in première in ons land
in het Mickerytheater in Loenersloot.
Het programma is. de eenste prodiuktde
voor het theatercircuit. Het zal o.a.
ook worden gebracht in Breda, Dor
drecht, Tilburg en Rotterdam.
Het tweede programma, dat in bet
theatercircuit is opgenomen, bestaat
uit twee off-off broadwaystukken On
der regie van Roger Simon „Grants
Movie" van Mike Weller en „Next"
van Terrence Mcnally. Op 20 oktober
beleeft dit progamma in het Mickery
theater zijn première.
NEDERLAND I:
NOS
10.45 SCHOOLTELEVISIE
12.00 SLUITING
14.00 SCHOOLTELEVISIE
14.50 SLUITING
18.45 DE WOEFS EN DB
LAMAARS
18.55 JOURNAAL
VPRO
19.04 BETTY BOOP
19.10 NAMENS... JACO GROOT
Wat een aantal Nederlandxs
zouden willen vertonen als z(J
veertig minuten zendtijd ter
beschikking kregen
20.00 JOURNAAL NOS (kleur)
20.20 WAS ER NOG WAT
Reacties op het nieuw»
20.30 LAUREL EN HARDT
Vanavond „The perfect day"
20.50 HET ABC IN DE
KINDERSCHOENEN
Voor de kleuter*
21.20 CARTE BLANCHE (I) (kleur»
De eerste van vier shows van
Rob Touber. Medewerkenden
zijn o.a. Jenny Arean en Adèie
Bloemendaal, Sylvia de Leur
en Gerard Cox.
22.00 INTERVIEW MET
BURGEMEESTER
SAMKALDEN
22.30 JOURNAAL NO»
TELEAC
22.35 THE SEVENTH KEY
Les 3. „The golden Dird",
22.55 BIOVISIE Les 1
23.25 SLUITING
NEDERLAND II i
NOS
18.45 DE WOEFS EN DE
LAMAARS
18.55 JOURNAAL
19.04 DEN HAAG VANDAAG
19.09 VAN GEWEST TOT GEWEST
19.49 TIPS VAN HET NATIONAAL
BUREAU VOOR TOERISME
20.00 JOURNAAL (kleur)
TROS
20.20 MISSION IMPOSSIBLE
(kleur) Eerste aflevering
„Verkiezingen"
21.10 WEGWEZEN (kleur)
Quiz voor autorijdende echt
paren.
21.50 TE GAST BIJ DE GAST (2)
Vanavond „Zdravo Jugaela-
vijo"
CVK/IKOB
22.25 ZOON DES MENSEN
(Herhaling)
Enkele episodes uit het leven
van Jezus van Nazareth.
23.50 JOURNAAL NOS
23.55 SLUITING
14.00 SCHOOLTELEVISIE
16.00 SLUITING
18.55 ZANDMANNETJE
19.00 JONGER DAN JE DENKT
Open doek, gesprekken met
bejaarden
19.30 POLITIEKE TRIBUNE
De Partij voor Vrijheid en
Vooruitgang
19.45 KEURIG FRANS
19.50 ZOEKLICHT
19.55 MEDEDELINGEN
20.00 JOURNAAL
20.25 DE GOUDROOF
All. 5: De wolven verslinden
elkaar
21.15 GEMEENTERAADS
VERKIEZINGEN (IH)
22.00 PREMIèRE
Jo Rüpcke presenteert de
nieuwe films van de week
22.40 JOURNAAL
22.45 TV-CURSUS: BTW (herb.)
23.25 SLUITING
19.30 JOURNAAL
20.00 POLITIEKE UITZENDING
De PCB
20.10 AMèRE VICTOIRB
Oorlogsfilm van Nicholas Ray,
naar de roman van René Hardy
21.45 LE CARROUSEL AUX
IMAGES
Nieuwe films, gepresenteerd
door Sélim Sasson
22.30 JOURNAAL
20.00 JOURNAAL (kleur)
Aansluitend weerDeric>*
20.15 DE VOORBEELDIGE
JONGEN
Oostenrijkse speelfilm uit 1963
21.45 PRO EN CONTRA (kleur)
22.35 JOURNAAL (kleur)
Aansluitend commentaar en
weerbericht
19.45 HEUTE (kleur)
Journaal, actualiteiten en
weerbericht
20.15 DRIE MAAL NEGEN (kleur)
Show-spel met Wim Thoelke
in samenwerking met een
loterij ten bate van de actie
„Sorgenkind"
Uitzending vanuit de Stadt-
hall in Breemen.
21.45 SORGENKIND (kleur)
Balans van de actie, die reeds
6 jaar veel leed heeft verzacht
onder de kinderen die geeste
lijk en lichamelijk gehandi
capt zijn. Aansluitend: kort
nieuws
22.00 BALANS (kleur)
Informaties en meningen uit
het economisch leven
22.45 JOURNAAL (kleur)
Aansluitend weerbericht
(ADVERTENTIE)
die
móéten
wel
goed
zijn!
Donderdag 8 oktober
HILVERSUM 1 402 M en FM
NCRV: 12.00 Los-Vast: gevarieerd
programma. 12.26 Mededelingen
t.b.v. land. en tuinbouw; 12.30 Nwi,;
12.41 Actualiteiten). 14.05 Schoolra
dio. 14.30 Country en Western ru
briek. 15.00 Hervormde middag-
dienst. NOS: 15.30 Meer over min
der: De stem van de sprekende min
derheid, informatief progr. (16.00
16.02 Nws.) NCRV: 17.30 NCRV En
Bloc: actuele kroniek. (18.3018.41
Nws.) 19.00 (S) Koorzang met or
gel. 19.15 Kerkorgelconcert: klass.
en mod. muz. 19.45 (S) Muziek van
Het Leger des Heils. 20.00 Radio
Actief: gevar. programma. (22.20
Avondoverdenking; 22.30 Nws.;
22.38 Den Haag vandaag; 22.50 Me-
ded.). 23.55—24.00 Nws.
HILVERSUM H 298 m en FM
AVRO: 12.30 Sportrevue. 13.00
Nws. 13.11 Radiojournaal. 13.30 (S)
Feestconcert van de Ned. Mozartver-
eniging: Radio Kamerorkest, klein
omroep koor en solisten: klass. muz.
14.30 't Is historisch: progr. over
geschiedenis. 15.00 Voor de zieken.
16.00 Nws. 16.03 Land der muzen:
kunstkroniek. 17.00 AVRO's Toppop.
7.30 O: jeugdpro.gr. 17.55 Meded.
18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal.
18.20 Uitzending van de PSP 18.30
De Belleman: intern, troubadours
club. 18.55 (S) Jazz Spectrum: oude
en mod. jazz. 19.25 Gesproken brief.
19.30 Nws. IKOR: 19.35 Kerk veraf
en dichtbij. 19.40 Mens en Bijbel:
radiocatechese. 19.50 Toekomst van
Kerk en Theologie: inleiding op een
serie theologie-programma's. AVRO:
20.05 Bayreuther Festspiele 1970:
Der fliegende Hollander, opera van
Wagner (opn.) 22.40 Nws. 22.48
Radiojournaal. 23.05 (S) Nieuwe
chansons. 23.30 Intern, orgeldagen
Rijnstreek te Arnhem. 23.5524.00
Nws.'
HILVERSUM m 240 m en FM
NOS: 12.00 Nws. 12.03 Pop-Slick.
KRO: 13.00—18.00 Kro-op-Drie:
pop-mixture. (13.00, 14.00, 15.00.
161)0 en- 17.00 Nws.)
BRUSSEL NEDERLANDS 324 M
12.00 Nws. 12.03 Muziekprogr.
(12.4012.48 Weerber., meded. en
SOS-ber. voor schippers). 12.55 Bui
ten! persoverzicht. 13.00 Nws..
weerber., meded. dagklapper en
SOS-ber. voor schippers 13.20 Ta-
felmuz 14.00 Nws. 14 03 Schoolradio
(15.00 Nws.) 15.25 Amusmuz 15 30
Koorzang. 16.00 Nws. 16 03 Beurs-
ber 16.09 Licht muz. progr. 1630
Voor oudere luisteraars 17.00 Nws..
weerber., en meded. 17.15 Jazzmuz.
17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.03
Verz.pl. voor soldaten. 18.28 Paar-
desportuitsl. 18.30 Franse taalwen-
ken. 18.33 Lichte zang. 18.35 Ver-
keerswenken. 18.40 Lichte orkest-
muz. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken.
18.55 Lichte muz. 19.00 Nws.. weer
ber. en actualit. 19.40 Lichte orkest-
muz. 19.45 Politieke uitzending.
19.55 Lichte muz. 20.00 Lezing. 20.10
Boekbespreking. 20.25 Hoorspel.
21.30 Israëlitische godsdienstige uitz.
22.00 Nws., berichten en De Zeven
Kunsten. 22.20 Lichte mz. (23.00
Nws.) 23.40—24.00 Nws.
Vrijdag 9 oktober
HILVERSUM I 402 M en FM
KRO: 7.00 tfws. 7.11 Het levende
woord. 7.16 (S): Badinerie: klass. en
mod. muz. (gr) (7.30 Nws.; 7.32
7.40 Actualit.: 8.008.10 Nws.) 8.25
Overweging. 8.30 Nws 8.32 Voor de
huisvrouw (9.009.10 Gymnastiek
voor de huisvrouw). 9.35 Waterstan
den. 9,40 Schoolradio. 10.00 (S) Au
bade: semi-klass. en mod. muz.
(gr.). 11.00 Nws. 11.03 Voor de zie
ken. 11.55 Meded.
HILVERSUM H 298 M en FM
AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend
gymnastiek.. 7.20 Dag met een gaat
je: lichte grammofoonmuz. en repor
tages. (8.00 Nws.; 8.11 Radiojour
naal; 8.30 De groenteman) NOS:
9 00 Intern, spectrum: oude koorlie
deren en mod. orkestmuz. (opn.).
AVRO: 10 00 Voor de kleuters. 10.10
Arbeidsvitaminen: Pop. verz.pl.pro-
gram. (11.0011.02 Nws.) 11.30 (S):
Instrumentaal ensemble: oude ka-
mermuz. (opn.) 11.55 Beursber.
HILVERSUM n 240 M en FM
VARA: 9.00 Nws. 9.02 Eddy Bec
ker Show. (10.00—10.02 Nws.) 11.00
Nws. NOS: 11.03 De Felix Meurders
Show.
(ADVERTENTIE)
ONZE VERKOOP VAN
BETERE MANNENMODE
OVERTREFT VER ONZE
VERWACHTINGEN
Bovendien is ons
assortiment nu aangevuld
met vele nieuwe dessins
en modellen.
In alle maten van klein tot
heel groot, van slank tot
'n buikje, Volledig nieuw
gesorteerd.
Topconfectie tegen
spectaculaire fabrieks
prijzen,
kostuur
(ostuums vanaf f 75,-
Jasjes vanaf f35,-
Overjassen vanaf f 45,-
Broeken var af f 15,-
Het enige wat aan de kleding"
ontbreekt Is het etiket van de
betere detaillist.
Alle werkdagen van 9.00-
18.00 uur (ook op de
koonr-^njt vrijdag geopend).
tabr*»k
Moercijkse Posftj«*u\ 18.
Em. HERT?£ER6ER
Confectiefabrieken
A
M