Kazuno '70 alleen de verpakking blijft over Zarah Leander weet niet van ophouden De doordrukker. Istizin: Kunstgebitten Meer geld voor omroep Reacties Boycot V\oem VPRO verbaasd over reactie op leger-pro gramma Defresneprijs voor Theo Kling Succes DINSDAG 6 OKTOBER 1970 (Van een onzer verslaggevers) ANTWERPEN KAZUNO '70, het kleinkunstfestival voor zuid en noord, dat zondag in het Antwerpse sportpaleis werd gehouden heeft tegen de verwachting in toch redelijk succes gehad. Ruim zevenduizend bezoekers hebben summier kennis kunnen maken met een serie topartiesten van het Nederlands talige cabaret. Summier, omdat elke artiest maar twaalf minu ten de tijd had om zich te presenteren. Een aantal kleinkunste naars, vooral Gerard Cox, Frans Halsema en Herman van Veen bleken aan die korte tijd echter voldoende te hebben om het publiek overeind te krijgen. Organisator Guido Lauwaert was na afloop een opgelucht man. Van tevoren had hij het zwaar te verduren gehad. Lange tijd hingen er donkere wolken boven het festival. Niet alleen waren van de zijde van de Belgische en Nederlandse pers de nodige vraagtekens gezet rond een dergelijke monsterpresentatie van KLEINkunst, maar bo vendien hadden vele artiesten gedreigd niet te komen, omdat de be taling van de gages vorig jaar erg stroef was verlopen. Uiteindelijk is Dimitri van Toren de enige zanger die weggebleven is. De slechte voorpubliciteit stond dus niet het succes in de weg, maar had wel tot gevolg dat de persconferentie na afloop uitliep op een ordinaire (ADVERTENTIE) Dentofix houdt ze stevig op hun plaats! Uw gebit raakt niet meer los, wanneer U s morgens een weinig Dentofix op de plaat strooit. U heeft dan de gehele dag een heerlijk gevoel van zekerheid en welbeha gen, want Dentofix doet zijn plicht! Dit moderne, antiseptische poeder werkt als een beschermend kussen en houdt boven dien de odem fris. Verkrijgbaar in discrete, neutrale plastic flacons, prijs f. 2,60, bij apotheken en drogisterijen. Herman van 'Veen: jofele boel. De vooral van het HUMO-festival in Heist bekende Jan de Wilde opende de show met een aantal satirische liedjes. Deze liedjes zijn door Philips vorige week op een elpee uitgebracht. De show die daar op volgde bevatte hoogtepunten uit het reeds overleden cabaret „Met blijdschap geven wij kennis". In Nederland werd het succes van dit programma voor een groot deel be paald door het aandeel van Adèle Bloemendaal. Voor haar in de plaats stond nu Conny Stuart op de plan ken met als gevolg dat het geheel veel minder overtuigend was dan indertijd. Acteertalent heeft Conny Stuart legio, maar zij miste domweg de jeugdige bravoure om tegen Frans Halsema en Gerard Cox op te kunnen. Artiesten die voor de pauze nog enigszins de zeer grote maar slechts half gevulde hal wisten te bereiken waren Hans Otjes en Jules de Corte. Na de pauze volgde beter werk. De Vlaamse volkszangers Walter de Buck, Willem Vermandere en Wan nes van de Velde lieten horen dat Belgische kleinkunst nog steeds door de „meerderwaardige" noorde lingen wordt onderschat. Ook het duo Miek en Roel oogstte veel bij val. Het onbetwiste hoogtepunt was echter Herman van Veen. In Neder land heeft Van Veen de kleine thea tertjes reeds lang geruild voor de schouwburgen. Hij weet inmiddels hoe een groot publiek bespeeld moet worden Niet met alleen maar goede teksten, maar ook en onmiskenbaar met een aangedikte mimiek en veel showwerk in de vorm van vioolspel en acrobatiek. Presentatrice Mies Bouwman, juist uit het ziekenhuis, noemde het festi val geslaagd hoewel ze de sfeer moeilijk kon aanvoelen: „Ik begrijp het publiek hier niet. De ene keer klappen ze, de andere keer reageren ze nauwelijks op minstens even goe de nummers". Jules de Corte die een maand geleden nog niet was betaald voor zijn optreden op de KAZUNO van vorig jaar wilde niets vertellen over de strubbelingen die hij met de organisators gehad had. Hij was zelfs enthousiast: „Ik be treur het dat het niet mogelijk is een dergelijk festival in Nederland te organiseren. Bij ons is daar ge woon niemand voor. Ik zie wel de gelijk positieve punten in zo iets groots. De mensen krijgen op deze manier een goed overzicht, een bijna verantwoorde staalkaart van het Ne derlandstalige cabaret". Herman van Veen had niets dan lof voor de organisatie. „Het was een jofele boel hier. Echt, het doet je wel iets als je al die mensen in zo'n enorme kring om je heen ziet zitten. Voor zo'n groot publiek heb ik nog nooit opgetreden Ik moet zeggen dat ik weer een ervaring rijker ben en dat ik gewoon erg fijn gewerkt heb". Over de akoestiek van het sportpaleis was Herman van Veen ook tevreden. Cobi Schreyer had daar minder goede woorden voor- „Waardeloos. Wat heb ik eraan als ze alleen de tekst van een liedje verstaan en de melodie zo goed als de mist ingaat". Perschef Koen Goderis begon de persconferentie na afloop met een regelrechte aanval op de aanwezi gen: „Er is van te voren sprake geweest van een welhaast georgani seerde hetze. Er zijn mensen ge weest die anonieme brieven stuur den. Naar aanleiding van een van die brieven heeft een van onze me dewerksters een dag in de gevange nis gezeten. Van alle kanten zijn wij geboycot. De pers heeft het fabeltje de wereld in geholpen dat wij vorig jaar niet betaald hebben aan enkele artiesten. Ik weet zeker dat hier mensen aanwezig zijn die daaraan hebben meegedaan. Waarom zoveel mensen ons de grond in wilden bo ren mag Joost weten. Wij willen alleen de kleinkunst propageren. Ik ben blij dat er ondanks de valse voorpubliciteit toch nog zevendui zend mensen waren die er 100 franc en vaak een lange reis voor over hadden om de KAZUNO mee te maken" Het tweede Kazuno was voor de aanwezigen zonder twijfel een spectaculair evenement. In verge lijking met het vorig jaar was hel succes echter minder groot. De zelfde bezwaren die er toen aan kleefden golden ook deze keer Subtiele woordspelingen gingen verloren in de massa, veel liedjes waren erg goed maar te klein voor het immense aantal oren. De vraag lijkt gerechtvaardigd of dit spektakel werkelijk een propa ganda voor het Nederlandstalige cabaret is of dat er sprake is van een commerciële verdoezeling. Een dergelijke presentatie heeft namelijk verdacht veel weg van „Drie Halen en Twee Betalen" of wel bij aankoop van Frans Halse ma en Gerard Cox een Herman van Veen cadeau. Dat kan na tuurlijk geen kwaad ware het niet dat zo vaak ook in dit geval alleen de verpakking overblijft. En dat terwijl het bij kleinkunst veel eerder om de inhoud dan om de buitenkant gaat. Organisator Guido Lauwaert blijft in ieder geval optimistisch: „Volgend jaar komt er weer een KAZUNO. Het bezwaar van de te korte tijden voor de optredens kunnen we dan misschien opvan gen door het festival over meer dagen uit te strijken." PAPA MOEM voelt zich overbo dig Alles in zijn trollengezin is geregeld, gaat zijn probleemloze gangetje Een landkaart, die hele maal ontdekt en bewoond is. zonder witte dekken" Papa Moem wil eigenlijk een situ atie waarin hij moet vechten voor de veiligheid en het levensonder houd van zijn gezin Vandaar dat hij met zijn gezinnetje op een boot stapt om >p een ei'and in een verla ten vuurtoren te gaan wonen Wat de zorg vooi mamma Moem en de jonge trollen betreft faalt hij jam merlijk Hij ontvlucht zijn verant woordelijkheid in eindeloze over- o in ngen over de mysteriën van de zee. De rest van het gezin redt zich wel leder op zijn manier Een nieuw, diep- en fijnzinnig Moemver- haal, geschreven en geïllustreerd door Tov-e Jansson. F. DE LIGT. pappa Moem en de mysteriën van de zee (Zwart Beertje A. W. Bruna Zoon te Utrecht/Antwer pen Prijs f 2.75). (Van onze RTV-redactie) HILVERSUM. V.P.R.O.- directeur, S. Doorman, heeft zich hogelijk verbaasd getoond dat het radio-programma over de leger plaats Oirschot zoveel stof in het parlement en bij de justitie heeft doen op waaien. De opzet van de maker ^Peter Flik was beslist niet om militairen tot sabotage aan te sporen. „De VPRO-med-ewerkeo- heeft lo pende langs de omheinig van de legerplaats verteld, dat de dienst plichtigen die over tijd arriveren, regelmatig gebruik maken van een gat in het hek om zodoende het kazerne-terrein te kumineii bereiken Voorts werden enige militairen geïn terviewd en geïnformeerd en naar hun mening gevraagd hoe ze ovei sabotage dachten. Uit de antwoorden bleek, dat me mand op ideologische gronden sabo tage pleegt of wil plegen. Hoogsteni liet men olie uit een tank loper omdat men de pest aan de dienst had of omdat men niet met week endverlof kon gaan. Informatie ge ven over dit soort geintjes is heel iets anders dan het opruien van dienstplichtigen tot het plegen van sabotage", aldus de heer Doorman- AMSTERDAM (ANP) De Def resneprijs voor de beste tonqelregie 1969-70 is toegekend aan Theo Kling voor zijn regie van „Kaspar" bij toneelgroep Theater. De jury merkt in haar rapport op grote waardering te hebben voor het feit dat de regisseur een uitermate moeilijk te interpreteren tekst zo duidelijk in een toneelvorm heeft wéten om te zetten Zij was getrof fen door de wijze waarop hij de hoofdrolspeler Bernhard Droog in staat heeft gesteld de figuur van Kaspar uit te beelden met „een geestelijke en lichamelijke wend baarheid die tot een uitzonderlijke toneelcreatie heeft geleid". DINSDAG 6 OKTOBER NEDERLAND I: NOS 10.45 SCHOOLTELEVISIE 11.10 SLUITING 14.00 SCHOOLTELEVISIE 14.25 SLUITING 18.45 DE WOEFS EN DE LAMAARS 18.55 JOURNAAL AVRO 19.01 kleur) DE RARE VOGELS Afl. „Vriend Jurg". 19.30 AVRO'S TOPPOP 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.20 PEYTON PLACE De komst van Ann Howard be tekent een bedreiging voor het tot nu toe veilige, geïsoleerde leven van Martin Peyton en Hannah Cord 21.05 'kleur) EEN AVOND AAN ZEE MET PAUL VAN VLIET 22.05 AVRO'S TELEVIZIERS MAGAZINE 22.55 (kleur) JOURNAAL NOS TELEAC 23.00 MODELBEGRIP IN WETEN SCHAP EN TECHNIEK Les 1. 23.30 SLUITING NEDERLAND II: (Van onze rtv-redactie) DEN HAAG Minister dr. M. A. M Klompé van CRM heft de Tweede Kamer voorgesteld de bij drage o-ver 1969 aan de omroep, met f 16,3 miljoen te verhogen. De totale uitkering over dat 'jaar komt hier door op f 266 miljoen. In de toelichting bij de desbetref fende voorgestelde wijziging van de begroting van CRM schrijft de mi nister dat de opbrengsten van de omroepbijdragen en van de STER- reclame hoger zijn geweest dan aan vankelijk werd geraamd (Van onze showredacteur) TILBURG. Ze is 68 jaar, hoe wel ze zelf tegenwoordig zegt dat ze in 1907 geboren is. Ze is nog steeds een mooie vrouw, hoewel ze zelf zegt dat ze zonder make up een heks is. In de jaren dertig klonk ze overal uit luidsprekers en grammofoons. Een diepe, don kere stem. Geliefd en bewonderd. Later een tijdlang verguisd door enkele flirts met de nazi's. Nu weer even melancholiek zingend als veertig jaar geleden. Vaak na gebootst, maar nooit geëvenaard was die stem al een begrip nog voor dat de vrouw aan wie ze toebehoorde beroemd werd. De eigenaresse van die stem, Zarah Leander, de vrouw met de Don Kozakkenbas, die vanavond op de planken van de Tilburgse Stads schouwburg staat. Als meisje heette ze Sara Hedberg en niemand zou de roodharige, sproetigere en weelderig gevormde bakvis uit het Zweedse stadje Karl stad-' zo'n carrière hebben durven voorspellen Weliswaar kon de klei ne Sara haar vader al heel vroeg lievelingswalsen op de piano voor spelen, maar zijn dochter toneel speelster te laten worden, da*c von den de brave koopman Hedberg er zijn puriteinse vrouw absurd En toch koesterde Sara dergelijk; stoute plannen sinds ze op veertien jarige leeftijd een uitvoering van „Peer Gynt" had bijgewoond en en thousiast was thuisgekomen. Stie- kum zong en oefende ze. 's Zondags speelde ze op het orgel in de kerk en na afloop van de dienst klonken v-a-aik Sc'hlaigermeloddëm zacht door het lege kerkgebouw- Na beëindiging vain ba-ar studie aam een middelbare meisjesschool stuur den vader en moeder Hedberg haar naar een huishoudschool in Stock holm De zeventienjarige Sara leer de daar de bekende toneelspeler Niels Leander kennen, een man die op vrouwen een grote aantrekkings kracht uitoefende. Niemand begreep wat hij in het roodharige en niet bijzonder knappe meisje uit de provincie zag. Ze trouwden, maar het werd geen ge lukkig huwelijk Als Niels Leander nuchter was, bezorgde hij zijn jonge vrouw bij tijd en wijde kleine rodle- ties Het kwa-m tot een scheiding en Sara nam haar intrek bij haar schoonouders. In dit domineesgezin nam het le ven van Sara Leander een grote wending Vrienden van haar man hoorden haar tijdens godsdienstoefe ningen zingen en vooral een aan het theater van Stockholm verbonden componist raakte onder de indruk van de warme altstem. Ook de Zweedse revuekoning Ernst Rolf werd geboeid door haar stem. Na een tournee met Rold door Zweden werd ze geëngageerd door de be roemde Gösto Ekm-an en zomig ze in „Die Lustige Witwe". Het succes viel de in een schoonheid ontluiken de Sara in de schoot. Er volgden filmopnamen, operet tes, revue's. Wenen had van de nieuwe ster gehoord en na enige tijd verscheen Sara (Zarah noemde men haar later bij de filmmaatschappij en) op de planken van het Theater an der Wien, waar zij wederom Léhar's schepping zong, nadat de componist de muziek voor haar had herschreven omdat zij geen sopraan maar een donkere altstem bezat. In 1935 kwam zij aan het toppunt van haar roem. Haar verschijning be heerste het gehele toneel en met haar prachtige stem bracht zij het publiek avond aan avond in vervoe ring. Na 1935, toen zij (voor het eerst in het Duits) de hoofdrol ver tolkte in de operette „Axel an der Himmelstür", openden zich voor haar definitief de poorten van de filmwereld In Oostenrijk maakte zij haar filmdebuut in „Première" Ook Amerika toonde belangstelling voor haar, maar het was UFA die er in slaagde haar te contracteren- De Duitsers stelden haar op een lijn met Greta Garbo „Zweden gaf Gar- bo aan de V.S., maar die Leande: aan Duitsland", zo zeiden ze. Inmiddels huwde ze met Forselle de zoon van een Zweedse zanger. El volgden nog meer films: Habanara, Zu neuen Ufern, Onverbreekbare Banden Haar liedjes zong ze met een melancholische inslag, soms hu moristisch Grote successen waren o.a. „Yes Sir". „Ich steh'im Regen", „So bin Ich, und so bleibe Ich", „Der Wind hat mir ein Lied er- zaehlt" en „Es wird einmal ein Wunder gescheh'n". Tussen 1937 en 1943 speelde ze in tien films De succesvolste waren: „Der Weg ins Freie", „Es war eine rauschende Ballnacht", „Das Herz der Koenigin" en „Die grosse Lie- be". Ze was een der populairste ster ren onder het Hitlerregime en liet zich door Nazileiders eren en be- wierroken. In maart 1943 keerde Zarah Leander naar Zweden terug en trok zich op haar buitengoed in Lönö terug waar zij haar visconser- venfabriek ging beheren. Bittere ja ren braken voor haar aan, want in Zweden verweet men haar een pro- Nazistische houding. In 1948 ontving ze een vergunning om een concert reis in Duitsland te geven nadat de Britse bezettingsautoriteiten haar uit veiligheidsoverwegingen aanvanke lijk geen visum verstrekten Ook in België was haar op-treden al eens verhinderd door de bond van voormalige krijgsgevangenen. Toen zij tenslotte in 1948 haar tournee door Duitsland maakte, bleek dat het publiek haar niet vergeten was Een jaar later werd zij ook in Zwe den weer in genade aangenomen. In het openluchttheater Skansen bij Stockholm, juichten 20-000 toeschou wers haai- toe. Een grote buiten landse tournee bracht haar daarna in Oostenrijk, Egypte, Turkije en ge heel Zuid-Amerika waar zij samen met Peter Kreuzer optrad. Intussen speelde ze mee in drie films„Gabriela" „Cuba Cubana" en „Ave Maria" Haar optreden in Europa verliep met wisselend suc ces. Toch heeft het er alle schijn van dat Zarah Leanders come-back ge slaagd is, want niet alleen haar ver eerders van voor de oorlog hebben zich achter haar geschaard, maar ook jonge mensen worden door haar stem geboeid. De grammofoonplatenmaatschappi.i- en „Odeon" en „Ariola" maakten opnamen van haar schlagers en via 19.45 19.50 19.55 20.0( 20.21 20.3' 2I.l< 22.15 22.50 KEURIG FRANS ZOEKLICHT MEDEDELINGEN JOURNAAL EUROPA NU 1'WEE Filmschets van Mikhail Bogin. MULTATULI (H) TV-documentaire van H. A. Gomperts en Hans Keiler met medewerking van Han Bentz van den Berg en Paul Steen bergen VERGEET NIET TE LEZEN Auteurs te gast in onze studio. JOURNAAL de radio klinkt Zarah's stem weer in de huiskamer. Haar optreden in Berlijn en Wenen met Oscar Straus' „Een vrouw die weet wat zij wil" werd een tromf. Het orkest stond on- derl eiding van haar derde man, Arne Hulphers. Tijdens de korte vacan- ties keert ze met hem terug naar haar buitengoed in Zweden waar ook haar twee kinderen verblijven. Maar veel tijd heeft ze niet om te rusten. Weer wachten haar be wonderaars ongeduldig op het moment dat ze in het felle licht der schijnwerpers treedt. Schijn werpers, die onbarmhartig groe ven, rimpels en tanende schoon heid onthullen. Maar wanneer de rijzige vrouw begint te zingen en een warme gloed in haar ogen ge tuigt van een onblusbaar tempe rament, is zij weer Zarah Leander van weleer. 18.45 18.55 19.04 19.09 19.30 20.00 20.20 21.20 21.35 22.20 22.45 22.50 NOS DE WOEFS EN DE LAMAARS JOURNAAL DEN HAAG VANDAAG KUNSTSIGNALERING KRO (kleur) DE DWAZE WERELD VAN TOMMY COOPER (kleur) JOURNAAL NOS (kleur) DE TRIP Tweede aflevering van de Amerikaanse t.v.-serie „Mod Squad". BRANDPUNT SPECIAL (kleur) DE KLOP OP DE DEUR Aflevering 2: „Het schandaal in Utrecht". EEN KOUDE EEUWIGHEID In Amerika is de eerste diep vriesbegraafplaats vol. (Over het invriezen van mensen.) JOURNAAL NOS SLUITING BELGIë (Nederlands) 14.00 SCHOOLTELEVISIE 16.00 SLUITING 17.00 SCHOOLTELEVISIE 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 TIENERKLANKEN Jazz Bilzen 1970. 19.30 POLITIEKE TRIBUNE De Volksunie. BELGIë (Frans): 14.00 SCHOOLTELEVISIE 15.30 SLUITING 17.35 JOURNAAL 17.40 SCHOOLTELEVISIE 18.05 TV-CLUB JUNIOR 18.20 AFFICHES Gesprekken met mensen uit de grote en de kleine kunst. 18.50 PLUM PLUM Voor de kleuters. 18.55 MON FTLS Feuilleton. 19.25 WEERBERICHT 19.30 JOURNAAL 20.00 POLITIEKE UITZENDING De PSB 20.10 LA MORT DE DANTON Toneelstuk van Georg Buchner. 22.10 DISCUSSIE 22.55 JOURNAAL DUITSLAND I: 20.00 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht. 20.15 (kleur) OMSLAAN S.V.P. Amusementsmagazine. 21.00 (kleur) DE MELKWEG Frans-Italiaanse speelfilm uit 1969. 22.40 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: commentaar en weerbericht. DUITSLAND II: 19.45 (kleur) HEUTE Journaal, actualiteiten en weerbericht. 20.15 (kleur) DE SPORTSPIEGEL Berichten, documentaires en commentaren. Aansluitend: kort nieuws. 21.00 (kleur) DE WREKERS Afl.: ..De club van de gas lichtmoordenaars". 21.50 DIEPTEPSYCHOLOGIE Reportage over de onderzoekin gen van de menselijke ziel. 22.20 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht. 22.30 (kleur) NACHTSTUDIO 23.00 SLUITING (ADVERTENTIE) Als de stoelgang meer 'n moeilijke zit wordt, helpt hij pijlsnel. De doordrukker van Istizin. Laxerende tabletten in doordrukstrip. Handig. Verstandig. Tabletten met 'n beschermend laagje. Aktief op de plaats waar 'n beetje hulp dringend nodig is. Istizin tabletten. Gewoon de beste oplossing. Dinsdag 6 oktober HILVERSUM I 402 M EN FM KRO: 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gevar. progr (12.22 Wij van het land; 12.26 Meded t.b.v. land en tuinbouw; 12.30 Nws; 12.41 Actu aliteiten; 13.00 Raden maar...,quiz). 14.05 Schoolradio. 14.30 Pizzicato: muzikaal middag-magazine. (16.00 Nws.). Overheidsvoorlichting: 17.00 Rechtshogeschool in de Ned Antil len. Vraaggesprek van Raymundo Debrot met dr. J.A. Schiltkamp KRO: 17.10 Voor de kleuters. 17.15 Hai: jeugdprogr. Politieke Partijen: 18.19 Uitzending van de Partij van de Arbeid. KRO: 18.30 Nws. 18.41 Actualiteiten 19 00 (S) Licht en semble met solisten. 19.45 Evangelie zonder Masker, lezing 20.00 (S) De triomferende min, o-pera van Carolus Hacquart (opn) 21.00 (S) Moderne Ned. orkestmuz. (opn.) 22.00 Piano en viool: klassieke muz (gr.) 22.25 Overweging. 22 30 Nws 22.40 Den Haag Vandaag. 22 50 Meded 22.52 Kontekst: magazine waarin op de dingen wordt doorgepraat. 23.15 (S) Sticker; licht platenprogr. 23.55- 24.00 Nws. HILVERSUM H 298 M EN FM AVRO: 12.30 Overheidsvoorl Uitz. voor de landbouw 12.40 Knip perlicht: radio-verkeersmagazine 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal NOS: 13.00 Spiegel van België: muz. en nws van onze zuiderburen. 14.09 Stereo: Promenade orkest 15 00 Var ta-ta tot totale taal: rubr. over het leven in de taal AVRO: 15.10 Stere o: De wereld van de opera- besch over opera's: Fedora, opera van Gi ordano (Gr) 16.00 Nws. 16 03 Toon aangevende figuren uit onze muz wereld (I), gesprek 16.35 Gaudea- mus 25 jaar (IV): mod. kamerrnuz 17.10 Stereo- Kamerkoor: oude er mod liederen 17.30 Toppers var toen (gr.). 17.55 Meded 18.00 Nws 18.11 Radiojournaal. 18.25 Stereo Limburgs symfonie orkest met zangsolisten: operetteconcert. 19.00 Amateurs musiceren: Brassband Rotterdam 19.25 Paris vous parle 19.30 Nws. 19.35 Vanavond: gevar progr 22 10 Muze zonder make-up kleinkunst uit het buitenl. 22.30 Nws 22.38 Radiojournaal NOS 22.55 Zin-Tuig no. 26: Literair progr., buiten het Ned. taalgebied 23.55-24.00 Nws. HIILVERSUM UI 240 M EN FM VARA: 13.00 Nws. 1303 Ekspres licht platenprogr 14.00 Nws 14.03 De pddy Becker Show 15 00 Nws 15.03 Drie-draai. 16.00 Nws. 16.03 18.00 Mix: 120 minuten rijp en groen op alle toeren. (17.00-17.02 Nws). BRUSSEL NED. 324 M 12.00 Nws 12.03 Muz.progr. (12.10 Tuinbouwkro. 12.40 Weerber., en SOS-ber. voor schippers). 12.55 Bui tenl. persoverz, 13.00 Nws, weerber., meded., dagklapper en SOS-ber. voor schippers. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. (15.00 Nws.). 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Licht muz.progr. 16.30 Progr. voor oudere luisteraars. 17.00 Nws, weerber. en meded. 17.15 Jazzmuz. 17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.03 Verz.platen voor soldaten. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Franse taalwenken 18.32 Intermezzo. 18.35 Verkeerswenken. 18.40 Lichte muz. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte muz 19.00 Nws., weerber. en actualiteiten 19 40 Lichte muz. 19.45 Politieke uitz 19.55 Lichte orkest muz 20 00 Kamerrnuz. 22.00 Nws, ber. en De Zeven Kunsten. 22.20 Lichte muz (23 00 Nws.) 23.40 Nws 23.45-23.55 Ligging zeesche pen. Woensdag 7 oktober HILVERSUM I 402 M EN FM NCRV: 7 00 Nws 7.11 Het levende woord. 7.16 Op hel eerste geh.: klas sieke muz m s-terio (7.25 Horen en zien; 7 30 Nws; 7 32 Hier en Nu: actualiteiten) TROS: 8.00 Nws. 8.11 Luister uit én thuis: verz. platen progr. voor de mil. 9.35 Waterstan den 9.40 Voor de kleuters. 9.55 Vier eeuwen muz., muz. lezing. 10.20 Voor de vrouw. 11.00 Nws. 11.03 Aktua-Magazine: Nws, nieuwtjes, repo-rtage, commentaren en muziek 11.55 Medea ULVRSUM III 240 M EN FM VARA: 7 00 Nws. 7.11 Ochtend- gymn 7.20 Stereo. Dag Woensdag!: Muz. en inform. (Plm. 7.33 Van de voorpagina) VPRO: 7 54 Deze dag. VARA: 8.00 Nws. 8.11 Actualiteiten. 8.22 Stereo: Dag Woensdag! (ver volg) 9.00 Om de koffie: muz. en inform vooi de vrouw, waarin Van alle markten thuis; om 9.15 Koning Klant; progr voor de kleuters om 10.45; van 9.40-10.00 Schoolradio; 11.00 Nws. HILVERSUM III 240 M EN FM NCRV9.00 Nws. 9.02 Zing, zing, info vocale muz. 10.00 Nws. 10.03 Per vers: nieuw verschenen platen EO: 11.00 Nws. 11.03 Gospel- sound een orogr boordevol muz., •peciaai vooi jonge mensen.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 5