O'houtse Nachtegalen in gevaar Rector Fick: „Ik heet Petrus (rots) en ga niet opzij Dan maar failliet Brancusie voor het eerst in vogelvlucht te zien PERIODIEK kijk naar luister naar evoluon L Artiestendom Offer Kapotmakers Zeveraars NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: natrëna DE STEM VAN WOENSDAG 30 SEPTEMBER 1970 5? (Van onze cultuurredactie) OOSTERHOUT. JJo „Oosterhoutse Nagtegalen'' is een koor, dat in zijn 25-jarig bestaan een nationale en (vooral) internationale faam heeft opgebouwd. Het is het levenswerk van rector P. Fick. Hij heeft er niet alleen naar gestreefd een veelzijdig en vakkundig uitgevoerd repertoire te brengen, maar ziet in zijn kooi ook een opvoedings instituut. Er is echter een aantal redenen, dat het koor duidelijk in zijn bestaan bedreigt. De neg energieke Fick is 73 jaar en kan naar zijn mening geen goede opvolger vinden. Er zijn steeds min der jongens bereid zich de inspanningen te getroosten, die dit koor vraagt. En de financiële situatie is allesbehalve rooskleurig. In het oude romantische herenhuis aan de heuvel in zijn geboorteplaats Oosterhout naast de voordeur een groot bord met „Oosterhoutse Nachtegalen praten we met de oprichter en leider over de pro blemen waarvoor hij zich gesteld ziet. Wat is, naar uw mening, de grondoorzaak van een mogelijke on dergang van de Oosterhoutse Nach tegalen? „Duidelijk gezegd: De kinderen van nu wensen zich niet meer in te spannen. Bij ons wordt grote inzet gevraagd; dat vinden ze saai' De opvoeding in de gezinnen van nu is erop gericht de kinderen hun zin te geven. Als ze dan bij ons ook maar één seconde geen zin hebben, laten ze je in de steek. Daardoor werden reeds grote tournée' in gevaar ge bracht. Nu moeten ze zich inclu sief de ouders op papier voor minstens een half jaar verplichten. Maar zelfs dat helpt soms niet. De een zegt, dat ie niet zo lang in een bus kan zitten; de ander, dat het eten op Sicilië (waar we met Pasen dit jaar geconcerteerd hebben) wel eens niet goed voor zijn maag kan zijn. De ouders stemmen daarmee in. Er wordt dan gezegd: Het is niet verantwoord voor het kind. Of het niet verantwoord is voor het koor, daar wordt niet over gepraat. Ja, het is al een hele tijd geleden, dat ik op de repetitie kon zeggen dat de 200ste leerling, uit Oosterhout zelf (dat was Sophie was inge schreven. En dan nog al die jongens uit de streek, vanaf Gorkum tot Lan- geweg en Alphen. We nebben nog steeds twee busjes en twee wagens om hen op te halen. Maar het zijn er nu nog maar 75 uit de hele streek. We geven concerten met on geveer 35 jongens. Het peil zakt niet; integendeel. Het duurt alleen wat langer om iets te bereiken". Zou het ook kunnen zijn, dat uw muzikale opvoedingsmethode en het repertoire de jongens van deze tijd niet meer zo aanspreekt. Denkend aan de veranderingen bij het muzi kale onderwijs op scholen, muziek scholen e.d. „Die scholen bereiken niet de hoogte van ons; die kweken geen artiestendom. Ja. onze jongens zijn kleine artiesten. Wij staan 25 jaar op internationaal peil. Het is geen kinderkoortje. Maar het enige land, waar we niet zo bekend zijn is Nederland. In Duitsland en Italië werden we een begrip- Voor de tv in Rome traden we tweemaal op. Maar de Nederlandse radio en tv negeren ons. Ik zeg het voorzichtig, maar het Nederlandse publiek is niet zo hoogstaand als in Duitsland en in sommige categorieën van Ita lië. En wat het repertoire betreft. Ons repertoire is veelzijdig. Maar we moeten zeker niet gaan toegeven aan die stromingen, die de mensen nu omlaag trekken Ik neb geen radio en tv, maar wat je daarop hoort en ziet, is dat» zo geweldig? Ik vind de Beatles niet zo onschuldig. Als je krampen krijgt, ga je naar Denkt u wel eens na over een opvolger? Kunt u zichzelf overbodig maken? „Dat offer wil ik brengen, als ik maar één idealist vind zoals ik. Nee, geen tweede Fick, maar twee Fic- ken, die samen de lijn van dit werk willen doortrekken; ook op cultureel vlak. In deze tijd van het lelijke de hoogste kunst te brengen. Ik bid er God iedere dag om. Een goed musicus, beter dan ik, is nog wel te vinden. Maar hij moet ook een goed opvoeder zijn; tact hebben; enkele talen spreken. Ik ben een toevallige samenklontering van eigenschappen, die moeilijk zo bijeen te vinden zijn. Dood wil ik nog niet, maar met mijn 73 jaren ben ik reëel genoeg om te weten, dat het geen eeuwigheid meer duurt. Wanneer er een goede opvol ger komt zal ik me geleidelijk te rugtrekken. Maar er komt nog bij, dat zo'n man toch minstens recht heeft op een salaris van f 20.000 per jaar. En waar haal ik die vandaan?" Hoe is het financieel gesteld? „Belabberd. De reis naar Sicilië met Pasen is nog niet betaald Ik voel me door die regionale bestuur ders in Italië bedrogen. Ik kan die f (ADVERTENTIE) wsewencHp Ga eens met uw gezin naar het Evoluon in Eindhoven; een permanente expositie gewijd aan de mens, natuur en techniek. U kunt er kennis maken met de wonderen der wetenschap en een blik werpen in de toekomst. Het is een onvergetelijke ervaring voor jong en oud. Het Evoluon staat in Eindhoven, direkt aan de rondweg en is het hele jaar geopend (behalve op Ie Kerstdag en Nieuwjaarsdag). Dagelijks van 10-18 uur. Op zon-en feestdagen van 12-18 uur. Er is een modern zelfbedieningsrestaurant, „aktie expo", gesticht door Philips. sj/zjii Rector Fick met erikelen van zijn pupillen tijdens een repetitie. een psychiater en breek je geen zaal af. Ik wil kunst en geen krampen. Dit is de eeuw van het lelijke Is het begrip „lelijk" niet erg rekbaar? En zijn die „krampen" vaak niet te zien als een stuk emotionele expressie, die vroeger verdrongen werd? „Ik ben gelukkig geen 25 jaar en heb daarom een bezonken oordeel. Bovendien zie ik concreet het nut van mijn instituut op de vorming van de jongens. Het levert degelijke karakters af en geeft een godsdien stige instelling mee. Ja, ik geloof, dat ze allemaal katholiek zijn; op recht godsvruchtig. Mijn levenside aal is: een opvoedings-instituut. Maar als ik „veel moeite doen" (en dat moet bij ons) een pedagogisch voordeel noem, roep ik al een bot sing op. Ons doeleinde is vrij zeld zaam geworden. Bij anderen is het allemaal gemakkelijker. Mijn basis daarbij is de muzikale kunst; een stuk cultuur. Dat is nu eenmaal mijn genre. Natuurlijk deed frater Venantius in Vught ook uitstekend werk met zijn. jongens (daar hoor je ook al niets meer van), maar die had een geheel ander muzikaal uitgangspunt. Ik vind, dat er op dit punt iets moet blijven bestaan in deze rotwereld- Mijn naam is Petrus (dat is rots); ik ben onwrikbaar en ga niet opzij. Dan maar failliet." 13.000 niet betalen. Een hypotheek heb ik moeten nemen, waarvan ik de rente dan ook nog eens moet betalen. Van gemeente en 'provincie heb ik nog nooit één cent gehad, omdat ik waarschijnlijk niet in hun stramien pas- We hebben wel een stichting, maar die is éénhoofdig. Dat ben ik". Zou het niet verstandig zijn toch naar vormen te zoeken, die aan sluiting vinden bij dit stramien en financiële garanties bieden? Zou het koor bijvoorbeeld niet in te bouwen zijn iii de Oosterhoutse muziekschool, die bezig is te ontstaan? „Ik ben een solist én ik voel me in de steek gelaten. Zodra er een bestuur naast me komt zal het min der goed gaan. Gemeente en provin cie willen besturen, die het werk kapot maken. Wie van zo'n bestuur zal zijn kapitaal en méér inzetten zoals ik? Dat doet niemand Wie heeft er f 150.000 voor over? Een muziekschool haalt nooit het peil, dat wij bereikten. Leerliragenconcer- ten van zo'n school zijn stuntelig, maar nuttig. Nuttig spel. Ik heb de muziekschool' met graagte voorge steld voor solfège een Nachtegalen- klas te beginnen. Maar ik kreeg nog geen reactie. Ik kan niemand vin den, die mijn opzet wil handhaven. Ik ben dan ook bang, dat waarheid is wat je vaak hoort zeggen: Als rector Fick et niet meer is, gaat het toch kapot". Wat zijn de hoogtepunten van het koor in uW herinnering? „De innige relatie van het koor met de paus. We zijn er vijf keer geweest en hebben zelfs een paus mis gezongen. Verder natuurlijk de talrijke concerten in Duitsland en Italië- In Nederland weinig; ons land is geen land voor deze muziek. Als ik nog denk aan dat concert in Perugia tijdens ëen zomeruniversi- tei-t. Het internationale gezelschap had niets dan lof. Als je daarnaast, over hetzelfde programma, sommige Nederlandse recenties leest, de toon van bepaalde recenties voelt, denk ik: Arme vrouw, die met deze re censent getrouwd is". Kunt u uw wensen voor de Oos terhoutse Nachtegalen samenvatten? „Op de allereerste plaats dat alle jongens in de hemel komen. Dat zal een aardig deel nog lukken ook, al ken ik ook zware ontgoochelingen Maar acht procent van de apostelen van Christus toch wel een goed pedagoog is grootste misdadiger aller tijden geworden. Ik mag niet klagen. Velen zullen wel denken: Wat een zeveraar, want dergelijke dingen mag je tegenwoordig niet hardop meer zeggen. Op de tweede plaats, dat het werk in stand blijft in de geest zoals ik het opgebouwd heb. Wie daarvoor moet zorgen? Al lereerst Onzelieveheer. Da's natuur lijk niet reëel: da''s wel reëel, da's alles. Dan natuurlijk rijk, provincie en gemeente, die ons financieel kun nen redden. Maar daar heb ik wei nig vertrouwen in. Verder een echte opvolger en jeugd, die het de moeite waard blijft vinden om lid te kun nen zijn van dit koor" Dezer dagen stapt rector Fick weer in zijn auto om gedurende een zestal weken in het buiten land nieuwe toernees voor te be reiden Behalve Duitsland en Ita lië, staat nu ook Afrika op het programma. „Ik ben gespeciali seerd in dingen, die niet kun nen," zegt hij. „Het is een poging om de jongens van mijn koor in Afrika iets te laten beleven, dat voor de rest van hun leven een bron van vreugde en ontwikke ling kan zijn." De rector moet zijn potje gaan koken Met plezier. „Ik woon al leen nu; kook, was en stof, wan neer ik zelf wil. Ik ben een vrij man." Dat laatste hoeft van hem niet in de krant. „HOE KOMT het toch, dat de ellende steeds groter wordt ondanks alle hulp? Kom, laat ons hierover niet praten. Want als je uitgezonden wordt in het kader van de Stichting Nederlandse Vrijwilligers of van een kerk of door één of andere nationale of internationle organisate, dan mag je wel de gevolgen bestrijden, ma-ar niet de oorzaken", aldus drs. Bruno- Paul de Roeck in CRITERIUM. Di' blad van de Nederlandse Christelij ke Plattelands Jongeren Bond (CPJ) heeft zich een nieuwe jas aangemeten. Het blad bevat verder o.a. bijdragen van Jan Hanse over Mens en massamedia; een aantal zinnige gezelschapspelen van de Stichting Sport en Spel en tips, uitspraken, acties om jongeren be wust te maken van hetgeen er in de wereld aan de gang is. CRITERIUM no 62 Stationsweg 65, Ede 5x per jaar f 5. „ONZE maatschappij heeft duide lijk verplichtingen aan al deze men sen; we moeten ze opvangen als ze Hier komen, zodat ze zich hier een beetje gelukkig kunnen voelen, maar vooral, we moeten ze voorbe reiden op hun terugkeer; ze moeten teruggaan niet alleen met geld, maar ook met de nodige kennis, om in Turkije iets zinnings met dat geld te kunnen doen. Het is de moeite waard te onderzoeken welke rol de volkshogescholen in dit alles kunnen spreken". Dat is de conclusie van Louis Kools in DE VOLKSHOGE SCHOOL, nadat hij te gast was in Turkije bij de gastarbeiders. Dit num mer geeft bovendien een overzicht van het cursuswerk in '69. „De Bra bantse groei neemt in feite de totale groei van het aantal cursisten op zijn rekening. De absolute groei van ons werk in '69 was gering". DE V OKSHOGESCHOOL 25-2 Utreehtsweg 15, Amerfoort f5 per jg. (4x). (Van onze kunstredactie) DEN HAAG. Brancusi is een van die zeldzame figuren in de kunstgeschiedenis die een totale verandering markeren die zich blijvend heeft doorgezet. Om die reden is hij de „vader van de mo derne beeldhouwkunst" genoemd. Hij is een halve eeuw werkzaam geweest als beeldhouwer. Kun stenaars van Hans Arp tot Hen ry Moore, hebben gewerkt op een wijze die ondenkbaar zou zijn zonder juist die periode in Bran- cusi's oeuvre. Het is gelukkig dat de meest kenmerkende stukken aanwezig zijn op de overzichts tentoonstelling die het Haags Gemeentemuseum (tot 29 novem ber) van zijn werk biedt. Constantin Brancusi werd op 19 februari geboren in een Roemeens boerendorp.' Als li-jarige liep hij van hu-is weg, werkte in Tirgu Jiu, waar later zijp grote oorlogsmonu ment verrijzen zou, in een kroeg. Vijf jaak later verhuisde hij naar Craiova, waar hij onderwijs volgde aan een -kunstnijverheidsschool en hij studeerde vervolgens aan de aca demie te Boekarest. Uit die acade mietijd is op de tentoonstelling een werk te zien, Vitellius, dat zijn gro te aanleg toont- Hij werkte een aantal jaren in Roemenië doch als alle kunstenaars van zijn tijd verkoos hij Parijs als woonplaats. Hij trok er in 1903 heen. Te voet, onderweg- de kost verdienend als bordenwasser en zanger. Eerst in de zomer van 1904 kwam hij in Parijs aan. Op de tentoonstelling zijn enkele portret ten uit zijn eerste Parijse jaren te zien. Het is direct al ongewoon sterk werk. Geen wonder dat Rodin geïn teresseerd raakte in de jonge Roe meen. In dat merkwaardige jaar 1907 kreeg Brancusi een Roemeense op dracht voor een grafmonument. Het beeld, Gebed, stoelt ten dele nog op Rodins traditie. Aan de andere kant toont het al de reducerende werktij- ze die zo kenmerkend zou worden voor Brancusi's latere oeuvre. Nog in hetzelfde jaar ontstaat het beeld dat het sterkst de ommekeer kenmerkt De Kus. Brancusi nam het motief over van Rodins bekende beeld, maar hij verstrakte -het tot een sterke, massieve geslotenheid. De Kus is door de kunstenaar nog enkele malen herhaald Op de ten toonstelling staat ook een versie uit 1925 Dat herhalen en uitdiepen van eenmaal gevonden motieven is ken merkend voor het werk van Bran cusi. Hij is steeds geïnteresseerd geweest in het weergeven van wat essentieel was in het menselijke ge zicht. In 1910 creëert hij zijn „Sla pende Muzen". Hij ging voort met steeds verder reduceren van zijn vormen tot hij in plm. 1924 tot nagenoeg een ei-vorm kwam in „Be gin van de wereld". Brancusi is nooit helemaal ab stract gaan werken. Hij bleef zijn motieven ontlenen aan de levende wereld, op uitzondering na van de „zuil zonder einde". Verder is zijn vormentaal ontleend aam mens en dier. al gaat hij in de abstractie soms heel ver- Men kan dit zien aan het portret dat hij maakte van Mele Pogany, op de tentoonstelling in drie versies aanwezig. Ook dieren inspireerden, vogels vooral. Van „Vogel in de ruimte" bestaan 16 versies. De tentoonstel ling toont er een uit 1915, die reeds een sterke gestileerdheid heeft, en een latere, in 1941 gegoten maar veel eerder ontstaan Merkwaardi gerwijs was het deze vogel die in 1926 leidde tot een proces in Ameri ka. Toen het beeld daar werd inge voerd eiste de douane invoerrechten omdat dit „geen kunst was doch alleen een stuk metaal". Het proces duurde twee jaar, werd door Bran cusi gewonnen en de publiciteit be zorgde hem een grote naam in de Verenigde Staten. Merkwaardig onderdeel van het werk vormen de houtsculpturen van meestal groot formaat, waarvan .Koning der koningen" de voor naamste is. Op de tentoonstellingen is ook een aantal tekeningen te zien. De staf van het museum heeft de tentoonstelling voortreffelijk inge richt. Waar bepaalde aspecten van Brancusi's werk niet konden worden getoond is dat opgevangen door zeer instructieve foto-reeksen. Bovendien geeft de prachtige catalogus, behalve een goede beschrijving bij elk der afgebeelde plastieken, extra infor matie, o.m. door een studie van Brancusi-specialist S Geist en een zeer verhelderend artikel van P Co- marnesco over de invloed van de Roemeense volkskunst op het werk van de kunstenaar. In ons land, in heel West- Eu-r-opa trouwens, is het werk van Brancusi nooit eerder in een overzichtstentoonstelling te zien geweest Ook daarom is er alle reden om de huidige tentoonstel ling als een evenement van de eerste orde te beschouweh. NOS 10.45 SCHOOLTELEVISIE 12.00 SLUITING NCRV 17.00 (kleur) DE LEEUW IS LOS 17.40 SLUITING NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 (kleur) JOURNAAL 19.04 DEN HAAG VANDAAG 19.09 PREMIèRE Programma over filmkijken en filmmaken. CVK-IKOR-KRO/RKK 19.30 KENMERK Wekelijkse informatierubriek over kerk en samenleving. NOS 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.20 POLITIEKE UIT ZENDING BR. 20.30 STICHTING SOCUTERA Filmpje van het Leger des Heils. 20.35 (kleur)THE EDDY DUCHIN- STORY Film over het leven van de Amerikaanse pianist en bandleider Eddy Duchin. 22.15 STUDIO SPORT 22.45 (kleur) JOURNAAL 22.50 SLUITING De mogelijkheid bestaat, dat het programma wordt gewijzigd in verband met de voetbalwed strijden voor de Europacup. NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 (kleur) JOURNAAL NCRV 19.04 (kleur) EDDY READY GO Medewerking aan dit licht mu ziekprogramma verlenen: Jim my Cliff, The Les Humphries Singers, The Shuffles, Charlie Toast, Samantha Jones e.a. 20,00 (kleur) JOURNAAL NOS 20.20 (kleur) SCHOONMOEDERS Vanavond de laatste aflevering van een serie televisiekluchten onder de titel: „Wie de pruik past". 20.45 (kleur) WIE IS VICTOR VASARELY? Filmportret van deze Hon gaarse schilder. 21.15 HIER EN NU 21.40 (kleur) NIEUW LICHT IN FRANKRIJK Programma over schilders uit de zeventiende eeuw. In deze derde aflevering wordt een filmportret gegeven van Georges de Latour. 21.55 COM NU MET SANGH 22.05 (kleur) JOURNAAL NOS TELEAC 22.10 DAMMEN VOOR BEGINNERS (les 2) 22.40 SLUITING 17.30 JEVANJONG 19.25 ZANDMANNETJE 19.30 POLITIEKE TRIBUNE De Partij voor Vrijheid en Vooruitgang (PW). 19.45 HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS 19.30 ZOEKLICHT 19.55 MEDEDELINGEN EN DE WEERMAN 20.00 JOURNAAL 20.25 SHOW VOOR JONGEREN Optreden van The Pebbles 21.00 PANORAMA 21.45 THY MOTHER A LADY LOVELY AND BRIGHT Uit de Woj eek-serie van de Canadese Televisie. 22.35 OPENBAAR KUNSTBEZIT 22.45 JOURNAAL 15.15, 15.45 EN 16.15 SCHOOLTELEVISIE 16.40 NIEUWS 16.45 FEU VERT Gevarieerd programma voor de jeugd. 18.20 RAYONS X 18.50 PLUM PLUM Voor de kleuters 18.55 MON FILS 19.25 CONTACTS De veiligheid op de weg. Aansluitend weerbericht. 20.00 LES AIRS DE EDITH PIAF 21.10 LES JEUNES ET LA POLITIQUE COMMUNALE 22.10 KORTE TSJECHISCHE FILMS 23.00 JOURNAAL 20.00 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht 20.15 (kleur) AFRIKA '70 (1) Reportage in vier delen over de toekomst van Afrika. 21.00 (kleur) RECHT OF ONRECHT? De zaak Krumbholz. Documentair spel. 22.30 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: commentaar en weerbericht. 22.50 FILM-KRITISCH Programma over het film festival in Venetië. 23.35 (kleur) JOURNAAL 19.45 (kleur) HEUTE Journaal en weerbericht. 20.15 (kleur) ZDF-MAGAZIN Informaties en meningen over actualiteiten. Aansluitend: weerbericht. 21.00 (kleur) DE MARKIEZIN VAN B. 22.20 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: weerbericht. Woensdag 30 september HILVERSUM I 402 M EN FM VARA: 12.00 Stereo; Strijkorkest: lichte muz. 12.25 Wereld Muziekcon cours te Kerkrade: Carabinieri di Roma (opn) 12.54 Voor het platte land. 13.00 Nws. 13.11 Actualiteiten 13.25 Mod. kamermuz. (gr) 13.45 Gespr. portret. 1400 Lichte gramm.- muz. NOS: 14.25 Reportage voetbal wedstrijd UT Arad - Feijenoord. 16.18 Nws. VARA: 16.20 Sociëteit Zestig minuten voor boven de zes tig. NOS: 17.02 Onder de groene linde: oude liedjes 17.20 Toerismo: toeristische inform, uit binnen- en buitenland. VARA: 17.40 Stereo: Vierhandig pianospel (opn): semi- klassieke muz. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten Politieke Partijen: 18.20 Uitzending van de Katholieke Volkspartij. VARA: 18.30 Stereo: Klink klaar, zonder nonsens. 19.30 Nws, 19.35 Buiten lands weekoverz. 19.45 Stereo: Licht vocaal- en instrumentaal ensemble met solisten. 20.10 Stereo: Da'nsor- kest met. solisten 20.40 Stereo: Trio plus: licht instrumentaal trio en so listen 21.15 Stereo: Metropole or kest: amusementsmuz. 21.45 Country en Western muz. 22.00 Literaire her inneringen- 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.43 Actualiteiten. 22.55 Stereo: Contrasten (opn): mod muz. 23.55- 24.00 Nws HILVERSUM U 298 M EN FM KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee, gevar. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land en tuinbouw; 12.30 Nws; 12.41 Actu aliteiten; 13.00-13.05 Raden maar....) NCRV: 1410 Klassieke muz. (gr.). 15.00 In 't zilver: progr voor oudere luisteraars. 16.00 Nws. 16.03 Jeugd- progr 17.00 Stereo: Twien-Popradio voor t(w)ieners, 17.50 Overheids- voorl.: Samenwerking met ontwik kelingslanden. 18.00 Stereo: Strictly country style: country and western rubriek. 18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu: Actualiteiten. NOS- 19.00 Open baar Kunstbezit. 19.10 Morele Her bewapening: Het bestel kraakt- 19.20 Stichting Interkerkelijke Christen Gemeenschap Het nieuwe Leven. 19.35 Stereo: Lichte gramm - muz. 19.50 Progr. voor blinden en slechtzienden, 20.00 Report van de voetbalwedstr. Aja-x - Nenduri Tira na en PSV - GolXwaidow '22.00 Ste reo: Gevar gramm.muz. 22.30 Nw#. 22.38 Stereo: Cosa NOStra - ook Uw zaak. 23.55-2400 Nws. HILVERSUM III 240 M EN FM AVRO: 12.00 Nws. 12.03 Zet 'm op: vrolijk platenprogr. 13.00 Nws; 13.03-13.06 Radiojournaal) 14.00 Nws. 14.03 Gimmick: een duidelijk herkenbaar platenprogr. 15.00 Nws. 15.03 Arbeidsvitaminen: popuiair verz- progr. 16.00 Nws. 16.03-18 00 Lichte platen. (17.00 Nws; 17.02- 17.05 Radiojournaal). BRUSSEL NERERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muz.progr. (12.40-12.48 Weerber., meded en SOS-ber. voor schippers). 12.55 Bui tenlands persoverz 13.00 Nws, weerber., meded., dagklapper en SOS-ber voor schippers. 13.20 Ta- felmuz. 14.00 Nws. 14.03 Balletmuz. 15.00 Nws. 15.03 Wedstrijd Padio- schoolkoor 1970. 15.15 Voor de kin deren 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Folklore. 17.00 Nws, weeiber. en meded. 17.15 Jazz voor de jpugd- 17.55 Weegschaal. 18.00 Nws. 18.03 Verzoekplaten. 28.20 Lekenmoraal en -filosofie. 18,50 Sport. 18.57 Taai- wenken 19.00 Nws. weerber. en ac tualiteiten 19.40 Orkestmuz. 1945 Politieke ui-tz. 19.55 Intermezzo- 20.00 Operetteconcert. 22.00 Nws., ber. -en De Zeven Kunsten. 22.20 Lichte muz. (23.00-23.10 Nws.) 23.40-23.45 Nws. Donderdag 1 oktober HILVERSUM I 402 M EN FM AVRO: 7.00 Nws 7.11 Oclitend- gymn. 7.20 Stereo: Lichte gramm- muz. 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 Stereo: Lichte gramm. muz. (vervolg) (8.30-8.33 De groente man). 8.50 Morgenwijding. 9.00 Klassieke kamermuz. (opn.). 9.35 Waterstanden- 9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleuters 10.10 Ar beidsvitaminen (gr.). (11.00-11.02 Nws.). 11.30 Rondom 12: progr. voor de vrouw. (11.55 Beursber.). HILVERSUM II 298 M EN FM KRO: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord, 7.16 Stereo: Badinerie: klas sieke muz. (730 Nws; 7.32 Actuali teiten; 7.50 Overweging; 8.00-8.10 Nws.). 8.30 Nws. 8.32 Voor de huis vrouw. (9.00-9.10 Gymn. voor de huisvrouw). NOS: 10.00 Wat heeft dat kind?, pedagogische kroniek. 10.20 Stereo: Muz. uit de Barok. 11.00 Nws. KRO: 11.03 Voor de zieken. 11.55 Meded. HILVERSUM III 240 M EN FM NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Terug van weggeweest: muz. van toen voor luisteraars van nu. 9.30 Zzzoef...!: een instrumentaal progr. 10.00 Nws. 10.03 Muz. bij de koffie. (11.00 Nws). (ADVERTENTIE) Het lekkere zoetmiddel, zonder bijsmaak. w calorievrij zoet I 1 Goed zeg... leidtërzoctzeg... iialiitiriijk Nalrena! V sons calories cotartmrtj

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 15