(Niet tevergelijken met de
perfektekonfektievandeDuitsers.
De mooie carrosserieën van deltalianen.
De revolutionaire ontwerpen van de Fransen.
Het groot comfort vande Amerikanen
en de pienterheid vaneen Daf.)
British Leyland is desondanks
één der grootste auto-industrieën van
Europa en een prominente op de wereld-
ranglij st.
Hoe maken ze die positie aan de
top waar? Antwoord: door in de eerste
plaats auto's te bouwen. Geen vervoer
middelen, maar automobielen van so
lide klasse met een zeer eigen stijl. Per
sonalities.
Zelfs de kleine mini's blijven in
dividualisten. Kij k naar een Austin Maxi,
een Jaguar E-type, een Triumph 2.5 P.I:
absoluut 1970 en toch proef je dat stuk
ingebouwde auto-traditie. En dat geldt
net zo zeer voor Rover, Morris en MG.
Het enige wat je hen zou kunnen ver
wijten is hun arrogantie.
Gevolg van een glanzend hou
ten dashbord? British Leyland blijft ei
genzinnig. En met succes. Dat bewijzen
de nieuwe modellen Stag enToledo.
Een kwestie van karakter. British
Leyland bouwt geen auto's mikkend op
een bepaalde groep of inkomenklasse,
maar bepaalde mensen gebruiken hun
stemrecht en kiezen een auto uit het
park van British Leyland. De service van
gentlemen is hun deel. Want British
Leyland houdt
z'n belofte. Een
man een man, een
woord een woord. In de
nieuwe organi-
satie is veel ge-
perfektioneerd
British
Leyland Nederland
is er door centralisatie
in geslaagd de leveringen te versnellen.
Eén van de grootste auto-expor
teurster wereld heeft een vuist gemaakt.
De enorme know-how is gebundeld. In
de research-centra brandt het licht dag
en nacht. British Leyland is zeer wakker.
(En het laatste mag u als een un
derstatement lezen.)
De eigenzinnigste
auto-industrie van Europa
heet British Leyland.
Ze bouwen uitsluitend
i
persoonlijkheden.
JAGUAR XJ6
BRITISH LEYLAND NEDERLAND, GOUDA
LBYLAND
AUSTIN- JAGUAR-TRIUMPH - LEYLAND - MG - MORRIS - ROVER