De culturele guerrilla van straattoneel Niks verbloemen, wakker porren POPPENFESTIV AL IN DORDRECHT efficiency beurs Louis Malle bekritiseerd mm* Agitatie Sociaal .realisme Studenten Private eye Blaiberg NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: 22 tm 30 september amsterdam DINSDAG 22 SEPTEMBER 1970 DE CULTURELE GUERRILLA. STRAATTONEEL GUER- R1LLATHEATER. Het zijn begrippen die een protest aan dienen in de oude plucliewereld van de gevestigde schouw burgen We gaan met de politiek de straat op, we houden demonstraties, buitenparlementaire acties. Of, zoals Jan Juffermans, organisator van o.a. de Utrechtse Motions- week, het zegt „Een essentieel onderdeel van het democratiserings- en egaliseringsproces dat zich in onze huidige samenleving voltrekt, is het „op straat" brengen van dingen die vroeger intem werken bekokstoofd door een kleine troep regen ten: de sterren van het publiek. Daarmee vergelijkbaar is de ontwikkeling die te zien is in de vormen van theater bedrijven (of toneelspelen). De statusscliouwburgen en het stat'ustoneel zoals we dat nog overal kennen, werken in feite mee aan de verduistering van de kern van het theater de crisis, die bijna altijd aan liet eigentijdse toneel ten grondslag ligt." „Als duidelijke reactie of liever alternatieve actie, is er een toename te zien van groepen en schrijvers die zich bezighouden met het straattoneel. Natuurlijk is deze term niet helemaal juist, want „straat" kan in dit verband vaak vervangen worden door fabriekshal, winkelcentrum, bus halte, station enzovoorts, openbaar theater is daarom mis schien een betere vorm. De opkomst van het straat-tlieater is natuurlijk onver brekelijk verbonden met het feit dat men de straat steeds meer gebruikt als terrein voor sociale actie, vooral in Ame rika is uit talloze demonstraties, op allerlei pleinen en plaatsen een theatervorm voortgekomen die vaak op di recte wijze meestreeft met de bedoelingen der demon stranten." Over het hoe en wat van het straattoneel praatten we met Wim Odé van het Nederlands Centrum voor Amateurto neel, die zich als geen ander in deze materie heeft ver diept. v i 1 Mj Wim Odé, het wordt pas leuk als iedereen zich rotschrikt. (Van onze correspondent) MAARSSEN „Wat is dat voor waanzin? Ik heb net mijn moeder begraven. Jullie kunnen dit niet maken". Dat schreeuwde een van de omstanders toen een straat- groep een spel opvoerde over agressie met daaruit volgend de dood. Een van de spelers bleef voor dood liggen. Toen kwam de reactie. Toen was er ook ineens een hetze tegen het spel. Het is een beetje het wegvluchten uit de vrijblijvendheid van het theater. Het straattheater probeert de v blijvendheid niet alleen binnen de daarvoor aangewezen ruimte van het theater te laten, maar de mensen te ov.ertuigen dat zij door de hele sa menleving heen geïntegreerd moet zijn. Dat is het eigenlijk. Het is het bewerkstelligen van een vrijheid. Daar is het officiële theater ook mee bezig, altijd, maar dan op een wat ongevaarlijke plek. Het wordt pas weer leuk als iedereen zich rot schrikt. Als er een stuk aanval op je eigen levenssituatie gepleegd wordt". Straattoneel is guerrillatoneel. De voorstellingen duiken links en rechts op. Waarom? „Nou dan zou je weer dat voor stellingsaspect krijgen. Je gaat dan dus zeggen: Ik maak een aanbieding aan de mensen om te komen kijken naar een stuk. Ik geloof dat je die situatie nie' moet veranderen. We moeten geen mensen aanwerven om naar het stuk te komen kijken want dan wordt het een stuk openlucht theater. Nee, wat essentieel is, is dat mensen die er niet op verdacht zijn geconfronteerd worden met dit thea ter of via dit theater met bepaalde problemen". Hoe staat de overheid er tegenover? „Nou, er is een groot aantal groe pen die van tevoren met de politie of met de gemeente overleg plegen". Dan wordt er dus geageerd tegen de bestaande orde met toestemming van de bestaande orde? Dat moet je niet zo stellen, hoor. Ik geloof niet dat dat juist is. Er wordt dus wel tegen de bestaande maatschappij-orde geageerd, tegen allerlei misstanden. Ook worden al lerlei menselijke problemen aan de orde gesteld. Dat hoeft niet op het maatschappelijke vlak te liggen, het kan ook op het' communicatieve. Er is ook een groep die zich helemaal niet maatschappelijk opstelt maar die zich ten doel stelt om communi catie tot stand te brengen met de mensen die ernaar kijken. Die dus ook gesprekken gaat voeren en al lerlei technieken heeft uitgedacht om dat te gaan doen. Er zou bijvoorbeeld geageerd kun nen worden tegen het optreden van de politie tegen de Damslapers? „Dat zou inderdaad wel mogelijk zijn. Het zit er in dat je zegt: dit is een waanzinnige bureaucratie waar op een bepaald moment iedereen heeft het gevoel tegen beter weten in een beslissing wordt genomen die dan wordt doorgevoerd. Kunst is altijd en daarom vind ik dat straattheater ook kunst is dat er in een bestaande orde een soort marginale ruimte gemaakt wordt om juist de wantoestanden in die orde aan de orde te stellen. Ze wordt getolereerd. Ze wordt door de vin gers gezien. Echte kunst wordt al tijd door de vingers gezien, dat wordt nooit „con amore" geaccep teerd, geloof ik. Ik geloof dat het het wezen van het toneel is om de mensen bepaalde tegenspraak te ge ven, tegen de haren in te strijken. Niet om ze te bevredigen. Het is een wakkermaakfunctie. Je moet niks verbloemen, je moet pakken. Ieder systeem, behalve het dicta toriale heeft in zich dat het voor dat soort dingen ruimte maakt. Ik geloof dat dat het grote winstpunt van de beschaving is. Dat je zegt, hoewel we ons door dat soort dingen aange tast voelen geven we ze die ruimte. Je komt in conflict want je probeert juist door dat provoceren duidelijk te maken dat de orde waar je tegen ingaat bepaalde excessen heeft. Die probeer je aan te tikken. Die be staande orde zal zeker terugslaan. Die zal zo'n situatie als het politie optreden op de Dam laten gebeuren. Juist daardoor maken dit soort thea teracties de rotte plek van dit sys teem duidelijk. Zo zou je het kunnen stellen. Het is wel een aanval, je zou het goed aardig kunnen noemen maar het kan zelfs ook kwaadaardige vormen aannemen. Maar het uitgangspunt van die aanval, het feit dat men het niet eens is met die bestaande orde, wordt god-zij-dank in de Nederland se samenleving geaccepteerd. En dan zijn er mensen die zich op hun tenen getrapt voelen. Heel concreet dus los van de overheid is het feit dat je op straat gaat spelen, dat je de mensen belemmert om door te lopen, dat je ze laat zien dat er bijvoorbeeld geen ruimte meer voor spelen is in die straat. Wat gebeurt er dan? Zo'n groep maakt een cirkel en gaat daar een spel spelen. Die omstanders ra ken daar opgewonden over. Ze zeg gen: die mensen zijn gek aan 't doen. Op een bepaald moment wordt het zelfs zo erg dat de omstanders zich agressief gaan gedragen tegeno ver die mensen die daar zitten te spelen. En dat was nu juist wat ze wilden bereiken. Dan gaan ze met die mensen in discussie. Waarom doen we dat nou? Wat we willen overbrengen is dat wij vinden dat er in deze samenleving niet vol doende ruimte voor het ludieke is. Op straat barst het van de mogelijk heden". In Amerika noemen ze het Guerrilla Theater, maar dat is weer zo Ameri kaans. Het geeft wel goed het we zen van de zaak weer. Het is inder daad een guerrilla wat je doet. Een soort binnenlandse oorlog. Het is je verschuilen binnen een systeem en daar speldeprikken in geven. De woorden actietheater en guerrillathe ater geven het wezen van de zaak beter weer". Ziet u een goede toekomst voor het straattheater? „Ik vind het een vorm die erg goed gebruikt kan worden en die misschien ook op de rest van toneel een bepaalde invloed kan oefenen. Hoe meer culturele beweging er komt hoe meer de cultuur zich ver nieuwt. Dat houdt in dat hoe meer je erin terechtkomt hoe meer dit soort dingen zal gaan gebeuren. Dat houdt weer in dat er de komende jaren toch wel wat te doen zal zijn op dit terrein. Maar dat houdt niet in dat de groepen die nu spefen een florissant bestaan zullen leiden. Dat is belachelijk". Tot zover Wim tWét Jan Juffer mans halen we nog i keer aan, om duidelijk te stellen waar en hoe het straattoneel staat: „Het straattoneel gaat een belang rijke bedreiging vormen voor het gevestigde bestel. Er is een snelle opkomst van veel nieuwe initiatie ven op dit gebied. Er zal dan in de toekomst, ook in verband met subsi diëring, door de overheid rekening moeten worden gehouden met deze ontwikkeling. Ook in het „officiële" toneelbestel wordt deze ontwikke ling nog steeds terzijde geschoven. Wie de nieuwe ontwikkelingen .in de toneelwereld onderkent, en het accent van artistieke verlegd ziet worden naar sociale actie, stuit ono verkomelijk op een aspect dat in onze cultuur zeer moeilijk ligt: soci aal realisme. „Straattoneel is wezenlijk anders; het ontstaat uit een snelle verande rende maatschappij, of beter gezegd het ontstaat opnieuw. Als het goed gaat, krijgen hoe langer hoe meer knusse marktpleinen, ultramoderne winkelcentra en andere exponenten van de consumptiemaatschappij „last" van een soort culturele guerril la: het straattheater". Toch is het straattoneel, zelfs in de ogen van Wim Odé en Jan Juf fermans, niet alles: „Vaak is echter aan de verschil lende activiteiten van straatgroe- pen nog te merken dat ze zijn uit gegaan van de traditionele, vol komen misgroeide toneelvorm die we momenteel onder tomaten be dolven zien liggen. Het is om in huilen uit te barsten over zoveel naïeviteit als je een straattoneel speler hoort zeggen: „Ik zag laatst nog Jules Croiset, werkelijk een fijne collega". (Van een onzer verslaggevers) DORDRECHT „Wie denkt dat poppenkast zoiets is als Jan Klaassen en Katrijn heeft het mis. De eeuwenoude vorm van thea ter, misschien wel de oudste, is zeer serieus en jammer genoeg de laatste eeuwen wat verwaterd. Het idee dat het alleen voor kin deren is, moet maar eens de we reld uit". Dat zegt Lou ten Bosch, kunstenaar, pantomimespeler en amateur-poppenspeler, een van de initiatiefnemers van het poppen- kastfestival dat deze week in Dor drecht plaatsvindt. Lou ten Bosch is een ja-ar of wat geleden begonnen met een klein poppentheater in Dordrecht, samen met collega-tekenaar Albert Winse- mius. Ze maakten hun eigen verha len, poppen en decors. Het sloeg in, hun poppenkast voor volwassenen. En Lou en Albert werden nog en thousiaster. Toen rijpte het idee voor een groot festival. Een grote winkelactie in Dordrecht, een Lim burgse week, was een prachtige aanleiding. Zaterdagmiddag 19 september be gint het met een grote kindervoor stelling op de Grote Markt in het centrum van de stad. Ook voor woensdagmiddag is op dezelfde plaats een kindermatinee gepland. Iedere avond is er in het Minithea- ter of in Pictura een voorstelling voor volwassenen, experimenteel poppenspel, de klassieke poppen kast, een marionettentheater uit Gent m België en zondag a.s. een voorstelling met wajangs. In de vooravond treden overal in de stad wandelende Chinese poppenkasten op, die de poppenkast naar de men sen toe brengt. Daarnaast is er in het Museum van Gijn van 10 tot 5 iedere dag een poppententoonstelling met histo rische en uitheemse poppen, mario netten en wajangs. De Verenigde Poppenspelers, een soort gilde van poppenspelers, heeft de gelegenheid aangegrepen om in deze week haar jaarlijkse bijeenkomst in Dordrecht te houden. Brett Halliday is een van dié Amerikaanse schrijvers, die ontelba re, steeds zeer op elkaar lijkende hoeveelheden woorden spenderen Laan de belevenissen van de privé- detective; de superman uit de Sta tes. De man die graag het bed mee wordt ingelokt (daar geweldig is), driekwart boek lang pakken slaag krijgt; er steeds in slaagt tussen tientallen kogels door te lopen en ALTIJD wint. Halliday's held Mike Shayne maakt hierop in Lokaas voor de dood geen uitzondering. Dergelij ke boekjes worden nu ook bij Bruna uitgegeven en hebben géén rode kaft meer. E. LOOMANS Lokaas voor de dood - Brett Halll- dag Bruna - 1 2.75. Is er in de groep Studententoneel belangstelling voor het straattheater? „Heel uitgesproken, ja. Er zijn ook binnen de Studententoneelorga nisaties nogal wat groepen geweest die zich met het straattoneel hebben beziggehouden. Ook logisch. De soci ale acties lopen op het ogenblik voor een groot deel vanuit de studenten wereld, dus ligt het voor de hand dat een van hun middelen het straattoneel is. Of het nu van stu dentenzijde komt of van een andere kant, ik vind die term Straattheater eigenlijk niet zo erg gelukkig. Om dat die aanleiding geeft tot verwar ring met openluchttheater. Ik vind de term Actietheater eigenlijk beter. (Van onze correspondent) BONN De Noord-Duitse Tele visiemaatschappij is door de rege ring scherp bekritiseerd vanwege haar besluit twee televisie-films over India van de Franse regiseur Louis Malle uit te zenden. Deze films, „Calcutta" en „Reis naar het Zuiden", leidden tot de sluiting van het kantoor van B.B.C. in New Delhi, nadat zij in Engeland vertoond waren. De West-Duitse re gering schijnt bij haar kritiek alleen gedreven te zijn door de wens de Indiase regering niet voor het hoofd te stoten. De televisiemaat schappij deelde mee dat zij niet van plan was de uitzendingen te laten vervallen. De eerste film is afgelo pen weekend uitgezonden. De maat schappij is van plan meer films over In-dia van Louis Malle op het scherm te brengen. Zij zullen ook door an dere West-Duitse televisiemaat schappijen uitgezonden worden. In augustus van het vorig jaar overleed tandarts Philip Blaiberg. Een beroemd man omdat hij meer dan negentien maanden lang met het hart van een ander leefde In die periode ontkwam hij niet aan het op schrift stellen van zijn memoires. „Als ik naar mijn hart kijk" luidt de titel van het boek. Ongetwijfeld geen literair hoogtepunt, maar wel het verslag van een man die 19 maanden lang ontzettend blij is ge- tveest en van het leven heeft geno ten. Ondanks de opstelachtige stijl en commerciële achtergrond boeiend en uniek boek. E. LOOMANS Ais ik naar mijn hart kijk Philip Blaiberg - Lannoo paperbacks - 9,90. 14.25 18.45 18.55 19.04 19.09 20.00 20.20 21.00 21.00 NOS SLUITING FIFO DE CLOWN JOURNAAL (kleur) KRO BRUINTJE BEER (kleur) DAKTAKI (kleur) JOURNAAL NOS (kleur) BRANDFUNT ANDY WILLIAMS-SHOW (kleur) In deze laatste aflevering van dit seizoen treden rond Wil liams als gasten op: „The Os mond Brothers e.a. NAAKT DOOR DE HEL Tiende aflevering van deze Japanse televisiefeuilleton 22.50 JOURNAAL NOS (kleur) 22.55 SLUITING NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18-55 JOURNAAL (kleur) 19.04 DEN HAAG VANDAAG 19.09 EUNSTSIGNALERING Wegwijzer in de actualiteit van de kunst AVRO 19.30 AVRO'S TOPPOP Eerste aflevering van een we kelijks tienerprogramma met inspraak van de kijker 20.00 JOURNAAL NOS (kleur) 20.20 MUZIEK IS TROEF (kleur) Een kijk en luisterprogramma, gepresenteerd door Pim Ja cobs m.m.v. Martine Bijl, Ben Cramer, Jong Talent, Platen- nieuws met de Griekse zange res Dora Gianakopoulou e.a. 21.10 PEYTON PLACE 22.00 AVRO'S TELEVIZIER- MAGAZINE 22.50 JOURNAAL NOS (kleur) 22.55 SLUITING 14.30 SCHOOLTELEVISIE 14.30 Economie. Moderne administratietechnieken (herh.) 14.55 Sluiting 15.30 Estetiscbe opvoeding 15.55 Sluiting 17.00 Het warenhuis 17.30 Moderne wiskunde 18.00 Nederlands. Godfried Bomans 18.30 Moderne wiskunde 18.55 SLUITING 19.25 ZANDMANNETJE 19.30 TIENERKLANKEN Opinies van jonge mensen ovel de komende gemeenteraads verkiezingen in België 19.55 MEDEDELINGEN 20.00 JOURNAAL 20.25 ZOEKLICHT 20.30 HET ROME VAN ALBERTO MORAVIA Met acht korte verhalen van Moravia wordt een beeld ge geven van het lief en leed van een groep thuislozen in het naoorlogse Rome. 22.55 JOURNAAL 23.00 SLUITING 14.00 SCHOOLTELEVISIE 18.10 JOURNAAL 18.15 HYPPOLITE ET SES AMIS Voor de kleuters 18.30 SCHOOLTELEVISIE 18.55 LA PENSéE ET LES HOMMES 19 25 BeBe ANTOINE Voor de kleuters 19.30 MON FILS Feuilleton 20.00 JOURNAAL 20.30 PORTRET VAN MIREILLE DARC 21.00 SeLECTION TV Informatief documentair pro gramma 22.00 LE FRANCOPHONISSIME Spelprogramma van Jacques Antoine, gepresenteerd door George de Caunes. 22.20 JOURNAAL 20.00 (kleur) JOURNAAL Aansluitend weerbericht 20.15 WAT BEN IK? 20.15 (kleur) WAT BEN IK Beroepenraden 21.00 AGAMEMNON Spel naar een gegeven van Spel naar een gegeven van Wlater Jens. 22.05 (kleur) JOURNAAL Aansluitend: commentaar en weerbericht 22.25 PERSVRIJHEID Gesprek over een actueel thema 22.35 (kleur) JOURNAAL- 19.45 (kleur) HEUTE Journaal, actualiteiten en weerbericht 20.15 DE SPORTSPIEGEL (kleur) REPORTAGES, docu mentaires en commentaren. Aansluitend: kort nieuws. 21.00 (kleur) DE WREKERS 21.50 HEGEL NU De invloed van de filosoof Hegel wordt in een denkbeel dig gesprek naar voren ge bracht- 22.50 (kleur) JOURNAAL Aansluitend, weerbericht Dinsdag 22 september HILVERSUM I 402 m en FM. AVRO: 12.30 Overheidsvoorlich ting: Uitzending voor de landbouw. 12.40 Toppers van toen (gr.). 13.00 Nieuws. 13.11 Radiojournaal. NOS: 13.30 Spiegel van België: muziek en nieuws van onze zuiderburen. 14.00 Stereo: Omroeporkest van de Bayer- ischer Rundfunk (opn). AVRO: 15.10 Inernationale Muziekspiegel (opn).: klassieke en moderne mu ziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Kwispel: quiz- 16.10 Stereo: Gaudeamus 25 jaar: moderne muziek. 16.35 Ge sprek over muziek. 17.05 Stereo:. Omroepdubbelkwartet: klassieke lie deren. 17.30 Trefpunt: discussieru briek voor actuele zaken. 17.50 (NOS) Hockeytoèrnooi om de Euro pese Beker te Brussel. 17.55 Mede delingen. 18.00 Nieuws. 18.11 Radio journaal. 18.25 Licht orkest (opn). 18.55 Paris vous parle. 19.00 Stereo: Jazz Spectrum. 19-30 Nieuws. 19.35 Vanavond: gevarieerd programma. 22.00 Muze zonder make-up: klein kunst uit het buitenland. 22.30 Nieuws. 22-38 Mededelingen. 22.40 Radiojournaal. NOS: 22.55 Stereo: Internationale Gaudeamus Muziek- week 1970. 23.5524.00 Nieuws. HILVERSUM II 298 m en FM. KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee, gevarieerd programma. (12.22 Wij van het land; 12.26 Mededelin gen t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41 Actualiteiten; 13.00 13.05 Raden maar..-) 14.05 Schoolra dio. 14.30 Pizzicato: muzikaal mid dagmagazine (16.00 Nieuws) 17.00 overheidsvoorlichting: Herziening van de sociale wetgeving en algeme ne sociale aspecten op de Neder landse Antillen. Raymundo Debrot in gesprek met de minister van Sociale Zaken, Z.E. drs. R. F. Mc William. 17.10 Voor de kinderen. 17.15 Hai-jeugdprogramma. 18.19 Uitzending van de Partij van de Arbeid. 18.30 Nieuws- 18.41 Actuali teiten. 19.00 Stereo: Eigen fabrikaat: lichte muziek uit de KRO-produk- ADVERTENTIE) kantoormachines kantoormeubelen kantooruitrusting reproduktieapparatuur geopend van 10 tot 17 uur ma 28 en di 29 sept ook van 19 tot 22 uur zondag gesloten toegang f350 ties. 19.40 Bloeien waar je gezaaid wordt: programma over godsdienst onderricht op scholen. 20.00 In uit gesteld relais: VII. Salzburger Fest- spiele. 21.30 Babel: kunstkroniek. 22,25 Overweging. 22.30 Nieuws. 22.40 Den Haag vandaag. 22.50 De zingende kerk: muziek in de litur gie. 23.05 Stereo: Re-Lex-ez-vous: licht platenprogramma- 23.5524.00 Nieuws. HILVERSUM III 240 m en FM. VARA: 12.00-12.03 Nieuws. 13.00 Nieuws. 13.03 Ekspres: licht platen- programma. 14.00 Nieuws. 14.03 De Eddy Becker Show. 15.00 Nieuws. 15.03 Driedraai. 16.03-18.00 Mix: 120 minuten rijp en groen op alle toe ren. (17.00-1702 Nieuws.). BRUSSEL NEDERLAND 324 m. 12.00 Nieuws. 12.03 Muziekpro gramma (12.40 Weerbericht en SOS- berichten voor de schippers). 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nieuws, weerbericht, mededelingen, dagklapper en SOS-berichten voor de schippers. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Schoolradio (15-00 Nieuws) 16.00 Nieuws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Lichte muziek. 16.15 Voor de oudere luisteraars. 17.00 Nieuws, weerbericht en mede delingen. 17.15 Jazz en chansons, 18.00 Nieuws. 18.03 Verzoekplaten. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Taalwenken. 18.32 Lichte zang. 18.35 Verkeerswenken. 18.40 Lichte muziek. 18-45 Sport. 18.52 Taalwen ken. 18.55 Dansmuziek. 19.00 Nieuws, weerbericht en actualitei ten. 19.40 Amusementsmuziek. 19.45 Voor de middenstand. 19.55 Inter mezzo. 20.00 Kamermuziek. 22.00 Nieuws, berichten en De Zeven Kunsten. 22.20 Lichte muziek (23.00 Nieuws). 23.40 Nieuws. 23-4523.55 Ligging der zeeschepen. Woensdag 23 september HILVERSUM I 402 men FM. VARA: 7.00 Nieuws. 7.11 Och tendgymnastiek. 7.20 Socialistisch strijdlied. 7.23 Stereo: Dag woens dag!: Muziek en informatie, (pim. 7.33 Van de voorpagina.) VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8.00 Nieuws. 8-11 Actualiteiten. 8.22 Stereo: Dag woensdag (vervolg) (pim. 8.35 Van alle markten thuis; 9.05 Uit eigen huis: studio-opnamen.) 9.35 Water standen. 9.40 Schoolradio. 10.00 Licnte grammofoonmuziek. 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Nieuws. 11.03 Voor de vrouw. HILVERSUM n 298 m en FM. NCRV: 7.00 Nieuws. 7.11 Het le vende woord. 7-16 Stereo: Op het eerste gehoor: klassieke muziek (gr.). (7.25 Horen en zien; 7.30 Nieuws; 7.32-7.50 Hier en Nu: actu aliteiten.) TROS: 8.00 Nieuws. 8.11 Luister uit...én thuis...: verzoekpla- tenprogramma voor de militairen. (8.30-8.32 Nieuws; 9.00-9.10 Gym nastiek voor de huisvrouw) 9-30 Voor de kinderen. 9.45 Stereo: Ge schikt voor U!moderne en klassie ke muziek (gr.). 10.15 Voor de vrouw. 11.00 Nieuws. 11.03 Actuali teiten. 11.55 Mededelingen. HILVERSUM III 240 m en FM. NCRV: 9.00 Nieuws. 9.02 Zing, zing, zing!: lichte vokale muziekjefe'. 10.00 Nieuws- 10.03 Mengelmuze: nieuw verschenen langspeelplaten, voorzien van kritisch commentaar. EO 11.00 Nieuws. 11.03 Gospelsound, een programma boordevol muziek, speciaal voor jonge mensen.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 7