Johan Boskamp tekent 25 jaar bij
Tien keer
halen voor
Potaseh en
Perlemoer
vaste prik
Naakt door de hel
Privé-vondsten
Uitverkoren
Rooms jongetje
TOSHIBA
Kolpings zonen niet
bij KRO-muziekfeest
Mooie stem
NEDERLAND I:
NEDERLAND II:
BELGIë (Nederlands):
BELGIë (Frans):
DUITSLAND I:
DUITSLAND II:
Dit is het recept:
Kaasfonduevan
Nederlandsekaas.
DINSDAG 15 SEPTEMBER 1970
(Van onze correspondent)
AMSTERDAM Potaseh in ruste: jolige, blauwe
blaser met de koninklijke onderscheiding fier in het
linker knoopsgat. Grijze broek met eeuwige vouw. Spaans
cognacje op het rijkbewerkte rooktafeltje, sigaretten en kleine
sigaren er naast voor de liefhebber. Toevallig is hij een grote
liefhebber. De stoel bij het raam, zodat hij langs komende
buurtbewoners een stralende groet kan zenden. In de hoek
van de kamer vol herfstkleuren nog net onder handbereik
zijn vrouw, die na elk sterk verhaal haastig een guitige
lach op haar onderlip plooit. Dan legt hij vaderlijk zijn hand
op haar knie en zegt: „Een goed wijf om je heen, dat is een
zegen."
Voor Potaseh Johan Boskamp barst het toneelseizoen morgen weer
in alle hevigheid los. Dat betekent zes keer per week de autobus voor
het huis, want het volk der lage landen heeft de negotie van de altijd
kijvende Potaseh en Perlemoer al voor de komende 12 maanden be
sproken uitgekocht.
„Het is een waanzinnig succes
geeft Boskamp toe. „Overal, waar
we komen, breken ze de tent af.
Tien Keer halen is voor ons vaste
prik. Zo'n toneelmeester weet op het
laatst niet meer, hoe hij het heeft.
Die ziet twee ouwe knarren het
toneel opstrompelen en denkt: „Mijn
god, welk bejaardentehuis is nou
weer leeggelopen?" Maar na afloop
komt ie naar me toe en zegt: „Dit is
het beste, wat we dit jaar in huis
hebben gehad. „Vrouw schenk me
neer nog eens een cognacje in, want
meneer moet nog rijden".
Die autobus voor zijn huis is een
privilege, dat hij zijn directeur met
zachte drang heeft afgedwongen.
„Dat is tegenwoordig meneer Van
der Meyden van de Telegraaf. Jaze
ker, dezelfde jongeman, die ook de
showpagina verzorgt. Ik heb hem
uitgelegd, dat een man van bijna
tachtig niet meer naar het Museum
plein gaat om op de bus te wachten.
Daar had hij groot begrip voor. Bij
Kaart komt de bus trouwens ook
voor de deur. „Ik vind dat niet meer
dan billijk. Mensen, die een hele
avond op de bühne staan, moet je
ook nog niet eens gaan dwingen om
met de tram naar de binnenstad te
gaan. Ik stap om acht uur op het
toneel en ik kom er pas om elf uur
af. In die tussentijd ben ik zegge en
schrijve één keer af geweest- Dat is
In de negende aflevering van het
KRO-feuilleton „Naakt door de hel"
begint Kaji met nog twee soldaten
de moeilijke tocht terug. Na enige
tijd ontmoeten Kaij en zijn begelei
ders een andere groep vluchtelingen
en gezamenlijk zetten zij de tocht
voort. Ze komen van de ene in de
andere verschrikking terecht.
alles. De mensen uit de troep zorgen
dan, dat er een stoel tussen de
coulissen staat, zodat ik effe de
benen kan strekken. Het zijn erge
lieve mensen, waar we tegenwoor
dig Potaseh mee spelen".
Zijn Potasch-rol omvat 350 dicht
betikte vellen, die hij in de loop der
jaren naar eigen goeddunken heeft
aangevuld met een lange reeks pri
vé-vondsten. „Ik ben gek op impro
visaties. Ik kan het niet laten. Kaart
zei twintig jaar geleden al: „Johan,
als je kans ziet om me voor schut te
zetten met een nieuwe witz, krijg je
een knaak van me". Als ik je nou
het oorspronkelijke manuscript van
Potaseh en Perlemoer laat lezen, zeg
je meteen: „Verrek, dat heeft niks
meer te maken met het stuk van
nu". Begrijp je? Je moet me ook
niet gaan vragen, of het een goed
stuk is. Natuurlijk is het een goed
stuk, want we hebben het zelf ge
schreven. Toen Kaart er in 1950
mee kwam aandragen, zagen we het
succes zelf ook niet zo zitten. Veer
tien dagen, dachten we,misschien
drie weken, maar dan is de koek wel
helemaal op. Hij woonde toen al bij
me in de buurt en informeerde, of
ik wat om handen heb, „Boskamp",
zei ie, „je moet dit stuk vannacht
eens op je dopie gemak lezen- Mis
schien kunnen we er samen wat van
maken".
„We hebben het hier en daar wat
gemoderniseerd en op 15 december
1950 zijn we in de Kleine Comedie
in Den Haag van start gegaan. Het
was een lief zaaltje op de hoek van
Het Spui. Nederland barstte toen
nog van de lieve zaaltjes. De vol
gende dag kwamen de kritieken los.
Prachtige kritieken, waar je hele
maal stil van werd. Ik zei tegen
Job: „Misschien houden we het wel
langer voT dan veertien dagen". Ik
dacht aan twee maanden, niet aan
twintig jaar. Ik was toen al een vent
van zestig en dan durf je niet meer
zo ver voor je uit te kijken. Nou zeg
ik: „In 1985 'vier ik mijn 75-jarig
toneeijubileum en tot zo lang heb
ik de tijd".
„Ik ben niet bang voor de dood,
begrijp me goed, maar ik sta toch
ook niet te dringen voor die kist.
Laat mij nou maar 's middags om
vier uur rustig in die bus stappen.
Dat is alles, wat ik verlang. Ik kom
elke nacht om één uur, half tv.ee
thuis en dan leg ik nog even gauw
een kaartje met mijn vrouw. Wat
we winnen doen we in een potje en
van dat geld gaan we volgend jaar
naar Spanje. Tot nog toe kocht mijn
vrouw er nieuwe kleren van, maar
daar heb ik een stokje voor gesto
ken. Op die manier win ik nooit een
potje.
Ik heb met Kaart altijd geweldig
samengewerkt. Nooit één menings
verschil gehad- In al die twintig
jaar. Weet je, dat dat een uitzonde
ring is in ons vak? Ik moet er wel
bij zeggen, dat Kaart een man met
gebruiksaanwijzing is. Op een gege
ven dag komt hij naar toe en zegt:
„Boskamp kan ik vanavond met je
meerijden. Mijn auto is stuk". Ik ezg:
„Dat treft dan bijzonder beroerd
Job, want de mijne doet het ook
niet meer". We zijn toen samen met
lijn 4 naar de Kleine Comedie ge
gaan. Onderweg zegt hij: „Doe me
een lol. Ik heb nog even een af
spraak in ,De Nar". Dat duurt hoog
uit vijf minuten. Als jij nou even op
me wacht, gaan we straks samen
naar het theater". Hij bestelt koffie
en na afloop rekende hij alleen zijn
eigen consumptie af. Begrijp je dat
nou? Ik moet voor zijn lol mee naar
De Nar en als dank mag ik dan ook
nog mijn eigen koffie betalen. Maar
bij de 200e voorstelling gaf hij me
wel een gratificatie van 1000 gulden.
Dat is Job. Een bloemstuk van 200
gulden vond hij heel gewoon, maar
over een kop koffie viel hij dood.
Het publiek denkt ook altijd, dat
Job en ik joden zijn. Ze zeggen:
„Mensen, die Potaseh en Perlemoer
zo natuurlijk spelen, moeten wel
van het uitverkoren volk zijn". We
speelden in Den Haag, voor de jood
se vereniging Makabi en na afloop
kwam de opperrabbijn naar ons toe
om een compliment te maken. Hij
zei: „Ik had gehoord, dat de heren
geen joden zijn en ik heb eerlijk
gezegd mijn hart vastgehouden Ik
was bang, dat de heren met onze
diepste gevoelens zouden spotten
Vandaar die tegenzin. Maar ik kan
alleen maar zeggen, dat ik diep
respect heb voor de wijze, waarop u
het stuk op 'de planken hebt ge
bracht".
Ik kon me die angst van de op
perrabbijn overigens heel goed in
denken. Als een echte jood als Max
Tailleur zijn eigen lotgenoten al zo
afschuwelijk de mist instuurt, dan
houd je bij twee niet-joden nele
maal je hart vast. Tailleur heeft van
de jood een karikatuur gemaakt, die
met kromme taal de zogenaamde
joden-humor bracht. Maar wat hij
deed was in feite anti-joods, een
belediging voor zijn eigen volk.
Kaart en ik hebben het succes
nooit gezocht in de schmoezerij. Een
joods type staat of valt echt niet
met een bepaalde spraak. Het gaat
om de manier, waarop je je be
weegt, waarop je het leven bekijkt.
Ik ben toevallig een typisch rooms
jongetje geweest, maar ik heb wel
eén groot deel van mijn jeugd door
gebracht bij de Belinfante's. Ik was
diamantbewerker en Belinfante was
mijn leerbaas. Bij hem thuis heb ik
geleerd, wat de echte joodse gein is
Je moet echt niet denken, dat hij zo
sprak als Max Tailleur- Een derge
lijk spraakgebrek is ook bit de jo
den een uitzondering, gen regel. Ik
heb wel geleerd, hoe joden over het
leven denken. En dat is voor een rol
als Potaseh het enig belangrijke.
Het stuk staat of valt ook met Job
en mij. Dat is geen opschepperij,
maar de waarheid. Job is een tijd
ziek geweest en toen heeft Jan
(ADVERTENTIE)
BATTERIJEN
(Van onze RTV-redactie)
BERGEN OP ZOOM De harmo
nie Kolpingszo-nen uit Bergen op
Zopm heeft aan de KRO meegedeeld
ndet deel te kunnen nemen aan het
KRO-muziekfeest 1970. Omdat de
voorronden niet door de KRO wor
den bekostigd en de harmonie de
centen hard nodig heeft om volgend
jaar op luisterrijke wijze het hon
derdjarig bestaan te vieren zal dit
bekende korps ontbreken op de lijst
van deelnemers. Dit dus in tegenstel
ling tot wat wij eerder berichtten.
Blaaser zijn rol overgenomen., Blaa-
ser is een goeie jongen, maar al:
Perlemoer haalde hij het niet Ik
stond naast hem en ik dacht: „Als
ik in 1950 zo had moeten spelen,
hadden we het nooit 20 jaar volge
houden". Blaaser moet moppen ver
tellen, maar zich niet vertillen aan
een figuur als Perlemoer. Dat moet
hij overlaten a-an Job. Job is nu
eenmaal Perlemoer.
Boskamp wenkt zijn vrouw e n
wijst naar de lege glazen. Hij be
doelt maar. Het leven is een kwestie
van pappen en nathouden. Hij steekt
een vers sigaartje op („de dokter
zie 40 jaar geleden al dat h=*t slecht
voor me was") en zegt: „Ik kan
geloof ik tevreden zijn. Ik heb een
prettige carrière gehad. Altijd werk,
Ik ben officier van de Academie
Frangaise. Ik ben ridder in de Orde
van Oranje Nassau. Ik heb de gou
den speld van de gemeente Amster
dam Ik heb een aardig jaargeld van
de gemeente Rotterdam. Mij dunkt,
daar mag je toch wel met tevreden
heid op een leven terugzien. Ik heb
de mooiste en grootste rollen ge
speeld. Een kwestie van een mooie
stem. Noem ze maar, op Mignon.
Tosca, Carmen. We hebben 1200
keer de Koningin van Monmartre
gespeeld. Een prachtige tijd. Ik ben
ook nog regisseur geweest en ik
herinner me als de dag van gisteren
dat ik Piet Muyselaar een rol af
nam. Hij maakte er niks van en ik
moest wel ingrijpen. Dat was in De
Mooie Cubaanse. Muyselaar had er
alle begrip voor en de volgende
zondag zijn we gewoon weer samen
gaan vissen.
Zelf speelde ik mijn eerste flinke
rol als dappere soldaat. Ik had een
speer in mijn hand en moest zingen
„De barbaren, de barbaren". Jam
mer genoeg hadden de collega's een
draad over het podium gespannen
zodat ik tijdens de eerste strofe al
gelijk de orkestbak inlazerde.
Kijk, dat bedoel ik nou met gein
Vroeger wist je, dat de collega's er
op loerden om een kunstje met je te
flikken en ik was zelf altijd de
eerste, die er voor „in" was. We
hadden in de opera Comique Emile
van Bos. een grote bariton met eer,
kop zo kaal als een knikker. Op een
gegeven moment treedt hij op met
een geweldige salonpruik op zijn
hoofd en dat was voor mij net te
veel. Terwijl hij stond te zingen
heb ik een haarlok om een schroef
in het decor gewonden en op het
moment, dat hij naar voren stormde
en riep: „Ik ben de grootste" had
hij geen haar meer op zijn knar- Na
afloop heeft hij me tot op de zolder
van de schouwburg achterna geze
ten. Ik hoor hem nog schreeuwen:
„Mager kreng, ik zal je".
Dat waren fijne tijden. Hij speel
de ook Rip, die in het laatste bedrijf
in een emmer met water kijkt en
dan bedroefd zingt: „Rip Rip, dat
ben je niet, zulke vervallen trekken
heb je niet". Dat klopte ook wel,
want we hadden voor de voorstel
ling een grote drol in die emmer
gelegd".
Mevrouw Boskamp lacht fijntjes
in haar leunstoel en schudt het
hoofd. Ook zij berust er kennelijk
in, dat zulke tijden nooit meer terug
komen.
10.45
11.35
13.00
14.00
14.50
18.15
18.45
18.55
19.04
19.07
20.00
20.20
21.10
22.00
23.10
23.15
NOS
SCHOOLTELEVISIE
SLUITING
PRINSJESDAG (kleur)
Rechtstreekse reportage van
de plechtige opening door ko
ningin Juliana van de zitting
der Staten Generaal te Den
Haag.
SCHOOLTELEVISIE
SLUITING
NOS
PRINSJESDAG
Samenvatting van de opening
van de Staten Generaal door
koningin Juliana te Den Haag.
PIPO DE CLOWN
JOURNAAL (kleur)
KRO
BRUINTJE BEER (kleur)
KINDER-ZANGFESTIVAL
(kleur) Herhaling van 13 juni
j.l. van de zangwedstrijd voor
kinderen met tien koren uit
alle delen van ons land.
JOURNAAL NOS (kleur)
VANAVOND IN
NIEUWSPOORT
ANDY WILLIAMS-SHOW
(kleur) Als gasten treden rond
Williams op: Kenny Rogers
and The First Edition, Smokey
Robinson and the Miracles,
Ray Stevens, The Osmond
Brothers en Carl Ballantine.
NAAKT DOOR DE HEL
Japanse televisiefeuilleton in
10 afleveringen. Vanavond het
9e deel.
JOURNAAL NOS (kleur)
SLUITING
NOS
18.45 PIPO DE CLOWN
18.55 JOURNAAL (kleur)
19.04 DEN HAAG VANDAAG
19.09 KUNSTSIGNALERING
Wegwijzer in de actualiteit
van de kunst.
AVRO
19.30 MODEBODE '70—'71 (kleur)
Muzikale impressies van de
a.s. wintermode, gefilmd in
een zomers Rotterdam.
20.00 JOURNAAL NOS (kleur)
20.20 INTERNATIONAL
OPPORTUNITY KNOCKS
(kleur) Talentenjacht in inter
nationaal verband, waarin voor
Nederland zullen optreden
„Les Diaboliques" met diabolo-
21.00 PEYTON PLACE
21.50 AVRO'S TELEVIZIER-
MAGAZINE
22.40 JOURNAAL NOS (kleur)
22.45 SLUITING
17.00 - 18.55 SCHOOLTELEVISIE
17.00 OP DE MARKT
17.30 ACTUALITEIT
18.00 ESTHETISCHE OPVOEDING
18.30 NEDERLANDS
Annie M. G. Schmidt.
19.25 ZANDMANNETJE
19.30 JONGER DAN JE DENKT
19.55 MEDEDELINGEN
20.00 JOURNAAL
20.25 ZOEKLICHT
20.30 MIDZOMERNACHTSDROOM
Spel van William Shakespeare,
opgevoerd door afgestudeer
den van het Antwerpse Con
servatorium.
22.10 TEN HUIZE VAN
23.00 OPENBAAR KUNSTBEZIT
Triptiek van Jan de Witte.
23.10 JOURNAAL
18.35 JOURNAAL
18.40 HYPPOLITE ET SES AMIS
Voor de kleuters
18.55 R.-K. GODSDIENSTIGE
UITZENDING
19.25 PLUM PLUM
Voor de kleuters
19.30 NANOU
2000 JOURNAAL
20.30 SIX éVADéS
Tsjechische inzending voor de
Gouden Roos van Montreux.
21.15 SéLECTION TV
Serie documentair-informatie-
ve programma's. Afl. 6: ,Cuba'
22.15 LE FRANCOPHONISSIME
Spelprogramma
22.45 JOURNAAL
*i
20.00 JOURNAAL (kleur)
Aansluitend: weerbericht
20.15 EEN PLAATS VOOR DIEREN
(kleur) In de 99e aflevering
wordt een bezoek gebracht
aan het Indonesische Nationale
Park.
21.00 DE EEUWIGE ECHTGENOOT
(kleur) Tv-film van Stanislav
Barabas, naar een novelle van
F. J. Dostojewski.
22.35 JOURNAAL EN
COMMENTAAR (kleur)
Aansluitend weerbericht
22.55 ROMA SECUNDA
(kleur) Reportage over de
stad Trier.
19.45 HEUTE (kleur)
Journaal, actualiteiten en
weerbericht.
20.15 DE LASTIGE EUROPEANEN
(kleur) De entree van Enge
land in de continentale club.
Aansluitend: Kort nieuws.
21.00 INVASIE VAN WEGA
(kleur) Afl.: „De helpers".
21.50 ASPEKTE
Informaties en meningen uit
het culturele leven.
22.35 JOURNAAL (kleur)
Aansluitend: weerbericht.
(ADVERTENTIE)
Caquelon Inwrijven met knoflook.
Dan 4 dl halfdroge witte wijn in
de pan verwarmen tot de wijn
gaat bruisen. Vervolgens 500 gr
fijngesneden jong belegen Goudse
toevoegen, goed roeren en weer
aan de kook brengen. Binden met
maïzena, op smaak
afmaken met
zout, peper,
nootmuskaat
en wat kirsch.
Dinsdag 15 september
HILVERSUM 1 402 M EN FM
AVRO: 12.30 Overheidsvoorlich
ting: Uitzendingvoor de landbouw.
12.40 Toppers van toen (gr.) 13.00
Nieuws. 13.11 Radiojournaal. NOS:
13.30 Spiegel van België: muziek en
nieuws van onze zuiderburen. 14.00
Promenade matinee: lichte orkest
muziek (opn.) AVRO: 15.10 Ameri
kaanse muziek van onze eeuw, mu
zikale lezing. 15.35 Oude instrumen
ten uit het privé-bezit van de gam-
biste Veronika Hampe. 16.00
Nieuws. 16.03 Kwispel, quiz. 16.10
Vamos a eschuchar: programma over
Spanje en zijn muziek 16.35 Stereo:
Nieuwe grammofoonplaten met toe
lichting 17.00 Buitenparlementaire
reacties op de troonrede en 'de mil
joenennota. 17.55 Mededelingen.
18.00 Nieuws 18.11 Radiojournaal.
18.25 Amusementsmuziek (opn.)
18.55 Paris vous parle. 19.00 Stereo:
Jazz Spectrum. 19.30 Nieuws. 19.35
Vanavond: gevarieerd programma.
22.00 0, een rondje radio. 22.30
Nieuws. 22.38 Mededelingen. 22.40
Radiojournaal. NOS' 22.55 Stereo:
Muziek van deze eeuw (gr.) 23.30
Horizon: Muziek uit India. 23.55-
24.00 Nieuws.
HILVERSUM n 289 M EN FM
KRO: 12.00 Lichte grammofoon-
muziek. 12.22 Wij van het land,
praatje. 12.26 Mededelingen t.b.v.
land- en tuinbouw. 12.30 Nieuws
12.41 Actualiteiten. NOS: 12.55
Prinsjesdag 1970: Troonrede KRO:
13.45 Prinsjesdag: reportages en mu
ziek. NOS: 14.45 Reacties op de
Troonrede 15.15 Aanbieding miljoe
nennota in 2e Kamer 15.25 Praten
met de minister 15.40 Parlementaire
en buiten-parlementaire reacties op
de miljoenennota KRO- 16.00
Nieuws. 16.03 Pizzicato- muzikaal
middagmagazine. 17 00 Overheids
voorlichting: Kinderliedjes uit de
Nederlandse Antillen Spreker- Dr.
G. D van Wengen. 17.10 Voor de
kinderen. 17.15 Hai: hak-t,akkend
radioprogramma. 18.19 Uitzending
van de Politieke Partij Radikalen.
18.30 Nieuws. 13.41 Actualiteiten.
19.00 Stereo- Eigen fabrikaat: lichte
muziek uit de KRO-produkties.
19.40 Bloeien waar je gezaaid wordt:
programma over godsdienst-onder
richt op scholen. 20 00 Stereo: In
uitgesteld relais: I Concerti di Luga
no (opn.): klassieke en moderne
muziek. 21.30 Babei- kunstkroniek.
22.25 Overweging. 22.30 Nieuws.
22 40 Den Haag vandaag. 22 50 De
zingende kerk: muziek in de litur
gie 23.05 Meditatie. 23.30 Stereo:
Lichte grammofoonmuziek. 23.55-
24 00 Nieuws.
HILVERSUM ni 240 M EN FM
VARA: 13.00 Nieuws 13.03 Ex
pres: licht platenprogramma 14.00
Nieuws. 14.03 De Eddy Becker
Show. 15.00 Nieuws. 15.03 Drie-
draai. 16.00 Nieuv, 3. 16.03 Mix: 120
minuten rijp en groen op alle toe
ren. (17.00-17.02 Nieuws.) 18,00 Ein
de.
BRUSSEL NEDERLANDS 324 M.
12.00 Nieuws 12.03 Muziekpro
gramma. (12.40 Weerbericht, mede
delingen en SOS-berichtenj. 12.55
Buitenlands persoverzicht. 13.00
Nieuws, weerbericht, dagklapper en
beursberichten). 13.20 Tafelmuziek.
14.00 Nieuws, 14.03 Schoolradio.
(15.00 Nieuws). 16.00 Nieuws. 16.03
Beursberichten. 16.09 Lichte muziek.
16.15 Voor oudere luisteraars. 17.00
Nieuws, weerbericht en mededelin
gen. 17.15 Jazz en chanson. 18.00
Nieuws. 18.03 Verzoekplaten. 18.28
Paaraesportuitslagen. 18.30 Franse
taalwenken. 18.32 Lichte zanfe. 18.35
Verkeerswenken. 18.40 Lichte mu
ziek. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken.
18.55 Lichte zang. 19.00 Nieuws,
weerbericht en actualiteiten. 19.40
Amusementsmuziek. 19.45 Syndicale
kroniek 19.55 Lichte muziek. 20.00
Klassieke muziek. 22.00 Nieuws, be
richten en De Zeven Kunsten. 22.20
Lichte muziek. (23.00 Nieuws) 23.40
Nieuws. 23.45-23.55 Ligging der
zeeschepen.
Woensdag 16 september
HILVERSUM 1, 402 M EN FM
VARA- 7.00 Nieuws. 7.11 Och
tendgymnastiek 7.20 Socialistisch
strijdlied. 7.23 Stereo: Dag Woens
dag: muziek en informatie. (7.33-
7.38 Van de voorpagina). VPRO:
745 Deze dag. VARA: 8.00 Nieuws.
8.11 Actualiteiten. 8 22 Stereo: Dag
Woensdag! (vervolg). (8.35 Van alle
markten thuis, praatje voor de
vrouw: 905 Stereo: Uit eigen huis:
studiu opnamen.) 9 35 Waterstanden.
9.40 Nederlandse Schoolradio. 10.00
Plaatjes voor de pep (gr) 10.50
Voor de kleuters. 11.00 Nieuws.
11.03 Op de koffie: programma voor
de vrouw
HILVERSUM II 298 M EN FM
NCRV- 7.00 Nieuws. 7.11 Het le
vende woord 7.16 Stereo: Op het
eerste gehoor: klassieke muziek
(gr.) (7.25 Horen en zien; 7.30
Nieuws: 7.32-7.50 Hier en Nu: actu
aliteiten) TROS: 8.00 Nieuws. 8.11
Ais dat zou kunnen: verzoekplaten-
programma. (8.30-8.32 Nieuws; 9.00-
9.10 Gymnastiek voor de huis
vrouw) 9 30 Voor de kleuters 9.45
Stereo: Geschikt voor U!: moder
ne muziek (opn.) 10.15 Voor de
vrouw. 11.00 Nieuws 11.03 Actuali
teiten. 11.55 Mededelingen.
HILVERSUM III 24 OM EN FM
NCRV- 9.00 Nieuws. 9.02 Zing,
zing, zing!: lichte vocale muziekjes.
10.00 Nieuws. 10 03 Mengelmuze:
nieuw verschenen langspeelplaten,
voorzien van kritisch commentaar.
EO- 1100 Nieuws 11.03 Gospel
sound: een programma boordevol
muziek, speciaal voor jonge mensen.