niet in Bib zen Armand wil terugkomen groeibriljant Tli o VXZtirh" 991 ilC w no Film van Tate-moord Programma Verschrikkelijk Angst Aanpassen ITALIAANS TAPIJT IN RIJKSMUSEUM Musica Reservata in Nederland Sandra en D. C. Lewis naar Sopot-festival Oost-West NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: I) DONDERDAG 20 AUGUSTUS 1970 The Kinks die vrijdag optreden in Bilzen. (Van onze correspondent) BILZEN Fokkie Coch, sa mensteller van het pop- en blues programma van „Jazz Bilzen" kampt met grote moeilijkheden. Hij zit met de handen in het haar nadat hij deze week tijdens een verblijf in Engeland te horen kreeg, dat maar liefst drie trek pleisters van het oudste pop-, blues- en jazzfestival het volgen de weekeinde in Belzen defini tief niet zullen verschijnen. Het zijn The Who, Ten Years After en MC 5. De reden hiervan zijn uiter aard verschillend. The Who komt niet omdat de organisator van het festival op het eiland Wight, Ric key Farr, roet in het Bilzen-eten heeft gegooid. Hij heeft van de managers een definitief contract los gekregen, waarin is opgeno men dat de groep vier weken vóór en twee weken na Wight ergens anders mag optreden. Daarvoor is zoveel geld op tafel gekomen, dat de organisatoren van Jazz Bilzen hier niet tegenop konden bieden. De hard-rockgroep MC5 verschijnt niet omdat de formatie begin deze week de toernee door Engeland af gebroken heeft en het eerste het beste vliegtuig terug naar New York heeft genomen. De groep was zeer ontevreden over het hen door de organisatoren verschafte instrumen tarium, de organisatie zelf en het honorarium. In deze toernee was een optreden op Jazz Bilzen voorzien, maar dit gaat nu aan de neuzen van de festivalgangers voorbij. Het is te duur om MC5 voor één uur weer naar Europa te halen. Ten Years After verschijnt niet omdat de groep volgende week voor een toernee naar Japan vertrekt en het contract met Jazz Bilzen heeft afgezegd. De Amerikanen zullen ook niet op Wight optreden, waar The Who en Jimmy Hendrix de topat tractie vormen. Bij dit alles komt ook nog, dat Allan Price een musi cus, die al jaren meedraait een psy chische ineenstorting heeft gehad, waar hij nog niet bovenop is. Omdat hij hiervan geregeld last heeft is ook zijn optreden twijfelachtig ge worden. In de informatiebus, die op de Markt in Bilzen staat, biecht Fokkie Coch zoon van de grote baas van het festival eerlijk zijn droevig verhaal op. Hij zegt: „Het program ma heeft een flinke deuk gekregen, waar we niet gelukkig mee zijn. De gang van zaken is erg pijnlijk voor ons. Ik heb van alles geprobeerd nog te redden wat te redden was, maar vlak voor het festival in dit voor de artiesten hoogtij, is 't bijna onmogelijk groepen te krijgen van eenzelfde niveau en naam. Weet je wat het is, het ene jaar loopt het allemaal gesmeerd en het jaar daar op zijn de groten niet te strikken of laten ze het op het laatste moment afweten. Met popartiesten weet je het nooit. Vandaag bestaat 'n forma tie en morgen ligt ie uit elkaar". Volgens Fokkie zou een groot ge zin een maand zeer fortuinlijk kun nen leven van het geld, dat de pogingen hebben gekost om vervan gende formaties te krijgen. Hoeveel geld er überhaupt meer op tafel moet komen in het geval Bilzen illustreert hij met één voor beeld: „Als we The Taste opnieuw hadden willen hebben (ze waren vorig jaar op het festival red.) hadden we drie maal zoveel moeten betalen. Veel andere groepen zijn nog verder in prijs gestegen. Het is bijna niet meer te betalen, als je een dergelijk festival als het onze moet bekostigen van subsidies en een paar bijdragen van bedrijven". Ondanks het feit, dat enkele grote namen niet in Bilzen te horen zullen zijn, heeft Fokkie nog steeds ver trouwen in het welslagen van het festival. „De veranderingen in het programma hebben voornamelijk be trekking op de hard-rock, die hier door niet zo sterk vertegenwoordigd zal zijn als we hadden gehoopt. Het accent is nu meer op de soft pop, rock en blues komen te liggen", aldus Fokkie. Tijdens zijn verblijf in Engeland heeft hij de wegblijvers vervangen door Screaming Lord Such and His Heavy Friends, waarin de bekende Jimmy Page ongetwijfeld zal excel leren, de oude bluesmusicus Eddy Boyd en Cat Stevens, die zijn meta morfose als alleszins acceptabel oflk- rorkz-mger met zijn hit D'Arban- ville heeft gedemonstreerd. In het bij Maastricht liggende stadje is men al hard bezig met de concrete voorbereidingen van het festival, waar het volgende weekeinde vanaf vrijdag zo'n 50.000 vooral jongeren uit alle de len van Europa en Amerika aan het zesde festival „Jazz Bilzen" zullen deelnemen. Zo is het po dium met een totale oppervlakte van 100 m2 al in het centraal in Bilzen liggende park verrezen. Ook in het park zelf worden de noodzakelijke voorzieningen in snel tempo geschapen, want alles moet vrijdagmorgen gereed zijn als de stroom bezoekers op gang komt. En aan de ingang van Bil zen staat wederom het bord: „Bil zen heet u welkom". HOEWEL we enkele verwachte grote namen niet in Bilzen zullen zien, ziet het volgende definitieve programma er toch,heel aardig uit. Het is natuurlijk nog altijd de moei te waard de attracties van Jazz Bil zen te bekijken en er naar toe te gaan. Al zou je het alleen maar om de sfeer doen, want die is in het stadje uniek. Vermeld moet worden, dat de tijdstippen in de loop van het festi val zich danig zullen wijzigen. De betere groepen hebben namelijk een grote vrijheid om door te spelen als ze dat willen. Van andere jaren weten we, dat dit nogal eens voor komt. De laatste groep zal dus be slist niet om elf uur optreden, maar van de politie moet de 5000 watts Davoli geluidsinstallatie op papier om twaalf uur het laatste sprankje geluid uitsehallen. VRIJDAG: Tot 18 uur enkele onbetekenende groepen: 18 uur: Burning Plague; 19 uur: Wild Angels; 20 uur: Golden Earring; 21 uur: Black Sabbath; 22 uur: The Kinks; 23 uur: Arthur Conley met tien man sterke forma tie; ondanks tijdstip vervolgens tra ditionele jam-session van een groot aantal aanwezige artiesten. ZATERDAG: 16 uur: Amazing Mystery en Dr. Down Trip; 17 uur: May Blitz; 18 uur: Johnny Dover and his Big Band; 19 uur: Kleptomania. Pro- gramma zaterdag is onvolledig. ZONDAG: 15 uur: Bab's Robert Quintet; 16 uur: Willy Roggeman en Etienne Verschueren; 17 uur: Jan Wroblews- ki; 18 uur: Kevin Ayers and The Whole World; 19 uur: Rare Bird; 20 uur: Gunther Hampel; 21 uur: Anne Ross; 22 uur: Dyzzie Gilespie; 23 uur: Screaming Lord Such And Hea vy Friends (een grote verrassing van Jazz Bilzen); weer traditionele jam-session, de tijden waarop For- maly Fat Harry en Third Ear Band spelen, zijn nog niet bekend. RUIM drie jaar geleden was Herman van Loenhout, beter bekend als Armand, een topshowstar. Hij was één van de duurst be taalde en meest verdienende artiesten in Nederland. Zijn succesvolste plaat „Ben ik te min1" maakte hem tot in alle uithoeken van Nederland bekend en promoveerde hem tot de meest gevraagde artiest. Dit ondanks het feit dat hij voor die tijd zulke bijtende en provocerende teksten op zijn muziek schreef. Hoe heftiger hij de ouderen shock eerde, hoe populairder hij werd bij een groot deel van de jeugd, die rond 1966 moeizame pogingen deed een eigen identiteit te krijgen. De platen vlogen de winkels uit, de contrac ten stroomden binnen en Armand voer er wel bij als nooit tevoren. Drie toppers zou de Eindhovenaar maken. Daarna ontstond een breuk tussen hem en zijn grammofoonplatenmaatschappij. Even plotseling als zijn ster was opgekomen, daal de zij weer. Armand raakte uit de gratie en in de vergetelheid. Twee jaar werd niets van hem vernomen, maar Armand is niet dood. Hij is springlevend. Hij werkt hard aan een come-back. Een andere Armand is geboren. Hij lijkt hersteld te zijn van de korte, maar hevige topstarperiode, die hij definitief zegt te hebben afgezworen. „Zo wil ik nooit meer leven. Niemand krijgt me ooit nog elke avond op de planken." Hij concentreert zich momenteel op het schrijven van liedjes en de opnamen voor een langspeelplaat met uitsluitend Engelse nummers, die in oktober verschijnt. (Van onze showredacteur) EINDHOVEN In zijn flat aan de Gloriantstraat in een nieuwe wijk in Eindhoven betrappen we Armand (24) op het schrijven van muziek in zijn oosters inge richte werk-, muziek en rookka mer. Een grote Turkse waterpijp, boeddha-symbolen en oosterse wandkleden domineren. In de zit kamer zit zijn knappe vrouw Su- zy, waarmee hij de dag vóór Sin terklaas is getrouwd, te handwer ken. Een lui in een hoek liggende poes staart haar van origine Pa- rijse bazin aan. Koffie (Armand: „Je kunt gerust zijn, er zit geen cafeïne in") wordt geschonken, want alcoholhoudende dranken worden op Gloriantstraat 112 niet gedronken. Nauwelijks binnen neemt Armand me mee naar zijn „alles-kamer", waar een stereo-installatie staat om mij zijn tweede single sinds zijn come-back (deze komt eind volgen de week op het Kilroy-label uit) „To you America" te laten horen. De eerste twee regels van deze plaat de eerste die hij sinds zijn loopbaan in het Engels heeft opgenomen Tuiden: „Twaalf miljoen Amerikanen rookten marihuana Arm Amerika, dat zijn president high wil laten worden". Na de „oorlogzuchtige en agressieve politiek" van Amciika op de korrel te hebben genomen, be sluit het nummer met de zinnen: „Jij bent de verliezer van het spel meer, respect meer, geen faam meer, Buig je hoofd en huil van schanden". „Hoe vind je het?", vraagt de maker ervan. Als ik antwoord het best aardig te vinden, is Armand graag bereid te vertellen hoe hij ruim twee jaar geleden zo snel van de Nederlandse showtroon tuimelde en nu weer terugkeert. „Er zijn twee belangrijke oorzaken. De eer ste was, dat Philips, waar ik toen bij zat, me in een bepaalde richting wilde sturen. Peter Koelewijn, die mij het eerst op de plaat heeft gezet en bovendien een goeie vriend van me was, kwam op een gegeven mo ment bij me met de mededeling, dat hij een eig fijn Engelstalig nummer had" en dat ik het moest opnemen. Och, Peter was een vriend van me. Dus ik zei o.k., maar ik vond het niks. Het heeft dan ook niets ge daan. Hierna en omdat het me al langer niet meer beviel, besloot ik ermee te stoppen. Ik wilde alleen nog „Leipe Harrie" opnemen. (Dit nummer werd door Johnny Hoes' poplabel Killroy als eerste single van Armand op het nieuwe label enkele maanden geleden uitgebracht en loopt aardig - J.S.). Philips vond dit goed, mits ik de tekst zou om werken en ik er een drankliedje van zou maken. Want een nummer over wat kan gebeuren als iemand hard-drugs gebruikt, kon niet. Om dat het liedje over Harrie ging, een goede vriend van mij uit mijn Ant werpse periode, die door het spuiten van morfine binnen de kortste keren onder de grond lag, wilde ik het per se op dt plaat zetten. Toen dit niet mocht, heb ik gezegd: „Al dat com merciële gedoe is aardig, maar voor mij niet meer". „Een andere reden was, dat ik mijn manier van leven niet langer kon uithouden. Ik kan niemand aan raden elke avond op de planken te gaan staan, want dat is wel zo iets verschrikkelijks. Neem mijn geval. Ik hau soms per dag vier of vijf optredens. Daar moet je zo'n 2500 kilometer autorijden bijtellen. Nou, dan blijf je van de pepmiddelen af, totdat je eens van vermoeidheid met je auto in een sloot rijdt. Dat is me meer dan één keer gebeurd. Ik zat soms gewoon te slapen achter 't stuur. Dan begin je met pepmidde len te slikken. Daarbij komt, dat je ook nog „smookte" bij het leven om tenminste een beetje kalm te blij ven. Maar op het podium was ik na tuurlek niet om te genieten. Waar om? Omdat ik ontzettend zenuw achtig en opgefokt was door al die pepmiddelen. Dan stond ik mijn pu bliek uit te schelden en te godveren. Toentertijd was dat -bijna 'n must, het was mijn imgae, maar ik ga geen „speed" innemen om de men sen te behagen. Dat zou te gek zijn. Ik vertel je, ik ben, altijd het tegenovergestelde van mijn image geweest. Ik ben namelijk helemaal niet opvliegend. Ik heb één goede eigenschap en die is, dat ik nooit kwaad word. Dat vind ik fijn. Ze kunnen me uit mijn tent lokken en het vuur aan de schenen leggen, maar kwaad krijgt me niemand. Als iemand het probeert zeg ik gewoon „barst" en ik loop verder. Ook in de tijd van mijn roem was ik helemaal niet kwaad als ik mijn publiek uit schold. Dat was bangheid." ,Ik was zó bang in die zalerj. In Arnhem hebben ze bijna een keertje m'n nek afgesneden. Dit gebeurde in Nederland. Dat is wel zo iets ver schrikkelijks. Zodra ik in een zaal kwam, bekroop mij een ontzettende spanning. D'r waren altijd mensen, die rotzooi wilden trappen. Als ze de zaak eenmaal aan de gang had den, gebeurden zulke vreselijke din gen. Ik heb heel wat keren met de gitaar op mijn nek moeten hollen voor mijn hachie. Weet je, ik ging altijd moederziel alleen met mijn klankgitaar op stap en daar kun je niet veel mee doen, want die kan niets hebben. Zulke toestanden ko men nu minder voor omdat er meer wordt gestuffd. Als dat niet zo was, zou de situatie dezelfde zijn als vier jaar geleden". „Dat ik in die tijd zo bang was en daardoor ten opzichte van 't publiek zo reageerde, kwam ook wel doordat ik de naweeën voelde van een min derwaardigheidscomplex en van on verschilligheid in combinatie met 'n grote bewondering voor alles wat leven is. Dat heb ik tot mijn veer tiende jaar moeten missen omdat ik tot die tijd voortdurend in bed heb gelegen Een boom is voor mij veel mooier dan voor jou. Dat minder waardigheidscomplex heb ik aan mijn ziekte overgehouden. Vier keer heb ik op zeer jonge leeftijd long ontsteking gehad, waarvan twee keer dubbelé, een paar maal vocht tussen de longen en het was meer dan één keer een dubbeltje op zijn kant. Natuurlijk hou je daar een minderwaardigheidscomplex aan over, maar als je dat weet te over winnen, dan kun je overal veel be ter tegen. Dat is met mij al lang het geval. Als compensatie voor dat angstgevoel van destijds ging ik ook zo roekeloos om met het geld. Ik heb hopen poen op eén gruwelijke manier over de balk gegooid. Ik heb er geen spijt van. Helemaal niet. Ze hebben mij altijd gezegd: jongen als je poen op is, dan is het met je gedaan, dan loopt het vies mis en meer van dergelijke soort onzin". „Ik heb me nog nooit zo goed aan een ontstane situatie kunnen aanpas sen als toen ik geen optredens meer had, geen platen meer maakte en geen geld meer had. Pas in de tijd er na heb ik ingezien, dat er nog iets anders bestaat dan poen verdie nen. Ik heb beseft, dat je niet leeft om poen te verdienen, maar dat je leeft om te leven en dat je poen altijd nog kunt verdienen". „Ik moet zeggen, dat ik de laatste paar jaren heel aardig ben dopr gekomen. Ik heb veel artikelen ge schreven voor de Belgische bladen Humo, De Post en Het Belang van Limburg. Als ik daarvan niet kon rondkomen, ging ik naar sociale za ken. Daar maken ze toch reclame voor de laatste tijd". (Van onze kunstredactie) AMSTERDAM Tijdelijk is in het Rijksmuseum het wandtapijt „De Olifant" te bezichtigen dat deel uitmaakt van de in Florence be waarde z.g. „Valois-serie" en dat toebehoort aan het museum Uffizi. Het tapijt was in 1966 door de watersnood in Italië ernstig bescha digd en werd in 1969-70 hersteld in het Rijksmuseum. Deze restauratie vormde een bijdrage in de Neder landse steun aan de getroffen kunst steden van Italië. Anderhalf jaar is er gewerkt aan dit tapijt. De heer H. Bloedhouwer, hoofd van het restauratie-atelier van wandtapijten van het Rijksmuseum, had de leiding bij het herstelwerk, dat werd uitgevoerd door twee krachten, die waren uitgeleend door de Haarlemse Werkplaats tot herstel van antieke textiel, mej. Van Ruth en de heer Visser. De tapisserie zal enige maanden te zien zijn in de afdeling Beeld houwkunst en Kunstnijverheid (westelijke vleugel) van het Rijks museum. (Van onze muziekredactie) AMSTERDAM Zaterdag zal het Engelse vocaal en instrumentaal en semble Musica Reservata, onder aus piciën van de VPRO voor de eerste maal in Nederland optreden. Musica Reservata geeft in de Noorderkerk in Amsterdam (Noordermarkt, aan vang 20.15 uur), één concert van middeleeuwse muziek op authentie ke instrumenten. Musica Reservata, een vocaal en instrumentaal ensemble dat zich voornamelijk specialiseert in pre- klassieke muziek, werd in 1960 op gericht door Michael Morrow, (des tijds redacteur van het „Lute Socie ty Journal") en twee verwante geesten, klavecinist John Beckett en fluitist John Sothcott. Het ensemble maatke zijn debuut in hetzelfde jaar met een concert in Fenton House, Hampsteas. Het programma bestond uit middeleeuwse werken van o.a. Dufay. Binchois, Dunstable en Landi- ni. Het gezelschap telde acht musici en twee zangers. Tetenwoordig is de groep flexibel genoeg om ieder pro gramma van pre-klassieke muziek uit te voeren op een wijze die karakteristiek is voor de periode en het land van oorsprong. Zij is uitge breid om aan deze eisen te voldoen, en onderzoekingen op het gebied van middeleeuwse instrumenten hebben geleid tot de aanschaf van veel van deze instrumenten. (Van onze showredacteur) DEN HAAG Zaterdag vertrek ken Sandra en D. C. Lewis vanaf Schiphol naar Polen om deel te ne men aan het tiende Internationale Festival van Pop Songs dat van 27 t.m. 30 augustus plaats vindt in Sopot. In de internationale competitie wordt Nederland vertegenwoordigd door D. C. Lewis die onlangs een derde plaats haalde op het Split '70 Festival. Lewis zingt de nieuwe compositie van Rick v. d. Linden (Ekseption) en Lennart Nijgh „De Wind Draagt Mijn Gedachten" en het Pools liedje „Komu W Droge Temu Czas" waardoor Hans van He- mert een Engelse tekst heeft ge schreven. In de 24-koppige jury van de internationale competitie zal Paul Acket voor Nederland zitting ne men. In de „Record Day" competitie komt Sandra voor Nederland uit met drie liedjes die door Bert Paige worden gearrangeerd: „Love on a Rainbow" van Hans van Eyk, „I'll be Home" van Randy Newman en „Vehicle" van J. Peterik. Wouter van Roon en Fred Burkhardt zullen Nederland in de jury vertegenwoor digen. ROME (AP) De jonge Italiaan se regisseur Gian Vittorio Baldi heeft nekend gemaakt dat hij een film gaat maken, die de moord op Sharon Tate tot onderwerp heeft. „De film is slechts geinspireerd door de zaak-Tate", zo verklaarde Baldi. „We zullen ons niet zo nauw aan de feiten houden. De namen van de werkelijke personen zullen niet worden gebruikt". Baldi zal zijn opnamen op 27 au gustus in Rome beginnen. De titel van de film zal zijn „Nacht der Bloemen". „Ten onrechte leidt het er bij sommige polemologen toe om mili tair-georiënteerd onderzoek naar de vredeshandhavende functies van wa pens niet te beschouwen als vrede sonderzoek. Het behoort daar even zeer toe als onderzoek naar de ef fectiviteit van geweldloze weerbaar heid. De constante confrontatie van beide groepen is nodig", aldus prof. mr. B. Roling over „Wetenschappe lijke benadering van het oorlogs- vraagstuk" in dit nummer dat ge wijd is aan „Internationale betrek kingen als studievak". Bijdragen o.m. van prof. dr. C. Patijn (De behoefte aan een nieuwe (Vrede in de internationale betrek kingen); prof. dr. A. Hoogerwerf (Over de onderlinge steun van poli tiek en politicologie) en jhr. drs. G. van Bethem van den Bergh (Wat zijn „internationale betrekkingen?"). (OOST-WEST - Van Stolklaan 1, Den Haag; los f. 3,75 - jg f. 19,50). TROS 15.30 KLEINE MENSEN HEBBEN GROTE WENSEN Wensen van kinderen worden door de TROS VERVULD 16.30 SLUITING NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL (kleur) TROS 19.04 JAM-SPECIAL (kleur) Opname rond de Engelse groep „Arrival". Als gasten treden op: „Earth and Fire" en „Jess and James" 19.31 DE WERELD WAARIN WIJ LEVEN Problemen rond het waterte kort in de wereld 20.00 JOURNAAL NOS (kleur) 20.20 KLAAR VOOR DE START Presentatie van de voetbalclubs van de eredivisie aan het begin van de competitie 1970-1971 21.05 DE DIEF VAN WASHINGTON (kleur). Naast Robert Wagner als Alexander Mundy speelt in deze aflevering de actrice Bette Davis als de juwelendievegge Besse Grindle. De aflevering draagt als titel: „Diamanten op Majorca". 21.55 TROS-TIENSTR1JD Het spel wordt gespeeld in het recreatiecentrum „De Beekse Bergen" 22.35 JOURNAAL NOS (kleur) NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL (kleur) 19.04 VAN GEWEST TOT GEWEST 19.49 TIPS VAN HET NAIONAAL BUREAU VOOR TOERISME 20.00 JOURNAAL (kleur) VPRO 20.20 BERICHTEN UIT DE ZOMER 20.45 G. K. VAN HET REVE 22.20 JOURNAAL NOS (kleur) 22.25 SLUITING. 19.25 ZANDMANNETJE 19.30 DE WERELD WAARIN WIJ LEVEN „De zonnekundigen" 19.57 MEDEDELINGEN 20.00 JOURNAAL 20.25 ZOEKLICHT 20.30 HIGH CHAPARRAL 21.20 PREMIèRE Nieuwe films van de week voorgesteld door Jo Röpke. 22.00 BALLET AAN DE ZWARTE ZEE Programma van de Britse Te levisie over de vierde interna tionale balletcompetitie in Var na (Bulgarije) 22.55 JOURNAAL. 18.35 NIEUWS 18.40 MA PETITE SOEUR COQUINE Voor de kleuters 18.55 A LA DéCOUVERTE DU SPORT Basket-ball 19.25 BéBé ANTOINE Voor de kleuters 19.30 LE SIXIèME SENS Feuilleton van Louis Gros- pierre naar de roman van Ro ger Boussinot 20.00 JOURNAAL 20.30 CARNAVAL Film van Henri Verneuil. Met: Fernandel, Jacqueline 'Pagnol, Mireille Perrey, Saturnin Fa- bre en Pauline Carton 22.00 LE CARROUSEL AUX IMA GES Nieuwe films, gepresenteerd door Sélim Sasson 22.45 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbe richt 20.15 TERUG WAAR IK BEGON Spel van Carson McCullers 21.35 DE DDR EN DE ANDERS DENKENDEN 22.20 JOURNAAL MET COMMEN TAAR (kleur) Aansluitend: weerbericht 22.40 DE NACHTEGAAL EN DE KEIZER (kleur) Ballet naar een gegeven van Hans Christian Andersen 19.45 HEUTE (kjeur) Journaal, actualiteiten en weerbericht 2015 MIJN VRIEND BUNBURY Musical vrij naar Oscar Wilde, van Helmut Bez en Jürgen De- genhardt. Muziek: Gerd Nat- chinski. Aansluitend: kort nieuws 21.55 TER ZAKE Informaties en meningen over een omstreden thema 22.40 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht. Donderdag 20 augustus HILVERSUM I 402 M AVRO: 12.30 Modern platteland. 12.35 Sportrevue. 13.00 Nieuws. 13.11 Radiojournaal. 13.30 Moderne Zwitserse kamermuziek (opn.). 14.30 In het spoor van de primitieve mens: gesprek. 15.00 Voor dé zie ken. 16.00 Nieuws. 16.03 Land der Muzen: kunstkroniek. 17.00 Sans Rancune: platenprogramma en inter view. 17.30 Voor de jeugd. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal. 18.30 Stereo: Licht ensemble en licht instrumentaal trio. 19.00 Stereo: Big Band Beat: moder ne muziek. 19.25 Gesproken brief. IKOR: 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Mens en Bijbel, gesprekken. 19.50 Theologische notities. AVRO: 20.05 Lichte gitaarmuziek. 20.15 Ste reo: Radio Filharmonisch Orkest; Groot Omroepkood en zangsoliste: klassieke en moderne muziek. (In de pauze: 21.00-21.20 Gesprek met Leopold Stokowski). 22.30 Nieuws. 22.38 Mededelingen. 22.40 Radiojour naal. 22.55 Stereo: Lichte muziek en zang (opn.). 23.20 Stereo: Cello en piano: semi-klassieke muziek. 23.55- 24.00 Nieuws. HILVERSUM II 298 M NCRV: 12.00 Los-Vast: gevarieerd programma. (12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw-; 12.30 Nieuws; 12.41 Hier en Nu: actuali teiten. 14.00 Stereo: The Kilima Ha- waiians Show. 14.30 Stereo: Een goed begin: debutanten: A. Sopraan en piano: moderne liederen; B. In strumentaal trio: klassieke muziek. 15.00 Hervormde middagdienst. NOS: 15.30 Skivatoon: informatie over nieuwe langspeelschijven. (16.00-16.02 Nieuws.) 16.15 Meer over minder: informatie over mensen en dingen die minder op de voorgrond treden. NCRV: 17.45 Hier en Nu: sportactualiteiten. 18.00 Tijd vrij voor muziek in vrije tijd: A. Koor zang: geestelijke liederen; B. Fanfa re-orkest: marsmuziek. 18.30 Nieuws. 18.41 Hier en Nu: actuali teiten. 19.00 Stereo: Lichte koorlie deren. 19.15 Leger des Heilskwartier (gr.). 19.30 Ontvoerd!: een radiospel voor de zomeravond. 21.00 De jeugd op eigen wieken (deel 12), serie- hoorspel. 21.30 Amusementsmuziek in stereo (opn.). 21.50 Stereo: Kla vecimbel en orgel: klassieke muziek. 22.20 Avondoverdenking. 22.30 Nieuws. 22.40 Vakantietoeslag; pro gramma met actuele informatie over alle facetten van het toerisme. 23.15 Stereo: Jazz-Time. 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM m 240 M EN FM NOS: 12.00 Nieuws. 12.03 Pop- Slick. KRO: 13.00 Nieuws. 13.03 Waarom niet: ontspannen lunchpro- gramma. 14.00 Nieuws. 14.03 Hol ster: een mixture van pop en coun try. (15.00-15.02 Nieuws.). 16.03 lORRRrrr....: pop-magazine. 17.00 Nieuws. 17.02-18.00 Draaljijofdraai- ik:. verzoekplaten. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nieuws. 12.04 Muziekpro gramma. (12.40-12.48 Weerbericht, mededelingen en SOS-berichten voor schippers.). 12.55 Buitenlands persoverzicht. 13.00 Nieuws, weer bericht, beursberichten en dagklap per. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Symfonische muziek. 15.00 Nieuws. 15.03 Casinomuziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Orkestmuziek. 16.15 Program ma voor de oudere luisteraars. 17.00 Nieuws, weerbericht en mededelin gen. 17.15 Jazz en chanson. 18.00 Nieuws. 18.03 Verzoekplaten voor de soldaten. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Franse taalwenken. 18.33 Lich te zang. 18.35 Wegwijs wezen. 18.40 Lichte muziek. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte muziek. 19.00 Nieuws en weerbericht. 19.30 Amusements muziek. 20.00 Openbaar Kunstbezit. 20.10 Boekbespreking. 21.30 Hoor spel. 21.07 Promenadeconcert. 22.00 Nieuws en berichten. 22.10 Lichte muziek. (23.00 Nieuws). 23.40-23.45 Nieuws. Vrijdag 21 augustus HILVERSUM I 402 M AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Och tendgymnastiek. 7.20 Lichte gram- mofoonmuziek en reportages. (8.00 Nieuws; 8.11 Radiojournaal; 8.30- 8.33 De groenteman). NOS: 9.00 In ternationaal Spectrum: klassieke en moderne muziek (opn.). (9.35-9.40 Waterstanden). AVRO: 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.) (11.00-11.02 Nieuws). 11.30 Horlepiep: volksmuziek uit Pakis tan. 11.55 Beursberichten. HILVERSUM H 298 M KRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Het le vende woord. 7.16 Stereo: Badinerle: klassieke muziek (gr.). (7.30 Nieuws; 7.32 Actualiteiten; 7.50 Overweging; 8.00-8.10 Nieuws.). 8.30 Nieuws. 8.32 Touringclub: informa ties en tips voor de vakantie. 8.45 Voor de huisvrouw. (9.00 Gymnas tiek voor de vrouw.). 9.45 Wie is In godsnaam Jezus Christus?, lezing. 10.00 Stereo: Aubade: moderne or kestwerken (gr.). 11.00 Nieuws. 11.03 Voor de zieken. 11.55 Medede lingen. HILVERSUM IH 240 M EN FM VARA: 9.00 Nieuws. 9.02 De Eddy Becker Show. (10.00-10 03 Nieuws.). 11.00 Nieuws. NOS: 11.03 De Felix Meurders Show. (ADVERTENTIE) Kent u dit aantrekkelijke systeem om langzamerhand een ring in uw bezit te krijgen met een grote brillant? Het gaat zo. U koopt bij ons een ring met een kleine brillant, b.v. voor f 125.-. U kunt die steen dan telkens ruilen voor een grotere en u hoeft dan alleen het verschil ME» bij te betalen. Wilt u er meer over weten? Wij zullen u Qraag volledig informeren. edeisteenkundige f.g.a. diamantexpert g.ia. lijnbaan 92 tei. 176670 oostzeedijk 155 rotter dam

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 15