Zingende barones vindt sncces van gr ammof oonplaat verbazend leuk" periodiek! NEDERLAND I: Fenomeen Geluk Sfeer Bij de kapper Erewachten NEDERLAND II: Hard gewerkt BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: MAANDAG 17 AUGUSTUS 1970 (Van onze correspondent) PUTTEN Jiswalda, barones van Ittersum, vindt het allemaal enig. Zalig gewoonweg. Maar ze blijft wie ze is, zegt ze er bij. „Als het op een gegeven ogenblik voorbij zou zijn, dan zeg ik: het is leuk geweest". Dat „het" zijn dan een gram mofoonplaatje, een plakboek Vol kranteknipsels en een plotselinge populariteit. „Ik moet er wel een beetje om lachen", gaat de zingende barones uit Putten verder. „Iedereen wil in eens met me kennis maken. En ik krijg stapels brieven van mij volsla gen onbekende mensen. Gisteren was er een brief bij van een me neer, die vroeg of hij de teksten voor mijn liedjes zou mogen schrij-' ven. Hoe komt zo'n man dèatr nou eigenlijk bij? Dat doe ik zelf! Dat vind ik vreselijk leuk om te doen". De wenkbrauwen van de barones zijn bij die laatste woorden wat omhoog gegaan, want het voorstel- per-brief komt haar volkomen onbe grijpelijk voor. Het succes van haar plaatje bij de kapper schrijft ze toen aan-„het aparte onderwerp". „De meeste liedjes gaan in de trant van: ik hou van jou, jij houdt van mij, wat zijn we samen blij. Mijn liedjes zijn volkomen neutraal. En ze gaan iedereen aan. 't Is een beschrijven van wat ik zie. En dat vinden de mensen leuk. Die zien zich zelf. Het is gewoon natuurge trouw. Ik heb geen enkele fantasie". Dat gebrek aan fantasie slaat niet op het gewaad dat de barones aan heeft. Een licht groen broekpak met daarop een tuniek met gouddraad op een roze fond. Daarboven een la chend gezicht met kraaiepootjes. Een vrouw, wiens leeftijd niet is te schatten en die je er ook niet naar durft vragen. Veertien dagen geleden smeet de platenmaatschappij Bovéma een singeltje van deze vrouw op de markt. Een plaatje over een bezoek je aan de kapper. Met op de achter kant een mijmering onder de sche merlamp vandaan. Op muziek van Harry de Groot zingt de Puttense barones deze twee kantjes vol. En op dit ogenblik is ze druk doende met een langspeelplaat, ook al weer in samenwerking met Harry de Groot. Bovéma zelf voegt er aan toe dat er plannen bestaan méér plaatjes van Jiswalda van Ittersum. geboren Van der Flier uit te brengen. De zingen de barones uit Putten is een nieuw, laatbloeiend fenomeen in de wereld van de lichte muziek geworden. „Als u mij wilt interviewen moet u eerst een afspraak met Bovéma ma ken", zei ze. „Want daar sta ik onder contract weet u. Vraaigt. u maar naar meneer Hhle, dait is een heel aardige man". Pas wanneer die zijn fiat heeft gegeven en waarom zou ie het niet doen, want business is business kan ik neerzakken op een van de tuinstoelen op het door bloemen om zoomde terras van het buiten, waar de barones vertoeft. Daar doet zij uit de doeken, waar om ze ondanks alle plezier voor de publiciteit toch wat voorzichtiger is geworden met journalistep, 'j,Laatst was :ereefi'm&n op bezoek —ik za] zijn nahrn en de krant niet noemen die vroeg naar een schil derij dat ik in de salon had hangen. Hij wilde graag de waarde ervan weten. Nou, dat wilde ik liever niet zeggen. Want dan zouden de mensen denken dat er hier hele dure dingen hangen. Maar hij vroeg het uit per soonlijke interesse en beloofde het bedrag niet te zullen publiceren. Toen heb ik het gezegd. Maar hij heeft zijn belofte niet gehouden en het bedrag toch in de krant gezet. Toen heb ik het schilderij naar Den Haag laten brengen en een waaier op de lege plaats gehangen. Kijk, dat vind ik verdrietig. Waarom heeft die man dat toch gedaan...?" Barones van Ittersum kijkt me vragend aan. Dan staat ze op om het tweede kopje koffie te laten halen. De plotselinge populariteit heeft haar ook op een andere manier ge raakt. Ze vertelt: „Ineens krijg ik ook allerlei be delbrieven. Van mensen, die ik he lemaal niet ken". En dan, vertrouwelijk: ,,'t Zit 'em niet in geld of luxe. Het geluk en dat mooie zijn overal. Ik zoek dat mooie altijd op. In een bloem of in een torretje op de grond. Als je er maar voor open staat. Het zit even goed in een madeliefje als in een orchidee". De op de lichte muzikale toer zijnde barones heeft overigens een ruim tien jaar geduurd hebbende carrière als concertzangeres (so praan) achter de rug. Ze trad veel op in Italië en in Rome kreeg ze Op de zwarte vleugel staat een gesigneerde foto van Maria Callas. „Een geweldige zangeres", aldus barones Van Ittersum, wiens „Bij de kapper" wel een heel ander genre is dan het Callas-repertoire. zelfs een diploma voor haar vocale prestaties. Was het niet een enorme overgang van het concertpodium naar de kap salon „Och ja, ik moest er vreselijk aan wennen. Maar bij concerten aan de vleugel krijg je geen hond meer in de zaal. Men wil nu eenmaal het ritmische en het lichte hebben. Lie ver een orkest dan een zangeres die enkel begeleid wordt door een pia nist". Wat vindt u van de tegenwoordige muziek „Och neen! Die beat en die jazz liggen buiten mijn appreciatie. Mijn oren zijn ccuncertoren weet u.!" „Ik heb mijn werk altijd heel serieus opgevat. De dokter zei eens: u leeft niet van de rente, maar van hetkapitaal van uw gezondheid. Ik heb me eèn ongeluk gewerkt; I Maar het liefst - doe ik kleinkunsf. Ze heeft een kleinkunstprogfamma. „Voetlicht" geheten. Ik was altijd dooooodzenuwachtig op het concert podium. Ze hebben het niet gemerkt hoor. Neen, de kleinkunst beschouw ik als mijn werk. Dat plaatje is leuk. Die liedjes ontstaan als het ware van zelf. Maar ik moet altijd een aanleiding hebben. Als ik naar mijn parkieten kijk dan denk ik: als die nou 'es praten konden. En dan heb ik het. Dan heb ik een liedje. De liedjes voor de langspeelplaat zijn meest grappige versjes. Maar er zijn ook ernstige bij. Laatst is mijn paard gestorven. Ik was er ziek van. Toen heb ik een liedje geschreven. Adieu heette het. Maar Harry de Groot vroeg of ik het in het Neder lands wilde vertalen. Dat heb ik gedaan en nu heet het: „Afscheid van mijn paard. Ja, en ik heb ook een tijd in een Duits klooster gezeten. Daar heb ik ook een liedje gemaakt kloostertuin. En ook eentje over een danseresje". Barones van Ittersum vindt het dan tijd worden voor de sherry. In haar armen houdt ze een stapel plakboeken. Daarin staan ook knip sels en stukjes, die ze schreef voor het blad „De vrouw en haar huis". Uit die stukjes blijkt dat de barones erg gevoelig is voor sfeer. „Oh ja, ik vind sfeer ontzaggelijk belangrijk. Sfeer is onmisbaar voor kunst. Dat is nu de fout van de modernen. Ze maken geen sfeer. Dat vind ik wel bij b.v. Rodin. Ja, ik ben blij dat ik in deze tijd leef. Al was het alleen maar om de tandarts. Je hebt een veel grotere vrijheid". Dat zegt barones Van Ittersum in Putten. Een vrouw, behorende tot de zgn. happy few, tot het establish ment. Ze wordt als zodanig ook wel afgeschilderd in interviews. „Ver drietig" is ze daarover. „Ik vraag me dan altijd af, waarom doen die men sen dat nu? Is het jaloezie? Ik heb altijd erg veel last gehad van jaloe zie. Ook toen ik nog concertzangeres Maar het concertpodium is niet langer de plaats, waar barones van Ittersum „ik stam niet uit een adellijk nest hoor, die titel kreeg ik er bij toen ik trouwde" van haar kunnen blijk geeft. In de loop der tijd zijn de zalen wat kleiner van afmeting geworden. Ook het publiek is veranderd. Na de dood van vaste (concert) pianist Willy Meeuwisse zag Han Beuker haar, en zei: „Met die vrouw wil ik werken. Die kan ook heel iets anders". Door een ontmoeting met Tilly Périn-Bouwmeester kwam de ba rones terecht bij de kleinkunst. „Weet U, ik had altijd al belangstel ling voor epische, verhalende liede ren. Als concertzangeres werkte ik op het laatst hier al naartoe. Naar die kleinkunst bedoel ik. Van Tilly Périn-Bouwmeester kreeg ik een kostelijke eenakter: de wraak. En ik ben er liedjes bij gaan doen. Zo is het allemaal gegroeid. En nu dan dat plaatje „Ik zat vorig jaar bij mijn kapper in Amsterdam. Bij Delis. En toen zag ik al die dames onder de droog- kap. Met z'n tienen op een rijtje. Ach meneer Delis, zei ik, geeft u mij eens een potlood én papier. En toen heb ik een versje gemaakt". Dat versje over odeur, ingezeepte pruiken en zoete bloemenzeep blijkt in combinatie met de schemerlamp- romantiek een goed verkoopsucces te worden. De barones: ,,'t Is verbazend leuk. Neen hoor, ik had het helemaal niet verwacht. Die versjes schrijf ik zo op. Ja, ik ga er mee door". Of haar werk met „Voetlicht" dan niet in het gedrana komt „Oh neen hoor. De kleinkunst be schouw ik als mijn werk. Ik hoop dat ik daarmee nog eens voor de televisie mag optreden. We hebben nu een eenakter van Tennessee Willi ams, Lady eau de Cologne. Dat is prachtig hè. Mieke Verstraeten heeft de regie. Ik ben een vrouw, die in dit stuk door een andere vrouw kapot gemaakt wordt. Maar ze krijgt me er niet onder. Want ik vlucht in 18.45 18.55 19.04 19.30 20.00 20.20 21.00 22.35 22.40 NOS PIPO DE CLOWN JOURNAAL (kleur) VARA HIER IS LUCY (kleur) Omdat een zeldzaam dier is losgebroken gaat Lucy „op safari" DE BIRMASPOORWEG Reportage over de ervaringen van Nederlandse krijgsgevan genen. JOURNAAL NOS (kleur) 15-17 AUGUSTUS 1945 Programma waarin het lot wordt geschilderd van de In dische Nederlanders tijdens en na de Japanse bezetting DE WINKEL OM DE HOEK Film van Ernst Lubitsch naar het toneelstuk van Nikolaus Laszlo, waarin centraal staat een winkeltje in het vooroor logse Boedapest JOURNAAL NOS (kleur) SLUITING 18.45 18.55 19.04 19.30 19.37 20.00 20.20 20.45 de fantasie. Ja, Tennessee Williams is een groot schrijver vindt u ook niet? Prachtig, prachtig heeft 'ie dat ge schreven. We hopen het op 8 decem ber in Amersfoort te spelen. Tenmin ste, wanneer Mieke Verstraeten het dan podium-rijp vindt. Ja, en ik ben ook nog amateur mannequin. In een zaak in Zeist. Dat 's voor de vaste cliëntèle. In de pauze zing ik en draag ik voor. Ik vind het erg grap pig". Ik begrijp dat U een druk bezet leven heeft „Oh, ik werk altijd. Het woord verveling ken ik met. Altijd heb-ik heel serieus gewerkt. En ik ben gevoelig voor kritiek. Eigenlijk ben ik mijn eiger critica. Van goede, opbouwende kritiek leer je!" De barones kijkt me onderzoe kend aan. Op de achtergrond bab belt een papegaai. „Is het geen schatje", klinkt het dan. En tot een gladharige tekkel, die het terras komt opscharrelen. „Daar is oliebol". Binnen probeert een geweldige Deen se dog zijn bas. Verderop in de tuin is een volière, een ren met Brah- maanse kippen, een stal met een handvol rijpaarden. „Ja, ik woon hier zalig", zegt ze. „Och, als ik de gezelligheid om me heen zou moeten missen Dat zou ik erg vinden". 21.35 22.30 22.40 22.45 NOS PIPO DE CLOWN JOURNAAL (kleur) DE 21STE EEUW (kleur) Aflevering: „Kunnen we hon derd worden?" SCHEEPSJONGENS VAN BONTEKOE DE WETTEN VAN DE WILDERNIS (kleur) Het dierenleven in de wilder nis van Centraal-Afrika. In de ze aflevering worden de ka meleons onder de loep geno men. JOURNAAL NOS (kleur) TRANSWORLD TOP TEAM Quiz tussen Engelse en Neder landse Middelbare scholieren vanuit Salisbury in Engeland. MET LIEDJES HET LAND IN Aan dit programma verlenen medewerking Rien van Nunen en Bert van Dongen, Willy Al- berti, Conny Vink, de Chico's e.a. Voorts zullen drie ama teurs uitmaken wie het best kan imiteren. IK ZIE, IK ZIE. Korte quiz, waarbij drie prij zen van honderd gulden zijn te verdienen waarin alle rollen worden ge- Film, gemaakt op motieven uit het ballet „Het Zwanenmeer", waarin alle rolen worden ge danst door twee solisten. EEN HEMEL OP AARDE? In deze aflevering worden beelden getoond van de Abdij kerk van Maria-Laach. JOURNAAL NOS (kleur) SLUITING. 19.25 ZANDMANNETJE 19.30 SPORTTRIBUNE 19.55 MEDEDELINGEN EN DE WEERMAN 20.00 JOURNAAL 20.25 MARIA WALEWSKA EN NA POLEON Historische komedie van Leo nard Busekowski 22.15 CONCERTO NO. 2 VOOR PIANO EN ORKEST VAN KURT LEIMER Door het orkest van de Ita liaans-Zwitserse radio. Diri gent: Leopold Stokowski 22.35 JOURNAAL 18.40 NIEUWS 18.45 PETITE ABEILLE Voor de kleuters 19.00 ANTENNE-SOIR Waalse actualiteiten 19.25 BéBé ANTOINE Voor de kleuters 19.30 LUNDI-SPORTS 20.00 JOURNAAL 20.30 LE RANCH L. Western-feuilleton 21.20 UN ENFANT PARMI TANT D'AUTRES Afl. 4: „Zwitserland" 21.45 L'ENIGME JEANNE D'ARC 22.45 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbe richt 20.15 MONITOR (kleur) Actualiteiten 21.00 LA MOFFO (kleur). In deze film ziet men Anna Moffo in Berlijn 21.45 TV-DISCUSSIE 22.30 JOURNAAL MET COMMEN TAAR (kleur) Aansluitend: weerbe richt 22.50 MICKEY ONE Amerikaanse speelfilm 0.20 JOURNAAL (kleur) (kleur). Journaal, actualiteiten 19.45 HEUTE en weerbericht 20.15 SPEELPLAATS VAN DE MU ZEN. (kleur). Wolfgang Ebert ana- liseert in deze reportage de si tuatie waarin de kunst op het ogenblik verkeert. Aansluitend: kort nieuws. 21.00 'S NACHTS TOEN DE DUI VEL KWAM Duitse speelfilm uit 1957. 22.40 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht, Dan locpt barones Van Ittersum naar binnen. Op de vleugel staat een gesigneerde foto van Maria Callas. „Die kreeg ik van haar toen ik in Italië zong, Een geweldige zange res". „Zelfs ben ik eens opgetreden voor radio Vaticaan. Oh, dat was prachtig. Ai die erewachten en zo. Ik heb ook in Genua, Parijs en Londen gezongen. Misschien moet je nu lachen om die erewachten en zo. Maar toen vond je het vreselijk leuk. En als ik dit - dat plaatje - voorbij is, dan zeg ik: 't is ontzet tend leuk geweest. Dan ga ik nieit zitten kniezen, want die tijd is voorbij. Daar moet je niet verder over zani ken". De vrouw, die de kleindochter was van dr. G. J. van der Flier, die wijlen koningin Wilhelmina trouwde, steekt resoluut de kin naar voren. De schommelbank zwaait wat uitdagen der heen en weer. Dan breekt de glimlach weer door. ,,'t Is toch ver bazend leuk, vindt U ook niet. Enig, enig enig. Ik had het allemaal nooit verwacht!" Maandag 17 augustus HILVERSUM I 402 m VPRO: 12.00 VPRO-maandag: muz., rep. en ber. (13.00-13.10 Nws.). NOS: 14.45 Het gebr. van drugs, lezing. 15.20 De Tom Jones Show. (opn. BBC). AVRO: 16.00 Nws. 16.03 Caribia: muz. uit Surina me en de Ned. Antillen. 16.30 Spe lenderwijs: kinderpr. 17.30 Brabant journaal. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. 18.25 Ik ver bind u door praatje. 18.30 Stereo: Krabbels in de kantlijn: licht muz. pr. en praatje. 19.30 Nws. RVU: 19.35 „1970: Internationaal Jaar van het Onderwijs". Spreker: Drs. B.J.E.M. de Hoog. NOS: 20.05 Mer- deka: documentaire en discussie. 21.30 Stereo: Weer 's wat anders: licht muz. pr. (opn.). 22.30 Nws. 22.40 Meded. AVRO: 22.43 Radio journaal. NOS 22.55 Metro's Mid night Music: Licht muz. pr. met Metropole Orkest, instr. trio en sol. (opn). 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 298 m NCRV: 12.00 Los-Vast: gevar. pr. (12.21 Voor boer en tuinder; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws; 12.41 Actual.). 14.00 Lichte orkestmuz. (gr.). 14.30 Stere- o: Moderne kamermuz. (opn.). 15.00 Protestantse middagdienst. NOS: 15.30 Zoeklicht op Ned.: Inform, over Noord-Brabant, afgew. met muz. (16.00-16.02 Nws.). 17.20 Over- heidsvoorl.: Surinaamse luchtpost. Afzender: Tjark Petzoldt - Parama ribo. NCRV: 17.30 Voor de kleuters. 17.45 Voor de jeugd. 18.00 Stereo: Meisjeskoor en licht instr. sextet. 18.19 Stereo: Lichte gr muz. 18 30 Nws. 18.41 Actual. EO: 19.00 Wij hebben een woord voor de wereld: Barones Jiswalda van lttersum-van der Flier, die met het plaatje „Bij de kapper" een onverwacht succes boekte. Het staat nog niet op een hitlijst, maar dat succes in zo korte tijd is enkel weggelegd voor de beat en popmuziek. „Vijtien jaar geleden zou je niet hebben kunnen geloven dat een groep jongeren met sociale en poli tieke ideeën van mening zou zijn dat er dichters zouden opstaan, die omvormingen zouden propageren", zegt de Engelse dichter MacBeth in een gesprek in het NIEUW VLAAMS TIJDSCHRIFT. Daarin wordt o.a. gesproken over de in vloed van Wittgenstein op zijn werk. Hector Jan Loreis maakt duidelijk dat de gezinsbijslag niet volstaat om zich de luxe te permitteren, zijn kroost te voeden met literatuur. „Of toch: ik kan he* eerst mijn boeken laten opeten en dan die van anderen; het beste voor het eind, zoals op de bruiloft van Kana." Hij schrijft dit i.v.m. „De Antisexmetho- de". Willy Roggeman zorgt voor „Structuren vier en zeven" (Made of words), Paul de Wispelaere „schrijft - weer - om te leven" en Paul van Aken denkt verder na over „Crisis én eenzaamheid ln de jeugd". NIEUW VLAAMS TIJDSCHRIFT - Beulingstr. 2, Amsterdam - los f 3,-; jg f 28) „Ik heb niets te verbergen. Mij zal men niet in de hand van de portefeuille van andere, liefst buiten landse schrijvers betrappen. Zou men in Holland wel weten, waar sommige aldaar opgekrikte, geletter de ezels uit Vlaanderen de mosterd vandaan hebben?" Dat vraagt Hu- bert Lampo zich af in één van de acht van de vijftig vragen, die HEI- BEL-redacteur Robin Hannelore stelde voor het boek „Er is meer, Horatio" (verschijnt binnenkort). Na 36 pagina's Lampo, schrijft re dacteur Frans Depeuter 37 pagina's vol over „De Grote Schaamlippen" van Robberechts, die daarna het recht van antwoord heeft (formule van Heibel). De beide redacteuren kondigen verder een grotere Inbreng van „jongeren" aan. (HEIBEL - Australiëlaan 29, Lier - los 40 fr.; jg 100 fr.) Ook tijdschrift KRUISFUNT-SÜ- MIER bespreekt een zevental boe ken, waarop de auteur kan reageren op hetzelfde moment. Verder een gefingeerd radio-interview met daarin o.a. „Niet seks is pervers, maar Bonanza, High Chaparell en andere tv-programma's met valse romantiek, vals geweld, waarin de held steeds ongedeerd blijft; pervers Is ook de kuisheidsgordel, het lange haar van Lady Godiva, het verplichte driehoekje bij strip-tease, opgevulde beha's, de encycliek Humanae Vitae etc.". Tenslotte nog wat kritische beschouwingen van Fred De Swert (met reacties) op Neer Valentina's „Het Zoenoffer Dier" en „Een Ex plosie" en poëzie. (KRUISPUNT SUMIER - Karei Mesdaghstr. 35, Brugge - jg t4 x) f 3,50) „Ouder worden is een fascinerend proces, vol verbazingwekkende ver schijnselen. Het is ronduit nonsens over je leeftijd een soort gêne te demonstreren. Héél oude mensen zijn trots op hun ouderdom, he* verdoezelen viert hoogtij rondom de veertig; Dolle Mina heeft in dit opzicht ook nog een taboetje te doorbreken aldus Geert van Beek, die in RAAM vijftig wordt. Het nummer is aan hem gewijd. Hij opent zelf met de bijdrage „Ludiek Dominiek". Corn. Verhoeven inter viewt deze Zuid-Nederlandse au teur, terwijl Bernard Kemp hem als „een van de beste schrijvers van verhalen" zijn ontwikkeling volgt. Tenslotte schrijft D. A. Bobbe over „Metafysische verbindingen in hel werk van Van Beek" en Jan Ele- mans Beek's „Blazen tot honderd" analyseert onder de kop „Een Chi nese puzzel". (RAAM 66, Brigittenstraat 7, Utrecht - f 3,20 los; jg f 27,50) veëlgevr. geestelijke muz. 19.20 Re form'. èn réveil, lezing. 19.35 Muz. intermezzo. 19.45 Opbouw: weke lijkse Bijbelstudie. NCRV: 22.00 Stereo: Omroeporkest: mod. muz. 20.50 Stereo: Muz„ muz., muz.: licht muz. pr. 22.00 Stereo: Licht ensem ble met zangsol. 22.20 Avondover denking. 22.30 Nws. 22.40 Stereo: Platennws. 23.27 Stereo: Vocaal en semble: mod. koorwerken. 23.55- 24.00 Nws. HH/VERSUM IH 240 m. en F.M. TROS: 12.00 Nws. 12.03 Jam-on- Radio. KRO: 13.0-Nws. 13.03 Waar om siet: ontspannend lunchpr. 14.00 Nws. 14.03 Holster: een mixture van pop en country. (15.00-15,03 Nws.) 16.00 Nws. 16.03 lORRRrrr pop-magazine. 17.00 Nws. 17.02-18.00 Draai j ij of draaiikverzoekplatenpr. BRUSSEL VLAAMS 324 m. 12.00 Nws. 12.03 Muz.pr. (12.08- 12.15 Landbouwkroniek. 12.40 Weer- ber„ meded. en SOS-ber. voor schip pers) 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00 Nws., weerber., dagklapper en beursber. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Symfonische muz. (15.00 enws.). 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Programma voor de zieken 17.00 Nws, weerber. en meded. 17.15 Jazzpr. 18.00 Nws. 18.03 Verzoekpl. voor de soldaten. 18.30 Intermezzo. 18.52 Taalwenken 18.55 Wim Sonneveld. 19.00 Nws. en weerber. 19.30 Promenadeconcert. 20.00 Bel canto. 22.00 Nws. en ber. 22.20 Lich te muz. 23.00 Nws. 23.10 Te Deum. 23.40 Nws. 23.45-0.15 V.d. zeelieden Dinsdag 18 augustus HILVERSUM I, 402 m. AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend- gymn 7.20 Stereo: Lichte grammo- foonmuz. 800 Nws. 8.11 Radiojour naal. 8.20 Stereo: Lichte grammo- foonmuz. (8 30-8.33 De groenteman). 8.50 Morgenwijding. NOS: 9.00 Uit- gebr reportage of herhaling NOS- progr 9 35 Waterstanden. 9.40 Muz. uit de Middeleeuwen en Renaissance (opn AVRO: 10 00 Voor de kleu ters 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.). 11.00 Nws RVU: 11.03 Oorzaken van leer- en gedragsmoeilijkheden bij kinderen Spreker: Drs. C.H.W. van Zijl. AVRO: 1133 Rondom 12: progr. voor de vrouw (11.55 Beurs ber.) HILVERSUM II 298 m. NCRV: 7.00 Nws 7 11 Het levende woord 7.16 Stereo: Op het eerste gehoor: klass. muz (gr.). (7.25 Ho ren en zien; 7.30 Nws: 7 32 Hier en Nu- actual.) 8.00 Nws 8.11 Gewijde muz (gr8.30 Nws 8.32 Tourlng- club: meded., inform en goede tips voor de vakantie 8.45 Stereo: Viool en piano: klassieke muziek 9.00 Gymn voor de huisvrouw. 9.10 Ste reo: Lichte grammofoonmuz. 9.35 Stereo: Licht orkest (gr.). 10 00 Het blijvende Israël, lezing, 10.15 Stereo: Hqogtepunten uit L'Elisir d'Amore. opera van Donizetti (gr.). 11.00 Nieuws 11.03 Stereo: Klassieke muz. (gr.). 11.25 Voor de zieken 11.55 Meded HILVERSUM in 240 m. en FJH. VARA: 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes voor de pep. (10.00 Nws). 11,00 Nws. 11 03 Een opvallend vrolijke gevar visite: licht platenpr. (12.0U Nws.). h

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 5