JOHNNY CONTRA: Lieveling van de Vlaamse meisjes MIDDELBURGS KAMERKOOR VOOR DE T.V. lekkerbekken IN DE STARTBLOKKEN VOOR TONEELSEIZOEN 1 ?3 Sticker Nederland Eerste beslissing over omroep-CAO NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands) BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: M Oh sfalM. Vus m \n rriwr fem DINSDAG 11 AUGUSTUS 1970 Ook al zijn de meeste theaters nog op zomersluiting (waarom eigenlijk, met het soort zomer dat Nederland vaak heeft?), achter de schermen is het nlieuwe toneelseizoen begonnen. De meeste gezelschappen starten na 1 augustus met het instuderen van de één, meestal twee premières, dSe men begin september pleegt uit te bren gen. Hoe is nu, na een heet seizoen vol luiddruchit over toneelvernieu wing, de stand in de startblokken? Voornamelijk alles bij het oude. De tien gesubsidieerde gezelschappen bestaan nog. De drie of vier groepen in oprichting bestaan in wezen alleen nog op papier omdat de gevraagde subsidies niet zijn afgekomen en misschien ook niet zullen komen. Omdat althans de rijksoverheid bij monde van minister Klompé heeft doen weten niet te weten waar de centjes vandaan zouden moeten ko men. Nu is dat laatste eigenlijk onzin. Er is een pot van vele miljoenen, nog los van die miljoenen die provincies en steden te zamen aan toneelsubsi dies plegen te verschaffen. Maar al leen al die rijkspat, die nu verdeeld wordt over de tien „erkende" groe pen, zou best kunnen voorzien in twee of drie van de aangevraagde subsidies. Dan zou men de andere groepen pond-pondsgewijze wat kunnen korten. Die zouden dan dus wat zuiniger moeten werken. En dat zouden ze kunnen. In de eerste plaats omdat ze niet meer die salarissen hoeven te betalen van die acteurs en actrices, die zich tot voor kort in het gevestigde bestel bevonden, maar zich nu hebben vrijgemaakt voor ex perimenten. In de tweede plaats, om dat de dioublureverplichting is afge schaft, en men zonder schade of schande dus minder stukken kam uit brengen (en dus minder kosten heeft). Theoretisch zou het geld voor ex- perimenteergrospen dus gevonden kunnen worden. Praktisch zal diat wel niet kunnen. In de eerste plaats omdat de tien erkende groepen hun nieuwe seizoen al starten op basis van seizoenscalculatie en de goede verwachting dat de ingediende be groting zal worden gehonoreerd. In de tweede plaats omdat de gevestig de profclubs vrij veel bij het minis terie hebben in te brengen en zij elk, net als bij voetbal, hun eigen club de belangrijkste zullen vinden. Maar dit laatste „natuurlijke" gegeven zou voor een eigenzinnig minister uiter aard niet hoeven gelden. Het eerste trouwens ook niet. Want al „wordt dat nooit gedaan", toch heeft minis ter Klompé zonder blozen halverwe ge het afgelopen televisieseizoen en kele tientallen miljoenen laten schrappen uit de begroting, waarop de omroepen al maanden werkten. Met dat al staan de doorbrekers van de sleur, de enthousiasten en de experimenteerders voorshands in de kou. Wat dan met name geldt voor dat dozijn jonge spelers, die zich hebben verenigd in het Werktheater rondom Shireen Strooker en Rense Royaards. Zij hebben merendeels de moed gehad om hun veilige vaste contracten op te zeggen en zich waarlijk vrij te maken voor iets nieuws (hoe men over dat nieuwe ook moge denken). En gezien hun koppig enthousiasme zullen zjj ook zonder subsidie wel van start gaan. En moeten gaan, omdat zij de brug achter zich hadden verbrand. Maar juist voor hen zou gebrek aan subsidie letterlijk en figuurlijk moor dend zijn. Omdat namelijk doelstel ling van hun groep was met toneel maken bezig zijn zonder dat er een voorstelling en dus inkomen uit hoeft te komen. Op zichzelf een goede doelstelling. Want niets sitaat de toneelvernieu wing méér in de weg dan die slopen de routine van ingedeeld worden in een stuk, dat dan en dan klaar moet zijn omdat het op voorhand al aan de uitkoopverenigingen is verkocht, vervolgens repeteren, première, daarna vrijwel dagelijks op reis om zoveel mogelijk voorstellingen te maken, ondertussen een t.v.-rol te pakken, en weer ingedeeld worden voor een volgend stuk dat je directie alweer op een uiterlijke daturh op de planken moet hebben. Tijd voor be zinning, voor zelfonderzoek, voor ge zamenlijk proberen van wat anders, is er dan niet. En zonder die tijd en dat proberen komt vernieuwing nauwelijks tot stand. Vandaar dat het Werktheater-groepje eens een jaar, los van commerciële noodzaken, wil bezig zijn met oefenmateriaal, waaruit ze kunnen ervaren of er een andere relatie mogelijk is tussen to neel en publiek, tussen hun vak zo als ze het nü hebben aangeleerd en wat ze nog ontwikkelen kunnen, tus sen hen zelf onderling als spelers. Dit soort werk kan op dit moment gesubsidieerd alleen gebeuren bij To neelgroep Studio, dat officieel een laboratoriumtoneel mag zijn en waar men dat nu ook buiten de voorstellin gen openlijk zal gaan belijden. Naast normale, alhoewel uiteraard arvant- gardistische stukken, zal men een deel van de energie en tijd investe ren in theatergebeurtenissen, die geen „voorstelling" hoeven zijn maar een „gebeuren". De ochtenden wil men besteden aan een vernieuwende training van stem en -lichaam. In de middagen en avonden gaat men dan gezamenlijk werken aan zo'n proef project, waarbij het publiek toegang heeft. Een kijkje in de keuken van nieuw toneel, waarbij ook die „an dersoortige" omgang tussen spel en bezoeker kan worden geprobeerd Een stap naar doorbreking van de al te starre routine van het toneel. Maar dit Studio-laboratorium, plus hope lijk dat Werkteater, zijn nog maar een mager spijkertje in de grote en logge balk van het gevestigde toneel- bestel. C. NICOLAï. 33 „Bloemen uit Vlaande ren" en >,Mag ik van u de- se tango" sijn de titels van de zevende single, die de Nieuw-Namense zanger Johnny Contra binnenkort weer zal uitbrengen. De opnamen voor de plaat worden begin september gemaakt. Het singletje zal vermoedelijk nog eind september op de Belgische platenmarkt worden ge bracht. Er zijn onderhan delingen gaande om deze zwarte schijf ook in Duits land uit te brengen. Op het ogenblik is er van de ze in België zeer bekende Nederlandse zanger ook een elpee in de maak. (Van een onzer verslaggevers) NIEUW-NAMEN. „Het ver schil met Nederland is, dat in België de omkoperij er goedko per is dan hier." Aan het woord is Jo Janssen, alias Johnny Con tra; de in het Vlaamse land (uit Nederland afkomstige) gevierde zanger. Op de bühne steeds met blond springend haar en zwarte bril. In de ouderlijke woning aan de Kauterstraat 44 in Nieuw- Namen, tevens het fanclub-adres, ongeschoren, plat liggend haar en zonder ,,image"-bril. Johnny Contra is een beetje ver bitterd over het feit, dat hij na zo vele succesvolle Belgische jaren in eigen land nog steeds geen voet aan de grond krijgt. Hij heeft er al van alles aan proberen doen: platenmag- naat Johnny Hoes gebeld en geschre ven, t.v. en radio benaderd en zan ger annex platenproducer Gert Tim merman aan zijn jasje getrokken. Het mocht niet baten. Vader Janssen vindt de Nederland se showbizz-prominenten maar een stelletje zwendelaars. Johnny zegt het met niet zoveel woorden, maar bedoelt hetzelfde. „Als je in Neder land een paar duizend gulden op ta fel legt, dan kan alles. Dan kom je voor de t.v„ dan maakt zelfs ene Timmerman zich druk om je en als je geluk hebt wil ook Johnny Hoes nog wel in het geweer komen," ver telt Johnny Contra met nauwelijks verholen woede. Hij is uit principe niet bereid dat geld neer te tellen. Logische consequentie: Johnny zal er in Nederland nooit inkomen. De Nederlandse show-bizz „Waar deloze bedoening", vindt Johnny's vader. „Ze willen je gewoon geen kans geven. Eerst geld op tafel, of liever gezegd „onder tafel"," vertelt de Nieuw-Namense zanger, „want niemand mag zien dat je steekpen ningen geeft." Hij heeft er geen goed woord voor over. „Als je Gert Tim merman zakelijk opbelt ben je altijd verkeerd verbonden," zegt hij. „Je krijgt dan zijn vrouw wel aan de te lefoon, maar je hebt toch het ver keerde nummer gedraaid. Je wordt er misselijk van." Pa Janssen met zijn frituurwa- gen in Nieuw-Namen ook geen on bekende weet er van mee te pra ten. Hij helpt zijn zoon („mijn jon gen") waar hij kan. Schande vindt hij de toestanden in het Nederlandse show-wezen. „Als je enkele van die lui fatsoenlijk getypte brieven schrijft met behoorlijke voorstellen, krijg je zelfs nog geen poot aan de grond. Ze antwoorden gewoon niet. Ik vind het onbeschoft." Johnny vindt het net zo vervelend als zijn vader, maar hij heeft er zich bij neergelegd. In België liggen week end aan weekend honderden meisjes aan z.jn voeten, waarom zou hij zich dan om Nederland druk maken? „De lieveling der Vlaamse meisjes", staat er op de sticker, die voor zijn fans is bedacnt en gemaakt. De slagzin is ook regelmatig terug te vinden in de tientallen programma's waar hij maandelijks aan meewerkt. Ter il lustratie van zijn Belgische roem: ze venentwintig optredens in zestig da gen, waarvan enkele slechts in Ne derland. Plannen voor de komende dagen: vrijdag optreden in „De Carl ton" in St.-Niklaas ter opluistering van de trouwpartij van de dochter van de plaatselijke eerste wethouder. Zaterdag in Antwerpen een luchtbal met opnamen voor de Belgische t.v. Op vrijdag 28 augustus een t.v.-show op het dak van een Antwerps flat gebouw met Adamo als de ster. „Ik ben inmiddels ook van manager veranderd," vertelt de Zeeuwsch- Vlaamse zanger. „Het beviel me bij de vorige niet meer. Het was een man, die wel incasseerde maar niet voor werk zorgde als het er op aan kwam." Sinds kort is Contra nu on der de hoede van Robert Bylois van het Benelux-theater in Brussel. Een man, die ook Adamo groot maakte. Ondanks zijn probleem zit Johnny Contra niet stil. Van zijn jongste singeltje zijn er naar schatting al twintigduizend verkocht. Het juiste aantal is niet bekend. „Dat merk ik wel aan mijn afrekening." De zanger krijgt één frank per verkochte plaat, Binnenkort wordt er een l.p. opge nomen met Contra-successen. Noch de l.p. noch de singeltjes die nog komen zullen in Nederland te koop zijn. Geen Nederlandse platen maatschappij wil eraan beginnen. „Die Hollandse beweging," zegt pa Janssen, „valt ontzettend tegen, Dat moest maar eens bekend gemaakt worden." Terwijl zijn vader dit zegt onderbreekt zijn zoon het gesprek en pakt de telefoon. Hij belt de BRT in Brussel. „Bonjour mademoiselle," klinkt het even later, „vouz parlez avec Johnny Contra, peux je parler avec monsieur en dan volgt een moeilijke naam. De mademoisel le verbindt door en terwijl Johnny moet wachten zegt hij: „Bij de BRT ken ik ze allemaal, van de portier tot de directeur. Daar zijn ze tenminste bereid om je te helpen." De juffrouw komt terug en zegt Johnny niet de gewenste informatie te kunnen ge ven. „Dan bel ik meneer Robert wel," is zijn antwoord. Als de verbinding verbroken is: „Het zal wel goed zijn. Rekent er maar op dat die t.v.-show in Antwerpen met Adamo doorgaat." Overigens geeft de zanger toe dat het in België ook allemaal geen roze geur en maneschijn is. „Kijk," ver telt hij, „als ik wil dat mijn plaat op Radio Kortrijk wordt gedraaid dan moet ik geen briefje sturen met daar onder „Groeten Johnny Contra", want dan hoor je hem nooit. Als er onder het briefje staat: „Groeten Jan Theijs," dan zit het wel snor. „Kijk, dat is nou het verschil met Neder land (Van onze correspondent) MIDDELBURG Het Middelburgs Kamerkoor zal 11 augustus op de t.v. te zien zijn in de K.R.O.-rubriek „Muziek en vrije tijd". De op namen voor dit programma werden vorig jaar december gemaakt te Middelburg in de Concert- en Gehoorzaal. Tijdens het optreden, zal het Middelburgs Kamerkoor volksliedjes ten gehore brengen, gecom poneerd door de hedendaagse componisten, o.a. „Rondedans" van Her man Strategier èn „Een karretje op de zandweg reed" van Willem Andriessen. Het koor is in de radiowereld een goede bekende. (Van onze radio- en tv-redacteur) Het Middelburgs Kamerkoor start te in 1952 aanvankelijk als kwartet. Deze samenstelling was echter zo kwetsbaar, (werd er n.L een van de zangers of zangeressen ziek, lag het hele zaakje plat) dat men besloot er nog eens vier mensen bij te zoeken In deze samenstelling vroegen zij een auditie aan bij de radio. De proefop- namen slaagden weliswaar, maar voor een radio-optreden klonk een dubbelkwartet eigenlijk te subtiel vond men in Hilversum. Dus besloot het dubbelkwartet uit te breiden tot een koor van tweeëntwintig mensen. De leden hebben allemaal gedegen zanglessen gevolgd. Dank zij de hoge kwaliteiten van de zangers en zangeressen werd het mogelijk zich te bekwamen in het polyfone werk. waarin elke partij gelijkwaardig is en waarin de zan gers als het ware met elkaar con verseren. Deze vorm van zingen eist veel meer studie en muzikaliteit, van een zanger, dan het normale koorwerk. „Vroeger was deze ma nier van zingen eigenlijk veel meer in trek", vertelt directeur en diri gent van het Middelburgs Kamer koor Bart Leijnsé. „Vroeger be steedden de mensen veel meer tijd aan hun hobby's. Wij repeteren nu nog een keer in de week. Er is bijzonder weinig verloop In ons koor. Er verzuimt ook hoogst zelden een koorlid de repetitie. Nu is het wel zo, dat iemand geroyeerd wordt, als hij tweemaal zonder geldige re den verzuimt", vertelt Bart Leijnse. „Het koor heeft een enorm reper- toir, vooral Werken van componisten uit de 16e en 17e eeuw zijn bij ons erg geliefd. Felix de Nobel zei eens tegen mij: „Jij hebt een dusdanige leuke homogeniteit in je koor, dat ik je er om benijd. Een dirigent kan een eigenstempel op het te zingen werk drukken. Ik heb wel eens een keer gehad", vertelt Bart Leijnse, „dat me dat maar niet wilde lukken, dat was met een stukje van Lex Karsemeijer. Ik kon het maar niet goed krijgen, toen ik hem zelf van mijn problemen vertelde, nam hij onmiddellijk de dirigeerstok over en binnen het half uur zat het er zo fantastisch in, dat je meteen voelde, daar zit de geest van de man achter, die het schreef. Van zoiets kun je zelf ook nog veel leren. Dacht je, dat ik me voor zo'n situatie geneer de? Welnee, onze Rembrandt van Rijn veranderde, vlakte uit en her- schilderde toch ook vele fragmenten uit z'n doeken, zouden wij met ons Middelburgs Kamerkoor dan anders zijn", aldus Bart Leijnse. j HILVERSUM (ANP) Teneinde een spoedige totstandkoming van de omroep-CAO 1970 te bevorderen hebben de besturen van de NOS en de Wereldomroep besloten, de kwes tie van de harmonisering der ar beidstijden voor het omroepperso- neel uit de CAO voor dit jaar te lichten. De harmonisering houdt voor het overgrote deel van de omroepmede werkers een verkorting van de ar beidstijd in, maar voor enkele tien tallen radiomedewerkers een arbeids tijdverlenging. Van werkgeverszij de is steeds vastgehouden aan een koppeling van de werktijd verlen ging voor ongeveer 45 radiotechnici. Voor de vakbonden was dit onaan vaardbaar. Toen men hieromtrent geen overeenstemming kon berei ken, is door de Unie BHP-NTB en de christelijke bedrijfsbond HBV al voorgesteld om deze kwestie uit de CAO voor 1970 te lichten. Maar de bond Mercurius wilde deze kwestie in de CAO voor dit jaar geregeld zien en eiste van de werkgevers, dat de werktijd verlenging ongedaan zou worden gemaakt. Zo dit binnen een maand niet gebeurd zou zijn, zou een staking van een uur worden gehouden. De termijn loopt deze week af. Mercurius heeft inmiddels voor volgende week een ledenverga dering uitgeschreven. VARA 15.30 (kleur) OVER BACHTALO, EEN ZIGEUNER 15.42 (kleur) BANANA SPLITS Met Droeper, Bingo, Fliegel en Snorky, de muzikale beat- beesten. 16.17 ALLEEN OP STAP Pop Martin ontsnapt op een vrije zaterdagmiddag. 16.30 (kleur) KINDEREN EN HUN VAKANTIE Letty Kosterman praat met kinderen over hun vakantie ervaringen. 16.35 SLUITING NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL AVRO 19.04 (kleur) VADERS TEGEN WIL EN DANK Afl. „De speelgoedkist". 19.30 (kleur) WAT NU MR. DEEDS? „Jaarlijks dertig jaar lang". 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.20 PEYTON PLACE De bekentenis van Stella Cher- nak is voor Steven Cord een wrange overwinning en voor John Fowler een bittere pil. 21.05 (kleur) DE FAMILIE MAR- KURELL UIT WADKÖPING Deel 4 en slot. 22.00 AVRO'S TELEVIZIER MAGAZINE 22.50 JOURNAAL NOS NOS 22.55 W.K. WIELRENNEN TE LEICESTER 23.45 SLUITING NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL 19.04 KUNSTSIGNALERING KRO 19.30 MUZIEK IN VRIJE TIJD Het Middelburgse Kamerkoor zingt o.l.v. Bart Leynse. 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.20 BRANDPUNT 21.00 (kleur) HAMMERVELD JAZZFESTIVAL Fragmenten van dit festival, dat tijdens het afgelopen week einde in Roermond plaats vond. 21.50 NAAKT DOOR DE HEL Japanse televisiefeuilleton in tien afleveringen. Vanavond de vierde aflevering. 22.55 JOURNAAL 23.00 SLUITING 19.25 ZANDMANNETJE Boudewijn de pakjesdrager. 19.30 TIENERKLANKEN 19.55 MEDEDELINGEN 20.00 TV-NIEUWS Wereldkampioenschappen wiel rennen te Leicester. Recht streekse reportage van de fi nales 5000 m achtervolging be roepsrenners. 20.30 ZOEKLICHT 20.35 'T WAS DE WIND Blijspel van G. Forzano. 22.00 VERGEET NIET TE LEZEN Auteurs te gast in onze studio. 22.35 TV-NIEUWS 22.40 WERELDKAMPIOENSCHAP PEN WIELRENNEN TE LEICESTER Samenvattende reportage van de wedstrijden die vandaag verreden worden. 18.40 18.45 18.55 19.25 19.30 20.00 20.15 20.45 21.15 22.05 22.40 NIEUWS POUM LA PENSéE ET LES BéBé ANTOINE LE SIXIèME SENS HOMMES WERELDKAMPIOENSCHAP PEN WIELRENNEN TE LEI- CESTER JOURNAAL VARIéTé: ANTOINE SéLECTION -22.15 WERELDKAMPIOEN SCHAPPEN WIELRENNEN TE LEICESTER JOURNAAL 20.00 (kleur) JOURNAAL Aansluitend weerbericht 20.15 (kleur) STERNS STUNDE In dit programma maakt Horst Stern aantekeningen bij het rund 21.00 KOM NAAR HUIS, CATHY T.v.-film van de BBC van Je remy Sandford 22.20 (kleur) JOURNAAL MET COMMENTAAR Aansluitend weerbericht 22.40 WERELDKAMPIOEN SCHAPPEN WIELRENNEN (kleur) Baanwedstrijden voor profs op de 5000 m. achter volging en tandem f halve fi nale) 19.45 (kleur) HEUTE Journaal, actualiteiten en weerbericht 20.15 (kleur) SPORTSPIEGEL Nieuws en commentaren. Aansluitend: kort nieuws 21.00 (kleur) DE WREKERS Afl.: „Tot weerziens. Emma" 21.50 (kleur) IMPRESSIES UIT TAIWAN 22.20 (kleur) JOURNAAL Aansluitend weerbericht 22.30 TONEEL IN DISCUSSIE 23.15 SLUITING Dinsdag 11 augustus HILVERSUM I 402 m AVRO: Overheidsvoorlichting: 12.30 Nu Sparen?: vraaggesprek van Claude Belloni met Jan Jager van het Ministerie van Soc. Zaken en Volksgezondheid. AVRO: 12.40 Top pers van toen (gr.) 13.00 Nieuws. 13.11 Radiojournaal. NOS: 13.30 Spiegel van België: Muziek en nieuws van onze zuiderburen. 14.00 Promenade-Matinee: Omroeporkest Bayerischer Rundfunk met solisten (opn). AVRO: 15.10 Intern. Muziek- spiegel: Intern. Jeugd-muziekf esti va! Purmerade 1970. 16.00 Nieuws. 16.03 Kwispel, quiz. 16.10 Stereo: Mimosa: programma van klassieke en moderne mini-muziekjes. 16.35 Muzikaal gesprek. 17.13 Klassieke orkestmuziek (gr.). 17.30 Trefpunt: discussierubriek voor actuele zaken. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal. 18.25 Gevari eerd programma t.g.v. 20-jarig be staan Stichting Moveo. 18.55 Stereo: Jazz Spectrum: oude en moderne jazz. 19.30 Nws. 19.35 Vanavond: gev. progr. (21.0021.10 W.K.wiel- rennen te Leicester). 22.00 Jeug- programma. 22.25 W.K. wielrennen te Leicester. 2.230 Nws. 22.38 Me- ded. 22.40 Radiojournaal. NOS: 22.25 Zin - Tuig nr. 23, kunstrubriek. 23.55—24.00 Nws. HILVERSUM H 298 m KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee: gev. progr. (12.22 Wij van het land, progr. voor de landbouwers; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuin bouw; 12.30 Nws. 12.41 Actualitei ten. 13.0013.05 Raden maar.) 14.00 Stereo: Musiësta: licht muziek programma (opn.) 14.30 Pizzicato: muz. middag-magazine. (16.0016.02 Nws.). 17.00 Overheidsvoorlichting: De Methodistenkerk op de Boven windse Eilanden. Spreker: Freek van Wel. 17.10 Voor de kinderen. 17.15 Hai!: jeugdprogr. (Om 17.45- 17.55 Wereldkampioenschappen wielrennen te Leicester). 18.30 Nws. 18.41 Aotualit. 19.00 Stereo: Eigen fabrikaat: lichte muz. (opn.) 20.00 Schwetzinger Festspiele 1970: Ope ramuziek (opn.). 21.30 Babel: kunst kroniek. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.38 Parlementsoverzicht. 22.50 De zingende kerk: muz. in de liturgie. 23.05 Stereo: Jazz in Den Bosch, (opn.) 23.30 Stereo: Lichte grammofoonmuz. 23.55—24.00 Nws. HILVERSUM Hl 240 m en FM kan. VARA: 13.00 Nws. 13.03 Ekspres: licht platenprogramma 14.00 Nws. 14.03 De Eddy Becker Show. 15.00 Nws. 15.03 Drie-draai. 16.00 Nws. 16.0318.00 Mix: 120 man. rijp en groen op aiie toeren. (17.0017.02 Nws.) BRUSSEL NEDERLANDS 324 m 12.00 Nws. 12.03 Muz.progr. (12.40 Weerber. en SOS-ber. voor schip pers) 12.55 Buitenl. persoverzicht. 13.00 Nws., weerber., meded., dag- klapper en SOS-ber. voor schippers. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Casinomuz. (15.0015.03 Nws., Tus sen 15.15 en 17.00 Flitsen W.K. Wielrennen te Leicester). 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Amus.muz. 17.00 Nws., weerber. en meded. 17.15 Licht muziekprogr. 18.00 Nws. 18.03 Verz.pl. voor soldaten. 18.28 Paaxdesportuitslagen. 18.30 Franse taalwenken. 18.55 Lichte zang. 18.35 Verkeerswenken. 18.40 Lichte muz. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte zang. (Tussen 19.00 en 21.00 Flitsen W.K. Wielrennen te Leicester) 19.00 Nws en weerber. 19.30 Lichte muz. 20.00 Kamermuz. 22.00 Nws. en ber. 22.10 Lichte muz. (23.00 Nws.) 23.40 Nws. 23.4523.55 Ligging zeeschepen. (Woensdag 12 aug.) HILVERSUM I 402 m VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 Socialistisch strijd lied. 7.23 Stereo: Lichte grammo foonmuz. en informatie. (7.337.38 Van de voorpagina). VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8.00 Nws. 8.11 Actualiteiten. 8.22 Stereo: Lichte grammof.muz. (8.358.40 Van alle markten thuis, praatje voor de huis vrouw; 9.05 Stereo: Uit eigen huis, opnamen). 9.35 Waterstanden. 9.40 Een beetje nws. jeugduitzendingen. 10.00 Lichte grammof.muz. 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Nws. 11.03 Voor de vrouw. HILVERSUM II 298 m NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Op het eerste gehoor (gr.). (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws.; 7.327.50 Actualiteiten.) TROS: 8.00 Nws. 8.11 Luister uit.... èn thuis: verz.pl.progr. voor de militairen. (8.30—8.32 Nws.; 9.00 9.10 Gymnastiek voor de huis vrouw) 9.30 Voor de kleintjes. 9.45 Stereo: Klass. muz. (gr.). 10.15 Voor de vrouw. 11.00 Nws. 11.03 Aetualit. 11.55 Meded. HILVERSUM ra 240 m en FM kan. NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Zing, zing, zing: lichte vokale muziekjes. 10.00 Nws. 10.03 Mengelmuze: Nw. ver schenen langspeelpl. voorzien van kritisch commentaar. EO: 11.00 Nws. 11.03 Gospelsound: een programma boordevol muz., speciaal voor jonge mensen. (ADVERTENTIE) •fe ijcümëiéii. fateéhuljen.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 7