Carl Orff 75 jaar meer theaterman minder componist HERHALINGEN BIJ VPRO MEER KIJKERS VOOR 2e NET EDISON VOOR ELLY AMELING kijk naar luister naar „Die Kluge" Orff-Schulwerk Opera's Mozart-I iederen NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: najrëna - DONDERDAG 9 JULI 1970 (Van onze muziekredactie) CARL ORFF werd 10 juli 1895 te München geboren. Reeds heel vroeg kwam hij als koorrepetitor met de wereld van opera en theater in aanraking. Als muzikaal leider van de dansschool van Dorotee Gunther in zijn geboortestad kreeg hij zijn grootste impuls tot muzi kaal werk, dat zijn naam voor het eerst voor een internationaal forum bracht: de muziek bij de dansuitvoering van de Olympiade 1936 te Berlijn. Daarin manifesteerde zich, wat men in tal van latere werken zou ontdekken, primair in de Carmina Burana, die in juni 1937 voor het eerst te Frankfurt am Main zou worden uitgevoerd: de aanwezigheid van muzikale elementen „in nog maagdelijke staat" appelerend aan hun psysiologische en magische wer king, die zich nergens stellen tussen de toonkunst als zodanig en het oor van de consument. Minder geleerd uitgedrukt bete kent dit een hardnekkige ritmiek, een niet ingewikkelde sonoriteit, on vermoeibare herhalingen, waarbij de componist een zuivere en eenvoudi ge elodiek gebruikt, die, op eigen kracht levend, nergens op een har monisch steuntje een beroep doet en slechts profiteert van de vele moge lijkheden, die de toonsoorten nu eenmaal bieden. Resultaat: een schijnbare primitie- viteit, die in een gecompliceerde dekadente wereld als de onze soms maar al te graag werd aanvaard. Genoemde Carmina Burana is daar een duidelijk bewijs van. Deze combinatie van zang en dans is een middeleeuws aandoend kijkspel, ge baseerd op gedichten, die men in de abdij van Beuren heeft teruggevon den. Het moet gezegd, dat de ritmi sche en vocale klanken van de par tituur onmiskenbaar zijn, jammer slechts, dat men. al luisterend te zeer aan Stravinsky moet denken. Ook een „zangtheater" is „Der Kond", een sprookjesspel van 1941 met een charmante tekst, hoewel minder vanzelfsprekend. Bij ons meer bekend is het operaatje „Die Kluge" (1942). Een stuk, dat de betekenis van Orff als theaterman volledig tekent. De hoorder-kijker wordt de dramatisering van een oer oud, ook in het oosten van Afrika voorkomend, sprookjesmotief gebo den. De muziek ignoreert afge zien van enkele parodistische passa ges - volledig en bewust elke roman tische en klassieke evolutie. Gepre- (Van onze radio- en televisieredacteur) HILVERSUM Naast de tele visie-donderdagavonden op Ne derland 1 die de VPRO Piknik- kend doorbrengt zullen de don derdagavonden die deze omroep eens in de veertien dagen op Ne derland 2 verzorgt voornamelijk bestaan uit herhalingen. Zo zullen in het zomerseizoen onder meer geprolongeerd worden Dear Ja- net Rosenberg, een eenacter van de Edinburgse Traverse Compa ny, en de huldiging van Gerard Cornelis van 't Reve in de Allér- heiligste Hartkerk. De donderdagavonden op Neder land 2 zullen steeds beginnen met een programma waarin Joop van Tijn inhaakt op meer of minder actuele zaken. Dit onderdeel is Be richten uit de Zomer genoemd. De herhalingen die daarna volgen zijn voor vanavond een compilatie van de shows die Adèle Bloemen- daal voor de VPRO maakte en de film „Er gaat elke dag een boot-.". In de Adèle-compilatie kunt u onder andere zien: „Recht naar de kroe gen" (F. Villon - J. v.d. Merwe); „Na de seksuele revolutie" (G. Vleugel - R. van Otterloo); „Gebel- je" (B. Rowold R. Bos); „Chiea chica boom" (Carmen Miranda-per siflage); „Meisjes van de suiker- werkfabriek" (Drs. P.); „De werke lijkheid" (G. Vleugel - B. de Groot); „Verdronken en vermoord" (F. Véra-n - Ch. Aznavour - L. Nijgh): „Huwelijkszwendelaar" (J. v.d. Merwe. De film ,Er gaat elke dag een boot" is een portret van Ierland met als ondertitel „Meer een brief rdan een film". Dit portret is het eerste uit een wat ongeregelde serie over landen die wel in ontwikkeling zijn maar toch min of meer feodale strukturen kennen: landen met een modern Europees statenaanzien waarvan je zou kunnen zeggen dat de vlag de lading niet geheel dekt. Na Ierland komen onder meer Zwit serland en België aan bod, Hans Adèle Bloemendaal Keiler, die samen met cameraman Mat van Hensbergen ruim 2 weken Ierland doorkruiste, zegt: „Om Ier land hangt een half mythische, half nationalistische sfeer die niet reëëel is en die we hebben willen doorprikken. We hebben de Nederlander op een andere dan de gebruikelijke manier willen infor meren over dit land. Om een voor beeld te noemen: wie Ierland zegt, denkt aan Ulster. Nou. Ulster komt in deze film niet voor, tenminste niet expliciet". Van de vele ge- ADVERTENTIE) (Van onze radio- en tv-redakteur) HILVERSUM De gemiddelde kijkdichtheid voor de Nederland se televisieprogramma's lag in het eerste kwartaal van dit jaar 2 procent hoger dan het eerste kwartaal van 1969, namelijk 46 procent. (Vorig jaar 44 procent). In vergelijking met de eerste helft van het winterseizoen (vierde kwar taal 1969) steeg de gemiddelde kijk- o e..« rnc, j pet., namelijk van 43 tot 46 procent. Dit blijkt uit de uitkomsten van het continue programma onderzoek, waaruit verder te concluderen valt, dat de stijging van de kijkdichtheid ten opzichte van het eerste kwartaal van 1969 uitsluitend ten goede kwam aan Nederland 2. Deze steeg namelijk van 15 tot 18 procent, ter kijktijd over beide netten gelijkma- wijl de gemiddelde kijkdichtheid senteerd worden primitieve dansvor men, geritmeerd spreekkoord en modale volkswijzen. Maar bovenal is Orff hier de magiër van het theater: zijn partituur moge tot in details gepreciseerd zijn, zijn toneelarbeid, zijn regie, biedt vele en rijke moge lijkheden van interpretatie. In feite hebben de „Catulli Carmi na" een jaar na „Die Kluge" ont staan, ons altijd meer gedaan. Men wordt hier geconfronteerd met een choreografie gebaseerd op erotische gedichten van de Romein Catullus (87-54 v Chr.). in het latijn gezon gen door een koor, gesteund door vier piano's en (uitgebreid) slag werk, die evenals in de „noces" van Strav'nskv een reeks tonelen a ca- pella omlijst. Plotseling treft daarin een dissonantie, die klaarblijkelijk t1„ -v nrPicht bpdo'-lt: vast te houden We noemden Stravinsky in de „Mars der Basser" is de invloed van Milhaud naspeurbaar. Wat verder te vertellen omtrent de componist Orff? We herhalen het: hij is voor alles theaterman: steeds opnieuw maakt hij de klank aan deze intenties ondergeschikt. Dit zeggen we, denkend aan het treur spel „Antigone" op tekst van Holderlin waarvan we in 1949 tijdens de Salzburger Festspiele de première mochten bijwonen. Wat ons bijzonder trof? De twin tig (of meer) slagijstrumenten die de bezoeker werden gepresenteerd bijna schreven we: opgedrongen. We putten uit onze herinnering: een batterij xylofoons, waarbij heel rare, gongs, tams, trommels, pauken etc. en negen slagbassen. Daarbij traden borstels of bezems als slagmiddel op en zelfs de vin- vleugels, die waren opgesteld, wer den meer betokkeld, bestreken be slagen dan op traditionele wijze be speeld. Dit alles signalerend denken wij aan een instrumentarium, dat Orff beschouwt als het alpha en omega bij de muzikale opvoeding. Een in strumentarium, dat verrassend snel de wereld van de scholen heeft we ten te veroveren. We bedoelen natuurlijk het „Orff- schulwerk", waarmee de componist de leraren schoolmuziek heeft trach ten te bereiken en via hen de disci pelen. Dr. Eberhard Preusner, president van het Mozarteum te Salzburg, heeft de bedoeling hiervan nog on langs duidelijk aangegeven: „Het schulwerk is een school van aan vang. van fundament. Spelend en zingend worden de ritmische en me lodische elementen, in het kind schuilend, tot leven gewekt; op ba sis van natuurlijk spel en improvi satie worden punten voor het latere bewuste toontreffen en toononthou- den gewonnen, punten, die niet meer verloren gaan. Kinderlied, volkslied en telkens weer opnieuw improvisatie vormen de grondsla gen van het muzikaal vormgevoel en de goede smaak. Een eigen instru mentarium, een eigen stem, daarbij de ritmische beweging, gesteund door het klappen met de hand en het stampen met de voet tot spel en dans leidend vormen de natuurlijke muzische krachten van het kind. Het valt op dat ook toekomstige muziekpedagogen zich van deze aan- vangsmethode leren bedienen, door dat zij het Orff-schulwerk zelf praktisch beoefenen. Kinderklassen en instituten voor muzikale opvoe ding zijn op deze basis aangewe zen". Aldus Preusner. Toch zijn wij van mening dat het Schulwerk nog door velen als problematisch wordt erva ren. Onze persoonlijke mening: we menen, dat hier meer successen lig gen voor het hele jonge kind dan voor de middelbare schooljeugd. Pu bers vinden dit gedoe met die in- strumentjes al heel gauw „kinder achtig". Zeker de Nederlandse pu bers. Vermelden we, aan het slot van deze beschouwing nog even, maar heel nadrukkelijk een ander facet in de werkzaamheden van de thans vijfenzeventigjarige. We bedoelen zijn bewerkingen van opera's door Claudio Monteverdi (1567-1643) ge schreven. Meer speciaal denken we aan de „Orfeo" van 1925 daterend: een versie, die hij echter terugnam om in 1940 met een nieuwe, o.i. verbeterde te komen. Opvallend is hierbij wel, dat hij ten opzichte van het origineel zich uiterst „vrij" be toonde: hij schreef zeventiende- eeuwse muziek voor twir.tigste'-ceuw- se oren. Doch de weerklank, die hij hierbij verwachtte, is uitgebleven, lijk en wellicht zelfs impertinent Resumerend: hoe moeilijk, gevaar- het ook is een prognose te stellen de betekenis van de Duitse componist Carl Orff, zal in de toekomst niet bepaald blijven door zijn composito rische kwaliteiten, doch door zijn feilloos theaterinstinct, waarvan nog een komende generatie zal kunnen profiteren. En op vele scholen in de oude en nieuwe wereld zal men nog decen nia lang „spelen" met zijn instru mentarium. Als er althans docenten zijn die dit spel als goede pedago gen en psychologen weten te „bege leiden". AMSTERDAM (ANP) Een jury bestaande uit R. N. Degens, D. S. van der Meer, J. de Kruyff en C. van Zwol, onder voorzitterschap van K. A. Posthuma, waaraan toegevoegd W. Smets voor volksmuziek en niet-westerse kunstmuziek heeft de Edisons-klassiek 1970 toegekend. sprekken die werden gevoerd, noe men we die met Conor Cruise O' Brien, iid van de Labour-fractie, tevens auteur van het toneelstuk „Murderous Angels" dat op Broad way in première gaat en de figuren van Hammerskjöld en Loemoemba belicht. O'Brien was destijds in Kongo hoofd van de VN-operaties in Katanga., Verder van de Ierse illega le family-planning (in Ierland zijn contraceptieven verboden), een lid van het kabinet en wat radicale leiders. De 24 uitvoeringen van de be kroonde platen, die naar de mening van de Stichting Collectieve Gram mofoonplaten Campagne voor het in ontvangst nemen van de Edison in aanmerking komen zijn: Elly Ame- ling: Bach Cantaten en liederen van Mozart, Stephen Bishop: Bartok Klavierkonzert nr. 2 en Stravinsky Konzert iür Klavier und Blaser. Karl Böhm: Mozart 46 symphonieën Pierre Boulez: Pli Selon Pli van Pierre Boulez en Stravinsky's le Sa- cre du rPintemps, Anner Bijlsma Die Kammermusiken Hindemith en Virtuose Italienische Cellomusik van Boccherini Vivaldi en Geminiani, Colin Davis: Berlioz Sypmhonie Fu- p-'bre el, Triornphate en Berlioz Te Deum, Jorg Demus: Vroege Piano muziek van de Jonge v. Beethoven en Debussy Klavierwerk, Wilhelm Eh- man: Praetorius Weihnachtskonzerte en Schutz Psalmen Davids. Karl Faust: Avant Garde vol 2, Dietrich Fiseher-Dieskau Schubert-Liederen Lamberto Gardelli: La Forza del Destino van Verdi, Nicolai Gedda: Beriihmte Russische Arien en liebes- lieder van Van Beethoven, Werner Haas: Ravel's klavierkonzert in G- dur en Klavierkonzert fiir die linke hand, Nikolaus Hanoncourt: L'Orfeo van Monteverdi, Bernard Haitink: Mahler Simfonie no. 9 en Bruck ner Simfonie no. 2 en Bruckner Simphonie no. 8. John Kirkpatrick: the „Concord" Sonata van Charles Ivi-s. Nav:!!e Parriner: Metamorfo sen van Strauss en Siegfried Idyll van Wagner en Bartok Music for Strings Percussion and Celeste, Ge rald Moore: Gerald Moore spielt, Itzhak Perlman: Prokofieff Sonates, Iwan Pelrov: Mossorgsky Boris Go- dunov, Elisabet Schwartzkopf: lieder von Mozart und Strauss, George Szell: Brahms Violin Concerto en Double Concerto, Miroslav Venhoda: Obrecht Missa „Super Maria Zart" en Marinus Voorberg: Gesualdo Ma- drigali Responsori. voor Nederland 1 daalde van 29 naar 28 procent. Ten gevolge van de stijging van de kijkdichtheid ten gunste van Ne derland 2 werd de verdeling van de tiger. Het publiek besteedde 61 pro cent van zijn kijktijd aan Nederland 1 en 39 procent aan Nederland 2. Het vorig jaar was deze verhouding nog 67 procent voor Nederland 1 en 33 procent voor Nederland 2. Deze nivellering is, behalve aan een toeneming van de ontvangstmo gelijkheid van Nederland 2, toe te schrijven aan het in dit seizoen toegepaste zendschema, dat een uit het oogpunt van kijkdichtheid gelijkwaardige programmering op beide netten bevorderde. Uit de trendcijfers met betrekking tot het eerste kwartaal van 1970 blijkt voorts, dat 95 procent van de bevolking televisie bezit en dat 92 procent van deze tv-bezitters ook Nederland 2 kunnen ontvangen. Elly Amelir.g ER IS waarschijnlijk geen compo nist te vinden, die ons zo'n geweldig oeuvre neeft nagelaten als Mozart. Opera's, oratoria, concerten voor alle mogelijke instrumenten, ooncertari- a's, stapels kwartetten en kwintet ten, noem maar op, het is er alle maal. Het uitzonderlijke is boven dien nog, dat veel van die werken nog steeds geliefd zijn voor uitvoe ringen. Verwonderlijk is in dit ver band, dat Mozart als liedercomponist nooit grote bekendheid heeft gekre gen en waarschijnlijk ook nooit zal krijgen. Voor de meesten houdt het bij „Das Veilchen" wel op. Nu heeft Mozart ook niet zoveel liederen geschreven, zeker niet ver geleken bij de stortvloed aan andere composities van hem. Toch is het interessant eens met dit wat onbe kende facet van de grote meester kennis te maken. EMI heeft een l.p uitgebracht, waarop EJlv Ameline ons on verruk kelijke wijze met Mozarts liedkunst kennis laat maken. Interessant is o^'r 4p oo/et van de 1 p." allereerst enkele liederen uit Mozarts jeugd, daarna uit diens eerste Weense ja ren en tenslotte liedcomposities, toen hij al de grote meester ge noemd kon worden. Juist in de liederen, die met de simpele gegevens van één stem en één piano, bijzonder subtiel van op bouw zijn, is de muzikale volwas senwording van Mozarts genie te beluisteren. Elly Ameling geeft er samen met de oianist Jörg Demus een fijne vertolking van. Deze grote sopraan heeft een ideale stem om de terpreteren. Zij maakte van deze l.p. speelse „lichtvoetige" liederen te in- kunst. een monument voor de zuivere lied- M. v. Bijnen. Elly Ameling singt Mozartlieder, EMI His Masters Voice C 063 - 29 024. 18.25 18.45 18.55 19.04 19.41 20.00 20.20 22.30 22.35 NOS TOUR DE FRANCE Samenvatting van de 13e etap pe van Grenoble naar Gab over een afstand van 193 km. PIPO DE CLOWN JOURNAAL (kleur) TROS EEN ZOMER OP WOESTE STROMEN (kleur) Film over kanovaarders in de laatste onberoerde reservaten van de Alpen. Andere hoogte punten zijn de wedstrijden om het wereldkampioenschap en een kanoslalom. GEORGES SCHLICK (kleur) Herhaling van het optreden van de wereldberoemde buik spreker Georges Schlick. JOURNAAL (kleur) Aansluitend het weerbericht. ZIE ZO ZOMER (kleur) Amusementsprogramma, waar aan medewerking verlenen het zangeresje Wilma, de Spaanse dansgroep Los Tres Canarios en de zangeres Le- nada. De muzikale leiding is m handen van Cees Smal. In aansluiting aan dit programma komt een aflevering op de buis van „The Champions". JOURNAAL NOS (kleur) Aansluitend het weerbericht. SLUITING. 20.20 FILMVERSLAG RONDE VAN FRANKRIJK 20.30 ZOEKLICHT 20.35 HIGH CHAPARRAL 21.25 TREFPUNT Debat over ziekteverzekering. 22.15 PREMIèRE De nieuwe films van de week voorgesteld door Jo Röpcke. 22.55 NIEUWS. NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL (kleur) Aansluitend het weerbericht. 19.04 VAN GEWEST TOT GEWEST 19.49 TIPS VAN HET NATIONAAL BUREAU VOOR TOERISME 20.00 JOURNAAL (kleur) Aansluitend het weerbericht. VPRO 20.20 BERICHTEN UIT DE ZOMER 20.45 AAH-DèLE GEPROLON GEERD Succesliedjes van Adèle Bloe mendaal met als gasten Les Samoerai. 21.15 ER GAAT ELKE DAG EEN BOOT... Meer een brief dan een film over Ierland. Herhaling van 30 oktober 1969. 22.20 JOURNAAL (kleur) Aansluitend het weerbericht. 22.25 SLUITING. 15.10-15.45 RONDE VAN FRANK RIJK 19.00 SCHOOLTELEVISIE 19.25 ZANDMANNETJE 19.30 DE WERELD WAARIN WIJ LEVEN „Overleven in zee". 19.55 MEDEDELINGEN 20.00 NIEUWS 15.1016.45 RONDE VAN FRANK RIJK 18.40 NIEUWS 18.45 MA PETITE SOEUR COQUINE Voor de kleuters. 19.00 ONTDEK DE SPORT Programma over volleybal 19.25 BéBé ANTOINE Voor de kleuters. 20.30 FRANCOIS PREMIER OU LES AMOURS DE LA BELLE FERRONNIRE Filmkomedie met Fernandel. Mona Goya, Alexandre RAg- nault, Henri Bosc e.a. 21.50 LE CARROUSEL AUX IMAGES Nieuwe films gepresteerd door Seldm Sasson. 22.35 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL (kleur) Aansluitend weerbericht. 20.15 ONDER CURATELE Spel van Joseph Kramm. 21.45 DE MANNEN IN DE TWEE DE GELEDING Deze film van Jörn Schroder schildert de manier van wer ken van medewerkers vain een minister. Ook wordt de vraag opgeworpen wat hun te dioen staat als een minister ver dwijnt. 22.30 JOURNAAL MET COMMEN TAAR (kleur) Aansluitend weerbericht. 22.50 TOUR DE FRANCE 19.45 HEUTE (kleur) Journaal, actualiteiten en weerbericht. 20.15 RITME VAN WERELDBE KENDE MELODIEëN. Aansluitend: kort nieuws. 21.35 DIALOOG MET ARTHUR MILLER Miller geldt wel als de meest gespeelde theaterauteur van deze tijd. Klaus Marpprecht heeft samen met de regisseur Heinz Pieroth met hem ge sproken over de Amerikaanse „way of life" en over het thea ter van Broadway in het bij zonder. 22.20 JOURNAAL (kleur) Aansluitend weerbericht. Donderdag 9 juli HILVERSUM I 402 M AVRO: 12.30 Modern platteland 12.35 Sportrevue 13.00 Nws. 13.11 Radiojourn. 13.30 Stereo: 't Muzi kantenuur: 1 Pianorecital: klas. muz.; 2 Fine Arts Quartet: mod. strijkkwartet 14.30 In het spoor van de primitieve mens, gesprek over Afrika en Zuid-Amerika 15.00 Voor de zieken 16.00 Land der Muzen, kunstkroniek. 17.00 Sans Rancune: platenprogr. 17.30 „O" - een rondje radio 17.55 Meded- 18.00 Nws. 18.11 Radiojourn. 18.30 Stereo: 20-jarig bestaan Stichting Moveo: gevar. progr. voor oologsgewonden 19.00 Amateurs musiceren: Accordeonor kest 19.20 Nabeschouwing Tour de France 19.30 Nws. IKOR: 19.35 Kerk veraf en dichtbij 19.40 Mens en Bijbel: Over de voorbereiding van de preek 19.50 Theologische no tities NOS: 20.05 Stereo: Holland Festival 1970: Slotavond met Am sterdams Filharmonisch Orkest; Pro menade Orekst: Metropole Orkest; ensembles en solisten 22.30 Nws. 22.38 Meded. AVRO: 22.43 Radio journ. NOS: 22-55 Stereo: Holland Festival 1970: vervolg van 20.05 uur. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 298 M NCRV: 12.00 Los-Vast, gevar. progr. (12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws.; 12.41 Hier en Nu: act.) 14.00 Stereo: The Kilima Hawaiians Show 14-30 Stereo: So praan en fluit: mod. en klas. muz. 15.00 Gere(. middagdienst NOS: 15.30 Skivatoon: inf. over nieuwe langspeelschijven (16.00-16.02 Nws.) 16.15 Meer over minder: progr. met meer informatie over mensen en dingen die minder op de voorgrond treden NCRV: 17.45 Stereo: Elektro nisch orgelspel 18.00 Tijd vrij voor muz. in vrije tijd: Madrigaalkoor en orkest: klas. en mod. muz. 18.30 Nws- 18.41 Hier en Nu: act. 19.00 Stereo: Lichte gr.muz. 19.15 Stereo: Leger des Heilskwartier (gr.) 19.30 Ontvoerd!, een radiospel voor de zomeravond 21.00 De jeugd op eigen wieken (deel 6), seriehoorspel 21.21 Stereo: Lichte gr.muz. 21.50 Kerkor- gelconcert: klas. muz. 22.20 Avondo verdenking 22.30 Nws. 22.38 Parle mentair dagoverz. 22.50 Vakantie toeslag: act. informatie over alle' fa cetten van het toerisme 23-15 Jazzti- me 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM Hl 240 M EN FM NOS: 12.00 Nws. 12.03 Pop-slick 13.00 Nws. 13.03 Radio Tour de France: popmuz. en reportages Ron de van Frankrijk (14.00, 15.00 en 16.00 Nws.) KRO: 17.00 Nws. 17.02- 18.00 Draaijijofdraaiik: verz.platen- progr. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muz.progr. (12.40-12.48 Weerber., meded. en SOS-ber. voor schippers) 12.55 Bui ten!. persoverz. 13.00 Nws., weer ber., beursber. en dagklapper 13.20 Licht muz.progr. en flitsen van de Ronde van Frankrijk (14.00, 15.00 en 16.00 Nws. 16.03 Beursber.) 17.00 Nws., weerber. en meded. 17.15 Jazz en chanson 18.00 Nws. 18.03 Verz.- platen voor de soldaten 18.28 Paar- desportuitsl. 18.30 Franse taalwen- ken 18.33 Lichte zang 18.55 Lichte muz. 19.00 Nws. en weerber. 19.30 Amusementsmuz. 20.00 Openbaar Kunstbezit Vrijdag 10 juli HILVERSUM I 402 M AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend- gymn. 7.20 Lichte gr.muz. en repor tages (8.00 Nws.; 8.11 Radiojourn.; 8.30 De groenteman) NOS: 9.00 In tern. Spectrum: mod. muz. (opn.) (9.35-9.40 Waterstanden) AVRO: 10.00 Voor de kleuters 10.10 Ar beidsvitaminen (gr.) (11.00-11.02 Nws.) 11.30 Horlepiep: volksmuz. uit Ierland 11.55 Beursber. HILVERSUM II 298 M KRO: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Badinerie: klas. muz. (7.30 Nws.; 7.32 Act.; 7.50 Overwe ging; 8.00-8.10 Nws.) 8.11 Voor de jeugd 8.30 Nws. 8.32 Toeringclub: informaties en tips voor vakantie gangers (i.s.m. NCVR) 8.45 Voor de huisvrouw (9.00-9.10 Gymn. voor de vrouw) 9.45 Wie is in godsnaam Jezus Christus?, lezing 10.00 Stereo: Aubade: klas. muz. 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken 11.55 Meded. HILVERSUM III 240 M EN FM VARA: 9.00 Nws. 9.02 De Eddy Becker Show (10.00 Nws.) NOS: 11.00 Nws. 11.03 De Felix Meurders Show. (ADVERTENTIE) Het lekkere zoetmiddel, I zonder bijsmaak. calorievrij zoet I Coed zeg... lekWrzoetzcg... natuurlijk Natrena! - :y natpeir (C'fb voof jedereeö"tf& meU£bU

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 14