Zeven kruisjes voor SATCHMO kijk naar Jazzkoning morgen zeventig jaar USA Today: twijfelachtig succes T.v.-portret kardinaal j. tie Dipperje spc ml kornet zoals m n oude tante ja nktn wij' n* New Orleans Buddy Bolden Relikwie Overname Vrouw I IBP 14 Hl 4 modellen in reiskoker VRIJDAG 3 JULI 1970 (Van onze showredactie) NEW-ORLEAJNS (1916) In de bedompte tingeltangel van Henry Matranga, gesitueerd in de rosse uitgaanswijk „Storyville', speelt een jazzband. De kornettist is een ne gerjongetje, amper zestien jaar oud en in korte broek. De kroegbaas had hem enkele uren eerder van de straat opgepikt, noodgedwongen omdat Bunk Johnson voor de zoveelste keer weer eens ziek was. Het zweet gutst over het palissander gezicht van het kind. Zijn ltapotgeblazen lippen proberen de melodie door het koperen mondstuk te persen. Het wil niet luk ken die avond. De ene valse noot na de andere struikelt in de vale sigarenwalm. Op de kleine dansvloer schuifelen de zwijmelende paren buik tegen buik voorbij. Hen ontgaan de onmogelijke klanken die de jongen uit zijn gedeukt instrument stoot. Zij deinen onverstoord voort op het lome ritme dat de dcummer uit de ruisende bekkens hamert. Een dronken slampamper, die hangend aan de toog de zoveelste whisky achter zijn kiezen laveert, ventileert in een kromme taal: „He, dipper, je speelt kornet zoals mijn oude tante jankt". De 'gepommadeerde hoofden van enkele gokkers achter de kaarttafel knikken instemmend. Een versleten hoer lacht haar nicotine-bruine tan den bloot. Tranen wellen op in de ogen van het joch op het kleine podium. Ze vervagen de contouren van de klamme kroeg. Hij haat ze, die nietsnutten, die zuipschuiten, die het intense geluk van zijn eerste optreden als een broze zeepbel deden uiteenspatten. Van ellende legt hij zijn kornet tussen de bierglazen op de grond, en begint te zingen. Een oude blues die zijn moeder hem leerde. Hij zingt, zingt van wan hoop. Als diep in de nacht de laatste lallende klant de straat is opgewerkt, merkt een kwade matranga op: -,Als je niet was gaan zingen had je een pak slaag gekregen. Hier heb je een halve dollar en scheer je nu maar als de bliksem weg!" Als de kleine negerjongen huilend van teleurstelling door de stille stra ten van een slapend „Storyville" loopt, kan hij onmogelijk vermoeden dat hij - Louis Armstrong - nog geen vier jaar later alle groten van de jazz te pletter zal spelen, en dat met New-Orleans de hele wereld aan de voeten zal liggen van hem. de koning van de jazz. In New-Orleans, de stad waar de wieg van de jazz heeft gestaan, stond ook die van Louis Armstrong. Op de vierde juli negentienhonderd, op onafhankelijkheidsdag, werd hij geboren in het nart van „Storyville", de beruchte uitgaanswijk met zijn vele kroegen, goktenten, danszalen en bordelen. De grauwe wijk waarin hij op groeide, ook wel „red light district" genaamd, werd begrensd door een kerk, een sombere gevangenis, een bouwvallig armenschooltje en enkele gore kroegen. In die bizarre smeltkroes van na tionaliteiten, een rotte plek in de aardkorst, speelden in de vunzigste tenten de eerste orkesten van het zwarte proletariaat, een rauwe maar menselijke muziek, die men later jazz zou noemen. Daar, in de nauwe straten sjokte de kleine Louis achter de bontgeuni- formeerde fanfarekorpsen, die vreugde en leed van de neger met muziek omlijstten. Muziek was im mers het enige uitdrukkingsmiddel waarmee de neger zijn blanke supe rieuren kon overtreffen. Het was zijn sterkste taal. Daar ook ventte Louis overdag met kolen en kranten. Maar 's avonds trokken hij en zijn vriendjes naar de Funky Butt Hall, een danstent van bedenkelijk allooi waar de uitgedroogde zeelieden zich laafden met goedkope whiskey en de meiden elkaar te lijf gingen als het ging om een vette klant. In die bedorven sfeer speelde tot diep in de nacht het orkest van Buddy Bolden, een kapper die beze ten was van muziek en mooie vrou wen. Urenlang luisterden de straatjon gens daar naar de flarden muziek die naar buiten golfden. De ruige menselijke kornet, de donkere trom bone en de klagende klarinet. Elf jaar was Louis toen op een nacht Buddy Bolden's kornet voorgoed zweeg. De muziek had hem klein gekre gen. Enkele maanden later stierf de eens verafgode Buddy, nu door ie dereen vergeten, in een krankzin nigengesticht. Op oudejaarsnacht 1912 kwam een abrupt einde aan het harde maar onbezorgde straatjongensleven van Louis Armstrong. De jaarwisseling ontaardde in de straten van het „district" in een massale vechtpartij. Er werd gevloekt, geslagen en ge stoken met messen. Er vloeide bloed. Toen de chaos compleet was en de politie met knoestige wapen stokken de vechtersbazen uiteen wilde maaien, klonken opeens scho ten. Een radeloze Louis schoot de revolver van zijn vader leeg. De eerste morgen van het nieuwe jaar lag hij in het kale cachot van een gesticht voor ontspoorde negerkinde ren. Op een dag echter begon ook voor Louis weer de zon te schijnen achter de sombere gestichtsmuren. Wegen goed gedrag mocht hij als kornettist meespelen in het school- orkest. Toen eeen jaar verstreken was wist dirigent „captain" Jones dat hij nooit een begaafder leerling had ontmoet. Tn het sombere jongenstehuis, waar hij voor het eerst in zijn leven het koper van een muziekinstrument in zijn handen mocht koesteren, wordt nu nog steeds als een kost baar relikwie die eerste kornet van Louis Armstrong bewaard. Louis is de „captain" tot op de dag van vandaag zo dankbaar geble ven voor de eerste muzieklessen, die zo beslissend waren voor zijn carriè re, dat nog steeds - wanneer de koning van de jazz een nieuwe trompet koopt - de oude franco naar het gesticht wordt gezonden. Is het daarom verwonderlijk dat Louis Armstrong met tegenzin op 16 juni 1914 de poorten van het gesticht weer achter zich zag sluiten? Op de eerste avond, van zijn herkregen vrijheid trok hij weer naar de Fun ky Butt Hall. Door het kralengordijn van de danstent absorbeerde hij, net als vroeger, gulzig de muziek die daar gespeeld werd. Inmiddels had de „Eagle Jazz Band" van trompet tist Bunk Johnson de plaats van Buddy Bolden ingenomen. Op een avond raapte Louis al zijn moed bij elkaar en stapte in de pauze op de oude rustige neger toe. „Alsjeblieft papa Bunk, leer me de blues". En Bunk's magere handen overhandigden het ventje de trom pet en leerden hem de blues. Met Bunk was er nog een andere ster in „Storyville" opgedoken. Zijn naam was Joe Oliver, een boom van een kerel met een kapotgeslagen oog. Iedereen noemde hem eerbiedig „King Oliver", de opvolger van Buddy Bolden. Op een avond, kort na de onge lukkige start in Matranga's tingel tangel, hoorde Oliver de jonge Louis spelen in een gelegenheidsbandje. „Swell Boy", zei de „King" na afloop. De muzikale machtsovername werd ingeleid toen de eerste wereld oorlog ten einde liep. Het gemeen tebestuur van New-Orleans liet toen de meeste kroegen en bordelen sluiten omdat men moeilijkheden voorzag nu de marine de havenstad als basis had gekozen. King Oliver keerde de bakermat van de jazz de rug toe en reisde naar Chicago waarheen de jazz reeds was overge waaid. Voor forse bedragen speelde de „King" daar in de sjiekste gelegen heden. Louis bleef zijn geboorte plaats echter trouw, en op een dag vond hij een plaatsje in de band van Fate Marable die met de showboat „Sidney" de Missisippi op en af dreef. Jack Teagarden, de grootste blan ke trombonist die de jazz ooit ge kend heeft, zei eens over die tijd: „Op een avond zat ik aan het water in New-Orleans. Ik keek naar de voorbijglijdende boten. Plotseling klonk over het water het geluid van een kornet. Naarmate de boot dich terbij kwam, zwol het geluid aan, boven dat van het orkest uit. Ten slotte vulde de kornet de nacht met de ruigste, verrukkelijkste en zui verste jazz die ik ooit gehoord had. Ik vroeg aan iemand wie daar op die boot speelde. De man zuchtte: Dat, dat is Louis Armstrong. Man wat kan dat loeder spelen". De faam van Louis Armstrong die men „Satchmo" (Mond als een hooischuur) was geen noemen drong ook door in Chicago. Op een dag ontving hij van Oliver een tele gram: „Kom onmiddellijk naar Chi cago -stop- baan van dertig dollar per week". En daar in de „Windy City" vond de machtsovername plaats. De leerling Armstrong ver wees de meester Oliver onverbid delijk naar een tweede plan. Dat was in 1922. Met de „Creole Jazz Band" van King Oliver maakte Louis ook de eerste grammofoonplaten. De geluids techniek was in die dagen nog zo gebrekkig dat Satchmo drie meter achter King Oliver moest staan om dat men deze laatste anders onmo gelijk op de plaat kon horen- In de band van Oliver ontmoette hij ook zijn eerste vrouw, de pianis te Lil Hardin. Zij was het die er steeds op aandrong dat Louis zelf standig moest worden, onafhankelijk van Oliver. Zij was het ook die in 1924 zelf de beslissing nam door een kontrakt voor hem af te sluiten in New-York. Als eerste trompettist speelde hij daar in de band van Ollie Powers in het beroemde „Dream land Café". Een jaar later keerde Louis echter terug in Chicago en formeerde hij de legendarische „Hot Five" en „Hot Seven", twee groepen waarmee hij de beste jazz-opnamen maakte. Reeds toen werd Satchmo overal in de States aangekondigd als: de grootste j azztrompettist ter wereld. De grammofoonplaten, die Louis Armstrong tussen de eerste en twee de wereldoorlog maakte, worden behoudens enige commerciële uit zonderingen beschouwd als de belangrijkste fonografische jazz-do- cumenten. Na de oorlog maakte Louis Armstrong,hij had inmiddels een long verloren door een te lang aangehouden noot, over de hele we reld, zelfs bij lieden die normaliter anti-jazz zijn, furore met een nieu we formatie die een soort jazz bracht waarvan de rauwe New-Orle- anskantjes waren gepolijst. Met die nieuwe band, de „AU Stars", bereis de hij de hele wereld en iedere Amerikaan zal moeten bekennen dat het land van Uncle Sam een goede ambassadeur heeft gehad in de klei ne vierkante neger. De koning van de jazz wordt morgen zeventig jaar. Natuurlijk is zijn muziek de dag van vandaag niet meer zo temperamentvol, zo negroide als vroeger. Het heilige vuur is een beetje gedoofd. Nu speelt Louis geen hoge c meer, die hij in zijn glorietijd zonder de minste moeite omhoog wist te werken tot een voor onmogelijk gehouden f. Velen nemen het hem kwalijk dat hij op latere leeftijd vaak een knipoog naar de com merce maakte. Toch blijft hij de koning van de jazz, hij, de kleine neger, de vierkante kop achter over, een witte zakdoek in de lin kerhand, breed lachende parel witte tanden, trillende neusvleu gels en een trompet waaruit de ziel van de jazz opborrelt. (Van een filmmedewerker) BREDA De filmmanifesta tie „USA Today" die de afgelo pen zeven dagen in het kader van het Holland festival werd gehou den in de Bredas.e Beyerd Studio heeft wisselend succes gehad. De negen-vertoonde films die alle be trekking hadden op de verkilling en verzakelijking van de Ameri kaanse samenleving, voldeden niet altijd aan de hoge verwach tingen die wij uitgesproken had den. Voor Medium Cool moet een uit zondering gemaakt worden. Deze koele registratie van Het Geweld was zonder meer aangrijpend. De film Ice, die handelde over de Ame rikaanse revolutionaire bewegingen vertoonde soms een gebrek aan dy namiek, maar wist toch te overtui gen. King Murray, een film over een brutale, zeer met zichzelf ingenomen zakenman, gaf een levensechte af schildering van de Amerikaanse businesswereld. Paradise Now, een documentaire over het laatste optre den van het Living Theatre in Ber lijn had een grandioze beleving kunnen zijn wanneer de filmtechni sche kwaliteit niet zo slecht geweest was. Het beeld was zeer wazig, misschien ten gevolge van de later elektronisch toegevoegde kleuren, en het geluid liep nauwelijks syn chroon. Daarmee zijn alle eruit springende films uit de cyclus ge noemd. Het ontbreken van ondertiteling bij verschillende films en de vaak zwakke geluidsopnamen (het gekraak was dikwijls niet van de lucht) werkte een goede commu nicatie tussen film en publiek niet in de hand. Over het algemeen trok ken de films volle zalen, behalve bij de laatste film, „America is hard to see", waarbij nog eens een keer de helft van de 65 aanwezigen weglie pen. De intentie van deze manifestatie, het naar voren brengen van de Amerikaanse (wan)toestanden en de daaruit voortvloeiende beroering, miste zijn doel zeker niet, maar een perfectere technische verwezenlij king had die intentie nog veel beter over kunnen doen komen- PETER VERMEULEN (Van onze radio- en t.v.-redacteur) HILVERSUM. Kardinaal Al- frink was zichtbaar ontroerd toen op het pastoraal concilie in april 1969 de voorzitter prof. Steenkamp on verhoeds de loftrompet over hem stak. In aansluiting daarop verkon digde de kardinaal de stelling: „Ook een bisschop heeft er wel eens be hoefte aan om bevestigd te worden." Dat is het eerste beeld van een do cumentaire die zijn levensweg naar en in dat bisschopsambt belicht: Zijn jeugd in Nijkerk, bijbelstudie, pro fessoraten in Rijsenburg en Nijme gen, het ambt als aartsbisschop, kar dinaal tijdens Vaticanum 2 en pre sident van het pastoraal concilie. Aanleiding tot dit tv-programma zijn de drie gedenkdagen die de kar dinaal dit jaar viert, namelijk zijn 70ste verjaardag (geboren 5 juli 1900), 15 jaar op de zetel van Utrecht (31 oktober 1955) en 10 jaar kardi naalschap (28 maart 1960). Beelden van zijn historische op gang en van dagelijkse werkzaam heden en interessen illustreren deze feiten. Het zwaartepunt evenwel vormt een uitvoerig gesprek met de kardi naal over de diepere achtergronden om de diepere achtergronden van dit leven te laten ontdekken. Boven dien geven enkele vrienden kort een visie op zijn persoon. NEDERLAND I: NOS 18.25 TOUR DE FRANCE. 18.45 PIPO DE CLOWN. 18.55 JOURNAAL. KRO 19.04 JOS VAN DER VALK PRESENTEERT: PISTE. (kleur) Optreden van o.a. Capellinis chimpansees uit Frankrijk, d'Amores uit Amerika en Lip- sis' trampolineshow uit Duits land. 20.00 JOURNAAL NOS 20.20 BENNY HILL. (kleur) Amusementsprogramma rond deze Engelse komiek. 21.10 KARDINAAL ALFRINK. Portret van een bisschop. Een programma t.g.v. de zeventig ste verjaardag van de man, die vijftien jaar aartsbisschop van Utrecht en 10 jaar kardinaal is. 21.55 BONANZA. Afl.: Het huwelijksaanzoek". 22.45 JOURNAAL NOS. 22.50 SLUITING. NEDERLAND II: NOS 18.00 TENNIS. Finales dames enkel en heren dubbel te Wimbledon. 18.45 PIPO DE CLOWN. 18.55 JOURNAAL. 19.04 VRIJ-UIT. (Meur) Programma over het wel en wee van de recreatie met een aantal'tips voor vrijetijdsacti viteiten. AVRO 19.30 FRANCO CORELLI, PORTRET VAN EEN GROOT ZANGER. 20.00 JOURNAAL. (kleur) 20.20 CIRCUS INTERNATIONAAL. (kleur) O.a. treden op: Tomio Sroaiha, jongleur te paard; Ferdinand Berouseh, berenidressuur en Jan Valasch, Berberleeuwen- dressuur. I 21.40 UIT AVRO'S TELE-ARCHIEF Een Wik in de ingeblikte t.v.- proigramma's van ongeveer tien jaar geleden. Men ziet o.a.: Gleinin Miller, Lou van Burg, Ton Lensink en Johnny Kraay- karnp. 22.45 JOURNAAL NOS 22.50 SLUITING BELGIë (Nederlands): 11.30 -12.30 RONDE VAN FRANKRIJK Rechtstreekse reportage van de 7de etappe. 16.30 - 17.30 RONDE VAN FRANKRIJK Rechtstreekse reportage van de individuele tijdrit tfi Vorst. 19.20 ZANDMANNETJE 19.25 LUCEAT Katholiek-godsdienstige uitzending. 19.55 MEDEDELINGEN EN DE WEERMAN 20.00 NIEUWS 20.20 RONDE VAN FRANKRIJK 20.30 ZIET U ER WAT IN? Kijkje in de tv-programma'i van het weekeinde. 20.35 DE SCHONE EN DE MILJARDAIR Komische speelfilm van Dol- bert Mamn met Gary Grant en Doris Day. 22.05 NIEUWS 22.10 - 22.40 MEESTERCURSUS MET IRMGARD SEEFRIED Instudering en vertolking van aria's uit De Toverfluit, Figa ro's Bruiloft en Don Giovanni van Mozart o.l.v. de Duitse so praan Irmgard Seefriod, tijdens een cursus voor jonge opera zangers te Kopenhagen. BELGIë (Frans): 11.30 - 12.30 TOUR DE FRANCE 16.30 - 17.30 TOUR DE FRANCE Individuele tijdrit. 18.35 NIEUWS 18.40 BABILLARD et FOLICHONNE Voor de kleuters. 18.55 AFFICHES 19.25 BéBé ANTOINE Voor de kleuters. 19.30 LA PRINCESSE DU RAIL Feuilleton (10). 20.00 JOURNAAL Tussen 20.20 - 20.30 Tour de France. Filmverslag van de vandaag verreden etappe. 20.30 LE MILLIèME CIERGE Toneelstuk van Claude Seig- nolle. 21.45 FESTIVAL DE LA CHANSON FRANCAISE Vanuit het Casino van Spa. 22.45 JOURNAAL DUITSLAND I: 20.00 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht. 20.15 BRESLAU 21.00 REPORTAGE UIT BONN (kleur) 21.25 DE KRIMINALPOLIZEI ADVISEERT 21.30 DOOD IN NIEMANDSLAND (kleur) Tv-film uit de serie Mannix. 22.15 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht. 22.30 TOUR DE FRANCHE 22.40 LEBECK Spel van Giinter Seuren en Jo hannes Schaaf. 0.10 (kleur) JOURNAAL DUITSLAND II: 19.45 HEUTE (kleur) 20.15 HET KAMELEON Geschiedenissen met de gen- tleman-oplichter Gaston ©ui man. Dit gedocumenteerde spel werd geschreven door Joachim Ulrich. 21.45 TOM JONES (kleur) EngelandB schlagerster no. 1 presenteert zijn gasten MassieL, Cass Elliot en the Dave Clark Five. 22.35 DAGBOEK VAN DE KATHO LIEKE KERK (kleur) 22.50 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht. 23.05 FILMNIEUWS (kleur) Vanavond met het 20ste film feest in Berlijn en de filmquiz. 23.50 SLUITING. Vrijdag 3 juli HILVERSUM I 402 m NOS: 12.00 Blik op de wereld: populair progr. over ontwikkelings hulp. Overheidsvoorlichting: 12.30 Uitz. voor de landbouw. NOS: 12.40 Stereo: Lichte grammof.muz. 12.50 Recht en slecht, praatje. 13.00 Nws. VARA: 13.11 Actualit. 13.20 Stereo: Klass. romantische muz. (gr.) E.O.: 14.00 Ruimte: Radio-magazine: 1 Zingend getuigen: gew. muz. (gr). 2 Instrumenten van God; 3 Meer dan een lied: geschiedenis van een be kend lied; 4 Actueel nieuws over zending en evangelisatie; 5 Over denking. NOS: 15.00 Stereo: As pecten van de kamermuziek: strijk- peckten van de kamermuz.: strijk kwartet: klass. en mod muz. 15.45 Toerismo: toeristische informatie uit binnen- .en buitenl. VPRO: 16.00 VPRO-vrijdag- gev. progr. (16.00 Nws, 17.55 Mededelingen; 18.00 Nws. Tussen 19.00-19.30 Nabeschou wing Tour de France; 19.30 Nws.) VARA: 21.00 Stereo: Radio Filhar monisch Orkest; Groot Omroepkoor en solist: mod. en klass. muz. 22.40 Nws. 22.50 Meded. 22.55 Actualit. 23.05 Stereo: Prettig weekend: licht gev. pl.progr. 23.5524.00 Nws HILVERSUM H 298 m KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee, gev. progr. 14.00 Suzanne in het park, hoorspel. TROS: 14.55 Ste reo: Concert a la Carte: verz.platen- progr. van klass. muziek. 16.00 Nws. 16.03 Disco-drive-in: De showbusi ness op de korrel genomen. 17.30 Sportkompas. NCRV: 18.00 Stereo: Bussumse koorvereniging en licht orkest. 18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu: Actualiteiten. 19.00 Wereldpanorama. 19.10 Veel gevraagde gewijde muz. (gr.). 19.40 Wijd als de wereld: we kelijkse intern, oriëntatie in kerk, zending en oecumene. 19.50 Stereo: Lichte muz. (opn.). 20.00 Holland Festival: Haarlemse Orgelmaand 1970: intern, orgelimprovisatiewed- strijd. 21.30 Stereo: Metropole-orkest en solisten TROS: 22.00 Akt.: radio magazine met reportages, com mentaren en muz. 22.30 Nws. 22.40 De Beyard-Hier, cabaretprogr. 23.10 Apollo XI (deel 5), ruimtevaart mysterie. 23.30 Stereo: Midnight special: licht muz.-progr. 23.5524.00 Nieuws. HILVERSUM ra 240 m en FM kan. VPRO: 12.00 Nws. 12.03 Top -30 NOS: 13.00 Nws. 13.03 Radia Tour de France: Popmuziek in 4 etappen, afgewisseld met directe reportages van het Franse fietsfeest. (14.00, 15.00 en 16.00 Nws.) AVRO: 17.00 Nws. 17.02 Radiojournaal. 17.05- 18.00 Zingende bougie: gev. pl.progr. voor automobilisten. BRUSSEL NEDERLANDS 324 m 12.00 Nws. 12.03 Muz.progr. (12.40 Weerber., meded. en SOS-ber. voor schippers.) 12.55 Buitenl. persover zicht. 13.00 Nws, meded., weerber. dagklapper en SOS-ber. voor schip pers. 13.20 Lichte muz. en flitsen van de Ronde van Frankrijk. (14.00, 15 00 en 16.00 Nieuws. 16.03 Beursbe richten 17.00 Nws.) 17.15 Jazzmuz. 18.00 Nws. 18.03 Verz.progr. voor soldaten. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Grammofoonmuz. 19.00 Nws., weerber. 19.30 Oude muz. 20.00 Lichte muz. 21.00 Mensen en dingen rond een microfoon. 21.45 Literair progr. 22.00 Nws. 22.10 Kleinkunst- magazine. 23.00 Nws. 23.15 Veel liefs: teksten en liederen uit Europa en daarbuiten. 23.4023.45 Nws. Zaterdag 4 juli HILVERSUM I 402 m VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 Socialistisch strijd lied. 7.23 Weekeind: jeugdprogr. VPRO: 7.54 Deze dag. VARA: 8.00 Nws. 8.11 Van de voorpag. 8.15 Ste reo: Z.O. 135: gev progr. (9.359.40 Waterstanden) 10.30 Stereo: lichte orkestmuz. uit Cuba (gr.) 10.50 Voor nu en later, lezing. 11.00 Nws. 11.03 Goede wijn behoeft geen kras: nieu we opnamen van jazz- en amuse- mentsmuz. 11.25 Afrikaanse kroniek. 11.45 Met naald en slinger: oude grammofoonpl. HILVERSUM II 298 m NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Op het eerste gehoor: klass. muz. (gr.). (7.25 Ho ren en zien; 7.30 Nws.; 7.327.50 Hier en Nu; actualiteiten.) 8.00 Nws. 8.11 Stereo: Te Deum lauda- mus: gewijde muz. (gr.). 8.30 Nws. 8.32 Stereo: Voor de huisvrouw. 9.00 Stereo- Promenade Orkest; lichte Franse ouvertures. 9.35 Gymnastiek voor de huisvrouw. 9.45 Stereo: Grand Gala du Disque Classique (keuze uit afgelopen tien jaar). 11.00 Nws. 11.03 Visie, lezing. 11.15 StereoOmroeporkest: klass. muz. 11.55 Meded. HILVERSUM IH 240 m en FM kan. KRO: 9.00 Nws. 9.02 Djinn: gev. progr. (10.00 en 11.00 Nieuws.) (ADVERTENTIE) Verkrijgbaar bij de erkende Drogist- en Parfumeriezaken t

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 15