GERT TIMMERMAN NU BAAS IN EIGEN STUDIO Razende Roelant razendknappe theaterpropaganda Eerste elpee "Hearts of Soul" Gesprek met Joris Ivens OOKVOOR BUITENLANDS GELD Knopjes Zweetdruppels In de kou NEDERLAND BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): NEDERLAND II: DUITSLAND I: DUITSLAND II: ga mcl uw tijd mee-ga naar de nmb! Van der Hoogt- prijs voor Jacq Firmin Vogelaar DE STEM VAN DONDERDAG 25 JUNI 1970 Hoewel het Holland Festival- 1970 nog jong is en er dus nog veel fijns te ontdekken zal zijn, lijkt toch nu al wel vaststaand dat één van de meest meeslepende en richtgevende voorstellingen De Ra zende Roeland is, zoals deze door het TeatroLibero uit Rome wordt vertoond. Want hierin heeft de avantgarde-regisseur Luca Ronconi met één adembenemende klap be wezen hoezeer ook in onze techni sche tijd het drama letterlijk volksdrama kan zijn: midden tus sen de mensen, met die mensen als onbewuste mee-spelers, recht streeks en zonder schroom betrok ken bij het toneelgebeuren. Hoezeer het werk van Ronconi door sommige drama-intellectuelen ook met modernistische theoriën wordt omgeven, is zijn aanpak ei genlijk even simpel als effectief. Want hij gaat met moderne midde len en acteurverworvenheden te rug naar de middeleeuwen: naar de jaarmarkt met z'n rondreizende komedianten. Eigenlijk zelfs naar het poppenspel, zoals dit in Sicilië en Napels een rijke traditie heeft. En zijn recept is al even simpel Men scheppe een markt (een ont moetingsplaats van veel mensen) door te spelen op een plein of in een grote hal. Men zette de acteur op kraampjes, bijna manshoog, zo dat ze goed opvallen voor velen tegelijk. Men laat die acteurs spe len als waren zij standwerkers. Dus niet zozeer met en tegen el kaar, maar echt op het publiek. Als de Schone Maagd wordt ach tervolgd door een Booswicht, klaagt zij haar nood direkt bij de omstanders, vraagt om hulp, smeekt om begrip (net als Jan Klaassen). En op zijn beurt zal de Booswicht aan zijn omstanders duidelijk maken hoezeer hij alleen maar van nobele bedoelingen is vervuld. Dit recht-op*-het-publiek-spelen gaat nog verder. Als een speler ergens in dat grote speelvlak van plein of hal aan een scène begint, gaat hij allereerst aandacht wer ven, net als de standwerker: kom hierheen, goede mensen, hier gaat het gebeuren, het droef verhaal van een geschonden liefde... En hoe fel zijn dialogen met zijn me despelers daarna worden, hoe he vig de gevechten of de achtervol gingen, voortdurend stapt hij uit zijn rol in terzijdes tot het pu bliek, zijn standpunt verklarend, zijn voornemens kenbaar makend. En dit alles in z'n maximum aan plastiek, zo heerlijk ouderwets aangedikt dramatisch, dat men geen woord van de tekst hoeft te verstaan om het renaissance-ver- haal te volgen. De Edele Ridder is overduidelijk edel, de Maagd her kenbaar maagd, de Booswicht een louche kijkend individu, de uitge- bleekte botten van een koe duide lijk een afschrikwekkend Zeemon ster. Aan dit tot dusver geheel aan de jaarmarkt-traditie ontleende en bij de poppenkast nog levende recept, heeft regisseur Ronconi één geni aal nieuw snufje toegevoegd: hij zet z'n hele santemekraam van spelers-op-platformpjes op wielen. Allemaal karretjes v&'n ca. 1 bij 2 meter, die elk apart door de sa mengestroomde menigte kunnen manoeuvreren, maar die ook in een paar seconden aaneen kunnen slui ten tot „straten" of het „toneel tjes". Zo zal bv. het liefdespaar elk op eigen kar in andere uithoek opkomen en publiek werven. Dan herkennen ze elkaar van afstand, en zie, hupsakee, de twee wagens zijn plots in het midden tegen elkaar en de liefdesscène kan voortgaan. Of: bij een achtervol ging van ridders te paard glijden deze hoog boven het publiek op hun zilveren rossen in woeste kron kels achter elkaar, halen elkaar bijna in, raken weer verwijderd,- en gaan ten slotte in duel. Dit rijden van de speelplateaux heeft meervoudige werking. In de eerste plaats wordt het spel, vooral in de actie, veel levendiger dan op een toneel, omdat het zich nu voltrekt over een enorm speelvlak, en de toeschouwer die het ene moment „op de achterste rij zat" het volgende moment „eerste stoel stalles" staat met zijn neus letter lijk en figuurlijk bovenop het spel. Heel democratisch! In de tweede en belangrijkste plaats wordt die toeschouwer lichamelijk bij het gebeuren betrokken, alleen al uit puur lijfsbehoud. Want de kittige kereltjes die de wagens roncldu- wen, ontzien niemand. Zij komen in looppas met de wagen aanrij den, en wie niet op tijd plaats maakt, krijgt een duw van voor man of kar. Na een paar minuten is het publiek hierop ingereden en gedraagt het zich, van boven af bezien, als jolig soort stroop dat vloeiend wijkt voor de wagen, maar zich er meteen achter weer sluit. Het publiek is het speelvlak geworden, waarbinnen de dramati sche actie van her naar der ver glijdt (maar dat verglijden heeft telkens een scherp berekend dra matisch effect). Het derde effect is dat van de welbewuste keuze. Niet alleen dat de scènes inzetten op ver uiteen- staande wagentjes, maar vaak zet ten meerdere van die scènes tege lijk in De acteurs-standwerkers werven kijkers, en de kijker kiest welke scène hem het leukst lijkt: aan de ene kant de Booswicht en de Jonkvrouw, aan de andere kant de Ridder en het Monster. Door die rijdende kraampjes is het to neel geworden tot koopwaar, waar men keuvelend en kiezend langs loopt, zich niet bewust dat men door bewust te kiezen déél neemt aan het spel. De acteurs namelijk, werkend vanuit een stramien van vastgelegd spel, improviseren op de omstandigheden waarin zij door het publiek geraken. Idealer toneelpropaganda bestaat er niet. Als het Nederlandse kli maat niet zo onbetrouwbaar was, hadden de gemeenten hun bevol king dit spektakel gratis moeten bieden, zomaar op straat of plein. Deze schelmenroman, op deze ma nier op wieltjes, laat geen ruimte meer voor drempelvrees. C. NICOLAI Vrijdag is dit spel te zien in de Philips Jubileum Hal te Eindhoven, aanvang 20.00 uur. Toegang 5, Het spel is afgelopen voor 22.00 u., zodat voor de meeste Zuidwest- Nederlanders de bus en de trein nog te halen valt. (Van een onzer verslaggevers) USSELO Het is drie uur in de middag. Achter de riante en door veel groen omzoomde woning van platenmiljonair Gert Timmerman aan de Haaksbergerstraat bij Usselo, zitten doorgewinterde musici van het Noordelijk Philharmonisch Orkest en oils aller O.Ph.O. wat vermoeid te genieten van een aarzelende zon. Ze hebben er in de pas geopende professionele grammofoonplatenstudio van Gert Timmer man al een paar zenuwslopende uurtjes proefspelen opzitten, want er moet een nieuwe langspeelplaat van Gert en Hermien worden ge maakt. Als het pilsje op is, gaan ze de warme studio weer in, waar Gert Timmerman zich al geheel in zijn nieuwe rol van platenmaker heeft ingeleefd. Voor rekening van zijn eigen pla tenmaatschappij, maar vooral ook in opdracht van de grote Nederlandse fonografische industrieën, maakt Gert Timmerman in zijn kostbare Usselose studio sinds kort complete banden met muziek en zang, over het algemeen in stereo uitgevoerd, die rechtstreeks naar de platenper- sers gaan. Of het nu om een opname van een groot orkest gaat of om de eerste schreden op het grillige show-business-pad van een aanko mend zangeresje, Gert Timmerman en zijn technicus Theo Wijtzes draaien er hun hand niet voor om. Er is voor f 320.000,geïnvesteerd in de Timmerman-studio en met een oerwoud van microfoons, hengels, bandopname-machines, versterkers en luidsprekers gaat het waarachtig wel. Terwijl Gert Timmerman en Theo Wijtzes in de van de studio geschei den controle- en opnamekamer voor het laatst alle knopjes, schuifjes, lichtjes, metertjes, stekkertjes, klok jes en schakelaartjes controleren,- nemen de musici hun plaatsen in de studio weer in. Samen vormen zij het Studio East Orchestra en Frits Smienk, klarinettist bij het N. Ph. O. en oud-muziekleraar van Gert Timmerman is hun leider. Hij gaat op een verhoging staan, de rode lampen gaan aan, een paar tellen vooraf, de band in de contro lekamer loopt, de musici zetten de eerste tonen in van „Jij en ik", een nieuw nummer voor het nog altijd populaire duo Gert en Hermien wordt opgenomen, uitslaande metertjes van de meng- uitslaange metertjes van de meng- lessenaar volgen Gert en Theo de muzikale prestaties van het Studio East Orchestra. Driekwart van het liedje staat al vlekkeloos op de band, waneer ineens een van de geroutineerde trompettisten een steekje laat vallen. Frits Smienk tikt af, het groene licht gaat aan, de band stopt, alles is voor niets ge weest. „Nog maar een keer overdoen", commandeert Gert Timmerman via de omroepinstallatie, alsof hij al ja ren in dit opnamevak zit. In fiete is dat natuurlijk ook zo, want Gert Timmerman heeft in zijn al lange carrière in heel wat studio's liedjes opgenomen. Opnieuw worden alle voorberei dingen getroffen, opnieuw gaat alles goed. totdat dezelfde trompettist over precies dezelfde noot struikelt. Hij doet nerveus een trekje aan ziin langzaam voortsmeulend shagje, neemt een slok water en zegt tegen Frits Smienk dat ze wat hem betreft wel weer mogen beginnen. Dan is het de trombonist die met een am per hoorbare verkeerde toon de boel bederft. Voor de muziek van „Jij en ik" foutloos op de band staat, wor den er heel wat zweetdruppels ver goten. Maar als het tenslotte toch gelukt is, is iedereen tevreden. In de kanti ne achter de studio, waar studiochef Henk Elshof pilsjes inschenkt, kof fie serveert en belegde broodjes uit deelt. komt dan eindelijk een mo ment van rust, waarna de musici in hun auto's stappen en de vaak lange weg naar huis terugrijden. Voor drie nummertjes begeleiding zijn ze bij na een dag van huis geweest, maar voor een aardige schnabbel doe je heel wat. Hermien, die in juli haar derde kind verwacht, is inmiddels even de studio ingelopen om te zien of Gert niet een keer klaar is met zijn werk. Ze is duidelijk tevreden over de nieuwe job van haar man. „Vroeger was je elke avond op pad, vroeg weg en midden in de nacht terug. Alleen 's middags zag je de kinderen even en dat was op de duur echt niet leuk meer. We treden nu alleen vrijdagsavonds en zaterdagsavonds nog op. Alle andere dagen zijn we thuis, omdat Gert zijn werk in de studio heeft. Veel fijner zo, echt", zegt ze. Dan wordt er op de Haaksberger- straat getoeterd. Gert kijkt door het studioraam en zegt: „Och God een bus met mensen", waarna hij naar de reikhalzende dagjesmensen gaat staan zwaaien. „Dat gebeurt hier zo vaak. De buschauffeurs stoppen er speciaal voor. Ik laat me altijd even zien aan de mensen. Dat hoort er nou eenmaal bij". (Van onze radio- en tv-redacteur) HILVERSUM Naar aanleiding van het verschijnen van de autobio grafie van Joris Ivens en een boek over Ivens heeft Hans Keiler een gesprek met de befaamde cineast gehad, dat uitliep op een middag vol kleine Amsterdamse, avonturen. Het gesprek dat Hans Keiler in Amsterdam met hem had en dat door Mat van Hensbergen achtereen volgens in een kiosk, aan de Amstel, in een café aan de Amsterdamse Zeedijk, in een boekhandel en in een Chinese drogisterij werd ge filmd gaat over een aantal filmische en politieke hoogtepunten uit het leven van Joris Ivens en over zijn tot dusver vergaarde ervaringen in Nederland. Dit gefilmde vraagge sprek wordt vanavond om 21.20 uur door de VPRO-t.v. op Nederland 2 uitgezonden. HET VALT niet mee, als je je in de kou voelt staan. Maar wat doe je? Dat is de indruk die overblijft na lezing van het boek „In de kou". Overigens naast de indruk een reeks prachtige verhalen gelezen te heb ben en een goed tijdsdocument in de boekenkast te hebben. Twee beken de figuren, Godfried Bomans (56) en Michel van der Plas (42), beide rooms-katholiek van huis uit, heb ben met elkaar gepraat, 300 bladzij den vol. De twee zijn als zovele katholie ken door de storm die met het tweede Vaticaans concilie is opge stoken, in een crisissituatie terecht gekomen, bevrijd van veel oude din gen, maar ze voelen zich niet be vrijd. Ze voelen eerder heimwee. Maar juist die jeugdherinneringen hebben „In de kou" tot een kostelijk boek gemaakt. Van de beroemde milde humor doortrokken zijn Bo mans' heerlijke verhalen over zijn kerkelijke jeugdervaringen. Een majestueus hoofdstuk vormen de herinneringen van de twee aan wijlen Anton van Duinkerken, die unieke mens waaraan zij zich nu nog blijken op te trekken. Een boek waarin veel katholieken, die niet te jong meer zijn, heel wat van zich zelf zullen terugvinden. Eer. waar devolle spiegel. J. LANDMAN (G. Bomans en M. v. d. Plas. In de kou. Uitg. Ambo-Utrecht, f 12,50) 18.45 18.55 19.04 19.31 20.00 20,20 21.10 21.55 22.55 22.30 NOS PIPO DE CLOWN JOURNAAL TROS (kleur) JAM DE GETROUWDE VRIJGEZEL Afl.: „GP houdt van U.U." (kleur) JOURNAAL NOS (kleur) DE DIEF VAN WASH INGTON: „Wat zeggen de sterren?" TIENSTRIJD IN GESPREK MET SAL TAS: De Parijse correspondent van Het Parool, Sal Tas geeft zijn kritische visie op velerlei toe standen. JOURNAAL NOS SLUITING 19.25 ZANDMANNETJE 19.30 DE WERELD WAARIN WIJ LEVEN. Documentaire „Tij dsproblematiek" 19.55 MEDEDELINGEN 20.00 NIEUWS 20.25 ZOEKLICHT 20.30 HIGH CHAPARRAL Western 21.20 TEN HUIZE VAN PROF. EM. DR. MARCEL G. J. MIN- NAERT, ASTRONOOM 22.10 PREMIèRE De nieuwe films van de week 22.50 NIEUWS NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL 19.04 DEN HAAG VANDAAG 19.09 VAN GEWEST TOT GEWEST 19.49 ANVV-TIPS EN VERKEERS INFORMATIE 20.00 (kleur) JOURNAAL VPRO 20.20 INTERVIEW MET FRANCES- CA SOLLEVILLE: Gaste in het programma Transit. 20.30 PORTUGAL NA SALAZAR: Programma over de opvolger van Salazar, de jurist Marcello Caetano, die nu an derhalf jaar aan het bewind is. 21.20 1970: JORIS IVENS HERONT DEKT NEDERLAND: Pro gramma van Hans Keiler naar aanleiding van twee boeken van en over Joris Ivens. 21.45 (kleur) TRANSIT. In Transit vanavond een vrouw die de laatste tijd in Frankrijk sterk de aandacht trekt, de chanson- nière Francesca Solleville. 22.20 JOURNAAL NOS 22.25 SLUITING 17.25 17.30 18.55 19.25 19.30 19.55 20.00 20.30 21.05 22.20 23.10 NIEUWS LE GRAND RENDEZ VOUS DES JEUNES DES PAYS FRANCOPHONES BIBLIOTHèQUE BéBé ANTOINE LA PRINCESSE DU RAIL FESTIVITEITEN JOURNAAL SERVICE DES AFFAIRES CLASSéES SPEL ZONDER GRENZEN INFORMATIES EN NIEUWS OVER MUZIEK. Jeugdconcert JOURNAAL 20.00 (kleur) JOURNAAL 20.15 DE INDISCRETE KAMER 22.15 CONTRASTEN 23.00 (kleur) JOURNAAL MET COMMENTAAR EN WEERBERICHT. 19.45 (kleur) HEUTE. Journaal, ac tualiteiten en weerbericht. 20.15 HAVENMUZIEK UIT HAMBURG 21.00 (kleur) MUSIC TROPICAL Brazilië en zijn musici 22.00 TER ZAKE 22.45 (kleur) JOURNAAL Donderdag 25 juni HILVERSUM I 402 M 12.30 Mod. platteland. 12.35 Sport- revue. 13.00 Nws. 13.11 Radiojour naal. 13.30 Stereo: 't Muzikantenuur: I. Viool en piano: klassieke muz; II. Radiokoor: oude liederen; III. Harp: mod. muz; IV. Fluit, viool en altvi ool: semi-klassieke muz. 14.30 In het spoor van de primitieve mens (I), gesprek over reizen in Afrika en Zuid-Amerika. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.03 Land der Muzen: kunstkroniek. 17.00 Sans Rancune: platenpr. 17.30 „O" - een rondje radio. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. Politieke Partijen: 18.20 Uitzending van de Communis tische Partij van Nederland. AVRO: 18.30 Stereo: AVRO's Dansorkest The Skymasters met zangsoliste. 19.00 Amateurs musiceren. 19.25 Ge sproken brief. 19.30 Nws. IKOR: 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Mens en bijbel, gesprek. 19.50 Me mo: literair programma. NOS: 20.05 Stereo: Holland Festival 1970: maga zine met reportages, interviews, dis cussies en perskritièken; Radio Fil harmonisch Orkest, Radio Kameror kest, Radio Koor en solisten: moder ne muziek. AVRO: 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.40 Radiojournaal. 22.55 Tout a toi: informatief programma uit Parijs. 23.20 Stereo: Klassieke kamermuziek. 23.43 Pianoduo: klas sieke muz. (gr). 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 298 M NCRV: 12.00 Los-Vast: gevarieerd programma. (12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws; 12.41 Hier en Nu: actualiteiten). 12.50 Hervormde Middagpauzedienst. 13.10 Los-Vast (verw.) 14.00 Stereo: The Kilima Hawaiians Show. 14.30 Stereo: Mezzo-sopraan, piano en fluit: moderne en klassieke muz. 15.00 Hervormde middagdienst. NOS: 15.30 Skivatoon: inform, over nieuw langspeelplaten. (16.00-16.02 nws). '16.15 Meer over minder: in form. progr. over mensen en dingen die minder op de voorgrond treden. NCRV: 17.45 Sportactualiteiten. 18.00 Tijd vrij voor muz. in vrije tijd: A. Koorzang; B. Concoursmuz. 1970. 18.30 nws. 18.41 Hier en Nu: actualiteiten. 19.00 Spektrum: maat schappelijke vraagstukken nader be licht. 19.15 Stereo: Leger des Heils- kwartier. 19.30 Ontvoerd, radiospel. 21.00 De jeugd op eigen wieken, vervolghoorspel. 21.27 Stereo: Down Memory Lane: amusementsmuz. (opn). 21.50 Kerkorgelconcert: klas sieke en semi-klassieke muz. 22.20 (ADVERTENTIE) (ADVERTENTIE) Het is zo gemakkelijk. Even bij de NMB binnenstappen als u geld no dig hebt voor een buitenlandse reis. De NMB wisselt niet alleen uw guldens om in francs, mar ken of ponden, maar geeft u ook tekst en uitleg over koer sen, reischeques, bagage verzekering en wat u maar wilt weten. U gaat met een veilig gevoel op reis. De NMB heeft alles verzorgd! nederlandsche middenstandsbank de bank waar óók u zich thuis voelt! LEIDEN (ANP) De maatschap pij der Nederlandse Letterkunde heeft de „Van der Hoogtprijs 1970" toegekend aan de schrijver Jacq Firmin Vogelaar voor zijn boek „Het heeft geen naam". Een jury, bestaande uit Hella Haasse, Gerrit Borgers, Pierre Du bois, Kees Fens en Paul de Wispe- Iaere, had Jacq Firmin Vogelaar met algemene stemmen voorgedragen voor de prijs. „Met het werk van enkele dichters staat het proza van Jacq Firmin Vogelaar geheel apart in de Nederlandse letteren. Als pro zaïst verricht hij in Nederland het werk van een pionier", aldus het juryrapport. „Al laten zich directe beïnvloedingen niet aanwijzen, het werk van Vogelaar moet", aldus de jury, „gesitueerd worden binnen een Europese context: het proza van Beckett en bepaalde verworvenhe den van de „Nouveau Roman" en dat in de opvattingen van de reali teit en in het taalgebruik". (Van onze showredactie) LOOSDRECHT De .Hearts of Soul", die drie lieve Harderwijkse meisjes die het ook niet konden helpen dat ze Nederland bij gebrek aan beter op het Eurovisie-songfestival moesten vertegenwoordigen, zijn weer uit de ver getelheid die op de mislukking bjj dat festival volgde, opgedoken. De platenindustrie heeft het drietal willen troosten en ze de kans gegeven een langspeelplaat te maken. In Loosdrecht werd hy gepresenteerd onder het toeziend oog van de onvermijdelijke commercierakker Pim Jacobs. Nu maar hopen dat de „Harten van de Ziel" dit keer meer succes zullen hebben. Avondoverdenking. 22.30 Nws. 22.38 Parlementair dagoverzicht. 22.50 Va kantietoeslag: inform. toeristisch programma. 23.15 Jazz-time. 23.55- 24.00 Nws. HILVERSUM m 240 M EN FM NOS: 12.00 Nws. 12.03 Pop-slick: licht platenprogramma. KRO: 13.00 Nws. 13.03 Waarom niet?: licht lunchprogramma. 14.00 Nws. 14.03 Holster: pop- en countrymuz. (15.00 Nws). 16.00 Nws. 16.03 lORRRrrr.., popmagazine. 17.00 Nws. 17.02-18.00 Draaijijofdraaiik: verzoekplatenpro- gramma. BRUSSEL VLAAMS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Muz.prgr. (12.40- 12.48 Weerber, meded. en SOS-ber. voor schippers). 12.55 Buitenlands persoverz. 13.00 Nws, weerber, beursber. en dagklapper. 13.20 Ta- felmuz. 14.00 Nws. 14.03 Orkestmuz. 15.00 Nws. 15.03 Casinomuz. 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Inter mezzo. 16.15 Voor oudere luisteraars. 17.00 Nws, weerber. en meded. 17.15 Jazzmagazine. 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardesportuitsl. 18.30 Franse taalwenken. 18.33 Lich te zang. 18.35 Verkeerswenken. 18.40 Orkestmuz. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Pianomuz. 19.00 Nws, weerber. en actualiteiten. 19.40 Intermezzo. 19.45 Politieke uitz. 19.55 Lichte orkestmuz. 20.00 Open baar Kunstbezit. 20.10 Literair progr. 20.25 Lichte muz 20.30 Hoor spel. 21.17 Lichte muz. 21.20 Klank beeld. 21.50 Intermezzo. 22.00 Nws, ber. en De Zeven Kunsten. 22.20 Lichte muz. (23.00 Nws). 23.40-23.45 Nws. Vrijdag 26 juni HILVERSUM I 402 M AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 Lichte grammo- foonmuz. en reportages. (8.00 Nws; 8.11 Radiojournaal; 8.30 De groente man). NOS: 9.00 Internationaal Spectrum: klassieke, oude en mo derne muz. (opn). (9.35-9.40 Water standen). AVRO: 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen (gr) (11.00-11.02 Nws). 11.30 Horle piep: volksmuz. uit Japan. 11.55 Beursber. HILVERSUM n, 298 m KRO: 7.00 Nws. 7:11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Badinerie: klas sieke en semi-klassieke muz. (gr). (7.30 Nws; 7.32 Actualiteiten; 7.50 Overweging; 8.00 Nws). 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw. (9.00-9.10 Gymnastiek voor de vrouw). 9.40 Schoolradio. 10.00 Stereo: Aubade, klassieke muz. (gr). 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken. 11.55 Meded. HILVERSUM III, 240 m en FM-kan. VARA: 9.00 Nws. 9.02 De Eddy Becker Show (10.00 Nws) NOS: 11.00 Nws. 11.03 De Felix Meurders Show.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 13