"Je moet er niet als een onbenul zitten CLEO LAINE "QUIZMASTER" HERMAN VAN RUN: luister naar artistiek fenomeen BALLET UIT EINDHOVEN BOEK EN PEAAI SKICE COOLOGNE NEDERLAND I: NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: Heer Bommel MAANDAG 22 JUNI 1970 (Van een onzer redacteuren) UTRECHT „Deinokrasie hier?" Dat staat met grote, witte, mis troostig uitgedropen kalkletters op de muur van het gehouw waarin quizmaster" Herman van Run mij ontvangt: de school voor de journalistiek in de Utrechtse Palmstraat. „Quizmaster" Herman van Run, zo kennen de televisie kijkers hem, de bekwame leider van wet-strijd van de NOS, drs. H. van Run is hij voor de leer lingen van die school. Quizmaster Herman van Run zet er zelf aanhalingstekens voor en achter: „Ik vind het eigenlijk geen quiz, dat is voor u natuurlijk een verpletterende mededeling, want u denkt hier te zitten bij een quizmas ter. In werkelijkheid zit u bij ie mand, die zich niet zo voelt omdat hij meent, dat dat programma Wet- strijd eigenlijk geen quiz is maar eerder een test, die een beetje quiz- zerig verloopt, meer kun je er niet van zeggen. Het is een test naar wat het Nederlandse volk eigenlijk van de wet weet, een test die niet alleen uit academische nieuwsgierigheid wordt afgenomen, maar die wordt gebracht om via de vertoning ervan de kijkers en luisteraars zelf enige wetskennis bij te brengen, respec tievelijk ze te motiveren tot het aandacht krijgen voor een betrekke lijk dorre materie, waar de doorsnee Nederlander zich niet bijzonder voor interesseert. Dat is het". Hij strijkt even over zijn snor. In het klaslokaal, waarin hij tegenover me zit, hangt een bordje: verstaan ze me? Begrijpen ze me? Verveel ik ze? „Tja, hoe ik van leraar aan de school voor de journalistiek nu plot seling quizmaster ben geworden? Leen Timp, de regisseur van dat programma, vermoedde dat ik daar voor de geschiktheden zou bezitten. Hij had een overigens eenmalige ervaring met mij toen ik een keer een forum heb geleid waar hij bij was. Dat is geweest in de sociëteit Teisterband in Haarlem. Leen heeft de eindredacteur op mij geatten deerd. Er is een afspraak gemaakt en toen is het begonnen. Het leuke voor mij was natuurlijk, dat het onderwerp van Wet-strijd heeft te maken met het onderwerp, dat ik hier op de school voor de journalis tiek geef. Ik ben hier vakdocent recht en ik heb ooit rechten gestu deerd, zij het vrije studierichting, vandaar dat ik de graad van drs. en niet van mr. in de rechten heb". Hoe lang bent u al aan de school voor de journalistiek? „Van de oprichting af, dat is nu dus bijna vier jaar." U heeft steeds hetzelfde leervak gehad? „Jé?, ja. Ik omschreef dat vaag met recht. Maar dat is natuurlijk een heleboel. Daarin doe ik in het bij zonder inleiding op het recht, staats recht en strafrecht". Voor uw benoeming als do cent aan de school voor de journalistiek was u hoofdre dacteur? „Daarvoor ben ik hoofdredacteur van de NHC, de Nieuwe Haarlemse Courant, geweest ja. Daarvan moet u zich geen overdreven voorstelling maken, want de NHC was een kop blad van de Tijd, dat betekende dat je die hoofdredactie voerde in ver regaande ondergeschiktheid aan het moederblad. Je hoofdredactionele taak bestond er eigenlijk in hoofd zaak uit, dat je in Haarlem op de plaatselijke redactie leiding had te geven en dat je voor de stad Haar lem zelf gold als de representatieve man van dit kopblad van de Tijd". U hebt nu een paar seizoe nen Wet-strijd geleid, zijn er bepaalde typerende voorval len geweest? „Ja, een paar droevige en schok kende ervaringen, die je altijd hebt wanneer er fouten worden gemaakt. En die fouten zijn althans bij life- uitzendingen onherroepelijk. Er is een keer een bijzonder vervelend ding gebeurd, een ernstige fout. Toen heb ik op gezag van de redactie overigens beweerd dat Cuba geen diplomatieke betrekkin gen met Nederland had. Dat was een blunder, want dat hebben wij wel. En ik kan me hier ook niet aan onttrekken want ik zeg nu wel dat het de schuld van de redactie was, maar ik had zelf ook beter moeten weten. Maar dan neem je gewoon aan dat het wel zo is. Maar goed. Wij zijn niet attent geweest. Het was afschuwelijk, de mensen gingen opbellen en die am bassade reageerde ook diezelfde avond nog. Het is diezelfde avond nog keurig ruiterlijk rechtgezet door de NOS. En even keurig ruiterlijk heb ik in de volgende uitzending nog een keer gezegd, dat we daarin mis waren geweest en dat dat ons verdriet deed. Overigens ben ik van mening, dat je gerust fouten mag maken voor de televisie, maar dan moet je ze ook toegeven. En als er dan mensen zijn, die vinden dat „dat niet kan" en die vinden dat „dat een definitieve af gang is", nou dan moeten die men sen dat maar menen. Van het oor deel van zulk soort mensen trek ik mij geen donder aan. Wat overige ervaringen betreft: het is leuk dat ofschoon dit onderwerp van nogal dorre aard is blijkt dat de mensen met genoe gen meedoen, het leuk vinden en allemaal de kinderlijke drift hebben om het beter te doen dan de andere ploeg. De laatste uitzending stonden studenten tegenover agenten. Er zijn ook wel eens politieke groeperingen geweest. Er is een keer geweest de gemeenteraad van Amsterdam tegen die van Rotterdam, er is geweest Provinciale Staten van provincie x tegenover provincie ij. Als je dan die mensen bij elkaar hebt, ook min of meer bejaarde mensen en echte of quasi-gewichtige mensen uit het maatschappelijk leven, blijkt dat ze met een kinderlijke „wef'-ijver aan deze strijd meedoen. Ze voelen ook dat tegenover het Nederlandse volk te kijk zitten. En ineens gaan ze er waarde aan hech ten om, in welk opzicht dan ook, het beste te zijn. Blijkbaar hebben die mensen niet eens voldoende relativi- N.O.S.-quizmaster Herman van Run. teitszin om te bedenken: nou ja, het zal me een zorg wezen, ook al weten wij die dingetjes niet, daarom zijn wij toch nog niet veroordeeld. Ze doen net alsof hun hebben en houden ervan afhangen. Ik merk wel bij zo'n uitzending, dat de ima go die men in Nederland heeft voor die mensen van verdomd grote bete kenis is". Krijgt vervolg? deze quiz nog een „Ja, de NOS is zeker van plan ermee door te gaan in het volgende seizoen. In het vorig seizoen zijn ze zelfs van plan geweest het om de veertien dagen te brengen en dat is iets waar ik sterk tegen was en nog ben, want ik vind dat er weinig programma's zijn die een frequentie van veertien dagen gedogen. Dan moet het wel zo verschrikkelijk goed en boeiend zijn. Je gaat vaak iets om zeep brengen als je het te vaak voor de buis brengt. En als iets nu net goed zit dan moet je het juist een beetje zuinig doseren. Dan hou je het wat spannend". Is er een opvallend verschil tussen de groepen deelne mers? „Er is een duidelijk verschil in sfeer tussen jongere en oudere deel nemers. Ik vind ook dat het een verschil maakt wanneer je een poli tiekorps hebt of je hebt studenten. Die studenten nemen het wat losser, een politiekorps is weer wat gespan nener. Die willen het geweldig goed doen. We hebben ook een keer amb tenaren gehad van het ministerie van Justitie. Die deden het verdomd goed en erg punctueel. Ze letten erg scherp op de vragen en uit hun kring kwam de meeste kritiek op de manier waarop de vragen gesteld werden. Het waren ook mensen, die het verdomd ernstig namen, maar dat kun je ook wel van het ministerie van Justitie verwachten, trouwens van alle ambténaren. Weet je wat wel gek is? Als mensen deelnemen aan zo'n wedstrijd hebben ze moni toren voor zich staan. Daar zien ze op wat er gebeurt. Ze kunnen er clus ook op zien wanneer ze zelf gefocust worden. Ze worden dan naderbij gehaald door de camera. Die mensen reageren daarop op een tamelijk infantiele manier, doordat' ze dan zenuwachtig gaan grjnneken en geweldig verlegen worden. Je moet tevoren aan de mensen vragen dit alsjeblieft niet te doen". Herman van Run blaast bedacht zaam de rook van zijn sigaret uit voor hij iets zegt over de quizmaster in het algemeen: „De mensen, die zoiets voor de televisie leiden, moeten eigenlijk zelf enig verstand hebben van de dingen waarover ze praten. Je moet er niet als een onbenul zitten en woorden in de mond nemen waar van je de strekking niet begrijpt zodat je aan de vent die naast je zit moet vragen: hoe zit het eigenlijk. Dat moet je zelf weten. Het is een heel ernstige zaak, die je niet zo maar even doet". Er zijn vele quiz zes op de t.v. geweest. Wie ze ge zien heeft kan dit alleen maar bea men. LONDON (AP) Haar stem heeft een machtige klank als van een Caruso, de teerheid van fijne kant, een verbazingwekkende om vang vol schakeringen en nuances en haar liederen variëren van Sha kespeare tot opera en Duke Elling ton. Zij treedt zelden op in het open baar en is buiten Europa zo goed als onbekend, maar volgens musici en vereerders is zij de beste le vende jazz-zangeres. Zij is de 42-jarige Engelse Cleo Laine, een voormalige kapster en schoenenreparatrice, die aan het leven met haar kinderen op het land de voorkeur geeft boven de gejaagdheid van de showbusiness. „Als ik het verlangen koesterde een internationale ster te worden, zou mijn eerste stap zijn naar Amerika te gaan", zei zij onlangs achter het toneel van een jazz club, terwijl prinses Margaret bui ten wachtte om haar geluk te wen sen, „maar ik ben gelukkig ge trouwd en wil hier niet vandaan". Zij is als ster opgetreden in opera's, heeft rollen gespeeld in gewone toneelstukken sir Lau rence Oliver vindt haar uitstekend en heeft gezongen in vele klas sieke concerten met symphonie-or- kesten. De „Times", het blad van de deftige stand, heeft het opgegeven te proberen haar in een vakje on der te brengen en schreef: „Wij kunnen Stravinsky na het horen van een uitvoering van Bernstein te aanzien van miss Laine slechts nazeggen: „Buitengewoon". Bij haar laatste concert in de Queen Elizabeth Hall waar zij met het Londense Philharmonisch Orkest de première bracht van een nieuw werk van Francis Poulenc zong zij normale jazz, stukken van Bach, Kurt Weill en Charles 'Ives, liederen van T. S. Eliot en Shakespeare en een commentaar op de onlusten te Chicago. „Geen andere zangeres ter we reld had op zo ontzagwekkende wijze zulk een verscheidenheid van stof kunnen brengen", juichte de criticus Derek Jewell en de recensent James Greenwood schreef: „Haar stem is een van de schoonste instrumenten op aarde". „Ik weet zeker, dat ik me zou vervelen als ik uitsluitend jazz zou moeten zingen", verklaarde zij. „Alle goede zangeressen hebben invloed op me gehad: Ella Fitzge rald en Sara Vaughan en Billie Holiday enzovoorts, maar ik hoop dat ik alles aan hen ontleend heb wat ik kon en het opzij heb gezet en mezelf heb gevonden". „Soms ben ik tevreden over me zelf, maar zeer vaak gedeprimeerd, wat iedere kunstenaar moet zijn als hij zichzelf niet bedriegt". „Ik geloof niet dat ik de grote massa van jongere luisteraars erg aantrek al ben ik eens vierde ge weest op de hit-parade, maar ik heb het gevoel dat ik voldoe aan de behoefte van heel veel mensen, die door de pop-wereld worden verwaarloosd". Zij is van mening, dat je beter van jazz kunt overgaan op klassie ke werken dan dat operazangeres sen op jazz overgaan, omdat de meesten van hen die het proberen „interessant, maar zeer onritmisch" klinken. Muzikaal is miss Laine een na tuurverschijnsel. Zij is te Londen geboren uit Westindisch Britse ou ders, opgegroeid zonder opleiding en haar enig optreden in de show business was als een kind-figuran- t* .in de film „De dief van Bag dad". In 1950, toen zij 23 was, zong zij eens met een semi-profes- sionele band op een dansfeest. Eenmaal was genoeg. Zij heeft nooit meer schoenen gerepareerd. De basspeler nam haar onmid dellijk mee naar John Dankworth, de veelzijdige Britse musicus die componeert, arrangeert en leider is van enkele van de meest stoutmoe dige jazzgroepen in Engeland. Dankworth engageerde haar, trainde haar en trouwde haar. Om streeks 1961 had zij meer dan een miljoen platen verkocht. Die zomer speelde zij tijdens het festival van Edinburgh de hoofdrol in de opera „The seven deadly sins" van Kurt Weill-Berthold Brecht. Klassiek optreden volgde met wat filmwerk en in 1965 werd haar opname van een op muziek gezet album van Shakespeare door de internationale critici bij stemming uitgeroepen tot de triomf van het jaar. Zij is in niet-muzikale rollen opgetreden in Edinburgh als Andromache in „de Trojaanse vrouwen" in het Londense Roy al Court Theatre en voor de radio. Zij heeft een onderscheiding van het Berlijnse t.v.-festival gewon nen en de City of Londen heeft een liederencyclus voor haar uitge schreven. Zij en Dankworth wonen in een landhuis met 21 kamers in Buc kinghamshire en bouwen hun ei gen theater voor muziekfestivals. Zij zingt slechts enkele keren 'per jaar te Londen „maar ik doe veel t.v. op het vasteland en cabaret als we de inkomstenbelasting moeten betalen". Wyn Morris, leider van de Royal Choral Society, viel haar pleitend in de rede: „Ik ben maar een langharige, maar jij hebt een fabel achtige stem, je hebt de muzikali teit en het intellecte vermogen, ach, waarom maak je geen platen van de liederencyclus van Schu mann?" „Omdat ik er nog niet aan toe gekomen ben", antwoordde zij met een brede glimlach. Maandagavond 19.30 uur Nederland n Coronation Street. (ADVERTENTIE) 00 In flakons,"1 sprays, towelettes en handige mini-rollers. Warm? Heerlijk verkoe lende Skice ijs-eau de cologne verkwikt a la minute! 'n Wondertje van koelte! van BOL-DOOT NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 18.55 JOURNAAL NCRV 19.04 SCHEEPSJONGENS VAN BONTEKOE 19.12 PLEASE SIR: herhaling: „Tot ziens, en wei- bedankt meneer" 20.00 JOURNAAL NOS (kleur) 20.20 DE ONGRIJPBARE PIMPER NEL: Vanavond laatste afleve ring: „Leve de vrijheid. 21.10 MET LIEDJES HET LAND IN Luchtig zomeravondprogram ma waarin een aantal bekende Nederlandse artiesten bekende liedjes ten gehore brengt. 22.00 IK ZIE, IK ZIE: Korte quiz 22.10 LEGER DES HEILS (kleur) Eerste van twee documentaires over het Leger des Heils. Van avond: Soldiers of Pity" 23.00 JOURNAAL NOS 23.05 SLUITING. NOS 18.45 PIPO DE CLOWN 1S.55 JOURNAAL 19.04 DE EENENTWINTIGSTE EEUW (kleur) „Auto's straks" VARA 19.30 CORONATION STREET De zaken staan er voor mr. Swindley niet rooskleurig voor 20.00 JOURNAAL NOS 20.20 HIER IS LUCY (kleur) Afl.: „Een juweel van een af- spr&sk" 20.45 ANALYSE VAN EEN MOORD Film van Otto Preminger 23.20 JOURNAAL NOS. 19.25 ZANDMANNETJE 19.30 SPORTTRIBUNE 19.55 MEDEDELINGEN 20.00 NIEUWS 20.25 ALLEDAG Openluchtweekenden in pro vinciale en rijksdomeinen 20.50 MOORD OP ZIJN ITALIAANS 22.40 NIEUWS 18.40 NIEUWS 18.45 PETITE ABEILLE Voor de kleuters 19.00 ANTENNE-SOIR Waalse actualiteiten 19.25 MUSTI Voor de kleuters 19.30 LUNDI-SPORTS 20.00 JOURNAAL 20.30 LES VOLANTS De auto van Carl Benz tot on ze dagen 21.10 MAX LE DéBONNAIRE Feuilleton 22.10 HET RAADSEL JEANNE n'ARr 22.40 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL (kleur) 20.15 MONITOR (kleur) Actualiteiten 21.00 TUSSENMAALTIJD (kleur) Een nieuw vrolijk onderhou derad menu 21.45 MENINGEN IN MARYVILLF Film 22.30 JOURNAAL MET COMMEN- TAAR EN WEERBERICHT (kleur) 22.50 FLUCHT (kleur) Film van Katja Tscheusehner 23.40 JOURNAAL (kleur) 19.45 HEUTE (kleur) Journaal, actualiteiten en tifoopnopi Ah f 20.15 DE EENZAME NATIE De Hongaren 21.00 DE ZAAK MAURIZIUS Frans-Italiaanse speelfilm ui 1953 22.35 JOURNAAL (kleur) 22.45 FILMFORUM: CINéMA IN OPSTAND 23.35 SLUITING. Maandag 22 juni HILVERSUM I 402 M VPRO: 12.00 VPRO-maandag: ge varieerd progr. met klass. muz. (13.00 Nws). 14.25 Schoolradio. NOS: 14.45 Vrijheid en organisatie in de wetenschapsbeoefening I, le zing. 15.20 Eurolight: Klanken uit Tsjechoslowakije. 16.00 Nws. AVRO: 16.03 Caribia: Muziek uit Suriname en de Nederlandse Antillen. 16.30 Voor de jeugd. 17.30 Brabant jour naal. 17.55 Mededelingen. 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. 18.25 Ik ver bind u door. praatje. 18.30 Stereo: Krabbels in de kantlijn: licht muz.- progr. en praatje. 19.30 Nws. RVU: 19.35 Educatief Toerisme: 'n belang rijk facet van het Volksontwikke lingswerk. Spreker: Tom Hoogland. NOS: 20.05 Stereo: Jazz in actie (opn.) 21.00 Taalbeheersing: basis of barrière: een reeks programma's over spreken en luisteren, schrijven en lezen (IV). 21.10 Stereo: lichte grammof.muz. 21.40 Gamma van Alpha en Bèta: progr. over recente vorderingen in de wetenschap. NVSH: 22.10 Sextant - radiomagazi ne van de NVSH. NOS: 22.30 Nws. (Van onze radio- en t.v.-redacteur) HILVERSUM Volgende week woensdag zal de NOS-televisie van 20.30 tot 21.10 uur op Nederland 1 rechtstreeks het deel „Rain Forest" uitzenden van de voorstellingen, die de Merce Cunningham Dance Com pany die avond geeft in de Stads schouwburg te Eindhoven. Zoals wii al berichtten zal deze avant-gardistische dansgroep in het kader van het Holland Festival een dag later in Breda optreden. ZOALS MIJN goede vader zei, Onder deze titel zijn drie verhalen van Marten Toonder over Heer Bommel en Tom Poes samengevat: de tekeningenstrip steeds bovenin de bladzijde, de tekst daaronder. In „De Tijwisselaar" wordt duide lijk gemaakt dat kennis van de we tenschap niet altijd even heilzaam is voor het welzijn van de gemeen schap. De kleine gemeenschap op het eiland Raap is redelijk gelukkig en dat geluk wordt mogelijk ge maakt door de tijwisselaar Horle- toet, die met zijn tijstok en wind molen het getij en de wind in de hand heeft. Wanneer kapitein Wal Rus op het eiland komt is het met de rust gedaan. Hij weet Horletoet er van te overtuigen dat eb en vloed iets met de maan te maken hebben. Dat is het begin van het eind. „Kwade inblazingen" toont de angst van de maatschappij voor langharige wezens, die zij zelf heeft opgeroepen en die reageren overeen komstig de „inblazingen", die zij vanuit de maatschappij krijgen. Zo'n inblazing is een schot hagel van een in paniek geraakte Heer Bommel of een tactvolle strafexpeditie van de politiemacht van Bommelstein. Het langharig gevaar verdwijnt wanneer de dwerg Kwetal zijn oloroori op haalt, die hij bij het ipsen had achtergelaten bij het schuurtje van de heer Bommel. In „Hupbloemerij" tenslotte wordt de computermaatschappij volkomen ontregeld omdat kwade elementen hupzaad onder de bevolking ver spreiden waardoor iedereen uit zijn gewone doen raakt. Iedereen wordt lief en vriendelijk voor de ander maar dat dreigt regelrecht tot de ondergang van de maatschappij te leiden. Gelukkig is er één, die zijn zinnen bij elkaar houdt en dat is Tom Poes. F. DE LIGT (Zoals mijn goede vader zei. Mar ten Toonder. Bezige Bij, Amsterdam 1 8,50) 22.40 Meded. AVRO: 22.43 Radio journ. NOS: 22.55 Stereo: Metro's Midnight Music: licht muz.progr met Metropole-orkest, instrum. trio en solisten. 23.5524.00 Nws. HILVERSUM n 298 M NCRV: 12.00 Los-Vast: gev. progr (12.21 Voor boer en tuinder; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinb.; 12.30 Nws.; 12.41 Hier en Nu: actualit.) 14.05 Schoolradio. 14.30 Stereo: So praan, fluit en gitaar: klass. en mod. muz. 15.00 Gereformeerde kerkd. NOS: 15.30 Zoeklicht op Nederland: Inform, over Overijssel, afgewisseld met muz. (16.0016.02 Nws.) Over- heidsvoorl; 17.20 Publiciteitsmedia in Suriname. Vraaggesprek van Cees van Maasdam met de heer W. Lio- parens. NCRV: 17.30 Stereo: Meis jeskoor met instrum. sextet. Politie ke Partijen: 18.19 Uitz. van de PvdA. NCRV: 18.30 Nws. 18.41 Hiel en Nu: Actualit. E.O.: 19.00 Wij hebben een woord voor de wereld: veelgevraagde geestelijke muziek 19.20 Reformatie en Reveil: Israël in het brandpunt: lezing. 19.35 Muz. Intermezzo. 19.45 Opbouw: weke lijkse bijbelstudie. NOS: 20.00 Ste reo: Holland Festival 1970: 20.00 Magazine met rep., interv., discus sies en perskritieken. 21.00 Portret van John Cage. NCRV: 22.20 Avond overdenking. 22.30 Nws. 22.40 Ste reo: Platennws. 23.30 Stereo: NCRV- Vocaal-ensemble: mod. liederen 23.55 24.00 Nws. HILVERSUM III 240 M EN FM TROS: 12.00 Nws. 12.03 Jatn-on- Radio: licht pl.progr. KRO: 13.00 Nws. 13.03 Waarom niet?: licht lunchpregr. 14.00 Nws. 14.03 Hol ster: pop- en countrymuz. (15.00 Nws.) 16.00 Nws. 16.03 lORRRrrr popmagazine. 17.00 Nws. 17.02— 18.00 Draaijijofdraaiik: verz.pl.progr BRUSSEL VLAAMS 324 M 12.00 Nws 12.03 Muz.progr. (12.08 Landb.kroniek. 12.30 Weerbericht meded. en SOS-ber. voor schit pers) 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00 Nws., weerber., dagklapper en beursber. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws 14.03 Nwe orkestmuz. (15.00 Nws.) 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Voor de zieken. 17.00 Nws., weer ber. en meded. 17.15 Blues, negro spirituals en gospelsongs. 18.00 Nws 18.03 Verz.progr. voor soldaten 18.30 Intermezzo. 18.45 Sport. 18.52 Taalwenken. 18.55 Lichte zang. 19.00 Nws., weerber. en actualit. 19.40 Lichte muz. 19.45 Missieprogr. 20.00 Operakroniek. 22.00 Nws., ber. en De Zeven Kunsten. 22.20 Lichte muz. 23.00 Nws. 23.10 Nwe muz 23.40 Nws. 23.450.15 Voor de zee lieden. Dinsdag 23 juni HILVERSUM I 402 M AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 Stereo: Lichte grammof.muz, 8.00 Nws. 8.11 Radio- journ. 8.20 Stereo: Lichte grammof. muz. (8.308.33 De groenteman) 8.50 Morgenwijding. NOS: 9.00 Uit gebreide reportage of herh. NOS- progr. 9.35 Waterstanden 9.40 Muz. uit de middeleeuwen en Renaissan- ce.(opn.) AVRO: 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen (hr). (11.00-11.02 Nws.) 11.30 Rond om 12 brogramma voor de vrouw (11.55 Beursberichten). HILVERSUM II 298 M NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 Stereo: Op het eerste gehoor: klass. muz. (gr.) (7.30 Nws. 7.32 Hier en Nu: actualit.) 8.00 Nws. 8.11 Stereo: Te Deum Laudamus. gewijde muz. (gr.) 8.30 Nws. 8.32 Stereo: Voor de huisvrouw (9.00 9.10 Gymnastiek voor de vrouw). 9.35 Schoolradio. 10.00 Bijbelse ver kenningen. 10.15 Stereo: Operafrag menten van Wagner (gr.) 11.00 Nieuws. 11.03 Stereo: Nederl. Ka merorkest en solist: klass. muz. 11.25 Voor de zieken. 11.55 Meded. HILVERSUM IH 240 M EN FM VARA: 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes voor de pep: licht pl.progr. (10.00 Nws. 11.00 Nnws 11.03 Een op vallend vrolijke gevarieerde visite. (12.00 Nws.)

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 7