STAALKAART VAN
AMATEURMUZIEK
IN N.-BRABANT
Tijdelijk
SiSi
Cassis
Toneelplannen? Als de minister ze maar uitzoekt
Nu is het
tijdvoor
lékker
met
lékker:
Beschuit
met
aardbeien.
kijk
Aram en het spookslot aan de Tiber
JOSEPHINE g
m JOSEPHINE
NEDERLAND I:
vin.
NEDERLAND II:
BELGIë (Nederlands):
BELGIë (Frans):
DUITSLAND I:
DUITSLAND II:
Woensdag 13 mei 1970
DE VRIJE ZEEUW
De vele, vaak uitermate uiteen
lopende plannen voor vernieuwing
op aille mogelijke terreinen van
kunst, plegen één ding gemeen te
hebben: een poging om zich te ont
worstelen aan de bevoogding door
de overheid, door delegatie van
diens bevoegdheden aan instellin
gen die merendeels door de kun
stenaars zelf worden beheerd. De
Minister van Cultuur moet er zijn
om geld te geven, en voor het
overige moet de kunst dan zelf
uitmaken wie en op welke wijze
van die subsidies mag genieten.
Waarbij op de achtergrond van de
ze gedachtengang het onontken-
baar feit staat, dat een Minister
en haar departement als „ambte
naren" nu eenmaal erg weinig in
voeling bezitten voor het specifieke
van de kunstenaar en de kunst, en
dat in wezen een ambtelijk appa
raat moeilijk „rechter" kan zijn
(een categorische keuze kan doen)
in zaken van kunst.
Des te vreemder wat er in de
toneelwereld gebeurt. Want daar
hebben alle vele discussies en com
missies uiteindelijk geleid tot een
situatie, die er op neer komt dat
spelers en directeuren een pakket
van de meest tegenstrijdige reor
ganisatieplannen bij de minister op
tafel gooien onder het motto: zoek
het zelf maar uit! Daarmee maakt
het toneel, uit eigen onmacht en
verdeeldheid, die arme minister
tot een veel groter kunstpaus dan
ze was of ooit zou willen wezen. En
zonder de huidige, oprecht kunst
betrokken en enthousiate minister
te kort willen doen: wie is zij dat ze
er uit moet komen als de betrok
ken kunstenaars dat zelf al niet
kunnen? Wie is zij, om uit de kan
didaatstellingen van wie er maar
wil, vóór 1 januari 1971 te moeten
kiezen welke projecten wel en wel
ke niet kunnen worden gerealiseerd
uit de beschikbare gelden? En op
weike normen zou die arme minis
ter dat moeten baseren?
Formeel is de toedracht onge
veer als volgt geweest. Al lang
voordat de Actie Tomaat was uit
gevonden (die overigens zelf geen
alternatieve plannen wil brengen,
alleen aangeven hoe slecht de hui
dige organisatie is), al jaren daar
voor was men in toneelkringen
vastgelopen met het huidige sprei
dingssysteem. Sommigen kwamen
met jlannen, die een beetje hier
en daar wilden bij-schminken.
Anderen, zoals o.a. Kees van Ier-
sel, kwamen met alles omverwer
pende plannen als „één nationale
pot van spelers met een gegaran
deerd minimuminkomen, en daar
uit telkens ad hoe, voor korte ob
jecten, groepjes samenstellen". Weer
andere wilden de toneelorganisa
tie decentraliseren en een nieuwe
opbouw beginnen vanuit de regio's.
Mede onder druk van de Actie
Tomaat en de vele perspublikaties.
heeft de Vereniging van Neder
landse Toneelgezelschappen (de ge
zamenlijke directies dus) eind no
vember en commissie ingesteld met
de bindende opdracht om de elk
aar tegensprekende commissies en
subsidiegevers te horen, en dan te
komen met één overkoepelend plan,
dat enerzijds een soepeler struc
tuur van het toneelbestel moge
lijk zou maken, en dat tevens het
toneel beter sociaal-cultureel zou
doen functioneren in de Neder
landse samenleving. De commissie
ging snel van start en constateerde
weldra „grote onvrede met het hui
dige toneelbestel; de meest uiteen
lopende opvattingen m.b. tot de
oorzaken van het falen; de meest
tegenstrijdige meningen over aan
te brengen veranderingen". En ver
volgens, zich oliik verschuilend ach
ter een in het Latijn geciteerd mot
to van Francis Bacon (Als de oor
zaak niet bekend is, kan het ge
volg niet worden teweeggebracht),
deed zij weinig anders dan een
overgangsperiode vaststellen, waar
in iedereen met een fijn idee zich
dan maar bij de overheid zou moe
ten melden.
Nog olijker heeft de commissie
zich in haar slotopmerkingen be
toond. Daarbij stelt zij vast, dat zij
voortdurend aan de verleiding heeft
bloot gestaan om richtlijnen voor
de betrokkenen voor te schrijven,
geeft zij in het kort een aantal in
derdaad ingrijpende mogelijkheden,
maar neemt die dan weer terug
door te constateren dat zij niet
voor de verleiding is bezweken en
dus bovenstaande plannen niet op
tafel heeft gegooid! Waarop zowel
de vereniging van Toneeldirecties
als die van Toneelkunstenaars op
gelucht alle plannen en het Com
missierapport naar Den Haag stuur
den, daarmee zichzelf voor een pe
riode van twee jaar van alle el
lende ontheven achtend en de mi
nister de zorg latend voor wat er
na die overgangsperiode van twee
jaar uit de bus zou blijken te ko
men.
Een vrij zinloze procedure lijkt
mij. En te meer omdat bij die als
grapje-terzijde vermelde plannen
van de Commissie wel degelijk za
ken waren, die nader onderzoek
de moeite waard maakte. Al was
het maar dat éne idee om alle to
nelisten een vast basissalaris te
geven, individueel te verhogen met
een werktoeslag voor wie wél aan
het werk waren. Daarmee zouden
een paar kleine probleempjes met
één klap tegelijk uit de wereld
zijn, zoals de steeds nijpender zaak
van medewerking aan TV. het uit
lenen van acteurs tussen groepen,
het honoreren van de steeds meer
toenemende vormingsactiviteiten
(inclusief toneelwerving) en de
honorering van jeugdige hoofdrol
spelers Maar ja, als de be
trokkenen allemaal veel te bang
zijn de tenen van één of andere
geachte collega niet te kunnen ont
zien, dan zijn dergelijke plannen
natuurlijk vanuit eigen kring niet
haalbaar. Maar of ze dat via een,
welke dam ook, mimister zijn
C. NICOLAï
(Van onze showredacteur)
EINDHOVEN „Brabant zit vol met muziek. Er is een
vreselijk groot aantal amateurs bezig op allerlei terreinen.
Niettemin heeft het wel de nodige moeite gekost om een elpee
te maken die redelijk representatief genoemd mag worden
voor wat er op muzikaal gebied gebeurt in deze provincie".
Woorden van Ad Kraamer, producer van de bij Negram uit
gebrachte langspeelschijf „Dit is Noord-Brabant" (Muziek en
zang van Den Bosch tot Bergen op Zoom). Een plaat waarop
zesduizend kinderstemmen op de Markt van Den Bosch te
horen zijn, een vijftig man sterk mandolinenorkest uit Molen
schot, de beatgroep De Indeps uit Heusden, De Trommelaeren
van Roesendaele en het Brabants Barok Ensemble uit Tilburg,
om maar wat op te noemen.
Het idee voor deze elpee is van Negram-directeur Hans Kei
lerman. Aanvankelijk lag het in
de bedoeling om van elke pro
vincie een muzikale staalkaart
te maken, maar omdat de pro-
duktie van dergelijke platen een
bijna ondoenlijk karwei is be
sloot hij eerst een experiment
te wagen in een van de meest
muzikale provincies van Neder
land.
Bovendien kon hij in Noord-Bra
bant beschikken over de kwaliteiten
van Ad Kraamer, die met verschil
lende andere grammofoonplaten
(o.a. met organist Bram Beekman,
het Ned- Herv. Kerkkoor uit Waal
wijk en de gem. zangver. Zang en
Vriendschap uit Hank) had aange
toond over voldoende inhoud te be
schikken voor grote produkties.
Ad Kraamer, die naast zijn
schnabbelwerk in de lichte muze
leerling aan het Tilburgs Conserva
torium is, zegt dat deze plaat na
tuurlijk verre van representatief ge
noemd kan worden. „Het is gewoon
onmogelijk om op een langspeelplaat
een volledig overzicht van de Bra
bantse amateurmuziek te geven. Je
vindt er geen dixielaodmuziek op,
geen cabaret, geen operette en geen
accord eonmuziek".
Het maken van deze plaat heeft
ruim een halfjaar in beslag geno
men. Ad Kraamer heeft gearran
geerd. geproduceerd, begeleid en sa
men met technicus Tony Dime heel
Brabant afgesjouwd.
„Er waren natuurlijk problemen
bij d« vleet. Vooral omdat ik overal
met amateurs moest werken verliep
de procedure niet bijster gladjes.
Vooral bij de opname van de
kindervolkszang in Den Bosch heb
ben we behoorlijk in de knijp geze
ten. Eerst werd de datum een paar
maal verschoven en toen het uitein
delijk toch doorging, dreigde het te
gaan stortregenen Die regen bleef
gelukkig in de lucht zitten, maar
daarmee waren nog niet alle moei
lijkheden opgelost. We hadden onze
microfoons opgehangen aan de voor
zijde van het stadhuis waardoor we
alleen het front van het koor kon
den opvangen. Een andere microfoon
stond bij organist Gerard Rovers.
Wanneer er een kleine storing was
geweest in een van de beide opna-
mepunten zouden we volledig de
mist in zijn gegaan en hadden we
een vol jaar kunnen wachten voor
dat we het over zouden kunnen
doen. En dat had ik natuurlijk van
zijn leven niet waar kunnen maken
4823. Terwijl hij wanhopig tracht zich los te rukken, wordt Gratz door
de rovers meedogenloos meegesleurd naar de hoge rotswand, daar waar de
waterval bruisend in de diepte stort. Door de openstaande deur staart Aram
vol ontzetting naar de drie mannen buiten. „Wat wat gaan ze met
hem doen," barst hij driftig los. De roverhoofdman heeft zijn zwaard ge
trokken en leunt achterover tegen de deur, Aram en Presto geen moment
uit het oog verliezend.
„Niets bijzonders," zegt hij droogjes, „hoe minder mensen van het bestaan
van die goudader afweten, hoe beter voor ons. Rentmeester Gratz valt straks
per ongeluk van de rotswand omlaag een betreurenswaardig onge
luk, maar trek het je niet aan, vriend. Een minuut geleden ging hij je nog
met zijn eigen dolk te lijf." Dan, een ogenblik maar, werpt de roverhoofd
man een snelle blik naar buiten, waar zijn mannen de ongelukkige reeds
tot vlak bij de afgrond gesleept hebben. En onmiddellijk grijpt Aram zijn
kans. Bliksemsnel grijpt hij de kruik, die voor hem op tafel staat en slingert
die naar de rover
4923. De kruik treft de roverhoofdman tegen de rechterpols, waardoor het
zwaard bijna aan zijn hand ontglipt. Nog voor de man zich herstellen kan,
dreunt een gespierde vuist hem in het gezicht, de rover ziet plotseling een
compleet zonnestelsel voor zijn ogen dansen en slaat met grotesk uitgespreide
armen achterover tegen de deur. Presto volgt zijn meester op de voet, als
Aram over de slap neerliggende roverhoofdman heenspringt en naar" buiten
stormt. Op enkele tientallen meters afstand, op het uiterste randje van de
afgrond, tracht de ongelukkige rentmeester nog steeds wanhopig zich aan de
greep van zijn belagers te ontrukken. „Stop! In hemelsnaam stop!
schreeuwt Aram, maar zijn stem gaat verloren in het donderend geraas van
de waterval. Aram stormt de helling op, maar dan, in enkele seconden,
heeft het drama zich al voltrokken. Een der rovers werpt Gratz met geweld
van zich af, één ogenblik staat de rentmeester met zwaaiende armen op de
rotswand, dan tuimelt hij ruggelings in de diepte
O
X
oo
O.
(Tl
LU
'X}
OO
X
O
bij de platenmaatschappij. Maar
goed alles is gelukkig toch nog op
zijn pootjes terecht gekomen".
Als we voorzichtig informeren of
Ad Kraamer meer zakenman dan
musicus is, geeft hij volmondig toe
dat hij niets tegen een uitgebreid
belegde boterham heeft. „Kijk, ik
kan natuurlijk netjes mijn contra
basstudie aan het conservatorium af
maken en dan in een of ander
kamerorkest gaan zitten om met het
heilige vuur van de artistiekeling in
mijn ogen de rest van mijn levens
dagen te slijten als miskend talent.
Het lijkt me echter zinvoller als ik
gewoon mijn brood probeer te ver
dienen in de commerciële lichte mu
ze en daarnaast voor mijzelf nog
wat met Bach blijf stoeien. Je moet
één ding niet vergeten; alle muziek
is goed, als ze maar oprecht ge
bracht wordt. De Zangeres zonder
Naam heeft evenveel bestaansrecht,
zo niet meer, dan Bernard Haitink.
Bovendien kan ik door mijn muzi
kale scholing er zorg voor dragen
dat die zogenaamde niet-serieuze
muziek op een hoger plan gebracht
wordt.
Dat de selectie op de buitenstaan
der (koper) een nogal willekeurige
indruk maakt, vindt zijn oorzaak
voor een groot deel in het feit dat
Ad Kraamer moest werken met een
beperkt budget en binnen een be
paalde tijdslimiet. Daardoor was het
noodzakelijk dat hij gebruik maakte
van zijn ervaringen die hij al met
verschillende ensembles had. Het
Brabants Barok Ensemble (het enige
beroepsorkest) was voor hem een
voor de hand liggende keus. Het
bestaat namelijk uit leraren van het
Tilburgs Conservatorium. Met het
Bartjeskoor uit Den Bosch en organist
Bram Beekman had hij al, eerder
opnamen gemaakt. Van de Heineken
Fanfare en de Trommelaeren van
Roesendaele had hij uiteraard al
eerder gehoord. De rest moest hij
echter opspeuren. Zoals bijvoorbeeld
„Estrelita" uit Molenschot, een van
de weinige mandolineorkesten die er
nog in ons land zijn.
Voor geïnteresseerden in deze
unieke regionale langspeelplaat ge
ven wij hier nog een overzicht van
het bijeengebrachte repertoire: naast
de Bossche kindervolkszang brengt
de Heineken Fanfare o.l.v. Karei
van Dijck twee nummers ten geho
re; „Highschool Cadets" en „Riff
Interlude". Het mandolineorkest „Es
treiita" speelt o.l.v. Benny Lude-
mann „Le Trotteur, mars" en „La
danseuse". „My back pages" van
Bob Dylan wordt vertolkt door „The
Indeps"; de psalm „Mensen geeft
elkaar de hand" door het gemengd
koor „Zang en Vriendschap" o.l.v.
Henk Nieuwkoop, aan het orgel
Bram Beekman en als soliste de
sopraan Elly de Wind. 't Brabants
Barok Ensemble, bestaande uit Ge
rard Dekker (klavecimbel), Pieter
van Veen (Blokfluit), Lucius Voor
horst (dwarsfluit) en Hans Bol (vio
la da gamba) brengt een niet al te
zware „Triosonate in F-dur" van
Telemann ten gehore, terwijl Gerard
Dekker als solist een stuk van de
Engelse componist Henry Purcell
speelt. Het Bartjeskoor uit Den
Bosch zingt het „Communielied" en
het „Slotlied" uit de door Anuschka
Smulders geschreven jongerenmis;
de „Trommelaeren van Roesendaele"
spelen o.l.v. Wim Laros de „Kees
Laros-mars", door de huidige diri
gent aan zijn vader-voorganger op
gedragen. Orgeldraaier Ten Kate
speelt dan op het Labre-orgel het
bekende „Daar is de orgelman".
(ADVERTENTIE)
NOS/NOT
10.45 KIJK, ALS JE TEKENT ZIE
JE MEER
11.10 WOORDEN ZEGGEN MEER
DAN JE DENKT
11.35 WALTER EN CONNIE 28
12.00 SLUITING
NCRV
17.00 KIJKKAST
17.35 SLUITING
NOS
18.45 FABELTJESKRANT
18.55 JOURNAAL
VARA
19.04 (kleur) DE GROTE TENT:
Circus in de Sovjet-Unie.
IKOR/ C VK/KRO/RRK
19.30 KENMERK
20.00 (kleur) JOURNAAL
PPR
20.20 POLITIEK UITZENDING
NOS
20.30 STICHTING SOCUTERA
VARA
20.35 HET LEVEN VAN HENDRIK
Film van Alexander Korda uit
1933
22.05 OMBUDSMAN
NOS
22.45 JOURNAAL
22.50 OLYMPIA'S TOUR DOOR
NEDERLAND
Assen-Wieringen.
NOS
18.45 FABELTJESKRANT
18.55 JOURNAAL
NCRV
19.04 SCHEEPSJONGENS VAN
BONTEKOE
19.13 (kleur) EDDY READY GO
20.00 (kleur) JOURNAAL
20.20 DE GROTE DAG VAN BER-
TA LAUBE.
22.00 DAVID HOLLESTELLE
22.05 JOURNAAL NOS
TELEAC
22.10 VAMOS A VER, les 15.
22.50 KOSMOVISIE, Les 4.
17.30 JEVANJONG
19.30 ZANDMANNETJE
19.35 OPENBAAR KUNSTBEZIT
„Nood Gods"
19.45 HIER SPREEKT MEN NE
DERLANDS
19.50 ZOEKLICHT
19.55 MEDEDELINGEN EN DE
WEERMAN
20.00 NIEUWS
20.25 SHOW VOOR JONGEREN
21.05 PANORAMA
21.50 FILMFESTIVAL CANNES
1970
22.00 GASTPROGRAMMA
22.30 NIEUWS
Bij het afsluiten van deze edi
tie waren de programmagege
vens helaas lig niet in oms
bezit.
20.00 JOURNAAL (kleur)
20.15 EEN LAND 25 JAAR LATER
21 00 REPORTAGE OVER DE PAR
TIJDAG VAN DE SPD.
21.20 TELEVISIERECHTBANK
22.50 JOURNAAL met commentaar.
(kleur)
23.10 SYNODE EKD.
19.45 HEUTE
20.15 ZDF-Magazin
21.00 DOQR DE WOLKEN
22.30 JOURNAAL (kleur)
Woensdag 13 mei
HILVERSUM I 402 m
VARA: 12.00 Stereo: Hallo... Vol
luk: licht muz.progr. 12.54 Voor het
platteland. 13.00 Nws. 13.11 Actualit.
13.25 Stereo: Oude kamermuz.
(Gr.). 13.45 Gesproken portret. 14.00
Stereo: Lichte grammofoonmuz.
14.08 Dertig jaren na de moord,
hoorspel. 15.15 In de Toonzaal: muz.
door en voor de jeugd. 16.00 Nws.
16.03 Sociëteit Zestig minuten voor
boven de zestig. NOS: 17.02 Onder
de groene linde: oude liedjes. 17.20
Toerismo: toeristische informatie uit
binnen- en buitenland. VARA: 17.40
Stereo: Pianorecital: klass. muz.
17.55 Mededelingen. 18.00 Nws.
18.11 Actualit. Politieke Partijen.
18.20 Uitzending van de PSP. VA
RA: 18.30 Stereo :Klink Klaar - zon
der nonsens. (Tussen 19.00 - 19.45
Evtl. verslag over de zesde etappe
Olympia's Ronde van Nederland).
19.30 Nws. 19.35 Buiten! weekoverz.
19.45 Stereo: Licht vocaal en in-
strum. ensemble met zangsolisten.
20.15 Stereo: VARA-Dansorkest en
solisten. 20.40 Louis mag het zeggen:
interview. 21.15 Stereo: Metropole
orkest: amus.muz. 21.45 Country en
Western muz. 22.00 Les in Jazz:
opn. van een studentenorkest uit
Boston. 22.30 Nws. 22.38 Mededelin
gen. 22.43 Actualit. 22.55 Stereo:
Contrasten: Mod. en klass. kamer
muz. (Opn,). 23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM II 298 m
KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot
twee, gevar. progr. (12.22 Wij van
het land; 12.26 Meded. t.b.v. land
en tuinbouw; 12.30 Nws; 12.41 Actu
alit.; 13.00 - 13.05 Raden maar
NCRV: 14.10 Stereo: Klass. orkest-
muz. (Gr.). 15.00 In 't zilver: progr.
voor oudere luisteraars. 16.00 Nws.
16.03 Stereo: Voor de jeugd. 17.00
Stereo: Twien - Popradio voor
t(w)ieners. 17.50 Overheidsvoor!: O
W, het veiligheisonderwijs op de
lts. Vraaggesprek van Henk van Sti-
priaan met de heer H. E. Aitink,
leraar van de Kon. Wilhelminaschool
te Hengelo. 18.00 C. en W. rubriek.
18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu: Actua
lit. NOS: 19.00 Openb. Kunstbezit.
19.10 Morele Herbewapening: Caux
- intrigerend internationaal overleg,
lezing. 19.20 Openb. avond over spi
ritisme, reportage. 19.35 Geen on
derdaan maar burger: reeks uitzen
dingen over de staatkundige vor
ming van de Nederlander. 19.50
Progr. voor blinden en slechtzien
den. 20.00 Stereo: Concert of the
Year: Jazzconcert. 22.30 Nws. 22.38
Cosa Nostra - ook uw zaak, klank
beeld. 23.55 - 24.00 Nws.
HILVERSUM Hl 240 m en FM kan.
AVRO: 12.00 Nws. 12.03 Zet 'm
op: licht pl.progr. (13.00 Nws.; 13.03
- 13.06 Radiojourn.) 14.00 Nws.
14.03 Gimmick: pl.progr. 15.00 Nws.
15.03 Arbeidsvitaminen. 16.00 Nws.
16.03 - 18.00 Licht muz.progr. (17.00
Nws. 17.02 - 17.05 Radiojourn.).
BRUSSEL NEDERLANDS 324 M
12.00 Nieuws. 12.03 Gevarieerde
muziek. (12.40 - 12.48 Weerbericht,
mededelingen en SOS-berichten
voor schippers). 12.55 Buitenlands
persoverzicht. 13.00 Nieuws, weer
bericht, dagklapper, beursberichten.
13.20 Tafelmüziek. 14.00 Nieuws.
14.03 Schoolradio. 14.20 Muziek uit
Portugal. 14.30 Voor de jeugd. 14.50
Koormuziek. (15.00 Nieuws). 15.15
Voor de kinderen. 16.00 Nieuws.
16.03 Beursberichten. 16.09 Folklore.
16.30 Etnische muziek. 17.00
Nieuws, weerbericht en mededelin
gen. 17.15 Jazzmuziek. 18.00 Nieuws.
18.03 Popmuziek. 18.20 Lekenmoraal
en -filosofie. 18.50 Sport. 18.55 Taai-
wenken. 19.00 Nieuws, weerbericht
en actualiteiten. 19.40 Grammofoon-
muziek. 19.45 Adviezen. 20.00 Ope
rettemuziek. 22.00 Nieuws, berichten
en De Zeven Kunsten. 22.20 Geva
rieerde muziek. (23.00 nieuws)
23.40-23.45 Nieuws.
Donderdag 14 mei
HILVERSUM I 402 M
AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Och
tendgymnastiek. 7.20 Stereo: Lichte
grammofoonmuziek. 8.00 Nieuws.
8.11 Radiojournaal. 8.20 Stereo:
Lichte grammofoonmuziek (8.30-
8.33 De Groenteman). 8.50 Morgen
wijding. 9.00 Stereo: Radio Kamer
orkest: klassieke en moderne mu
ziek. 9.35 Waterstanden. 9.40 School
radio. 10.00 Voor de kleuters. 10.10
Arbeidsvitaminen (gr.). (11.00-11.02
Nieuws). 11.30 Rondom 12: pro
gramma voor de vrouw.
HILVERSUM n 298 M
KRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Het le
vende woord. 7.16 Stereo: Badinerie:
klassieke muziek (gr.). (7.30
Nieuws; 7.32 Actualiteiten; 7.50
Overweging; 8.00-8.10 Nieuws.) 8.30
Nieuws. 8.32 Voor de huisvrouw.
(9.00-9.10 Gymnastiek voor de huis
vrouw.) NOS: 10.00 Wat heeft dat
kind?, pedagogische lezing. 10.20
Stereo: Muziek uit de Barok (opn.).
11.00 Nieuws. KRO: 11.03 Voor de
zieken. 11.14 Bericht SUS-Aktie.
11.55 Mededelingen.
HILVERSU: 1 IH 240 M EN FM
NCRV: 9.00 Nieuws. 9.02 Terug
van weggeweest: n uziek van toen
voor luisteraars van nu. 9.30
Zzzzoef....!: lichte instrumentale mu
ziek. 10.00 Nieuws. 10.03 Muziek bij
de koffie. (11.00 Nieuws).
(ADVERTENTIE)