GRANDE DAME VAN HET TONEEL ZONDAG 80 JAAR Fie Car eisen schreef babbelboekje over haar carrière KRO-documentaire over „De jood in Nederland" liviTrrr'niiin Aram O? c Jeugd JOSEPHINE X X m JOSEPHINE Zeskampers trekken zeven landen NEDERLAND I: BELGIë (Frans): NEDERLAND II: BELGIë (Nederlands): DUITSLAND I: DUITSLAND II: Vrijdag 3 april 1970 DE VRIJE ZEEUW (Van een onzer verslaggevers) DEN HAAG „Alleen maar armen en benen en ogen plus een voor die tijd veel te grote mond. De ogen van een tragedienne, de stem van een comédienne, maar een lichaam als een wimpel. Kortom, on bruikbaar voor het toneel". Aan deze karakteristiek van haar jeugdig, toen 17-jarig persoontje, denkt Fie Carelsen nu met een montere glimlach terug. Zondag wordt zij 80, al 12 jaar toneelspeelster-in-ruste, maar nog steeds be wierookt en behandeld als de grande dame van het Nederlandse toneel. Paul Steenbergen bezoekt haar elke zondag en bij de premières heeft zij haar vaste plaats in de schouwburg. Met een zwierige lach, die door het hele huis hoorbaar is, vertelt zij, dat z(j haar verjaardag graag feestelijk wil houden en dat het geen pretje is om zo'n man of 25 aan journalisten te woord te staan, want die stonden ook bij deze verjaardag weer aan de deur. En waarom ook zou zij het verhaal van haar leven nog eens ver tellen, nu zijn er een boekje over heeft opengedaan, dat in september gaat verschijnen bij de Forum-boe kerij. Boek vindt zij een te weidse titel. In de inleiding zegt zij, dat het ge schrevene niet zo moeilijk te begrij pen lectuur is. Het is gewoon maar wat gebabbel. En niet eens iedereen staat erin. De toneelgezelschappen vormden vroeger als het ware een familie en het is die familiekring, die zij beschrijft. Elke familie had zijn eigen stijl, zijn eigen gezicht en de mensen van andere gezelschappen kende je alleen van naam of van een keer hebben gezien. Het is tegen woordig allemaal heel anders en „het ligt stellig aan mij, dat ik dit alle maal niet zo goed meer begrijp. Ik ben ook al 80 Tussen de regels door krijgt men even het kleine meisje te zien. Zjj stamden uit een familie van zeerovers en zij alleen was drijvend op een vlot gelukkig aan de Holland se kust als baby aangespoeld en ge red. Als een zielig verongelijkt kind speelde zij deze droeve historie met lompen aan het lijf. 's Avonds sloop zij stil het huis uit om om een vrij kaart] e te bedelen voor het Haar- lemsch Toneel, waaraan haar moeder verbonden was. Stil ineengedoken als een klein vogeltje hokte zij daar in de artiestenloge voor het grote to neel. Bij aangrijpende scènes zat zij te grienen en te snotteren als een klein kind met haar lange, slordige, zwarte haren. Tranen zijn er nadien veel en veel vuldig in haar leven geweest: ten eerste omdat zij gemakkelijk huilde en ten tweede omdat groot verdriet haar niet bespaard is gebleven: haar grote liefde werd in een crime-passio- nel doodgeschoten, Jean-Louis Pi- suisse op het Rembrandtsplein. Zij was nog jong, toen deze trieste ge schiedenis een domper op haar leven zette. Tranen waren er ook, toen zij als 17-jarige voor „spek en bonen" mee mocht naar Ned. Indië, waar Jan Musch, Sophie de Vries, Henri Spoor en anderen, onder wie Louis Chris- pijn, de Nederlandse toneelspeelkunst spreidden tot aan de evenaar. Chris- pijn zag niets in haar en kwam wan hopig tot de karakteristiek, waarmee dit artikel begint. Toch kreeg Fietje hoofdrollen, noodgedwongen, omdat enkele toneelspeelsters ziek werden in de tropen. Tastend tot op de bodem van haar dramatisch kunnen, kwam zij tot prestaties, die haar op slag tot „de grote actrice" maakte. Naam maakte zij in Indië. Zij ont moette er ook een man, de toen alom bewonderde geweldenaar van het ca baret, Swiep, met wie zij tien jaar getrouwd is geweest en die levens lang haar inspirator is geweest. Zij bleef hem trouw. Ook toen hij uit haar leven verdween. En nu, zoveel jaar later, schrijft zij over hem in haar boek: „Een crime passionel had men in Spanje of Italië kunnen ver wachten, misschien ook in Frankrijk, maar niet hier. Dit drama hield mij maanden, maandenlang in een soort verdoving. Pas veel later kwam ik tot berusting. Voor mij stierf Swiep als een held, als een ridder. Hij had zich geplaatst voor de vrouw, voor wie de kogels bestemd waren". Haar kunst heeft haar leven zin ge geven. In zijn voorwoord tot het boek schrijft uitgever Stok, dat Fie Carel sen een onvergetelijke vrouw is, een magische vrouw, die menige schouw burg deed trillen op zijn grondves ten door het overstelpend applaus. Dit boek van haar hand is een spre kende hulde aan de grote actrice, die nog steeds van deze wereld is, met beide voeten stevig en blijmoedig op de grond staat, ondanks haar twee gebroken en gerepareerde heupge wrichten. Zij stamt uit ons toneel van vroeger met de karakteristieke kle derdracht, de antieke meubelen, uit de sfeer van een vredige wereld, een contrast met de wereld van vandaag. In haar boek ontmoet men ook de fi guren rond haar: de Bouwmeesters, Eduard Verkade, Jan Musch, Willem Royaards, de Tartauds, Marie van Eijsden-Vink, Hubert la Roche, Louis de Vries, Bart Kreeft, Jan C. de Vos, de Crispijns, de Lobo's, Cor Ruijs, Cees Laseur en Louis Grimberg. In de gouden tijd van Fie was de acteur nog koning, zegt Johan Fabri- cius. De regisseur was een noodzake lijk kwaad. Er zijn dan ook geen gro te regisseursnamen uit die tijd be kend, wel grote rollen. De acteur was toen nog kinderlijker, onbevan- gener, sociaal meer geïsoleerd dan nu. Financieel bleef het een eeuwige misère. Maar het heilig vuur ontbrak niet. De adoratie van het publiek maakte veel goed. De heiligheid van het métier werd hoog gehouden tegen alle moeilijkheden in van reizen, slechte zalen en het zich behelpen met vaak armzalige decors. Op de omslag van het boek komt een reproduktie van het schilderij, dat Isaac Israëls van haar maakte, een verstilde pose van een jonge vrouw met een scherpe, heldere blik, de vrouw, die in de dagen tegen Eduard Verkade gezegd moet hebben, toen deze haar opdroeg een bepaalde rol met grote charme te spelen: „Tien jaar geleden schudde ik zo'n rol uit mijn mouw". Waarop Verkade toen zei: „Ja, maar tien jaar geleden had u charme. Nu moet u het spelen". Zij weet, dat het heerlijke van het toneel is, dat je er zelf grote vreugde aan beleeft, maar dat het tevens de vreugde inhoudt van anderen iets te kunnen geven. Maar ook vraagt zij zich nu op haar 80e verjaardag af: Wat blijft er over van ons werk? Herinne ring bij enkelen, een portret in een schouwburgfoyer, een ver geelde foto in een schuifla. Dit is het tragische lot van een reprodu cerende kunstenaar. (Van onze radio- en tv-redacteur) HILVERSUM Volgens een door de stichting Joods Maatschap pelijk Werk gehouden onderzoek, waren er per januari 1969, 29.675 joden in Nederland. De helft hiervan was niet aangesloten bij een van de drie joodse kerkgenootschappen en 7 procent was lid van de Nederlandse Zionistenbond. Blijkens dit rapport voelt de helft van de Nederlandse joden zich noch religieus noch nationaal bij het jo dendom betrokken. Van de helft die opgaf nog wel tot een joods kerkgenootschap te horen, volgt naar schatting zo'n 90 procent de joodse godsdienst ritus niet meer. Hun binding met het jodendom is meer emotioneel dan positief. Het rabbinaat van de Nederlands Israëlitische hoofdsynagoge luidde enkele maanden geleden de alarm klok. In een rondschrijven spraken de rabbijnen over een grote onge rustheid ten aanzien van de toene mende assimilatie waarin de Neder landse jood een bijzonder beklagens waardige positie inneemt. Over die assimilatie gaat de docu mentaire „De jood in Nederland", welke door de KRO-televisie dins dagavond 7 april wordt uitgezonden 7922 Terwijl de opgewonden burgers samendrommen rond de ruiter stoet, vertelt Aram wat er allemaal gebeurd is. Allen luisteren aandachtig en als hij zijn verhaal beëindigd heeft, zegt Viola: „Heb dank Aram, dat ge dit alles voor mijn burgers gedaan hebt. Gij hebt ons laten zien, dat regeren niets anders is dan het behartigen van het welzijn der burgerij. En om te tonen, dat ik de les begrepen heb, heb ik mijn koks en bakkers eens flink aan het werk gezet. „Burgers, doet U tegoed aan hetgeen U in de wagens, achter in de stoet, zult vinden!" Een ogenblik is het doodstil op het plein. Dam heft Aram de hand omhoog. „Leve Gravin Voilaschreeuwt hij luid en juichend vallen de burgers hem bij. Een man is er echter, die aller minst tot juichen geneigd is. Vanuit een donkere steeg loert Cesare, de hoef smid, naar de opgewonden menigte op het plein. „Het ziet er niet naar uit, dat ze mij nog als burgemeester zullen waarderen", mompelt hij met bittere zelfspot, „hoe sneller ik hier weg ben, hoe beter voor mij, maar die Aram, met die knaap rekent Cesare nog wel eens af!" En met deze dreigende woorden verdwijnt hij in de donkere steeg 8022 De volgende dag nemen Aram en zijn mannen afscheid van Viola. Terwijl Agua de jonge Gravin met een zwierig gebaar een handkus geeft, trekt Doctor Ambrosius Aram aan de mouw. „Ik heb er met de Gravin al over gesproken, dat het mijn, eh. mijn studie in de medicijnen wel eens ten goede zou komen, als ik eens van werkkring veranderde", zegt hij droog jes, „zeg eens Aram, heb je al een hofarts?" „Die heb ik", zegt Aram lachend, „maar U, Doctor, bent daarom niet minder welkom op Barranca!" Enkele uren later is Arams kleine vloot al in volle zee. „Op naar Barranca," gnuift Doctor Ambrosius, die naast Aram op het voorschip staat, „maar een rustige tijd zal ik er niet hebben, vrees ik, want jij Aram hebt de merkwaardige hebbe lijkheid je steeds in nieuwe avonturen te storten". EINDE VAN DIT VERHAAL. O cr> Cl m LU •o op Nederland 2. Het is overigens geen kwestie van vandaag of giste ren. In de documentaire vertelt o.a. een bewust geassimileerde jood wat het socialisme betekende voor joden die het binnen het enge groepsverband niet meer uit konden houden. Veel joden voeden bij Karl Marx wat zij bij Mozes niet meer konden vinden. Een oude diamantbewerker die de staking van 1894 meemaakte, vertelt over de erbarmelijke maatschappe lijke toestanden, waarin het Amster damse proletariaat in de Jordaan en in „het Ghetto", zo werd de oude jodenbuurt genoemd, (maar Neder land heeft nooit echte ghetto's ge kend) leefde. Beelden uit de oude jodenbuurt uit de twintiger jaren ondersteunen zijn verhaal. Een nieuwe generatie jonge joden van na de oorlog die niet religieus gebonden zijn en zich atheïst noemen discussiëren met traditionele jon ge joden over de vraag: „Wie is er nou eigenlijk jood?". Niemand weet daar antwoord op te geven. Iedereen heeft weer andere motieven. Ze spreken ook openhar tig over antisemitisme en angst voor antisemitisme in Nederland. De meeste van de zich positief noe mende joden, of ze nu wel of niet godsdienstig zijn, gaan naar Israël, Onder de rest die blijft, is het aantal gemengde huwelijken nu al zeer groot. 39 Procent van alle Neder landse joden trouwt gemengd. Dit aantal stijgt met het jaar. Het is moeilijk te voorspellen hoe lang er nog positief joods leven in Nederland zal zijn. Maar veel joden zijn er zelf van overtuigd, dat het laatste hoofd stuk op het ogenblik geschreven wordt. (Van onze radio- en tv-redacteur) HILVERSUM In de komende zomermaanden, te beginnen op 10 juni en daarna 1 keer per 14 dagen, kunnen de Nederlandse kijkers een t.v.-programma op hun scherm ver wachten onder de titel „Spel zonder grenzen", dat wordt uitgezonden door de N.C.R.V. Het is een soort „Zeskamp-sport" zoals de N.C.R.V ook dit winterseizoen heeft gebracht De ploegen komen uit de volgende landen: Italië, Zwitserland, België, Frankrijk, Engeland, West-Duits- land en Nederland. Voor Nederland nemen aan deze wedstrijden deel de zes finalisten van „Zeskamp-sport' die op 25 april in de Groenoord-Hal te Leiden de Nederlandse finale zul len spelen., De indeling van de Ne derlandse ploegen is dan als volgt Dronten gaat naar Florence (uitzen ding 10 juni), Assen gaat naar Lu gano (26 juni), Genemuiden gaat naar Namen (8 juli), Bolsward gaat naar Frankrijk, de plaats is nog niet bekend (24 juli), Hoogland gaal naar Cardiff (5 augustus) de twee de helft van augustus zijn alle inter nationale ploegen te gast in Gronin gen. De wedstrijd die daar wordt gespeeld, zendt de N.C.R.V.-televi sie op 19 augustus uit. Alphen aar de Rijn gaat tenslotte naar West- Berlijn (2 september). De finale wordt gespeeld in Verona op 16 september. NOS 18.45 DE FABELTJESKRANT (kleur) 18.55 JOURNAAL 19.04 INTRODUKTIE De spreker is de heer J. J. Rippen. 19.12 VERBORGEN SCHATTEN (kleur). Wetenschappelijke film waarin met telescoop en micros coop wordt doorgedrongen in de wonderen van de natuur. 19.40 ROTTERDAM ZINGT Met orkestbegeleiding van le den van het Radio Philharmo- nisch Orkest wordt in „De Doe len" te Rotterdam gezongen met medewerking van o.a. de koren Deo Cantamus en The Young Credo Singers, Het ge heel staat onder leiding van Arie Pronk. 19.50 PROGRAMMAOVERZICHT 20.00 JOURNAAL NOS VARA 20.20 LOU BANDY (kleur). Muzikaal portret van de tijdens zijn leven zeer bekende artiest Lou Bandy. 20.55 DEPARTMENT „S" (kleur). 21.45 HADIMASSA (kleur). Dit satirisch programma wordt weer gepresenteerd door Anne- marie Oster, Wim de Bie, Kees van Kooten, Ton van Duinhoven en Ton Lensink. 22.30 ACHTER HET NIEUWS 23.05 JOURNAAL NOS Reportage vain Arthur Tarmous- tie en Alexander John over de Indiase stam, de Jains. 19.30 ZIET U ER WAT IN? Programmaoverzicht voor de komende week. 19.45 HIER SPREEKT MEN NEDER LANDS. 19.50 ZOEKLICHT 19.55 MEDEDELINGEN EN WEER BERICHT. 20.00 NIEUWS 20.25 SALTIMBANQUES ROZE KATE. Tv-serie van de NOS. Medespelenden: Guus Verstrae- te, Piet Römer, Ben Hulsman, Jeroen Krabbé, Wim Poncia, Lou Steenbergen en anderen. 22.05 INSPRAAK 70. Jeugdproblematiek. 23.05 NIEUWS. 16.55 NIEUWS. 17.00 LES SENTIERS DU MONDE. Kreta, eiland der goden. 18.15 HIPPOLYTE ET SES AMIS. Tekenfilm voor de kleuters. 18.30 BELLE ET SEBASTIEN. 18.55 AFFICHES. 19.25 VOOR DE KLEUTERS. 19.30 LA GUERRE ET LA PAIX Tv-serie naar de gelijknamige boek van Tolstoi. 20.00 JOURNAAL 20.30 LE BOSSU. Toneelstuk van Paul Féval en Anicet Dourgeois. 22.50 JOURNAAL. NOS 18.45 DE FABELTJESKRANT (kleur) 18.55 JOURNAAL 19.04 SCALA NCRV 19.30 SCHEEPSJONGENS VAN BONTEKOE. Uit het gelijknamige boek van Johan Fabricius vertelt Coen Flink verder. 19.35 DE WAAIER VAN SEVILLA (kleur). Vijfde deel van het ro mantisch verhaal naar de ro man „L'Eventail de Seville" van Paul Jacques Bonzon. 20.00 JOURNAAL NOS 20.20 TWEEKAMP. In deze quiz, onder leiding van Kick Stokhuyzen, treden vana vond tegen elkaar in het strijd perk studenten van de Rijks universiteit van Groningen en van de Rijksuniversiteit van Utrecht. 20.45 DE LAATSTE MAN Informatie over wat de toe schouwer op de tribune bij voet bal niet ziet. In de hoofdrol de doelverdediger Jan van Beveren 21.25 FARCE MAJEURE. Voor het voetlicht treden weer Alexander Pola, Fred Bena- vente, Ted de Braak, Henk van der Horst en Jan Fillekers. 21.45 HIER EN NU. 22.30 FRAUEN-LIEBE UND LEBEN Caroline van Hemert zingt met pianobegeleiding van Rudolf Jansen. 23.05 DE UNIE IS WAKKER GE WORDEN. Reportage van de Nederlandse Onderwijstentoonstelling in de Jaarbeurshal te Utrecht. 23.15 JOURNAAL NOS 19.00 ZANDMANNETJE 19.05 DE WERELD IS KLEIN. 20.00 JOURNAAL (kleur) Aansluitend weerbericht. 20.15 DE PENSIOENGERECHTIGDE LEEFTIJD. Film van Jorg Dattler. 21.00 BERICHTEN UIT BONN (kl.) 21.15 HET ZEVENDE ZINTUIG (kl.) 21.20 ALSOF ER NIETS GEBEURD ZOU ZIJN. (kleur). Tv-film uit de serie „Mannix". 22.00 JOURNAAL (kleur) 22.20 KORT PROCES. Film van Michael Kehlmann en Carl Merz, naar de roman van J. Ashford. 24.00 JOURNAAL (kleur). 17.00 ONZE MAAN. In deze laatste uitzending geeft professor Haber informaties over de laatste gebeurtenissen rond de maan. 17.30 JOURNAAL (kleur) Aansluitend: weerbericht. 17.35 SPORTINFORMATIES. 18.05 DIE DREHSCHEIBE (kleur). 18.40 PAT EN PATACHON. 19.10 MIJN DOCHTER DOKTER KARIN KELLER (Kleur) 19.45 HEUTE (Kleur) 20.15 DE COMMISSARIS. Detectiveserie van Herbert Reinecker. Aansluitend kort nieuws. 21.15 HET DUITSE GEZINSLEVEN. 22.00 JOURNAAL (kleur). Aansluitend: weerbericht. 22.10 DAGBOEK UIT DE EVANGE LISCHE WERELD. 22.25 FILMNIEUWS. (ADVERTENTIE) aanv. nw. leerjaar 31 mrt. 1970 Oostzeedijk 232-242 tel. (010) 138129 Vrijdag 3 april HILVERSUM I 402 M NOS: 12.00 Blik op de wereld: in formatief progr. over probl. van Eu ropese i-tegratie. Overheidsvoorlich ting: 12.30 Uitz. voor de landbouw NOS: 12.40 Stereo: lichte grammo- foonmuz, 12.50 Recht en slecht, praatje 13.00 Nws. VARA: 13.11 Act. 13.20 Voor de middenstand 13.25 Ste reo: Pianorecital: klas. muz. E.O.: 14.00 Ruimte: Radio-magazine met gewijde muz., vraaggesprek en act. NOS: 15.00 Stereo: Aspecten van de kamermuz.: Mod. kamermuz. (opn.) 15.45 Toerismo: toeristische infor matie uit binnm. en buitenland VPRO; 16.00 VPRO-vrijdag: gevar. progr. (16.00 Nws.; 17.55 Meded.; 18.00 Nws.; 18.20 Uitz. van de Volks partij voor Vrijheid en Democratie; 19.30 Nws.) VARA: 21.00 Stereo: Ne derlands Kamerorkest en solist: klas. en mod. muz. 22.30 Nws. 22.40 Me ded. 22.45 Act. 22.55 Stereo: Prettig weekend: licht gevar. platen progr. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM n 298 M KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee, gevar. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land en tuinbouw; 12.30 Nws.; 12.41 Act.; 1300-13.05 Raden maar14.00 Stereo: Musiesta: licht gevar. muz.- progr. TROS: 14.40 Stereo- Concert a la carte: Verz platenprogr van klas. muz. 16.00 Nws. 16.03 Disco drive in: de showbusiness op de kor rel genomen. 17.15 Sportkompas 17.45 Act. NCRV: 18.00 Kerkorgelconcert: klas. en mod. muz. 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Wereldpanorama 19.10 Stereo: veel gevr. gewijde muz. (gr) 19.40 Wijd als de wereld: wekelijk se internationale oriëntatie in kerk, zending en oecumene 19.50 Meisjes koor en pianobegeleiding 20.05 Her vormd wordt hervormd: vragen en antwoorden rond de Algemene Kerk vergadering van de Ned. Herv. Kerk 20.10 Stereo: Op het weekend af: licht platenprogr 21.02 Tong van hout, hoorspel TROS: 22 00 Stereo- Metropole-orkest en solisten 22 30 Nws 22 40 Tsjies Plies: amuse- mentsprogr. 23.15 Stereo: Toontje later: licht muz.progr. 23.45 Act. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM Hl 240 M EN FM VPRO: 12.00 Ns. 12.03 Top-30 (13.00 Nws.) TROS: 14.00 Nws. 14.03 tene Miene Muze: nws. over under ground en westcoastmusic AVRO: 15.00 Nws. 15.03 Muziek Boetiek (16.00 Nws.) 17.00 Nws. 17.02 Radio- journ. 17.05-18.00 Zingende Bougie gevar. platenprogr. voor automobilist. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Gevar. muz. (1240 -12.48 Weerber., meded. en SOS-ber. voor de schippers) 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00 Nws., weerber., dagklapp.r en beursber. 13.20 Tafel- muz. 14.00 Nws. 14.03 Symfonische muz. 15.00 Nws. 15.03 Lichte muz. 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Volksliederen 16.30 Vlaamse vissers- liederen 17.00 Nws., weerber„ en meded. 17.15 Jazzmuz. 18.00 Nws. 18.03 Popmuz. voor de soldaten 18.28 Paardesportuitslagen 18.30 Grammofoonmuz. 18.35 Wegwijs we zen 18.40 Lichte muz. 18.45 Sportkro- miek 18.52 Taalwenken 18.55 Lichte muz. 19.00 Nws., weerber. en act. 19.40 Oude muz. 20.00 Gevar, muz. 21.00 Gevr. progr. 21.45 Periodiek kroniek 22.00 Nws., ber. en De Ze ven Kunsten 22.20 Kleinkunstkro- niek 23.00 Nws. 23.15 Voordracht en muz. 23.40-23.45 Nws. Zaterdag 4 april HILVERSUM I 402 M VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend- gymn 7.20 Socialistisch strijdlied 7.23 Weekend: jeugdprogr. VPRO: 7.54 Deze dag VARA: 8.00 Nws. 8.11 Van de voorpagina 8.15 Stereo: Z.O. 135: gevar. progr. (9.35-9.40 Water standen) 10.30 Stereo: Tango Rumba Orkest met zangsolisten 11.00 Nws. 11.03 Wegwijs- tips voor trips en va kantie 11.10 Stereo: Lichte grammo foonmuz. 11.25 Oost-Europese kro niek 11.34 Stereo: Amusementsmuz. (gr.) HILVERSUM n 298 M CRV: 7.00 Nws. 7.11 Het levende woorri 7.16 Stereo: Op het eerste ge hoor: klas. muz. (gr.) (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws.: 7.32-7.50 Hier en nu: act) 8 00 Nws. 8.11 Stereo: Te Deum Laudamus - gewijde muz. (gr.) 8 30 Nws. 8.32 Stereo: Voor de huisvrouw 9.00 Theologische ether leergang 9.35 Gvmnastiek voor de vrouw. 9 45 Solistenkamerge sprek met muzikale illustraties 10.54 Kunst- en vliegwerk: informa tie over actuele tentoonstellingen 11.00 Nws. 11.03 Leven en getuigen als Christen, lezing 11.15 Solarium - een hoogtezonprogr. voor iedereen 11.55 Meded. HILVERSUM ra 240 M EN FM KRO: 9.00 Nws. 9.02 Djinm: gevar. progr. (10.00 en 11.00 Nws.).

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 9