i> Goud SV zonnebloem margarine ti)deli\k 2 voor Q8 cent voordeel! polymeerfabrieken breda nv door uitbreidingen met nieuwe fabrieken N.V Koninklijke Maatschappij "de Schelde" Vlissingen De Andere Philishave. En schéren dat-ie doet! BEDIENINGSPERSONEEL Het andere gezicht van "de Schelde" Lasser Plaatwerker Metaalbewerker in de scheepsbouw Pijpenbewerker Draaier Kotteraar Frezer Handvormer Kernmaker Constructie-bankwerker Fijnbankwerker Bankwerker Lichtmetaalbewerker Kraanmachinist je ziet het als'landrot'niet zitten..? DINSDAG 31 MAART 1970 6 Hernia £km Industrieterrein „De Krogteri", Lijndonk 25, Postbus 355' te Breda. De onderneming maakt onder Nederlandse directie deel uit van het wereld omvattende concern FARBWERKE HOECHST A.G. met 98.500 personeels leden, éen omzet van ruim 9 miljard DM in 1969 en een arbeidsterrein, omvattende anorganische en organische chemicaliën: kunstmeststoffen, kleur stoffen, oplosmiddelen, bestrijdingsmiddelen, kunststoffen en pharmaceutische artikelen. In Breda worden grondstoffen (polystyreen) vervaardigd voor de plastic- verwerkende industrie, -welke produkten over de gehele wereld worden ver kocht onder de handelsnaam HOSTYREN. en door de toegenomen produktie hebben wij weer plaats voor in vol-continudienst. Opleiding niet vereist. Nieuwe moderne fabriek. Uitstekende voorzieningen. Bel 01600 - 25955 of stuur een brief of kaart aan: POLYMEERFABRIEKEN BREDA N.V. Antwoordnummer 374, Breda. Er behoeft dan geen postzegel op. Vermeld alleen Uw naam en adres en U ontvangt uit voerig alle inlichtingen over de arbeidsvoor waarden. LID VAN DE RIJN-SCHELDE GROEP Vroeger dachten de mensen dat "de Schelde" alleen grote zee schepen maakte. Tegenwoordig weet men wel beter. Ja. Schepen bouwen we nog steeds. Dat ziet men van verre. Onze enorme kranen steken hoog boven de stad Vlissingen uit. Maar "de Schelde" is meer. "De Schelde" maakt bijvoorbeeld aluminium gevels en ramen voor grote, moderne gebouwen. Grote stoomketels voor elektrische centrales en kleinere voor chemische industrieën. En scheepsketels, zowel grote als kleine. Warmtewisselaars en vaten voor kernenergie-installaties. En tandwielen voor turbineschepen - de grootste ter wereld. En dat ziet men NIET van verre. In een prettige woonomgeving is er ook voor U een geschikte functie ais: Bent U nog geen volleerd vakman? Bij "de Schelde" kunt U verder opgeleid worden. Schrijf eens een briefje of hel even op naar onze afdeling Per soneelszaken, Glacisstraat 165 te Vlissingen. Telefoon 01184-5555, toestel 386. ER ZIJN NOG OCEANEN VOL MOGELIJKHEDEN Nu de koopvaardij haar vloot aan het vernieuwen is, bestaat er grote behoefte aan jonge mensen, die beschikken over besluit vaardigheid en die in een zelfstandige functie grote verantwoor delijkheid kunnen dragen. De opleiding op de Hogere Zeevaart school appelleert aan jonge mensen, die deze eigenschappen bezitten. De honorering bij de koopvaardij is in overeenstemming met het gewicht van de functie, waarvoor men is opgeleid. Infor meer eens welk topsalaris u aan boord kunt bereiken. De Raad van Bestuur voor de Zeevaart stelt studiebeurzen ter beschikking om vaart achter uw welvaart te zetten. Zin in zee? Zet de eerste stap op de loopplank: vraag nadere inlichtingen. VEREISTE VOOROPLEIDING voor stuurman atheneum, gymnasium, lyceum, hbs, havo, ulo-b, ulo-a (met wiskunde), mavo-4 (met wiskunde). Afhankelijk van het genoten vooronderwijs duurt de opleiding - die met een praktijkgedeelte wordt afgewisseld - 12 of 3 jaar. voorscheeps- werktuigkundige atheneum, gymnasium, lyceum, hbs havo. ulo-b, ulo-a (met wiskunde), mavo-4 (met wiskunde), LTS schakelklas, vmto. Afhankelijk van het genoten vooronderwijs duurt de opleiding 2 of 3 jaar. Vraag een studiebeurs. Hij ligt voor u klaar! Raad van Bestuur voorde Zeevaart, Stationsweg 137, Den Haag, Tel. 070 - 656840. i 1 Robuust. Fors in tie hand. Met in de "machinekamer" een krachtige, uitgebalanceerde motor. Zonder schokken of trillen zoemt hij er een verbazend hoog toerental uit. Razendsnel roterend doen de 18 mesjes hun werk. Veilig beschermd door de verende scheerhoofden. Die voor de zwaarste niet uit de weg gaan. Hoeft ook niet. Ze zijn tenslotte met z'n drieën. Kom maar op. geen lieve moedertje aan. .etal kan geen baardhaar ontsnappen. Lang of kort, dik of dun, liggend of staand. De drie scheerhoofden van de Mannenmachine zijn onverbiddelijk. Kijk eens wat een geweldig scheeroppervlak. Dat zijn bij elkaar 180 scheersleuven! Elk haartje wordt onherroepelijk gevangen, recht overeind gezet en pal op de huid afgekapt. Maar zo streng als de Mannen- machine is voor uw baard, zo poeslief is hij voor uw huid. De 3 glanzend gladde scheer hoofden zijn dubbel gepolijst. Zachtjes glijden ze over uw kin. Soepel verend volgen ze de huid. Door hun strategische 3-hoeksvorm scheert u zich zelfs op de lastigste plekjes met gemak grondig uit. Zonder schraal of branderig gevoel achteraf. Dat is de Philishave 1970 met zijn nieuwe vorm.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 6