i> Goud SV
zonnebloem
margarine
ti)deli\k
2 voor
Q8 cent
voordeel!
polymeerfabrieken breda nv
door uitbreidingen met
nieuwe fabrieken
N.V Koninklijke Maatschappij
"de Schelde" Vlissingen
De Andere Philishave.
En schéren dat-ie doet!
BEDIENINGSPERSONEEL
Het andere gezicht van "de Schelde"
Lasser
Plaatwerker
Metaalbewerker in de
scheepsbouw
Pijpenbewerker
Draaier
Kotteraar
Frezer
Handvormer
Kernmaker
Constructie-bankwerker
Fijnbankwerker
Bankwerker
Lichtmetaalbewerker
Kraanmachinist
je ziet het als'landrot'niet zitten..?
DINSDAG 31 MAART 1970
6
Hernia £km
Industrieterrein „De Krogteri", Lijndonk 25, Postbus 355' te Breda.
De onderneming maakt onder Nederlandse directie deel uit van het wereld
omvattende concern FARBWERKE HOECHST A.G. met 98.500 personeels
leden, éen omzet van ruim 9 miljard DM in 1969 en een arbeidsterrein,
omvattende anorganische en organische chemicaliën: kunstmeststoffen, kleur
stoffen, oplosmiddelen, bestrijdingsmiddelen, kunststoffen en pharmaceutische
artikelen.
In Breda worden grondstoffen (polystyreen) vervaardigd voor de plastic-
verwerkende industrie, -welke produkten over de gehele wereld worden ver
kocht onder de handelsnaam HOSTYREN.
en door de toegenomen produktie hebben
wij weer plaats voor
in vol-continudienst.
Opleiding niet vereist.
Nieuwe moderne fabriek.
Uitstekende voorzieningen.
Bel 01600 - 25955 of stuur een brief of kaart
aan:
POLYMEERFABRIEKEN BREDA N.V.
Antwoordnummer 374,
Breda.
Er behoeft dan geen postzegel op. Vermeld
alleen Uw naam en adres en U ontvangt uit
voerig alle inlichtingen over de arbeidsvoor
waarden.
LID VAN DE RIJN-SCHELDE GROEP
Vroeger dachten de mensen dat "de Schelde" alleen grote zee
schepen maakte.
Tegenwoordig weet men wel beter.
Ja. Schepen bouwen we nog steeds.
Dat ziet men van verre.
Onze enorme kranen steken hoog boven de stad Vlissingen uit.
Maar "de Schelde" is meer.
"De Schelde" maakt bijvoorbeeld aluminium gevels en ramen
voor grote, moderne gebouwen.
Grote stoomketels voor elektrische centrales en kleinere voor
chemische industrieën.
En scheepsketels, zowel grote als kleine.
Warmtewisselaars en vaten voor kernenergie-installaties.
En tandwielen voor turbineschepen - de grootste ter wereld.
En dat ziet men NIET van verre.
In een prettige woonomgeving is er ook voor U een geschikte
functie ais:
Bent U nog geen volleerd vakman?
Bij "de Schelde" kunt U verder opgeleid worden.
Schrijf eens een briefje of hel even op naar onze afdeling Per
soneelszaken, Glacisstraat 165 te Vlissingen.
Telefoon 01184-5555, toestel 386.
ER ZIJN NOG OCEANEN VOL
MOGELIJKHEDEN
Nu de koopvaardij haar vloot aan het vernieuwen is, bestaat er
grote behoefte aan jonge mensen, die beschikken over besluit
vaardigheid en die in een zelfstandige functie grote verantwoor
delijkheid kunnen dragen. De opleiding op de Hogere Zeevaart
school appelleert aan jonge mensen, die deze eigenschappen
bezitten. De honorering bij de koopvaardij is in overeenstemming
met het gewicht van de functie, waarvoor men is opgeleid. Infor
meer eens welk topsalaris u aan boord kunt bereiken. De Raad
van Bestuur voor de Zeevaart stelt studiebeurzen ter beschikking
om vaart achter uw welvaart te zetten. Zin in zee? Zet de eerste
stap op de loopplank: vraag nadere inlichtingen.
VEREISTE VOOROPLEIDING
voor stuurman
atheneum, gymnasium, lyceum, hbs,
havo, ulo-b, ulo-a (met wiskunde),
mavo-4 (met wiskunde).
Afhankelijk van het genoten
vooronderwijs duurt de opleiding -
die met een praktijkgedeelte wordt
afgewisseld - 12 of 3 jaar.
voorscheeps-
werktuigkundige
atheneum, gymnasium, lyceum, hbs
havo. ulo-b, ulo-a (met wiskunde),
mavo-4 (met wiskunde),
LTS schakelklas, vmto.
Afhankelijk van het genoten vooronderwijs
duurt de opleiding 2 of 3 jaar.
Vraag een studiebeurs.
Hij ligt voor u klaar!
Raad van Bestuur voorde Zeevaart,
Stationsweg 137, Den Haag,
Tel. 070 - 656840.
i
1
Robuust. Fors in tie hand.
Met in de "machinekamer" een krachtige,
uitgebalanceerde motor. Zonder schokken
of trillen zoemt hij er een verbazend
hoog toerental uit.
Razendsnel roterend doen de 18 mesjes
hun werk. Veilig beschermd door
de verende scheerhoofden.
Die voor de zwaarste
niet uit de weg gaan.
Hoeft ook niet.
Ze zijn tenslotte met z'n
drieën. Kom maar op.
geen lieve moedertje aan.
.etal kan geen baardhaar
ontsnappen. Lang of kort, dik
of dun, liggend of staand.
De drie scheerhoofden van de
Mannenmachine zijn onverbiddelijk.
Kijk eens wat een geweldig
scheeroppervlak. Dat zijn bij elkaar
180 scheersleuven!
Elk haartje wordt onherroepelijk
gevangen, recht overeind gezet en
pal op de huid afgekapt.
Maar zo streng als de Mannen-
machine is voor uw baard,
zo poeslief is hij voor uw huid.
De 3 glanzend gladde scheer
hoofden zijn dubbel gepolijst.
Zachtjes glijden ze over uw kin.
Soepel verend volgen ze de huid.
Door hun strategische 3-hoeksvorm
scheert u zich zelfs op de lastigste
plekjes met gemak grondig uit.
Zonder schraal of branderig gevoel
achteraf.
Dat is de Philishave 1970 met
zijn nieuwe vorm.