Tegen het geweld als drama
,2XPA
Hadimassa over jaren '70
Bontmantels
ARAM
kijk naar
luister naar
Amerikaanse
kassuccessen
Maandag drie
onderwerpen
Hl
5Velen met mij5
NOS tijdelijk
in nieuw
TROS-gebouw
ASSISTENTE OP CRIMINELE ZAKEN
erie
Feuilleton
Ramses Shaffy
eet met
Mies Bouwman
Ditishetrecept:
Kaasfonduevan
Nederlandsekaas.
NEDERLAND I
NEDERLAND I
BELGIë (Nederl.):
BELGIë (Frans):
DUITSLAND I
DUITSLAND II
Als er de laatste paar jaren één
sociologisch verschijnsel (voor de
zoveelste maal in de geschiedenis)
aandacht en verontrusting heeft
gevraagd, dan is dat wel de op
komst van het geweld. Een vervan
ging van rede en redelijkheid door
„macht", omdat klaarblijkelijk een
doeltreffende verbetering van de
maatschappij alleen mogelijk
wordt als men zijn ideologie ver
heft tot dogma; als men machts
blokken vormt. Een proces, waar
bij altijd slachtoffers vallen. Om
het eveu of het demonstrerende stu
denten met een bloedneus zijn,
dan wei gemartelde andersdenken
den in de gevangenissen van een
totalitair regime. Een schijnbaar
onontkoombaar tegenspel van ac
tie en reactie, waarbij zelfs de
meest humane idealisten verwik
keld geraken in een machtsuitoe
fening die niet zonder lijfelijk ge
weld aan zijn doel kan beantwoor
den.
Het toneelstuk Toller van Tan-
cred Dorst, dat bij de Nederland
se Comedie zulke rookgordijnen
van protest pleegt op te wekken,
is één van de weinige eigentijdse
stukken, waarin (gespiegeld aan
recente geschiedenis) het probleem
aan de orde wordt gesteld van de
macht en van het morele mis
bruik daarvan. Maar véél meer
dan Tancred Dorst is de Britse
schrijver Edward Bond bezeten
door dit thema van het geweld. In
zijn eerste stuk (Gered, 1965, vori
ge seizoenen in Nederland gespeeld
door Centrum) stelt hij het pro
bleem in een zeer huidige situatie:
nozems, die uit liefdeloosheid, uit
wanhoop, uit rancune tegen een
maatschappij die hen buitensluit,
zonder aanleiding een baby in een
kinderwagen stenigen. Een scène,
zo gruwzaam, dat het stuk bij alle
succes toch ook veel begrijpelijke
weerstand heeft opgewekt.
Dat is de reden, dat Bond in zijn
volgende twee stukken met het zelf
de thema is uitgeweken naar de
historie Wat het publiek ondergaat
als „voorbij" niet meer henzelf er
in betrekkend, wordt makkelijker
aanvaard dan een heden, waaraan
men zich rechtstreeks mede-schul
dig moet achten. Als „Gered" be
schouwd kan worden als een boos
aardig sprookje tegen het mense
lijk tekort tegenover de medemens
en het daaruit voortvloeiende ge
weld, d' n worden toch Bonds vol
gende stukken veel eerder werke
lijk als sprookje ervaren naarma
te zij zich afspelen verder van
onze tijd en aardrijkskundige plaats.
Wat dan voor hemzelf de reden is
geweest om zijn laatste stuk te si
tueren in het Japan van de 17de
eeuw: De Smalle Weg Naar Het
Verre Noorden. Een titel die is
ontleeud aan de gedichten en reis
verhalen van de dichter Basho. die
zelf tot hoofdfiguur in dit stuk is
geworden als symbool van opper
ste gelovigheid die toch verwordt
tot bloedig despoot omdat hij kiest
voor aardse (politieke) macht bo
ven de macht van het „Grote In
zicht" oftewel redelijkheid.
Toneelgroep Centrum heeft dit
Verre Noorden nu op de planken
gehraclii als een gruwelijk sprook
je var- kor^e, bijtende argumenten
rondom ile diverse vormen en ideo
logische achtergronden van het ge
weld. Argumenten die weliswaar
een uiterst kundige theatervorm
vinden als een snort parabel vol
van symbolische figuren, maar die
anderzijds zo samengesteld zijn ge
formuleerd dat inhoudelijk het stuk
veel wegheeft van een evenzeer
wetenschappelijk als bewogen
proefschrift van stellingen tegen
het geweld. Toen en nu. Ver weg
en dichtbij. Tot lering en vermaak.
Waarbij we dit laatste bepaald
niet mogen onderschatten. Want
ondanks (of: dank zij?) Bond's ge
tergde betrokkenheid, neemt hij
met iror.ie zoveel afstand van zijn
stellingen, dat dit „proefschrift"
lach op lach ontlokt en bijna ge
speeld zou kunnen worden als een
boze klucht.
Dit laatste heeft regisseur Peter
Oosthoek echter niet gedaan. In
tegendeel zonder nadrukkelijk in
Japan en de 17de eeuw terecht te
komen, heeft hij toch een oosters
prentenboek samengesteld, met
de waardigheid maar soms ook het
gestileerd-volkse dat we kennen
van de prentkunst uit China of Ja
pan. Ee» fascinerend prentenboek
omdat zo duidelijk elke figuur is
getekend door dezelfde meester
hand van regie. Zelden in de laat
ste jaren is een voorstelling tot
stand gekomen waarin vanaf de
eerste vreemde fluit-muziekjes tot
het laatste woord zó ze» .- elke spe
ler, elk gebaar, elke opstelling on
dergeschikt was aan één allesom
vattende en dwingende visie. Waar
bij de bladen van dit prentenboek
en het invullen van elke volgende
tekening, elkaar opvolgen op een
ritme dat wordt „gedicteerd" door
half oosterse, half moderne stijl.
Zo heeft Peter Oosthoek weten te
bereiken dat de soms al te grote
heftigheid van Bond en de daar
uit voortkomende neiging tot over
drijven, werd gestileerd tot een
voornaam en koel soort tijdeloze
„strip", waarin het gruwzaam
sprookje zich, gevangen binnen de
slagwcrkritmen. onontkoombaar
maar tegelijk lachwekkend van
menselijkheid ontplooit met alle
enge boosaardigheden die sprook
jes eigen zijn en met onverholen
op de achtergrond aanwezig de
moralist Edward Bond. De waar
schuwende moralist die de vele
oorzaken van gewelddadigheid
bracht toi enkele effectieve en
nuchtere stellingen. Niet liefdevol.
Niet theologiserend. Wel bezeten.
Door de absurditeit van het men
selijk tekort tegenover de mede
mens, juist ook wanneer de bedoe
lingen oprecht zijn. Bezeten door
een maatschappij waarin met
klaarblijkelijk alleen maar geluk
kig kan zijn op kosten van ande
ren. Toen. Ooit. Nu.
C. NICOLAi
(ADVERTENTIE)
Een klasse apart omdat we ie
zelf maken
Dus ook meer service en
voordeliger!
BREDA; Ginnekenweg 35,
Tel. 36834,
ROOSENDAAL: Hoogstraat 32,
Tel. 37503.
NEW YORK De Walt Disney-
film „The love bug" bracht het af
gelopen jaar in de V.S. en Canada
ruim 63 miljoen gulden op. Dit was
een van de negen filmprodukties,
die boven de 10 miljoen dollar uit
kwamen (37,5 miljoen gulden).
De andere films zijn: Funny girl
(bijna 62 miljoen gulden), Bullitt
(61,5 miljoen), Butcb Cassidy (56
miljoen), Zeffirelli's Romeo en Ju
lia (54 miljoen), True Grit (43 mil
joen), Midnight cowboy (41 miljoen)
Oliver (39 miljoen) en Goodbye Co-
lombus (39 miljoen).
De Zweedse film „Ik ben nieuws
gierig, geel", die in verschillende
grote Amerikaanse steden verboden
werd, bracht de producers toch nog
bij 25 miljoen gulden in het laatje.
HILVERSUM Vanavond via Nederland I weer Hadimassa. Op de foto een. bijna onherkenbare Ton van Duin'
hoven in een scène met Annemarie Oster. Hadimassa werpt een blik vooruit in de jaren zeventig. On
derwerpen zijn o.a. de komst van de Chinezen, de feilbaarheid van de computers, het leven in een theemuts en
de onsterfelijkheid van de Posthoomgalop. Wim de Bie en Kees van Koten introduceren een nieuwe subcultuur.
4721 Het is reeds laat in de middag, als de roeiers de kano's naar de
oever sturen. Een kamp voor de nacht wordt in gereedheid gebracht. Totama
beveelt twee van zijn mannen het bos in te trekken om te trachten, hen van
wat wildbraad te voorzien. Het jagersbloed van de oude Falco begint te
kriebelen. Grinnikend geeft Aram hem een wenk en even later sluipen zij
achter de beide negers door het stille oerwoud, op zoek naar buit. Geruisloos
sluipt het viertal verder, dicht langs 'de oever van de rivier. Dan geeft een
van de negers plotseling een teken en haastig duiken ze weg in het hoge gras.
Ze zijn vlak bij een open plek aan het water en, op slechts enkele meters
afstand staat een drietal zebra's rustig te drinken
4821 Zonder dat hij een blad doet ritselen, heft een van de negers zijn
lans. De zebra's onbewust van het gevaar, drinken rustig verder. Maar dan,
plotseling wordt de stilte van het oerwoud verscheurt door een schel trom
petterend geluid. Een ogenblik staan Aram en Falco als aan de grond ge
nageld van schrik. De zebra's slaan hinnekend op de vlucht. Opgewonden
schreeuwend snellen de beide negers in de richting van het geluid. En zon
der zich te bedenken stormen Aram en Falco achter het tweetal aan. En,
even verderop aan de rivieroever, wacht hen een schouwspel van indruk
wekkende oerkracht Dicht aan de oever zijn twee reusachtige mannetjes
olifanten, de slurven ineengestrengeld, in een yerwoed gevecht gewikkeld!
Ik strompelde door de plassen de
regen in, me afvragend waar ik er
gens ter wereld rechercheur Steens-
ma zou moeten vinden. Tot m'n
stomme verbazing stond hij aan de
overzijde te wachten. Toen ze de
kroeg weer uitkwamen, liep de in
specteur naast een lange, slanke
man met een aapachtige tronie.
„Kom maar mee, Steef", zei hij. En
zacht tegen mij: „Ziehier onze in
sluiper. Dank zij een tip, Ineke"!
„Bruine Ben", zei rechercheur
Kloosterboer, terwijl hij een paar
vellen papier met zijn onbeholpen
handschrift voor me neervleide,
„zeg maar tegen je baas, dat ik
naar z'n huis ben om hem op te ha
len".
Dat klonk goed: een inbraak ont
dekt, sporen gevonden en meteen be
kend wie de dader moest zijn. Ik
keek de aantekeningen in en besloot
het geval eerst maar even uit te ty
pen.
Ik stuitte op vreemde dingen.
Eerst meende ik een woord niet
goed gelezen te hebben, maar toch
kon ik er niets anders van maken
dat in het zinsverband paste. Daarop
tikte ik met enige schroom en letter
voor letter, de zinnen over de gevon
den sporen over. Als het er zo uit
voerig stond, zou het wel goed we
zen. Bovendien klopte de verdere ge
gevens wel met deze lezing.
Inspecteur Quack, die mijn tik
werk onder de neus kreeg, mompel
de: „O, is Bennie weer bezig ge
weest"? Ik knikte maar eens en ver
telde, dat Kloosterboer hem was
gaan halen. „Is het zo'nrare"?
vroeg ik.
M'n chef keek op van zijn rappor
ten. „Rare? Welnee, waarom? O.....
ik begrijp het al. Heb je dat nog
niet eerder bij de hand gehad? Nou,
dat is een heel gewoon verschijnsel,
hoor. Vergeet niet, dat veel inbre
kers voortdurend in angst zitten dat
ze betrapt kunnen worden. Ook zijn
ze wel eens lang ergens bezig. We
vinden vaak van die sporen, 't Is
wel eens makkelijk, want als we die
uitwerpselen in het laboratorium la
ten onderzoeken, kunnen ze daar
precies vaststellen wat de man ge
geten heeft. En dat is een prachtig
aanknopingspunt. We hebben op ze-
ze wijze eens ontdekt, dat we ie
mand moesten hebben, die een lint
wurm had. Overigens zijn er veie le
den van 't zwarte gilde zo bijgelovig,
dat ze expres iets achterlaten. Ze
geloven dan, dat ze daardoor nooit
worden ontdekt".
Ik keek erg ongelovig, maar vroeg
niet verder. Maar dat hielp niet,
want J. A. F. Quack vervolgde al:
„Deze Bennie behoort tot die bijgelo
vige ridders van de droevige figuur.
(Van onze radio- en t.v.-redactie)
HILVERSUM Het ombudsman
programma „Velen met mij" «ai
maandag drie onderwerpen behan
delen.
In de eerste plaats wordt nog
eens teruggegrepen naar een onder,
werp uit de eerste uitzending, waar
in een Duitse vrouw geen verblijfs'
vergunning voor Nederland kon krij
gen, teneinde te gaan samenwonen
met een Rotterdamse arts. Deze
mevrouw Herbeisheimer zal in het
programma maandag aanwezig zijn
mét verblijfsvergunning. Aanslui
tend aan deze zaak zal een andere
kwestie op het gebied van het
Vreemdelingenbeleid aan de orde
warden gesteld, namelijk die van
een Duitse vrouw, die met een Am
sterdamse schilder samenwoonde
en die thans het land is uitgezet.
Het tweede onderwerp in „Velen
met mij" betreft de problemen, die
samenhangen met het verstrekken
van een jachtvergunning aan ieder,
een, die een jacht kan betalen. Ve
le dieren worden op deze manier
ondeskundig afgeschoten. Marcel
van Dam heeft hierover een gesprek
met de voorzitter van de Jachtraad,
ir. Maliepaard.
Tenslotte zal in „Velen met mij"
worden ingegaan op het probleem
van een ongehuwde moeder, wier
vijfeneenhalfjarig dochtertje binnen
kort naar de lagere school moet
De moeder werkt volledige dagen
en ziet zich voor de vraag gesteld
hoe haar kind buiten de schooluren
verzorgd tc doen zijn. (21.35-22.00
uur Nederland 1). Produktie en sa
menstelling van „Velen met mij":
Marcel van Dam.
(Van onze radio- en. tv-redactie)
HILVERSUM In het radiopro
gramma „Finale" zal morgen om 18.30
uur (Hilversum I) een gesprek te ho
ren zijn dat Mies Bouwman tijdens
een etentje heeft met Ramses Shaffy.
In „Finale" kan men verder onder
meer om 20.40 uur luisteren naar een
solo-optreden van Liesbeth List. Ze
wordt begeleid door Louis van Dijk
aan de piano, Jacques Schols bas en
Johnny Engels, drums.
(ADVERTENTIE)
Caquolon inwrijven met knoSook.
Dan 4 dl halfdroge witte wijn in
de pan verwannen tot de wijn
gaat bruisen. Vervolgens 500 gr
fijngesneden jong belegen Goudse
toevoegen, goed roeren en weer
aan de kook brengen. Binden met
maïzena, op smaak
afmaken met
zout, peper,
nootmuskaat
en wat kirsch.
gen. Binden nu
NOS
18.45 DE FABELTJESKRANT
18.55 JOURNAAL
VARA
19.04 BELLEVUE: PRESENTA
TIE KUNST EN KUNSTE-
NAARS (kleur)
NOS
20.00 JOURNAAL
VARA
20.20 DEPARTMENT S DE MAN
UIT X (kleur). T.v.-film
21.10 SIMON CARMIGGELT LEEST
UIT EIGEN WERK
21.15 KONING KLANT.
Consumentenrubriek
21.35 HADI-MASSA.
22.15 ACHTER HET NIEUWS
NOS
23.55 -23.00 JOURNAAL
NOS
18.45 DE FABELTJESKRANT
18.55 JOURNAAL
19.04 SCALA. Informatief program
ma
NCRV
19.30 SCHEEPSJONGENS VAN
BONTEKOE. Vervolgver
haal
19.39 FILMREPORTAGE VAN DE
ENGELSE POPGROEP THE
EQUALS
NOS
20.00 JOURNAAL
NCRV
30.20 ACTUALITEITEN
RUBRIEK
20.45 ZING. Liedjesprogramma
21.15 SCHULDBEKENTENIS
T.v.-film van F. W. Crofts
22.25 FARCE MAJEURE
TED DE BRAAK
22.45 KOORZANG.
NOS
22.05 -23.00 JOURNAAL
17.55 SCHOOLTELEVISIE
18.55 ZANDMANNETJE
19.00 DOCUMENTAIRE FILM
19.30 PROGRAMMAOVER
ZICHT
19.45 TAALWENKEN
19.50 CULTURELE KRONIEK
19.55 MEDEDELINGEN EN WEER
BERICHT
20.00 JOURNAAL
20.25 DE METHODE RIBADIER
Komedie
21.55 JOURNAAL
22.00 JEUGDPROBLEMATIEK
T.v.-serie
17.45 NIEUWS
17.50 SCHOOLTELEVISIE
18.15 VOOR DE KLEUTERS
18.30 SCHOOLTELEVISIE
18.55 INTERVIEWS
19.25 VOOR DE KLEUTERS
19.30 COMMENT NE PAS
EPOUSER UN MILLIAR-
DAIRE. Feuilleton
20.00 JOURNAAL
20.30 L'IDIOT. T.v.-spel
22.05 IJSFESTIVAL IN INZELL
23.05 JOURNAAL
20.00 JOURNAAL, WEERBE
RICHT EN BERICHTEN
VOOR DE WINTERSPORT
20.15 DAS GESCHAFT DES JAHR-
HUNDERTS (kleur)
Documentaire
21.00 REPORTAGE UIT BONN
21.15 DER CHEF (kleur)
T.v.-film
22.05 JOURNAAL, WEERBE
RICHT EN BERICHTEN
VOOR DE WINTERSPORT
22.20 EIN SCHWEIGEN AM
IIIMMEL. T.v.-spel
00.15 JOURNAAL
16.55 TAALCURSUS DUITS
17.25 WEERBERICHT VOOR DE
WINTERSPORT
17.30 NIEUWS EN WEERBERICHT
17.35 SPORTPROGRAMMA
18.05 ACTUALITEITEN EN
MUZIEK
18.40 QUIZ
19.10 LUFTSPRUNGE (kleur)
T.v.-film
19.45 NIEUWS, ACTUALITEITEN
EN WEERBERICHT
20.15 11 UHR 20 (kleur). Detective
film. Aansl.: Nieuws
21.25 AMUSEMENTSPRO
GRAMMA (kleur)
22.10 NIEUWS, WEERBERICHT EN
WEERBERICHT VOOR DE
WINTERSPORT
22.25 DAGBOEK UIT DE EVAN
GELISCHE KERK
22.40 BALLETPROGRAMMA
(kleur)
Vrydag 9 januari
HILVERSUM I 402 M
N.O.S.: 12.00 Blik op de wereld:
informatief progr. over problemen
van Europese integratie Overheids
voorlichting: 12.30 Uitz. voor de
landbouw N.O.S.: 12.40 Stereo: Lich
te grammofoonmuz. 12.50 Recht en
slecht, praatje 13.00 Nws. VARA:
13.11 Act. 13.20 Voor de midden
stand 13.25 Stereo: Klass. symf.
muz. (gr.) N.O.S.: 14.30 Zeehaven-be-
leid, lezing 15.00 Stereo: Aspecten
van de kamermuz. (optn.) 15.45 Toe-
rismo: toeristische informatie uit
binnen- en buitenl. VPRO: 16.00
VPRO-Vrijdag: gevar. progr. (16.00
Nws., 17.55 Meded., 18.00 Nws.. 18.20
Uitz. van de Volkspartij voor Vrij
heid en Democratie, 19.30 W s.)
VARA: 21.00 Stereo: Radio Filhar
monisch Orkest en solist: mod. en
semi-klas. muz. 22.30 Nws. 22.40 Me
ded. 22.45 Act. 22.55 Stereo: Prettig
weekend: licht gevar. platenprogr.
23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM H 298 M
KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot
twee, gevar. progr. (12.22 Wij van
het land; 12.26 Meded. tb.v. land
en tuinbouw; 12.30 Nws.; 12.41 Act.;
13.00-13.05 Raden maar14.05
Schoolradio 14.30 Stereo: licht en
semble en zangsoliste TROS: 14.45
Stereo: Concert a la carte: verz.-
platenprogr.: mod. muz. 16.00 Nws.
16.03 Disco-drive-in: de showbusi-
HILVERSUM De TROS hoopt
met ingang van I juli haar intrek
te nemen in de gebouwen van liet
voormalig Christelijk Lyceum te Hil
versum, welke vorig jaar september
werden aangekocht. Momenteel wordt
het grote complex voor zijn nieuwe
bestemming gereed gemaakt.
De TROS is in onderhandeling met
de NOS-leiding over 't onderbrengen
van een of meer NOS-afdelingen in
dat grote complex dat deze jonge en
kleine omroep voorlopig zelf niet no
dig heeft.
In NOS-kringen wordt gedacht aan
de mogelijkheid om het technisch ta
boratorium. dat tot nu toe zeer ge
brekkig is gehuisvest In een perceel
aan de Schaaflandseweg en bovendien
erg excentrisch ten opzichte van de
nieuwe studio's is gelegen, hierin on
der te brengen. Ook wordt door de
NOS overwogen om de straks vrij
komende TROS-villa aan de Sophia-
laan te Hilversum aan te kopen. Naar
verluidt vraagt de TROS een kwart
miljoen voor deze villa, die zij enke
le jaren geleden zelf voor 167.000 gul.
den heeft aangekocht. Bovendien
heeft de NOS destijds de verbou-
wingskosten ad 45.000 gulden, voor
haar rekening genomen, zodat de
TROS in feite deze villa met bijna
100 pet. winst aan de NOS wil verko
pen. Daartegen hebben thans de leden
van de raad van beheer bij de NOS
fel protest aangetekend.
ness op de korrel genomen 17.15
Sportkompas 17.45 Act. NCRV: 18.00
Kerkorgelconcert: klas. muz. (opn.)
18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Wereldpa
norama 19.10 Veel gevr. gewijde mu
ziek (opn.) 19.40 Wijd als de wereld:
wekelijkse intern, oriëntatie in kerk,
zending en oecumene 19.50 Koor
zang: gewijde muz. (optn.) 20.05 Op
het weekend af: licht platenprogr.
20.30 Voor de eerste nog twee aqua
rellen, hoorspel TROS 22.00 Stereo:
Ine miene muze: nws. over under
ground on westcoast music 22.30
Nws. 22.40 Tsjies plies: licht amuse-
mentsprogr. 23.15 Stereo: Toontje la
ter: licht platenprogr. 23.45 Act.
23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM Hl 240 M EN FM
VPRO: 12.00 Nws. 12.03 Top-30
(13.00 Nws.) TROS: 14.00 Nws. 14.03
Lynx (of Los) AVRO: 15.00 Nws.
15.J3 Muziek Boetiek (16.00 Nws.)
17.00 Nws. 17.02 Radiojoum. 17.05-
18.00 Zingende Bougie: gevar. pla
tenprogr. voor automobilisten
BRUSSEL NEDERLANDS 324 M
12.00 Nws. 12.03 Gevar. muz.
(12.40-12.48 Weerber., meded. en
SOS-ber. voor de schippers) 12.55
Buitenl. persoverz. 13.00 Nws. weer
ber., dagklapper en beursber. 13.20
Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Stemmi
ge kamermuz. 15.00 Nws. 15.03 Ca-
sinomuz. 16.00 Nws. 16.03 Beursber.
16.09 Volksliederen 16.30 Etnische
muz. 17.00 Nws., weerber. en meded.
17.15 Jazzplaten- 18.00 Nws. 18.03
Popmuz. 18.28 Paardesportuitslagen
18.30 Grammofoonmuz. 18.35 Ver-
keerstips 18.40 Grammofoonmuz.
18.45 Sportkroniek 18.52 Taalwenken
18.55 Grammofoonmuz. 19.00 Nws.,
weerber., aet. en weerpraatje 19.40
Oude muz. 20.15 Gevar. progr. 20.30
Gevar. amusementsprogr. (22.00
Nws., ber. en culturele kroniek 23.00
Nws.) 23.40-23.45 Nws.
Zaterdag 10 januari
HILVERSUM 1402 M
VARA 7.00 Nws 7.11 Ochtend
gymnastiek 7.20 Socialistisch strijd
lied 7.23 Weekeind: jeugdprogr.
VPRO: 7 54 Deze dag VARA: 8.00
Nws 8 11 Van de voorpagina 8.15
Z.O 135: gevar progr (9.35-9.40 Wa
terstanden) 10 30 Stereo: Tango
Rur.iba Orkest met zangsolisten
11.00 Nws. 11.03 Wegwijs: tips voor
trips en vakantie 11.lp Stereo: Uit ei
gen huis- Studio-opnamen exclusief
voor de VARA 11.25 Oosteuropese
Kroniek 1145 Koperorkest (gr.): a-
musementsmuz.
HILVERSUM n 298 M
NCRV 7.00 Nws. 7.11 Het levende
woord 7.16 Op het eerste gehoor (ste
reo) klas. muz (gr.) (7.30 Nws. 7.32-
7.50 Act.) 8.00 Nws. 8.11 Stereo: Te
Deum Laudamus: gewijde muz. (gr)
8.30 Nws. 8 32 Stereo: Voor de huis
vrouw 9.00 Theologische etherleer
gang 9.35 Gymnastiek "Oor de huis
vrouw 9.45 Solistenkamer: gesprek
met muzikale illustraties 10.55
Kunst- en vliegwerk- informatie
over actuele tentoonstellingen 11.00
Nws 1103 Geestelijke herscholing
lezing 11.15 Solarium: hoogtezonpro-
gr voor iedereen 11.55 Meded.
HILVERSUM IH 240 M EN FM
KRO: 9.00 Nws. 9.02 Djinn: gevar.
progr. (10.00 en 11.00 Nws.)