Tegen het geweld als drama ,2XPA Hadimassa over jaren '70 Bontmantels ARAM kijk naar luister naar Amerikaanse kassuccessen Maandag drie onderwerpen Hl 5Velen met mij5 NOS tijdelijk in nieuw TROS-gebouw ASSISTENTE OP CRIMINELE ZAKEN erie Feuilleton Ramses Shaffy eet met Mies Bouwman Ditishetrecept: Kaasfonduevan Nederlandsekaas. NEDERLAND I NEDERLAND I BELGIë (Nederl.): BELGIë (Frans): DUITSLAND I DUITSLAND II Als er de laatste paar jaren één sociologisch verschijnsel (voor de zoveelste maal in de geschiedenis) aandacht en verontrusting heeft gevraagd, dan is dat wel de op komst van het geweld. Een vervan ging van rede en redelijkheid door „macht", omdat klaarblijkelijk een doeltreffende verbetering van de maatschappij alleen mogelijk wordt als men zijn ideologie ver heft tot dogma; als men machts blokken vormt. Een proces, waar bij altijd slachtoffers vallen. Om het eveu of het demonstrerende stu denten met een bloedneus zijn, dan wei gemartelde andersdenken den in de gevangenissen van een totalitair regime. Een schijnbaar onontkoombaar tegenspel van ac tie en reactie, waarbij zelfs de meest humane idealisten verwik keld geraken in een machtsuitoe fening die niet zonder lijfelijk ge weld aan zijn doel kan beantwoor den. Het toneelstuk Toller van Tan- cred Dorst, dat bij de Nederland se Comedie zulke rookgordijnen van protest pleegt op te wekken, is één van de weinige eigentijdse stukken, waarin (gespiegeld aan recente geschiedenis) het probleem aan de orde wordt gesteld van de macht en van het morele mis bruik daarvan. Maar véél meer dan Tancred Dorst is de Britse schrijver Edward Bond bezeten door dit thema van het geweld. In zijn eerste stuk (Gered, 1965, vori ge seizoenen in Nederland gespeeld door Centrum) stelt hij het pro bleem in een zeer huidige situatie: nozems, die uit liefdeloosheid, uit wanhoop, uit rancune tegen een maatschappij die hen buitensluit, zonder aanleiding een baby in een kinderwagen stenigen. Een scène, zo gruwzaam, dat het stuk bij alle succes toch ook veel begrijpelijke weerstand heeft opgewekt. Dat is de reden, dat Bond in zijn volgende twee stukken met het zelf de thema is uitgeweken naar de historie Wat het publiek ondergaat als „voorbij" niet meer henzelf er in betrekkend, wordt makkelijker aanvaard dan een heden, waaraan men zich rechtstreeks mede-schul dig moet achten. Als „Gered" be schouwd kan worden als een boos aardig sprookje tegen het mense lijk tekort tegenover de medemens en het daaruit voortvloeiende ge weld, d' n worden toch Bonds vol gende stukken veel eerder werke lijk als sprookje ervaren naarma te zij zich afspelen verder van onze tijd en aardrijkskundige plaats. Wat dan voor hemzelf de reden is geweest om zijn laatste stuk te si tueren in het Japan van de 17de eeuw: De Smalle Weg Naar Het Verre Noorden. Een titel die is ontleeud aan de gedichten en reis verhalen van de dichter Basho. die zelf tot hoofdfiguur in dit stuk is geworden als symbool van opper ste gelovigheid die toch verwordt tot bloedig despoot omdat hij kiest voor aardse (politieke) macht bo ven de macht van het „Grote In zicht" oftewel redelijkheid. Toneelgroep Centrum heeft dit Verre Noorden nu op de planken gehraclii als een gruwelijk sprook je var- kor^e, bijtende argumenten rondom ile diverse vormen en ideo logische achtergronden van het ge weld. Argumenten die weliswaar een uiterst kundige theatervorm vinden als een snort parabel vol van symbolische figuren, maar die anderzijds zo samengesteld zijn ge formuleerd dat inhoudelijk het stuk veel wegheeft van een evenzeer wetenschappelijk als bewogen proefschrift van stellingen tegen het geweld. Toen en nu. Ver weg en dichtbij. Tot lering en vermaak. Waarbij we dit laatste bepaald niet mogen onderschatten. Want ondanks (of: dank zij?) Bond's ge tergde betrokkenheid, neemt hij met iror.ie zoveel afstand van zijn stellingen, dat dit „proefschrift" lach op lach ontlokt en bijna ge speeld zou kunnen worden als een boze klucht. Dit laatste heeft regisseur Peter Oosthoek echter niet gedaan. In tegendeel zonder nadrukkelijk in Japan en de 17de eeuw terecht te komen, heeft hij toch een oosters prentenboek samengesteld, met de waardigheid maar soms ook het gestileerd-volkse dat we kennen van de prentkunst uit China of Ja pan. Ee» fascinerend prentenboek omdat zo duidelijk elke figuur is getekend door dezelfde meester hand van regie. Zelden in de laat ste jaren is een voorstelling tot stand gekomen waarin vanaf de eerste vreemde fluit-muziekjes tot het laatste woord zó ze» .- elke spe ler, elk gebaar, elke opstelling on dergeschikt was aan één allesom vattende en dwingende visie. Waar bij de bladen van dit prentenboek en het invullen van elke volgende tekening, elkaar opvolgen op een ritme dat wordt „gedicteerd" door half oosterse, half moderne stijl. Zo heeft Peter Oosthoek weten te bereiken dat de soms al te grote heftigheid van Bond en de daar uit voortkomende neiging tot over drijven, werd gestileerd tot een voornaam en koel soort tijdeloze „strip", waarin het gruwzaam sprookje zich, gevangen binnen de slagwcrkritmen. onontkoombaar maar tegelijk lachwekkend van menselijkheid ontplooit met alle enge boosaardigheden die sprook jes eigen zijn en met onverholen op de achtergrond aanwezig de moralist Edward Bond. De waar schuwende moralist die de vele oorzaken van gewelddadigheid bracht toi enkele effectieve en nuchtere stellingen. Niet liefdevol. Niet theologiserend. Wel bezeten. Door de absurditeit van het men selijk tekort tegenover de mede mens, juist ook wanneer de bedoe lingen oprecht zijn. Bezeten door een maatschappij waarin met klaarblijkelijk alleen maar geluk kig kan zijn op kosten van ande ren. Toen. Ooit. Nu. C. NICOLAi (ADVERTENTIE) Een klasse apart omdat we ie zelf maken Dus ook meer service en voordeliger! BREDA; Ginnekenweg 35, Tel. 36834, ROOSENDAAL: Hoogstraat 32, Tel. 37503. NEW YORK De Walt Disney- film „The love bug" bracht het af gelopen jaar in de V.S. en Canada ruim 63 miljoen gulden op. Dit was een van de negen filmprodukties, die boven de 10 miljoen dollar uit kwamen (37,5 miljoen gulden). De andere films zijn: Funny girl (bijna 62 miljoen gulden), Bullitt (61,5 miljoen), Butcb Cassidy (56 miljoen), Zeffirelli's Romeo en Ju lia (54 miljoen), True Grit (43 mil joen), Midnight cowboy (41 miljoen) Oliver (39 miljoen) en Goodbye Co- lombus (39 miljoen). De Zweedse film „Ik ben nieuws gierig, geel", die in verschillende grote Amerikaanse steden verboden werd, bracht de producers toch nog bij 25 miljoen gulden in het laatje. HILVERSUM Vanavond via Nederland I weer Hadimassa. Op de foto een. bijna onherkenbare Ton van Duin' hoven in een scène met Annemarie Oster. Hadimassa werpt een blik vooruit in de jaren zeventig. On derwerpen zijn o.a. de komst van de Chinezen, de feilbaarheid van de computers, het leven in een theemuts en de onsterfelijkheid van de Posthoomgalop. Wim de Bie en Kees van Koten introduceren een nieuwe subcultuur. 4721 Het is reeds laat in de middag, als de roeiers de kano's naar de oever sturen. Een kamp voor de nacht wordt in gereedheid gebracht. Totama beveelt twee van zijn mannen het bos in te trekken om te trachten, hen van wat wildbraad te voorzien. Het jagersbloed van de oude Falco begint te kriebelen. Grinnikend geeft Aram hem een wenk en even later sluipen zij achter de beide negers door het stille oerwoud, op zoek naar buit. Geruisloos sluipt het viertal verder, dicht langs 'de oever van de rivier. Dan geeft een van de negers plotseling een teken en haastig duiken ze weg in het hoge gras. Ze zijn vlak bij een open plek aan het water en, op slechts enkele meters afstand staat een drietal zebra's rustig te drinken 4821 Zonder dat hij een blad doet ritselen, heft een van de negers zijn lans. De zebra's onbewust van het gevaar, drinken rustig verder. Maar dan, plotseling wordt de stilte van het oerwoud verscheurt door een schel trom petterend geluid. Een ogenblik staan Aram en Falco als aan de grond ge nageld van schrik. De zebra's slaan hinnekend op de vlucht. Opgewonden schreeuwend snellen de beide negers in de richting van het geluid. En zon der zich te bedenken stormen Aram en Falco achter het tweetal aan. En, even verderop aan de rivieroever, wacht hen een schouwspel van indruk wekkende oerkracht Dicht aan de oever zijn twee reusachtige mannetjes olifanten, de slurven ineengestrengeld, in een yerwoed gevecht gewikkeld! Ik strompelde door de plassen de regen in, me afvragend waar ik er gens ter wereld rechercheur Steens- ma zou moeten vinden. Tot m'n stomme verbazing stond hij aan de overzijde te wachten. Toen ze de kroeg weer uitkwamen, liep de in specteur naast een lange, slanke man met een aapachtige tronie. „Kom maar mee, Steef", zei hij. En zacht tegen mij: „Ziehier onze in sluiper. Dank zij een tip, Ineke"! „Bruine Ben", zei rechercheur Kloosterboer, terwijl hij een paar vellen papier met zijn onbeholpen handschrift voor me neervleide, „zeg maar tegen je baas, dat ik naar z'n huis ben om hem op te ha len". Dat klonk goed: een inbraak ont dekt, sporen gevonden en meteen be kend wie de dader moest zijn. Ik keek de aantekeningen in en besloot het geval eerst maar even uit te ty pen. Ik stuitte op vreemde dingen. Eerst meende ik een woord niet goed gelezen te hebben, maar toch kon ik er niets anders van maken dat in het zinsverband paste. Daarop tikte ik met enige schroom en letter voor letter, de zinnen over de gevon den sporen over. Als het er zo uit voerig stond, zou het wel goed we zen. Bovendien klopte de verdere ge gevens wel met deze lezing. Inspecteur Quack, die mijn tik werk onder de neus kreeg, mompel de: „O, is Bennie weer bezig ge weest"? Ik knikte maar eens en ver telde, dat Kloosterboer hem was gaan halen. „Is het zo'nrare"? vroeg ik. M'n chef keek op van zijn rappor ten. „Rare? Welnee, waarom? O..... ik begrijp het al. Heb je dat nog niet eerder bij de hand gehad? Nou, dat is een heel gewoon verschijnsel, hoor. Vergeet niet, dat veel inbre kers voortdurend in angst zitten dat ze betrapt kunnen worden. Ook zijn ze wel eens lang ergens bezig. We vinden vaak van die sporen, 't Is wel eens makkelijk, want als we die uitwerpselen in het laboratorium la ten onderzoeken, kunnen ze daar precies vaststellen wat de man ge geten heeft. En dat is een prachtig aanknopingspunt. We hebben op ze- ze wijze eens ontdekt, dat we ie mand moesten hebben, die een lint wurm had. Overigens zijn er veie le den van 't zwarte gilde zo bijgelovig, dat ze expres iets achterlaten. Ze geloven dan, dat ze daardoor nooit worden ontdekt". Ik keek erg ongelovig, maar vroeg niet verder. Maar dat hielp niet, want J. A. F. Quack vervolgde al: „Deze Bennie behoort tot die bijgelo vige ridders van de droevige figuur. (Van onze radio- en t.v.-redactie) HILVERSUM Het ombudsman programma „Velen met mij" «ai maandag drie onderwerpen behan delen. In de eerste plaats wordt nog eens teruggegrepen naar een onder, werp uit de eerste uitzending, waar in een Duitse vrouw geen verblijfs' vergunning voor Nederland kon krij gen, teneinde te gaan samenwonen met een Rotterdamse arts. Deze mevrouw Herbeisheimer zal in het programma maandag aanwezig zijn mét verblijfsvergunning. Aanslui tend aan deze zaak zal een andere kwestie op het gebied van het Vreemdelingenbeleid aan de orde warden gesteld, namelijk die van een Duitse vrouw, die met een Am sterdamse schilder samenwoonde en die thans het land is uitgezet. Het tweede onderwerp in „Velen met mij" betreft de problemen, die samenhangen met het verstrekken van een jachtvergunning aan ieder, een, die een jacht kan betalen. Ve le dieren worden op deze manier ondeskundig afgeschoten. Marcel van Dam heeft hierover een gesprek met de voorzitter van de Jachtraad, ir. Maliepaard. Tenslotte zal in „Velen met mij" worden ingegaan op het probleem van een ongehuwde moeder, wier vijfeneenhalfjarig dochtertje binnen kort naar de lagere school moet De moeder werkt volledige dagen en ziet zich voor de vraag gesteld hoe haar kind buiten de schooluren verzorgd tc doen zijn. (21.35-22.00 uur Nederland 1). Produktie en sa menstelling van „Velen met mij": Marcel van Dam. (Van onze radio- en. tv-redactie) HILVERSUM In het radiopro gramma „Finale" zal morgen om 18.30 uur (Hilversum I) een gesprek te ho ren zijn dat Mies Bouwman tijdens een etentje heeft met Ramses Shaffy. In „Finale" kan men verder onder meer om 20.40 uur luisteren naar een solo-optreden van Liesbeth List. Ze wordt begeleid door Louis van Dijk aan de piano, Jacques Schols bas en Johnny Engels, drums. (ADVERTENTIE) Caquolon inwrijven met knoSook. Dan 4 dl halfdroge witte wijn in de pan verwannen tot de wijn gaat bruisen. Vervolgens 500 gr fijngesneden jong belegen Goudse toevoegen, goed roeren en weer aan de kook brengen. Binden met maïzena, op smaak afmaken met zout, peper, nootmuskaat en wat kirsch. gen. Binden nu NOS 18.45 DE FABELTJESKRANT 18.55 JOURNAAL VARA 19.04 BELLEVUE: PRESENTA TIE KUNST EN KUNSTE- NAARS (kleur) NOS 20.00 JOURNAAL VARA 20.20 DEPARTMENT S DE MAN UIT X (kleur). T.v.-film 21.10 SIMON CARMIGGELT LEEST UIT EIGEN WERK 21.15 KONING KLANT. Consumentenrubriek 21.35 HADI-MASSA. 22.15 ACHTER HET NIEUWS NOS 23.55 -23.00 JOURNAAL NOS 18.45 DE FABELTJESKRANT 18.55 JOURNAAL 19.04 SCALA. Informatief program ma NCRV 19.30 SCHEEPSJONGENS VAN BONTEKOE. Vervolgver haal 19.39 FILMREPORTAGE VAN DE ENGELSE POPGROEP THE EQUALS NOS 20.00 JOURNAAL NCRV 30.20 ACTUALITEITEN RUBRIEK 20.45 ZING. Liedjesprogramma 21.15 SCHULDBEKENTENIS T.v.-film van F. W. Crofts 22.25 FARCE MAJEURE TED DE BRAAK 22.45 KOORZANG. NOS 22.05 -23.00 JOURNAAL 17.55 SCHOOLTELEVISIE 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 DOCUMENTAIRE FILM 19.30 PROGRAMMAOVER ZICHT 19.45 TAALWENKEN 19.50 CULTURELE KRONIEK 19.55 MEDEDELINGEN EN WEER BERICHT 20.00 JOURNAAL 20.25 DE METHODE RIBADIER Komedie 21.55 JOURNAAL 22.00 JEUGDPROBLEMATIEK T.v.-serie 17.45 NIEUWS 17.50 SCHOOLTELEVISIE 18.15 VOOR DE KLEUTERS 18.30 SCHOOLTELEVISIE 18.55 INTERVIEWS 19.25 VOOR DE KLEUTERS 19.30 COMMENT NE PAS EPOUSER UN MILLIAR- DAIRE. Feuilleton 20.00 JOURNAAL 20.30 L'IDIOT. T.v.-spel 22.05 IJSFESTIVAL IN INZELL 23.05 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL, WEERBE RICHT EN BERICHTEN VOOR DE WINTERSPORT 20.15 DAS GESCHAFT DES JAHR- HUNDERTS (kleur) Documentaire 21.00 REPORTAGE UIT BONN 21.15 DER CHEF (kleur) T.v.-film 22.05 JOURNAAL, WEERBE RICHT EN BERICHTEN VOOR DE WINTERSPORT 22.20 EIN SCHWEIGEN AM IIIMMEL. T.v.-spel 00.15 JOURNAAL 16.55 TAALCURSUS DUITS 17.25 WEERBERICHT VOOR DE WINTERSPORT 17.30 NIEUWS EN WEERBERICHT 17.35 SPORTPROGRAMMA 18.05 ACTUALITEITEN EN MUZIEK 18.40 QUIZ 19.10 LUFTSPRUNGE (kleur) T.v.-film 19.45 NIEUWS, ACTUALITEITEN EN WEERBERICHT 20.15 11 UHR 20 (kleur). Detective film. Aansl.: Nieuws 21.25 AMUSEMENTSPRO GRAMMA (kleur) 22.10 NIEUWS, WEERBERICHT EN WEERBERICHT VOOR DE WINTERSPORT 22.25 DAGBOEK UIT DE EVAN GELISCHE KERK 22.40 BALLETPROGRAMMA (kleur) Vrydag 9 januari HILVERSUM I 402 M N.O.S.: 12.00 Blik op de wereld: informatief progr. over problemen van Europese integratie Overheids voorlichting: 12.30 Uitz. voor de landbouw N.O.S.: 12.40 Stereo: Lich te grammofoonmuz. 12.50 Recht en slecht, praatje 13.00 Nws. VARA: 13.11 Act. 13.20 Voor de midden stand 13.25 Stereo: Klass. symf. muz. (gr.) N.O.S.: 14.30 Zeehaven-be- leid, lezing 15.00 Stereo: Aspecten van de kamermuz. (optn.) 15.45 Toe- rismo: toeristische informatie uit binnen- en buitenl. VPRO: 16.00 VPRO-Vrijdag: gevar. progr. (16.00 Nws., 17.55 Meded., 18.00 Nws.. 18.20 Uitz. van de Volkspartij voor Vrij heid en Democratie, 19.30 W s.) VARA: 21.00 Stereo: Radio Filhar monisch Orkest en solist: mod. en semi-klas. muz. 22.30 Nws. 22.40 Me ded. 22.45 Act. 22.55 Stereo: Prettig weekend: licht gevar. platenprogr. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM H 298 M KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot twee, gevar. progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Meded. tb.v. land en tuinbouw; 12.30 Nws.; 12.41 Act.; 13.00-13.05 Raden maar14.05 Schoolradio 14.30 Stereo: licht en semble en zangsoliste TROS: 14.45 Stereo: Concert a la carte: verz.- platenprogr.: mod. muz. 16.00 Nws. 16.03 Disco-drive-in: de showbusi- HILVERSUM De TROS hoopt met ingang van I juli haar intrek te nemen in de gebouwen van liet voormalig Christelijk Lyceum te Hil versum, welke vorig jaar september werden aangekocht. Momenteel wordt het grote complex voor zijn nieuwe bestemming gereed gemaakt. De TROS is in onderhandeling met de NOS-leiding over 't onderbrengen van een of meer NOS-afdelingen in dat grote complex dat deze jonge en kleine omroep voorlopig zelf niet no dig heeft. In NOS-kringen wordt gedacht aan de mogelijkheid om het technisch ta boratorium. dat tot nu toe zeer ge brekkig is gehuisvest In een perceel aan de Schaaflandseweg en bovendien erg excentrisch ten opzichte van de nieuwe studio's is gelegen, hierin on der te brengen. Ook wordt door de NOS overwogen om de straks vrij komende TROS-villa aan de Sophia- laan te Hilversum aan te kopen. Naar verluidt vraagt de TROS een kwart miljoen voor deze villa, die zij enke le jaren geleden zelf voor 167.000 gul. den heeft aangekocht. Bovendien heeft de NOS destijds de verbou- wingskosten ad 45.000 gulden, voor haar rekening genomen, zodat de TROS in feite deze villa met bijna 100 pet. winst aan de NOS wil verko pen. Daartegen hebben thans de leden van de raad van beheer bij de NOS fel protest aangetekend. ness op de korrel genomen 17.15 Sportkompas 17.45 Act. NCRV: 18.00 Kerkorgelconcert: klas. muz. (opn.) 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Wereldpa norama 19.10 Veel gevr. gewijde mu ziek (opn.) 19.40 Wijd als de wereld: wekelijkse intern, oriëntatie in kerk, zending en oecumene 19.50 Koor zang: gewijde muz. (optn.) 20.05 Op het weekend af: licht platenprogr. 20.30 Voor de eerste nog twee aqua rellen, hoorspel TROS 22.00 Stereo: Ine miene muze: nws. over under ground on westcoast music 22.30 Nws. 22.40 Tsjies plies: licht amuse- mentsprogr. 23.15 Stereo: Toontje la ter: licht platenprogr. 23.45 Act. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM Hl 240 M EN FM VPRO: 12.00 Nws. 12.03 Top-30 (13.00 Nws.) TROS: 14.00 Nws. 14.03 Lynx (of Los) AVRO: 15.00 Nws. 15.J3 Muziek Boetiek (16.00 Nws.) 17.00 Nws. 17.02 Radiojoum. 17.05- 18.00 Zingende Bougie: gevar. pla tenprogr. voor automobilisten BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Gevar. muz. (12.40-12.48 Weerber., meded. en SOS-ber. voor de schippers) 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00 Nws. weer ber., dagklapper en beursber. 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03 Stemmi ge kamermuz. 15.00 Nws. 15.03 Ca- sinomuz. 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Volksliederen 16.30 Etnische muz. 17.00 Nws., weerber. en meded. 17.15 Jazzplaten- 18.00 Nws. 18.03 Popmuz. 18.28 Paardesportuitslagen 18.30 Grammofoonmuz. 18.35 Ver- keerstips 18.40 Grammofoonmuz. 18.45 Sportkroniek 18.52 Taalwenken 18.55 Grammofoonmuz. 19.00 Nws., weerber., aet. en weerpraatje 19.40 Oude muz. 20.15 Gevar. progr. 20.30 Gevar. amusementsprogr. (22.00 Nws., ber. en culturele kroniek 23.00 Nws.) 23.40-23.45 Nws. Zaterdag 10 januari HILVERSUM 1402 M VARA 7.00 Nws 7.11 Ochtend gymnastiek 7.20 Socialistisch strijd lied 7.23 Weekeind: jeugdprogr. VPRO: 7 54 Deze dag VARA: 8.00 Nws 8 11 Van de voorpagina 8.15 Z.O 135: gevar progr (9.35-9.40 Wa terstanden) 10 30 Stereo: Tango Rur.iba Orkest met zangsolisten 11.00 Nws. 11.03 Wegwijs: tips voor trips en vakantie 11.lp Stereo: Uit ei gen huis- Studio-opnamen exclusief voor de VARA 11.25 Oosteuropese Kroniek 1145 Koperorkest (gr.): a- musementsmuz. HILVERSUM n 298 M NCRV 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Op het eerste gehoor (ste reo) klas. muz (gr.) (7.30 Nws. 7.32- 7.50 Act.) 8.00 Nws. 8.11 Stereo: Te Deum Laudamus: gewijde muz. (gr) 8.30 Nws. 8 32 Stereo: Voor de huis vrouw 9.00 Theologische etherleer gang 9.35 Gymnastiek "Oor de huis vrouw 9.45 Solistenkamer: gesprek met muzikale illustraties 10.55 Kunst- en vliegwerk- informatie over actuele tentoonstellingen 11.00 Nws 1103 Geestelijke herscholing lezing 11.15 Solarium: hoogtezonpro- gr voor iedereen 11.55 Meded. HILVERSUM IH 240 M EN FM KRO: 9.00 Nws. 9.02 Djinn: gevar. progr. (10.00 en 11.00 Nws.)

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 9