Lou van Burg en Cora van Wijli in Jan de Hartogs „Hemelbed" kijk naar luister naar ARAM ASSISTENTE OP CRIMINELE ZAKEN Blonde Dolly Totaalshow Feuilleton NEDERLAND I NEDERLAND II BELGIë (Nederl.) BELGIë (Frans) DUITSLAND I DUITSLAND II Donderdag 8 januari 1970 DE VRIJE ZEEUW (Van onze showredactie) AMSTERDAM Wat moet Lou van Burg, de wakkere quiz prater, die vrijwel alle Europese bedden heeft beslapen, nu weer in „Het Hemelbed" van Jan de Hartog? Dit is de eerste vraag die opkomt bij het wereldkundig wor den van de mare, dat er een vijf uur durende show in de maak is rond dit onverwoestbare stuk to neel, dat in ontwapenende wee moed en levenswijsheid zich af speelt in en nabij de echtelijke sponde. Lou zelf maakt daar zon der blikken of blozen geen pro bleem van: „Er komen steeds meer Van Burgen. Dat kost een hoop geld. Er moet brood op de plank komen, liefst met wat er op". Veelbesproken en welbespraakte Lou heeft overigens nog meer pijlen op zijn boog, die hij puntig door de ruimte liet zwiepen, toen in de foyer van de Amsterdamse City spel en spelers uit de lakens werden gewik keld. Lou heeft grote ervaring met het huwelijk. Dat is geen nieuws, zal men zeggen, maar hier te lande is niet of weinig bekend, dat Lou in Duitsland tot in Berlijn toe avond aan avond op de planken „De haar in de soep" staat op te vissen, waar in naar Amerikaanse snit in scher pe bewoordingen het vuur wordt op gestookt van de hel, die het huwelijk ook kan zijn. In dit spel voor twee acteurs vindt Lou aan zij zijde in het hemelbed de Haagse Cora van Wijk, bekend van het voormalige volkstoneel van Wil lem Goossens. Zegt Lou: „Ik vind het heerlijk om dit met Cora te mo gen doen''. En Cora bevestigt, dat dit volkomen wederzijds is en betreurt direct daarop haar steelse blik op het buikje van Lou, die prompt uit zijn doorgezakte houding recht veert en sissend met defensieve bedoelin gen een nieuwe vuurpijl lanceert: Ik ben duidelijk 50 geweest. Eigen lijk te oud voor de eerste huwelijks nacht in het hemelbed. Maar er is al tien kiio af. Aan de andere tien kilo wordt gewerkt". Door omzitten- den wordt hij erop geattendeerd, dat het er niet om begonnen is, dat hij de algehele gewichtloosheid bereikt. Grapje. Lou lacht, maar niet zo hard als gewoonlijk om zijn eigen grapjes. Het hart van Cora moet wel vol zijn van Lou, want haar mond loopt er van over- „Weet u, dat er prijsvra gen zijn in Duitsland met als hoofd prijs een bezoek aan onkel Lou?". Cora schudt ook met grote kwistig heid reputaties uit haar mouw die haa-r uitverkiezing rechtvaardigen voor een hoofdrol in deze show. Zij is doorkneed in het toneelvak door Cruys Voorbergh en door de gebroe ders Lutz bij het Rotterdams Toneel. Zij heeft rondgeneusd in Cyrano de Bergerac maar bereikte haar absolu te hoogtepunt bij Willem Goossens, dis met het door hem gestichte volkstoneel Cora duizenden keren af wisselend als „Witte non" of als „blonde Dolly" naar voren schoof. In die jaren maakte Cora van de zaal een puur tranendal. Zielsdiep getroffenen sloegen hun handpalmen rauw. Nonsens, zei de culturele eli te maar Cora gelooft nu nog heilig in haar publieke Dolly als vólks- stuit. Willem Goossens deed trouwens niet voor haar onder. Hij werd op handen gedragen in „Marinehelden" „Moeder" met Rika Hopper. „Jon gens in Indië", „Rozenkrans" en „Schipper naast God". Onvergetelij ke avonden in het Haagse gebouw voor K. en W., waar men toen het afbrandde het traanwater nog kon horen sissen. Voor Willem, de grote volkstonelist werd Holland spoedig te klein. Hij trok Europa in, mat zich de naam Bill Redley aan en bood shows en revues aan in alle grote steden, tot in Israël toe, waar hij het presteerde om ondanks de hitte de vloer onder zijn ijsshow keihard te houden. Het volle gewicht van zijn per soonlijkheid bond hij aan onderne mingen als Redley's Productions, International Television Productions GmbH en aam Mass Produktions Holland CV. In deze kwaliteit ook klopte hij bij Jan de Hartog aan, die nu al tiental len jaren lang het goud voor het op scheppen heeft uit zijn hemelbed, zo zeer spreekt dit fijnzinnige stuk met zijn substantiële humor alle nationa liteiten aan. Maar zonder subsidie krijg je in een vrije produktie zelfs het hemelbed niet tussen de gordijnen Daarom heeft bij Bill de idee post gevat. dat het hemelbed een publie ke trekpleister zal worden, wanneer het wordt opgemaakt als een totaal show. Toneel omgeven met alles wat de Bühne bieden kan: toneel, zang, dans, modeshow, ballet, panto mime, cabaret en beeldende kunst Jan vond het gelijk goed en Bill kreeg Lou op zijn hand als publiek- trekker De zes episoden, waaruit dit toneelstuk is opgebouwd en waarin het leven van een echtpaar in zijn ups en downs uit de doeken wordt gedaan, worden onderbroken door projectiebeelden met muziek, waar in kijkjes worden gegeven van de tijd waarin dit stuk speelt, te beginnen in 1895 tot nu. Bill neemt zelf de regie en heeft als datum voor de pre mière begin mei in zijn hoofd. Daar na wil hij er het hele land mee door. Hij heeft al theaterdirecties aan de lijn gehad, die wel eens wat anders willen dar. met tomaten bekogeld verantwoord toneel. Als het doek zal vallen voor „Het hemelbed" is dat niet het einde van de totaalshow. Die zal dan pas net goed op gang gekomen zijn en zal volgens Redley nieuwe hoogtepunten vinden in aansluitende shows, geti teld „Huwelijk, sex en familie" „New Light Show" en „Modebeel den tot 2000". Hierin zijn belangrij ke rollen weggelegd voor Rosita Bloom en de cabaretier Rober Smit. Rosita en Rober weten zelf nog niet precies hoe dit er allemaal uit zal komen, maar Rosita doet niets zonder haar vader en die zag er wel mogelijkheden in om „Het Hemel bed" met Rosita tot een succes te maken, terwijl hij het omgekeerde eveneens heilvolle perspectieven ver moedt. Voor Rosita begon het allemaal, toen zij werd opgebeld door een va ge dame die later de secretaresse van Bill bleek te zijn. Zij vindt het dom om ergens nee op te zeggen, dus dat deed zij niet. En daar had zij geen spijt van, toen later Bill zelf met zijn plannen op de proppen kwam. In deze bed-show, kan zij zich van vele kanten laten zien. Zij speakt en showt mode, zingt een liedje, danst temidden van balletboys en mini- maxi-meisjes en fungeert in hoge ma te ook als gastvrouwe van het pu bliek, dat na het Hemelbed opnieuw van de ene verbazing in de andere zal moeten vallen, wil het allemaal goed zijn. Wat de mode betreft, be- paaxt de show zich niet tot de laatste lijnen, maar trekt de lijn door tot het jaar 2000, dit alles op de golf slag van de maximaalste mini tot de minimaalste maxi, verdiepte in zichten in doorkijkkleding en met al die hulsels van geheimzinnigheid, waarmee de vrouw zich altijd heeft omgeven, niet statisch en steriel tus- Lou van Burg: „Ik ben duidelijk 50 geweest. Eigenlijk te oud voor de eerste huwelijksnacht in het hemelbed. sen de meereizende zetstukken ge plaatst, maar alles naar de eis van deze tijd volop in de kabbelende be weging van ballet met schokkende schouders, wiebelbenen en lenige lendenen Voor dit laatste werk heeft men 20 jongens en meisjes nodig, die de ze week naar de auditie waren ge komen, waar Rober Smit, bekend van „Adam en Eva" van Frans en Fiet Koster, en de op de buis gebo ren star Rosita vele misgeboorten aan het cog voorbij zagen trekken, maar minsténs zoveel jongens en meisjes ontwaarden, die het eerste floodlight aanschouwden en die de kwalificatie „machtig materiaal" meekregen. Van al dit op punt van geboren worden staand talent moet Rosita sterren maken, die de show moeten dragen. Rosita en Rober zeggen, dat ze er samen iels moois van zullen maken. Dat zeg: Cora ook met een olijk oog naar Lou. Laat dat maar aan Lou over. 4521 „Ik heb jullie een voorstel te doen", begint Aram tot het geke tende drietal. „Niora bevindt zich in de macht van Salladin. Wie van jullie bereid is, ons als gids naar Salladins verblijfplaats te brengen, zal als wij erin slagen het meisje te redden, vrijuit gaan. Hij die weigert, gaat mee terug naar Italië en je weet, wat dait voor jullie betekent. naar de galeien!!" De drde gevangenen staren hem aan met ogen vol bittere haat en zwijgen. „Wel, Igor?" vraagt Aram. De baardman spuwt verachtelijk op de grond en zwijgt. „Faurus?" Geen antwoord. „Juan?" Aarzelend, met doodsbleek gelaat, stapt de aangesprokene naar voren. „Akkoord ik doe het", zegt hij hees. „Verrader!" Ellendige lafaard!" barst Igor plotseling los en zijn geketende handen grijpen naar Juans keel! Sterke negers sleuren de woedende reus weg en in machteloze woede schudt Igor dreigend de gebalde vuisten. „Wacht maar, Aram! Salladin zal je weten te vindenbrult hij. „Niemand kan de vorst van Suprania weerstaan 4621 Vier lange kano's gestuwd door de pagaaien van krachtige roeiers, glijden stroomopwaarts over de brede rivier. Links en rechts reusachtige berghellingen op, begroeid met dichte ondoordringbare wouden. De uren verstrijken en eindeloos klinkt het eentonige ritmische gezang van de roeiers over het water. In de voorste boot zitten Aram, Agua, Falco, de jager en Juan, hun gids tegen wil en dank. Somber zwijgend staart Juan voor zich uit. slechts een enkele keer, als zij bij een splitsing in de rivier komen, geeft hij de roeiers een aanwijzing. En Agua ,die vlak achter hem zit, is ook al niet in de beste stemming. „Wat een land", foetert hij nijdig. „Bomen, bomen, bomen en nergens een fatsoenlijke herberg, waar een reiziger in deze hitte eens een goede pint bier kan drinken! En dat alles om een neger meisje! Bah, die ridderlijkheid van U brengt ons weer eens in een wespen nest!" Aram glimlacht en zwijgt. Hij weet, dat er met Agua over riddereer niet te discussiëren valt. Maar toch, zal het hen ooit lukken, in deze wildernis vol gevaren Niora te bevrijden uit de handen van Salladin? Opnieuw de kroongetuige voor een persoonsbeschrijving van zijn kennis sen. Er kwam geen dwerg tevoor schijn. Er kwamen enkele moeilijke dagen. De hoofdcommissaris ontbood enkele malen de commissaris der recherche en hoofdinspecteur Van de Water. De burgemeester liet zich geregeld van de stand van het onderzoek op de hoogte hcuden. De officier van justi tie verscheen ten burele. De rechter commissaris telefoneerde omtrent be paalde nasporingen, die hij persoon lijk voorgesteld had en die ook niets opleverden, maar die volgens hem wel iets konden opleveren als ze op de juiste wijze aangepakt werden. De plaatselijke pers begon zich af te vragen waarom deze zaak nog niet was opgehelderd. In de stad werd al gefluisterd, dat de justitie de zaak in de doofpot wilde stoppen, omdat er zulke hoge pieten bij betrokken zou den zijn De rechercheurs maakten ontelba re uren. Elke man werd, als hij maar even vrijgemaakt kon worden, uitge zonden om waar-dan-ook iets van de gestolen goederen te achterhalen. In alle grote steden van het land slopen onze mensen langs de opkopers en beruchte adressen. Vele oren luiste ren naar een verdacht woord, een en kele verdachte lettergreep, die ook maar iets te maken kon hebben met de geruchtmakende insluiping. Alle grensposten en buitenlandse instan ties waren ingelicht. Soms kwam iemand met een „kost bare tip". Dan kwam het gehele po- litie-apparaat in beweging, werden er vallen uitgezet en beleefden we een „inval" in optima forma. Het re sultaat bleek tot nog toe nihil. Nasporingen in de archieven ble ven ook zonder resultaat. Van de be kende insluipers, die toevallig op vrije voeten rondliepen, kon niet be wezen worden dat ze op de bewuste avond in deze gemeente waren. Ve len kwamen °P de proppen met een alibi, dat bij controle wel „water dicht" bleek te zijn. En degenen, die voor die avond geen verblijfplaats konden opgeven, moesten we ook als onschuldig beschouwen, anders had den ze in de verstreken dagen wel voor een hecht alibi gezorgd! Meer en meer kwamen de hoge ba zen tot de overtuiging, dat een uitge slapen „amateur" toevallig door een opengelaten deur was binnengewan deld en door het feestgedruis op het idee was gekomen boven een slag te slaan. De man moest hebben geboft dat niemand hem bij het in- of uit gaan had gezien, ofwel hij had zich als een gast door de gang bewogen zonder dat het personeel speciaal aandacht aan hem had geschonken. Inspecteur Quack verzette zich tegen die mening. „Als er een deur open staat, merkt iemand dat wel op," betoogde hij, „ik veronderstel dat ie mand van het personeel een buiten staander via de balkondeuren of door een raam heeft in. en uitgela ten. Of zelf van de gelegenheid ge bruik heeft gemaakt en de buit goed verstopte." De gangen van de personeelsleden werden nagegaan, dus mocht er ie mand bij zijn die contacten onder hield met verdachte figuren, dan hadden we dit al kunnen weten. Ten zij de persoon in kwestie zo slim was om zich voorlopig geheel afzijdig te houden. Tenslotte kon een medeplich tig personeelslid vermoeden, dat al le personen uit het huis een tijd lang in het oog gehouden zouden worden. M'n chef zocht het dossier nog eens door op een mogelijk klein detail, hij drukte onze mensen met de neus op het spoor van de beide dienstmeis jes, de huisknecht en de chauffeur, schaduwde persoonlijk de diverse verloofden en echtgenoten, liet de gangen nagaan van de zoon des hui zes, maar kwam al even onverrich- terzake terug als zijn voorgangers. „Als u eens in de kranten laat pu bliceren dat de buit gevonden is en dan laat kijken wie er schrikt"? suggereerde ik. „Ik denk, dat jü het hardste zal schrikken, Ineke. Besef je namelijk wel, welke gevolgen dat bericht zou hebben voor de politie, de bestolene, het grote publiek? En wat gebeurt er als we geen resultaat boeken en het blijkt, dat de politie nog even ver is"? J. A. F. keek me beschuldigend aan en ik bloosde. Twee dagen verstreken, de volgen de middag zou de gemeenteraad vergaderen. De burgemeester ver wachtte lastige vragen en vroeg al le stukken op. De hoofdcommissaris liep tierend rond omdat er nog geen enkele vordering gemaakt was. De rechter-commissaris verweet de commissaris der recherche, dat zijn aanwijzingen niet op de juiste wijze opgevolgd waren. Hoofdinspecteur Van de Water kreunde luider dan ooit. We moesten allemaal overwer ken. Alleen m'n chef neuriede en deed geheimzinnig. Ik stapte die avond aan de arm van inspecteur Quack onder een gro te paraplu door de striemende regen. „Beter dievenweer konden ze niet voor je uitzoeken", bromde m'n chef, „kom mee, we zullen hier ons licht opsteken". En wadend door een paar diepe plassen verzeilden we in een klein kroegje, ,,'t Is hier ten minste droog van buiten en nat van binnen", grapte de kroeghouder, „wat zal 't wezen"? „Twee warme punch, Nelis"! bestelde de inspec teur. Terwijl we nipten van de hete drank schoof de kroegbaas vertrou welijk in onze richting. Ik zag, dat hij met m'n chef enkele onverstaan bare woorden wisselden en keek 'n andere kant op. Opeens boog Quack zich naar mij over. Ik dacht, dat hij me een zoen wilde geven, maar hij fluisterde: „Ga naar buiten en stuur Steensma"! (wordt vervolgd) 18.45 DE FABELTJESKRANT (Kleur). NOS 18.55 JOURNAAL TROS 19.04 JAM Muzikale show voor de jeugd (Kleur). NOS 20.00 JOURNAAL TROS 20.20 TROS-toto 20.40 DE DIEF VAN WASHINGTON TV-serie (Kleur) 21.30 EJJ FIET EN FRANS Amusementsprogramma (Kleur) 22.15 WEGWEZEN Quiz voor autorijdende echtpa ren. NOS 22.40 JOURNAAL TELEAC 22.45-23.15 ORGANISEREN EN LEI DING GEVEN. NOS 18.45 DE FABELTJESKRANT (Kleur). NOS 18.55 JOURNAAL 19.04 SCALA Informatief programma. 19.30 VAN GEWEST TOT GEWEST NOS 20.00 JOURNAAL VPRO 20.20 MAN, WOMAN AND DOG Japanse tekenfilm 20.30 PIANORECITAL Moderne muziek. 20.50 KERSTMIS WERD UITGE STELD IN HAVANA. Reportage uit Cuba. 21.30 FANTASIO 69-70 Reportage over een jeugdhuis. CVK-IKOR-RKK 22.20 CHRISTENEN IN LATIJNS. AMERIKA. Documentaire. NOS 22.50-22.55 JOURNAAL 18.25 TECHNISCH EN WETEN SCHAPPELIJK ENGELS. 18.55 ZANDMANNETJE. 19.00 TIENERKLANKEN 19.35 POLITIEKE TRIBUNE 19.50 FRANSE LES. 19.52 CULTURELE KRONIEK. 19.57 MEDEDELINGEN 20.00 JOURNAAL 20.25 MARCUS WELBY TV-feuilleton. 21.15 HORIZON. 22.05 NIEUWE FILMS 22.45 JOURNAAL 17.45 NIEUWS 17.50 SCHOOLTELEVISIE 18.15 VOOR DE KLEUTERS 18.30 SCHOOLTELEVISIE 18.55 POLITIEK PROGRAMMA 19.25 VOOR DE KLEUTERS 19.30 COMMENT NE PAS éPOU- SER UN MILLIARD AIRE. Feuilleton. 20.00 JOURNAAL 20.30 L'ARNAQUEUR 22.25 NIEUWE FILMS 23.10 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL EN WEERBE RICHT. 20.15 DESIGN FOR LIVING. Amerikaanse speelfilm. 21.45 SEXUALMORD Documentair programma 22.50 JOURNAAL Commentaar en weerbericht. 17.25 WEERBERICHT VOOR DE WINTERSPORT. 17.30 NIEUWS EN WEERBERICHT 17.35 SKAAT EN MUZIEK 18.05 ACTUALITEITEN EN MU ZIEK 18.40 ICH UND PARIS TV-film 19.10 WENN MAN DEN TEUFEL NENNT TV-spel (Kleur) 19.45 NIEUWS Actualiteiten en weerbericht 20.15 11 UHR 20 Detective-serie (Klem-). Aansl.nieuws. 21.15 DISCUSSIE. 22.00 MUZIKAAL AMUSEMENTS PROGRAMMA (Kleur). 22.45 NIEUWS. Weerbericht en weerbericht voor de wintersport. Fiet en Frans Koster, vanavond op het scherm. Donderdag 8 januari HILVERSUM 1 402M AVRO: 12.30 Modern platteland. 12.35 Sportrevue. 13.00 Nieuws. 13.11 Radiojournaal. 13.30 Ik hoor ik hoor wat u ijiet hoort, lezing met gram mofoonplaten. 14.30 't Is historisch, programma over geschiedenis. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nieuws. 16.03 Van vier tot vijf: radioprogi'amma in een Notedop. 17.00 Tussen 10 pl. en 20 min: lichte grammofoonmuziek voor de tieners. 17.30 „O": een rondje radio. 17.55 Meded. 18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal 18.20 Uitzending van de Communistische Partij van Nederland. AVRO: 18.30 Stereo: Licht instrumentaal ensem ble. (Om 18.40 Kwispel: quiz). 18.55 Voor de kinderen. 19.00 Jeugd en rit me: licht muziekprogramma voor de jeugd. 19.25 Gesproken brief. 19.30 Nieuws. IKOR: 19.35 Kerk veraf en dichtbij. 19.40 Mens en Bijbel: ra diocatechese. 19.50 Memo: literair programma. AVRO: 20.05 Stereo: Romeo et Juliette, opera van Berlioz, uitgevoerd door Radio Filharmonisch orkest, Groot Omroepkoor en solis ten. 21.50 Stereo: semi-klassieke pia nomuziek (gr.) 22.00 Jekemmewat: cabaretprogramma. 22.30 Nieuws. 22.40 Mededelingen. 22.42 Radiojour naal. 22.55 Tout a toi: informatief programma uit Parijs. 23.20 Stereo: Parels der muziek: oude en klassieke muziek (gr.) 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM 2 298 M NCRV: 12.00 Los-vast: gevarieerd programma. (12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Act. 14.00 Stereo: The Kilima Hawaiians Show: licht muziekprogramma. 14.30 Klassieke liederen (opn.). 15.00 Gere formeerde middagdienst. NOS: 15.30 Meer over minder: programma met meer informatie over mensen en din gen die minder op de voorgrond tre den. (16.00-1602 Nieuws.) NCRV: Spoi-tactualiteiten. 18.00 Stereo: Tijd vrij voor muziek in vrije tijd: radio competitie van koren en korpsen 18.30 Nieuws. 18.41 Actualiteiten Aansluitend: ca. 19.00 Spektrum- maatschappelijke vraagstukken na der belicht. 19.15 Stereo: muziek van het Leger des Heils. (gr.). 19-30 Klassieke gewijde muziek (opn.). 20.00 Ferdinand Huyck (deel 13) se riehoorspel. 20.22 Stereo: Lichte grammofoonmuziek. 20.3'J Radio Ac tief, gevarieerd programma. (Om 22.30-22.40 Nieuws.) 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM Hl 240 M EN FM NOS: 12.00 Nieuws. 12.03 Pop- Slick. KRO: 13.00 Nieuws. 13 03 Ac tualiteiten. 13.08 C ntspanr."n lun chen en luisteren. 14.00 Nieuws. 14.03 Holster: pop- en countrymu- ziek. (15.00 Nieuws.) 16.00 Nieuws. 16.03 lORRRrrrhitparade. 17.00 Nieuws. 17.02 Actualiteiten. 17.07- 18.00 Draaijijofdraaiik: verzoekpla- tenprogramma. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nieuws. 12.03 Gevarieerde muziek. (12.40-12.48 Weerbericht, mededelingen en SOS-berichten voor de schippers.) 12.55 Buitenlands pers overzicht. 13.00 Nieuws, weerbericht, beursberichten en dagklapper. 13.20 Tafelmuziek. 14.00 Nieuws. 14.03 Ka mermuziek. 15.00 Casinomuziek. 16.00 Nieuws. 16.03 Beursberichten. 16.09 Grammofoonmuziek. 16.15 Voor ou- dex-e luisteraars. 17.00 Nieuws, weer bericht en mededelingen. 17.15 Jazz- kroniek. 18.00 Nieuws. 18.03 Popmu ziek. 18.28 Paardesportuitslagen. 18.30 Franse les. 18.33 Grammofoonmu ziek. 18.35 Verkeerstips. 18.40 Gram mofoonmuziek. 18.45 Sportkroniek. 18.52 Taalwenken. 18.55 Intermezzo. 19.00 Nieuws, weerbericht en actuali teiten. 19.40 Intermezzo. 19.45 Poli tieke uitzending. 19.55 Grammofoon muziek. 20.00 Openbaar Kunstbezit. 20.10 Boekbespreking. 20.25 Grammo foonmuziek. 20.30 Hoorspel. 21.25 Ca sinoconcert. 22.00 Nieuws, berichten en culturele kroniek. 22.20 Gevari eerd programma. (23.00-23.10 Nws.). 23.40-23.45 Nieuws. Vrijdag 9 januari HILVERSUM I 402 M AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 Lichte grammofoon muziek. (8.00 Nieuws; 8.11 Radio journaal. 8.30-8.33 De froenteman). NOS: 9.00 Internationaal Spectrum: oude koormuziek en moderne orkest muziek (opn.). (9.35-9.40 Waterstan den). AVRO: 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.). (11.00- 11.02 Nieuws.). 11.30 Komt vrienden in het ronde: programma rondom het volkslied'. 11.55 Beursberichten. HILVERSUM II 298 M KRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Het leven de woord. 7.16 Stereo: Badinerie: klassieke muziek (gr.). (7.30 Nieuws. 7.32 Actualiteiten. 7.50 Overweging. 8.00-8.10 Nieuws.) 8.30 Nieuws. 8.32 Voor de huisvrouw. (9.00 Gymnastiek voor de huisvrouw.) 9.40 Schoolradio. 10.00 Stereo: Semi-klassieke orkest muziek (gr.). 11.00 Nieuws. 11.03 Voor de zieken. 11.55 Mededelingen. HILVERSUM III 240 EN FM VARA: 9.00 Nieuws. 9.02 De Eddy Becker show. (10.00 Nieuws.) NOS: Nieuws. 11.03 De Felix Meurders Show.

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1970 | | pagina 9