fi
I
Radio Luxemburg wil één
internationaal programma
luister naar
Francoise voor TROS
Voor gebak
SMSDT'S
Banketbakkerij
kijk naar
Twaalf deelnemers
aan Eurovisie
Songfestival
Twee inzendingen
naar t.v.-festival
in Monte Carlo
Monnikenweek
NEDERLAND I
NEDERLAND II
BELGIë NederI.)
BELGIë (Frans):
DUITSLAND I
DUITSLAND II
ï-
Feuilleton. ASSISTENTE OP CRIMINELE ZAKEN
Anderhalf uur
Internationaal
Woensdag 7 januari 1970
DE VRIJE ZEEUW
(ADVERTENTIE)
is het adres
Nieuwediepstraat 1
TERNEUZEN
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM Twaalf landen
zullen deelnemen aan het Eurovisie
songfestival 1970, dat op 21 maart in
Amsterdam wordt gehouden.
Het zijn Engeland, Ierland, België,
Luxemburg, Duitsland, Frankrijk,
Monaco, Zwitserland, Italië Joego
slavië, Spanje en Nederland.
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM De NOS peemt
met twee inzendingen deel aan het
internationale televisiefestival van
Monte Carlo, dat van 9 tot en met
21 februari wordt gehouden.
Het zijn de „Liesbeth List-show"
van de AVRO (die in het concours
om de gouden roos van Montreux
van 1969 al werd bekroond met de
persprijs) en de „Fastnet-race 1969'
(de NOS-documentaire, die onlangs
de eerste prijs verwierf in de cate
gorie sportnieuws van de world news
film award).
Het voor verreweg de meeste men
sen van vandaag onbegrijpelijke le
ven van monniken blijkt een boeiend
boek op te leveren, wanneer men
het van de eerste eeuwen na Chris
tus tot nu toe gaat beschrijven op
de wijze zoals prof. David Knowles
heeft gedaan. Niets lijkt zo statisch
en onveranderlijk als het monniken
bestaan, slechts over de eeuwen
heen bezien merkt men veranderin
gen op. Knowles zegt in zijn laatste
hoofdstuk- „Tien of twaalf jaar ge
leden had een overzicht van het
monnikenleven in de moderne we
reld (zijn laatste hoofdstuk, red.)
kunnen eindigen met een toon van
rustige voldoening". Met het tweede
Vaticaans concilie is er echter „een
vreemde scheiding der geesten" ge
komen in de kerk, maar „nergens
duidelijker zichtbaar dan ill de mo
nastieke sector".
In zijn goed geillustreerd
boek beschrijft Knowles, zelf bene-
diktijn, de spanningen die in de voor
gaande eeuwen het monnikendom
in beroering brachten. De monastie
ke traditie is oud, begonnen in wat
nu het Midden-Oosten heet, in de
Middeleeuwen uitgegroeid tot overal
in Europa gevestigde dragers van
cultuur en macht, in de vorige
eeuw veelal geinspireerd door de
sociale omwentelingen, en nu wor
stelend met de vraag naar niet min
der dan haar eigen bestaansgrond.
De auteur vindt tenslotte zelf dat
het monnikendom ook in de kerk
van vandaag en morgen reden van
bestaan heeft. Zijn motivering hier
voor is echter weinig overtuigend.
Mag het schrijven van dit boek mon
nikenwerk geweest zijn, het lezen
ervan is het echter zeker niet.
J. LANDMAN
David Knowles: Tocwijdling en
dlienst. IVereldlakademie) (Uitg.
W. de Haan J. M. Meulenhof)
OP de Veronica top-40 tussen „Sugar,
Sugar" van Archies en „Suspicious
Minds" van Elvis Presley: „Mijn
stil verdriet" van het Willebrordse
zangeresje Corry en haar vaste
begeleiders De Rekels. Een ander
plaatje van Corry, „Vaarwel, ik zal
geen traan om je laten" heeft in
België al vijftien weken in de top
tien gestaan. En kenners voorspel
len „Mijn stil verdriet" eenzelfde
succes.
VARA
17.00 VOOP DE KINDEREN
(kleur)
N.O.S.
18.45 DE FABELTJESKRANT
(kleur)
18.55 JOURNAAL
19.04 SCALA
CVK IKOR RKK
19.30 KENMERK
De wekelijkse informatieru
briek over kerk en samenle
ving
N.O.S.
20.00 JOURNAAL
20.20 POLITIEKE PARTIJEN
Uitzending van d-e CHU
20.30 UITZENDING STICHTING
SOCUTERA
N.O.S.
20.35 LES PARAPLUIES DE
CHERBOURG
Speelfilm, (kleur)
22.00 PERSOONLIJK
22.25 JOURNAAL
TELEAC
22.30 CURSUSINFORMATIE BIJ
LEVEN EN WELZIJN
22.35 SCHOOL-TV
N.O.S.
18.45 DE FABELTJESKRANT
(kleur)
18.55 JOURNAAL
VARA
19.04 GOED LEVEN?
Alternatieven op het gebied
van onderwijs - wonen - sa
menleven
19.20 OPVOEDING TOT ONGE.
HOORZAAMHEID
N.O.S.
20.00 JOURNAAL
VARA
20.20 DISCUSSIE OVER ALTER
NATIEVE ONDERWIJS
VORMEN
21.00 INTERMEZZO
21.10 DISCUSSIE OVER HUISVES
TING, WONEN EN BOUWEN
21.50 INTERMEZZO
22.00 DISCUSSIE OVER VORMEN
VAN SAMENLEVEN: HUWE
LIJK? GEZIN? COMMUNE?
HIRO
22.35 HIRO-Magazine
N.O.S.
22.55 JOURNAAL
TELEAC
23.00 LEVENDE FILOSOFIE -
LES 12
16.30 SCHOOLTELEVISIE
17.30 VOOR DE JEUGD
19.30 ZANDMANNETJE
19.35 OPENBAAR KUNSTBEZIT
19.45 TAALWENKEN
19.50 CULTURELE KRONIEK
19.55 MEDEDELINGEN EN
WEERBERICHT
20.00 JOURNAAL
20.25 AMUSEMENTS - PROGRAM
MA
21.00 ACTUALITEITEN
21.45 DEBAT
22.25 JOURNAAL
17.25 NIEUWS
17.30 GEVARIEERD JEUGD
PROGRAMMA
18.55 LITERAIRE UITZENDING
19.25 VOOR DE KLEUTERS
19.30 COMMENT NE PAS éPOU-
SER UN MILLIARDAIRE
Feuilleton
20.00 JOURNAAL
20.30 ACTUALITEITEN - RU
BRIEK
20.00 JOURNAAL EN WEERBE
RICHT
20.15 DER HARZ JENSEITS DEP.
GRENZE
21.00 GEHEIMNISSE DES MEE-
RES
Tv-serie (kleur)
21.50 CHANSONPROGRAMMA
(kleur)
22.30 JOURNAAL, COMMEN
TAAR EN WEERBERICHT
22.50 FILMPORTRET
17.30 NIEUWS EN WEERBE
RICHT
17.35 BEJAARDEN - PROGRAMMA
Aansl.: Liefdadigheidsoproep
18.05 ACTUALITEITEN EN MU
ZIEK
18.40 WESTLICH VON SANTA Fé
19.10 JOHN KLINGS ABENTEUER
19.45 NIEUWS, ACTUALITEITEN
EN WEERBERICHT
20.15 ACTUELE KRONIEK
Aansl.: Nieuws
21.00 DAS BASTARDZEICHEN
Tv-film
22.25 NIEUWS EN WEERBERICHT
Woensdag 7 januari
HILVERSUM 1 402 M
VARA: 12.10 Stereo: Metropole-or-
kest en solisten: amusementsmuziek
12.54 Voor het platteland 13.00 Nws.
13.11 Act. 13.25 Stereo: Licht instru
mentaal ensemble 13.45 Gesproken
portret 14.00 Stereo: Lichte gr.muz.
14.35 Stereo: Viermaal twee, hoor
spel 15.15 In de Toonzaal: modern
muziekprogramma voor de jeugd
met commentaar 16.00 Nws. 16.03
Sociëteit: Zestig minuten voor boven
de zestig. N.O.S.: 17.02 Onder de groe
ne linde: oude liedjes. VARA: 17.20
Stereo: Klarinet en piano: semi-klas-
sieke muziek 17.55 Med. 18.00 Nws.
18.11 Act. 18.20 Uitzending van de
Pacifistisch Socialistische Partij. V-
ARA: 18.30 Stereo: Klink Klaar
zonder nonsens 19.30 Nws. 19.35 Bui
tenlands weekoverzicht 19.45 Stereo:
Licht vokaal en instrumentaal en
semble met zamgsolist 20.10 Neder
landse cabaretliedjes (gr.) 20.25
programma uit Zwolle 21.15 Vragen-
vuur 21.35 Stereo: Melodieën Expres
22.00 Boekbespreking 22.30 Nws.
22.38 Med. 22.43 Act. 22.55 Stereo:
Pianorecital: moderne muz. 23.20
Fluit en piano: moderne muz. 23.55-
24.00 Nws.
HILVERSUM 2 298 M
KRO: 12.00 Stereo: Van twaalf tot
twee, gev. programma (12.22 Wij van
het land; 12.26 Med. t.b.v. land- en
tuinbouw; 12.30 Nws., 12.41 Act. 13.00
-13.05 Raden maar NCRV: 14.15
Radio Kamerorkest en soliste: klas
sieke muz. 15.00 In 't Zilver: een pro
gramma voor oudere luisteraars 16.00
Nws. 16.03 Stereo: Voor de jeugd
17.00 Stereo: Twien-Popradio voor
t(w)ieners 17.50 Overheidsvoorlich
ting Terzake: Informatie in kort be
stek 18.00 Strictly Country Style:
country and western rubriek 18.30
Nws. 18.41 Act. N.O.S. :19.00 Open
baar Kunstbezit Orde van Vrijmetse
laren: 19.10 Vrijmetselarij en muz.,
lez. N.O.S.: 19.20 Buddhisme in Ne-
derl., klankb. 19.35 Geen onderdaan
maar burger, een reeks uitzendingen
over de staatkundige vorming van
de Nederlander 19.50 Progr. voor
blinden en slechtzienden 20.00 Stereo:
Klein radiokoor: gewijde muz. 20.15
Stereo: Concertgebouworkest en so
list: klassieke en moderne muz. (opn
In de pauze Ajax - Napoli: nabe
schouwing van de le helft en repor
tage van het le kwartier van de 2e
helft van deze voetbalwedstrijd in
Amsterdam 22.10 Ajax Napoli: na
beschouwing 22.15 Stereo: Lichte gr.
muziek 22.30 Nws. 22.40 Stereo: X,
een sprong in het duister: lichte gr.-
muziek en reportages 23.55-24.00
Nws.
HILVERSUM 3 240 M EN FM
AVRO: 13.00 Nws. 13.03 Radiojour
naal 13.06 Zet 'm op: licht platenpro-
gramma (14.00 Nws.) 15.00 Nws.
verzoekplatenprogr. 16.00 Nws. 16.03
17.00 Nws. 17.02 Radiojournaal 17.05-
18.00 Toppoppology: pop- en eountry-
muziek.
BRUSSEL NEDERLANDS 324 M
12.00 Nws. 12.03 Gev. muz. (12.40-
12.48 Weerber., med. en SOS-berich-
ten voor de schippers) 12.55 Buiten
lands persoverzicht 13.00 Nws., weer
bericht dagklapper en beursberich
ten 13.20 Tafelmuz. 14.00 Nws. 14.03
Concert 14.30 Voor de jeugd 14.50
Koorzang (15.00 Nws.) 15.15 Voor de
kinderen 16.0C Nws. 16.03 Beursbe
richten 16.09 Folklore 16.30 Etnische
muz. uit Spanje 17.00 Nws., weerber.
en mededelingen 17.15 Jazzmuz. 18.00
Nws. 18.03 Popmuz. 18.20 Lekenmo-
raal en -filosofie 18.50 Sportkroniek
18.55 Taalwenken 19.00 Nws., weer
ber. en act. 19.40 Gr.-muz. 19.45 Kin-
derweelde 20.00 Operettefragmenten
22.00 Nws., berichten en culturele
kroniek 22.20 Gev. programma (23.00-
23.10 Nws.) 23.40-23.45 Nws.
H
V'
•-j
v;
V
V
v
Het was niet de eerste maal dat
ik een dode zag, maar toch voer er
weer een schok door me heen. Hier
lag een mens, die kort tevoren nog
geleefd had als ieder ander. Die mis
schien ook met een breiwerkje aan
de tafel had zitten lezen en - wie
weet - ook graag haar schoenen uit
schopte als ze moe was. Ik keek eens
rond, er lag geen handwerje maar
wel een opengeslagen boek op de
tafel en dan nog een krant, een half-
opgebrande sigaar op de asbak, er
stond een radio op een klein tafeltje
in de hoek bij het raam. In het glas
ontdekte ik twee ronde gaten onge
veer op buikhoogte. Die gaten wa
ren minstens twintig centimeter van
elkaar verwijderd. De gordijnen hin
gen wijd open. Op het dressoir een
brandend theelichtje, suikerpot, kop
jes en wat verstelwerk, een pro
grammablad en een gevulde fruit
schaal. Zo kon ieder opeens uit het
leven worden weggerukt.
„Goedenavond, heren" zei ik een
beetje moeilijk. En omdat aller
ogen plots op mij gevestigd werden,
greep ik het stenoblok en een pot-
wat er gebeurd is, Ineke" sprak J-
lood uit m'n tas. „Je ziet zeker wel,
„Jawel inspecteur. Man en vrouw
zaten te lezen toen iemand de tuin
achter het huis inkwam, met z'n re
volver op het helverlichte doel mikte
en twee schoten loste. Mevrouw werd
dodelijk getroffen en meneer ont
snapte door een wonder aan de dood.
Hij zal de politie gebeld hebben. Of
is hij gewond?"
„Goed gezien, juffrouw Van Affe-
len" antwoordde de commissaris,
„Tja, we hebben u maar even laten
halen, omdat u nogal rap bent met
het stenograferen. Ik verwacht het
parket zo dadelijk hier en er moeten
getuigen verhoord worden. Ik zou
graag zien dat u de verklaringen let
terlijk en woordelijk opnam. U moet
precies noteren wat er gezegd wordt
en wat er niet gezegd wordt, daar
kan bij een zaak als deze véél van
afhangen". En tot Quack: „Zullen we
dan eerst maar even hiernaast
gaan?"
Met mijn beide bazen betrad ik 'n
slaapkamer, waar een forse veerti
ger van 1 m.65 met grijzend haar
heen en weer beende onder bewaking
van rechercheur Mermans. „Gaat u/
daar maar eens even zitten" wees
Quack. De man nam mij monsterend
op, terwijl hij op het aangewezen
krukje voor de toilettafel plaatsnam
met zijn rug naar de spiegels. „Jij
kunt daar gaan zitten, Ineke". Het
bleek de enige stoel in het vertrek
en ik aarzelde, maar de commissa
ris en de inspecteur zetten zich op
het bed, recht tegenover de heer des
huizes en ik moest snel aan het werk
om de eerste vragen op te vangen.
Naam, geboortedatum, beroep. Zo,
officier geweest.
Ik had er nooit over nagedacht
hoe het eerste verhoor bij een moord
zaak zou verlopen, maar zo vreemd
als hier had ik me het ook niet kun
nen indenken. Daar zaten twee ge
strenge politiemannen van formaat
broederlijk samen op een keurig op
gemaakt deel van de lits jumeaux
tegenover een man, die juist zijn
vrouw verloren had en zelf op won
derlijke wijze aan de voor hem be
stemde kogel ontsnapte, en die ze
lieten zitten op een klein bankje, dat
kraakte onder zijn gewicht, terwijl
ze hem in het oog hielden als was hij
de dader in hoogst eigen persoon.
Veel van de afgevuurde vragen kon
ik ai dromen- M'n potlood vloog over
het papier. Ze zaten inderdaad te le
zen, toen de schoten knalden. Meneer
schrok natuurlijk, door zijn onver
wachte beweging moest het tweede
schot gemist hebben. Als oud-officier
wist hij zich te dekken, maar er
kwam geen derde knal. De dader
moest gedacht hebben dat hij ook het
hoekje om was. Wie? Nee, geen idee
Geen enkele reden en geen vij
and, tenzij zijn vrouw Wat? Nee
hij wist van niets.
M'n chef hamerde door rond het
motief". De commissaris stelde daar
tussendoor vragen over het gedrag
van de man na dit fatale schot. Naar
buden? Nee, hij had het licht uitge
draaid en gekeken maar niets gezien
en toen éérst opgebeld.
Het parket werd aangediend. De
commissaris verdween om de heren
de plaats van het misdrijf te laten
zien, inspecteur Quack vroeg nog
even door. Daarna kwam een recon
structie. De officier van justitie wil
de weten waar en hoe meneer pre
cies zat toen het gebeurde. Ik moest
op ie stoel van zijn vrouw gaan zit
ten Toen verdwenen de heren van
het parket met de commissaris naar
de tuin „Als ze met een zaklantaarn
zwaaien moet je opstaan en voor
over vallen, Ineke" zei m'n chef, „en
u moet precies doen wat u daarstraks
hebt gedaan", vervolgde hij tegen de
heer des huizes. We grepen beiden
onze lectuur en ik las de regels, die
de getroffen vrouw ook het laatst on
der ogen gehad had. Een vreemd ge
voel van angst doorkroop me. Het
lijk was inmiddels al verwijderd, er
lag alleen nog wat bloed op het ka
le karpet. Nu moest ik daar op die
zelfde plaats liggen
Met één oog staarden we in de
tuin. Het auurde een tijd voor er een
lichtsignaal kwam en toen zwaaide
het verder weg dan ik verondersteld
had. Ik rees op, hief de handen naar
't hoofd en liet me vallen. M'n hoofd
opzij pal naast de bloedvlek, m'n
linkerbeen iets opgetrokken. Ik voel
de, dat m'n rok wel wat ver was op
geschoven maar dorst er niets aan
te veranderen. Toen de heren van
het parket weer binnenkwamen, had
ik er spijt van. En ze lieten me vrij
lang liggen ook.
Tenslotte mocht ik weer overeind.
Getuigenverhoor. De buren, die iets
gezien hadden in de tuin, waren op
gehaald en werden stuk voor stuk on
dervraagd Ze waren het er over
eens, dat er een klein mannetje in
t' doorgange-tje tussen de tuinen van
dit blok gescharreld had. Eén had
hem zien komen en vroeg zich juist
af wat dat kind 's avonds laat buiten
deed, toer hij twee lichtflitsen zag
en de knallen hoorde. Daarop rende
het kleine figuurtje weg, het huis
langs. Een ander kwam aan het
raam kijken, toen hij schoten hoorde
en zag toen nog juist een soort dwerg
wegrennen. Slachtoffers had hij ner
gens gezien, hij meende dus te ma
ken te hebben met een alarmpistool
en iemand, die de boel op stelten
wilde zetten. Dat raam? Ja, dat was
verlicht maar hij had er niemand
achter gezien.
(Van onze radio- en tv-redactie)
BRUSSEL Er bestaan plannen
om binnen enkele jaren de Ne
derlandse, Duitse en Engelse pro
gramma's van Radio Luxemburg
te bundelen tot een groot inter
nationaal programma, waarin Ne
derlandse, Duitse en Engelstalige
disc jockey's elkaar zullen afwis
selen. Ook de reclamespots in de
verschillende talen zullen dan af
wisselend gebracht worden. Over
de definitieve vorm is nog niets
bekend. De plannen zijn momen
teel nog niet realiseerbaar. De
markt is er nog niet rijp voor, al
dus de heer W. Vos ,die de pers
voorlichting verzorgt voor de Ne
derlandse uitzendingen op 208
meter.
Vooruitlopend op bovenstaande
plannen is de programma-opzet van
de Nederlandse uitzendingen inmid
dels gewijzigd. De heer Vos: „Er
wordt minder in gepraat. We heb
ben ook geen gesponsorde uitzendin
gen meer. Reclame wordt alleen
als spot uitgezonden. We hopen dat
de Duitse luisteraars ook naar het
Nederlandse programma blijven
luisteren".
Sinds 1 januari vallen de Neder
landse uitzendingen na het Duitse
programma, dat van 6 uur 's mor
gens tot 6 uur 's avonds in de
ether is. Het Nederlandse program
ma wordt uitgezonden van 18.00 tot
19.30 uur. Dat betekent dat de Ne
derlandse zendtijd via 208 meter is
teruggebracht van 3 uur (van 9 tot
12.00 uur in de ochtend) tot 1,5 uur.
De Nederlandse uitzendingen vallen
nu tussen de Duitse en Engelse uit
zendingen. Voor 1 januari onder
brak het Nederlandse prograrnm:
het Duitse programma.
De programmaleiding zelf vindt
18.00 uur een bijzonder gunstig tijd
stip, aangezien het luisterpotentieel
in de avonduren groter is dan in de
ochtenduren. Bovendien is op dat
tijdstip de reikwijdte van de radio
golven als gevolg van de gunstige
invloed van de ionosfeer groter. Er
liggen echter ook financiële motie
ven ten grondslag aan de zendtijd
wijziging. In verhouding kan het
Duitse programma, dat een groter
taalgebied bestrijkt, meer reclame
spots krijgen dan het Nederlandse
programma. De heer Vos: „Als je
dat vergelijkt, komen wij met ander
half uur goed uit".
Aangezien tussen 18.00 en 19.30
uuT geen gesponsorde programma's
meer worden gebracht is er meer
ruimte voor reclamespots. De ruim
te hiervoor is nu ongeveer even
groot als in het vroegere S uur pro
gramma.
Het nieuwe Nederlandse program
ma is hoofdzakelijk afgestemd op
jonge mensen. Het wordt dagelijks
samengesteld uit hits en schlagers
uit de hitparades van Nederland,
België, Duitsland, Frankrijk en de
USA. Disc-jockey's Peter Koelewijn,
Felix Meurders en Peepee presente
ren deze internationale schlagerpa
rade.
Nog meer dan in het verleden wil
radio Luxemburg contact zoeken
met de luisteraars. Dit gebeurt door
o.a. beatshows, tienermatinees, disc-
jockey-wedstrijden, beatgirlverkie-
zingen en amateurwedstrijden.
De Nederlandse disc-jockeys: Feter Koelewijn, Felix Meurders en Peepee.
4321 Aan de mendig van de rivier hebben Arams dienaren, in afwach
ting van de terugkeer van hun meester, hun kamp opgeslagen. Het is reeds
ver in de ochtend van de tweede dag, als Presto een verheugde kreet slaakt
en zwaaiend naar de oever rent. Een lange, smalle kano glijdt door de riet-
zoom en Agua sprint aan land. Maar Presto's blijdschap is spoedig verdwe
nen, als hij ziet, dat Aram nog steeds roerloos in de kano ligtTerwijl
twee sterke negers de bewusteloze ridder op een draagbaar naar een van
hun lemen hutten brengen, vertelt Agua in geuren en kleuren zijn belevenis
sen. En binnen, in de koelte van de negerhut strijdt het genezende sap van
de rode bladeren een heftige strijd met het gif in Arams bloed, een strijd,
met als inzet het leven van de jonge ridder.Koortsvisioenen bestormen
Arams breinuit het duister van de hut duiken de wilde koppen van
Messeria-krijgers op.het gelaat van Igor, de baardman, die hem toe-
schreewt: „De vorst van Suprania zal je weten te vinden!" en steeds weer
de gestalte van de donkere dwerg, die met een duivelse schaterlach de nood
lottige, vergiftigde dolk heft
4421 Als Aram eindelijk de ogen weer opslaat, is het eerste wat hij ziet,
het vertrouwde gelaat van Agua. „Waar ben ik.wat wat is er ge
beurd?" vraagt Aram verward. „In een hut aan de kust", antwoordt de ha
gedis. „We zijn met een kano het binnenland ingetrokken en hebben de ge
neeskrachtige bladeren gevonden. Helaas is Niora, het negermeisje, spoor
loos verdwenen in het oerwoud "En hij vertelt Aram alles, wat er in de
afgelopen dagen is voorgevallen. Aram, verzwakt als hij is van het liggen
en de hoge koortsen, wankelt, als hij even later uit de koele leemhut in het
felle zonlicht treedt. De eerste, die, strompelend op zijn krukken op hem toe
komt, is de oude Totama. „Mijn dochter gij, machtige hlanke heer haar
redden van de vorst van Suprania?" vraagt de oude met bevende stem. „Ik
zal doen wat ik kan, Totama", glimlacht Aram geruststellend. „Breng de
gevangenen bij me!" De gevangenen worden van boord gehaald en even la
ter staat het drietal met geketende handen voor hem.
Donderdag 8 januari
HILVERSUM I 402 M
AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym
nastiek 7.2C Stereo: Lichte gr.-muziek
8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal 8.20 Ste
reo: Lichte gr. muziek (8.30-8.33 De
groenteman) 8.50 Morgenwijding 9.00
Stereo: Klankiuwelen (gr.) 9.35 Wa
ters! 9.40 Schoolradio 10.00 Voor
de kleuters 10.10 Arbeidsvitaminen
(gr.) (11.00-11.02 Nws.) 11.30 Rondom
12: programma voor de vrouw (11.55-
Beursberichten).
HILVERSUM 2 248 M
KRO: 7.00 Nws. 7.11 Het levende
woord 7.16 Stereo: Badinerie: klassie
ke muz. (gr.) (7.30 Nws., 7.32 Act.
7.50 Overweging 8.00-8.10 Nws.) 8.30
Nws. 8.32 Voor de huisvrouw (9.00
Gymnastiek voor de huisvrouw) N.
O.S.: 10.00 Wat heeft dat kind? peda
gogische lez. 10.20 Stereo: Muziek uit
de Barok (opn.) KRO: 11.00 Nws.
11.03 Voor de zieken 11.55 Med.
HILVERSUM De Franse zangeres Francoise Hardy is donderdagavond
te zien als gaste in een amusementsprogramma rond Frans en Fiet Koster.
De TROS brengt het programma op het scherm.
HILVERSUM 3 240 M EN FM
NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Terug van
weggeweest: muz. van toen voor luis
teraars van nu 9.30 Zzzoeff- licht in
strumentaal progr 10.00 Nws. 10.03
Muz. b(j de koffie (11.00 Nws.),
v
f