Harry de Groot: „Ik voel die mensen aan" IXPORTJENEViR T BREIN ACHTER JOHNNY JORDAAN EN TANTE LEEN ARAM kijk naar ASSISTENTE OP CRIMINELE ZAKEN Concertgebouworkest meer inspraak dan bij bedrijfsleven Straatroepen in De Zonnebloem Sufeter» nmmïï* Laatste stuivér Balkanmuzick Feuilleton NEDERLAND I: NEDERLAND lh BELGIë (Nederlands): BELGIë (Frans): DUITSLAND I: DUITSLAND II: Donderdag 11 december 1969 DE VRIJE ZEEUW AMSTERDAM U wilt een smeuiïge "dijenkletser voor het 50-jarig bestaan van de klaver jas vereniging, een daverende smartlap die kleurt bij uw wasechte feestneus en het niespoeder of gaan uw ge dachten toch meer uit naar een onvervalste Jordaan-song, compleet met snikken, rochels en hartverscheurende akkoorden van een schorre accordeon? Het mag ook een springerig dansje zijn, waar mee u op het eerstkomende volksdansfeest gegarandeerd de show steelt. U zegt maar, wat er diep in u leeft en Harry de Groot doet de rest. Harry, de duivelskunstenaar, de componist en gros, de Hilversumse zuilenveislinder en sinds 1955 het brein achter Johnny Jordaan en Tante Leen. Als een der vaderland se omroepverenigingen weer eens een muzikale show in elkaar tim mert, tien tegen een, dat Harry dan achter de dirigentenlessenaar staat. Altijd met een gulle lach aan weerszijde van zijn goed getrimde snor. Het kan ook zijn, dat u hem op een gegeven moment waarneemt achter een vleugel, terwijl hij bij de twee maten rust met zijn linkerhand aanwijzingen geeft voor het orkest. U moet er tevens ernstig rekening mee houden, dat hij opeens achter een zanger opduikt, terwijl hij losjes, een geweldige accordeon bespeelt. „Harry". zeggen de collega's, „is een genadeloze beul voor zichzelf. Die werkt zich schaterend kapot". „Onzin", zegt Harry zelf, „aan werken is nooit een mens kapot ge gaan, ik doe het zestien, zeventien uur per dag en ik vind het nog steeds geweldig. Als ik in een ander land geleefd had, zou ik nou waar schijnlijk schatrijk zijn geweest. Ga maar na, ik zou alleen al heel stil kunnen leven van de rechten van mijn Jordaan-repertoire". „Voor een gewone jongen uit Mo- kum heb ik al heel wat bereikt. Ik ben een steenbok, ik ben zo senti menteel als de pest. En gek met kinderen en ouwe mensen. Dat krijg je er nooit meer uit. Ik kan ontzet tend romantisch zijn en dan meen ik het echt. Ik ben ook geen mannetje, dat leed kan zien. Ik ga het uit de weg of ik geef mijn laatste stuiver weg. Daarom voel ik Johnny en tante Leen zo goed aan. Johnny, tante Leen en Harry, dat is een drie-eenheid waar niemand tussen komt". „Ik huil met ze mee, ik. lach met ze mee, ik voel precies wat er in die mensen omgaat. Ik ben zelf gebo: ren op de rand van de Jordaan en mijn grootouders woonden er mid den in. In de Binnen-Oranjestraat. Mijn grootvader was de eerste ech te accordeonist, die artiesten bege leidde. Hij is nou 77. Hij is het ge weest, die me heeft geleerd, dat een muzikant nooit met ongepoetste schoenen het toneel op mag. „Johnny en Leen, dat zijn voor mij open boeken. Ik ken de mentali teit van de Jordaan als mijn broek zak. Lekker spontaan, ze zeggen al les, wat voor hun bek komt. Neem een jongen als Johnny, goudeerlijk en oer-sentimenteel. D'r zit in die jongen geen gram kwaad. Als hij langs de kant van de weg een jon getje ziet huilen, dan laat ie de bus stoppen en droogt hij zijn traantjes". Weet je wat het is. Het succes van Johnny zit in zijn menselijkheid. John is eerlijk John belazert nie mand. Als hij op de Bühne springt, gelooft hij er in. John is het proto type van de volksartiest pur sang. Dacht je, dat het publiek zoiets niet door heeft? Het publiek ziet een man staan, die met hen lacht en met hen huilt. Die niet probeert om mooier te zingen dan-ie kan. Er zit totaal geen franje aan. Als je John ziet optreden, is het gelijk ouwe jon gens. „Daarom is liet succes van John ny ook nooit over geweest, ze riepen het wel, maar ze logen dat ze bar sten. John is alleen een tijd weg gé- weest, omdat bij schulden had aan de belastingen. Daarom hoorde je ir. Nederland zo weinig van hem. Tante Leen heeft precies datzelfde Als ik een televisietje met haar maak, stort ze zich met haar hele hebben er. houwen in het avontuur Dat is heerlijk werken. En het gek ke is, dat ik even sterk erin geloof als zij. Ik heb nooit liedjes kunnen maken, waar ik niet volledig achter kan staan. Ik heb me nooit gewaagd aan een smartlaD over Jantje, die zijn handjes moest missen. Ik weet, dat Johnny en Leen het niet willen zingen". „Die hebben er gelijk de pest in, als je met een vals liedje komt aan dragen. Maar Leen zingt wel een ding over een lichte vrouw, omdat ze weet, dat het een onderwerp uit het volle leven is Als John een plaat maakt, zit tante Leen ook altijd in de zaal. Leen kan-ie niet missen, dat is zijn mascotte. En in de bus hou den zij eikaars hand vast. Moet je maar opletten. Als tante Leen in de buurt is, voelt John zich pas zeker en dan lukt het ook. Ik repeteer nooit met hem, ik laat de geluids band een paar keer draaien en dan zingt hij, altijd puntgaaf. En waar om? Omdat hij zichzelf is". „Met Oord van de Bovema had ik gewed, dat het plaatje van Johnny goed was voor 50.000 exemplaren. Ik zette een op honderd, want ik ge loofde er in. Het volkse lag er zo duimendik bovenop en die stem was zo muzikaal, dat het niet missen kon. Als vakman wist ik, dat het commercieel een kraker zou wor den. Oord zei, dat hij al blij zou zijn als hij er 500 kon verkopen, toen er meer dan een miljoen waren ver kocht, heb ik gevraagd, hoe het met Harry de Groot: „Ik heb voor een gewone jongen uit Mokum al heel wat bereikt.' die weddenschap zat. Het antwoord moet ik nog krijgen". „De meeste mensen weten niét eens. dat ik het hele repertoire voor Johnny en Leen maak. Die kennen me als dirigent of hebben me aan een accordeon zien trekken. Ik vind dat ook beter, want ik wil niet het stempel van de Jordaan-componist krijgen. Ik heb trouwens al zeven musicals gemaakt en vorig jaar heb ik nog een langspeelplaat met Roemeense melodieën bij elkaar ge componeerd". „Bij de Buma, zijn er nou za'n 2000 composities van me geregi streerd. Noem ze maar op. Van Pik- ketanisie tot Als je voor een cent. geboren bent, word je nooit een kwartje. Daarnaast heb ik orkësten gedirigeerd in alle denkbare samen stellingen. Van kwartetjes tot grote symphonieorkesten van zeventig man. Ik heb ook allerlei grootheden uit het vak begeleid. Een man als Johnny Ray. Die zat voortdurend onder de dope. En Patachout Azna-. vour. Noem ze maar op". „Weet je, dat het nog een hele kunst is, dat begeleiden? Je moet er zijn en je mag er ook weer niet zijn. Begrijo je? Als de artiest applaus krijgt en hij of zij betrekt de begelei der er in dan moet hij bescheiden blijven. Niet met wijd gespreide ar men ovei het toneel gagn lopen bij voorbeeld Dat haalt de artiest naar beneden en dan krijgt hij er de pest in. Je maakt dus een kleine referen ce en daai volsta je mee. Dat staat een stuk sjieker en je drukt er ge lijk je eerbied en sympathie voor de artiest mee uit. Kijk, dat is ook een kant van het vak. Het ene moment schrijf je een uitsmijter voor tante Leen en het volgende moment speel je Strauss Ik vind het allemaal even fijn. Het is gewoon een mieters vak" LEO THURING 11-21 Twee gespierde, donkere handen dansen roffelend over het gespan nen vlies van een tam-tam. Van alle kanten klinken korte kreten en zwarte gestalten snellen tussen de ontbladerde bomen in de richting van het trom geroffel En ver weg in de bossen van Barranca staan twee blanken en een groepje negers roerloos te luisteren naar het ritmische dreunen. „Snel, laten we verder gaan," zegt Aram ongeduldig en hij werpt een ver baasde blik op het meisje, dat nog steeds aandachtig luisterend stilstaat. „De tam-tam roept de krijgers der Messeria bij elkaar," zegt het meisje strak, „zij hebben ons spoor gevonden en trekken nu gezamenlijk op'.! Wij moeten ons haasten!" Zo snel zij kunnen spoeden zij zich voort in de richting van Arams burcht. Aram slaakt een zucht van verlichting als de vertrouwde omtrek van muren en torens als een machtig silhouet tegen het avondrood opdoemt. En zij hadden niet veel trager moeten zijn, want als het kleine groepje de brede rijweg naar de hoofdpoort opsnett, klinkt achter hen een luide kreet De voorste krijgers der Messeria komen uit het schemerige woud te voorschijn! 12-21 De zwarte krijgers der Messeria-stam treden eerbiedig terzijde, als de grote baardige man uit het bos te voorschijn komt. „Te laat," gromt hij, met een woedende blik op de massieve poortdeur van het kasteel, die be schermend dichtdraait achter de vluchtelingen. „Te laat, maar als ze menen achter die hoge muren veilig te zijn, dan vergissen ze zich!" Binnen geeft Aram de poortwachter, die stomverbaasd naar ai die donkere bezoekers kijkt, snel zijn bevelen. „Verdobbel de wachtposten op de torentransen! Zodra jullie iemand in de buurt van het kasteel zien, kom mij dan onmid dellijk waarschuwen!" Even later zitten die negers rond het knappend haardvuur in de grote ridderzaal. Presto, Arams trouwe schildknaap, neemt de vreemde bezoekers nieuwsgierig op. En Agua fluistert plagend: „Dat zijn vast kannibalen, PrestoDie eten een mens met huid en haar op alleen kleine jochies als jij geven ze aan die poes, die daar zit Presto staart benauwd naar het luipaard Terwijl een bediende met lichtelijk trillende handen voor elk der negers een kom soep inschenkt, begint het meisje Moira haar verhaal Er kwamen foto's op tafel van drie keurige lieden, keurig gesoigneerd. Pen heel donker met een Clark-Gable- snorretje, de tweede lang en blond en even netjes in de kleren, de der de klein en gezet, met een gouden brilmontuur en dure horlogeketting. Ik zwichtte Ergens in de binnen stad betrok die avond een zielig en schamel gekleed meisje met hee] wei nig bagage in het vierderangs hotel een kamer Ik at weinig, moest voor uit betalen en trok me maar vroeg terug op mijn „appartement", waar ik snel. m'n koffertje opende en een stel eigen lakens over het bed deed. Ik bleef er twee dagen, toen trok ik de stoute schoenen aan en stapte naar hoet beruchte adres. Gelukkig kwam ik op wég daarheen geen be kende tegen. Voor de verveloze deur bleef ik even treuzelen. Ik kon no-g terug. De dranklucht kwam me tege moet, maar ik vermande me en stap te naar binnen. Een gruwelijke kerel met een platgeslagen neus gaapte mij aan, een andere vent met de pet nog op het hoofd en dikke wal len onder de ogen grinnikte. Achter het buffet stond een plompe vrouw met een schort voor dat wellicht eens wit geweest was, maar nu vele gekleurde vlekken vertoonde. Ze trok de wenkbrauwen hoog op en vouwde de vlezige armen over el- ekaar toen ik haar naderde. „Goedemorgen," zei ik, zo onver schillig mogelijk. „Is de baas er ook?" „Nee liefje" klonk het antwoord van de dikke dame, „maar als je een boodschap voor hem heb kun je het mij ook zeggen, want ik ben de ba zin hier". Ik viste het getuigschrift uit m'n tasje en wierp het op het buffet. „Ik heb gehoord, dat er een plaatsje vrij is" zei ik. De bazin liet haar blikken beurtelings over het papier en de sollicitante gaan. Ach ter haar rug voelde ik de keurende tronies van de twee bezoekers- Het laatste restje moed zonk me in de schoenen: hier hield ik het vast geen halve dag uit.. Maar ik behoefde het er niet eens een vol uur uit te hou den. „De'r is hier geen plaats vrij," klonk de onaangename stem van de vrouw weer. Het drong niet direct tot me door. Ik moest hier solliciteren. Ik zou toch mannen moeten uithoren. Ik kon buf fetjuffrouw worden „Hejje't niet ge hoord? D'r is hier geen plaats vrij" bitste het mens. Na een vergeefse woordenstrijd keerde ik haar de rug toe. No-g geen uur later zat ik weer in behoorlijke kleren in de kamer van de hoofd-commisesaris. „Het is jammer zei deze autoriteit bedacht zaam, „maar u hebt uw best gedaan. Dan zullen we iets anders moeten bedenken". Ik heb nooit meer iets over dat zaakje gehoord. Het begon allemaal met een ge woon inbraakje in de rijks-H.B.S. De mannen, die daar een kijkje waren gaan nemen, kwamen terug met een vreemd rapport. Zij hadden het ver moeden dat enkele leerlingen er wel meer van zouden weten, want de inbrekers wisten precies de weg in de school naar het lokaal en de kast, waarin de uitgaanspot bewaard werd. Nu is het op vele onderwijsinstel lingen de gewoonte het gehele school jaar door de leerlingen te laten spa ren teneinde tegen de zomer geza menlijk een reisje te kunnen maken. De spaarpot was al flink vet en be vatte een paar honderd gulden. Geen wonder dat er grote ontstemming heerste binnen de muren van de H.- B.S. en de directeur deze zaak tot klaarheid wenste te zien gebracht. De rechercheurs hadden behalve deze d.'recteur ook de leraren ge hoord en toen vreemde dingen ver nomen. De dames en heren bleken n.l. eenstemmig van mening, dat een bepaald groepje knapen uit 4 B er wei meer van zou weten. Deze 4e klassgrs muntten uit in baldadigheid en roofzucht. De directeur moest be kennen dat er al meer kleine dief stallen op zijn school waren gepleegd, die hij echter nimmer had aangege ven om zijn reputatie niet in gevaar te brengen Nu eens werd een vulpen vermist, dan weer kon een jongen zijn passerdoos nergens terugvinden. Enkele malen waren zelfs boeken uit de bibliotheek ontvreemd en ook ver moedde een der leraren dat hem hier zijn horloge afhandig was ge maakt. Inspecteur Quack fronste de wenk brauwen en stapte met mijn uitgetik te velletjes naar de commissaris. De conferentie duurde een half uur, daarna werd er een aantal mannetjes uitgezonden om over de jeugdige ver dachten nadere inlichtingen in te winnen. AMSTERDAM Het stichtings bestuur en leiding van het Concert gebouworkest vinden, wat betreft de medezeggenschap van de orkestle den, dat de feitelijke invloed van de musici van het Concertgebouworkest op alle bcleïdsaangelegenlieden aan merkelijk groter is dan die van werknemers in het bedrijfsleven. Het bestuur zegt dit naar aanlei ding van door de componisten Schat, Andriessen en De Leeuw te gen het orkest gerichte beweringen. De vraag of er aanleiding bestaat de musici meer medezeggenschap toe te kennen is volgens het bestuur in de eerste plaats een zaak van de werknemers zelf. Het is het bestuur bekend dat de vijf musici-vakbon- den binnenkort een gedetailleerd plan vooi alle Nederlandse orkeste zullen publiceren. Het bestuur acht het onjuist te stellen dat het orkest „uitsluitend een aangelegenheid van een toplaag uit de maatschappij" zou zijn. Het orkest geeft in Amsterdam jaarlijks 20 - 25 concerten met lage toegangsprijzen. Deze worden bijge woond door belangstellenden uit al le lagen der bevolking. De .prijzen liggen hier volgens het bestuur niet hoger dan de gemiddelde bioscoop- prijs en lager dan die van druk be zochte pop- en beatuitvoeringen in het Concertgebouw Voorts verzorgt het orkest tientallen radio-uitzendin gen per jaar. Sedert 1961 heeft het Concertge bouworkest verschillende wegen be wandeld om de verbreiding van de eigentijdse muziek te vergroten. De bezoekcijfers van drie jaar achter een gehouden experimentele muziek series vertoonden een steeds dalen de lijn. De overweging dat de zaak der'hedendaagse muziek niet is ge diend met een zeer matig of slecht bezette zaal, heeft tot de beslissing geleid terug te keren tot de oor spronkelijke opzet van de C-serie uit 1961 (muziek van de 17e. 18e en 20e eeuw). Voor de komende seizoenen is het orkest bezig nieuwe wegen te vinden om het aandeel van de eigen tijdse muziek in de programmering te vergroten. HILVERSUM „Wie heeft er nog straatroepen?" vraagt Cobi Schreyer vanmorgen om 11.02 in het radioprogramma De Zonne bloem. Zij Iaat onder die titel door haar verzamelde roepen, oude en nieuwe, horen sommige uit brieven van luisteraars, andere nauwkeurig op de band geroepen door iedereen, die ze nog kan naroepen of ze zelf geroepen heeft. Verder in De Zonnebloem om tien voor twaalf de schaakwedstrijd tus sen het omroeppersoneel en de luis teraars. Iedere luisteraar kan per briefkaart meedoen aan deze match die op het ogenblik is gevorderd tot de vierde zet van zwart (de luiste raars). Men speelt een Italiaanse opening. NOS-NOT 11.10 BIOLOGIE IN DE BRUGKLAS 11 35 ERASMUS EN ZIJN TIJDGE NOTEN 12.00 SLUITING 14.00 KIJK, ALS JE TEKENT ZIE JE MEER. 14.25 SLUITING NOS 18.50 DE FABELTJESKRANT (kleur) 19.00 JOURNAAL TROS 19.07 DE WERELD WAARIN WIJ LEVEN (kleur) In deze derde aflevering, onder de titel „De dammenbouwers", worden bevers vergeleken met menselijke ingenieurs. 19.35 TROS-TOTO Er valt weer maximaal dui zend gulden te verdienen met dit ontspanningsspeh 20.00 JOURNAAL NOS 20.20 DE DIEF VAN WASHINGTON (kleur) Spanning rond het geheim van de schoonheidskoninginnen. 21.10 OP DE MAN AF. Interview onder redactie van Willem Hogendoorn. 21-25 VROUWEN ALLEEN (kleur). Engelse actrices spelen in deze serie monologen van de Itali aanse schrijver Aldo Nicolaj. Deze avond komt op het scherm de actrice Mengs Jenkins 21.45 IJSHOCKEY De Brabantse derby Den Bosch- Tilburg in het Bossche stadion. 22.45 JOURNAAL NOS TELEAC 22.50 ORGANISEREN EN LEIDING GEVEN 23.20 SLUITING 18.50 DE FABELTJESKRANT (kleur) 19.00 JOURNAAL 19.03 SCALA 19.30 VAN GEWEST TOT GEWEST 20.00 JOURNAAL VPRO 20.20 UNE BOMBE PAR HASARD (kleur) Tekenfilmpje over een" onontplofte bom op de markt van een klein stadje. 20.30 FILMSTERPORTRET Simon van Collem geeft toe lichting bij fragmenten van de film „Cactusflower", „Inter mezzo", en „Gaslicht". Verder is ei een interview met Ingrid Bergman. 21.30 VIJF EN TWINTIG JAAR BE ZIGE BIJ. Uitzending over de Amster damse uitgeverij „De Bezige Bij' CVK-IKOR-KRO-RKK 20.20 HET ANDERE ISRAEL 22 50 JOURNAAL NOS 22.55 SLUITING 18 25 TECHNISCH EN WETEN SCHAPPELIJK ENGELS. 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 TÏENERKLANKEN 19.35 POLITIEKE TRIBUNE De Christelijke Volkspartij 19.50 KEURIG FRANS. 19.52 ZOEKLICHT 19.57 MEDEDELINGEN 20.00 JOURNAAL 20.25 DE INDRINGERS 21.15 ERASMUS, CIVIS TOTIUS MUND1. 22.00 PREMIERE 22.45 BASKETBALL 18.35 NIEUWS 18.40 H'éCRAN MAGIQUE 18.55 LES CHRETIENS DANS LA VIE SOCIALE 19.25 PLUM-PLUM 19.30 LE PETIT MONDE DE MA RIE PLAISANCE. 20.00 JOURNAAL 20.30 QUI ETES-VOUS MONSIEUR SORGE? 22.30 LE CAROUSSEL AUX IMAGES 23.15 JOURNAAL 20.00 JOURNAAL EN WEERBE RICHT. 20.15 DER KIDNAPPER 21.45 KONTRASTE 22.30 JOURNAAL MET KOMMEN- TAAR EN WEERBERICHT 22.50 DE TREURIGE GESCHIEDE NIS VAN DE HERENIGING 0.30 JOURNAAL. 17.30 JOURNAAL EN WEERBE RICHT 17.35 18-20 - NUR NICHT PASSEN 18.05 DIE BREHSCHEIBE. 18.40 ICH UND PARIS. 19.10 DAS KLEINE FERNSEH- SPIELE 19.45 HEUTE 20.15 STARPARADE (kleur) 21.45 JOURNALISTEN VRAGEN POLITICI GEVEN ANTWO RD 22.45 JOURNAAL EN WEERBE RICHT 22.55 MONTREUX. Donderdag 11 december, HILVERSUM I 402 M AVRO: 12.30 Modern platteland 12.35 Sportrevue 13.00 Nws. 13.11 Ra- diojourn. 13.30 Stereo: 't Muzik'an- tenuur: populair klas. muz.; 2. Ra dio Kamerorkest en klein omroep koor: mod. werken; 3. Mono: Bei aardconcert: mod. muz. 14.30 't Is historisch: progr. o-ver geschiedenis 15.00 Voor de zieken 16.00 Nws. 16.03 Van vier tot vijf: radioprogr. in een Notedop 17.00 Tusseni 10-plus en 20- min: lichte grammofoonmuz. voor de tieners 17.30 Voor de jeugd 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11 Radiojourn. 18.20 Uitz. van de Communistische Partij van Nederland AVRO: 18.30 Stereo: licht instrumentaal ensem ble 18.55 Voor de kinderen 19.00 Jeugd en ritme: licht muz.progr. voor de jeugd 19.25 Gesproken brief 19.30 Nws. IKOR: 19.35 Kerk veraf en dichtbij 19.40 Mens én Bijbel: ra diocatechese 19.50 Memo: literair progr. AVRO: 20.05 Stereo'. Strijk kwartet: Semi-klas. en klas. kamer- MUZ. 22.00 Jekemmewat: cabaret- progr. 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.40 Radiojourn. 22.55 Tout a toi: infor matief progr. uit Parijs 23.20 Ik hoor wat u niet hoort, muzikale le zing 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 298 M NCRV: 12.00 Los-Vast, gevar. pro gr. (12.26 Meded. t.b.v. land-en tuin bouw; 12.30 Nws.; 12.41 Act.; 12.50- 13.10 Het Kerstkind een gevaar: the ma van een drietal Adventsstonden 14.00 Stereo: The Kilima Hawaiians Show 14.25 Stereo: Cello en contra bas: oude en klas. muz. 15.00 Mid- dagdienst N.O.S.: 15.30 Meer over minder: een progr. met meer infor matie over mensen en dingen die minder op de voorgrond treden NCRV: 17.45 Sportact. 18.00 Tijd vrij voor muz. in vrije tijd: harmonie- en fanfare-orkesten (opn.) 18.30 Nws. 18.41 Act. met aansluitend om ca. 19,00 Spektrum: maatschappelijke vraagstukken nader belicht 19.15 Le ger des Heilskwartier (opn) 19.30 Kerkorgelconcert, klas. muziek 20.00 Ferdinand Huyck, seriehoorspel (deel 10) 20.26 Stereo: lichte gram mofoonmuz. 20.30 Radio actief, gev. pro-gr. met om 22.30 Nws. en om 22:38 Parlementair Dagoverzicht 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM in 240 M EN FM NOS: 12.00 Nws. 12.03 Pop-slick: licht platenprogr. KRO: 13.00 Nws. 13.03 Act. 13.08 T.N.T.: licht muz. progr. 4.00 Nws. 14.03 Pop-in: licht platenprogr. 15.00 Nws. 15.03 Holster pop. en countrymuz. 16.00 Nws. 16.03 lORRRrrrhitparade 17.00 Nws. 17.02 Act. 17.07-18.00 Draaijijofdraai- ik: verz.platenprogr. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Gev. muz. (12.40- 12.48 Weerber., meded. en SOS-ber. voor de schippers) 12.55 Buitenl. persoverz. 13.00 Nws., weerber., beursber. en dagklapper 13.20 Tafel- muz. 14.00 Nws. 14.03 Klas! muz. 15.00 Nws. 15.03 Casinomuz. 6.00 Nws. 16.03 Beursber. 16.09 Grammo foonmuz. 16.15 Progr. voor oudere luisteraars 17.00 Nws., weerber. en meded. Aansluitend: Jazzkroniek 18.00 Nws. 18.03 Popmuz. 18.28 Paar- desportuitslagen 18.30 Franse les 18.33 Grammof.muz. 18.35 Verkeers- tips 18.40 Grommofoonmuz. 18.45 Sport 18.52 Taalwenken 18.55 Gram mofoonmuz, 19.00 N\vs. weerber. en act. 19.40 Intermezzo 19.45 Vrije Po litieke Tribune 19-55 Intermezzo 20.10 Boekbespreking 20.25 Instru mentale muz. 20.30 Hoorspel 20.56 Promenadeconcert 21.30 Klankbeeld 22.00 Nws., ber. en cultureel nws. 22.20 Gev. muz. (23.00-23.10 Nws.) 23.40-23.45 Nws. Vrijdag 12 december HILVERSUM I 402 M AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgym. 7.20 Lichte grammofoonmuz. (8.00- Nws.; 8.11 Radiojourn. 8.30-8.33 De groenteman) N.O.S.: 9.00 Internatio naal Spectrum: oude en mod. muz. (opn.) (9.35-9.40 Waterstanden) AVRO: 10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.) (11.00-11.02 Nws.) 11.30 Komt vrienden in het ronde: progr. rondom het volkslied (Groot-Brittannië) 11.55 Beursber, HILVERSUM II 298 M KRO: 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord 7.15 Stereo: Badinerie: klas. muz. (gr.) (7.30 Nws.; 7.32 Act.; 7.50 Overweging; 8.00-8.0 Nws.) 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw 9.40 Schoolradio 10.00 Stereo: Aubade: klas.muz. (gr.) 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken 11.55 Meded. HILVERSUM III 240 M EN FM VARA: 9.00 Nws. 9.02 De Eddy Becker Show (10.00 Nws.) 11.00 Nws. 11.03 De Felix Meurders Show. (ADVERTENTIE) Mi aankoop van eèn kal* Hes ""Vat 'm koel"

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1969 | | pagina 9