Rita Hayworth op middelbare
leeftijd nog gevraagde ster
De strijd tussen
Dobbelsteen en Plak
woedt voort. Wordt
'kaas uit het vuistje'door
broedertwist verscheurd?
Ik was soms wel uitdagend
maar nooit helemaal bloot
ARAM
klik naar
luister naar
Bronchiletten
ASSISTENTE OP CRIMINELE ZAKEN
Film
Niet anders
Radioconcert
uit AVRO-studio
en beiaardtoren
NEDERLAND I.-
NEDERLAND II
BELGIe (Nederl.)
BELGIè (Frans)
DUITSLAND I
DUITSLAND II
Feuilleton
Donderdag 27 november 1969
DE VRIJE ZEEUW
(Van onze showredactie)
BEVERLY HILLS Ondanks haar middelbare leeftijd is z(j nog
altijd een opvallende verschijning met weelderig, roodachtig haar,
en een volmaakt profiel. Rita Hayworth, eens de fatale vrouw van
het bioscoopdoek; de vrouw van „Cover girl", „Gilda", „Lady from
Shanghai" uit het nog niet zo verre verleden; in de tweede wereld
oorlog mede pin-up kampioene naast Betty Grable. Na vijf huwe
lijken en evenzoveel scheidingen woont ze in Beverly Hills. Maar ze
brengt daar slechts een gedeelte van haar tjjd door want ze is nog
steeds actief in de filmwereld.
De film die zij op het punt staat
te maken op de Canarische eilanden
en in Parijs zal haar derde zijn dit
jaar. Zij houdt het oog gericht op de
toekomst en zegt over haar leeftijd:
„Ik zit er niet over te piekeren.
Het heden is van belang, niet giste
ren".
Zij weet ook wat zij wil-" „Niemand
neemt beslissingen voor mij. Dat
plachten zü bij Columbia te doen"
En over naakt-scenes:
„Iedereen speelt naaktscènes, maar
ik doe het niet. Ik heb nooit naakte
films gemaakt. Ik had het niet nodig.
Ik danste. Ik was, denk ik, in som
mige dingen uitdagend, maar ik was
nooit helemaal bloot".
Zij heeft echter ongetwijfeld klets
kousen genoeg stof tot kwebbelen ge
geven. Daar waren ook haar huwe
lijken: eerst de zakenman Ed Jud-
son. die 20 jaar ouder was dan zij.
Ze vertelt, dat zij niet veel gemeen
hadden. Dan de acteur-regisseur Or
son Welles, met wie zij gelukkig was,
behalve dat zijn loopbaan hem in
Europa vasthield terwijl zij door een
studio-contract aan Hollywood vast
zat Vervolgens de sportman-prins
Ali Khan, wiens officiële leven zij
nooit heeft kunnen delen. Na hun
scheiding vond hij de dood door een
auto-ongeluk.
Na Ali kwam de zanger-acteur Dick
Haymes, maar zij-zag al spoedig in,
dat dit huwelijk een vergissing was.
Producer James Hill, was voorlo
pig de laatste. Zij scheidde van hem
in 1961 en verklaarde: „Hij
schreeuwde te hard, dat ik geen aar
dige vrouw was"
Rita Hayworth woont in een groot,
in Spaanse stijl gebouwd huis met
haar vijf jaar oude dashond, die zij
Knocky noemt Achter de grote ach
tertuin met zijn ovale zwembad en
twee betonnen Cupido's priemt van
het huis van buurman Glenn Ford
een tv-antenne omhoog Glenn was
haar tegenspeler in o.a. „Gilda" en
eens een van haar vaste begeleiders.
„Als ik hem tegen kom zeg ik
„Hello", vertelt ze. Mannen in haar
leven? „O ja, ik heb cavalliers, maar
daar praat ik met niemand over".
Kans op een nieuw huwelijk? „Weet
ik niet".
s
De beide films, die zij eerder in
dit jaar heeft gemaakt zijn nog niet
uitgebracht. In „The cats", die te
Madrid en Rome is verfilmd, speelt
zij de moeder van twee gangsters.
In „The grove", die in Florida ge
maakt is, „de vrouw van een kreu
pele man, die er een souteneur op
na houdt"
In de film, die zij op het ogenblik
maakt, „The road to Salinas" heeft
ze een heel moeilijke rol Zij heeft
een benzinestation en een restaurant
aan een verkeersweg en weigert te
geloven, dai haar zoon is vermoord.
Telkens als een jongen van zijn leef
tijd in de buurt komt denkt zij, dat
het haar zoon is. die terugkeert.
„Het is heel moeilijk aan goede
scenario's te komen. Echt goeie
rallen voor vrouwen zijn moeilijk te
krijgen"
Als ze niet werk leert ze talen en
schildert ze. „Ik speel ook castag
netten. Dat heeft mijn vader me ge
leerd. toen ik drie, vier jaar was.
Mijn grootvader heeft het eerste stel
voor me gemaakt."
Rita, die te New York geboren is
als Margarita Carmen Cansino, dans
te in haar vroegste tienerjaren
met haar vader, Eduardo Cansino,
in nachtclubs. Haar filmnaam heeft
zij ontleend aan haar Engelse groot
moeder. die Olga Hayworth heette.
Haar 24-jarige dochter, Rebecca
Welles, is laatste-jaarsstudente aan
de universiteit van Puget Sound.
Jasmin, de dochter die Ali Khan
haar schonk, is nu 19 gaat naar een
college in het oosten en heeft enig
talent als zangeres getoond.
Rita Hayworth over de films van
deze tijd: „Er zijn goede, maar het
meeste van wat ze maken bevalt me
niet. Ik houd van films en vind het
afschuwelijk naar slechte te kijken.
Ik praat er zelfs niet graag over".
Hoe zou zij, nu zij 51 is, graag de
rest van haar leven doorbrengen?
„Met te doen wat ik nu doe: wer
ken Ik wil vrolijk en gezond zijn en
hoop dat ik niemand ongelukkig heb
gemaakt. Ja, ik ben gelukkig".
Zou zij iets anders doen, als zij haar
leven opnieuw kon beginnen?
„Het is zoals Mae West zei: „Ik zou
niets anders doen alleen méér
doen van wat ik gedaan heb". Ik kan
niets beters bedenken"
7120 Het zonlicht dat in brede banen door de hoge boogvensters naar
binnen valt, slaat gouden vonken uit de bokalen op het altaar. Hoog en zui
ver klinken de stemmen van het knapenkoor door de kapel van het kasteel
Bari. De abt, die op de verhoging bij het. altaar staat, kijkt peinzend naar de
stoet edelen die bij de plechtige klanken der eeuwenoude Gregoriaanse ge
zangen de kapel betreden.
Voorop, glimlachend, gaat hertog Crimo van Barletta, die zijn zuster Metel-
la, in bruidstooi gekleed, aan de hand leidt. Achter hem naderen de oude
hertog van Bari en zijn zoon, jonker Mario. Met een bleek, ernstig gezicht,
schrijdt de jonker langs de rij edele gasten, de blik strak op de grond gericht.
Reeds is de huwelijksceremonie in volle gang, reeds treden de bruid en
bruidegom op het altaar toe en buigen beiden de knieën om de zegen te ont
vangen, als plotseling de kapeldeur opgengeworpen wordt en een hoge meis
jesstem helder door de gespannen stilte klinkt: „Mario, Mario
I
7220 Een ogenblik staren allen stom van verbazing naar het meisje, dat
de huwelijksplechtigheid door haar onverwachte binnenkomst zo oneerbiedig
verstoort. „Dan springt jonker Mario uit zijn geknielde houding op. „Syl
via dit dit kan niet waar zijn," stamelt hij. Met ogen, die wijd staan
van verbazing staart hij naar het meisje, als ware zij een geestverschijning.
Dan, met een kreet van vreugde, snelt hij door het middenpad op het meisje
toe en sluit haar in zijn armen.
„De hertog De hertogschreeuwt een der edelen plotseling ontzet.
Aller ogen richten zich op Mario's vader. De oude edelman wankelt, terwijl
zijn van ontzetting uitpuilende ogen strak op Sylvia gericht zijn, enkele pas
sen vooruit. Dan klauwen zijn oude blauwdooraderde handen plotseling
krampachtig iin zijn kleed op de hartstreek en rochelend stort de grijsaard
voorover
(ADVERTENTIE)
Hoestdrank in tabletvorm. 1."
(Van onze radio- en tv-redactie)
HILVERSUM Vanavond zendt
de AVRO-radio van 20.05 tot 22.30
uur via Hilversum 1 de dramatische
legende „Le chant de la cloche"
Van Vincent Comte d'Indy uit:
D'Indy (1851-1931) componeerde
het werk, dat in een compositiewed
strijd van de stad Parijs werd be
kroond, in 1885. De eerste uitvoe
ring vond in 1886 plaats. De tweede
integrale uitvoering volgde daarop
in 1892 in Amsterdam door de in
1885 opgerichte Koninklijke Christe
lijke Oratoriumvereniging „Excel
sior" onder leiding van Henri Viot-
ta.
In „Le chant de la cloche" over
ziet een oude klokkengieter zijn le
ven en de plaats die de klokken in
het menselijk bestaan innemen. Het
werk is opgebouwd uit een proloog
en zeven tableaux, in elk waarvan
een andere gebeurtenis beschrever
wordt in een mensenleven, waarbij
klokken een rol spelen, zoals de
doop, liefde feest, dood, brand en
opstand.
In het concert vanavond is de bei
aard van de Raadhuistoren te Hil-
sum opgenomen. Bij onze opname
is gebruik gemaakt van een tele
foonverbinding en luidsprekers tus
sen de AVRO-studio en de beiaard-
qabine in de toren, waardoor de di
rigent de beiaard kon horen mee
spelen met het orkest en waardoor
de beiaardier aan zijn speeltafel het
orkest en koor kon volgen.
Het koorwerk wordt onder leiding
van Henk Spruit uitgevoerd door
het Omroeporkest, het Groot Om
roepkoor en een aantal solisten.
NOS/NOT
11.35 ACTIVITEITEN VAN DE
NEDERLANDSE KERKEN
12.00 SLUITING
14.00 KIJK, ALS JE TEKENT ZIE
JE MEER
14.25 ALLES OVER GEZONDHEID
14.50 SLUITING
NOS
18.50 DE FABELTJESKRANT
19.00 JOURNAAL
TROS
19.07 „JAM" (kleur)
Show m.m.v. The Flirtations,
Dozy Bicky 'Mick and Tich,
Plastic Ono Band, Cuby and
The Blizzards en Flaming
Youth
20.00 JOURNAAL NOS
20.20 TROS-TOTO
Een spel, waarbij, de kijkers
maximaal duizend gulden kun
nen verdienen
20.40 DE DIEF VAN WASHING
TON (kleur)
21.30 OP DE MAN AF
Een interview onder redactie
van Willem Hogendoorn
21.45 THE PEDDLERS (kleur)
Opname van het optreden van
„The Peddlers", het swingen
de trio uit Manchester
22.00 RIDDER CANEPIN (kleur)
22.25 JOURNAAL NOS
TELEAC
22.35 ORGANISEREN EN LEIDING
GEVEN
NOS
DE FABELTJESKRANT
JOURNAAL
SCALA
VAN GEWEST TOT GEWEST
JOURNAAL
VPRO
BERICHTEN UIT DE SA
MENLEVING
WEINREB
Het licht op de schrijver Fried-
rich Wéinreb, naar aanleiding
van zijn porlogs-memoires
HAROLD PINTER
Een beeld van deze Engelse
toneelschrijver en de wereld
van Londen, Waarin hij leeft
CVK/IKOR
VRAGENREEKS: DERDE
PANEEL
Vragen van kijkers worden
besprokeno.l.v. de theoloog
Lammert Leertouwer'
22.50 JOURNAAL NOS
18.50
19.00
19.03
19.30
20.00
20.20
20.30
21.30
22.20
14.05—15.50 SCHOOLTELEVISIE
18.25 TECHNISCH EN WETEN
SCHAPPELIJK ENGELS
18.55 ZANDMANNETJE
19.00 TIENERKLANKEN
19.35 POLITIEKE TRIBUNE
De Belgische Socialistische
Partij BSP
19.50 KEURIG FRANS
19.52 ZOEKLICHT
19.57 MEDEDELINGEN
20.00 NIEUWS
20.25 DE INDRINGERS
21.15 TEN HUIZE VAN LOUIS DE
MEESTER
22.05 PREMIèRE. Nieuwe films
22.45 NIEUWS
14.00 SCHOOLTELEVISIE
14.30 —1500 SCHOOLTELEVISIE
17.45 NIEUWS
17.50 SCHOOLTELEVISIE
18.10 NIEUWS
18.15 L'ECRAN MAGIQUE
18.30 SCHOOLTELEVISIE
18.55 LA PENSéE SOCIALISTE
19.25 LES POECETOFS
19.30 LE PETIT MONDE DE
MARIE PLAISANCE
20.30 LA SECONDE VéRITé
Film van Christian-Jaque
21.50 LE CARROUSEL AUX
IMAGE
22.35 JOURNAAL
20.00 JOURNAAL EN WEERBER.
20.15 ALMA MATER
Tv-film
21.45 DE DROOM OVER DUITSE
OLIE. Film
22.30 JOURNAAL, COMMENTAAR
EN WEERBERICHT
17.30 JOURNAAL EN WEERBER.
17.35—.18-20 - NUR NICHT
PASSEN
18.05 DIE DREHSCHEIBE
18.40 ICH UND PARIS
Tv-serie: „Mode-allerlei"
19.10 DAS KLEINE FERNSEH-
SPIEL
19.45 HEUTE
Gevolgd door het weerbericht
20.15 GARDEN-PARTY (kleur)
Aansluitend nieuws
21.30 JOURNALISTEN VRAGEN -
POLITICI ANTWOORDEN
22.30 JOURNAAL EN WEERBER.
Donderdag 27 november
HILVERSUM I 402 M
AVRO: 12.30 Modern platteland.
12.35 Sportrevue. 13.00 Nieuws. 13.11
Radiojournaal. 13.30 Stereo: 't Muzi
kantenuur: I. Kljavecimbelrecital; ou
de muziek; II. Fluit en piano: moder
ne musjiek; III. Radiokoor: r moderne
liederen. IV. Mono: Kerkorgelcon
cert: klassieke muziek. 14.30 't Is his
torisch: programma over geschiede
nis. 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws.
16.02 Van vier tot vijf: radioprogram
ma in een Notedop. 17.00 Tussen 10
eij 20lichte grammofoonmuziek
voor de tieners. 17.30 Voor de jeugd.
17.55 Mededelingen. 18.00 Nieuws.
18.11 Radiojournaal. 18.20 Uitzending
van de Communistische Partij van
Nederland. AVRO: 18.30 Stereo:
Lichte orkestmuziek. 18.55 Voor de
kinderen. 19.00 Amateurs musiceren:
Accordeonmuziek. 19.25 Gesproken
brief. 19.30 Nieuws. IKOR: 19.35 Kerk
veraf'en dichtbij. 19.40 Mens en Bij
bel: radiocatechese. 19.50 Tweestem
mig, gesprek over de presentatie
van de kerk. AVRO: 20.05 Stereo: Le
chant de la cloche, zangspel van d'In
dy, uitgevoerd door Omroep Orkest,
Groot Omroeporkest en solisten.
22.30 Nieuws. 22.38 Mededelingen.
22.40 Radiojournaal. 22.55 Hongaars
Zigeunerorkest. 23.20 Slagwerk, fluit,
gitaar en piano: moderne muziek.
23.55-24.00 Nieuws.
HILVERSUM II 298 M
NCRV: 12.00 Los-vast, gevarieerd
programma. (12.26 Mededelingen t.
b. v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws.;
12.41 Actualiteiten. 12.50-13.10 Mid-
dagpauzedienst van de Stichting Al-
ledag-kerk) 14.00 Stereo: The Kili-
ma Hawaiians Show. 14.30 Stereo
Nooit zal ik, dat gelaat bij die
eerste kennismaking vergeten! De
politieman, die gedurende enkele
maanden mijn leidsman en bescher
mer zou wezen, zat met half geo
pende mond in één van de gemak
kelijke armstoelen. Vele vragen
wejden in hem op, maar werden
door de commissaris met dooddoe
ners afgewimpeld. Het was duide
lijk dat het hoofd van de politie
niet aan de grote klok wilde hangen,
dat hij een journaliste in dienst ge
nomen had. Over eventuele publika-
ties kon altijd nog we] gesproken
worden. In het algemeen zijn over
heidsdienaren in ons land niet ge
steld op persmensen. Hij haakte dus
geheel in óp mijn voorstel en be
noemde mij werkelijk tot assistente
op de afdeling criminele zaken!
Verheugd over het vlotte verloop
stond ik op. „U kunt over mij be
schikken inspecteur, Ik hoop,
dat ik veel voor u doen kan".
Nog onthutst over de onverwach
te gang van zaken kwam de heer
Quack overeind. „Ja, zal ik u dan
maar meenemen?" klonk het aar
zelend.
Achter het bureau-ministre lachte
breeduit de hoogste autoriteit ten
burele: „Man, wees blij dat je d'r
zo'n knap figuurtje bijkrijgt Er zijn
niet veel chefs, die zulke secreta
resses hebben".
Ik bloosde.
„Dat is het niet, com'saris", zei de
inspecteur, „maar ik vrees, dat de
ze jongedame nogal vreemd tegen
over het werk zal staan en met de
huidige drukte zal het niet meeval
len om voortdurend aanwijzingen te
geven en deze jongedame persoon
lijk in te werken"
Doch ook dat bezwaar scheen niet
te tellen. „Juffrouw Van Affelen
heeft op de rechtbank gewerkt en is
volkomen thuis in de wetten, dat
heb ik wel gemerkt. Bovendien is ze
niet bang, u kunt haar gerust alléén
om een boodschap sturen". Zo on
geveer klonken de laatste woorden
van ons gesprek in de ruime werk
kamer van het grote hoofdbureau
van politie Ik bedankte de commis
saris en gaf hem een hand, die hij
lang vasthield. Twee ernstige ogen
boorden zich in de mijne. „Ik hoop,
dat u hier geen spijt van zult heb
ben", las ik in zijn blik.
Heel de blijdschap over het be
reikte succes zonk <n mijn schoenen.
Allerhande gedachten over de ge
varen, die dreigden, bestormden
me. Hoevele malen werd niet een
politieman het slachtoffer van zijn
beroep? Hoe zou ik me dan als on
gewapende en ongeoefende vrouw
kunnen verdedigen Het leek me
plots een doldnest avontuur. Een
beetje bleek betrad ik de hal met
de koudstenen vloeren en volgde de
heer Quack door een lange gang
met vele genummerde deuren. Er
liepen enkele mannen, die me geen
blik waardig keurden Hier en daar
hing een asbakje aan de muur.
Vreemd, dat je oneens van beroep
kan veranderen. Op dat moment
voelde ik mij geen journaliste meer.
Ik hoorde daar thuis in dat politie
bureau. Daar liepen collega's. Ik
zou assisteren bij het opsporings
werk; inbrekers, brandstichters en
misschien moordenaars helpen van
gen Ik zou me zo nuttig mogelijk
maken. Angst behoefde ik eigenlijk
niet te hebben, ik zou immers al
leen administratief werk doen. Het
vechten met boeven was er niet bij,
ik kwam daarna pas in actie.
(ADVERTENTIE)
Juist toen ik mezelf op deze wijze
weer had gerustgesteld, hield de in
specteur halt en draaide zich om.
„De commissaris heeft niet de rus
tigste afdeling voor u uitgezocht,
juffrouw Van Affelen". Ik betrad
een grote ruimte vol geroezemoes.
Politie-verbindingsdienst.
Een week lang typte ik ellenlan
ge processen-verbaal en verwonderd
vroeg ik mij af of ik ooit een aar
dig voorval zou meemaken. Tot nog
toe moest ik de onder handen zijnde
zaken destilleren uit de onbeholpen
handschriften van de verschillende
rechercheurs, die ik kreeg te ontcij
feren. Bij die processen-verbaal,
hier p.v's genaamd, behoorden
vaak foto's, overzichten van vin
gerafdrukken of verdachte voorwer
pen ja zelfs zakjes stof en dgl.
waardoor de dorre lectuur wat
meer begon te leven En spoedig
raakte ik een beetje vertrouwd met
het werk op de afdeling Criminele
Zaken.
J.A.F Quack bleek inspecteur
van dienst te zijn. Als hij op zijn
post was, kwamen de meldingen bij
hem binnen. Het hing geheel van de
aard der zaken af welke besluiten
er genomen werden. Soms werd on
middellijk bericht gegeven aan een
radiowagen De bemanning moest
dan een eerste onderzoek instellen.
Veelal kreeg een rechercheur op
dracht op een bepaald adres „eens
langs te lopen" Er kwamen op ze
kere tijden ook mannen binnen, die
enkel maar een rapportje inlever
den en nooit een order kregen. Die
zochten zelf hun weg of hadden hun
vaste werk. Wat zij precies uit
spookten, bleef me die eerste week
nog duister.
De aanhangers van de Dobbelsteen
beweren dat het onbeschaafd is om
grote plakken kaas in gezelschap te
nuttigen. 'Zelfs in het bijzijn van je
eigen vrouw hap je niet in een brok-
uit-het-vuistje', zeggen ze, 'men
pakt met duim en wijsvinger een
elegant blokje'. De aanhangers var
de Plak daarentegen beweren dat
het een goed recht van de man is om
een viriele, duimsdikke plak voor
zich op te eisen. Een vrouwelijke
Plakster meldt: 'Wat moet m'n
man met zo'n miezerig stukje? Bij
een groot glas pils krijgt-ie van mij
een forse réép kaas.' De strijd woedt
voort. We wachten tot de eerste
kaasfabriek bezet
wordt door opstandige^
rebellen, de kaas
in de vuist. Zal het
een dobbelsteen of
een duimsdikke
plak zijn?
Stichts fluitensemble: moderne mu
ziek. 15.00 Christelijk gereformeerde
middagdienst. NOS: 15.30 Meer over
minder: een programma met meer in
formatie over mensen en dingen die
minder op de voorgrond treden. (Om
■06.00 Nieuws). NCRV: 17.45 Sport-'
actualiteiten. 18.00 Tjjd vrij voor mu
ziek in vrije tijd: A. Stereo: Vocaal,
dubbelkwartet: klassieke liederen; B.
Fanfare-orkest. 18.30 Nieuws. 18.41
Actualiteiten met aansluitend (ca.
19.00 uur): Spektrum: maatschappe
lijke vraagstukken nader belicht.
19.15 Leger des Heils-kwartier. 19.30
Kerkorgelconcert: klassieke muziek.
20.00 Ferdinand Huyck (dl. 8), serie
hoorspel. 20.23 Stereo: lichte gram
mofoonmuziek. 20.30 Radio Actief,
gevarieerd programma met om 22.30-
22.38 Nieuws en om 22.38-22.45 Par
lementair dagoverzicht. 23.55-24.00
Nieuws.
HILVERSUM IH 240 M EN FM
NOS: 12.00 Nieuws. 12.03 Herman
Stok: Pop-Slick. KRO: 13.00 Nieuws.
13.03 Actualiteiten. 13.08 TNT: mu
ziek van één tot twee. 14.00 Nieuws.
14.03 Pop-In: gezellig aanplaten met
Mies en Frits. 15.00 Nieuws. 15.03
Holster: pop- en countrymuziek.
16.00 Nieuws. 16.03 lORRrr hit
parade. 17.00 Nieuws. 17.02 Actuali
teiten. 17.07-18.00 Draaijijofdraaiik:
verzoekplatenprogramma.
BRUSSEL NEDERLANDS 324 M
12.00 Nieuws. 12.03 Gevarieerde
muziek. (12.40-12.48 Weerbericht,
mededelingen, SOS-berichten voor
schippers). 12.55 Buitenlands pers
overzicht. 13.00 Nieuws, weerbericht,
dagklapper en beursberichten. 13.20
Tafelmuziek. 14.00 Nieuws, aanslui
tend: Schoolradio. (15.00 Nieuws).
15.30 Symfonische muziek. 16.00
Nieuws. 16.03 Beursberichten. 16.09
Licht programma. 16.15 Programma
voor oudere luisteraars. 17.00 Nws.,
weebericht. mededelingen en jazz-
magazine. 18.00 Nieuws. 18.03 Pop
muziek. 18.28 Paardesportuitslagen.
18.30 Keurig Frans (herhaling). 18.33
Grammofoonmuziek. 18.35 Verkeers-
tips. 18.41 Grammofoonmuziek. 18.45
Sport. 18.52 Taalwenken (herhaling).
18.55 Grammofoonmuziek. 19.00 Nws.,
weerbericht en actualiteiten. 19.40
Grammofoonmuziek. 19.45 Vrije po
litieke ttribune. 19.55 Lichte muziek.
20 10 Boekbespreking. 20.25 Intermez
zo 20.30 Hoorspel. 21.22 Lichte mu
ziek. 21.30 Israëlische godsdienstuit
zending. 22.00 Nieuws, berichten en
cultureel nieuws. 22.15 Gevarieerde
muziek (23 00-23.10 Nieuws). 23.40-
23.45 Nieuws.
Vrijdag 28 november
HILVERSUM I 402 M
AVRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Ochtend
gymnastiek 7.20 Lichte grammofoon
muziek. (8.00 Nieuws: 8.11 Radio
journaal; 8.30-8.33 De groenteman).
NOS: 9.00 Internationaal Spectrum:
oude-, semi-klassieke en moderne
muziek (opn (9.35-9.40 Waterstan
den) AVRO" 10.00 Voor de kleuters.
10.10 Arbeidsvitaminen (gr.). (11.00-
11.02 Nieuws). 11.30 Komt vrienden
in het ronde: programma rondom het
volkslied 11,55 Beursberichten.
HILVERSUM U 298 M
KRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Het leven
de woord. 7.15 Stereo: Badinerie*
klassieke muziek. (7.30 Nieuws); 7.32
Actualiteiten: 7.50 Overweging; 8.00-
8.10 Nieuws) 8.30 Nieuws. 8.32 Voor
de huisvrouw (9.00-9.10 Gymnastiek
voor de huisvrouw) 9.40 Schoolradio.
10.00 Stereo: Aubade: klassieke mu-
•'.iek (gr.). 11.00 Nieuws. 11.02 Voor
zieken. 11.55 Mededelingen.
HILVERSUM III 240 M EN FM
VARA: 9.00 Nieuws. 9.02 De Eddy
(erker Show. (10.00 Nieuws) 11.00
Nieuws NOS: 11.03 De elix Meur-
ders Show.