Weg mei de comedie! Maar wat dan? Slik de pijn weg, kijk naar luister» naar ARAM Dr. Randall's reputatie Smartlappen in Doebidoe An ja als gaste in Binnen en buiten FEUILLETON NEDERLAND I NEDERLAND II BELGIë (Nederl.).- BELGIë (Frans) DUITSLAND I: DUITSLAND II lekasin Vrijdag 7 november 1969 DE VRIJE ZEEUW Han Bentz van den Berg Guus Oster Rob de Vries Ton Lutz Kees van Iersel Het toneel is in een crisis. Neem het me niet kwalijk dat ik, als criticus, lach om deze kreet. Die hoorde ik toen ik begon in 1946, die hoorde ik sedertdien met de re gelmaat van ongeveer twee jaar. En mijn historische kennis van het drama bijpuntende kwam ik die kreet tegen tot bij de Grieken van 400 vóór Christus. Telkens weer, wanneer de schrijvers aantreden, die anders schrijven dan de schrij vers vóór hen., telkens wanneer regisseurs een stijl gaan belijden afwijkend van de dan geldende telkens wanneer spelers zich niet meer getrouw voelen aan de manier van acteren van dat moment telkens wanneer een welvaarts maatschappij het publiek verburge- lijkte zodat het minder behoefte kreeg aan de kritische prikkels van het theater.even zo vaak waren er gealarmeerde heethoofden die (al of niet uit eigen belang) de noodklok van de crisis in het to neel gingen luiden en het theater voor dood of althans stervend ver klaarden. Maar even telkens leef de dat theater rustig voort, vond het langs de weg van de evolutie (nimmer langs die der revolutie) een nieuwe gedaante, en van daar uit een nieuwe harmonie tussen pu bliek schrijvers en uitvoerenden. In historisch perspectief kan men dus gerust lachen om de huidige opwinding met tomaten of eieren gooiende jongeren en oeverloze dis cussies. Maar in één opzicht valt er ditmaal gans niet te lachen. Om dat de aanval op de zittende toneel machten in hoofdzaak komt van on tevredenen zonder alternatief. Om dat men wel wil afbreken en zulks meedogenloos, maar er niets con creets voor in de plaats heeft. Om dat de spelers zelf, die zich niet kunnen welbevinden in de huidige stijl en lopend repertoire, de socia le moed missen om daaruit hun gevolgtrekking niet alleen te ma ken, maar ook waar te maken. Om dus uit te treden uit het beveiligd bestaan van de gesubsidieerde groe pen en op eigen benen te bewijzen dat en hoe het anders kan. Sterker omdat zij bij hun aanvallen op het zittend toneel gemakshalve even vergeten hóé dat toneel zittend werd. De Nederlandse Comedie bij voorbeeld. Die begon haar bestaan omdat onder leiding van Guus Os- ter. Johan de Meester en Han Bentz van den Berg een flink aantal spe lers zich losmaakte van het veili ge Comoedia en zonder subsidie, zelfs zonder cent, een eigen bestaan ging voeren. Dat waren in 1950 waarlijk niet allemaal jonge acteur- tjes die maatschappelijk nog niets hadden te verliezen. Integendeel, het waren spelers die op dat mo ment al behoorden tot een beter betaalde top met gevestigde namen: Bentz zelf, Ank van der Moer, Ton Lutz, Ellen Vogel e.a. Drie jaar vochten zij zonder subsidie om hun naakte bestaan en artistieke eigen heid. Toen dus in 1954 de gemeente Amsterdam, in toenemende mate ontevreden met de in zijn vooroor logse stijl vastgelopen Albert van Dalsum, een andere vaste bespe ler wenste, toen was er een alter natief dat zichzelf artistiek had be wezen. Die jongeren hadden recht van spreken. Evenzo het huidige Rotterdams Toneel, voortgekomen uit de eerste Arnhemse Theater groep, welke op haar beurt even eens een experiment was van jon geren, die zich onder de bezielen de leiding van Rob de Vries hadden losgemaakt uit het Amsterdams To neelgezelschap. Eerst leverden zij op eigen kracht en risico het be wijs van hun kunnen; toen werden zij allengs zittend en zitten nog. Idem dito het huidige Arnhemse Theater, ontstaan rondom Hans Croiset die zich met een aantal ge trouwen los maakte van de Neder landse Comedie om het anders en „dus" nieuwer te doen. Idem dito toneelgroep Proloog: jongeren die zich losmaakten om op eigen benen te beginnen en die anno 1969 slechts door de grootst mogelijke aandrang op de overheid en het ministerie tijdig van een volledig bankroet werden gered. Zo is ook de Noorder Compagnie op eigen ri sico begonnen. En Kees van Iersel met zijn Studio. En Egbert van Pa ridon, als directeur van Centrum de langst-zittende directie (sedert 1946). Waarbij de schimpende jon geren vergeten dat Centrum vroe ger Puck heette en dat dit jaren in grote armoede in een afgedank te legerauto de boer op ging, waar bij de heren directeuren zelf de dé cors timmerden en boven op de au to laadden met werkdagen van 's- ochtends zes tot 's nachts twee of drie uur. Kortom, de aanval die nu door jongeren (en sommige critici) op de zittende toneeldirecties wordt ge daan, is heel wat minder deugde lijk, dan wat die directeuren zelf in hun begintijd deden: bewijzen dat je bereid bent wat risico te nemen om je artistieke aanvaard baarheid aan de praktijk te toet sen. Het stellen van een alternatief dus. Het heeft er dan ook veel van, helaas, dat het huidige gekrakeel minder wordt ingegeven door op rechte artistieke nieuwlichterij, dan door een tamelijk gratuiet mode verschijnsel, overgenomen van de studenten: de aanval op het „esta blishment" om der wille van de aanval op die zittende ouderen. Een poging tot kapotmaken, tot om verwerpen louter uit onlust en niet uit de positieve gesteldheid van het „andere en betere" van het alter natief. Daarom kan de criticus niet la chen. Want al heeft hij, juist als criticus, méér en doorslaggevender redenen om te menen dat bijvoor beeld zowel de Nederlandse Come die als Rotterdam de laatste paar jaar met hun repertoire nogal heb ben misgekleund, dan moet hij op grond van diezelfde ervaring en in zicht erkennen dat „vervanging" zich nog niet aftekent. En dat er dus geen reden is om de zittende leiders te vervangen. Wel om te ho pen dat zij tot andere inzichten kun nen komen. C. NICOLAI 4320 „Heer, ge moet U vergissen", huichelt Metellus met goedgeveinsde verbazing", ik ken zelfs niemand met de naam Samson. Maar dan springt Buffo driftig naar voren en dreigend zwaait hij met zijn narrenstaf onder de neus van Metellus. „Wat zeg je daar, jij smeerbuikige windbuil", briest hij verontwaardigd, „ik heb Samson zelf bij je naar binnen zien stappen!" „Kijk eens hier", klinkt plotseling achter hen de stem van Agua. De hagedis is ongemerkt naar binnen geglipt en staat in de kelderingang, triomfantelijk een ceintuur omhooghoudend. „Kennelijk een voorwerp, dat alleen door het zwakke geslacht gedragen wordt: ik vond het in de keldereen kelder, die erg veel lijkt op een gevangenis, met zware grendels aan de deur „En nu de waarheid!!" snauwt Aram, de bevende Metellus bij de kraag grijpend. „Deze ceintuur behoort aan een jong meisje met lang zwart haar, is het niet zo?" „Jijjajawel Heer!" jammert de ander doodsbe nauwd. „Jij schurk hield haar hier opgesloten op last van Samson, die zich nu ergens met dat arme kind verborgen houdt! Waar zijn zij?? Spreek, of je staat morgen op het Marktplein aan de schandpaal!!" „Genade, genade, edele Heer", kermt Metellus. „Zij zijn zojuist die trap opgevluchtAls ge snel zijt, kunt ge hen nog achterhalen!" 4420 „Zorg er voor, dat die schurk niet ontglipt, Agua", beveelt Aram. Dan rent hij, zonder nog een ogenblik te verliezen, de trap op. De trap voert naar een lange houten brug. Als Aram in volle vaart de brug op stormt, ziet hij in de verte door een poort het geglinster van maanlicht op het water en een bang vermoeden komt in hem op. En dit vermoeden blijkt maar al te gegrond. Want als de jonge ridder de poort gepasseerd is en op de kade staat, blijkt elke achtervolging nutteloos. Daar, enkele tientallen meters van de wallekant, trekt Samson met forse riemslagen een roeibootje door de golven. Er op de achterplecht, de armen op de rug gebonden en met een doek voor de mond, ligt het meisje Su- leikah „Ik heb nog één troef en dat is zijn angst", flitst het door Arams hoofd. Dan zet hij zijn hand aan de mond en dreigend schalt zijn stem over het water: „Samsonü Weet wel, wat je doet!! Ik zal je weten te vinden, al ga je naar de uiteinden der aarde!! En als je het meisje maar een haar op het hoofd hebt gekrenkt, dan zweer ik, dat je dood verschrikkelijk zal zijn!! Dan wacht je de folterbank en de brandstapel!!" (Van onze radio- en t.v.-redactie) HILVERSUM Vanavond in hel t.v.-programma Doebidoe ook een optreden van Het Spijkerkwartet, dat als aardig contrast in dit nogal met hippe pretenties geladen Doebi doe, smartlappen ten gehore zal brengen. Het opmerkelijke van Het Spijker- kwartet is niet alleen het repertoire, momenteel bestaande uit zo'n twin tig zelfgemaakte meezingers, maar ook de samenstelling van de groep. De leden zijn allen leden van de popgroep The Moan. De stap van de pop naar de smartlap werd gezet op initiatief van Moan-bassist Arnie Treffers en manager Rein Muntinga. De twee Arnhemmers wilden eens op een andere manier een hit in de Nederlandse muziekwereld scoren. Phonogram zag er wel wat in. De zer dagen is hun eerste singletje uitgekomen met de smartelijke titels „O, ome Louis" en „In sloppen en stegen". (Van onze correspondent) BREDA Het Bredase zangeres je Anja van de Avoort zal zondag middag optreden in het Belgische televisie-programma „Binnen en Buiten". Zij zal van haar laatste single het nummer „Nemen en Ge ven" zingen. Vorig jaar was Anja van de Avoirt al in „Binnen en Buiten" te zien. maar toen betrof het een wed strijd voor nieuw talent. De plaat „Nemen en Geven" loopt in België bijzonder hard; in vier weken tijd werden 35.000 exemplaren verkocht Deze hit is nog niet op de Neder landse platenmarkt verkrijgbaar. En Alex zat weer in het zieken huisbestuur Vandaar dat Eo Saylor hem nu letterlijk, wat die lift betrof, stroop om de mond smeerde Pein zend startte Adela de oude auto. Hoewei het Wood Memorial klein en oenauwd was, vergeleken bij de omgeving waarin dokter Wyman doo-'gaans werkte, was Lee toch blij weel terug te zijn Hier immers was nog iets om voor te vechten; hier moest nog een heleboel worden ver beterd, veranderd. En als hjj weg was. al was het maar voor één dag, dan miste hij zijn ziekenhuisje zelfs de lift. Grinnekend drukte hij op het knopje hij deed het. „Moot zo jongen", mompelde Lee. „Maar als je kuren blijft houden, dan Misschien was het niet nodig, een nieuwe lift te installeren. Jackson, de elektriciën die door Ed Saylor was gestuurd, had gisteren gezegd dat de toestand niet hopeloos was. En hij had er aan toegevoegd, dat het waarschijnlijk lag aan een te zware belasting van het elektrische net, en dat ze de lift misschien het beste op efen andere groep konden aansluiten. Lee vond het nogal grie zelig klinken. De gang van Je zuidvleugel lag geheel verlaten; Adela was dus bij een of andere patiënt, of ze maakte haai ronde. Ja, dat was het; hij zag haai Mrs Rayburns kamer uitko men, en die van Myron Clendenning binnengaan. Ze merkte hem niet op. Jammer, dat ze Myrons eerste loop poging hadden moeten uitstellen; maar de familie Wells had hem uit drukkelijk gevraagd bij de operatie op hun kindje aanwezig te zijn. Lee had het Clendenning uitgelegd, en die had geknikt. „Natuurlijk, dokter, dat begrijp ik best". Maar begrip en teleurstelling waren twee heel ver schillende dingen. „Dan doen we het morgen". „Afgesproken", had Lee gezegd. „Morgen". Een paar passen maar, drie of vier op z'n hoogst. Alshij het kon. Een hele poos stond Lee naar de kaartenbak te kijken, eer hij er een tje uithaalde, die van Mrs. Findley. Hij was net bezig, die van Mrs. Ray- burn door te nemen, toen Adela bij haar bureau terug kwam. „Goeden- morgen dokter"! „Jij ook goedemorgen, Adela.... en het is een goede morgen! Het kindje haalt het" „Owat heerlijk"! Hij borg Mrs. Rayburns kaart weer op. „Je had Wyman moeten zien, Adela! Wat een chirurg"! „Nu lijk je dokter Joe wel". Lee wist, dat dokter Joe een van haar bazen in het General was ge weest; en dat hij een grote bewonde ring had gekoesterd voor de cardio loog, mei. wie hij samen nog in Har vard had gestudeerd. Hij grinnkte. „Zou er nog wat koffie zijn, denk je"? n; aniers zet ik wel Het leek wel of hij haar niet ver staan had, of haar aanwezigheid to taal was vergeten. Toen vroeg hij: „Is Myron Clendenning ook wak ker"? „Hé? Jawel Hij had niet anders verwacht; de man was natuurlijk zenuwachtig, on gerust. Begrijpelijk, want morgen zou hij weten wat het resultaat was van die lange weken van wachten. Waarom morgen? Sid Rogers en het andere slachtoffer van de wer velstorm, waren ontslagen; Myron had zijn kamer weer voor zich al leen. Snel nam Lee een besluit. „Kom mee, Adela; ik heb Myron be loofd dat hij vandaag mocht lopen. Gisteren bedoel ikwant het was al één uur in de ochtend. Met grote passen, in „galop" liep hij de gang door. Adela had moeite hem bij te houden maar hij was ook zo ongeduldig. Myron Clenden ning zou weer lopen. Dat moest en dat kon. „Zo kerel"! Hij duwde de deur open. „en, zin om een eindje te wandelen"? „Hè"? Myron Clendenning was even verbouwereerd. „Nou en of, dokter, maar wat graag"! Hij richt te zich op. Lee wendde zich tot Adela. „Jij aan de linkerkant, Adela". En terwijl de patiënt zijn benen over de rand van het bed zwaaide en zijn voeten voorzichtig Op df grond zette, waarschuwde Lee „Kalm aan, Myron; leun maar oj ons". „Mijn zolen voelen aan, alsof ik ei nog nooit op gestaan heb"! Hij lach te beverig, en Lee wist dat hij in wendig nog veel erger beefde wa zou de toekomst hem brengen: inva liditeit of een normaal leven? Er. als hij niet meer kon lopennooit meer? Dacht hij daar ook aan? Oi durfde hij helemaal niet meer te denken? De krachtige arm, die op zijn schouder" ruste, spande zich van angst en inspanning. Durfde Myron daarom niet te lopen? Hij probeerde het zelfs niet eens. Lee voelde paniek op zich afstor men, maar slaagde er in, uiterlijk rustig te blijven. „Je probeert het te hard, Myron. Ontspan je een beetje- laat al je spieren los". „Ik kan niet dokterneen, ik geloof niet dat ik het kan". „U kunt het best, Mr Clenden ning", zei Adela bemoedigend. „Kom, beweeg uw tenen eens"? (wordt vervolgd) NOS—NOT 10.45 DIEREN IN DE DIEREN. TUIN 1110 VAN WILSON TOT NIXON 11.35 SLUITING NOS 18.50 DE FABELTJESKRANT (kleur) 19.00 JOURNAAL AVRO 19.07 DOEBIDOE met John May all's blues group. Jimmy Cliff, Babylon, Peter Tetteroo, Break Out. 20.00 JOURNAAL NOS 20.20 AVRO'S TELEVIZIER 20.30 AVRO'S SPORTPANORAMA gewijd aan beroepsboksen en turnen. 21.10 BUITEN VOOR DE DEUR. Spel van Wolfgang Borchert. 22.30 TWEEDE JOURNAAL NOS TELEAC 22.35 UIT PREHISTORIE EN VROEGE GESCHIEDENIS 22.55 SLUITING NOS DE FABELTJESKRANT (kleur) JOURNAAL SCALA KRO HIJ EN ZIJ. (kleur) JOURNAAL NOS BONANZA, (kleur) BRANDPUNT EEN DAG MET EEN KNIP OOG. (kleur). Op een werk dag met muziek het leven door. TWEEDE JOURNAAL NOS SLUITING 18.50 19.00 19.03 19.30 20.00 20-20 21.10 21.50 22.33 22.38 14.05 -15.50 SCHOOLTELEVISIE 17.55 SCHOOLTELEVISIE 18.55 ZANDMANNETJE 19.00 LUCEAT. Katholiek - godsdienstige uitzepding. 19.30 ZIET U ER WAT IN? 19.45 HIER SPREEKT MEN NE DERLANDS 19.50 ZOEKLICHT 19.55 MEDEDELINGEN EN WEERBERICHT 20.00 JOURNAAL 20 25 LIONEL HAMPTON EN SARAH VAUGHAN 20.50 DE VERSCHRIKKELIJKE OUDERS. Spel van Jean Coc- teau. Een meer dan twintig jaar oud stuk, dat nog altijd boeit. Onderwerp is een fanatieke moederliefde waarvan eerst de zoon, later de moeder zelf, het slachtoffer wordt. 22.40 LIONEL HAMPTON EN SARAH VAUGHAN. (vervolg). 23.10 JOURNAAL 14.00 14.30, 15.00 EN 17.50 SCHOOL TELEVISIE. (17.45-17.50 Nieuws). 18.15 VOOR DE KLEUTERS 18.30 SCHOOLTELEVISIE 19.00 AFFICHES 19.25 VOOR DE KLEUTERS 19 30 UNE FEMME A AIMER 20.00 JOURNAAL 20.30 LE GRANDES ESPERANCES Toneelstuk naar de roman van Charlens Dickens. 21.45 CONNAISSANCE DU RéEL 22.45 JOURNAAL SARAH VAUGHAN 20.00 JOURNAAL EN WEER BERICHT 20.15 EEN GEBOORTE. Film van Eimar Hügler. 21.00 BERICHT AUS BONN 21.15 DIEFSTAL OP DE RENBAAN Avontuur van Ironside. 22.05 JOURNAAL EN WEER BERICHT 22.20 DE TWEEDE DAG NA DE DOOD. Film van Klaus Stephan over het mentaliteitsverschil tussen Europa en Afrika. Een botsing hiervan in een kleine Nigeriaanse samenleving leidt tot dramatische conflicten. 2330 JOURNAAL 17.30 JOURNAAL EN WEER BERICHT 17.35 DIE SPORT INFORMA TION 18.05 DIE DREHSCHEIBE 18.40 PAT UND PATACHON 19.10 VIER FRAUEN IM HAUS (kleur). T.v.-serie. 19.45 HEUTE 20.15 DER KOMMISSAR Aansluitend: kort nieuws. 21.15 WEEKEND OP ZIJN ITALIAANS AmusementsprogrammE 22.00 TAGEBUCH 22.15 JOURNAAL EN WEER BERICHT 22.25 CHERCHE PARTEN AIRE - PARTNERIN GESUCHT Ballet op muziek van Henrie Betti. (ADVERTENTIE) de snelle en zekere pijnverdrijver Vrijdag 7 november HILVERSUM 1 402 M N.O.S.: 12.00 Blik op de wereld: populair programma ovei ontwikke lingshulp. Overheidsvoorlichting 12.30 Uitzending voor de landbouw. NOS: 12.40 Stereo: Lichte grammo- foonmuz. 12.50 Recht en slecht, praat je 13.00 Nws. VARA: 13.11 Act. 13.20 Gedeeltelijk stereo: Klassieke muz. (gr.) 14.00 Stereo: Klassieke gram- mofoonmuziek. NOS: 14.10 Stereo: Lichte grammofoonmuziek, 14.30 Van je buren moet je het maar hebben: radiowedstrijd tussen Neder landse en Belgische micro-korfbal teams 15.00 Stereo: Klassieke kamer muziek (gr.) 15.15 Stereo: Aspekten van de kamermuziek: moderne ka mermuziek (gr.) 15-15 Stereo: Aspek ten van de kamermuziek: moderne kamermuziek 15.45 Toerismo: toeris tische inf. uit binnen- en buiten land. VPRO: 16.00 Nws. 16.02 VPRO- Vrijdag gevarieerd progr 18.00 Nieuws. 18.20 Uitzending De Vrije Gedachte: Oranje en republiek, lez.; 19.30 Nws.) VARA: 21.00 Stereo: Pia norecital: klassieke muz'ek NOS: 21.45 Stereo: Newport Jazz Festival 1969 22-30 Nws. 22.40 Med. VARA: 22.45 Act. 22.55 Stereo: Prettig week end: licht gev. platenprogr. 23.55 - 24.00 Nws. HILVERSU M2 298 M KRO: 12.00 Van twaalf tot twee, ge varieerd progr. (12.22 Wij van het land; 12.26 Med. t.b.v. land- en tuin bouw; 12.30 Nws 12-41 Act.; 13.00 Raden maar 14.05 Schoolradio muziekprogramma (opn.) TROS: 15.00 Stereo: Concert a la carte ver- zoekprogramma van operettemuziek 16.00 Nws. 16.02 Disco-drive-in: de showbusiness op de korrel genomen 17.00 Persoverzicht 17.15 Sportkom- pas 17.45 Act. NCRV: 18.00 Stereo: Koorzang: lichte muz. 18.19 Uitzen ding van de Anti Revolutionaire Par tij 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Wereld- panorama 19.10 Stereo: Veel gevraag de gewijde muz. (gr.) 19.40 Wijd als de wereld: wekelijkse internationale oriëtatie in kerk, zending en oecu mene 19.50 zingen met Cecilia: volks muziek 20.05 Op het weekend af: licht platenprogramma 20.58 Deside- rius Erasmus (deel 2) hoorspel. TROS nieuws over underground en west- coast music 22.30 Nws. 22.40 Tsjies plies: licht amusementsprogramma. 23.15 Stereo: Toontje later: licht ver- zoekplatenprogramma 23.45 Act. 23.55 -24.00 Nws. HILVERSUM 3 240 M EN FM VPRO: 12.00 Nws. 12.03 Top-30 (13.00 Nws.) TROS: 14.00 Nws. 14.03 Lynx (of Los) AVRO: 15.00 Nws. 15.03 Muziek Boetiek: licht gev. mu ziekprogramma (16.00 Nws.) 17.00 Nws. 17.02 Radiojournaal 1705-18.00 Zingende bougie: gev. platenprogr. voor automobilisten. BRUSSEL NEDERLANDS 324 M 12.00 Nws. 12.03 Gev. muz. (12.40- 12.48 Weerber., med. en SOS-berich- ten voor de schippers) 12.55 Buiten lands persoverzicht 13.00 Nws., weer bericht, med., dagklapper en SOS- berichten voor de schippers 13-20 Ta- felmuziek 14.00 Nws. Aansl.: School radio (15.00 Nws.) 15.30 Klass. muz. 16.00 Nws. 16.03 Berursber. 16.09 Voor de jeugd. 16.30 Britse volksmuziek. 17.00 Nws., weerber. en med. Aansl- Jazzmuz. 18.00 Nws. 18.03 Popmuz. 18.28 Paardesportuitslagen 18.30 Gr. muziek 18.35 Wegwijs wezen 18.40 Gr. muz. 18.45 Sportkroniek 18-52 Taai- wenken 18.55 Gr. muziek 19.00 Nws., weerber., act. 19.40 Oude muz. 20.15 Gr muziek 20.30 Gev. progr. (22 Nws.. berichten en cultureel nws 23.00 Nws.) 23.40—23.45 Nieuws. Ztrierda» 8 november HILVERSUM 1 402 M VARA: 7.00 Nws. en ochtendgym n: i?k 7 20 Socialistisch strijdi:.- 7 23 Weekeind: ieugduitz. VPRO 7.54 Deze dag. VARA: 8.00 Nws. 8.1 Van de vooroor 8.15 Z.O 135 gev programma (9.35 - 9 40 Waterstsn den) 10.30 Werkgeven en -neirrn programma over arbeid en arbe- verhoudingen 1050 Voor nu en ter, lez. 1100 Nws 11.02 Wegwiis- ti"? v >- ,- !- ntie '11 10 Go-'' wi.in behoeft geen krans- nieuwe op namen van jazz- en amusementsmuz 11.25 Oosteuropese kroniek 11.45 Een nieuw geluid: kennismaking met jon ge artiesten. HILVERSUM 2 298 M NCRV: 7.00 Nws, 7.10 Het levende woord v is oo 'i eerste gehoor- krii sieke gr muziek met nws. en art 8.00 Nws 8.11 Stereo- Gewijde m, (gr.) 8.30 Nws. 8.32 Voor de vrouw 9.00 Theologische Etherleergang 9 35 Gymnastiek voor de huisvrouw 9 45 Solistenkamer- muzikaal vraasée sprek 10.55 Kunst- en vliegwerk- ten" toonstellingsagenda 11.00 Nws 11 nü Wat is hopen?, lez. 11.15 Solarium een hoogtezonprogr. voor iederet>» pl.m. 11.55 Med 61 HILVERSUM 3 240 M EN FM KRO: 9.00 Nws. 9.02 Djinn- gev programma (10.00 en 11.00 Nws.)T

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1969 | | pagina 9