per 1 januari a.s. verplicht
ËÉlllléÉ
i
VIERKANTNUMMER DE VRIJE ZEEUW
GEVARENDRIEHOEK
V
iMtf W
0/> /Y/ff/J*'
Autowegen mogen per 1 januari 1967 alteen worden bereden door motor-
voertuigen, die snelter mogen en.kunnen rijden,cfar* AO km per uur.
n<y aartdui'dtna van autowegen met gescheiden rijbanen enohgelljk-.
vloerse kruisingen geschiedt per t januari 1967 door een "rechthoekig '\f
blauw bord (rechts onder}. Anciere autowegen worden aangeduid
door een vierkant blauw bord (links onder)-
*Het ronde blauwe bord (midden boven} «at na 1 januari 1967 geleide-
Hik verdwijnen,
VANAF 1 JANUARI IS HET VERBODEN UITZONDERLIJK LANGZAAM TE RIJDEN. DE VEILIGHEID
EN DE VLOTHEID VAN HET VERKEER EISEN NU EENMAAL DAT MEN ZICH AANPAST AAN
DE GEMIDDELDE SNELHEID VAN DE OVERIGE WEGGEBRUIKERS.
Met ingang van 1 januari a.s. zijn
bestuurders van motorvoertuigen
op meer dan twee wielen verplicht
om buiten de bebouwde kom een
gevarendriehoek in hun voertuig
mee te voeren.
Deze gevarendriehoek dient men te
gebruiken in de volgende gevallen:
BIJ DUISTERNIS
a. Indien van een stilstaand voer
tuig de achterverlichting defect
is. De driehoek moet dan goed
zichtbaar op de weg worden
geplaatst op ongeveer 30 m van
het voertuig in de richting van
het achteropkomende verkeer,
indien het voertuig rechts van
de weg staat.
b. Indien van een stilstaand voer
tuig de voorverlichting defect
is. De driehoek moet dan goed
zichtbaar op de weg worden
geplaatst op ongeveer 30 m van
het voertuig in de richting van
het tegemoetkomende verkeer,
indien het voertuig links van de
weg staat.
OVERDAG
Indien uw voertuig op een zodanige
plaats stilstaat buiten de bebouw
de kom, dat het niet tijdig door
andere bestuurders kan worden op
gemerkt, bijvoorbeeld na een bocht
of vlak over een viaduct.
Het verdient aanbeveling in dat ge
val de voorgeschreven afstand van
ongeveer 30 m ruim te nemen en
de driehoek zodanig voor de bocht
of op de top van het viaduct te
plaatsen, dat het achteropkomende
verkeer tijdig wordt gewaar
schuwd.
Plaats de driehoek zo mogelijk
niet op de rijbaan. Want het
plaatsen op de rijbaan kan ge
vaar opleveren voor andere weg*
gebruikers. Is dit onvermijdelijk
omdat het voertuig op de rij
baan staat, plaats dan de drie
hoek niet verder op de weg dan
noodzakelijk is om het voertuig
te markeren.