Is er een oplossing voor 't verkeersprobleem BEURSOVERZICHT RADIO EN TELEVISIE Enige uitweg ligt onder de grond AGENDA Pagina 7 DUSTS COMMENTAAR OP BEZOEK VAN ERHARD AAN NEDERLAND Het wegennet in de grote steden loopt achter op de werkelijkheid Conclusie van experts Donderdag 5 maart 1964 DE VRITE ZEEUW AKU. Hoogovens en scheepvaartwaarden hoger Het Damrak heeft gisteren de gunstige tendentie van dinsdag voor de internationale waarden verder voortgezet. Hierbij willen wij echter aantekenen dat de be haalde koerswinsten, ten opzich te van hot voorgaande slotni- veau, merendeels binnen zeer nauwe grenzen bleven. AKU en Hoogovens waren aan de vaste kant. De handel had aanvanke- li.jk weinig om het lijf doch in de tweede helft van de beurs- duur kwam er wat leven in de brouwerij in dc AKU- en Hoog- ovenhoek. Na een opening op 527 steeg de koers van de AKU- aandelen tot 532 als gevolg van lokale speculatieve vraag en wat dekkingsaankopon. De slotkoers van dinsdag was 525Va. Hoog ovens liepen op van 609 tot 616 door vraag van het publiek. Hiermede boekte Hoogovens een koerswinst van 8 punten. Philips opende op 148,50, daalde daar na als gevolg van gebrek aan affaire tot 148, om vervolgens op te lopen tot f 148,70. De stuk ken verlieten de markt op 148,40. Hierdoor behaalde Phi lips een koerswinst van 4 dub beltjes. Unilever was goed prijs houdend op 142.20, terwijl Kon. Olie een halve gulden hoger no teerde op 156,10. Vandaag, na beurs, zal de Kon./Shell-groep de jaarcijfers 1963 bekendmaken. Hierover niets dan goeds, aldus de beurs. Het dagelijkse Ameri kaanse aanbod in de Philips- hoek wordt in Amsterdam nog steeds zeer goed opgenomen. De Amerikaanse belangen van Phi lips hebben zeer gunstige cijfers gepubliceerd hetgeen de stem ming voor de elektro-aandelen gisteren zeker geen nadeel be rokkende. Zwitserland toonde enige belangstelling voor de Philipsaandelen. Amsterdam on dervond gistermiddag wat steun van Wall Street, waar het slot dinsdag, ondanks winstnemin gen, hoger lag. Ook de Neder landse hoofdfondsen lagen dins dag op de Newyorkse beurs ge vraagd in de markt, behalve K. L. M. Dit fonds werd in Am sterdam lager geadviseerd. De scheepvaartsector had gis teren de wind goed in de zeilen. In vele fondsen werd, zij het mondjesmaat, gedurende de ge hele beursduur gehandeld. De behaalde koerswinsten in deze sector bedroegen 1 tot 2 punten. Van de leidende cultures kon Amsterdam Rubber 1 puntje ho ger noteren op 119. De staats fondsen gaven een verder her stel te zien. In de lokale afdelingen is nog steeds geen einde gekomen aan de koersdaling van de aandelen Scholten Carton. Deze stukken, werden $irS25 geadviseerd, tegen dinsdag Ji3ü laten. Wyers gisteren 15 procent dividend en ex 5 procent stock. De aandelen werden gisteren niet verhandeld. Prins Dokkum stelt op dinsdag 17 maart de inschrijving met claimrecht open op nominaal 825.000 aandelen tegen 110 pro- cen.t De claimhandel begint op woensdag 11 maart op de incou rante markt. Beursindices 2/3 3/3 4/3 Int. conc. 563.2 566.2 569.0 Industrie 340,0 341.4 342.0 Scheepvaart 155.7 154.7 155.6 Banken 231.7 232.9 234.8 Handel, ene. 165.5 165.9 164.8 Algemeen 398.8 400.6 402.2 Nabeurskoersen AKU: (53iVa) Hoogovens: (613% Kon. Olie: 155.60156.20 (155.90) Philips: 148.00—148.50 (148.30) Unilever: 142.00—142.20 (142.40) Stemming: prijshoudend. Advieskoersen buitenlands bankpapier De advieskoersen voor buiten lands bankpapier, vandaag gel dend in Amsterdam, luiden: Engelse pond 10.05—10.15 Amerikaanse dollar 3.583.62 Canadese dollar 3.30-3.35' 2 Franse frank (100) 73.40—73.90 Belgische frank (100) 7.177.22 Duitse mark (100) 90.4590.95 Zweedse kroon (100) 69.3570.35 Deense kroon (100) 51.65—52.65 Noorse kroon (100) 49.85—50.85 Zwitserse fr. (100) 83.10—83.60 Italiaanse lire (10,000) 57.00—59.00 Oostenrijkse schilling (100) 13.94—14.03 Portugese escudo (100) 12.50—12.65 Spaanse peseta (100, gr. coup.) 5.92' 1—6,07'. 2 DONDERDAG 5 MAART Terneuzen: Luxor-Theater, f uur: „Lauwrence of Arabia" VRIJDAG 6 MAART Terneuzen: Gemeentehuis, 4 uur: Openbare vergadering raad van bestuur „Afvalwa terleiding Zeeuwsch-Vlaande- ren". VLIEGTUIGONGELUK IN INDIA Woensdagmorgen is een vlieg tuig van de Indiase luchtmacht in de rivigr de Hooghly, nabij Calcutta, gestort. De 22 inzittenden, allen leden van de luchmacht, kwamen daarbij om het leven. DE VERMISSING VAN TIMO RINNELT De politie van Frankfort heeft in het afgelopen etmaal twee mensen aangehouden wegens poging tot oplichting in verband met de vermoedelijke ontvoe ring van Timo Rinnelt. De eerste arrestant is een 41- jarige portier, die zich tegenover de redacties van een weekblad in Keulen en een dagblad in Frankfort had voorgedaan als contactman van de ontvoerders van Timo. In verband daarmee was hij reeds- de vorige week aangehouden, doch spoedig weer vrijgelaten. Daarna stelde hij zich opnieuw met de redacties in verbinding jnet de' mededeling de verblijf plaats van het vermiste jongetje te wéten. Al spoedig bleek, dat ook hier van zwendel sprake was, waarna hij opnieuw werd gearresteerd. De tweede arrestant is een 15-jarige scholier uit Hofheim, die de redactie van een krant in Frankfort had opgebeld met de mededeling, dat Timo in een huis in Frankfort-Hoechst ver borgen werd gehouden. Hij eiste daarbij een losgeld van zesdui zend mark. De redactie waar schuwde de politie, de de jongen aanhield. Hij beweerde bij zijn arrestatie in opdracht van twee onbekende mannen te hebben gehandeld. (Adv.) VRIJDAG 6 MAART. Hilversum I: 7.00 Nieuws; 7.10 Dagopening; 7.20 Gram.; 7.45 Radiokrant; 8.00 Nieuws; 8.15 Amusementsmuziek; 8.45 Piano spel; 9.00 Voor de zieken; 9.35 Waterstanden; 9.40 Klassieke orkestmuziek; 10.30 Morgen dienst; 11.00 Liederen; 11.15 In 't zilver, progr. voor oudere luis teraars; 12.00 Oud worden jong blijven, muzikale herinne ringen; 12.30 Med. voor land- en tuinbouw; 12,33 Meisjeskoor en instrumenteel sextet; 12.53 Gram. 13.00 Nieuws; 13.15 Licht instr. kwartet; 13.35 Lichte gr.; 13 55 Gram.; 14.05 Schoolradio; 14.25 Gevar. gram.; 15.15 Voor de vrouw; 15.45 Muzikale lezing; 16.30 Zangrecital; 17.00 Voordr.; 17.20 Moderne orkestmuziek; 17.40 Licht instrum. kwintet; 18.00 Amateursorkest; 18.20 Pro gramma voor de jeugd; 18.50 Be scherming Bevolking; 19.00 Nws; 19.10 Van horen zeggen en zin gen; 19.15 Kerkorgelrecital; 19.30 Radiokrant; 19.50 Gram.; 20.00 Geestelijke liederen; 20.30 Pris ma, gevar. progr.; 21.30 Muziek voor miljoenen; 22.05 Commen taar of discussie; 22.15 Blokfluit recital; 22.30 Nieuws; 22.40 In ternationale oriëntatie in kerk, zending en oekumene; 23.00 Kerk en muziek; 23.30 Klassieke en moderne liederen; 24.00 Nieuws. Hilversum II: 7.00 Nieuws; 7.10 Ochtendgym.; 7.20 Socialis tisch strijdlied; 7.23 Lichte garm. (om ca. 7.30 van de voorpagina); 3.00 Nieuws; S.13 Lichte gram.; 9.00 Gym. voor de vrouw; 9.10 Strijkkwartet; 9.40 Morgenwij ding; 10.00 Schoolradio; 10.20 Lichte grarri.; 11.00 Voor de vrouw; 11.40 Voor de kleuters; 11.55 Orgelspel; 12.20 Voor de landbouw; 12.30 Med. voor land en tuinbouw; 12.33 Tentoonstel lingsagenda; 12.38 Licht instrum. septet; 13.00 Nieuws; 13.15 Gram. 13.25 Beursberichten; 13.30 Licht orkest met zang; 14.00 Kabinet- orgel; 14.20 Bij de tijd en bij de thee. gevar. progr.: 16.00 Ver jaardagskalender van de lich tere muziek: 16.30 Inzicht en uit zicht; 17.00 Voor de jeugd: 17.30 SPIJKENISSE KRIJGT VOETBRUG Gisternacht is over de Groene- Kruisweg nabij Spijkenisse een overspanning aangebracht, die het laatste deel is van een voet brug, die daar wordt gebouwd. De gemeenteraad van Spijkenisse besloot in november tot het bou wen van deze brug zonder voor afgaand overleg met Gedepu teerde Staten van Zuid-Holland, die achteraf geen bezwaren tegen dit besluit hebben ge maakt. De brug, die 80 meter lang en 3 meter breed is, zal vrijdag in gebruik worden genomen. Da gelijks rijden over de Groene- Kruisweg ongeveer 10.000 auto's. Dit aantal is 's zomers in ver band met de trek van de Rot terdammers naar de kust nog groter. De weg snijdt de gemeen te Spijkenisse in tweeën, zodat vele inwoners deze weg meer dere malen per dag moeten oversteken. Dc linksgeoriënteerde „Frankfurter Rundschau" schreef giste ren, dat dc „stalende gezichten" van de deelnemers aan de confe renties in Den Haag meer schijn dan werkelijkheid waren. Grote prijzen in sporttoto Van de 558.973 Nederlanders die in de sporttoto van de afge lopen week speelden, heeft nie mand alle uitslagen goed voor speld. De 118.686,20 die be schikbaar was voor de eerste prijs, werd daarom bij de 64.837,20 van de tweede ge voegd. Voor het totaal bedrag van 183.705,40 komen vier ge lukkigen, die twaalf wedstrijden goed voorspelden, in aanmer king. Zij ontvangen elk een be drag van 45.926,40. De spoeling voor de extra- prijs is aanmerkelijk dunner. De 32.481,60 moet door 208 per sonen worden verdeeld, die ieder 157,ontvangen. „Er wordt gezegd", aldus het blad, „dat kanselier Erhard en minister Schroder overeenstem ming hebben bereikt over de Europese politiek met hun Ne derlandse ambtgenoten Marijnen en Luns. Dit klinkt niet slecht, maar concreet gesproken heeft men slechts besloten, de binnen landse ontwikkelingen in Enge land te zullen afwachten en voorlopig geen beslissende stap- pen te doen naar een politieke unie in Europa. In Den Haag werd niets bereikt wat de aan gelegenheden aangaat waar het thans in de praktische Europese politiek om gaat". De „Frankfurter Rundschau" schreef verder, dat minister Luns „vreugde kan scheppen in zijn triomf getuige te zijn van een Nederlands-Duitse eenheid tegenover De Gaulles conceptie". En het blad wil de Nederlandse minister dit genoegen gunnen, maar het vraagt of de grondslag van een Nederlandse triomf wel voldoende is als men de befaam- se soepelheid van Westduitslands kanselier in aanmerking neemt. Volgens het blad is het twijfel achtig of minister Luns werke lijk degeen zal zijn die het laatst zal lachen. COÖP. VRUCHTENVËILING „ZEEUWSCH-VLAANDEREN" TERNEUZEN Veiling van 4 maart 1964. GROENTEN Per stuk: Knolselderij 715 ct. Per kg: Rode kool 7—17 ct; Savo.ve kool 3741 ct; Boerekool 3538 ct; Breekpeen 58 ct; Waspeen 1026 ct; Prei A II 71 85 ct, B 4468 ct; Knolselderij 35 ct; Spruiten 6481 ct, afw. 16 ct; Uien I 15 ct, II 1—6 ct' Witlof A II 42—58 ct, B 46—60 ct, B II 3355 ct, afw. 1841 ct. AARDAPPELEN Per 100 kg: Bintjes I ƒ8,20 10,50. HARD FRUIT Per kg: Appelen. Golden Deli cious I m. 80 7480 ct, m. 75 7586 ct, m .70 6784 ct, m. 65 56—64 ct, m 60 42—49 ct, II m. 80 66—71 ct, m. 75 59—73 ct, m. 70 5964 ct, m. 65 4953 ct, m. 60 33—39 ct, II D 18—22 ct, III grof 37—45 ct, III fijn 18—25 ct; Jonathan I m. 75 48—50 ct, m. 70 5053 ct, m. 65 4448 ct, m. 60 32—34 ct. II m. 75 34—36 ct, m. 70 3538 ct, m. 65 35 ct, m. 60 29—30 ct, II D 20—22 ct. III grof 2931 ct, III fijn 1517 ct; Winston I m. 75 9091 ct. m. 70 95 ct, m 65 7630 ct, m. 60 54 56 ct, m. 55 30 ct, II m. 75 63— 64 ct, m. 70 55 ct, m. 55 2224 ct, III grof 35 ct. Drama in zakformaat Dinsdag vond in Bloomsbury (Engeland) een drama in zak formaat plaats: een man dreig de met een driejarig kind van het dak van een vier verdie pingen hoog huis te springen. Een geestelijke, politie-ogen- ten en brandweerlieden kwa men in actie en slaagden er na lang praten in, het kind uit zijn armen te nemen. De kleu ter bleek ongedeerd. De (on bekende) man werd door de politie in hechtenis genomen. (van onze correspondent» HAMBURG (P P) Wie in de gelegenheid is op de spiisaren van een normale werkdag het verkeer in de grote steden van ons land te observeren, zal vol ontzetting de handen ineen slaan. Regelmatig ont staan verkeersknopen, die slechts met man en macht en veel tijd verlies kunnen worden ontward. De verkeersstromen zijn soms be angstigend en wanneer we daarbij het wegensysteem bezien, dan zal iedereen moeten toegeven, dat in de meeste grote steden de wegen situatie ver achterloopt bij de huidige stand van het verkeer. Voor opgroeiende mensen;" 18.00 Nieuws; 18.15 Kamermuz.; 18.30 Sportspiegel; 18.40 Jazz-rondo; 19.00 Kiosk, bespreking van ar tikelen uit zojuist verschenen weekbladen. 19.10 Adoptie, een kinderbeschermingsmaatregel en vraaggesprek; 19.30 Klarinet en piano; 19.50 Daarom. praatje; 20.00 Nieuws; 20.05 Dodendans, hoorspel; 21.00 Metropple orkest; 21.30 Alle ëlf!, radiocompetiüe; 22.15 Licht instrum. trio; 22.30 Nieuws; 22.40 Marimba; 23.10 Lichte gram.; 23.45 Socialistisch nieuws in Esperanto; 23.55 Nws. Brussel (VI.): 12,00 Nieuws; 12.03 Interludium; 12.15 Lichte muziek; 12.50 Beursberichten; 13.00 Nieuws; 13.20 Satirelier- tjes; 14.00 Nieuws; 14.03 School radio (om 15.00 nieuws): 15-45 Lichte muziek; lti'.OO Nieuws; 16.03 Beursberichten; f6.09 Or kestmuziek; 17.00 Nieuws; 17.15 Lichte muziek; 19,00 Nieuws en radiokroniek; 19.40 Z'arig; 19.45 Echo's uit de natuur; 20:00 Zang; 20.15 Theaterkron.; 20.40 Vlaam se volksmuziek; 21.00 Boekbe spreking: 21.15 Koormuziek; 22.00 Nieuws; 22.15 Nieuwe gram.; 22.35 De zeven kunsten; 22.50 Lichte muziek; 23.00 Nws; 23.05 Magische momenten; 23.55 Nieuws. Televisieprogramma's. Ned. TV (kan. 7): 19:30 Vogel eiland, filmreportaige; 20.00 Jour naal; 20.20 Achter' liet nieuws; 20.45 Voorstelling; .spectacle- coupé; 21.40 Reactiesop reac ties; 21.45 Zo is hettoevallig ook nog eens een keer; 22.30 Journaal. Experimentele uitzendingen op het 2e net (kan. 27): 20.20 Die Dubarry, opera (éen opname van de Duitse televisie). VI.-Belg. TV: 14.05 Schooltele visie; 19.00 Franse les; 19.20 Pro gramma voor de teenagers; 19.50 De weerman; 19.55 Sport; 20.00 Nieuws; 20.20 Si le vent te fait peur, psychologische speelfilm; 21.40 Nieuws; 21.50 De fontein van Bakhchissarai, ballet. Bij de mgang van de parkeergarage neemt de automobilist zijn kaart uit de automaat in ontvangst. De verkeerSdeskundigen worden niet alleen geconfronteerd met dit probleem, maar daarnaast ook nog met de parkeermoeiliikheden in de grote steden. Waar al te weinig ruimte is om de verkeersstroom te verwerken, daar is uiteraard in het geheel geen ruimte om duizenden en nog duizenden auto's gelegenheid tot parkeren te bieden. De parkeer- beperkingen door middel van par- keermeters en parkeerschijven zijn lapmiddelen en lossen dit probleem beslist niet afdoende op. In tal van straten wordt al dubbel geparkeerd, speciale ploegen politiemannen de len'bekeuringen uit voor overtre dingen van parkeerverboden, maar het aantal meters beschikbare stoep- Tuimte wordt eerder kleiner dan groter door de toenemende drukte. In alle landen waar welvaart heerst en de bevolking zich in grote aantallen het genot van gemotori seerde verkeersmiddelen kan per mitteren, neemt de intensiteit van het verkeer met enorme sprongen toe. De ontwikkeling gaat zo snel, dat de ontwikkeling van het wegen net zwaar achterblijft, temeer, daar men bier pas iets aan gaat doen wanneer de nood gaat dringen. In. de periode van voorbereiding en uit voering van verbeteringen ontwik kelt het verkeer zich weer in zo'n mate dat de nieuwe wegensituatie alweer achterloopt wanneer ze nog nauwelijks is gerealiseerd, terwijl tijdens de werkzaamheden het inten sieve wrkeer in de grote steden ernstige moeilijkheden en stagnatie ondervindt. HET MES ER IN HAMBURG, de met twee mil joen inwoners grootste en met 1 auto op elke 7 inwoners drukste stad van de Duitse Bondsrepubliek, beleefde kortgeleden in de binnenstad een ware verkeerschaos. Straten en bruggen rondom het centraal station werden enkele maanden voor het gemotoriseerde verkeer afgesloten, omdat men behalve met de uitbrei ding van de ondergrondse ook is be gonnen met het graven van tunnels onder dit bijzonder verkeersinten- sieve punt in de city, dat ook wel het „neuralgische punt" van de stad wordt genoemd, ten behoeve van de aanleg van brede snelwegen. Later zal deze tunnelstraat overgaan in een zwevende straat en de binnen stad van het meeste doorgaande verkeer bevrijden. Hier rekent men er op dat in 1966 niet minder dan 50.000 personen per dag zich met hun auto in de bin nenstad zullen voortbewegen. Voor al deze wagens möèt een plekje wor den gevonden om te kunnen rijden en daarnaast moeten de openbare vervoermiddelen op de een of ande re manier zo attractief en efficiënt georganiseerd worden, dat het zoge naamde „park-and-ride" systeem langzaam aan populariteit zal gaan winnen. Met dit systeem beoogt men, dat automobilisten die in de binnenstad moeten zijn, hun wagen aan de rand van deze binnenstad parkeren en verder gebruik maken van de openbare vervoermiddelen. Dit systeem is in de meeste steden niet erg populair in verband met het ongemak en het tijdverlies. Er zal dus heel wat aan het openbare ver voer moeten veranderen wil dit systeem een succes kunnen worden. AUTOMATISCHE GARAGE VOOR HET PARKEREN in de stad heeft men grote plannen en wel door de bouw van ultra moder ne parkeergarages, waarin het ver keer automatisch wordt geregeld. Onder de Hamburgse Kunsthalle heeft men al een dergelijke garage gebouwd, een waar wonder van techniek. Zodra men deze garage binnenrijdt, wordt de wagen door een t'oto-elektriscbe cel geteld en te gelijkertijd door een televisiecamera op een beeldbuis zichbaar gemaakt. Dan dirigeren elektronisch gestuur de lichtsignalen de bestuurder met zijn auto naar een vrije plaats op de juiste verdieping. Rode lichten ver hinderen, dat men reeds bezette eta ges of vakken binnenrijdt. Verlaat een voertuig zijn plaats, dan springt het licht automatisch op groen. Als de automobilist bij de in gang van de garage zijn parkeerbil- jet met het daarop afgestempelde tijdstip van binnenkomst uit de automaat haalt, verschijnt er tegelij kertijd bij de cassière aan de uit gang een duplicaat van dit biljet. Deze dame rekent echter niet alleen af, zij observeert binnenkomende voertuigen en de beide verdiepingen van de parkeergarage, die zij op beeldbuizen kan zien, controleert het signalensysteem en geeft via een luidsprekerinstallatie aanwijzingen als verkeersopstoppingen of moei lijkheden dreigen. Verlaat de auto mobilist deze garage, dan wordt het parkeergeld automatisch uitgere kend en het enige wat de cassière in sommige gevallen te doen heeft is geld wisselen. STRATEN ONDER DE GROND 7 EVEN ZORGELIJK als in Ham burg is de verkeerssituatie in ande re steden van de bondsrepubliek. Overal vecht men met dezelfde pro blemen. Hoe kan op lange termijn In Hamburg lopen sommige wegen al onder elkaar door. Toch moet er nog veel gebeuren voordat men de dTeigende verkeerschaos heeft bezworen. Op baar beeldbuizen kan de cassière atie bewegingen van de auto's volgen en door middel van het paneel voor haai' alle lichtsignalen bedienen. de algehele verkeerschaos worden vermeden In west-Berlijn kwamen onlangs Duitse en buitenlandse verkeersex- perts bijeen om over al deze stede- bouwkundige problemen te óverleg gen. Men was het er over eens, dat in de toekomst het stadsverkeer on der de grond zal moeten plaatsvin den. Hier hangt mee samen dat er wegen en middelen zullen moeten worden gevonden om de tunnels die hiervoor nodig zijn sneller te bou wen dan tot nu toe en daarbij mag het reeds zo intensieve huidige ver keer zeker niet voor lange tijd (mis schien jaren) ernstig worden gehin derd. Het „park-and-ride" systeem hoopt men in Berlijn en Hamburg te bevorderen door uitbreiding van het ondergrondse spoorwegnet en een hogere frekwentie van deze treindiensten, maar voor alle ande re metropolen zonder metro, zoals München, Stuttgart, Frankfurt am Main, Neurenberg, Hannover, Bre men, Keulen, Düsseldorf, Essen, Dortmund en Duisburg blijven enor me problemen bestaan. Experts zien de enige oplossing voor dit probleem in een metro, die rijdt met topsnel- heden van 80 kilometer per uur en die een vervoerscapaciteit heeft van ongeveer 40.000 reizigers per uur. Zoiets is volgens deze heren slechts het bespreken waard, mindere ca» -Safliteitért bjgye® l»!Bisl!deiSï». ALLEEN BERLIJN IS „BIJ" IN BERLIJN heeft men reeds een deel van de zogenaamde „Stadt- autcbahn" waaraan in 1956 werd be gonnen, klaar, doch dit net van krui- singvrije snelwegen in de stad, waar nodig ondergronds, zal een totale, lengte van niet minder dan 100 ki lometer moeten krijgen. Volgens verkeersdeskundigen ligt de stad Berlijn gunstig ten opzichte van de snelle ontwikkeling van het verkeer. Bovendien beschikt men er behalve over een ondergrondse (U-Bahn) ook over de bovengrondse (S-Bahn). Alle andere steden liggen op de een of andere manier achter en zul len op korte termijn met ver voor uitstrevende toekomstplannen moe ten komen, willen ze die achterstand kunnen inhalen. Voor onze grote steden, zoals Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht liggen de kaarten veel moeilijker, niet alleen door gebrek aan ruimte, maar ook door de slappe bodem. Toch zullen ook daar op korte termijn diep ingrijpende maat regelen moeten worden genomen, die misschien heel veel geld kosten, teneinde een dreigende verkeers chaos te voorkomen. We zien 4» voorbeelden in geheel i

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1964 | | pagina 7