Een pittige zuster FINANCIËLE HULP AAN DE ANTILLEN MERKWAARDIGE ONTHULLINGEN IN HET BERR6HTE EUTHANASIE-PROCES Remaning verlaat Britse vrachtboot o? Atlantische Oceaan Geef uw soep de volle kracht van sap; 'g, mager rundvlees: met Liebig WÊÊÊÊÊÊ Spoorwegtarieven weer omhoog Donderdag 20 februari 1964 DF, VRIfF ZFFUW Pagina 3 TWEEDE KAMER Over de begroting van het kabinet van de viee-minjster-president en het door de regering ingediende wetsontwerp met betrekking tot het deelnemen in de financiering van een door ae Nederlandse Antillen vastgesteld ontwikkelingsplan voerden de heren Berkhou wer (VVD), Moorman (KVP), Mellema (CHU), Nederhorst (PvdA), Meulink (AR) en Jongeling (GVP) het woord. Vrijwel alle sprekers vroegen aandacht voor de Surinaamse en Antilliaanse arbeiders, die thans in Nederland werken. De heer Mellema vroeg of het geen overweging verdiende degenen die naar hun land terug willen hiervoor niet de middelen bezitten, tegemoet te komen. De Kamer toonde zich ver heugd dat de minister, die thans met de zorg voor de overzeese delen van het koninkrijk is be last, goed thuis is in de interna tionale landbouwproblematiek Wellicht, zo zei de heer Moor man, kan de minister bij zijn bezoek aan de Antillen en Suri name een rol spelen bij de op lossing van de begrotingsproble men die zich in het bijzonder bij de Nederlandse Antillen voofldoen. De heren Meulink en Jonge ling vroegen zich af in hoeverre de belangstelling van het be drijfsleven voor deze landen ge stimuleerd zou kunnen worden. De heer Berkhouwer vroeg wanneer met het Verenigd Ko ninkrijk zal worden onderhan deld over de grens tussen Suri name en Brits-Guyana. Ook be pleitte hij stimulering van het toerisme naar Suriname en de Antillen uit Nederland. De heer Mellema vroeg of het niet mogelijk zou zijn de toe passing van moderne landbouw technieken, in het bijzonder in 'Suriname, nog meer te bevor deren. Alle sprekers gingen akkoord met het ingediende wetsontwerp tot deelneming aan de financie ring van het ontwikkelingsplan voor de Nederlandse Antillen. De heer Jongeling toonde zich bereid eventuele risico's mede te dragen, gezien de historische banden en de als gevolg van de vroeeere slavernij ontstane ere schuld. Minister 'Biesheuvel deelde mee, op 7 maart naar de West te zullen vertrekken om met Suriname en de Antillen ken nis te maken. Naar zijn mening is het sta tuut van het koninkrijk een bruikbaar instrument gebleken. Inzake het geschil tussen de landsregering van de Nederland se Antillen en de eilandsraad van Curacao zei de minister, dat naar zijn stellige overtuiging deze financiële moeilijkheden zullen worden opgelost. Het be treft hier een interne kwestie, die van Nederlandse zijde niet met „gouden koorden" mag wor den gebonden. De tarieven van de Nederland se Spoorwegen voor het reizi- gersvervoer en het goederenver voer zullen volgende maand met ï-esp. gemiddeld zes en gemiddeld acht procent worden verhoogd. Hoewel verwacht wordt, dat de verlies- en winstrekening van de Nederlandse Spoorwegen over '63 sluitend zal zijn, vertoont de ver houding tussen kosten en op brengsten inmidde's weer een on gunstige ontwikkeling. In ver band hiermee was een aanpas sing van de tarieven niet te ver mijden. De Staatssecretaris van Verkeer heeft daarom toestem ming verleend voor een herzie ning van de tarieven van het rei zigers- en goederenvervoer. Voor wat het reizigersvervoer hel relt zullen de tarieven voor de plaats bewijzen enkele reis en retour over de afstanden tot negentien rësp. zeventien km, niet worden verhoogd. De verhoging vande prijzen der algemene abonne mentskaarten en van de traject abonnementen zal ongeveer vijf procent bedragen. De tariefsverhoging gaat voor het goederenvervoer op 1 maart in en voor het reizigersvervoei op 15 maart. De jongste tariefsverhoging is lager dan waar de N. S.-directie eind vorig jaar om had gevraagd. Het was de wens van N. S., dat deze verhoging met ingang van 1 januari van kracht zou zijn ge wórden. Zouden de Spoorwegen door de tariefsverhoging geen vervoer derven, dan mag worden veron dersteld dat de opbrengst van de verhoging ongeveer 40 miljoen gulden per jaar zou bedragen. De N. S.-directie verwacht echter dat door de tariefsverhoging de omvang van het reizigers- en goederenvervoer iets zal afna men, waardoor de opbrengst uiteraard 'agcr komt te liggen. Toeslagbewijzen voor D-trei- nen, bagageprijzen en perron- kaarten vallen niet onder de ver hoging van de tarieven. De vast- rechtbewijzen (ƒ25) en de acht daagse abonnementskaarten (ƒ40 tweede klas en ƒ60 eerste klas) blijven eveneens ongewij zigd. De algemene abonnementskaar ten worden wél duurder De oude prijs voor een tweede klas kaart was voor de eerste maand 95 en de daaropvolgende maanden f 80. Dit wordt eerste maand f 100 en ue volgende maanden ƒ85. Voor ce eerste klasse waren de oude prijzen resp. 142,50 en 120. Dit j Vragen over de keuze van Aruba als tussenstation van de luchtvaartmaatschappij Panam beantwoordde de heer Biesheu vel, dat deze maatschappij reeds vijf maal per week Curacao aan doet. Panam hoefde krachtens de geldende luchtvaartovereen komst geen landingsrecht te vragen. Het was eigen initiatief van deze maatschappij. Naar de mening van de vice-premier is het voor de K.L.M. zaak de grootst mogelijke spoed te be trachtten bij de onderhandelin gen met de landsregering van de Antillen. Na de replieken merkte de minister nog op, dat het snel onderhandelen van de K.L.M. met de Antilliaanse regering be trekking heeft op de wens van zowel de K.L.M. als van de Nederlandse regering om te komen tot de oprichting van een Antilliaanse luchtvaartmaat schappij. Herinnerd werd ook aan het feit, dat nog een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij, te weten de „Trans Caribean Airways", ter plaatse werkzaam is. De begroting werd zonder hoofdelijke stemming aangeno men. BESTRIJDING RDNDER T.B.C. Daarna heeft de minister van Landbouw het intrekken van de „wet bestrijding tuberculose on der het rundvee" en een daar mee samenhangende wijziging van de veewet verdedigd. Daarbij kwamen de afgevaar digden Van Koeverden (K.V.P.), Tuvnman (V.V.D.), Koekoek (B.P.) en Van Dis (S.G.P.) aan het woord. De gezondheidsdienst voor die ren van het Landbouwschap zal in de toekomst de maatregelen ter bestrijding van runder-t.b.c. ter hand nemen. Daartoe zullen kosten via heffingen worden voldaan. De heer Van Koeverden wilde een rijksbijdrage ter bestrij ding van die kosten. Dat kon de minister niet beloven. Gewezen werd op de praktijk in het bui tenland, waar de kosten van bestrijding van veeziekten uit de schatkist betaald worden. De heer Van Dis bepleitte ver lenging van de termijn waar binnen gewetensbezwaarde boe ren goedgekeurd vee mogen aanhouden zonder medische con trole. (Men moet dit vee na 28 maanden opruimen). De minis ter zei, dat dit niet kan in ver band met belangen van volks gezondheid en de werkingster mijn van het vaccin. De heer Koekoek wilde vol strekte vrijheid voor de boeren en geen bemoeiing van het Land bouwschap. De clausule dat con troleren ie ambtenaren bedrijven en gesloten gebouwen mogen betreden, stuitte hem tegen de borst. De heer Tuynman voelde voor een rijksbijdrage. De heer Koekoek en de zijnen, alsmede de heer Van Dis, wens ten aantekening van tegenstem men toen de voorstellen z. h. st. onder de voorzittershamer door gingen. „Verkeersborden" in Mariaheide Onbekenden hebben gister nacht ter weerszijden van de provinciale weg en aan beide kanten van het dorp Maria heide borden geplaatst. Op de borden, die te zien zijn vóór dat men het dorp binnenrijdt, is te lezen: Langzaam rijden a.u.b. Wij hebben onze kinde ren lief". Wanneer men het dorp voorbij is, leest men op een ander bord: „Dank u wel, chauffeur, en goede reis". „EEN HEITJE VOOR EEN KARWEITJE" Ook dit jaar zul'en kabouters, welpen, padvinders, gidsen en verkenners in ons land weer de handen uit de mouwen steken. Ze doen dat tijdens de jaarlijkse actie „een heitje voor een kar weitje", die za] worden gevoerd op donderdag 2 en vrijdag 3 april. De hoofdcommissarissen en de presidentes van de vier padvm- dersorganisaties hebben een op roep tot de padvinders gericht. De vier betrokken organ'sat'es zijn: 't Nederlands Padvindsters- gilde; de Nederlandse Gidsenbe- weging; de vereniging der Ne derlandse Padvinders en de Ka tholieke verkenners. De 57-jarige dr. Hans Hefel- mann, de enigë van de vier be klaagden in het „euthanasie- proees" die zich niet door ont vluchting of zelfmoord aan be rechting heeft onttrokken, heeft woensdag voor zijn rechters uiteengezet -aarom hij zichzelf tot één der grootste Duitse des kundigen op het gebied van „doden uit genade" heeft ge maakt. Dinsdag had hij reeds verteld dat zijn moeder, die ongeneeslijk verlamd was, in 1935 had gepro beerd een einde aan haar leven te maken. Na haar ondraaglijk lijden lange tijd te hebben gade geslagen, had Hefelmann met de doktoren gesproken over de mo gelijkheid haar een „genade- dood" te geven. De artsen ver klaarden echter, dat de wet dit niet toestond. In 1937 overleed zijn moeder aan haar kwaal. Het lot van zijn moeder, zo verklaarde Hefelmann, had hem doen twijfelen aan de juistheid van het argument, dat doden uit genade dient te worden ver boden, omdat men nooit weet of een geneeswijze kan worden ontdekt. Hefelmann trachtte op dit gebied een grondige kennis te vergaren, om na te gaan of zijn opvattingen wettelijk en moreel te rechtvaardigen zou den zijn. Hij besprak dit vraag stuk met een zekere dr. Unger, die een roman over dit onder werp had geschreven en ook bij Hitler's euthanasie-programma was betrokken. De openbare aanklager stelde Hefelmann de vraag of hij ook de werken van hedendaagse ju risten had bestudeerd en of hij op de hoogte was van een reso lutie van een commissie van Duitse deskundigen op het ge bied van het strafrecht, waarbij euthanasie werd verboden. Hefelmann antwoordde hierop dat in verband met de geheim houding die voor Hitler's orders met betrekking tot het euthana sie-programma was opgelegd, het hem destijds niet mogelijk was geweest met juristen over deze zaak te praten. Tijdens zijn verdere verhoor vertelde Hefelmann, dat hij hoofd was van een onderaf deling van Hitler's privé-seere- t.ariaat, die klachten en verzoe ken van particuliere personen behandelde. Als zodanig had hij altiid getracht onrechtvaardig heden te voorkomen of te ver achten. Éénmaal was hij daar door in conflict gekomen met ^einhand Hevdrïch. to»n hoofd van de veiligheidspolitie, die later liet vragen „of Hefelmann nog steeds tewen de S.S. werkte". Over de leiding van de natio- naal-socialistisehe partij in die 'aren. verklaarde Hermann dat, hoewel Hitier de „Führer" was, de leiding der partij feite- hjk bij Rudolf Hess berustte en 'ater, m diens vlucht naar En gland in 1941, bij Martin Bor- mann. Toen Bormann de leiding overnam begon de degeneratie. Voorts vertelde Hefelmann nog, dat hem eens toestemming was geweigerd een hem door de Ttaliaanse koningin verleende onderscheiding aan te nemen. Philip Bouhler, hoofd van de kanselarij, had hem gezegd dat waar Hitler en Mussolini bond genoten waren en Mussolini niet op goede voet stond met het Italiaanse koningshuis, Hefel mann deze onderscheiding niet kon aannemen. Het was aan deze Bouhler (die in mei 1945 zelfmoord zou heb ben gepleegd), dat Hitier zijn order tot opstelling van het euthanasie-programma zou heb ben gericht. GARAGE UITGEBRAND De garage van de heer F. van Loon aan de Heiweg in Heroen is dinsdagmiddag uitgebrand. Er was veel brandbaar materiaal, zoals vaten olie, benzine en auto banden in opgeslagen. De schade loopt in de tienduizenden gul dens. De brandweer kon bijtijds twee gasflessen uit de garage halen en de monteur M. v. d. Bolt zag nog kans de twee auto's die in de garage stonden, naar buiten te rilden. Op het moment van de brand was de heer Van Loon, die brandweerman is, in Os. Hfl was tegen brandschade verzekerd. De oorzaak van de brand is onbekend. (Adv.) De bemanning van het Britse vrachtschip „Ambassador" heeft midden op de Atlantische Oceaan het schip verlaten, dat in een ruwe zee zware slagzij maakte. Het schip was op weg naar Enge land met een lading graan. Het Italiaanse passagiersschip „Leo nardo da Vinei" (ruim 33.000 ton) is ter plaatse aangekomen, maar heeft gemeld dat het gevaarlijk is, „boten uit te zetten bij de toe stand van de zee". man alsnog te redden. De „Am bassador" maakte een slagzij van 45 tot .50 graden en kon dus ieder ogenbrik kapseizen. Het schip is geladen met graan, dat het instromende water gretig opzuigt en de handelbaarheid van het zinkende schip ernstig belemmert De bemanning van de „Elbe" krijgt bij zijn pogingen te redden wat er te redden valt, alle steun van de bemanning van een schio van de Amerikaanse coastguard, dat eveneens ter plaatse is. Alléén Liebig tabletten zijn bereid uit sappig, mager rundvlees van AA kwaliteit - volgens het originele Liebig recept. Voor een heerlijke, goudgele vleesbouillon. Vol en krachtig, met peterselie en 9 andere geurige zomerkruiden. Tracteer uw gezin op extra krachtige soep: neem er een paar in huis! 35 ct per dubbeltablet. tijdelijk 2 dubbeltablet ten van ,70" voor 62 cent UI WWJJ, J -J— - J wordt nu ƒ.150 en 127,50. Door ANN RUSH 5) Sally begaf zich weer naar het omroepsysteem, keek hoe de dokter de patiënt onderzocht; zijn gezicht stond gespannen en hij had de ogen strak gericht op de sphygmomanometer, waar mee de bloeddruk werd opge nomen. „Voortmaken," drong hij aan, „we kunnen geen moment verspillen! Lawrence, help eens een handje!" Hoewel dokter Adamson nooit haast scheen te hebben vormde hij gedurende het volgende urn- het middelpunt van een onge looflijk maar goed georganiseerd team. Het chirurgische team waste zich, hielp elkaar met de gesteriliseerde schorten, mas kers en handschoenen en drom de zwijgend de kleine operatie kamer binnen. Beth Marshall, de narcotiseuse, met krulspelden onder haar mutsje, was al bezig. Sally, die tijdens haar opleiding ook in de OK had gewerkt en door dokter McLeod dikwijls was geprezen om haar inzicht, behoorde nog steeds niet tot het uiterst ervaren team, waarvan dokter Adamson geen enkele vergissing verwachtte. Ze had meer dan eens zijn scherpe, snierende opmerkingen gehoord als een assistent niet dadelijk het juiste instrument aanreikte, en het vooruitzicht van de komende minuten, misschien wel uren, deed haar de adem in de keel stokken. Haar handen waren ijskoud. Genadeloos brandde het licht op de operatietafels. Op Adam- soms voorhoofd parelden kleine zweetdruppeltjes en telkens on derbrak Sally haar taak even om ze weg te wissen eer ze de chirurg in de ogen vielen. De stem van de dokter dreun de onophoudelijk en monotoom door de zaal: „Doek klem mesNu en dan keek hij vragend naar Beth; ze antwoord de met een geruststellend knik je. De bloeddruk van de patiënt was niet verder gedaald, zijn hartslag was zwak maar niet al te onregelmatig. Tenslotte lag de laatste kogel keurig naast de andere in een bakje. Als de politie er naar vroeg, kon zij ze zo krijgen. De laatste wond was ontsmet en behande'd, de gebro ken arm was gespalkt. Met een zucht legde dokter Adamson de rest van het brede elastiek dat hij om de arm had gewikkeld weg. Weer was er die bezorgde trek op zijn gelaat en zijn lippen bewogen. Sally, die vlak naast hem stond, hoorde hem zeggen: „Zo, Nick, kerel, als je geen shock krijgt red je het wel." Maar het volgende moment richtte hij zich weer tot haar op die voor hem zo typerende, onpersoonlijke toon: „Maakt u de zaak hier af, zuster, dan zal ik de politie ontvangen." Hij wees op het leukoplast; Sally wikkelde het met voor zichtige, maar stevige vingers om de gewonde arm. Strak keek ze naar het bleke gezicht op de operatietafel. Ze kon onmoge lijk zeggen of de jonge onbe-' kende, die door dokter Adam son „Nick" was genoemd, nog ademde. De vingers, die in haar linkerhand rustten, waren ijs koud. De narcotiseuse, die op het zelfde ogenblik merkte dat er iets mis ging, greep al naar de injectiespuit, die ze voor geval van nood had klaargemaakt. Sally keek toe hoe ze de magere, gespierde arm ontsmette en de naald in het vlees drukte. „Haal Vriesgezicht", beval ze kort. „Vlug!" En Sally die er vaak naar had verlangd, dat dokter Adamson wat persoonlijke belangstelling voor zijn patiënten zou tonen, zag haar wens nu vervuld. Hij keek op van zijn ingezeepte handen en zonder te wachten tot ze iets zei doopte hij ze in het ontsmettingsmiddel. Hij ren de letterlijk terug naar de ope ratietafel; de aderen op zijn voorhoofd waren gezwollen, en terwijl'hij de verpleegster en de, narcotiseuse bevelen toeblafte,! begon hij de rug en de schou ders van de bewusteloze man te masseren. Op zijn aanwijzingen drukte Sally op de borstkas en liet de druk dan verminderen de enige vorm van kunstmatige ademhaling welke men kon toe passen, nu de rechterarm van de patiënt nog niet geheel ver bonden was. Beth Marshall gaf een tweede injectie. Langzaam begon de borst on der Sally's handen uit eigen be weging te rijzen en dalen eerst nog aarzelend, maar al lengs zekerder en regelmatiger. Pas toen durfde ze even op te kijken. Het gezicht van dokter Adamson droop van het zweet, maar.... hij glimlachte! Dokter Adamson die glimlachte Ze kon het haast niet geloven. „Prachtig," zei hij. „U hebt schitterend werk geleverd, al lebei. Zuster Cam'in, waarschuw zuster Clay. We moeten een kamertje apart hebben, vlak bij de OK in de buurt. Het kan me niet schelen wie ze er uit moet zetten dit is een noodgeval." Sally slikte. De hoofdzuster was nu niet bepaald het type, tegenover wie een pas afgestu deerd verpleegstertje zich veel kon veroorloven, zelfs niet uit naam van een van de doktoren. Ze probeerde het bevel van dok ter Adamson ietwat te omkle den, maar desondanks snakte zuster Clay even naar adem. Daarna zei ze koel, dat de oude mevrouw Thurber desnoods op een kamer voor twee personen kon worden gelegd, als een van de verplegers tenminste zo gauw voor een bed kon zorgen. (Wordt vervolgd.) De schenen bevonden zich op zeshonderd mijl ten z.o. van Ha lifax. De 7.300 ton metende „Am bassador" heeft een bemanning van 35 kopnen. Het schio had eerder gemeld, cat de machines niet meer werkten, dat er water in de machinekamer stond en dat een reddingboot stukgeslagen was. De windsnelheid bedroeg 75 tót 90 kilometer per uur, terwiil de golven een hoogte van zes meter bereikten. Een vliegtuigvan de Ameri kaanse kustwacht wierp in de buurt van het Britse schip enkele reddingvlotten af, maar moest terugkeren naar Halifax om nieuwe brandstof in te nemen. Een toestel van de Canadese luchtmacht cirkelde boven de vrachtboot De bemanning van een Cana dees vliegtuig meldde later, dat zich nog verscheidene mensen aan boord van de vrachtboot be vonden. Men had ook gezien hoe een vlot met zeven mensen om sloeg. Deze slaagden er ech ter in het vlot weer recht te krij gen. De „Leonardo da Vinei" be richtte dat het vrachtschip als gevolg van hoge zeeën niet dicht te benaderen is. Nadere berichten melden dat de Ambassador steeds meer slag zij maakt. Een Noors passagiers schip heeft de plaats ingenomen van de „Leonardo da Vinci", die de plaats van het ongeluk heeft verlaten na dinsdag en de gehele daarop volgende nacht vergeefse pogingen in het werk te hebben gesteld, de opvarenden van de „Ambassador" aan boord te ne men. De „Frün",- een Noors schip zou drie bemanningsleden van de Britse vrachtboot hebban op gepikt. Het merendeel van de 35 opvarenden bevindt zich nog in reddingboten of op reddingvlot ten, die door de onstuimige zee heen en weer worden geslingerd Vier leden van de bemanning zijn nog aan boord van de „Am bassador". Het weer is nog niet verbeterd Er woedt een storm met windstoten van 140 kilome ter per uur. De golven bereiken een hoogte van tien meter. stMIT'S ZKF'ÏT.FEPROOT "I.R1Ï OP WEG NAAK AMBASSADOR De zeesleepboot „Elbe" (4500 ipk) van L. Smit en Co's Inter nationale Sleepdienst is op weg naar de „Ambassador" (7308 brt). De „Ambasador" maakte zware sHgzij. De machinekamer stond vol water. De „Elbe", die op' de Atlantic opereerde, werd woens dagavond bij de „Ambasador" verwacht. Kanitein W. Verschuur van de sleepboot „Elbe" meldde gister avond. dat veertien opvarenden van de „Ambassador" worden vermist. Negen man van de 35 konpen tellende bemanmng zijn aan boord van een Zweeds schm gebracht, waarvan de identiteit niet uit het telefoongesprek bleek. Twaalf opvarenden hebben weer kans gezien aan boord van het in nood verkerende schip klimmen, nadat zij aanvankel'% on vlotten waren gegaan, die echter in de onstuimige zee om sloegen. Kapitein Verschuur meldde ziin hoofdkwartier in Maassluis, dat de weersomstandigheden „uitgesproken rot" ziin. Er is een zeer hoge zee en de wind kracht is twaalf, wat d"S zware storm betekent. De „Flbe" zelf had op weg naar het in nood ver kerende schip zo met de elemen ten te kampen, dat af en toe de snelheid moest worden vermin derd, om te voorkemen, dat de sleper schade zou oplopen. De weersomstandigheden be letten de heide andere schenen die langszij zijn. hulp te Noden De „Flbe" concentreerde ziin acties volledig op het pogen de aan boord geklommen twaalf Adv. Luchtbrug voor Nederlandse pijptabak- naar Canada Om aan de ook in Canada sterk toegenomen vraag naar pijptabak te kunnen voldoen, voert de K. L. M. momenteel een aantal chartervluchten uit voor een Groningse tabaksfabrikant Een eerste toestel met 15.000 kg pijptabak is reeds vertrokken. Het is de bedoeling dat, zolang deze verhoogde vraag aanhoudt, op deze snelle wijze van ver voer in de behoefte van de Ca nadese markt zal worden voor zien. NIEUWE KABEL VOOR GREVELINGENDAM. In de Oostkophaven in de Gre- velingen is gisteren de nieuwe kabel aangekomen voor de kabelbaan, die zal worden ge bruikt bij de aanleg van de Grevelingendam. De kabel werd per auto uit Frankrijk naar Dordrecht ge bracht, vanwaar de haspel met kabel op een bok naar de plaats van bestemming werd gevaren. De eerste kabel knapte af op 22 augustus vorig jaar. Inmiddels zijn ook acht van de tien gon dels aangekomen. DE AFSLUITING VAN HET BROUWERSHAVENSE GAT Wordt met de' afsluiting van het Brouwershavense Gat pas in 1965 begonnen, hoewel de voor bereidingen al zover zijn gevor derd, dat in de eerste helft van dit jaar hiermee een aanvang zou kunnen worden gemaakt en is"- geldgebrek daarvan de oorzaak Dit zal het Tweede-Kamer'id mej. Schilthuis (P.v.d.A.) van daag mondeling vragen aan de minister van Verkeer en Water staat Verder zal zij vragen of door dit achterblijven op het schema de afsluiting van de zee gaten in 1978 in gevaar zou kun nen komen, f

Krantenbank Zeeland

de Vrije Zeeuw | 1964 | | pagina 3